Vonzó és versenyképes utazási lehetőséget kínál az új vasúti menetrend
"Rövidebb menetidő, új, közvetlen összeköttetések és sűrűbb vonatközlekedés jellemzi a 2014. december 14-től életbe lépő vasúti menetrendet. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szakmai támogatásával kialakított menetrendi fejlesztéseknek köszönhetően a vonatközlekedés az elővárosi, a belföldi távolsági és a nemzetközi forgalomban utazók számára is egyre versenyképesebb, vonzó alternatívát jelent. A könnyebb tájékozódást az elővárosi vonalakon tavaly bevezetett viszonylatszámozás kiterjesztése segíti. A jövő évben még több, korszerű, kényelmes elővárosi motorvonat áll forgalomba." ...
Ez annyit jelent, hogy ha az autós látja, hogy jön vonat, akkor azért ne menjen ki elé vagy neki az oldalának. Mivel óvatosan közelíti meg az útátjárót ugyebár :), ha mondjuk 15-tel jön a vonat és tülköl hozzá, mint a veszedelem, azt észre kell vennie, ha mégsem, akkor hibás. De meggyőződési kötelezettség nincs, azt a Kresz csak biztosítatlan útátjárónál írja elő. Tehát olyan nincs, hogy fehéren villog a fénysorompó, és 120-szal átszaggat az IC, ezt a lehetőséget a vasútnak ki kell tudnia zárni. (Nyilván -illetve remélhetőleg- a sajtóhírek is az előbbiről szóltak, nem az utóbbiról.)
39. § (3) A vasúti átjáró előtt a 98., 99., 99/a. vagy 99/b. ábra szerinti jelzésnél [andráskereszt], vagy a megállás helyét jelző útburkolati jel előtt meg kell állni, ha
Szerintem alapvetés, hogy minden metró ronda, ha az alagúton kívül nézzük. :) A 832 darabos, első megrendelésről Siemensék (mint ahogy a Bombi is) lemaradtak, de 2020-ig lesznek még további lehetőségeik.
De annak ellenére, hogy az Sz sorozatba tartoznak nagyon sok eltérés van az eredetitől?
Ha jól emlékszem, Rakov aránylag sokat foglalkozik az enciklopédiájában az Sz sorozattal és mindenféle reinkarnációival. Utánanézek.
A BILK-Trans Kft. él és virul, ne rontsd dezinformációval az üzletüket! :) És minő meglepetés, azt a tevékenységet végzik, amit korábban, termináli ki- és befuvarozás szervezését, csak immár saját tehergépjármű nélkül, szállítmányozóként. És már nem a Rail Cargo Group része, hanem a CER magánvasútban is érdekelt L.A.C. Holding az egyik tulajdonosa...
Megint szeretnélek megkérni, hogy hagyd abba a dezinformálást!
Az M.A.N. vontató volt az egyetlen ,amit a kiszervezett cég vásárolt. Kapaszkodj meg, még a rakodógépek sem voltak a tulajdonában. Aki ott volt tudja miként lopták szét és küldték padlóra az elvtársak ezt a prosperáló üzletágat .
Az eredménye az lett, amit manapság te is láthatsz a vasúti pályákon.
Röviden reagálva a válaszokra, elolvastam a hivatkozott cikket, a kapcsolódó anyagokat meg már akkor, amikor az első cikk a nohabos képpel megjelent. Egyébként autóvezetőként mindig meggyőződöm az áthaladás biztonságosságáról, még ha emiatt a mögöttem jövők anyáznak is. Ennek ellenére szerintem nem lenne baj, ha nem lenne szükség erre a körültekintésre és - ahogy előttem írta valaki - szinte álló helyzetre fékezésre, mint ahogy a mozdonyvezetők sem lassítanak le 20 km/h-ra, hanem a Z jelzés mellett a legsűrűbb ködben is vmax-szal robognak el, megbízva a pályamenti (illetve jelfeladás esetén a mozdonyon megjelenő) jelzésben. Ha pedig a fehér villogó fény a hivatkozott szabály szerint engedélyezi az áthaladást, akkor jó lenne, ha valóban nem érkezne a vonat.
Egyébként, ha már úgyis van személyzet a tolatásokhoz meg anyagoláshoz, jelzőőrrel nem lehet megoldani a dolgot?
Viszont nem hasonlítanám azért egy zebrához vagy közúti kereszteződéshez a vasút-közút keresztezést, mert tipikusan alma és körte esete a dolog.
Ezzel együtt valóban több értelme lett volna a 15:15-ös (meg esetleg pénteken a 17:15-ös) sebest meghagyni, mint a 19:15-ös dombóvárit, meg a hajnali párját, amik igazán mehettek volna végig személyként...
A 15:55-ös vagy 17:55-ös páros dunaújvárosi személyből leakadó sűrítés, mondjuk Pincehelyig amolyan minimál megoldásként nem jöhetne szóba? (Mondjuk egy olyan motorvonat, ami aztán este Pusztaszabolcsra visszatérve úgyis menne karbantartásra).
A Prairie-jellegű (1'C1'), személyszállító vonatok továbbítására tervezett gép alapváltozatát 1910-től gyártották a Nyizsnyij Novgorod melletti (mára vele összeépült) Szormovóban, a jelentősen módosított Szu (jelentése: szormovói, megerősített)
Szóval az eredeti az Sz, amiből nemcsak eredeti mozdony, de igazi kép sem maradt, a fennmaradt mozdonyok az Szu - k. De annak ellenére, hogy az Sz sorozatba tartoznak nagyon sok eltérés van az eredetitől?
Ez a hozzászólás olyan, mikor a GySEV bérli, az ŐBB-től, Taurus, illetve Ludmillákat
Más a mozdony tulajdonosa, és megint más az amikor bérel valamit és fel logozza.
Beteszek neked valamit. a Delta sped esetében
Cégleírás: A Deltasped Kft. 1989-ben alakult. Kezdetben a főprofil a nemzetközi közúti szállítmányozás volt. - Cégünk 1991-tol végez raktározási tevékenységet és nemzetközi gyűjtő szállítmányozást. - 1993-ban megalakult a belföldi áruterítési részleg. - 1996-tól saját vámügynökségünk van, amely évről évre a legkorszerűbb eszközökkel felel meg az elvárásoknak. Ebben az évben vezettük be az ISO 9002-es minőségbiztosítási rendszert a nemzetközi és belföldi szállítmányozás, raktározás és vámügyintézés területén. - 1997-ben a francia Norbert Dentressangle-csoport 25,1%-os részesedést szerzett a Deltasped Kft-ben. - Az 1998-ban Budaörsön a Károly király útja 145. sz. alatt logisztikai központot alakítottunk ki, ahol megtalálható a raktározás, vámügyintézés és belföldi áruszállítás mellett a legfiatalabb üzletágként működő csomagolástechnikai részleg is. - 1999-ben francia partnerünkkel közösen megalakítottuk az ND Logisztikai Kft-t, mely a Nestlé büki telephelyén végez raktározási tevékenységet. Ebben az évben alakult a Delta Rent Kft., amely az alvállalkozóink részére biztosít haszongépjármű- bérleti lehetoséget. - 2001-ben a Delta-cégcsoporthoz csatlakozott a TPA Kft. (alkatrész-kereskedelem), a Somitco Trans (romániai fuvarozó cég), a Star SRO ( szlovák fuvarozó cég) és a Delta Airfreight Kft. (légi szállítmányozás). - 2002 májusától a Delta-cégcsoport a Volán Tefu csoport önálló tagja. Ennek következtében kibővített szolgáltatási palettával és megnövelt járműparkkal áll megbízói rendelkezésére.- 2003 ISO 9001:2000 minőségirányítási rendszer bevezetése és auditálása - 2004 január 1-tol cégünk a BILK-ben (Budapesti Intermodális Logisztikai Központ) végzi tevékenységét. Az új, korszerű telephely a közép-európai régió egyik meghatározó logisztikai központja, ahol cégünk teljes körű logisztikai szolgáltatást biztosít megbízói részére.
Evvel szemben a valóság az, hogy a Delta Sped különböző maszek fuvarosokat foglalkoztatot, (kis, közepes, kamion tgg.) egyik feltétele ennek az volt, hogy a maszek fuvarosnak a Delta Sped feliratozást kellett alkalmazni a járművén, amely költség felét a Delta Sped állta. (Tehát sosem volt egy darab autója sem)
Mivel per pillanat a Delta beolvadt a Wraberers cégbe, ezeknek a maszekoknak az pedig fuvart nem ad, aza padlóra küldték őket, gyakorlatilag van egy autójuk amely Delta Sped-ként van reklámozva. Ez a folyamat egész addig fog tartani, mig szerencsétlen megint nem talál egy speditőr (logisztikai céget) aki folyamatosan tud neki fuvart adni, és nem száll be az új logó elkészitésébe
Köszönöm. Bár nem változtatja meg a véleményemet abban a témában hogy autóvezetőként minden átjárónál megállás-körüli tempóval kéne-e körülnézni (ennél gyorsabb esetén nem nagyon van esély valójában észlelni), de tanulságos és elgondolkoztató, ill. szomorú.
nem egészen értem az előttem szólókat a körülnézéssel.
Persze nem árt figyelni, de azért a fehéren villogó mellett nem hiszem hogy érdemes satura fékezni hogy körülnézhessünk. Az esély inkább 0,0000001% mint 0,1.
Nem állítom hogy fizikailag lehetetlen, de amit én átéltem, ha villogó fehérnél vonatközlekedés volt, az kivétel nélkül lépésben történt, ami azért lássuk be nem durva balesetek együttjárója..
Igaz, hogy már több, mint 5 éve történt, de ajánlom figyelmedbe:
Tíz évig tanultam oroszt, így tudom, hogy a lasztocska aranyos kis laszt.
Ezek szerint a tanulás eredményes volt. :) A "laszt" ugyanis egy úszóvá módosult végtag akar lenni. Olyan, mint ami a fókának van kar és láb helyett. Általában többes számban használatos, mivel páros végtag: laszti. (Nyilván ebből adódik a fókák kiváló labdaérzéke.) Ha két ilyen lasztot összeraksz, akkor kapsz egy fecskefarkat: erről nevezték el a madarat. Az emelt- és nagysebességű villamos motorvonatoknál a madármánia úgy kezdődött, hogy a 90-es évektől elindult az ER200-ast leváltani hivatott jármű tervezése, majd a kétezresek elején a próbamenetek. A Szokol (sólyom) nevet kapta a konstrukció. Aztán ahogy Fagyejev távozott az RZsD-től, és jött Jakunyin, a Szokol-projekt kimúlt, és elindult a szálak szorosabbra húzása a Siemens-szel. A nulláról kezdeni egy új projektet már nem volt idő (pontosabban Jakunyin meg akarta érni a projekt végét), ezért döntöttek a Velaro honosításáról. A Szokol nevet nem lehetett mégegyszer elsütni, de ott a vándorsólyom, amelyik még gyorsabban repül, tehát ez lett a neve. Vándorsólyom (avagy "igazi sólyom") = Szapszan. Majd jött a Desiro RUS honosítás (az első két batch után uráli gyártással és 80%-os lokalizációval, városon belüli, interregionális stb. változatok létrehozásával). Az ugyan nem nagysebességű, de emelt sebességű, ezért ugyanahhoz a madármániás nagysebességű igazgatósághoz került az RZsD-nél, mint a Szapszan. Nyilván felütötték az ornitológiai kisokost, és megállapították, hogy a fecske is elég gyorsan repül.
nem egészen értem az előttem szólókat a körülnézéssel.
Persze nem árt figyelni, de azért a fehéren villogó mellett nem hiszem hogy érdemes satura fékezni hogy körülnézhessünk. Az esély inkább 0,0000001% mint 0,1.
Nem állítom hogy fizikailag lehetetlen, de amit én átéltem, ha villogó fehérnél vonatközlekedés volt, az kivétel nélkül lépésben történt, ami azért lássuk be nem durva balesetek együttjárója..
Mé', a zebrán, zöldnél, mi garantálja neked, hogy nem b...z el egy autó?
De ezt a kereszteződések esetén is elmondhatjuk. Lehet neked zöld, ha oldalról érkezik egy pótos IFA, és technikailag semmi, de semmi sem biztosítja,, hogy a közeeledő járművek figyelembe is veszik a nekik szánt jelzéseket...
Vegyük tudomásul, hogy közlekedni figyelmesen kell!
(Írtam még egy sort, de inkább mégse, mert félreértenéd a szándékot, és nem akarok hülyeségek miatt veszekedni.)
Ahol a kép készült, azon a vonalon valamennyi sorompó jelzővel fedezett (az ominózus pedig pont állomási sorompó), tehát ha minden "jól" működik a vonat nem fog nagy sebességgel érkezni az éppen nem működő sorompóra és ehhez külön értesítés sem kell. A másik, meg ha elolvastad rendesen a cikket illetve a kapcsolódó hivatkozásokat, abból egyértelműen kiderült, hogy a vonat nem nyitott sorompóra érkezett, hanem ő maga nyitotta az áthaladásával (bizberesek majd biztos elmagyarázzák mi történt pontosan), oldva egy zavarállapotot. A képen is látszik, hogy ez a vonat vége, nem az eleje.
19. § (1) A vasúti átjáró biztosítására szolgáló jelzőberendezések: a fénysorompó, a félsorompó és a teljes sorompó.
(2) A fénysorompó a vasúti jármű közeledését és áthaladását két egymás mellett levő, felváltva villogó piros fénnyel jelzi; egyébként a készülék villogó fehér fényt ad.
(8) A továbbhaladást – a 39. § (1) bekezdésében foglaltak megtartása mellett – engedélyezi