gertam: Aztán Iváncsán mintegy 90-100 utas száll le.
Ab-n is 50-60 fő a leszálló utasok száma..
Újvárosba 2 egység megy tovább, mintegy 75 %-os kihasználtsággal.
Mindegyik adatodat (erős) felül becslésnek érzem saját tapasztalataim alapján.
Ezzel együtt valóban több értelme lett volna a 15:15-ös (meg esetleg pénteken a 17:15-ös) sebest meghagyni, mint a 19:15-ös dombóvárit, meg a hajnali párját, amik igazán mehettek volna végig személyként...
A 14:45-ös "kaposvári" IC-n péntekenként lesz egy két kocsis pécsi stokk is, az azért el fog tudni még vinni jó néhány utast a jelenlegi 15:15-ös utasai közül.
Vajon megoldható-e, hogy legalább a Dombóvárig menő egység kék FLIRT legyen?
Általában sem vagyok híve annak, hogy az utas a járművek típusa alapján döntse el, hogy merre megy az a vonat(rész).
A kék Flirtek felhasználási területe a szerződésben rögzített és Dombóvár nincs benne, tehát ez ezért sem lehet.
(És nem is lenne gazdaságos, hogy utána meg ne lehessen máshová forgatni őket és álljanak a Déliben csak azért, hogy színkódon alapján döntsön az utas....)
Ez remek módon bevált az 1-esen a Sopron-Szhely felé menő GySEV-MÁV kocsiknál.
Hát, ez nem igaz, mert rendszeresen mennek "kék" kocsik (pláne az 1. osztályú) pótlásként Sopronba, meg mennek Samu-betétkocsik, cseh kocsik, jövőre román kocsik is Sopronba. A gyorsvonatoknál meg pláne teljes a kavalkád, megy ott GySEV-es kocsi a pápai oldalban is.
Olvastam, hogy a Siemens bejelentette: támogatják az orosz szankciókat. Ezek elvileg a kettős rendeltetésű eszközökre vonatkoznak, de megfelelő fantáziával felvértezve bármiről feltételezni lehet, hogy létezhet második (ti. katonai) rendeltetése. Ezek után rákerestem arra, hogyan éli meg a Siemens-féle bejelentést a Szinara, illetve a Szinara-Siemens vegyesvállalat, az "Uráli Mozdonyok". És valóban, a továbbiakban a Szinaránál összeszerelendő Desiro RUS-okhoz a megrendelt alkatrészek szállítása akadozni kezdett, ezért valószínű, hogy a megrendelő, az RZsD felé a negyedéves szállítási tervet csak részben tudják teljesíteni. Ugyanakkor a 2ESz10 (Gránit) és 2ESz7 (Fekete Gránit) mozdonyoknál nem látnak fennakadást, bár az is igaz, hogy itt a lokalizáció 90% körüli, illetve például a 2ESz7 esetében, amely a tanúsítási procedúra végénél jár, a vezérlőszoftver teljes forráskódját most vette át az Uráli Mozdonyok.
Továbbá a scserbinkai kísérleti központban most helyeztek üzembe egy Alstom NBT (ágyazatnélküli felépítmény) szakaszt. Párhuzamosan vizsgálnak több technológiát, az Alstom által kínált megoldásra 600 millió bruttótonnás forgalom után mondanak véleményt, 2016-ban (mivelhogy biztos-ami-biztos alapon, valós vonatterhelés körülményei között vizsgálják). A kelet-szibériai Tajset állomás vontatási telephelyén pedig folyik egy automatikus üzemű, német mozdonymosó telepítése. A kelet-szibériai régióban ez lesz az első ilyen, mert amúgy a mozdonyokat kézi erővel mossák arrafelé a telephelyeken. Szóval ahogy elnézem, van a politika, meg van az üzlet...
Az Iváncsán leszállók mind ott is maradtak,vagy egy részük már akkor átszállt a legelső egységre,ami tutira Dunába megy?
Ami az ott maradást illeti, volt aki gyalog, volt aki busszal tovább, az állomáson senki nem maradt ott.... :-DDDD
De félre a tréfával, nem volt az újvárosi egységbe átszálló!!
Első fele - első rész - való igaz, pontatlanul fogalmaztam ....
Ami a "trolibőröndöt" illeti, valóban még nem megy neki a lépcsőn hopp, a tulajnak meg a csomagtartóra fel hopp.
Persze ha nem is akarja, akkor ......
Ez pont olyan, mint a hátizsák.
Jómagam is sokszor azzal járok, de amikor a tömegközlekedésre fel, akkor előtte a motyó vállról le és kézben, nem pedig a kedves utastársat pofántörölve.
De ezt még sokaknak tanulni kell, korra, nemre való tekintet nélkül!
Erről az jutott eszembe, hogy kelet - Németországból Svédországba járt két vasúti komp. A Warnemünde és a Sassnitz. A Warnemündét láttam is, Genovában. Akkor már nem vitt vonatokat, de sínek a járműfedélzeten megvoltak.
Akkoriban Szardíniára járt ez a hajó. Sajnos nem utaztam vele, pedig milyen érdekes vonatok vannak ott. Igaz, Genovában is.
Azon is elkéne gondolkodni, hogy megszüntetni a vasutat, közúti szállitást, utakat felszedni, és aki a Dunántúlon lakik az a Tiszántúlon vasárolhatna magának bármit illetve forditva.
Szóval ritkán olvasni ennyi baromságot
Azért eltudnám képzelni vpetit, hogy a hátán cipeli a mosógépét mondjuk úgy 300 km-en keresztül
" Bele kellene venni az alkotmányba, bár amennyire gránitszilárdságú az, hogy kamionon azt kell vinni, amit nem lehet vasúton. "
Akkor már azt is,hogy nemzetközi,ill tranzit fuvar esetén a vontatót és a sofőrt is kötelező jelleggel cserélni kell a határon,illetve,hogy az ország területén csak az országban regisztrált vontató vontathat,magyar sofőrrel.(Ez az élőállat szállítmányoknál is meggondolandó,mert a csere alkalmat adhat a "rakomány" ellátására - etetés-itatás - is.) Talán a baleseti statisztikák is javulnának valamelyest,lenne munkája a hazai sofőröknek és - nem utolsó sorban - az átmenő kamionforgalom kapna egy hatalmas időtöbbletet. Lehetne hagyni azért egy értelmes - szabadon választható - alternatívát,az újraindítandó Ro-La vonatok képében...
Magyarul: A tranzitforgalom vagy kétszer cserél vontatót,vagy irány a Ro-La...
(Az esetleges EU-s jogszabályokba ütközést szándékosan nem vettem figyelembe.)
Kivételt ez alól talán csak a túlméretes szállítmányok élvezhetnének,a speciális jellegük miatt.
Újvárosba 2 egység megy tovább, mintegy 75 %-os kihasználtsággal. "
Én eddig még csak első részt láttam-hallottam az utastájékoztatóból. De az,hogy az a rész a háromból egy,vagy kettő,tényleg rejtély. (Maximum a Stadler szerelői gyorsan szétkapják a középső egységet a C-D kocsi között... :) )
De legalább az utolsó,sárbogárdi menethez lesz némi hanganyag az archívumban...
Az Iváncsán leszállók mind ott is maradtak,vagy egy részük már akkor átszállt a legelső egységre,ami tutira Dunába megy?
(A jegyvizsgálók egy része szokta ezt is ajánlani a hátul ülő,Dunaújvárosba szóló jeggyel rendelkezőknek. Az iváncsai átszállást nem mindig,de a szerelvény elejére költözést igen erősen.)
Legalább "iskolaidei pénteki" közlekedési rend szerint maradhatott volna néhány délutáni sebes - még,ha csak dombóvárig is,akár motorvonattal kiállítva - hogy a hétvégére hazatérő diákok miatt ne legyen állandó háború...
A legtöbb galibát úgyis azok a fránya trolibőröndök fogják okozni,amik csak addig jók,amíg húzni kell őket,de ha jön egy lépcső,vagy épp a csomitartóra kellene feltenni,akkor már megáll a tudomány...
Valószínűleg a vasárnap délután/este-hétfő hajnal/reggel is érdekes mutatvány lesz...
2014. december 14-től új menetrend, mely szerint a pécsi sebesek storno - („egy pici kivétellel”), - helyette FLIRT Budapest Déli pu.– Pusztaszabolcs, majd eleje Dunaújváros, vége Dombóvár….
Akkor máris egy aktuális kérdés:
2014. november 14 (péntek) 4216. vonat… tapasztalatom:
3 egység Pusztaszabolcsig, én Százhalombattán szállok fel (úticél: Pincehely )
„Vultron” kiírja, és hangosan is megerősítve:
A vonat első fele közlekedik Dunaújvárosba.
KÉRDÉS:
A 3 egység közül melyik az első fele?????
Ezt nem először hallom, látom a vonaton, /hetente legalább 3-szor ezt a kanyart megjárom/
Többéves tapasztalattal rendelkezem hétköznapi, kiemelten pénteki, és hétvégi közlekedéssel Pincehely irányába. (visszafele is, de ez most nem lényeges)
De nézzük a tényeket, egészen pontosan a hétvégi – (2014.11.14. péntek) forgalmat.
A bejárt szakasz:
4225 Dunaújváros -Százhalombatta
4216 Százhalombatta - Pusztaszabolcs
8006 Pusztaszabolcs – Pincehely
4225
Normál pénteki forgalom Százhalombattáig – 2 egység FLIRT – oksa a dolog.
4216
Battán felszállva a 3 egységben az infó:
Az „első fele” Dunaújvárosig megy….
Melyik első?
Aztán Iváncsán mintegy 90-100 utas száll le.
Ab-n is 50-60 fő a leszálló utasok száma..
Újvárosba 2 egység megy tovább, mintegy 75 %-os kihasználtsággal.
8006
Ab- re érkezve (3 halbi kocsi) fullra tele… No comment, ..
Nos az első pénteki nap az új menetrendben pont a karácsonyi szünet előtti utolsó tanítási nap lesz, amikor a „háromnegyed ország” hazamegy.
Mi az ami aggaszt?
UTASLÉTSZÁM:
** Ha szigorúan csak a pénteki adatokra hagyatkozom, akkor a 3 egységből álló FLIRT
teltházas (4216), azaz Ab-nél csökken az utaslétszám annyira, hogy Dunaújvárosba elég a kettő egység
** Ha szigorúan csak a pénteki adatokra hagyatkozom, akkor a 3 halbiból álló 8006 teltházas.
Nos, e két teltházas vonatot fog helyettesíteni egy 3 egységből álló FLIRT.
Tessék csak számolni?
TÁJÉKOZTATÁS:
Képes lesz addigra a vultron szelektálva kocsinként jelölni kívül-belül, hogy melyik egység hova megy?
Félek, hogy kevés lesz az állomáson az akusztikai tájékoztatás, és ezzel egyidőben a" jv-k édesanyja hosszú életűvé válik."
Hát még akkor, ha majd Ab-n a 4216-al megy tovább az utas (fennmarad) és választhat:
** Leszáll Adonyban, és vár másfél órát, mert a Dunaújbársból visszaforduló 4223 sebes?
** Dunaújvárosig utazik ( + jegyváltás, és költség ) és csak két óra múlva fog felsszáli Ab-n a következő vonatra.
Vajon megoldható-e, hogy legalább a Dombóvárig menő egység kék FLIRT legyen?
Így legalább vizuálisan „térítés- és andaxinmentes” tájékoztatást kaphat az utas, arról, hogy a két részből álló vonat adott része merre halad.
Ez remek módon bevált az 1-esen a Sopron-Szhely felé menő GySEV-MÁV kocsiknál.
De még egyszer a legfontosabbat megismételném:
December 20-án pénteken a Déliből induló, majd Kelenföldön még utasokkal jócskán megnövelt 3 egységbe kulturáltan felfér minden utazni szándékozó utas?
Én valahogy az általam eddig tapasztaltak alapján nem bízom ebben.
De, mivel a tanítás után azonnal megyek a páromhoz Tamásiba, személyesen fogok tudósítani e napról a 4225-4216-8046 ( Dújv-Batta-Ab-Phely) ünnepi járatról.
Én meg örömet akartam szerezni Petinek, és az 595, 595E típusokban felhasznált 7DKRN74/160 (DB1, avagy 774VTBF 160) motorral szerettem volna remotorizálni egy Bz-t, de sajnos akárhogy forgatom, rohadtul nem fér bele az UIC 505-1 szerkesztési szelvénybe... :) Megjegyzem, ami az ADY selejtezését illeti, gondolom a döntést segítő tényező volt, hogy kicsit kilyukasztotta egy másik hajó, különben is, a tesóinak a zöméből már vonatpótló buszokat készítettek. (Ebben a táblázatban (szöveges rész alatt), ahol nincs dátum a "Списано" oszlopban, az nincs még selejtezve.)
Off, de a tiéd mellé talán belefér: Olyan csak a mesében van, hogy a fáradt vándor ledől az erdei pázsitra és jóízűen megpihen. Vöröshangyák, böglyök, bogarak miriádjai, a talaj kényelmetlen, stb...
Ha már leépítések: A MAHART teherfurvarozását is jól leépítették. Régen még tengerjáró és óceánjáró hajóik is voltak. Miért kellett azokat eladogatni vagy szétbontani?
Régen a nyári kánikulában a strandok túlzsúfoltak voltak. Más lehetőség nem nagyon volt szórakozni. Plázák nem voltak, a boltok zárva voltak, kánikulában az erdő sem mindig elég hűs*, a mozik nem voltak légkondisak és akvaparkok sem voltak.
*Na meg olyan melegben rövidgatyát kell húzni, akkor meg minden össze fog karcolni vagy csípni. A kullancsok miatt a szakemberek amúgy is a hosszúnadrágot javasolják.
Előzetes tervek szerint a vasúti nagyprojektek 800 kilométert érintenek, a teljes költség megközelíti a 1300 milliárd forintot - ismertette Tasó László. Kiemelte, hogy a korszerűsítés érinti a Rákostól Hatvanon és Miskolcon át Nyíregyházáig, a Kelenföldtől Százhalombattán, Pusztaszabolcson és Dombóváron át Gyékényesig tartó, továbbá a Biatorbágy és Tata, valamint a Debrecen és Püspökladány közötti szakaszokat. Folytatódik a dél-balatoni vonal felújítása a Szántód-Kőröshegy utáni részen is, újabb szakaszokon épül ki a GSM-R vasúti kommunikációs rendszer, még több korszerű elővárosi motorvonatot vásárolnak, akár 300 férőhelyeseket is.
Megújul a szolnoki és a szombathelyi állomás, létrejön a magas színvonalú kötöttpályás kapcsolat a Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér és a Nyugati Pályaudvar között. A városi-elővárosi nagyprojektek összesített beruházási értéke megközelíti majd a 330 milliárd forintot - hangsúlyozta az államtitkár. Példaként említette a helyi forgalmat is kiszolgáló elővárosi vasúti fejlesztéseket, a helyi és helyközi közlekedést összekapcsoló intermodális személyszállítási csomópontok fejlesztéseit.
Tasó László ismertette, hogy a váci és veresegyházi vasútfejlesztéseken túl egyebek mellett korszerűsítik a HÉV-et, fejlesztik Debrecen és Szeged agglomerációs vasútvonalait, létrehozzák több megyei jogú város vasúti és autóbuszos átszállási kapcsolatait, P+R parkolókat építenek, Budapesten felújítják a Keleti és a Nyugati pályaudvart.
Hallottam, hogy Angyalföldön volt lakóközösség, akik vasúti különkocsival mentek kirándulni!
Igen én is hallottam ilyenről, sőt különböző Természetbarát közösségek is hirdetnek újságokban különböző korosztályoknak kiránduló programokat.
Én jómagam erről eléggé leszoktam, hiszen panelprolikén, kora tavasztől késő öszig kint vagyunk a nyári rezidenciánkon a "Windsori kastélyunkban".-))), ami igen csak a természet lágy ölén van
De..
Felettünk lakik egy két gyermekes család, igen élénk ugráló hangos gyerekekkel, és amikor valahová elmennek zeng a lépcsőház, a gyerekek ricsajától, Nem zavar, megszoktuk. De egyszer a kisisebbik megkérdezi az anyjától, hogy hová is mennek, mire a válasz az Auchan volt. Ez reggel közép európai idő szerint 9-fél 10 között volt
Este 7-óra felé meg is érkeztek, szintén nagy ricsajjal a gyerek, gondolom közben, megjárták Nagyhideghegyet, megszétnéztek a Csóványoson is.