Keresés

Részletes keresés

paca664 Creative Commons License 2014.11.17 0 0 414310

Amiért a Posta sem ad ki telefonkönyvet.

Előzmény: k.novotny (414241)
István Gyuri Creative Commons License 2014.11.17 0 0 414309

gertam: Aztán Iváncsán mintegy 90-100 utas száll le.

Ab-n is 50-60 fő  a leszálló utasok száma..

Újvárosba 2 egység megy tovább, mintegy 75 %-os kihasználtsággal.

Mindegyik adatodat (erős) felül becslésnek érzem saját tapasztalataim alapján.

Ezzel együtt valóban több értelme lett volna a 15:15-ös (meg esetleg pénteken a 17:15-ös) sebest meghagyni, mint a 19:15-ös dombóvárit, meg a hajnali párját, amik igazán mehettek volna végig személyként...

A 14:45-ös "kaposvári" IC-n péntekenként lesz egy két kocsis pécsi stokk is, az azért el fog tudni még vinni jó néhány utast a jelenlegi 15:15-ös utasai közül.

 

Vajon megoldható-e, hogy legalább a Dombóvárig menő egység kék FLIRT legyen?

Általában sem vagyok híve annak, hogy az utas a járművek típusa alapján döntse el, hogy merre megy az a vonat(rész).

A kék Flirtek felhasználási területe a szerződésben rögzített és Dombóvár nincs benne, tehát ez ezért sem lehet.

(És nem is lenne gazdaságos, hogy utána meg ne lehessen máshová forgatni őket és álljanak a Déliben csak azért, hogy színkódon alapján döntsön az utas....)

 

Ez remek módon bevált az 1-esen a Sopron-Szhely felé menő GySEV-MÁV kocsiknál.

Hát, ez nem igaz, mert rendszeresen mennek "kék" kocsik (pláne az 1. osztályú) pótlásként Sopronba, meg mennek Samu-betétkocsik, cseh kocsik, jövőre román kocsik is Sopronba. A gyorsvonatoknál meg pláne teljes a kavalkád, megy ott GySEV-es kocsi a pápai oldalban is.

Előzmény: gertam (414295)
hmsoft Creative Commons License 2014.11.17 0 0 414308

Olvastam, hogy a Siemens bejelentette: támogatják az orosz szankciókat. Ezek elvileg a kettős rendeltetésű eszközökre vonatkoznak, de megfelelő fantáziával felvértezve bármiről feltételezni lehet, hogy létezhet második (ti. katonai) rendeltetése. Ezek után rákerestem arra, hogyan éli meg a Siemens-féle bejelentést a Szinara, illetve a Szinara-Siemens vegyesvállalat, az "Uráli Mozdonyok". És valóban, a továbbiakban a Szinaránál összeszerelendő Desiro RUS-okhoz a megrendelt alkatrészek szállítása akadozni kezdett, ezért valószínű, hogy a megrendelő, az RZsD felé a negyedéves szállítási tervet csak részben tudják teljesíteni. Ugyanakkor a 2ESz10 (Gránit) és 2ESz7 (Fekete Gránit) mozdonyoknál nem látnak fennakadást, bár az is igaz, hogy itt a lokalizáció 90% körüli, illetve például a 2ESz7 esetében, amely a tanúsítási procedúra végénél jár, a vezérlőszoftver teljes forráskódját most vette át az Uráli Mozdonyok.

Továbbá a scserbinkai kísérleti központban most helyeztek üzembe egy Alstom NBT (ágyazatnélküli felépítmény) szakaszt. Párhuzamosan vizsgálnak több technológiát, az Alstom által kínált megoldásra 600 millió bruttótonnás forgalom után mondanak véleményt, 2016-ban (mivelhogy biztos-ami-biztos alapon, valós vonatterhelés körülményei között vizsgálják). A kelet-szibériai Tajset állomás vontatási telephelyén pedig folyik egy automatikus üzemű, német mozdonymosó telepítése. A kelet-szibériai régióban ez lesz az első ilyen, mert amúgy a mozdonyokat kézi erővel mossák arrafelé a telephelyeken. Szóval ahogy elnézem, van a politika, meg van az üzlet...

hm

gertam Creative Commons License 2014.11.17 0 0 414307

PANTOGRÁFOSAT!

 

Az Iváncsán leszállók mind ott is maradtak,vagy egy részük már akkor átszállt a legelső egységre,ami tutira Dunába megy?

 

Ami az ott maradást illeti, volt aki gyalog, volt aki busszal tovább, az állomáson senki nem maradt ott.... :-DDDD

De félre a tréfával, nem volt az újvárosi egységbe átszálló!!

 

Első fele - első rész - való igaz, pontatlanul fogalmaztam ....

 

Ami a "trolibőröndöt" illeti, valóban még nem megy neki a lépcsőn hopp, a tulajnak meg a csomagtartóra fel hopp.

Persze ha nem is akarja, akkor ......

 

Ez pont olyan, mint a hátizsák.

Jómagam is sokszor azzal járok, de amikor a tömegközlekedésre fel, akkor előtte a motyó vállról le és kézben, nem pedig a kedves utastársat pofántörölve.

 

De ezt még sokaknak tanulni kell, korra, nemre való tekintet nélkül!

 

Üdv

 

- gertam -

Előzmény: gysevic (414298)
manhattani Creative Commons License 2014.11.16 0 0 414306

Nem ki, hanem mi. Pénz.......

Előzmény: GOLAZ111 (414303)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.11.16 0 0 414305

A régi végállomás egészen a tó mellett volt.

 

Előzmény: gertam (414245)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.11.16 0 0 414304

Az más kérdés, hogy az emberek buták ahhoz hogy dönteni tudjanak...

 

Ezt ismerem! Ez a "Járműbeszerzési irányelvek", MÁV kiadvány belső használatra 1978 - ból?

Előzmény: Törölt nick (414278)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.11.16 0 0 414303

Na jó, de ki van a mosógépben?

Előzmény: k.novotny (414300)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.11.16 0 0 414302

Késtek is vele annak idején. Megpróbálták ráfogni a ruttkaiakra, de nem ők tehettek róla.

 

Ezek a motorvonatok lassan 15 évesek lesznek.

Előzmény: gertam (414294)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.11.16 0 0 414301

http://www.bahnbilder.de/bild/Deutschland~Sonstiges~Sonstiges/22709/vom-schiff-auf-die-bahndas-faehrschiff.html

 

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:FerryWarnemuendeInGedser.JPG

 

Erről az jutott eszembe, hogy kelet - Németországból Svédországba járt két vasúti komp. A Warnemünde és a Sassnitz. A Warnemündét láttam is, Genovában. Akkor már nem vitt vonatokat, de sínek a járműfedélzeten megvoltak.

Akkoriban Szardíniára járt ez a hajó. Sajnos nem utaztam vele, pedig milyen érdekes vonatok vannak ott. Igaz, Genovában is.

 

 

Előzmény: v_peti (414288)
k.novotny Creative Commons License 2014.11.16 0 0 414300

Azon is elkéne gondolkodni, hogy megszüntetni a vasutat, közúti szállitást, utakat felszedni, és aki a Dunántúlon lakik az a Tiszántúlon vasárolhatna magának bármit illetve forditva.

 

Szóval ritkán olvasni ennyi baromságot

 

Azért eltudnám képzelni vpetit, hogy a hátán cipeli a mosógépét mondjuk úgy 300 km-en keresztül

Előzmény: gysevic (414299)
gysevic Creative Commons License 2014.11.16 0 0 414299

" Bele kellene venni az alkotmányba, bár amennyire gránitszilárdságú az, hogy kamionon azt kell vinni, amit nem lehet vasúton. "

 

Akkor már azt is,hogy nemzetközi,ill tranzit fuvar esetén a vontatót és a sofőrt is kötelező jelleggel cserélni kell a határon,illetve,hogy az ország területén csak az országban regisztrált vontató vontathat,magyar sofőrrel.(Ez az élőállat szállítmányoknál is meggondolandó,mert a csere alkalmat adhat a "rakomány" ellátására - etetés-itatás - is.) Talán a baleseti statisztikák is javulnának valamelyest,lenne munkája a hazai sofőröknek és - nem utolsó sorban - az átmenő kamionforgalom kapna egy hatalmas időtöbbletet. Lehetne hagyni azért egy értelmes - szabadon választható - alternatívát,az újraindítandó Ro-La vonatok képében...

 

Magyarul: A tranzitforgalom vagy kétszer cserél vontatót,vagy irány a Ro-La...

 

(Az esetleges EU-s jogszabályokba ütközést szándékosan nem vettem figyelembe.)

 

Kivételt ez alól talán csak a túlméretes szállítmányok élvezhetnének,a speciális jellegük miatt.

Előzmény: v_peti (414242)
gysevic Creative Commons License 2014.11.16 0 0 414298

" Battán felszállva a 3 egységben az infó:

 Az „első fele” Dunaújvárosig megy….

Melyik első?

Aztán Iváncsán mintegy 90-100 utas száll le.

Ab-n is 50-60 fő  a leszálló utasok száma..

Újvárosba 2 egység megy tovább, mintegy 75 %-os kihasználtsággal. "

 

Én eddig még csak első részt láttam-hallottam az utastájékoztatóból. De az,hogy az a rész a háromból egy,vagy kettő,tényleg rejtély. (Maximum a Stadler szerelői gyorsan szétkapják a középső egységet a C-D kocsi között... :)  )

De legalább az utolsó,sárbogárdi menethez lesz némi hanganyag az archívumban...

 

Az Iváncsán leszállók mind ott is maradtak,vagy egy részük már akkor átszállt a legelső egységre,ami tutira Dunába megy?

(A jegyvizsgálók egy része szokta ezt is ajánlani a hátul ülő,Dunaújvárosba szóló jeggyel rendelkezőknek. Az iváncsai átszállást nem mindig,de a szerelvény elejére költözést igen erősen.)

 

Legalább "iskolaidei pénteki" közlekedési rend szerint maradhatott volna néhány délutáni sebes - még,ha csak dombóvárig is,akár motorvonattal kiállítva - hogy a hétvégére hazatérő diákok miatt ne legyen állandó háború...

A legtöbb galibát úgyis azok a fránya trolibőröndök fogják okozni,amik csak addig jók,amíg húzni kell őket,de ha jön egy lépcső,vagy épp a csomitartóra kellene feltenni,akkor már megáll a tudomány...

 

Valószínűleg a vasárnap délután/este-hétfő hajnal/reggel is érdekes mutatvány lesz...

Előzmény: gertam (414295)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.16 0 0 414297

Miért, mi másról tud bármit is?

Előzmény: koller andor (414296)
koller andor Creative Commons License 2014.11.16 0 0 414296

Mindíg elcsodálkozom és azt hiszem, hogy nincs már lejjebb. Aztán hozzászólsz, és kiderül, hogy de, van.:-(

 

Mégis mit tudsz te a folyami áruszállításról?

Előzmény: v_peti (414288)
gertam Creative Commons License 2014.11.16 0 0 414295

PANTOGRÁFOSAT!

 

Én jó előre szólok, hogy ….

Félek, hogy igazam lesz …

 

2014. december 14-től új menetrend, mely szerint a pécsi sebesek storno - („egy pici kivétellel”), - helyette FLIRT Budapest Déli pu.– Pusztaszabolcs, majd eleje Dunaújváros, vége Dombóvár….

 

Akkor máris egy aktuális kérdés:

2014. november 14 (péntek) 4216. vonat… tapasztalatom:

3 egység Pusztaszabolcsig, én Százhalombattán szállok fel (úticél: Pincehely )

„Vultron” kiírja, és hangosan is megerősítve:

A vonat első fele közlekedik Dunaújvárosba.

KÉRDÉS:

A 3 egység közül melyik az első fele?????

 

Ezt nem először hallom, látom a vonaton, /hetente legalább 3-szor ezt a kanyart megjárom/

Többéves tapasztalattal rendelkezem hétköznapi, kiemelten pénteki, és hétvégi közlekedéssel Pincehely irányába. (visszafele is, de ez most nem lényeges)

 

De nézzük a tényeket, egészen pontosan a hétvégi – (2014.11.14. péntek) forgalmat.

 

A bejárt szakasz:

4225 Dunaújváros -Százhalombatta

4216 Százhalombatta - Pusztaszabolcs

8006 Pusztaszabolcs – Pincehely

 

4225

Normál pénteki forgalom Százhalombattáig – 2 egység FLIRT – oksa a dolog.

 

4216

Battán felszállva a 3 egységben az infó:

 Az „első fele” Dunaújvárosig megy….

Melyik első?

Aztán Iváncsán mintegy 90-100 utas száll le.

Ab-n is 50-60 fő  a leszálló utasok száma..

Újvárosba 2 egység megy tovább, mintegy 75 %-os kihasználtsággal.

 

8006

Ab- re érkezve (3 halbi kocsi) fullra tele… No comment, ..

 

Nos az első pénteki nap az új menetrendben pont a karácsonyi szünet előtti utolsó tanítási nap lesz, amikor a „háromnegyed ország” hazamegy.

Mi az ami aggaszt?

 

UTASLÉTSZÁM:

** Ha szigorúan csak a pénteki adatokra hagyatkozom, akkor a 3 egységből álló FLIRT

teltházas (4216), azaz Ab-nél csökken az utaslétszám annyira, hogy Dunaújvárosba elég a kettő egység

 

** Ha szigorúan csak a pénteki adatokra hagyatkozom, akkor a 3 halbiból álló 8006 teltházas.

Nos, e két teltházas vonatot fog helyettesíteni egy 3 egységből álló FLIRT.

 

Tessék csak számolni?

 

TÁJÉKOZTATÁS:

Képes lesz addigra a vultron szelektálva kocsinként jelölni kívül-belül, hogy melyik egység hova megy?

Félek, hogy kevés lesz az állomáson az akusztikai tájékoztatás, és ezzel egyidőben a" jv-k édesanyja hosszú életűvé válik."

 

Hát még akkor, ha majd Ab-n a 4216-al megy tovább az utas (fennmarad) és választhat:

** Leszáll Adonyban, és vár másfél órát, mert a Dunaújbársból visszaforduló 4223 sebes?

** Dunaújvárosig utazik ( + jegyváltás, és költség ) és csak két óra múlva fog felsszáli Ab-n a következő vonatra.

 

Vajon megoldható-e, hogy legalább a Dombóvárig menő egység kék FLIRT legyen?

Így legalább vizuálisan „térítés- és andaxinmentes” tájékoztatást kaphat az utas, arról, hogy a két részből álló vonat adott része merre halad.

Ez remek módon bevált az 1-esen a Sopron-Szhely felé menő GySEV-MÁV kocsiknál.

 

De még egyszer a legfontosabbat megismételném:

December 20-án pénteken a Déliből induló, majd Kelenföldön még utasokkal jócskán megnövelt 3 egységbe kulturáltan felfér minden utazni szándékozó utas?

 

Én valahogy az általam eddig tapasztaltak alapján nem bízom ebben.

De, mivel a tanítás után azonnal megyek a páromhoz Tamásiba, személyesen fogok tudósítani e napról a 4225-4216-8046 ( Dújv-Batta-Ab-Phely) ünnepi járatról.

 

Üdv

 

- gertam -

gertam Creative Commons License 2014.11.16 0 0 414294

PANTOGRÁFOSAT!

 

De a kék FLIRT (GTW) is igen érdekes konstrukcióban készült.

 

 

 

Tatranská Lomnica (Tátralomnic) 2014. október 27.

 

Üdv

 

- gertam -

Előzmény: gertam (414292)
hmsoft Creative Commons License 2014.11.16 0 0 414293

Én meg örömet akartam szerezni Petinek, és az 595, 595E típusokban felhasznált 7DKRN74/160 (DB1, avagy 774VTBF 160) motorral szerettem volna remotorizálni egy Bz-t, de sajnos akárhogy forgatom, rohadtul nem fér bele az UIC 505-1 szerkesztési szelvénybe... :) Megjegyzem, ami az ADY selejtezését illeti, gondolom a döntést segítő tényező volt, hogy kicsit kilyukasztotta egy másik hajó, különben is, a tesóinak a zöméből már vonatpótló buszokat készítettek. (Ebben a táblázatban (szöveges rész alatt), ahol nincs dátum a "Списано" oszlopban, az nincs még selejtezve.)

hm

Előzmény: smith (414290)
gertam Creative Commons License 2014.11.16 0 0 414292

PANTOGRÁFOSAT!

 

Gyártók:  ZOS Ruttka, Stadler Rail, Adtranz

Típus: Class 425,95 GTW

15 darab készült belőle /425,951 - 425,965/

Teljesítmény: 320 kW (430 LE)

 

Üdv

 

- gertam -

Előzmény: sörösgigant (414260)
Vilibáttya Creative Commons License 2014.11.16 0 0 414291

:D Nagyon köszönöm!

Előzmény: vaslaci71 (414286)
smith Creative Commons License 2014.11.16 0 0 414290

Az 50-es években készült Balatont (Beloianniszt) is valamikor az ezredforduló után bontották el.

 

OFF

OMG!

Persze, én meg nyilván csak álmodtam szombaton, hogy kikötöttük a LAJTA mellé...

ON

Előzmény: v_peti (414288)
sörösgigant Creative Commons License 2014.11.16 0 0 414289

Off, de a tiéd mellé talán belefér: Olyan csak a mesében van, hogy a fáradt vándor ledől az erdei pázsitra és jóízűen megpihen. Vöröshangyák, böglyök, bogarak miriádjai, a talaj kényelmetlen, stb...

A szúnyogokról nem is beszélve...

Előzmény: v_peti (414287)
v_peti Creative Commons License 2014.11.16 0 0 414288

Ha már leépítések: A MAHART teherfurvarozását is jól leépítették. Régen még tengerjáró és óceánjáró hajóik is voltak. Miért kellett azokat eladogatni vagy szétbontani?

 

http://www.hajoregiszter.hu/hajoadatlap/ady/431/gyujtemenyek/12727

 

25 év után szétbontották! :( Nem pazarlás egy 25 éves hajót szétbontani, amikor kb. kétszer annyi ideig is bírniuk kéne.

Az 50-es években készült Balatont (Beloianniszt) is valamikor az ezredforduló után bontották el.

 

 

v_peti Creative Commons License 2014.11.16 0 0 414287

Régen a nyári kánikulában a strandok túlzsúfoltak voltak. Más lehetőség nem nagyon volt szórakozni. Plázák nem voltak, a boltok zárva voltak, kánikulában az erdő sem mindig elég hűs*, a mozik nem voltak légkondisak és akvaparkok sem voltak.

 

*Na meg olyan melegben rövidgatyát kell húzni, akkor meg minden össze fog karcolni vagy csípni. A kullancsok miatt a szakemberek amúgy is a hosszúnadrágot javasolják.

 

Előzmény: manhattani (414277)
vaslaci71 Creative Commons License 2014.11.16 0 0 414286

Meg néztem a 3 kamerás videódat a youtubon. Csillagos 5-ös. Jó a stilusod.

Előzmény: Vilibáttya (414130)
trizs77 Creative Commons License 2014.11.16 0 0 414285

2014-2020:

 

Előzetes tervek szerint a vasúti nagyprojektek 800 kilométert érintenek, a teljes költség megközelíti a 1300 milliárd forintot - ismertette Tasó László. Kiemelte, hogy a korszerűsítés érinti a Rákostól Hatvanon és Miskolcon át Nyíregyházáig, a Kelenföldtől Százhalombattán, Pusztaszabolcson és Dombóváron át Gyékényesig tartó, továbbá a Biatorbágy és Tata, valamint a Debrecen és Püspökladány közötti szakaszokat. Folytatódik a dél-balatoni vonal felújítása a Szántód-Kőröshegy utáni részen is, újabb szakaszokon épül ki a GSM-R vasúti kommunikációs rendszer, még több korszerű elővárosi motorvonatot vásárolnak, akár 300 férőhelyeseket is.

 

Megújul a szolnoki és a szombathelyi állomás, létrejön a magas színvonalú kötöttpályás kapcsolat a Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér és a Nyugati Pályaudvar között. A városi-elővárosi nagyprojektek összesített beruházási értéke megközelíti majd a 330 milliárd forintot - hangsúlyozta az államtitkár. Példaként említette a helyi forgalmat is kiszolgáló elővárosi vasúti fejlesztéseket, a helyi és helyközi közlekedést összekapcsoló intermodális személyszállítási csomópontok fejlesztéseit.

 

Tasó László ismertette, hogy a váci és veresegyházi vasútfejlesztéseken túl egyebek mellett korszerűsítik a HÉV-et, fejlesztik Debrecen és Szeged agglomerációs vasútvonalait, létrehozzák több megyei jogú város vasúti és autóbuszos átszállási kapcsolatait, P+R parkolókat építenek, Budapesten felújítják a Keleti és a Nyugati pályaudvart.

 

http://profitline.hu/hircentrum/hir/322526/A-kozlekedesfejlesztes-a-gazdasagelenkitest-szolgalja

 

 

k.novotny Creative Commons License 2014.11.16 0 0 414284

Hallottam, hogy Angyalföldön volt lakóközösség, akik vasúti különkocsival mentek kirándulni!

 

Igen én is hallottam ilyenről, sőt különböző Természetbarát közösségek is hirdetnek újságokban különböző korosztályoknak kiránduló programokat.

 

Én jómagam erről eléggé leszoktam, hiszen panelprolikén, kora tavasztől késő öszig kint vagyunk a nyári rezidenciánkon a "Windsori kastélyunkban".-))), ami igen csak a természet lágy ölén van

 

De..

 

Felettünk lakik egy két gyermekes család, igen élénk ugráló hangos gyerekekkel, és amikor valahová elmennek zeng a lépcsőház, a gyerekek ricsajától, Nem zavar, megszoktuk. De egyszer a kisisebbik megkérdezi az anyjától, hogy hová is mennek, mire a válasz az Auchan volt. Ez reggel közép európai idő szerint 9-fél 10 között volt

Este 7-óra felé meg is érkeztek, szintén nagy ricsajjal a gyerek, gondolom közben, megjárták Nagyhideghegyet, megszétnéztek a Csóványoson is.

 

Tudom nem ez az átlag, de van ilyen is

 

 

Előzmény: manhattani (414277)
Zsivany2 Creative Commons License 2014.11.16 0 0 414283

"eddig gyorsvonati pótjegyes vonatról volt szó."

 

Egy blogon én is olvastam...

 

A menetrendben és az Elvirán viszont csak a "Belföldi forgalomban helyjegy váltása kötelező" jelet látom. (Elvira is e szerint számol...)

 

Ez egyenes út a reginális forgalom legyilkolására...

Előzmény: benbe (414155)
manhattani Creative Commons License 2014.11.16 0 0 414282

>Tudod én szegényen és becsületesen fogok meghalni....

 

Szerintem becsületesen csak egyetlen módon lehet meggazdagodni.

Előzmény: Törölt nick (414279)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.16 0 0 414281

remélem nem.

 

:-)

De még én sem tudok mindenben helyesen dönteni:-)

Előzmény: manhattani (414280)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!