Te tényleg ilyen vagy, vagy szórakozol a társasággal?
"Ki látja a jármű leírást ?" -Akinek dolga van vele, pl a Vonatszemélyzet
"Utas látja ?" -Mi köze hozzá?
"Jegyvizsgáló látja ?" -Kiragasztva nem, mert nincs rá szüksége. A munkaadója megbízik benn, hogy jól felkészült és jól el tudja látni a feladatát...
"Pénztáros látja ?" -Ezt nem tudom, de amennyiben az a dolga, hogy tudja, akkor tudja is.
"Miért titkos ez ?" -Szerintem nem titkos, akit nagyon érdekel, biztosan utána tud járni. De alapvetően senkinek semmi köze hozzá és sokra nem is megy az információval. Te mint utas, végig akarod számolni egy RJ -ben az álló és ülő utasok számát? Vagy mi a f.sznak kell neked ezt tudni???
Az ÖBB-t is megkerestük az ügyben, akik azt válaszolták, hogy a vonattal nem az volt a baj, hogy állnak rajta. A járművekre meg van határozva az ülő- és állóhelyek száma, ezt lépték túl
Látom lelki szemeim előtt, hogyan számolta ki a túllépést az osztrák jv.: - Na kérem, álljon fel az, akinek nem jutott ülőhely!
--------------------
Vasúti vagonokban is ki van matricázva (mint a buszokban) a szállítható személyek száma ?
Kissé torzulnak az állítások... több rétege van a problémának szerintem.
1) nyilván a legjobb az utasnak, ha a vasút akármilyen, bármikor felmerülő igénynek meg tud felelni. Ez adott esetben gazdasági korlátokba ütközhet - a vasút finanszírozóinak (utasok+adófizetők) nem feltétlenül tetszik, ha mondjuk áll tartalékban egész évben egy szerelvény két nap bevethetőség miatt, vagy ha minden vonat mindig egy kocsival/egységgel hosszabb annál, amit a kényelmes kihasználtság indokol, csak azért, hogy nehogy esetleg valaki álljon vagy lemaradjon. Mindenesetre a meglévő keretek között megfelelő járműgazdálkodással nem ártana az ilyen igények kezelésére törekedni. Konkrétan arra gondolok, hogy az ilyen ünnepnapokon a fővonalakon extrém zsúfoltság tud lenni, miközben a mellékvonalakon sokszor a szokásos kényelemben lehet utazni, és ez arra utal, hogy a cégen belül sem tökéletes az eszközök elosztása.
2) amennyiben 1-es nem működik, feltétlenül gondoskodni kell arról, hogy az utas előre tudja, mi vár rá. Lehet, hogy ez neked nem fontos, de ha tudnak rá készülni, akkor sokan megtennék - például a programjuk áttervezésével - inkább, mint hogy lemaradjanak vagy félúton kirakják őket a vonatból. Ez utóbbiaknak nem volna szabad előfordulniuk tömegesen, ha előre látható a probléma.
Már Kelenföldön sem fértek fel. De ez állítólag normális, csak az utasokban van a hiba, akiknek inkább máskor, vagy máshová kellene utazniuk, amerre éppen a vasút biztosítja a megfelelö kapacitást.
Mégegyszer mindenkinek köszi a segítséget, 23-n kifelé gond nélkül -0-val érkeztünk Breclav-ba így kényelmesen elértük a kicsit késő Vindobonát, ahol az egyik első kocsiban utaztunk tovább. Mindkét esetben bőven volt hely az első vagonokban.
Hazafelé izgalmas volt:)
11.39, Berlinből jön... a peron zsúfolásig tele... kis késés, és bár nem néztem utána az összeállításnak, szerencsére feltűnt két feltehetőleg rátolásra várakozó CZ kocsi a szomszéd vágányon. Ettől függetlenül, mivel bizonytalanra nem fogadunk családostul, a vonat megérkezésekor egyik elsőként felszálltunk a START (új irány szerinti) utolsó előtti kocsiájába.. de hiába, lényegében minden hely foglaltnak bizonyult. Ahogy nőtt a tömeg, emelkedett a hangulat, rövid közjátékok, tolakodás után előbb egyedül aztán családostul előre/visszarohantunk a közben valóban rátolt CZ kocsikhoz, ahol - köszönhetően egy kedves magyar párosnak, akik tartották a helyet - végül kényelmesen (amennyire a rohadék fix karfáktól lehet:), 4-es ülésben utazhattunk haza.
Érdekességek:
- Habár a 2 új vagonban nem volt egy álló utas sem, sőt maradt elvétve egy-egy szabad hely, a START vagonokban végig maradt olyan szintű zsúfoltság, hogy jól megérdemelt kávéig nem lehetett eljutni a "menekülttáboron" át az étkezőbe..
- 3nyelvű bemondás végig kivéve START..
- valamiért csak a START bemondása recseg, biztosan addigra széjjelrázódtak a hangszórók..
Hát ez tényleg érdekes. Szolnok-Siófok között a német kereső mutat egy másik, nem minden nap közlekedő vonatot, ami Ferihegy-Köki között azonos menetvonalon fog menni:
délután a 413340-es hsz-en vki irta a menetrendet, ott azáll h jun-20-aug.30.-ig csak hétfő-péntek-ig közl. Hétvégén nem. Ez tényleg igy lesz, v a németek elirták?