Keresés

Részletes keresés

kopaszsop Creative Commons License 2014.10.26 0 0 413360

két dolog van:

- ha nem férnek fel a vonatra a vasúttársaság hibájából, akkor a vasútnak kell intézkedni, ez igaz.

- de ha a saját hülyeségük miatt, akkor köpjenek fel és álljanak alá.

 

s bár vannak még a sztoriban szürke és fekete foltok (vagyis inkább csak azok), a lehetséges megoldáson kellene gondolkodniuk a kedves vezetőknek a tapasztalatokból okulva. ők viszont le se szarják ezt a fórumot, úgyhogy magunknak magyarázhatjuk újra és újra a szituációt. s mivel úgy látom, sokan - köztük te is - vépeti-üzemmódra kapcsoltak, újra elmondom én is, aztán befejezem a csonton való rágódást ;)

 

- vannak keretfeltételek, úgymint x darab helybiztosítással igénybevehető ülőhely, y db állóhely az adott vonaton

- ezek betartása csak külön infrastruktúra mellett lehetséges (peronzár, külön vágány, őrök stb.)

- ahol a fenti kettő nem találkozik, ott a vonat nem áll meg, ami nem mindenkinek lesz jó

 

amennyiben a fenti pontok nem betarthatóak, más megoldást kell találni - jelen esetben még néhány kocsit ad-hoc jelleggel ráakasztani az ingára, a technikai feltételek adottak (mint azt már írtam). a hibrid-inga közlekedését az nkh meg majd úgyis külön véleményezi. :P

 

itt viszont jön egy fontos pont, mely szerint hogy ezt hogyan boxolja le egymással a két vasúttársaság, az a kedves utast nem érdekli. a masszát el kell szállítani a-ból b-be, ők ezért fizetnek. ha valami közbejön, tájékoztatni kell őket mind a peronon, mind a vonaton, mivel ez is benne van az árban.

 

az összes többi csak rizsa.

Előzmény: Rangun (413355)
Rangun Creative Commons License 2014.10.26 0 0 413359

25 km vonalátépítésének az elhalasztása csak bevállalható lenne azért, hogy a csúcsidőszakokban is ki tudja szolgálni a Start az utazási igényeket.

Előzmény: Rangun (413358)
Rangun Creative Commons License 2014.10.26 0 0 413358

Akkor venni kell kocsikat, 25km vasút átépítéssel kevesebb az elkövetkező 7 évben, és máris lesz pénz 100 új kocsira.

Előzmény: lineagialla (413356)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2014.10.26 0 0 413357

"Egyébként a belföldi helyjegy köteles IC-n miért vannak -főleg hétvégén- álló utasok? Megint csak a bevétel a fontos?"

Mert az utas, aki már a pénztárban nem kapott helyjegyet, +500 Ft felárral vesz a kalauztól, mert azzal a vonattal akar utazni. Így eljut az úticéljához, még ha állnia is kell.

Előzmény: PanzerMk5 (413282)
lineagialla Creative Commons License 2014.10.26 0 0 413356

Épp ez volt a gond a MÁV-nál is, de ne zavarjon...

Előzmény: Rangun (413355)
Rangun Creative Commons License 2014.10.26 0 0 413355

A MÁV-nak kellett volna mentesítő vonatot indítania, ha már az osztrákok nem tudtak még egy szerelvényt biztosítani.

Előzmény: kopaszsop (413354)
kopaszsop Creative Commons License 2014.10.26 0 0 413354

a vonat sajátosságai miatt nem lehetett rá plusz vagonokat kötni

nem igaz

 

a Railjetek az ÖBB-hez tartoznak.

ez igaz, de mi az összefüggés a mondat előző részével?

Előzmény: trizs77 (413351)
orangutan Creative Commons License 2014.10.26 0 0 413353

Nem tudom feltűnt-e, az a probléma, hogy a vasút képtelen volt elszállítani az utasokat.

Előzmény: Törölt nick (413352)
trizs77 Creative Commons License 2014.10.26 0 0 413351

Hallgattassék meg a másik fél is.

Íme :

 

 

Az osztrák vasúttársaság is megszólalt a dugig lévő vonatok ügyében Flickr / HintenRum

 

Szabó Dániel - 2014. október 26. 13:23

 


Lehet helyjegyet venni a Budapest-Bécs között közlekedő Railjet vonatokra. Nemcsak ülő, de állóhelyeket is eladnak.

 

Az osztrák vasút úgy döntött csütörtökön, hogy a zsúfolásig megtelt Railjetet nem engedi át Hegyeshalomnál, amíg állnak az utasok a folyosókon. Így a Bécsbe tartó vonatot két órára feltartóztatták, 200 utast pedig leszállítottak róla.

 

Pénteken a hvg.hu egyik olvasója jelezte, hogy a kellemetlenség ellenére a MÁV megint csak jóval több jegyet adott el a Railjet 9 órai szerelvényére, mint ahány ülőhely van a vonaton.


A Magyar Államvasutak Zrt. (MÁV) a VS.hu kérdésére azt válaszolta csütörtökön, hogy korábban már jelezték az osztrák vasútnak, hogy több kocsival kéne indítani a szerelvényt. Nekik erre nem volt lehetőségük, mert a vonat sajátosságai miatt nem lehetett rá plusz vagonokat kötni, a Railjetek az ÖBB-hez tartoznak.

 

A magyar társaságnak arra sem volt kapacitása, hogy mentesítő vonatot indítson.


Az ÖBB-t is megkerestük az ügyben, akik azt válaszolták, hogy a vonattal nem az volt a baj, hogy állnak rajta. A járművekre meg van határozva az ülő- és állóhelyek száma, ezt lépték túl, emiatt volt szükség a leszállításokra.

 

Az osztrák vasúttársaság azt is közölte: 3 euróért lehet helyjegyet venni a vonatra, de ez nem kötelező. A sima jegy csak időintervallumra szól. A cég azt is hangsúlyozta, hogy ünnepnapokon, mint például karácsonykor ajánlott is a helybiztosítás.


Helyjegyet a MÁV pénztáraknál is lehet venni, de a nemzetközi járatokra online még jegy sem váltható - ennek oka, hogy eltér a társaságok politikája a nyomtatott jegyekről.

trizs77 Creative Commons License 2014.10.26 0 0 413350

Latom, nem hangzott el elégszer hogy az Adventtel nem a menetvonal a legkomolyabb baj, hanem a kocsi.

 

------------------

 

Ünnepnapon nincs kocsíííí ?

 

Egy Budapest-Bécs vonalon (naponta ötször) szép új, korszerű buszok járnak.

De ha hirtelen indítani kellene hatod- heted- tizenketted részt, akkor a hetedik, nyolcadik, stb.tizenkettedik busz bizony akármilyen típusú lenne.

Egy kikötéssel, feleljen meg a nemzetközi forgalomnak.

Nem lenne rajta se EUROLINES felirat, se TV, se semmi.

Csak begombolna a Népligetben és kiürítene Bécsben.

 

Lehet, hogy még tempo 100-as se jutna rá, menne 80-al.

 

 

manhattani Creative Commons License 2014.10.26 0 0 413349

Hallottad, hogy a kínálat (több kocsi) csak keresletet szül!!

Ha több kocsi lenne, még többen akarnának csúcsidőben utazni! És kinek jó az??  :-))

 

(Nem lehetne a hétköznap nap közben üresen futkosó kocsikat kivonni, és azokat bevetni az ilyen történelmi csúcsokon? ...)   :-))

Előzmény: DJ. Bakter (413348)
DJ. Bakter Creative Commons License 2014.10.26 0 0 413348

De, ez már elhangzott; nemcsak az Advent, hanem sok más ügyben is, több mint 10 év óta folyamatosan "niiiiiiiincs kocsiiiiiii".

 

A kérdés, hogy nem kellene már valamit tenni ez ellen, úgy globálisan? (használt kocsik/gyártás/felújítás/üzemkészség növelés/mittomén?)

A további kérdés, hogy _kocsi_ nincs, vagy _üzemképes_ kocsi? Pl. hogyan alakul a Z kocsik és a 20-67 IC kocsik kiadási %-a?

Előzmény: paca664 (413347)
paca664 Creative Commons License 2014.10.26 0 0 413347

Latom, nem hangzott el elegszer hogy az Adventtel nem a menetvonal a legkomolyabb baj, hanem a kocsi. Adventkor belfoldon kevesbe kell csucsra szamitani, inkabb van mibol osszedobni a mentesitot. Most nem volt mibol.

Előzmény: DJ. Bakter (413335)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.26 0 0 413346

Mikor volt az igénylés? Mikor derült ki, hogy idén mikor lesz okt. 23-a?

 

Elismerem, hogy az ÖBB-nek nem igénye ad-hoc megoldani mások nyűgjét, hacsak nem fűződik hozzá érdeke. Jelen esetben úgy gondolom (bár nem tudom), hogy nem volt megrendelve az igény időben, és a rövid távú problémamegoldás nem volt megoldható, mármint magyar területen (az ÖBB részéről). Mert osztrákon volt mentesítő.

 

Előzmény: 1047 005-2 (413345)
1047 005-2 Creative Commons License 2014.10.26 0 0 413345

Olvashattad,volt igénylés,az utasokat a felségterületén a Start elszállította,egy nem Startos munkavállaló döntésének következménye a leszállítás.

 

 

 

"a Budapest- Bécs személy forgalom optimális alakítása nem az ÖBB első számú prioritása?"

 

 

Magyarul elismered,hogy a pótigények teljesítése nem prioritás,azaz,ha a külföldi partner megfeszül,akkor sincs ráhatása mentesítővonat közlekedtetésére.

Előzmény: Törölt nick (413343)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.26 0 0 413344

Mennyivel előtte kérte? Mikor derült ki, hogy idén is lesz nemzeti ünnep?

Előzmény: manhattani (413271)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.26 0 0 413343

Milyen tájokozottság kell ahhoz, hogy azt megállapítsd, hogy a Budapest- Bécs személy forgalom optimális alakítása nem az ÖBB első számú prioritása? Az ö fontos, helyjegyes,  vagy Bécsen túl utazó utasaikra elegendő kapacitású az RJ. Különböző regionális igényeit oldja meg belföldön a magyar vasút. Meg a saját nemzeti ünnepeivel kalkuláljon ö. ha megrendelik időben, biztosan nem zárkózik el az ÖBB egy megoldástól. De ezt meg kell rendelni, ki kell fizetni.

Előzmény: 1047 005-2 (413267)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.26 0 0 413342

Ha időben meg van rendelve akkor igen. Az Infra örül minden egyes eladott menetvonalnak, a Produktion is minden megtett vonatkilométernek. Csak egyik napról a másikra nehéz ilyet megszervezni. De naptárat lehet kapni jó esetben már legalább egy évvel az adott év okt. 23-a előtt....

Előzmény: lineagialla (413265)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.26 0 0 413341

3. nem is parancsszóra kellene, hanem a hosszú évek utasszámait figyelembe véve, előre lehetne készülni az ünnepnapokra, csúcsidőszakokra.

Előzmény: vmarczi (413251)
Abymot Creative Commons License 2014.10.26 0 0 413340

Sajnos egyelőre nincs táblázatos menetrendtervezetem, viszont az egyik területi topicban az egyik topictárs felhívta a figyelmet, hogy a német vasút adatbázisában a http://www.bahn.de címen már kereshető a 2014.12.14. utáni állapot, a magyar vonalakra is.

Én december 15-i dátummal keresve a Debrecen-Wien átszállás nélküli viszonylatra ezt találtam:

 

Fahrtinformationen

EC 142

(Fahrtverlauf vom: 15.12.14)

Halt Ankunft Abfahrt Gleis Aktuelles

Debrecen 05:26

Hajduszoboszlo 05:39/05:40 

Püspökladany 05:55/05:56 

Szolnok 06:46/06:47 

Cegled 07:08/07:08 

Ferihegy 07:39/07:40

Köbanya-Kispest 07:45/08:02

Budapest-Ferencváros 08:09/08:10 

Budapest-Kelenföld 08:16/08:19 

Tatabanya 08:52/08:53 

Györ 09:30/09:32 

Mosonmagyarovar 09:49/09:50

Hegyeshalom 09:59/10:02 

Wien Hbf 10:45/10:48 

Wien Meidling 10:55/11:00 

Wien Westbahnhof 11:12  

Verkehrstage: nicht täglich, 14. Dez 2014 bis 12. Dez 2015; 20. Jun bis 30. Aug 2015 Mo - Fr

Bemerkungen: Reservierung möglich (Wien Hbf --> Wien Westbahnhof)
Bitte reservieren (Debrecen --> Wien Hbf)
Bordrestaurant (Debrecen --> Wien Hbf)

Előzmény: Törölt nick (413334)
Dzsokijuuing Creative Commons License 2014.10.26 0 0 413339

Mondhatnám erre, hogy térj vissza a rögvalósághoz. :)

 

Magyarország az EU három legszegényebb országa között van, Csehország pedig folyamatosan fejlődik és felfelé lépdel az EU gazdaságok között.

Hamarosan már Csehországhoz, Szlovákiához mérten is több éves lemaradásban leszünk gazdasági fejlettség terén, így nem árt ehhez igazítani a hazai igényeket.

 

A cseh vasút éves szinten 75-90 milliárdFt közötti összeget költ el új vasúti járművek beszerzésére.

Ez kb. annak felel meg mintha Magyarországon a 48 egységes Flirt motorvonat tenderre minden évben lenne költségvetésed.

Ehhez képest a hazai valóság picit más..... 

Előzmény: Dundikalika (413338)
Dundikalika Creative Commons License 2014.10.26 0 0 413338

Én a megoldást abban látnám, ha a csehekhez hasonlóan nekünk is lennének railjeteink, vagy azzal azonos kategóriájú szerelvényeink, akkor nem lennénk kiszolgáltatva az ÖBB-nek, és a számukra előnyös napszakokban, reggel ki és este vissza a MÁV adhatna szerelvényeket ebbe az irányba, szükség esetén bővítve. A +200 ember 3 kocsiban elférne.

Előzmény: DJ. Bakter (413335)
lineagialla Creative Commons License 2014.10.26 0 0 413337

Utolsó részre reagálva: lehet, csak a tehervasút picit más kávéház. Lényeg, hogy benne van a pakliban, hogy az adventi vonat menetvonala - annak a pár napnak a kivételével, amikor közlekedik ez a mentesítő csoda - ütközik más vállalkozó vasút menetvonalával, azaz terv szinten egy más, kedvezőtlenebb csíkon tud menni, de ekkor van menetrendje. Vagy a kiajánlott menetvonalat az igénylő nem fogadja el, akkor operatív. Utóbb esetben azonban nincs menetrend, nem tudod meghirdetni az utasok felé, hogy mikor indul, mikor érkezik stb. 

Előzmény: DJ. Bakter (413335)
Dundikalika Creative Commons License 2014.10.26 0 0 413336

Kihagysz egy nagyon fontos tényezőt: azt, hogy aznap éppen milyen habitusú ÖBB jegyvizsgáló van vezényelve arra a vonatra - mert, van, volt, lesz, aki elvisz (sok) álló utassal is RJ-et, vagy ER-t. Ezt miként tervezze be a Start? 

 

Az is egy opció, ha már Budapestről nem féllábon kell kiutaznia a fizető utasnak, és nem az osztrák kalauz habitusától függ, hogy a több száz utas mennyi idő alatt ér ki Bécsbe... Normális ez, hogy hetekkel előre elfogynak az ülőhelyek, és a Start semmit nem tesz? Illetve próbálkozik, de az nem vezet eredményre, ergo utasoldalról semmi látszata.

Ennél még az is jobb lett volna, ha Hegyeshalomig eljuttatja őket civilizált körülmények között, és ott átszállnak az ÖBB különvonatára, " amihez a Start azonnal hozzájárult (és megrendelte, kifizette a menetvonalat Hegyeshalom oh. és Hegyeshalom közé oda-vissza)".

Milyen kegyes a Start, hogy azonnal hozzájárult, beengedte a különvonatot a "saját" utasaiért, és kifizette az állomás és az országhatár közötti km-t, oda és vissza!!!!

Még jó, hogy csak vasútbarátok tévednek ide...Én elhiszem, hogy az ÖBB nem kellemes partner, de sajnos ez a 2 példa inkább a Start antimarketingje...

 

Előzmény: István Gyuri (413331)
DJ. Bakter Creative Commons License 2014.10.26 0 0 413335

Ezért kellene megvenni az 54 ÖBB CS kocsit. Ilyen esetben a tolt RJ elejére lehet rakni 2 kocsit és egy vezérlőt, a Taurus pedig vezérelhető a CS vezérlőből is :)))

(Persze ez csak vicc, nyilván azok a kocsik nem egész nap a Keletiben tartalékolódnának)

"holott volt érvényes jegyük a vonatra, és nincs tiltva az álló utas a vonaton..."

 

Ez nem a monori előváros. Távolsági forgalomban ha szolgáltatni akarunk, lehetőleg rá kellene igazítani a keresletre a kínálatot, és ülőhelyet biztosítani. Mondhatod, hogy sokba kerül, de az évi többszáz milliárdba azért csak belefér.

Értem én, hogy vis maior, nem is biztos hogy tragédia, ha néha 1-2 álló utas előfordul, de most nem 1-2 ember volt, másrészt ne csináljunk már úgy, mintha a Start nem játszaná el hétről hétre ezt az álló utasosdit évtizedek óta a belföldi IC-ken (is). Nem egyen, nem kettőn, nem csak sátoros ünnepeken, hanem nagyon sokszor sima hétvégén.

 

Ez az egész história csak egy extrém csúcsosodása volt egy több évtizede óta jelen lévő problémának: a vasút egyik szegmense (mellékvonalak) totál nem jelentős, mégis mindig mindenki azzal foglalkozik (főként a vasútbarátok, de választás idején a politikusok is), a másik szegmensre (IC) pedig lenne igény és gyakorlatilag nem született máig megnyugtató megoldás. Megnyugtatónak azt nevezném, ha mondjuk mindenkinek lehetne helyjegyet adni, mondjuk 99%-os biztonsággal.

 

Milyen intézkedést lehet erre hozni?

1. Minden szolgáltató - évtizedes tapasztalatára alapozva - megpróbálja belőni, hogy az alapesetekben és ismert csúcsterhelési esetben milyen igénybevétel várható. Ha a MAVIR így működne, mint a Start, akkor néha nem lenne villamosenergia szolgáltatás.

 

2. Ha a szolgáltató nem képes abban a szegmensben megfelelő mennyiséget kiadni (pl. kocsihiány), akkor meg kell nézni, hogy milyen alternatívák vannak, vagy miért éppen azt a fajta (itt: IC) szolgáltatást igénylik a kínálat feletti mértékben az utasok? Menetidő? Tisztább? Vagy már nem hajlandóak az utasok a vasútbarátok szíve csücske Bhv, By, Bo kocsikban utazni (v.ö. miskolci gyorsvonat)?

 

3. A fejlesztési stratégiát ebben az irányban kell belőni, és lehetőleg végigvinni. Az IC+ kocsi históriát is nem csak elkezdeni... Vagy ha úgyis tudjuk, hogy nem lesz belőle semmi, inkább venni Aradról 10 IC kocsit, vagy külföldről használtat.

 

 

"a -szokszor joggal- sokat szidott Start előrelátóan szolgáltatni akart volna"

 

Ezt már csak kérdezem, de nem tudom: mi lett volna, ha a Start feléleszti az Advent menetvonalát? Az áruforgalomban állítólag 4 óra alatt lehet menetvonalat kérni. "Különvonatra" nem lehet? 1 hét alatt? A választ csak sejtem: 1. nem lehet, 2. nincs kocsi. :))))

Előzmény: István Gyuri (413331)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.26 0 0 413334

Kedves Fórumozók!

Olvastam, hogy decembertől lesz Debrecen-Bécs közvetlen EC vonat!!

Nem tudjátok véletlen, hogy milyen idősávban? MIkor indul Debrecenből és mennyi idő alatt ér Bécsbe?

Köszi!!

maczko66 Creative Commons License 2014.10.26 0 0 413333
A 90-es években a zagrab-pécs közvetlen kocsik a tolt szerelvenyu MD utan voltak sorozva .
Van is errol errol valahol.
Előzmény: gysevic (413326)
manhattani Creative Commons License 2014.10.26 0 0 413332

>pedig állítólag ők annyira tökéletesek, hogy már szobrot kellene nekik állítani...

 

Nektek kéne szobrot állítani :-))  Ha a MÁV megint csinál valami szokásos ócskaságot, jön a többi közlekedési ág leszólása, a gúnyolódás meg a nagykép :-)

Előzmény: István Gyuri (413331)
István Gyuri Creative Commons License 2014.10.26 0 0 413331

gjovar: én nem voltam ott, a  dolgokat egy hegyesi  ismerős mondta el

ÍGy keletkeznek az álhírek :)

 

nem járható az,  ? h   látva a rendkivül sok utast-- mert  RJ  sose üres--hegyesben ismerve a keresletet

Kihagysz egy nagyon fontos tényezőt: azt, hogy aznap éppen milyen habitusú ÖBB jegyvizsgáló van vezényelve arra a vonatra - mert, van, volt, lesz, aki elvisz (sok) álló utassal is RJ-et, vagy ER-t. Ezt miként tervezze be a Start? (simán lehetett volna hasonló gond aznap más RJ-eknél is, vagy másnap is...)

Egyébként érdekes lenne egy utaspanasz az ÖBB ellen azok közül, akiket leszállítottak, holott volt érvényes jegyük a vonatra, és nincs tiltva az álló utas a vonaton...

 

1 talent várna  és az álló utasokat elröppenti   B.-be.  Vagy olcsóbb ha Öbb küld külön szerelvényt?

Ha éppen csak annyi Talent volt működőképes, amivel éppen az ER-ket ki tudták adni, akkor pl. más lehetőség nincs, mint hogy az ÖBB ad be szerelvényt (ha már nem adott be előzetes kérésre plusz RJ-szerelvényt, pedig az a -szokszor joggal- sokat szidott Start előrelátóan szolgáltatni akart volna, csak az a fap-fap szuper ÖBB-t nem érdekelte... Ahogyan a szintén hájpolt volánok se tudtak kb. 6-7 óra alatt sem pótlóbuszt adni Mezőtúrra a 120-as vonalra, vagy éppen Gödöllő-Aszód közé is a siklás után a BKV-nak kellett kiállni 10 csuklóssal, mert sajnos a Jolánbusz nem tudta megoldani..., pedig állítólag ők annyira tökéletesek, hogy már szobrot kellene nekik állítani...).

Előzmény: gjovar (413327)
Gulper Creative Commons License 2014.10.25 0 0 413330

Légy szíves segíts megérteni ! Köszi.

Előzmény: kis59vasutas (413325)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!