Keresés

Részletes keresés

Dundikalika Creative Commons License 2014.10.24 0 0 413180

 de arra is figyelned kellene, hogy minden állomásközben max annyi utas lehet, amennyi a vonat ülőhelyszáma

 

Ez akkor lenne igaz, ha kötelező lenne a helyjegy váltása. Ha nem kötelező, de a lehetősége adott, akkor az utas eldöntheti, hogy ragaszkodik-e ülőhelyhez, vagy sem. nyilván nem kellene a teljes szerelvényt beszámozni, sőt..bele kerülne egy pár évbe, amíg a kezdeti 1-1 "ülőhelyes" vagont kiterjesztenék a vonat felére..

Nyaranta ehhez hasonlóan járnak a balatoni gyorsok is, az 1-1 IC kocsival, csak hát azokba kötelező a helyjegyváltása, ahogy a szegedi IC kocsikba is, ami mégsem teljesen ugyanaz mint az ülőhelybiztosítás lehetősége.

Egyébként ahhoz még informatikai háttér sem kellene, hogy az IC-k fővárostól távolabbi felén bevezessék, (Hajdúszoboszlótól, Győrtől stb. az országhatár felé) már nem lenne kötelező a helyjegy váltása, de ülőhely biztosítható lenne ezekre a szakaszokra is.  

Előzmény: sssey (413168)
manhattani Creative Commons License 2014.10.24 0 0 413178

No, épp erről beszéltem, hogy ezt nem kéne :-))

Előzmény: 1047 005-2 (413175)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.24 0 0 413177

Te már megválaszoltad! :)

Ok., köszi.

Előzmény: Törölt nick (413170)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.24 0 0 413176

Railjetnél nehéz erősíteni!

Nem igaz!

Ausztriában a Südbahnon is közlekedik railjet úgy, hogy a normál inga (maga a railjet) és 4-5 nagysebességű normál kocsi van a vezérlő vagy a mozdony után besorozva.

Ott lehet, meg ott azt is lehet, hogy 2vonatot csak úgy símán összekapcsolnak az útvonal egy közös állomásáig (akár raijettel is) majd szétkapcsolják és mindenki megy  a saját úticélja felé tovább. Itthon ez az utasításaink töketlensége miatt nem lehetséges, mint ahogyan sok minden más sem, ami ésszerű, műszaki és egyéb kockázatok nélkül kivitelezhető.

Előzmény: M63 010 (413159)
1047 005-2 Creative Commons License 2014.10.24 0 0 413175
Előzmény: manhattani (413174)
manhattani Creative Commons License 2014.10.24 0 0 413174

>de a volántársaságok nem tudnak autóbuszt biztosítani, ...

 

A MÁV átadhatna egy kicsit abból az irdatlan nagy (nem ironikusan írom... ) támogatásból, amit kap, a Volánoknak, hogy azok készenlétben tarthassanak annyi buszt, amennyi esetenként a vonatok pótlásához kell.

 

(Azt nem tartanám jónak, ha a MÁVnál lennének erre buszok, mert ... szóval nem tartanám jónak.)

Előzmény: trizs77 (413173)
trizs77 Creative Commons License 2014.10.24 0 0 413173

Tehervonat szakította le a felsővezetéket

 

MTI2014. 10. 24. 07:16

Áll a vonatforgalom a békéscsabai vonalon Kétpó és Mezőtúr között, mivel hajnalban egy tehervonat áramszedője péntek hajnalban eltört és leszakította a felsővezetéket.

A Mávinform közölte, a Budapest-Szolnok-Békéscsaba-Lőkösháza vasútvonalon a másik vágányon is közlekedett egy tehervonat, de a leszakadt felsővezeték előtt meg tudott állni.

 

A tájékoztatás szerint a MÁV-START Zrt. megrendelte ugyan a buszokat az utasok elszállítására, de a volántársaságok nem tudnak autóbuszt biztosítani, emiatt a vasútvonalon jelentős, 70-100 perc közötti késéssel közlekednek a vonatok.

 

A vonatok megindulását az egyik vágányon 8 óra körülire ígérik, a menetrend szerinti közlekedés pedig csak a déli órákra állhat helyre - áll a közleményben.

sssey Creative Commons License 2014.10.24 0 0 413172

Gulper

 

Nem tudok arról, hogy összesen hány helyjegy kelt el ezekre a vonatokra, de én nagyon kicsi számra tippelnék.

 

2 biztosan volt... :-)

 

Egy pénteken, útközi felszállással kihasználtam a lehetőséget. A dolog pikantériája az volt, hogy az egyik helyjegy pont olyan helyre szólt, ahol egy régi ismerősöm ült...

Az illetővel végül a peronon álltunk és beszélgettünk addig, amíg a fülkében fel nem szabadult még egy hely és mindketten beülhettünk. (A másik vásárolt helyjegy szabad volt és akivel utaztam, el is foglalta)

 

sssey

Előzmény: Gulper (413169)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.24 0 0 413171

18 perc? Az rengeteg idő....

Előzmény: paca664 (413161)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.24 0 0 413170

Igen, de ettől még a napi rutin része...

Semmeringen többször látni, Néha egész érdekes konfigurációk is vannak:-=

Előzmény: M63 010 (413159)
Gulper Creative Commons License 2014.10.24 0 0 413169

És ha már záhonyi gyors. Nem olyan régen voltak arra expressz vonatok is, helyhegy biztosítási lehetőséggel. Nem végeztem sok mérést, de nem láttam embert, aki a helyét kereste volna. Pontosabban mindenki rontott fel a vonatra pénteken délután, hogy legyen helye. És sok olyan figura volt közöttük, akiket nem lehetett volna egyszerűen meggyőzni arról, hogy álljon fel, mert neked pont oda szól a helyjegyed. Talán egy szezont élt meg ez a kísérlet. Nem tudok arról, hogy összesen hány helyjegy kelt el ezekre a vonatokra, de én nagyon kicsi számra tippelnék.

Előzmény: sssey (413168)
sssey Creative Commons License 2014.10.24 0 0 413168

Dundikalika

 

Szerintem a  mai háttérrel már meg lehetne oldani, hogy a hazai fővonalak összes vonatára lehessen ülőhelyet foglalni. Aki garantáltan ülőhelyet akar, fizesse meg. A gyorspótjegyet ezzel kellene kiváltani, amit korrektebbnek is tartanának az utasok is. Ugyanakkor a MÁV is pontosabban látná az esetleges eltérő igényeket. És ahogy múlnának az évek, egyre pontosabban, mert egyre többen szeretnék majd előre lefoglalni az ülőhelyüket.

 

Amit leírtál, az tulajdonképpen a fakultatív helybiztosítás.

Szó szerint erről szól a szegedi IC. Aki akar, az válthat helyjegyet és biztos helye van. Aki nem akar az a gyorsvonati részen utazik.

 

Akkor mi is a gond?

 

Informatikai háttér:

HA minden fővonalra ki szeretnéd terjeszteni, akkor egy kiragadott szélsőséges példa:

Adott egy Záhony-Bp "gyorsvonat". A megállási helyeit figyelembe véve 1 vonaton 741 db viszonylatot kellene nyilvántartanod, de arra is figyelned kellene, hogy minden állomásközben max annyi utas lehet, amennyi a vonat ülőhelyszáma. (És ebből adódóan minden vonat esetében mindig biztosítanod is kellene ezt az ülőhely számot.) Azaz ha két állomás között egy csoport miatt jelenleg kapacitáshiány alakul ki, akkor 1: nem szállítod el a csoportot, 2: elviszed a csoportot, de más fizetőképes utast nem, 3: plusz kocsit teszel a vonatra, de azt az egész úton (sőt oda-vissza) cipeled magaddal, akkor is ha a csoport csak pl 2 állomásközt utazott a vonattal.

 

Ennek ellenére mégis jó ötlet, de csak egységes kocsipark mellett (egységes ülőhely/kocsiszám mellett). Ettől viszont nagyon messze van a START...

 

sssey

Előzmény: Dundikalika (413165)
sssey Creative Commons License 2014.10.24 0 0 413167

Dundikalika

 

Még a 3 féle kategória is túlzás ugyanarra a vonatra. Igaz, a múlt században is volt harmadosztály, és annyi mindenben azt  a korszakot restauráljuk...

 

Nagyon sok repülőjáraton is 3 "osztály" van. Ők is lemaradtak az időben?

 

A RailJet-en is 3 osztályt talált ki az ÖBB. Ezek szerint Ők is lemaradtak?

Sőt! Ha párhuzamot vonunk a szegedi öszvérekkel, akkor nemzetközi viszonylatban 5 fajta "jegytípus" van a RailJet-en. Economy, First, Business, plusz az első két esetben a fakultatív helyfoglalás.

 

Ez a szegedi öszvéreken úgy néz ki, hogy van a másodosztályú gyorsvonati rész, illetve a fakultatívan választható kötelező helyjegyes rész 1. és 2. osztállyal.

És jól működik.

A szegedi IC tulajdonképpen a fakultatív helyfoglalás egy speciális esete.

 

sssey

Előzmény: Dundikalika (413157)
M63 010 Creative Commons License 2014.10.24 0 0 413166

Érdekes, pár napja még rajt volt a 2015-ös menetrend az ÖBB oldalán, de mostanra nem találom benne az új vonatokat, vagy csak részben! Mi történt? Mit kavartak sógorék?

Előzmény: gabor144 (413164)
Dundikalika Creative Commons License 2014.10.24 0 0 413165

Szerintem a  mai háttérrel már meg lehetne oldani, hogy a hazai fővonalak összes vonatára lehessen ülőhelyet foglalni. Aki garantáltan ülőhelyet akar, fizesse meg. A gyorspótjegyet ezzel kellene kiváltani, amit korrektebbnek is tartanának az utasok is. Ugyanakkor a MÁV is pontosabban látná az esetleges eltérő igényeket. És ahogy múlnának az évek, egyre pontosabban, mert egyre többen szeretnék majd előre lefoglalni az ülőhelyüket.

gabor144 Creative Commons License 2014.10.23 0 0 413164

 

A 6.05 vagy 7.10 dőlhet el az utolsó pillanatban, de inkább visszafelé utazáskor van jelentősége. Különösen ha lesz a legfrekventáltabb napszakokban órás követés.

 

Én egyszer vettem egy pozsonyi retúrt, mert másnapra terveztem egy utat, de volt esély arra, hogy este kiderüljön, hogy családi okok miatt ne tudjak elindulni. De tudva azt, hogy egy hónapig bármikor elmehetek, azért megvettem. Az utazást kizáró dolog be is következett, de utána egy hónapon belül bármikor mehettem. Sem pénz nem veszett el, sem újból pénztárhoz nem kelett menni, sokkal rosszabb lett volna helyjegyesdivel.

 

A tengerparti éjszakai nyaralójáratokon viszont tényleg legyen kötelező helyjegy.

Előzmény: Siemens113 (413154)
paca664 Creative Commons License 2014.10.23 0 0 413163

És ha már témánál vagyunk, a railjeten is három osztály van.

 

Előzmény: Dundikalika (413157)
paca664 Creative Commons License 2014.10.23 0 0 413162

Régen a villamosjegy is csak 1 forint volt, most vajon miért nem lehet ilyen?

Előzmény: M63 010 (413153)
paca664 Creative Commons License 2014.10.23 0 0 413161

Azok gondolom nem fodulnak 18 perc alatt fejpályaudvaron.

Előzmény: Törölt nick (413156)
1047 005-2 Creative Commons License 2014.10.23 0 0 413160

Mi van ha csak megdeltázták,hogy jól álljon a szerelvény?

Előzmény: M63 010 (413114)
M63 010 Creative Commons License 2014.10.23 0 0 413159

Railjetnél nehéz erősíteni!

Előzmény: Törölt nick (413156)
paca664 Creative Commons License 2014.10.23 0 0 413158

Kíváncsi vagyok hogy te melyik budapesti railjetet láttad Z-kocsikkal erősítve, mert arról volt szó.

Az Advent menetvonala ha meg is van, el tudom képzelni hogy kocsi nincs, tekintve hogy okt. 23. környéke belföldön is csúcs. Míg az Advent és a Sziget nem, akkor van miből összerántani egy mentesítőt.

Előzmény: M63 010 (413151)
Dundikalika Creative Commons License 2014.10.23 0 0 413157

Még a 3 féle kategória is túlzás ugyanarra a vonatra. Igaz, a múlt században is volt harmadosztály, és annyi mindenben azt  a korszakot restauráljuk...

Előzmény: sssey (413125)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.23 0 0 413156

Nem tudom ott hogy van. Nálunk a Német-Olasz távolsági vonatok gyakran erősítettek a csúcsidőkben (7 kocsi helyett 8-9), ugyan ez igaz az Innsbruck-Graz vonatokra is. A négy kocsi helyett amikor igény van rá, van hogy a duplája van a vonatokban.

Előzmény: paca664 (413152)
M63 010 Creative Commons License 2014.10.23 0 0 413155

Ez üzleti alapon megy, azaz vastagon nyereséges, akkor miért nem lehetett megoldani?

Siemens113 Creative Commons License 2014.10.23 0 0 413154

A vasútnak épp az az egyik nagy előnye a buszhoz, repülőhöz képest, hogy az alkalmazott technológia nem teszi szükségszerűvé az ülve utazást. Ha valaki vállalja az állva utazás kockázatát, mehet abban az időpontban, amikor neki a legkedvezőbb. A kötelező helyjegyesdi csak egy nehezítés. Indulnak a vonatok ütemesen, elérem azt, amelyiket elérem, nem kell sem előre eldöntenem, hogy melyikkel megyek haza, sem hazamenetelkor annyival korábban kimenni az állomásra, hogy biztos beleférjen a helyjegyváltás is.  

 

Ez szerintem a napi ingázásra igaz. Ne keverjük össze a kettőt a nemzetközi távolsági közlekedéssel. Lehet, hogy én élek más világban, de a tényleg ultra flexible last minute üzleti utaskon kívül azért igen kevés turista van aki reggel 6-kor dönti el, hogy a 7:10-es Railjettel Bécsbe megy aznap. Az utasok döntő többségénél van egy minimum tervezési idő (~3-5nap) amibe bőven belefér a jegyváltás mellett a helyjegyváltás is és összességében előnyösebb lehet mint ez a bolhacirkusz.

Előzmény: gabor144 (413134)
M63 010 Creative Commons License 2014.10.23 0 0 413153

Amúgy meg már a 80-as évek végén is a Liszt/Arrabona EC* (ami reggel 6:45-kor indult) mellett is meg volt hirdetve egész évben opcionálisan egy mentesítő vonat! Akkor most a túlságosan rövid railjet mellett miért nem lehet ilyen?

 

 

*később a Liszt átkerült 8:30-ra, cserébe jött az Arrabona expressz.

paca664 Creative Commons License 2014.10.23 0 0 413152

Az bevett szokás, valóban. A megrendelést elfogadni és teljesíteni már nem annyira bevett...

Előzmény: Törölt nick (413147)
M63 010 Creative Commons License 2014.10.23 0 0 413151

Van! Ugyanis most is van erősítés több olyan vonatnál, amelyik Budapesttől Bécsig szimpla, onnan meg dupla!

Na meg lehetett volna mentesítő az Adventi expressz vonalán!

Előzmény: paca664 (413150)
paca664 Creative Commons License 2014.10.23 0 0 413150

Pl. azért mert az alapszerelvény Westről irányváltással megy tovább és nincs idő az erősítőkocsikat leakasztani.

Előzmény: paca664 (413143)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!