Pár 5041-est és 5141-est vennie kellene a MÁV-nak, úgyis felszabadul jövőre pár darab a GYSEV-nél! Meg kellene vennie, meg még hozzá pár darabot, és a Bzmotok egy részét ki kellene váltani vele!
Nemzetközi forgalomban annyi jegyet ad ki, amennyit csak akar. Nem szép dolog, de mivel csak fakultatív a helybiztosítás, így aki nem vett helyjegyet, az így járt.
A belföldieknek kötelező, tehát ők joggal állítják fel a nemzetközieket, ha nincs helyjegyük. Majd Hegyesben leülhetnek, ha tudnak. Ha már fizetni kell IC pót - és helyjegyet, akkor akinek van helyjegye, az leülhessen.
Hiszen Hegyesig helyjegyköteles belföldi forgalomban.
Ha Bécsbe mész akkor nem, én is külön kértem, és a pénztáros csaj mondta, hogy ad, de csak Hegyesig tudja a helyet biztosítani, mert addig terjed a MÁV joghatósága.
A Taurus nem bírta volna elcibálni Meidlingig a Hegyesig már elcibált népet?
Ha volt jegyük, milyen alapon szállítottak le bárkit is a vonatról?
Utasbiztonság. Pl. Leszállították a 200 embert, és áttették egy másik Bécsbe tartó vonatra, tehát nem károsodtak-eljutottak Bécsbe.
Itt két probléma van: a MÁV kiad helybiztosítás nélkül jegyet a Jeti valós kapacitásán felül, de közben kiad helyjegyet is, tehát Kelenföldtől Hegyesig, meg Hegyestől vissza állandó probléma, hogy szállnak fel az emberek, és rugdossák fel a helyükre még korábban beülteket.
"hogy annyiban meghatározóak a 1144, 1142, 4020-ak, hogy nélkülük sok-sok vonattal kevesebb lenne..."
Az én olvasatomban, ha valamit 1978 és 1987 között gyártottak, akkor azok közül bizony (ha egyenletes a gyártás), a többsége 1980-ban vagy azután készült.
Tehát az 1144 és 4020-nak csak töredéke számít ide.
De tudod, mit helyesbítek: az 1980-at írjuk át 1976-ra.
"Ausztriában nem nagyon van már vs. nagyobb számban előforduló (meghatározó)"
Most akkor döntsd el. Az első megállapításod nem igaz, mert nagyon is van, a másodikra meg az a válaszom, hogy annyiban meghatározóak a 1144, 1142, 4020-ak, hogy nélkülük sok-sok vonattal kevesebb lenne...
Előrebocsátom, hogy az ITF alapján a személyforgalomról van szó.
A CS inga, az emeletes inga, Talent, Desiro, RJ, Taurus, a 4020-ak jó része (1978-), a 1044-esek nagyobb része (1976-) mind újabbak.
(Ez utóbbiak közül mind üzemel még?)
Az IC kocsik közül igaz, hogy van amit régebben gyártottak, de 2000 körül teljeskörű felújítást kaptak.
1142-es tényleg van még sok, de - javíts ki, ha nem így van - nem az az ÖBB személyforgalmának gerince (mint nálunk a Szili).
Mivel ott Te vagy otthon, ezért kérdezem: mi az a nagyvasúti személyforgalomban nagyobb számban előforduló (meghatározó) jármű, ami 1980 előtt készült?
78-tól vannak forgalomban a 4020-as (120db) és a 1144-es sorozat (209db) gépek. Ezek egy része még 80 előtt készültek a többi a 80-as években. Meg van 78db 1142-es ami 60-as 70-es évek. Az öreg dieselket nem számolom ide, mar nem sok szerepük van a személyszállításban. Az 5047-et sem, 80-as évek végén, 90-es elején készültek. Mondjuk ettől még nem fiatalok.
"A vasút gördülőállomány-szükségletét használt járművek beszerzésével kellene sürgősen megoldani,"
Nagyon egyetértek. Az osztrákokkal jó lett volna letárgyalni a hosszú Schlierenjeiket (Járhatnak is itthon, legalábbis az oldalukon található felirat alapján).
Most eladnak 50-et, majd ha jönnek a Desiro ML-ek, akkor majd még többet. (azt írják, hogy 70 db Desiro ML váltja a jelenlegi CS ingákat, ez ~250 kocsi)
Ha teszem azt megvennénk, és nem hagynánk lelakni mint a halbikat, szerintem 15 (vagy több) évre meglenne a kocsihelyzet megoldása.
Elmennének zónásnak és a gyorsvonati rendszerre is. Ráadásul van vezérlő, amit a 433-as tud (elvileg) vezérelni.
Ezzel az akcióval talán el lehetne érni egy olyan típusegységesítést, hogy gyors, személyvonatban csak postaBhv, Bmx/Amx, Halbi és Schlieren közlekedne.
Esetleg a csúcsidei szerelvényeknél, amik munkanapon egyet fordulnak, lehet régebbi kocsikat alkalmazni.
Tavaly St. Moritzban voltam síelni, de most hogy mondod: idén még vacillálok Nyergesújfalu és Várpalota között. :))
"Ausztriában valamivel (bár nem sokkal) fiatalabb járműparkkal"
Ezt az összehasonlítást a MÁV-val tetted? Ausztriában nem nagyon van már 1980 előtt gyártott jármű.
Persze lehet azt mondani, hogy Magyarországon pedig nem nagyon van 1970 előtt gyártott, az átlagéletkort azért megnézném a két országban.
Persze nem minden a kor: Svájcban is látni egy csomó matuzsálem mozdonyt, motorkocsit, azok vélhetően nem olyan műszaki állapotban vannak, mint a mi Bhv-ink vagy Bz-ink.