Keresés

Részletes keresés

aruzsi Creative Commons License 2014.10.23 0 0 413083

És mi alapján döntik el, hogy ki az akit leszállítanak???

Előzmény: kis59vasutas (413080)
M63 010 Creative Commons License 2014.10.23 0 0 413082

Pár 5041-est és 5141-est vennie kellene a MÁV-nak, úgyis felszabadul jövőre pár darab a GYSEV-nél! Meg kellene vennie, meg még hozzá pár darabot, és a Bzmotok egy részét ki kellene váltani vele!

Előzmény: Lovrin (413050)
aruzsi Creative Commons License 2014.10.23 0 0 413081

Naaaaa!!!!

 

Ha odamész a nemzetközi pénztárhoz és helyjegyet kérsz a Jetire, akkor ha van hely, akár Frankfurtig is van "joghatósága" a Startnak.

Előzmény: fantal (413078)
kis59vasutas Creative Commons License 2014.10.23 0 0 413080

De károsodnak, mert valaki szinte percre pontosan megtervezi az útját. Én is voltam konferencián így, ha később megyek, késő....

Előzmény: fantal (413077)
aruzsi Creative Commons License 2014.10.23 0 0 413079

Nemzetközi forgalomban annyi jegyet ad ki, amennyit csak akar. Nem szép dolog, de mivel csak fakultatív a helybiztosítás, így aki nem vett helyjegyet, az így járt.

 

A belföldieknek kötelező, tehát ők joggal állítják fel a nemzetközieket, ha nincs helyjegyük. Majd Hegyesben leülhetnek, ha tudnak. Ha már fizetni kell IC pót - és helyjegyet, akkor akinek van helyjegye, az leülhessen.

Előzmény: fantal (413077)
fantal Creative Commons License 2014.10.23 0 0 413078

Hiszen Hegyesig helyjegyköteles belföldi forgalomban.

 

Ha Bécsbe mész akkor nem, én is külön kértem, és a pénztáros csaj mondta, hogy  ad, de csak Hegyesig tudja a helyet biztosítani, mert addig terjed a MÁV joghatósága.

Előzmény: aruzsi (413076)
fantal Creative Commons License 2014.10.23 0 0 413077

A Taurus nem bírta volna elcibálni Meidlingig a Hegyesig már elcibált népet?

Ha volt jegyük, milyen alapon szállítottak le bárkit is a vonatról?

 

 

Utasbiztonság. Pl. Leszállították a 200 embert, és áttették egy másik Bécsbe tartó vonatra, tehát nem károsodtak-eljutottak Bécsbe.

 

Itt két probléma van: a MÁV kiad helybiztosítás nélkül jegyet a Jeti valós kapacitásán felül, de közben kiad helyjegyet is, tehát Kelenföldtől Hegyesig, meg Hegyestől vissza állandó probléma, hogy szállnak fel az emberek, és rugdossák fel a helyükre még korábban beülteket.

 

 

Előzmény: aruzsi (413074)
aruzsi Creative Commons License 2014.10.23 0 0 413076

Mármint a MÁV végzi szarul?

Esetleg talán a Start?

 

Mindenkinek volt helyjegye? Hiszen Hegyesig helyjegyköteles belföldi forgalomban.

Előzmény: kis59vasutas (413075)
kis59vasutas Creative Commons License 2014.10.23 0 0 413075

Az a hír benne, hogy szarul végzik a munkát... Várjuk a MÁV bocsánatkérését

 

Előzmény: aruzsi (413074)
aruzsi Creative Commons License 2014.10.23 0 0 413074

Ha jól tudom,:

 

- Hegyesben menetrendszerint megáll minden Jeti (és más is)

- a magyar kaluzok "eltűnnek" - hiszen már nincs dolguk a vonattal.

 

Mi a hír ebben?

 

Két óra múlva ott van mögötte a másik, de közben megy ER is.

 

Azért az ÖBB sincs helyzet magaslatán, mint mindig, ha valami eltér a szokásostól.

 

A Taurus nem bírta volna elcibálni Meidlingig a Hegyesig már elcibált népet?

Ha volt jegyük, milyen alapon szállítottak le bárkit is a vonatról?

Előzmény: Siemens113 (413068)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.23 0 0 413073

003, 004, 005, 006, 007, 008, 009, 010, 011, 012, 013, 014, 015, 016, 017, 018, 019, 020, 021, 023, 024, 025, 026, 027, 028, 029, 030, 031, 032, 033, 034, 035, 036, 037, 039, 040, 041, 042, 043, 044, 045, 046, 048, 049, 050, 052, 053, 054, 055, 056, 057, 058, 059, 060, 062, 063, 064, 065, 066, 067, 068, 069, 070, 071, 072, 073, 074, 075, 077, 078, 079, 080, 081, 082, 083, 084, 085, 086, 087, 088, 089, 090, 091, 092, 093, 094, 095, 096, 097, 098, 099, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286, 287, 288, 289, 290

 

Ezek járnak még. Kb az első 40 lehetett 80 előtti, de lehet hogy annyi sem. Meg a 78db  1142-es, meg pár 4020-as. Azért több a nem nagyon van-nál...

Előzmény: DJ. Bakter (413067)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.23 0 0 413071

 "Ausztriában valamivel (bár nem sokkal) fiatalabb járműparkkal,"-Benbe

 

Azóta meg csak kevered a kását ....

Előzmény: Törölt nick (413069)
István Gyuri Creative Commons License 2014.10.23 0 0 413070

Siemens113: Kíváncsi vagyok, vajon az adventi hétvégéken lesz plusz kapacitás?

A menetrendben, az Elvirában is bent vannak az adventi mentesítők.

Előzmény: Siemens113 (413068)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.23 0 0 413069

Azt ugye tudod, vagy már elfelejtetted, hogy átlagéletkorról beszéltünk, nem attól hogy az egyes sorozatokat mikortól, és meddig gyártották?

Előzmény: DJ. Bakter (413066)
Siemens113 Creative Commons License 2014.10.23 0 0 413068

csak a szokásos. Kíváncsi vagyok, vajon az adventi hétvégéken lesz plusz kapacitás?

 

Lökdösődés anyázás a bécsi Railjeten

A Budapest-Bécs járatot túlzsúfoltság miatt megállították az osztrák határon, a vonat vesztegel. Tovább »

forrás: Index.hu

DJ. Bakter Creative Commons License 2014.10.23 0 0 413067
+ mennyi 1044 készült 1980 előtt?
Járnak még egyáltalán?
Előzmény: DJ. Bakter (413066)
DJ. Bakter Creative Commons License 2014.10.23 0 0 413066

"hogy annyiban meghatározóak a 1144, 1142, 4020-ak, hogy nélkülük sok-sok vonattal kevesebb lenne..."

 

Az én olvasatomban, ha valamit 1978 és 1987 között gyártottak, akkor azok közül bizony (ha egyenletes a gyártás), a többsége 1980-ban vagy azután készült.

Tehát az 1144 és 4020-nak csak töredéke számít ide.

De tudod, mit helyesbítek: az 1980-at írjuk át 1976-ra.

 

Előzmény: Törölt nick (413062)
1047 005-2 Creative Commons License 2014.10.23 0 0 413065

"Nem elvileg tudja. Gyakorlatilag is tudja."

 

 

Mert milyen távvezérlési rendszer van benne?

Előzmény: manhattani (413063)
1047 005-2 Creative Commons License 2014.10.23 0 0 413064

"Ráadásul van vezérlő, amit a 433-as tud (elvileg) vezérelni."

 

 

Ráadásul van vezérlő, ami 470-est tud vezérelni.

Előzmény: DJ. Bakter (413058)
manhattani Creative Commons License 2014.10.23 0 0 413063

>Ráadásul van vezérlő, amit a 433-as tud (elvileg) vezérelni.

 

Nem elvileg tudja. Gyakorlatilag is tudja.

MÁV szokásjogilag nem tudja. Azt gondolom, ez, meg az ilyesmik a fő baj.

Előzmény: DJ. Bakter (413058)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.23 0 0 413062

 "Ausztriában nem nagyon van már vs.  nagyobb számban előforduló (meghatározó)"

 

Most akkor döntsd el. Az első megállapításod nem igaz, mert nagyon is van, a másodikra meg az a válaszom, hogy annyiban meghatározóak a 1144, 1142, 4020-ak, hogy nélkülük sok-sok vonattal kevesebb lenne...

Előzmény: DJ. Bakter (413060)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.23 0 0 413061

"1142-es tényleg van még sok, de - javíts ki, ha nem így van - nem az az ÖBB személyforgalmának gerince (mint nálunk a Szili)."

 

Nem a gerince, de nagyjából mind abban vesz részt.

Előzmény: DJ. Bakter (413060)
DJ. Bakter Creative Commons License 2014.10.23 0 0 413060

A hány ezer közül? :-)

 

Előrebocsátom, hogy az ITF alapján a személyforgalomról van szó.

 

A CS inga, az emeletes inga, Talent, Desiro, RJ, Taurus, a 4020-ak jó része (1978-), a 1044-esek nagyobb része (1976-) mind újabbak.

(Ez utóbbiak közül mind üzemel még?)

Az IC kocsik közül igaz, hogy van amit régebben gyártottak, de 2000 körül teljeskörű felújítást kaptak.

1142-es tényleg van még sok, de - javíts ki, ha nem így van - nem az az ÖBB személyforgalmának gerince (mint nálunk a Szili).

 

Mivel ott Te vagy otthon, ezért kérdezem: mi az a nagyvasúti személyforgalomban nagyobb számban előforduló (meghatározó) jármű, ami 1980 előtt készült?

Előzmény: Törölt nick (413057)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.23 0 0 413059

78-tól vannak forgalomban a 4020-as (120db) és a 1144-es sorozat (209db) gépek. Ezek egy része még 80 előtt készültek a többi a 80-as években. Meg van 78db 1142-es ami 60-as 70-es évek. Az öreg dieselket nem számolom ide, mar nem sok szerepük van a személyszállításban. Az 5047-et sem, 80-as évek végén, 90-es elején készültek. Mondjuk ettől még nem fiatalok.

Előzmény: Törölt nick (413057)
DJ. Bakter Creative Commons License 2014.10.23 0 0 413058

"A vasút gördülőállomány-szükségletét használt járművek beszerzésével kellene sürgősen megoldani,"

 

Nagyon egyetértek. Az osztrákokkal jó lett volna letárgyalni a hosszú Schlierenjeiket (Járhatnak is itthon, legalábbis az oldalukon található felirat alapján).

Most eladnak 50-et, majd ha jönnek a Desiro ML-ek, akkor majd még többet. (azt írják, hogy 70 db Desiro ML váltja a jelenlegi CS ingákat, ez ~250 kocsi)

Ha teszem azt megvennénk, és nem hagynánk lelakni mint a halbikat, szerintem 15 (vagy több) évre meglenne a kocsihelyzet megoldása.

Elmennének zónásnak és a gyorsvonati rendszerre is. Ráadásul van vezérlő, amit a 433-as tud (elvileg) vezérelni.

 

Ezzel az akcióval talán el lehetne érni egy olyan típusegységesítést, hogy gyors, személyvonatban csak postaBhv, Bmx/Amx, Halbi és Schlieren közlekedne.

Esetleg a csúcsidei szerelvényeknél, amik munkanapon egyet fordulnak, lehet régebbi kocsikat alkalmazni.

Előzmény: Lovrin (413050)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.23 0 0 413057

"Ausztriában nem nagyon van már 1980 előtt gyártott jármű."

 

Nem nagyon, ha azt a pár százat nem számítjuk :-)

Előzmény: DJ. Bakter (413056)
DJ. Bakter Creative Commons License 2014.10.23 0 0 413056

Tavaly St. Moritzban voltam síelni, de most hogy mondod: idén még vacillálok Nyergesújfalu és Várpalota között. :))

 

"Ausztriában valamivel (bár nem sokkal) fiatalabb járműparkkal"

Ezt az összehasonlítást a MÁV-val tetted? Ausztriában nem nagyon van már 1980 előtt gyártott jármű.

Persze lehet azt mondani, hogy Magyarországon pedig nem nagyon van 1970 előtt gyártott, az átlagéletkort azért megnézném a két országban.

 

Persze nem minden a kor: Svájcban is látni egy csomó matuzsálem mozdonyt, motorkocsit, azok vélhetően nem olyan műszaki állapotban vannak, mint a mi Bhv-ink vagy Bz-ink.

Előzmény: benbe (413048)
sörösgigant Creative Commons License 2014.10.23 0 0 413055

Nálam egyforma: Egyikre sem járok, és egyik sem érdekel...

Előzmény: benbe (413053)
1047 005-2 Creative Commons License 2014.10.23 0 0 413054

De nem azért,mert az egyik helyen sűrű,ütemes menetrend van a másikon meg nem.

Előzmény: benbe (413053)
benbe Creative Commons License 2014.10.23 0 0 413053

Az a helyzet, hogy ez nem gazdagság kérdése: én is sokkal többet járok St. Moritzba, mint Várpalotára.

Előzmény: trizs77 (413052)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!