Nem bántottam, csak nem értettem teljesen a dolgot. Ha telefonon segítséget kér, akkor közölhették volna vele, hogy maradjon a sínek közelében, mert az egy biztos támpont, és arra hivatkozva, hogy bajban van, tudnak küldeni érte mentőt, így több esély lett volna megmenteni.
A nehezebb vonatokat tolhatta volna gőzös, de amúgyis csak helyieket kellett volna kiszolgálni, az átmenőket meg terelni Hajmáskér felé, amíg nem jönnek a Szergejek.
Vajon, ha a Józsi bácsi felszáll egy pukkanóssal a Tettye IC-re hány év gályarabságot oszt ki rá a független magyar bíróság??? A MÁV Zrt üzletszabályzat erre vonatkozó utasítása alapján, én a vonatot azonnal megállítanám, és egyesével leszállíttatnám, s természetesen megbüntetném a törvényt sértő utasokat! Ja, hogy a focimeccsre nem jutnak ki? SAJNÁLOM! Az operába sem ütvefúróval megy a közönség. S mielőtt még a fanatikus szurkoló nekem esnének, a tény kedvéért a 2010 június 1-től érvényes üzletszabályzatból idéznék:
Menesztés(?), és az üzletszabályzat ????
A MÁV-START VASÚTI SZEMÉLYSZÁLLÍTÓ ZÁRTKÖRŰEN MŰKÖDŐ RÉSZVÉNYTÁRSASÁG
SZEMÉLYSZÁLLÍTÁSI ÜZLETSZABÁLYZATA
A vasúti személyszállítási szerződés általános feltételei
Érvényes: 2010. június 1-től
Az 1-3. módosítással egységes szerkezetben
EH/VA/NS/A/3/4/2014. 2014. március 1.
9.3.4. A zárt peronra és a személykocsiba nem szabad bevinni:
a) olyan tárgyat, amely az utasok testi épségében, ruhájában, poggyászában vagy a vasúti kocsiban kárt okozhat,
b) robbanó, tűzveszélyes, öngyúló, mérgező, radioaktív, maró, undort keltő vagy fertőzés előidézésére alkalmas
anyagot, továbbá a RID-ben meghatározott anyagokat (vagy az ezeket tartalmazó eszközöket),
c) olyan eszközt, amelynek birtoklása a közbiztonságra különösen veszélyes eszközökről szóló 175/2003. (X. 28.)
Kormányrendelet értelmében tilos.
Ha a stadionba nem mehet be, akkor a VONATRA sem szállhat fel!!!
Azt nem tudom, de abban szinte biztos vagyok, hogy rendőrségünk elmulasztotta, hogy a törvénynek érvényt szerezzen. Véleményem szerint úgy 3 módon, "sokrendbelileg" elkövetett szabály/törvény sértésben kellett volna intézkednie.
Ahol ezen múlik az, hogy 9 óra alatt bejárható-e a táv, vagy nem, ott igencsak jelentős tud lenni ez a dolog. Ld. az ITF-et, ott is sokszor csak pár percen múlik az, hogy kijön-e az ütem, vagy nem!
Na de a pályákon is van eléggé gyakran sebességkorlátozás, vagy szabálytalan (kis sebességkülönbségű) előzés. Itt azért tud valamennyit visszafogni a robot.
Viszont, ha a kamionokba kötelezővé tennének pár automatikus cuccot, akkor az jelentősen javítaná rövid távon a vasút versenyképességét. Ugyanis a sebességkorlátozásokat kegyetlenül betartatnák a műszerek, így ami eddig belefért 9 órába azaz egy napba, annak ezentúl ca. 10-11 óra kellene, azaz nem lehetne többet egynapos fuvar.
Elon Musk, a Tesla vezére persze nem bírta ki, hogy ne mondjon valami hihetetlent is, így belengette, hogy a Tesla 5-6 éven belül teljesen önállóan haladó járművet is kínál majd, de addig is egy igen fejlett félautomata robotpilótát kínálnak majd, amely a beépített szonárok és kamerák révén térképezi fel a környezetét, és ez alapján segít biztonságosan haladni.
Amúgy semmi gond nincs, ha van felelős. Klubmeccsek esetén a klub feleljen, válogatott meccseknél meg az MLSZ.
A baj akkor ha nincs felelős. Pár éve felgyújtottak Debrecenbe menet vagy onnan jövet egy kocsit, de a klub mosta a kezeit, hogy nem ők rendelték meg a különvonatot. Na itt kellene bevezetni az "objektív" felelősségvállalást. Azaz a klubon/MLSZ-en kell leverni, és ők hárítsák tovább.
Bár legutóbb Bukaresti vandálok dobálták meg a vonatot, akkor viszont a románokon kell(ett volna) azt leverni.
Az "egyedül maradt egy számára ijesztő, ismeretlen helyen" és a "Meghalt" között nincs különösebb ok-okozati összefügés. Simán fennállhat bűncselekmény gyanúja.
...........Az MTI úgy tudja, hogy péntek reggel Murakeresztúr kollátszegi településrészén egy helybéli férfi talált rá az eltűnt fiatal kerékpárjára. Értesítette a rendőröket, ők alig kétszáz méterre a Mura partjától, egy kukoricásban megtalálták a férfi holttestét............
Nyilván a 30/60-as vasútvonalat és annak felsővezetékét láthatta, amikor az ominózus tartalmú, telefonos segélyhívást intézte rokonai felé.
Megtaláltam az egyik halbi-vezérlőt, amiket az IC-kről kellett nagyon sürgősen leszedni (és mehetek a sebesvonatokkal emiatt a bringámmal....).
a miskolc-barcikai személyvonaton utazok most vele - igaz a Szilivel ingaüzemre nem alkalmas, de Vmax=80-as személybe talán némi pazarlás egy ilyen IC-erősítő színvonalú kocsi....