Keresés

Részletes keresés

M63 010 Creative Commons License 2014.10.09 0 0 412641

Durvább az, amit láttam régen (30 éve) Szombathelyen. A főkapcsoló a lift ajtajánál volt a földszinten, azaz ha ez tényleg az, és nemcsak a világítási főkapcsoló, akkor te leállítathattad a liftet a vezérlőfülkébe (a liftakna tetején) való belépés nélkül.

Előzmény: Törölt nick (412638)
M63 010 Creative Commons License 2014.10.09 0 0 412640

Pont erről beszélek! Ezt a fajta, a földszinte kötelezően visszaküldendő liftet nevezik tolólécesnek vagy valami hasonlónak. Mert itt egy lécen vannak a gombok, és fizikailag érzékeli egy kapcsoló, hogy melyiket nyomtad meg. Az első emelet gombját az első, az másodikét a második emeleti kapcsoló. De ez csak felfelé visz embert, lefelé nem, ezért kell leküldened, mert hívóberendezés sincs benne.

Előzmény: Törölt nick (412638)
jwkllr Creative Commons License 2014.10.09 0 0 412639

.....Mezőberényben minden páros vonat +1 perc a régin felül, mert nem lehet egy fékezés-egy oldással megállni...

Előzmény: Törölt nick (412637)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.09 0 0 412638

Tavaly még egy belvárosi bérházban volt szerencsém kulcsos lifthez is (Kálmán Imre utca környéke, de már nem emlékszem pontosan melyik ház volt) igazi retro hangulat, a fülkeajtó közönséges szekrényajtó, vészcsengő egy villanykapcsoló. A lift olyan, hogy nem lehet hívni csak küldeni, és csak a lakók kezelhetik, akiknek van hozzá kulcsa. Miután felmentél vele vissza kell egy gombbal küldeni a földszintre (ha nem küldik anyázva megy fel érte a gondnok :). Hirtelen indít, hirtelen áll meg, igazi 50es évek, asszem úgy működik, hogy a sorban lévő gombok megnyomásával indul a hajtás, és minden emeleten van egy "kilökő" odaér a lift egy pöcökbe ütközve kiugrik a gomb és ez állítja meg a motort. Elvileg nyitott fülkeajtóval sem indulhatna el, de ez ment úgy is ha kinyitottad menet közben a szekrényajtót.

Előzmény: M63 010 (412633)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.09 0 0 412637

Tanyasi megállókba széles repülőgépleszállónak is elmenő peron két oldalra (sőt van, ahol aluljáró is), akkor is ha kb. 2 ember használja rendszeresen (lásd. pl Csugar 8 lakos, két vasutas család). Állomások átépítése, akadálymentesítés jelszóval akadálypálya építés (lásd. Murony) aluljáróval, lépcsőn le lépcsőn fel, kerülővel juss el a vonatig, ahelyett, ami régen volt. Megvetted a jegyet a pénztárban két lépés az állomásépület előtt és már ott vagy a peronon. Vagy pl. Mezőberény is érdekes, hogy a hátsó peront miért építették úgy, hogy a vége kint legyen hátul a búbánatos francba, a felüljárón is túl? Biztos mindenki imád 100 métereket gyalogolni vissza az épületig, pláne murvaúton gurulós kofferekkel.

 

 

Előzmény: 20-as vonal (412636)
20-as vonal Creative Commons License 2014.10.09 0 0 412636

Igen,ez így van.Az uniós paraméterekkel történő fejlesztéseknél mindent átépítünk,ha kell,ha nem.160-as pálya, 300m-es peronok stb. Ehelyett oh.-tól oh.-ig stabil 120-as pálya kellene a törzshálózaton, valamint a meglévő és jól működő eszközöket megtartva ( pl. kábelek, távközlés ) kellene a költségeken faragni.Iszonyú pazarlás megy.

Előzmény: Törölt nick (412631)
M63 010 Creative Commons License 2014.10.09 0 0 412635

Tolóléces: Lehet, hogy nem pont így hívják, de valami hasonlóan, ez a mostaniak elődje. (Még a kézivezérlés utáni iőszakból.)

Előzmény: M63 010 (412633)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2014.10.09 0 0 412634

Anno a 70es években még szükség volt egy fedélzeti mérnökre is a gépeken, aki kezelte a számítógépet.

 

Fedélzeti mérnök azért kellett, mert nem volt számítógép.

Előzmény: Törölt nick (412628)
M63 010 Creative Commons License 2014.10.09 0 0 412633

A liftek meglehetősen zártpályás rendszerek, nincs ellenvonat, nincs gyalogos keresztezés, nincs időjárási tényező (kivéve külső panorámaliftek), szóval jóval egyszerűbbek, mint egy autó.

 

Amúgy érdekes, hogy a klasszikus kezelős kórházi lifteknél is valahol kezelő tudott kismértékben korrigálni a szintbeállásnál. (Volt neki egy gomb, meg a betegtologatók szidták mindig a liftest, ha nem állt be szinbe, holott nem 3 állású kar volt, meg nem is tolóléces üzem, így az automatika állította meg mindig a liftet, ahogyan az lenni szokott.

Belső ajtó nélküli liftek amúgy vannak még, Csehországban több helyen is láttam ilyent, például egy túristaszállodában. (Hatalmas nagy panelház - több összekapcsolt tömb szállodaként. - Eleve annak építve egy lakótelep szélén.)

 

Előzmény: Törölt nick (412628)
Lovrin Creative Commons License 2014.10.09 0 0 412632

Ha nem esett volna le, Adani pont erre akart rávilágítani...

Előzmény: DJ. Bakter (412630)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.09 0 0 412631

Pontosan erre céloztam vasútfejlesztésnél/építésnél ezek rögtön előjönnek, a miért is ne csináljunk semmit féle axiómát alátámasztandó. Bicikliútnál meg soha, van is egy pár olyan, ami megépült mert eladható környezetbarát, zöld projektként meg kerékpárosbarát település leszünk meg csupa szép csupa jó, aztán megépül alig használja valaki, mert több biciklis nem lesz vagy nem sokkal több, karban senki se tartja így benövi a gaz, még kevesebben használják. De sosem kérdőjelezik meg, hogy tényleg kell-e építjük ha kell ha nem, oda is, ahová nem. De pl. gyalogos/biciklis aluljáró is épül a mostani vasútfelújításnál Mezőmegyer szélén teljesen feleslegesen, hiszen egyik végén a falu vége, másikon meg a főút és a távolban 2-3 tanya.  De valamelyik ökör kitalálta, hogy a régi átjáró helyén legyen gyalogos aluljáró hát lett, csak épp sehová sem vezet.

Előzmény: DJ. Bakter (412630)
DJ. Bakter Creative Commons License 2014.10.09 0 0 412630

Akkor lefordítom egy másik nézőpontra: (ez nem mondom hogy az én véleményem, de ha valaki ilyet írna, akkor mérges lennél, ugye? :)))

 

"Külföld más ott kazalban áll a pénz, fussa 1:1 méretű vasúti terepasztalokra.  Avagy pl. biztosan ennyit kéne az adófizetők pénzéből költeni arra, hogy Mari néni hetente 2x átvonatozhassontekerhessen a piacra tojásért.  Vagy pl. hiszen közút most is van, azt se használja csak pár traktor meg autó naponta elférnek ott az utasok autóbuszon biciklisek is, minek oda még egy párhuzamos vasbicikliút?"

 

 

Előzmény: Törölt nick (412629)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.09 0 0 412629

Jobb indokot keresve sem lehet találni a semmittevésre. Minek csináljunk semmit úgyse használná senki, ráadásul ha tényleg elfogadják ezt axiómaként és tényleg nem történik semmi akkor sosem derülhet ki az ellenkezője. Ha pl. bicikliutakat is ilyen hozzállással építenének, 10-ed ennyi sem épült volna. Azt bárhol el lehet adni mint támogatandó fejlesztést és talicskázni rá uniós meg nem uniós pénzt is, sosem kérdőjelezik meg, hogy pl. tényleg kell Mucsaröcsöge meg Bivalybasznád külső közé 10 km bicikliút? Ki használná? Hiszen most se biciklizik arra senki, én voltam kint/naponta járok arra/egyszer kimentem megnézni és láttam egy biciklist az úton, taxival elvinni is olcsóbb lenne. Ill. jó oké, megépítjük, de ki fogja karbantartani. Külföld más ott kazalban áll a pénz, fussa 1:1 méretű terepasztalokra.  Avagy pl. biztosan ennyit kéne az adófizetők pénzéből költeni arra, hogy Mari néni hetente 2x áttekerhessen a piacra tojásért.  Vagy pl. hiszen közút most is van, azt se használja csak pár traktor meg autó naponta elférnek ott a biciklisek is, minek oda még egy párhuzamos bicikliút?

Előzmény: Lovrin (412627)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.09 0 0 412628

Ott van pl. jó példának az ABS, miközben sokan idegenkednek a vezetést segítő rendszerektől pl. a Mercedes sávtartó automatikájától, az ABS már évtizedek óta létezik és hát ott is arról van szó, hogy a számítógép dönti el helyetted milyen erősen és hogyan fékezz, szokták is szidni emiatt, mert valóban van eset mikor hátráltat, havas úton pl. növeli a fékutat, de az esetek 99.9%-ban meg pont segít elkerülni a balesetet, azzal, hogy nem engedi blokkolni a kerekeket és irányítható marad az autó. Vagy pl. az automata vezető nélküli metrótól is sokan idegenkednek, de azt még senkitől sem hallottam, hogy be nem szállok olyan liftbe, amit gép irányít. Hiszen már a 30 éves lakótelepi lifteknél is így van. Pedig régebben a lifteket is liftkezelő irányította, egy 3 állású karral, fel és le mozgatva a fülkét és az ügyességén múlt ,hogy szintben tudta-e megállítani a fülkét, vagy nagyot kellett lépni az utasnak. Később már csak annyi dolga volt a kezelőnek, hogy az utas helyett nyomja a gombot, a 90-es évek közepén még láttam ilyen liftet az egyik szolnoki kórházban (érdekesség, hogy nem volt fülkeajtó se menet közben láttad  liftakna betonfalát, meg is lehetett fogni, igaz csapott akkorát a medvetermetű liftkezelő asszony a kezemre, hogy nem szabad. ). Hívásra odaküldte az emeletre a fülkét, majd miután mondtad hová mész ő nyomta a gombot. Annyi változott, hogy most már nincs ott ember te magad kezeled a gombokat.

 

Ahogy mondod repülőgépeknél is már majdnem mindent a robotpilóta irányít, a pilóták csak akkor avatkoznak be ha valami váratlan esemény történik il. fel és leszálláskor. Anno a 70es években még szükség volt egy fedélzeti mérnökre is a gépeken, aki kezelte a számítógépet.

 

Na meg ugye a gép biztosabb, mert nem szokott tévedni vagy ha mégis a biztonság felé. A gépnek nincs rossz napja, nem éhes, nem fáradt, nem ideges, nem feszült stb. vagyis nem vonja el a figyelmét semmi.

Előzmény: vrobee (412603)
Lovrin Creative Commons License 2014.10.09 0 0 412627

Én inkább azt tartom szomorúnak hogy minden körülmények között be tudod bizonyítani akármilyen regionális vasúti fejlesztés szükségtelenségét.

Alapkoncepciód hogy nem lesz utas, és ne is próbáljunk ki semmit, mert úgysem lesz utas.

Ez egy dologra jó, a vasút versenyhátrányának konzerválására.

Előzmény: Törölt nick (412626)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.09 0 0 412626

Elég szomorú, ha ennyit szűrtél le abból, amit írtam.

De akkor még egyszer: néhány utasos kísérletzgetéshez nem a vasút a legolcsóbb játék.

Előzmény: Lovrin (412624)
r1232 Creative Commons License 2014.10.09 0 0 412625

nem vasútállomás és vasútállomások között akarják a dolgozókat utaztatni, hanem munkahely-lakóhely

 

Ezen terminológia alapján a busz is megállóhely és megállóhely között viszi csak az utast. :P

Az viszont egy másik kérdés, hogy az utasnak milyen lehetőségei vannak az otthona és pl. a munkahelye között.

Előzmény: htibor (412621)
Lovrin Creative Commons License 2014.10.09 0 0 412624

"Kísérletezgetéshez a vasút jelenlegi formájában elég drága."

 

Tehát ne változtassunk semmit, a jelenlegi menetrend a létező menetrendek legjobbika?

Előzmény: Törölt nick (412623)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.09 0 0 412623

Én meg Ausztráliába szeretnék utazni.

Kísérletezgetéshez a vasút jelenlegi formájában elég drága. A busz olcsóbb. Miért a drágábbal kezdjenek, hogy nagyobb eséllyel nem érje meg? A htibi által írt szempontok meg csak hab a tortán...

Előzmény: Lovrin (412620)
pavarotti Creative Commons License 2014.10.09 0 0 412622

"lehető legkevesebb kényelmetlenség és átszállás és legrövidebb utazási idő felhasználásával"

Persze csak akkor ha nem vasútra akar átszállni az utas, pl. Vácon Volánbuszunknak máris nem olyan fontos volt hogy lobbizzon érte hogy a buszok a vasút mellől induljanak esetleg akkor már ha elköltöttük azt a pár milliárdot:(

Előzmény: htibor (412621)
htibor Creative Commons License 2014.10.09 0 0 412621

"kísérletezős-járathosszabbítós része valahogy nincs meg."

Valószínűleg a két ágazat járat indítási/megszüntetési rugalmassága és alkalmazkodó képessége az utazási igényekhez egy és ugyanaz.

 

"gyorsan átjátssza a lehetőséget a volánoknak járatbővítésre."

Akik így rendre extra profitot termelnek ugye? Vagy az ilyen jellegű járathosszabbítások és indítások alkalmával az utasok és cégek nem vasútállomás és vasútállomások között akarják a dolgozókat utaztatni, hanem munkahely-lakóhely között a lehető legkevesebb kényelmetlenség és átszállás és legrövidebb utazási idő felhasználásával. Talán ezért van így.

Előzmény: Lovrin (412620)
Lovrin Creative Commons License 2014.10.09 0 0 412620

Szeretnék én ilyet látni vasúti mellékvonalakon.

A megszüntetős részét látom a dolognak, csak a kísérletezős-járathosszabbítós része valahogy nincs meg. Valami szervezet rendre visszadobálja az ilyen igényeket, vagy éppen a meglévő igények alapján gyorsan átjátssza a lehetőséget a volánoknak járatbővítésre.

Előzmény: Törölt nick (412619)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.09 0 0 412619

Ez a szerencsésebbik verzió, de azért jegyezzük meg, Vác elég fejlett vidék, lényegileg a fővárosi agglomeráció része. Más vidékek helyzete közel sem ilyen rózsás, nagyon sok helyen az egykori iparnakcsak a hűlt helye maradt.

Alapvetően a szolgáltatók nem szoktak elzárkózni új járat indításától, vagy az üzemidő bővítésétől, csak amikor ilyen jellegű igény beérkezik, meg szokták a jobb helyeken kapásból kérdezni, hogy Ok, de akkor mennyi utasra, hány bérletesre számítsanak. Sőt, sokszor próbaidőre indulnak be új járatok, járathosszabbítások és elválik idővel, hogy ezek életképesek és megmaradnak, vagy csak 1-2 utas van rajtuk és megszűnnek.

Előzmény: jwkllr (412617)
paca664 Creative Commons License 2014.10.09 0 0 412618

Semmi = legalább 20-25 kocsi fővizsgája. http://forum.index.hu/Article/jumpTree?a=131996031&t=9121413

Előzmény: trizs77 (412613)
jwkllr Creative Commons License 2014.10.09 0 0 412617

Váctól 15 km-re lévő kis faluban laktam sokáig.

80-as évek közepén este 2 busz vitte az embereket éjszakai műszakba.

90-es évek elején már csak egy busz volt, és azon is gyakran csak egyedüli utas voltam este.

Mára felfutottak a váci üzemek, és 3 buszon is alig férnek fel az emberek.

Előzmény: Törölt nick (412616)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.09 0 0 412616

Vidéken többségében nem az. Érdemes megnézni, főleg a kisebb városok esetében a 20-30 évvel ezelőtti buszmenetrendeket. Olyan helyeken is voltak késő esti járatok, ahol ma az ember nem is álmodna róluk. Csak ezek idővel megszűntek, mikor a több műszakos munkarendben foglalkoztató ipar fokozatosan leépült. Itt előbb az érdemleges igények tűntek el és ezeket követte a közösségi közlekedés.

 

Kicsi és közepes nagyságú vidéki városokban nagyjából este 8 körül szinte megáll az élet, ember nincs sokszor az utcán... Ha van még valami komolyabb több műszakos foglalkoztató, akkor vannak 10 utáni járatok, ahol nincs ott sok helyen 8 után már elmennek az utolsó buszok, miközben lehet néhány évtizeddel korábban még voltak későbbiek is.

 

Üzemidő bővítésben jelenleg a százezer feletti vidéki nagyvárosok vonzáskörzetében, első körben a forgalmasabb vonalakon, vagy Budapest elővárosában látnék lehetőséget akár éjfél körüli járatok indítására is. Itt valóban lenne értelme kísérletezni, de ezek a vidéki közlekedésnek csak egy kicsike töredékét jelentik.

Előzmény: r1232 (412579)
1047 005-2 Creative Commons License 2014.10.09 0 0 412615

"Ha továbbra sem rendel semmit az állam Dunakeszitől, akkor minek volt az államosítás."

 

 

Mert (ideológiai) harc van.

Előzmény: trizs77 (412613)
DJ. Bakter Creative Commons License 2014.10.09 0 0 412614

"Már esedékes ennek az ezervaláhány kocsinak a cseréje. Elkezdhetnék."

 

A gördülőállománnyal tényleg bajok vannak, de nem nagyon látok igazi akaratot ennek rendbetételére.

Felröppennek madarak (fecske, tengelic) és egyebek (3G IC, IC+), de vagy csak nagytakarítás, vagy mindig abbamarad.

 

Ily módon - kormányzati forrás hiányában - egyéb trükk jön be (kötött pálya esetében az EU források, lásd az új Flirt motorvonatok), ehhez pedig pályáztatni kellene, és legalább úgy kellene csinálni, mintha....

Ebbe beleférne egy állami tulajdonú járműgyártó által gyártott akármilyen kocsi, mint nyertes?

Nem beszélve arról, hogy azt ki is kellene fejleszteni, engedélyeztetni, amit az IC+ esetében láttunk hogy nem rövid idő. Addig még egyszer felsöprik a padlót? :))

(gondolom, nem a Bhv-t akarod gyártatni ott, de még a postaBhvt-sem :)))

 

Közben olyan hírek is voltak, hogy Szolnokot is fejlesztik (szakemberekkel), hogy lehessen gyártani az IC+ kocsikat. Mindjárt két állami vagongyár. Ahhoz képest, hogy évi nulla db kocsit szerzünk be, nem is rossz.

 

A másik kérdés, hogy ha jól sejtem, Dk államosításával az a gyáregység elvesztette a külföldi megrendeléseit is. (nem gondolnám, hogy a Bombi a magyar állammal akar kocsiszekrényt gyártatni :)))

Ez pont szembe megy a nagy munkahelyteremtési akcióval.

Előzmény: trizs77 (412613)
trizs77 Creative Commons License 2014.10.09 0 0 412613

Ha továbbra sem rendel semmit az állam Dunakeszitől, akkor minek volt az államosítás.

Az 1100 emberből elbocsátottak már 730 főt.

 

Ez a mostani megmaradt 370 fő, meg heti 2=kettő napot jár be ?

Azt nem mondanám, hogy dolgoznak mert már - gondolom - fényesre söpörték a műhelyek padlóit unalmukban.

 

1957-1971 között gyártottak vagy ezervalamennyi Bhv kocsit.

(a személykocsi fanok majd gyorsan kijavítanak, hogy Bh meg Bhv meg akármi volt a jelük)

 

Már esedékes ennek az ezervaláhány kocsinak a cseréje.

Elkezdhetnék.

 

Elég ha 10 év alatt rendeli meg az állam.

Fix munka tizen évre.

 

 

Előzmény: Rangun (412611)
v_peti Creative Commons License 2014.10.08 0 0 412612

Egy masiniszta visz akár többezer tonnát, központi forgalomirányítással, egy forgalomirányítóval. Hová kell még ember?

 

Ideális esetben kell fuvarszervező, mozdonyszerelő, pályafenntartó és vízfej. Túl sok embert már nem lehet innen elvonni.

 

Előzmény: Lovrin (412606)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!