Keresés

Részletes keresés

vrobee Creative Commons License 2014.10.08 0 0 412605

hagyjuk, de annyit azért még megjegyzek, hogy nem minden halandzsa, amit valaki nem ért...

Előzmény: Törölt nick (412604)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.08 0 0 412604

Szerintem hagyjuk ezt a halandzsát. Még szándékomban áll vagy 30 évet élni, majd visszatérünk rá....

Előzmény: vrobee (412603)
vrobee Creative Commons License 2014.10.08 0 0 412603

A pilóta ott ül, igen. De gyakorlatilag nem ő vezeti a gépet, a fel- és leszállást ill. a földi gurulást kivéve. A drónokat persze, hogy irányítják, ott sokkal komplexebb döntésekre, váratlanabb helyzetekre kell felkészülni, mint akár a légi utasszállításban, akár az autópályán.

 

A közútra visszatérve: az tény, hogy az ember jogi értelemben a vezető. De ez technológiai értelemben nem vízválasztó egyszerűen azért, mert már régesrég ezekre a berendezésekre bízzuk az életünket, egy hiba mindenképp végzetes lehet. Nem csak annak, akinek a kocsijában ilyen van, hanem bárkinek, aki a közelben halad. Mind a sávtartó automatika, mind az adaptív (radaros) tempomat egy pillanat alatt képes volna tömegbalesetet okozni, ha hibásan működne. Az eredmény szempontjából nagyjából mindegy, hogy a felelős robotpilóta, vagy az "asszisztens" sávtartó automatika húzta rá a kormányt az iskolabuszra, mert nem működött jól a radar vagy a szoftver. A gyártók pedig ez alól a felelősség alól nem tudnak kibújni. a gyártó az elektronikus rendszerek biztonságosságára lényegében élethosszig tartó felelősséget vállal, és ha gebasz van -mint a Toyota híres gázpedálja esetében - azért igen drágán megfizet. (Miközben az adaptív rendszerek naponta rengeteg életet mentenek meg, és a mechanikailag rossz műszaki állapotban levő "hagyományos" autók számtalan balesetet okoznak...)

Előzmény: Törölt nick (412602)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.08 0 0 412602

Aztán még ott sem repül repülő pilóta nélkül. Még a drónokat is irányítják, csak nem a repülőről...

Előzmény: vrobee (412601)
vrobee Creative Commons License 2014.10.08 0 0 412601

Analógiának érdemes megnézni a repülést, ahol ez a fejlődés érthető okokból -és kizárólag gazdasági érdekből- jóval korábban elkezdődött.

Előzmény: vrobee (412600)
vrobee Creative Commons License 2014.10.08 0 0 412600

Ott tévedsz, hogy egyes vezetőt segítő rendszerek közt önmagában ég és föld a különbség, és évről-érve óriási a változás. Tempomat volt a 60-as években is (izé, igazából a gőzgéphez találták fel a regulátort), meg van a mai csúcsmodellekben is. Csakhogy nem pont ugyanaz a műszaki alapjuk. Utóbbi mögött ott az ezer dolgot figyelembe vevő fedélzeti számítógép, ami biztosan (a vezetőnél biztosabban) elkerüli a balesetet. Csak egyelőre máskor még nem az övé a végső szó, azokat az eseteket leszámítva, amikor a vezető tevékenysége biztosan balesethez vezetne.

Előzmény: Törölt nick (412596)
v_peti Creative Commons License 2014.10.08 0 0 412599

Na ja. De mégis folyon ezzel menőznek, ahelyett, hogy előírnák a vezetőt segítő rendszerek kötelező használatát.

Érdekes, hogy amíg biztonsági szempontból van egy kötegnyi előírás (oldalmerevítés, karosszéria töréstesztje, légzsák, biztonsági öv), addig a vezetést segítő technológiák mind csak opcionálisak. :(

Előzmény: Törölt nick (412596)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.08 0 0 412598

Látszik, hogy nem voltál sokat még a világ útjain. Németországban nagy szó, ha egy villámgyors személyautóval a 100km/ó átlagot tudod tartani. Folyamatosan túlterheltek az utak.

A közút már rég ráelőzött a vasútra, el vagy maradva vagy 100 évvel. de szerencsére a trend az, hogy a helyzet kicsit javul a vasút előnyére....

Előzmény: Lovrin (412594)
v_peti Creative Commons License 2014.10.08 0 0 412597

Sajnos. Túl fejlett már a technika. Ca. az ezredforuló utáni években jött el az a kritikus pont, amin túl már sok tekintetben nem kellene fejlődni. Szóval nem akarok visszamászni a fára, de azért egy kicsikét nem ártana visszafogni bizonyos fejlesztéseket! A végén már kettészakad a társadalom és eltűnik a középréteg. Mert a robotokat kiszolgálni elég lesz egy minimálbéres alkalmazott, vagy egy másik robot, nem kell szakember, mert a robot mindent megcsinál, csak pár karbantartó.

Utópisztikus társadalmakról szóló filmekben ez van. Van egy elit réteg aki mindent irányít, meg a tömeg, akiknek nem kell okosnak lenniük, sőt nem is engedik, hogy okosak legyenek.

Szinte senkinek sem kell majd dolgozni a sok robi miatt, és majd ide jutunk. :(

 

http://www.port.hu/harrison_bergeron/pls/w/films.film_page?i_film_id=62982

Előzmény: Lovrin (412594)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.08 0 0 412596

LOL...

A vezetőt elősegítő rendszerekkel (amik szintén baromira drágák) szerelt kamion, meg egy önállóan ezer kilométereket haladó jármű között pont akkora a különbség mint a Trabant 601, meg egy jelenlegi csúcsautó...

Előzmény: vrobee (412595)
vrobee Creative Commons License 2014.10.08 0 0 412595

Az általad előszeretettel használt robotkamion szó eleve baromira félrevezető, mintha itt valami nagy technikai ugrásról volna szó egy folytonos skála helyett, ami a Trabant 601-től KITT-ig terjed. A ma forgalomba helyezett autók, kamionok többsége a 90-es évek vége óta bizonyos mértékig "robotautó", valamely köztes kategóriába esik, ahol a vezető döntéseit ilyen vagy olyan helyzetben az automata rendszerek simán felülbírálják. Már a kisautókban is van ABS, adaptív gázpedál, a komolyabbak pedig autópályán gyakorlatilag elvezetnek helyetted baleset nélkül - sávtartó-automatika, adaptív tempomat - illetve ha nem, annak nem műszaki okai vannak.

Előzmény: Törölt nick (412589)
Lovrin Creative Commons License 2014.10.08 0 0 412594

Pedig arrafelé halad a világ, hogy elterjedjenek a magukat vezető közúti járművek.

A technikai nehézségek ellenére rá is fog előzni a közút a vasútra e téren.

Előzmény: Törölt nick (412589)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.08 0 0 412593

 

Na meg emeletes kocsikat gyártott a DB-nek :-)

Előzmény: Törölt nick (412591)
gmarc Creative Commons License 2014.10.08 0 0 412592

Google a te barátod (is).

 

http://hu.wikipedia.org/wiki/Bombardier_TWINDEXX

 

Előzmény: trizs77 (412590)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.08 0 0 412591

Bombardier Twindexx Swiss Express

 

http://www.bahnonline.ch/wp/9824/sbb-bombardier-59-doppelstockzuge-fernverkehr.htm

 

De nem elővárosi, hanem távolsági. másról nem tudok.

Előzmény: trizs77 (412590)
trizs77 Creative Commons License 2014.10.08 0 0 412590

a Bombardier-nek milyen emeletes villamos elővárosi vonata van?

 

Hol jár ilyen?

 

Valóban volt magyar fél és Bombardier között erről (meghíúsult) licensz vásárlási tapogatózás ?

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2014.10.08 0 0 412589

http://en.wikipedia.org/wiki/Moller_M400_Skycar

 

Vannak már repülő autók is, de azok sem fognak a büdös életben elterjedni, ahogy a robotkamionok sem...

Előzmény: kivi000 (412583)
martinaxe7 Creative Commons License 2014.10.08 0 0 412588
trizs77 Creative Commons License 2014.10.08 0 0 412587

Nos.

 

A legfrissebb számok tegnap estéről..........................:-)))

 

Napi kb. 2800 személyvonat + napi kb. 440 (!) tehervonat.

 

Ennél frissebb nincs.

 

 

trizs77 Creative Commons License 2014.10.08 0 0 412586

Amikor az emberi butaság vasutas egyenruhába bújik.

 

 

http://iho.hu/hir/aluljarofestes-magyar-modra-kinek-az-arculata-banja-141008

 

 

 

pallee Creative Commons License 2014.10.08 0 0 412585

Inkább sokkal. A beírt "korábbi" számok felett van jóval.

Előzmény: _nyunyuka (412581)
M63 010 Creative Commons License 2014.10.08 0 0 412584

Be kéne hívni az illetékest a tévébe, lehetőleg Kálmán Olgának, mert akkor megszégyenülve távozna onnan!

Előzmény: vrobee (412572)
kivi000 Creative Commons License 2014.10.08 0 0 412583
Előzmény: Törölt nick (412419)
trizs77 Creative Commons License 2014.10.08 0 0 412582

.....".....A kormány rekord áron, 2,1 milliárd forintért vásárol meg egy veszteséges vasúti gépjárműjavító többségi tulajdonát.

A Bombardier Transportation MÁV Hungary Kft. távozó német tulajdonosa a vaskos veszteséget termelő cég tőkéjéből a teljes ráeső részt elviszi.

A németek szerint a magyarok, a magyarok szerint a németek nem hoztak elég munkát a cégnek, amely így kevés megrendelést kapott..............."

 

 

_nyunyuka Creative Commons License 2014.10.07 0 0 412581

"Picit" több... a magánokat még nem is számoltam :-).

Előzmény: pallee (412564)
r1232 Creative Commons License 2014.10.07 0 0 412580

Mert egy 60/60 km/h-s tehervonat jobban igénybe veszi,mint egy minden állomáson és megállóhelyen megálló 120/120 km/h-s személyvonat?

 

Igen.

Előzmény: 1047 005-2 (412573)
r1232 Creative Commons License 2014.10.07 0 0 412579

Számít, csak vidékre jóval kisebb népsűrűséghez, alacsonyabb jövedelmekhez és GDP-hez (és részben más életvitelhez) nem lehet ugyanolyan közlekedést fenntartani, mint a fővárosban. Ennyi.

 

Nem, nem ennyi. Tipikus tyúk vagy a tojás esete. Azért nem keletkezik igény, mert nincs ami kiszolgálja, vagy azért nincs szolgáltatás, mert nincs igény?

Előzmény: Törölt nick (412540)
r1232 Creative Commons License 2014.10.07 0 0 412578

+ 4558?, 4559.

Előzmény: smith (412515)
Gulper Creative Commons License 2014.10.07 0 0 412577

"... de mégis majdnem a kétszeresére nőtt a befolyt adó mennyisége."

Erre én nem kötnék fogadásokat :)

Előzmény: Törölt nick (412575)
hmsoft Creative Commons License 2014.10.07 0 0 412576

Egy kis carszkojeszelói: a Szkif elindult (tmholding.ru alapján)

 

A Transzmasholding 2ESz5 (Szkif nevet kapott) sorozata első két példányát, a 001-est és a 002-est ezennel átvette az RZsD, a tanúsítási eljárás befejező fázisa már a Bajkál-Amúr Vasúton lévő Vihorjovka telephely állagában történik, fordában. Ebből a változatból egyelőre 200 példányra szerződött le a gyártó. A következő műsorszám elvben a 3 kV= változat, vagyis a 2ESz4 megépítése lesz. (A 2ESz5 nem tévesztendő össze a 2ESz5k (Jermak), a 2ESz4 pedig a 2ESz4k (Doncsak) mozdonyokkal.) A konkurencia, a Szinara eközben a 3 kV= feszültségnemű 2ESz10 sorozatából túlvan a 110. legyártott példányon, és előrehaladott állapotban van a 25 kV~ fesznemű 2ESz7 prototípusának a tesztelése. Mindeközben mindkét gyártó jóval nagyobb ütemben bocsátja ki az átmeneti generációs 2ESz5k (3ESz5k), 2ESz4k, 2ESz6 gépeket. Mert olcsóbbak, élettartamköltségben számolva is. Kivéve a dombvidéki-hegyvidéki területeket (pl. Urál, Kelet-Szibéria, részben a Távol-Kelet), ahol az átmenetiekből alapegységenként plusz egy szekció szükséges, és ott már megfordul a gazdaságossági számítás, az újgenerációsok javára.

hm

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!