Keresés

Részletes keresés

Ashi Valkoinen Creative Commons License 2014.10.07 0 0 412548

...és ugye lehetne folytatni a példádból kiindulva, hogy igen, 2× annyi vonat, 2× annyi sínkopás, üzemeltetés, karbantartás, de a 30-40% utasszámnövekedés az hány autót vett le az utakról, mennyivel kevesebb baleset van a kevésbé zsúfolt út miatt, mennyit spórolt az állam a karbantartásnak az út felőli oldalán, mennyivel egészségesebb a levegő az út mellett, mennyivel kevesebb munkaerő-kiesés a balesetek számának csökkenése és az egészségesebb levegő... etc, etc, aztán már lehet is majd visszakérdezni, hogy hogy csapódik le ez az autógyártásban, ill. beszállítóknál...

Előzmény: htibor (412547)
htibor Creative Commons License 2014.10.07 0 0 412547

Senki nem tagadja, hogy nem így történt. Több lehetőség, több eljutás, nagyobb kínálat.

És mit okozott a költség oldalon? Vagy olyan nem létezik?Mennyivel több a vonat, mennyivel több az üzemeltetés, mennyivel több a karbantartás?

Ez milyen arányban áll az utasszám növekedéssel, a bevétel növekedéssel?

Így is pozitív a képlet?

 

pl.:

Ha neked van egy feladatod, amire kétszer annyi erőforrást szánsz, mint korábban, kétszer annyit fordítasz rá, nő a bevételed mondjuk 30-40%-kal, akkor az számodra siker vagy kudarc?

Az fogod kommunikálni, hogy siker, vagy levonod a tanulságot és azt mondod, hogy uraim, ez nem jött össze.

Előzmény: Törölt nick (412539)
htibor Creative Commons License 2014.10.07 0 0 412546

Örülök, hogy konkrét választ nem várhatok tőled, de akkor még egyszer:

Létezik nálad az a minimum utasmennyiség, ami már vasúti feladat?

Létezik nálad az a minimum utasmennyiség, ami már buszos feladat?

Létezik nálad az a utasmennyiség, ami még egyéni közlekedés kategória?

 

Vagy csak az létezik, hogy 1 embert is busszal/vonattal hegyen/völgyön keresztül ha törik, ha szakad?

Köszönöm, ha most konkrétumokkal válaszolsz.

Előzmény: Törölt nick (412538)
htibor Creative Commons License 2014.10.07 0 0 412545

Maradjunk.

Az autóbuszos személyszállítás dettó.

Igen, így van, ahogy a buszos részen is. Csak míg egyik ágazatnál az van mondva, hogy drága az eszköz és fusson minél többet ne álljon, addig a másiknál törvényszerű, hogy csúcson kívül igen csökkentett kapacitással dolgozik. Mert valahogy rá vannak kényszerülve/kényszerítve, hogy ne futkossanak a másiknál nagy feleslegesen.

 

Mérsékelt igényként az üres vonatot? Hoppá...és ha a te bukszádból futkosna? Akkor is mérsékelt igénynek nevezed, vagy kihasználatlannak és megszüntetendőnek? :) Vagy a vasútbaráti testvériség oltárán a "menjen csak jó az" választ adod? :)

Előzmény: Törölt nick (412537)
1047 005-2 Creative Commons License 2014.10.07 0 0 412544

"pl az ütemes menetrend egyes vonalakon kínálatnövekedést , bevételnövekedést is hozott..."

 

 

Meg költségnövekedést is,ott sem jár mindenhol 0-24 -ben vonat.Ráadásul van olyan utolsó vonat,amelyikről az év 36x napján nem száll le-fel összesen 30 fizető utas.

Előzmény: Törölt nick (412539)
schlumbergerrrr Creative Commons License 2014.10.07 0 0 412543

A másik gondolat ha nincs kínálat, akkor kereslet se lesz 

 

Ez motozott az én gondolataim között is. Azt gondolom (én, mint laikus utas), hogy manapság nem 19:06-kor kellene indulni az utolsó vonatnak Veszprémből Győrbe. Jó, van még később is a menetrendben, de talán senki sem gondolja komolyan, hogy a fél világot megkerülve (79 helyett 235 km), kétszeri átszállással hajnali 5-kor már haza is érek.

 Tudom, van a vasútnak elég baja...

Előzmény: Törölt nick (412539)
V43 1227 Creative Commons License 2014.10.07 0 0 412542

Holnap is ez lesz a fordája?

Előzmény: smith (412515)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.07 0 0 412541

Most akkor ezzel azt akarod mondani, hogy vidéken jó a közlekedés, vannak este is járatok, vagy azt, hogy rossz?

Előzmény: Törölt nick (412533)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.07 0 0 412540

Nem ismerem htibor logikáját, de ne süllyedj már arra a demagóg szintre, hogy a vidéki ember nem is számít... Számít, csak vidékre jóval kisebb népsűrűséghez, alacsonyabb jövedelmekhez és GDP-hez (és részben más életvitelhez) nem lehet ugyanolyan közlekedést fenntartani, mint a fővárosban. Ennyi.

Vannak alapfeladatok, amiket el kell látni, ezek általában ki is vannak szolgálva, azonban késő este 1-2-3 utassal járó buszok és vonatok nem feltétlenül tartoznak ide. Ahol a reális igények megvannak, ott azért késői járatok is vannak.

Előzmény: Törölt nick (412538)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.07 0 0 412537

Maradjunk a vasútnál. A vasúti személyszállítás államilag finanszírozott közfeladat. Könnyen lehet, hogy bizonyos viszonylatokban bizonyos napszakban kevesebb az utas. Ez mindenhol így van. Na de ettől közszolgáltatás, hogy nem teljesen a piaci igények szabályozzák. Mérsékel igény alatt érthetjük az üres vonatot is, mint ahogy rengetek helyen a közvilágítás is a senkinek világít órákig...

Előzmény: htibor (412536)
htibor Creative Commons License 2014.10.07 0 0 412536

Mi a mérsékelt igény számokban?

Melyik mérsékelt igényt milyen eszközzel kell kiszolgálni?

Egyes fejekben létezik-e az az igény, ami már nem vonat, nem busz, hanem egyéni közlekedés kategória?

Előzmény: Törölt nick (412535)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.07 0 0 412535

Látom megértetted a lényeget...

Előzmény: kivi000 (412532)
kivi000 Creative Commons License 2014.10.07 0 0 412532

Nem a vasút a közszolgáltatás hanem a közösségi/tömeg-közlekedés. (S pl. a közvilágítás is csak a településeken van - gyaníthatóan ott is pazarló módon - az országutak mellett nincs.)

Előzmény: Törölt nick (412531)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.07 0 0 412531

A vasút egy közszolgáltatás. Akkor is kell közszolgáltani, amikor mérsékelt az igény. Pl a kandeláberek, lámpák is égnek szerte az országban az utak mellett, akkor is ha az éjszaka közepén órákig a madár sem jár az adott környéken...

Előzmény: Törölt nick (412530)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.07 0 0 412530

Azért, mert Budapest környékén még haza lehet jutni valamikor, az nem azt jelenti, hogy mindenhol máshol is ugyanolyan indokolt és gazdaságos lenne a hasonló jellegű igényeket közösségi közlekedéssel kielégíteni.

Budapestről több elővárosi vonalra még 0 óra után is indul személyvonat. Akkor most ezért vidéken is induljon mindenhová 0 óra után is valami, ha van rajta valaki, ha nincs? Győrt önmagában nem feltétlenül érdemes vidékkel általánosítani, mert ahhoz képest jóval iparosodottabb vidék, ennek megfelelően a klasszikus, több műszakos munkarendben dolgozók aránya is jóval magasabb, többen járnap már távolabbról be, ami magával húzza a késői buszjáratokat is.

 

Nagyon sok vidéki városban (elsősorban nagyobbakban), ahol vannak még 10 óra után induló buszjáratok, ott is az utazások már jellemzően néhány 10 km-es rádiuszon belülre irányulnak. Nem gondolom, hogy a színházból hazautazás tömeges igényként jelentkezne, amiért feltétlenül szükséges lenne nagy távolságú járatokat közlekedtetni a késő esti órákban mondjuk minden nap. Frekventáltabb napok, pl. péntek, szombat este esetleg jelenthetnek kivételt, lehet tovább cizellálni a dolgokat persze...

Előzmény: Törölt nick (412527)
semmeringbahn1 Creative Commons License 2014.10.07 0 0 412529

Köszönöm szépen.

Előzmény: smith (412515)
Sabee Gigant Creative Commons License 2014.10.07 0 0 412528

Pontosítanék: Keletiből Miskolcra 22:00-kor megy az 5108, 0:17-re van Miskolcon. Viszont Pest felé tényleg nincs semmi, az utolsó a 19:35-ös 5201. 20:30 körül lehet, hogy egy IC-re még lenne igény. Meg kora reggel is egyre, amivel 8 előtt Pestre lehetne érni, és nem az 5009.

Előzmény: chicagoi (412504)
trizs77 Creative Commons License 2014.10.07 0 0 412526

Képezhető olyan vasúti menetrend, mely a nap 24 órájában kiszolgálja a 4-6 fős igényeket is.

 

Mi legyen a rádiusz?

 

Mint az olvtárs eredeti hozzászólásában írt (Veszprém-Győr) 79 km ?

Vagy több?

Vagy kevesebb ?

 

Az ilyen igények közösségi kiszolgálási kötelezettsége - mondjuk a veszprémi szinház 79 km-es körzetében csak a vasúti utasokat illesse meg, vagy azokat is akiknek településén nincs vasút ?

 

Milyen legyen a követés 22.00 órától reggel 5.00 óráig ?

 

- 60 percenként ?

- ritkábban?

- sűrűbben ?

 

 

 

 

htibor Creative Commons License 2014.10.07 0 0 412525

Milyen az igény nagysága és mennyire rendszeresen jelentkezik?

20 fő műszakos dolgozó vélhetően minden munkanap, hétvégén lehet, hogy csak 3-5-8 fő.

Munkanapra egy buszjárat oda-vissza ennyi utasra már szükséges. Hétvége meg erősen fejvakarós, hogy személykocsi igényt busszal szükséges-e kielégíteni?

 

20 fő színházból. Kétlem, hogy minden nap, kétlem, hogy mindig 20 fő, és kétlem hogy állandó rendszerességgel.

Mivel legyen kiszolgálva? Taxi? Busz? Vonat? Helikopter? Repülő?

Azt tudja minden idejáró, hogy ebből a vonat a legolcsóbb, minden más drágább. Nemde? ;)

Előzmény: Lovrin (412519)
trizs77 Creative Commons License 2014.10.07 0 0 412524

Tehát a színházba járókat odafelé úton sem szabadna már felengedni a buszra, mert nem fontos az utazási igényük?

 

------------------

 

Speciális megközelítés.

 

Valószínűleg alapjaiban változtatná meg a vasúti személyszállítás rendszerét az ilyen javaslatok érvényre juttatása.

 

 

Lovrin Creative Commons License 2014.10.07 0 0 412523

Tehát a színházba járókat odafelé úton sem szabadna már felengedni a buszra, mert nem fontos az utazási igényük?

Előzmény: trizs77 (412520)
trizs77 Creative Commons License 2014.10.07 0 0 412522

Mindíg akadnak aki megpróbálják újból és újból feltalálni a kanálban a mélyedést.

 

Miért nem éjszakai vonatot rendeltek Tatabánya és Oroszlány közé ?

 

 

Előzmény: htibor (412521)
htibor Creative Commons License 2014.10.07 0 0 412521

OFF

 

Tavalyi évben Oroszlány város elöljárói problémájukat fejezték ki, hogy a lakosok ha a fővárosban töltik szabadidejüket(igen színház volt a fő ok), akkor nem tudnak Budapestről hazajutni Oroszlányba, valamint ha sürgősen gyógyszer utáni igény jelentkezik, akkor a T. lakos nem tud Tatabányára bejutni, mert hát nincs ügyeletes gyógybogyótár Oroszlányban késő este.

 

Erre rendeltek egy esti buszjáratot július 1-jétől a Vértes Volántól 3 hónapos kísérleti jelleggel kb. 1,5 millió forintért.

Szeptember végéig még eldöcögött a járat, aztán már világossá vált az Önkorm. számára is, hogy miért nincsen buszjárat éjszakai szabadidős tevékenység miatt...

 

Akarták, kipróbálták, fizették, nem jött be.

 

http://site.oroszlany.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=2932:ejszakai-buszjarat-indul&catid=71:hirek&Itemid=128

https://www.facebook.com/oroszlanyitv/posts/613000825400584

http://www.minalunk.hu/oroszlany/index.php?n=5&tartalom_id=7582&area=534

 

ON

Előzmény: trizs77 (412513)
trizs77 Creative Commons License 2014.10.07 0 0 412520

Szerintem nem feladat az utazás céljának a társadalmi hasznosság szerinti mérlegelése.

Ha az igény adott, ki kell szolgálni.

 

------------------

 

az ilyen gondolat forradalmasíthatja a közlekedés tudományt és a közgazdaságtant.

 

nem vicc.

nem gúny.

 

Csak számtan.

Lovrin Creative Commons License 2014.10.07 0 0 412519

Szerintem nem feladat az utazás céljának a társadalmi hasznosság szerinti mérlegelése.

Ha az igény adott, ki kell szolgálni, nem azon morfondírozni, hogyha az adott járatra összegyűlő 20 utas műszakból jön hazafelé, vagy színházból.

Előzmény: trizs77 (412513)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.07 0 0 412518

Meg más hitelkártyát sem. Ha valahol elfogadnak Hitelkártyát, akkor ott többnyire az első a Mastercard és a Visa.

Előzmény: benbe (412494)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.07 0 0 412517

Igen. De Német bankok 99%-ban (ha nem több) csak hitelkártyaként adják ki.

Előzmény: kivi000 (412491)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.07 0 0 412516

Igen, hülye USA szokás. Német nyelvterületen a Mastercardot és VISA-t mint hitelkártyát ismerik, a maestro meg Cirrus, stb. kártyákat meg mint EC/debit kártyát. A legtöbb kasszás el sem veszi tőled a Mastercardot, ha nem fogadnak el hitelkártyát.

Előzmény: v_peti (412486)
smith Creative Commons License 2014.10.07 0 0 412515

852, 857, 856, 853 élén.

Előzmény: semmeringbahn1 (412514)
semmeringbahn1 Creative Commons License 2014.10.07 0 0 412514

Tudna valaki segíteni abban, hogy a Skoda mozdony mikor lelhető fel Budapesten a napokban a nappali órákban?

 

Köszönettel.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!