Veszprém nagyon jó volt, amíg volt balatoni vasútvonal. Ha a fővonal közelebbi vonalvezetés elég beruházásigényes lett volna. Így egyszerűbb volt. Aztán ebből tanulva a 8 - as út építésekor inkább kifizették a viaduktot, csak, hogy a városon átvezessen az út.
A szombathelyi területen a szintentartás azért szokott menni. Eddig legalábbis. Na meg mi van ott, ami az egyik vágányt annyival leromlasztotta, ellentétben a másikkal?
"Nagyjából bármilyen vasúti terv olcsóbban megoldható, mint bármilyen bezzeg vasútnál..."
Hát, nem ezt vettük észre. A kilométerárak már 2 milliárd felett vannak.
És ami még nagyobb baj, hogy mivel volt egy nagyon nagy kihagyás (1990-2000...2005), így sok a lemaradás.
A TEN-T hálózat kb 2700 vonalkm, kb. 4000 vágánykm. Ennek fényében most csak az infrára kb 2500-3000 milliárd forintot kellene költeni, ha az általad általában emlegetett bezzegvasút színvonalát el akarnánk érni. Összehasonlításként: 2014-20 között van kb. 1000 milliárd, az is mind EU kohéziós alap.
A többit ki lehet számolni, de mivel az infra nem ér semmit megfelelő járművek nélkül, arra további 500 milliárd simán belemenne (persze ez még mindig nem lenne elég a START-nak arra, hogy ne legyen Bhv a vonatokban :)))
Már kétszer is majdnem gondoltak rá, hogy kivonulnak és megsimogatják a sínfejeket, itt-ott megcirógatják a zúzottkövet, nyomnak egy puszit a legszembetűnőbb fekszinthibára, de mivel az a csúnya EU nem adott rá pénzt, a tervek a tervezők fejében maradtak.
Mióta? És miért hagyták így lezülleni? :( Az ezredforduló környékén még ca. 80-as volt, hogy romolhatott le ennyire? A 20 km, az a terhesek sebességét is alaposan befolyásolja. Miért nem törődnek vele jobban?
Csömör felé azt hiszem, csak 11 ezrelék, de van 16-os szakasz is, Cinkota-Kistarcsa között 35, és úgy emlékszem, mintha a 16 ezrelék Gödöllőnél is lenne.
Nem gond, hogy egy két szakasz nem gyors. Ilyen mindenhol van, Ausztriában, Svájcban is. De végre ahol lehet, ahol megoldható, ott kellene valamit javítani a dolgokon. Mert így soha nem lesz mire fel, szép eredményeket lobogtatni.
Magyarország kedvező domborzati adottságú ország, roppant kedvező ingatlanárakkal. Nagyjából bármilyen vasúti terv olcsóbban megoldható, mint bármilyen bezzeg vasútnál...
Ezek a tények. Nem elvárható egy népszerű, jól működő, sok utast elszállító vasút, ha alapjaiban szar az egész. De soha nem késő a gondokat orvosolni, csak el kellene már kezdeni....
Veszprém is jól el lett cseszve, holott ott a Vp-Fehérvár és a Vp-Ajka helyi forgalom is eléggé erős forgalmat generálna, így az is egy igencsak erős vasútvonal lenne. Fehérvár-Várpalota-Veszprém-Ajka-Celldömölk-Sárvár-Szombathely.
Barmok! Más kérdés, hogy ha onnan ment volna tovább Miskolcra, akkor a sok kanyargás miatt jóval hosszabb lenne oda a menetidő, ugyanúgy, ahogyan Pécsre is csak kerülővel lehet eljutni, hegyeken át.