Keresés

Részletes keresés

GOLAZ111 Creative Commons License 2014.09.16 0 0 411595

Én nem találtam meg ezeket a szép ábrákat. De csak 2011 - es adatok vannak. Ezek szerint a spanyol és az olasz részesedés növekedett (ha jól értem).

 

Viszont nem számítják külön az EU - n kívüli szállítást, ami csak áthalad az EU területén, ezért ilyen jó a litván és az észt adat.

Előzmény: trizs77 (411553)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.09.16 0 0 411594

Veszprém is jól el lett cseszve

 

Veszprém nagyon jó volt, amíg volt balatoni vasútvonal. Ha a fővonal közelebbi vonalvezetés elég beruházásigényes lett volna. Így egyszerűbb volt. Aztán ebből tanulva a 8 - as út építésekor inkább kifizették a viaduktot, csak, hogy a városon átvezessen az út.

Előzmény: v_peti (411566)
M63 010 Creative Commons License 2014.09.16 0 0 411593

A szombathelyi területen a szintentartás azért szokott menni. Eddig legalábbis. Na meg mi van ott, ami az egyik vágányt annyival leromlasztotta, ellentétben a másikkal?

 

Előzmény: hmsoft (411590)
DJ. Bakter Creative Commons License 2014.09.16 0 0 411592

"Nagyjából bármilyen vasúti terv olcsóbban megoldható, mint bármilyen bezzeg vasútnál..."

Hát, nem ezt vettük észre. A kilométerárak már 2 milliárd felett vannak.

 

És ami még nagyobb baj, hogy mivel volt egy nagyon nagy kihagyás (1990-2000...2005), így sok a lemaradás.

A TEN-T hálózat kb 2700 vonalkm, kb. 4000 vágánykm. Ennek fényében most csak az infrára kb 2500-3000 milliárd forintot kellene költeni, ha az általad általában emlegetett bezzegvasút színvonalát el akarnánk érni. Összehasonlításként: 2014-20 között van kb. 1000 milliárd, az is mind EU kohéziós alap.

 

A többit ki lehet számolni, de mivel az infra nem ér semmit megfelelő járművek nélkül, arra további 500 milliárd simán belemenne (persze ez még mindig nem lenne elég a START-nak arra, hogy ne legyen Bhv a vonatokban :)))

Előzmény: Törölt nick (411577)
hmsoft Creative Commons License 2014.09.15 0 0 411590

Miért nem törődnek vele jobban?

 

Már kétszer is majdnem gondoltak rá, hogy kivonulnak és megsimogatják a sínfejeket, itt-ott megcirógatják a zúzottkövet, nyomnak egy puszit a legszembetűnőbb fekszinthibára, de mivel az a csúnya EU nem adott rá pénzt, a tervek a tervezők fejében maradtak.

 

hm

Előzmény: M63 010 (411587)
Komlósfecskés Creative Commons License 2014.09.15 0 0 411589

Legnagyobb emelkedés/lejtés ezrelékben:

Törökőr

Örs 5/1

Nagyicce 11/3

Cinkota 13/11

Kavicsbánya elágazás 35/6

Kistarcsa 13/7

Kerepes 3/11

Mogyoród 19/- 

Gödöllő 26/28

 

Cinkota-Csömör-Kavicsbánya elág. 12/-

 

Előzmény: Törölt nick (411582)
M63 010 Creative Commons License 2014.09.15 0 0 411588

Na ja, voltak építkezések, de sajnos összességében iszonyatosan kevés ahhoz, hogy később nekiálljanak folytatni.

Előzmény: kihúzóvágány (411585)
M63 010 Creative Commons License 2014.09.15 0 0 411587

Mióta? És miért hagyták így lezülleni? :( Az ezredforduló környékén még ca. 80-as volt, hogy romolhatott le ennyire? A 20 km, az a terhesek sebességét is alaposan befolyásolja. Miért nem törődnek vele jobban?

Előzmény: r1232 (411586)
r1232 Creative Commons License 2014.09.15 0 0 411586

Boba és Cell között van olyan, hogy az "új" vágány 100-as, míg a régi 80-as. Ezért a gyorsok csak akkor mennek a régin,

 

A régin nem nagyon megy személyszállító, max teher, mert mozdonyos vonattal a nagyobbik része 20 km/h-val járható.

Előzmény: M63 010 (411517)
kihúzóvágány Creative Commons License 2014.09.15 0 0 411585

Bátaszéknél és Dunaszekcsőnél is épültek töltés-szakaszok.

Előzmény: M63 010 (411583)
kihúzóvágány Creative Commons License 2014.09.15 0 0 411584

Csömör felé azt hiszem, csak 11 ezrelék, de van 16-os szakasz is, Cinkota-Kistarcsa között 35, és úgy emlékszem, mintha a 16 ezrelék Gödöllőnél is lenne.

Előzmény: Törölt nick (411582)
M63 010 Creative Commons License 2014.09.15 0 0 411583

Onnan még messze van Mohács.

Előzmény: kihúzóvágány (411579)
kihúzóvágány Creative Commons License 2014.09.15 0 0 411581

Volt a városban nagyobb hatalom, a bányák meg csak később fejlődtek.

Előzmény: v_peti (411565)
manhattani Creative Commons License 2014.09.15 0 0 411580

Arra célzol, hogy kéne építeni egy fővonalat Egeren keresztül, Miskolc felé?

Előzmény: Törölt nick (411577)
kihúzóvágány Creative Commons License 2014.09.15 0 0 411579

Nem teljesen álltak le: a megépült alépítményen van az atomerőmű iparvágánya.

Előzmény: v_peti (411563)
kihúzóvágány Creative Commons License 2014.09.15 0 0 411578

36 ezrelék.

Törölt nick Creative Commons License 2014.09.15 0 0 411577

Nem gond, hogy egy két szakasz nem gyors. Ilyen mindenhol van, Ausztriában, Svájcban is. De végre ahol lehet, ahol megoldható, ott kellene valamit javítani a dolgokon. Mert így soha nem lesz mire fel, szép eredményeket lobogtatni.

Magyarország kedvező domborzati adottságú ország, roppant kedvező ingatlanárakkal. Nagyjából bármilyen vasúti terv olcsóbban megoldható, mint bármilyen bezzeg vasútnál...

Előzmény: Törölt nick (411575)
v_peti Creative Commons License 2014.09.15 0 0 411576

OFF

A románok meg kaptak tőlünk ajándékba egy vadonatúj vasútvonalat Déda és Szeretfalva között.

Előzmény: Törölt nick (411573)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.15 0 0 411574

Ezek a tények. Nem elvárható egy népszerű, jól működő, sok utast elszállító vasút, ha alapjaiban szar az egész. De soha nem késő a gondokat orvosolni, csak el kellene már kezdeni....

Előzmény: Törölt nick (411573)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.15 0 0 411572

Ezek csak számodra érthető magyarázatok. Máshol vannak 17 ezrelék fölötti emelkedők is (keleteurópátban is), na meg alagutak is. 

Előzmény: Törölt nick (411571)
trizs77 Creative Commons License 2014.09.15 0 0 411569

411553-IV.

 

Írország :

 

 

--------------------------------------------------

 

Lengyelország:

 

 

-------------------------------

 

Litvánia :

 

 

-------------------------------------------------

 

Luxemburg:

 

v_peti Creative Commons License 2014.09.15 0 0 411568

Ott nem tudom, miért nem épült, hiszen a vicik megvannak a két oldalon, csak egy Tisza híd kellett volna, meg pár kilométer vasútvonal.

Előzmény: Törölt nick (411567)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.15 0 0 411567

Ahol nincs akadálya egy jó vasúti összeköttetésnek, ott sincs. (Debrecen 200E Fő-Nyíregyháza 120 E Fő-Miskolc 170E Fő)

Eger van hegyek között? Na ne bassz., akkor mik között vannak a svájci és osztrák városok?

Előzmény: v_peti (411558)
v_peti Creative Commons License 2014.09.15 0 0 411566

Veszprém is jól el lett cseszve, holott ott a Vp-Fehérvár és a Vp-Ajka helyi forgalom is eléggé erős forgalmat generálna, így az is egy igencsak erős vasútvonal lenne. Fehérvár-Várpalota-Veszprém-Ajka-Celldömölk-Sárvár-Szombathely.

Előzmény: v_peti (411565)
v_peti Creative Commons License 2014.09.15 0 0 411565

Úgy látszik, a Bükkben lévő bányatulajdonosoknak nem volt eléggé erős a lobbijuk. :(

 

Előzmény: kihúzóvágány (411561)
v_peti Creative Commons License 2014.09.15 0 0 411564

Barmok! Más kérdés, hogy ha onnan ment volna tovább Miskolcra, akkor a sok kanyargás miatt jóval hosszabb lenne oda a menetidő, ugyanúgy, ahogyan Pécsre is csak kerülővel lehet eljutni, hegyeken át.

Előzmény: kihúzóvágány (411561)
v_peti Creative Commons License 2014.09.15 0 0 411563

Tudom, de sajnos leálltak vele! :(

Előzmény: kihúzóvágány (411562)
kihúzóvágány Creative Commons License 2014.09.15 0 0 411562

El is kezdődött a vasútépítés Pakstól Szekszárd felé - még a múlt század közepén. (Nézd meg a hidakon a dátumot.)

Előzmény: v_peti (411558)
kihúzóvágány Creative Commons License 2014.09.15 0 0 411561

Kicsit még tanulnod kell a történelmet: Eger azért peches, mert a vasútépítés korában a város vezetői nem akartak vasutat. Nem is kaptak!

Előzmény: v_peti (411558)
siófoki35 Creative Commons License 2014.09.15 0 0 411560

De van közvetlen vona Kecsó-Szolnok közt. Lakitelek felé.

Előzmény: v_peti (411559)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!