Keresés

Részletes keresés

vrobee Creative Commons License 2014.09.13 0 0 411477

ja igen, a 150-est lehet értelme a teherforgalomra fejleszteni. de annak nem kell 160-as pálya...

Előzmény: trizs77 (411470)
vrobee Creative Commons License 2014.09.13 0 0 411476

Ha nem áll meg Ferencvárostól Szabadkáig akkor idehaza nehezen eladható az építkezés.

 

Remélem is, mer' az egy marhaság, ilyen laksűrűség mellett nagy meg emelt meg mittoménmilyen sebességű pályát létesíteni, napi néhány pár távolsági személyszállító vonatra. Szerbiába Szeged felé kell mennie a személyforgalomnak, azt a pályát kell rendberakni, kétvágányúsítani. A Bp-Belgrád mellett a Bp-Szeged és Szeged-Szabadka városközi forgalomra már talán van értelme építkezni. A V0 mellett a kelebiai vonal feltuningolásának állandóan visszatérő ötlete mutatja, hogy mennyire nem szempont ezeknél a beruházásoknál, hogy a források kicsit is hasznosan legyenek elköltve...

Előzmény: trizs77 (411474)
v_peti Creative Commons License 2014.09.13 0 0 411475

Nem értem, miért is kellene a 150-esnek ide-oda kanyarodnia? Ahogy az 1-esen, úgy gondolom itt is egyszerűen csak átépülne a régi pálya, és nem egy új épülne. Na meg duplavágányos lenne. Megállások: Kunszentmiklós, Kiskőrös, Kiskunhalas, Kelebia és slussz! A zónázók kiszolgálnák a többi távolabbi helyet.

 

Előzmény: trizs77 (411474)
trizs77 Creative Commons License 2014.09.13 0 0 411474

Igen csak azt nehéz lenyomni a hazai vasúti felső vezetők torkán, hogy magyar területen nincs olyan lakott terület Budapesttől Kelebiáig ahol érdemes bevinni a városba az új min. 160 km/h pályát és megállítani a vonatot.

 

Ha nem áll meg Ferencvárostól Szabadkáig akkor idehaza nehezen eladható az építkezés.

 

Ha szokásos módon megáll 6-7 vagy több helyen, plusz az új 150-es is be- bekanyarodik a mai városi pályaudvarokra idehaza, akkor lőttek a másfél-két óra alatt Belgrádban álomnak.

 

 

Előzmény: Sabee Gigant (411472)
manhattani Creative Commons License 2014.09.13 0 0 411473

OFF: Szocialistának mondták, mert azt "építették". Az "eszme" teljesült, csak a gazdasági feltételek nem, pl. A termelőeszközök 100%-os állami vagy szöv. tulajdona. ON

Előzmény: István Gyuri (411468)
Sabee Gigant Creative Commons License 2014.09.13 0 0 411472

Az utasok száma viszont csak akkor emelkedik látványosan, ha a mai autópályás eljutási időnél látványosan jobb időt kínál majd a vasút.

Vagyis végig százhatvanas pálya, ami egy normális villamosított fővonalon alap kellene, hogy legyen.

Előzmény: trizs77 (411470)
v_peti Creative Commons License 2014.09.13 0 0 411471

Vannak dolgok, amelyek nem mehetnek piaci alapon, vagy csak részlegesen. Ilyenek pl. az infrastuktúra, a személyszállítás (a Westbahn sohasem fog járni egy vicin, vagy ha igen, akkor nem piaci alapon. Egy áramszolgáltató lehet privát, de a vizet ne adjuk el, se az atomerőművet. A vasúthálózat fenntartása, az szintén állami feladat pár vici lehet csak privát kezelésben, az is jellemzően helyi-regioális önkormányzatot jelent. A határok átjárhatóságának a biztosítása, mind menetrendi, mind technikai oldalról szintén állami feladat.

Na de ott vannak pl. a horvátok, ahol az állam a vasútra nem fordít elég figyelmet, és még a nyereséges szegmenssel, a nemzetközi személyszállítással sem foglalkozik kellő súllyal. Itt az állam igencsak nem jó gazda!

Előzmény: István Gyuri (411468)
trizs77 Creative Commons License 2014.09.13 0 0 411470

Budapest-Belgrád gyorsvasút.

 

Szerbia felé, a Magyarországról - bármely irányba - határt átlépő teher vagonok kb. 9%-át kezelik,  ami elég jó arány.

A naponta 150-200 db ki és kb. ugyanannyi belépő teherkocsi szám (átlag szám) mindenképpen szükségessé tesz fejlesztéseket mind a magyar mind a szerb oldalon.

 

A személyforgalomban ma kínált napi két pár vonat száma biztosan emelhető ha az új pálya elkészül.

Az utasok száma viszont csak akkor emelkedik látványosan, ha a mai autópályás eljutási időnél látványosan jobb időt kínál majd a vasút.

 

István Gyuri Creative Commons License 2014.09.13 0 0 411469

GOLAZ111: A Fradiban még M62 - vel tolatnak?

Keleten van még egy Szergej, Gubacson már évek óta Bobó van a Szergej helyett (pályaállapotok miatt), illetve a Bobók mellett vannak még Szöcskék Fradiban.

Előzmény: GOLAZ111 (411466)
István Gyuri Creative Commons License 2014.09.13 0 0 411468

OFF

Rangun: A szocializmus részben azért is bukott

Miért szerinted itt volt igazából szocializmus? Szerintem nem, mert nem teljesült az adott eszmének a lényege - csak ráfogták, hogy ez az.

Ugyanígy a kapitalizmus vagy a piacgazdaság sem az a szép és tiszta eszme, amiben Te és itt is sokan hisznek, csak éppen ezzel van lefestve, elrejtve a valóság.

 

Ha működne, akkor szóba sem jöhetett volna a 4-es metró vagy a V0 megépítése, de az ÖBB-DB pénzpocsékolása, vagy az ETCS európai szintű erőltetése, hogy csak néhány vasúti példát nézzünk. Vagy a piacgazdaság milyen "remek" következménye a vasúti határok átjárhatatlansága is, vagy a nemzetközi személyszállító vonatok határoknál történő elvágása, mert azokat "piaci alapon" (nem) közlekedtetik a vasúttársaságok...

Ideje lenne levenni a szemellenzőt.

ON

Előzmény: Rangun (411451)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.09.13 0 0 411467
Előzmény: trizs77 (411462)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.09.13 0 0 411466

A Fradiban még M62 - vel tolatnak? Ha igen, akkor egy nehéztolató felújítása még meg is érhetné.

Előzmény: nememlexemki (411461)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.09.13 0 0 411465

Járt ott csili - vili vonat, csak egy kicsit, csak meg kellett volna javítani a légkondit.

 

 

A kínaiak viszont pont teher pályát kívánnak építtetni (övék a pénz) mely 160 km/h kiépítési és 100-120 km/h üzemi sebességű vonal, folyamatos haladásra.

 

Már évek óta nem voltam, de azért ezt a sebességet néhol elérte a vonat. Persze hosszú 60 - as szakaszok is vannak, de a mostani pálya 100 - 120 - ra felújítás után alkalmas. Újvidék - Belgrád között viszont a 160 - hoz elég hosszan új nyomvonal kell.

 

Előzmény: trizs77 (411462)
koller andor Creative Commons License 2014.09.13 0 0 411464
"Hazudtunk reggel, délben meg este." Ahogy te is.
Előzmény: trizs77 (411462)
koller andor Creative Commons License 2014.09.13 0 0 411463
Ez itt a kabaré? Megint jót nevettem.
Előzmény: Rangun (411451)
trizs77 Creative Commons License 2014.09.13 0 0 411462

Ezt állítja Zoran Anđelković, a Szerbiai Vasutak közgyűlésének elnöke.

 

------------------

 

no ennek a faszinak se küld tiszteletbeli tagsági meghívót a szerb MENSA szövetség.

 

A héten több újságíró felhívott, hogy minősítsem az illető állításait, illetve mondjak róla véleményt.

Mindegyiküknek azt mondtam, ezt a hírt tegyék el, most ne hozzák nyilvánosságra és majd jövő április 1-én mint vadi új, és komoly hírt közöljék le.

 

--------------------

 

Szabadka = 141.000 lakos,

Új-Vidék = 341.000 lakos.

-------------

összesen = kb. 482.000 fő.

Plusz agglomerációjuk legyen 2x100.000 fő.

Mindösszesen kb. 682.000 fő, nagyvonalúan legyen 700.000 fő.

 

A 700.000 főből kb. 350.000 fő aktív.

Az aktívak kb. 5%-a utazzon Belgrád felé naponta.

Ez túlzás de legyünk jóindulatúak.

Az 17.500. fő/nap.

 

Ilyen városokból a főváros, Belgrád felé az aktív népesség kb. 10%-a vonaton utazik átlagban.

Ez 1750 fő/nap., legyen 2000 fő/nap.

Nincs ennyi de kerekítsünk felfelé ennek a Zoran fiúnak a kedvéért.

 

Ez kb. 4-7 vonat szállítókapacitása.

Mit fog vinni a másik 10-12 vonat ha az üzemidőt reggel 6-tól este 20-ig számoljuk ?

 

Ha valóban 300-400 km/h-s pályát építtet, akkor az egy teljesen zárt pálya, ahol tehernek helye nincs.

 

A kínaiak viszont pont teher pályát kívánnak építtetni (övék a pénz) mely 160 km/h kiépítési és 100-120 km/h üzemi sebességű vonal, folyamatos haladásra.

 

Itt ütközik a civil (mint ez a Zoran gyerek) és a szakmai szempont.

A szakma (itt kínaiak) értik, hogy ha építtet a saját pénzéből egy jó Budapest-Belgrád tehervasutat, akkor azt jól tudja kihasználni és oda jelentős teherforgalmat irányíthat.

 

A civil pedig (szavazatszerzési és szavazat megtartási) okokból azt szeretné ha valami csili-vili csoda járna ott 400 km/h csúcs- és 300 km/h átlagsebességgel, és pont a városközpontban állna meg valami földalatti űrbázishoz hasonlító szipi-szupi modern állomáson a föld alatt.

 

Ha bemegy a városokba az új 150-es vonalunk, a túloldalon meg Szabadkára + Újvidékre meg még ahová kérik, akkor nem gyors.

Ha nem megy be, akkor a civilek (utasok felé) nehéz eladni.

 

 

 

Előzmény: v_peti (411455)
nememlexemki Creative Commons License 2014.09.13 0 0 411461

A start is már dolgozik az ötezres sorozatú szilin, uniós pénzből, tök korszerű lesz és a hozzá teljesen egyedi nyolcszázas sorozatú vezérlőn is a halbikból átalakítva.......................................

Előzmény: GOLAZ111 (411458)
manhattani Creative Commons License 2014.09.13 0 0 411460

Akkor az államosítás jól sült el. Annyira, hogy máig állami kézben van a vasút :-)

 

"A kor gazdasági húzóágazata a vasút."

Volt. Meg hadi jelentősége is volt. 

Ma a gazdaság visszahúzó ágazata.

Előzmény: Törölt nick (411457)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.09.13 0 0 411459
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.09.13 0 0 411458

Csak arra próbáltam utalni, hogy az utóbbi időben olyan fogalmak, mint megtérülés és társai valahogy elhanyagolódtak, viszont minden tele van a "kapitalizmus" és "piac törvenyei" szólamokkal. Mintha már ezek a szavak is mindent eldöntők volnának. Csak a szavak mások, de egyébként teljesen ugyanaz, mint amikor valaki 1950 - ben kikereste a Sztálin összesből az aduászt: "Engels helyesen ismerte fel, hogy a piac törvényei nem engedik meg a személykocsik gyártását Szolnokon."

 

Különben a kapitalizmusnak is kismillió fajtája van, az irányított gazdaság is kapitalizmus és még van néhány.

 

Lehet, hogy Csehországban szocializmus van, de ha az van, akkor itt is legyen. :) A Skoda folyamatosan gyárt mindenfélét, aminek egy részét exportálják ugyan, de 1978 - ban is exportált a Ganz, szóval ez nem jelent semmit.

Főleg hazai piacra termelnek, az új Skoda mozdonyt csak a CD használja, ki is kellett fejleszteni, le is kell gyártani és mégis valamiért megéri nekik. Nem mondom, hogy ez a követendő út, de talán nem kellene rögtön elvetni. Vegyük úgy, mintha építettek volna 5 stadiont. Ahhoz képest tiszta haszon. Különös tekintettel arra, hogy:

 

...a kapitalizmus mindig képes alkalmazkodni a megváltozott körülményekhez, mert szembenéznek a problémákkal,...

 

Most éppen ez történik, csak az alkalmazkodás 5 - 8 éves konzerv szövegekkel nehéz lesz.

Előzmény: Rangun (411454)
Izsó001 Creative Commons License 2014.09.12 0 0 411456

Ha jól értesültem, tegnap a 838 azért indult szűk 3 órás késéssel, mert nem volt minek elindulni. Bizonyára lesz majd felelős is. Ma csak 20 perc a késése induláskor.

Viszont más vonalon (140) hatalmas a fejlődés! Kecskemétről 3 percenként indul IC Bp-re! ;-)

 

v_peti Creative Commons License 2014.09.12 0 0 411455

Jön a Maglev, Kínát is megelőzzük! :)))

 

http://www.vajma.info/cikk/vajdasag/17648/Vasut-korszerusites-Belgradtol-fel-orara-lesz-Ujvidek--egy-orara-Szabadka--masfelre-Budapest.html

 

Belgrád-Budapest másfél óra! Szabadka-Budapest fél óra! 174 km fél óra alatt, az 352 km egy óra alatt. (átlagban), azaz 400-as sebesség.

 

Valójában szerintem Szabadka-Budapest másfél óra. Ez reális lehetne. Ugyebár Budapest-Hegyeshalom az 178 km, azaz közel ennyi, oda meg 1:49 perc kell. A felújítás után ca. 9 perccel rövidebb volt, azaz 1:40 körül. De ugyebár nincs meg végig a 160. Ha végig meglenne, akkor 1:35 alatt le lehetne érni. Elvileg. De akkor menetközbeni útlevél- és vámellenőrzés kell.Mivel a vonat gyorsokat is pótol, mert azokat nem gazdaságos üzemeltetni, ezért meg kellene állni Kiskőrösön és Kiskunhalason is, valamint a határ miatt Kelebián. Így ca. 1:40-1:45 látszana reálisnak, ha 160-as lenne a pálya Szabadkára. Most ca. 3 óra lenne a menetidő, ha Kelebián nem állna az ellenőrzés miatt, hanem 2 perc alatt továbbmenne. Így 3 és fél óra kell Szabadkáig. Onnan 200 km Belgrád, így szerintem nem egy órát, hanem másfél órát kellene számolni, vagy inkább kettőt. Egy órához 250-es vmax és 200-as átlag, másfélhez 200-as vmax és 160-as átlag, míg két órához 160-as vmax kellene, ami még reálisnak mondható. Az Únió gondolom úgyis ad a szerbeknek lóvét, mint leendő úniós tagállam.

Tehát összességében 3 és 3/4 óra lehetne a menetidő. De számoljunk inkább 4 órával! Jelenleg odafelé 7:45 perc kell, így gyakorlatilag a felére csökkenhetne a menetidő. Igaz,  tartózkodás jelenleg Kelebián és Szabadkán összesen legalább egy óra.

 

 

Rangun Creative Commons License 2014.09.12 0 0 411454

Mit akarsz mondani?

Előzmény: GOLAZ111 (411453)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.09.12 0 0 411453

Helyes az a nézet, hogy foxi-maxi stílusban írnak a kapitalizmus alkalmazkodóképességéről? Nem, elvtársak! Ez a nézet nem helyes.

Előzmény: Rangun (411451)
Rangun Creative Commons License 2014.09.12 0 0 411452

A technológia fejlődésével újabb erőforrásokat találnak folyamatosan, pl. ma már nincs gőzvontatás, így szénre sincs annyira szükség, úgyhogy én nem aggódnék a világ vége miatt, ha lesz is, az nem az erőforrások kifogyása miatt lesz.

Előzmény: DVB (411449)
Rangun Creative Commons License 2014.09.12 0 0 411451

Ez a kapitalizmus természetes velejárója, hogy időnként válságok, és buborékok keletkeznek, ez maximum csak neked új dolog,de a kapitalizmus mindig képes alkalmazkodni a megváltozott körülményekhez, mert szembenéznek a problémákkal, így fejlődik a világ. A szocializmus részben azért is bukott, meg mert elhazudták a bajokat, és nem akartak, vagy nem tudtak alkalmazkodni.

Előzmény: koller andor (411447)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.09.12 0 0 411450

Ha jobbat nem tud senki, akkor ideje lenne elkezdeni. Ugyanis 1945 óta Magyarországon feudalizmus van. A középkorban nem volt, de most bepótoljuk.

Előzmény: Rangun (411437)
DVB Creative Commons License 2014.09.12 0 0 411449

Ebben egyetertunk, csak mondjuk ez a buli 300+ eve megy, amig van eroforras, addig fog is.

 

A te munkaltatod es annak nemet tulajdonosa sem szocialis foglalkoztato, hanem a profitert dolgoznak (a reszvenyesek elvarjak eleg erosen), addig ameddig van. Kokemenyen a kereslet es kinalat alapjan.

Előzmény: koller andor (411447)
vrobee Creative Commons License 2014.09.12 0 0 411448

OFF

ha a szomszédainkat elnézzük, hát nem a csatlakozás időpontjával van gond, hanem hogy azt se tudjuk, akarunk-e csatlakozni...

meg lehet azon filózni, hogy jó-e csatlakozni, de valahogy, olyan helyen, amelyik _nem csatlakozott_ , kevesen szeretnénk élni.

Előzmény: koller andor (411447)
koller andor Creative Commons License 2014.09.12 0 0 411447

Piramisjáték, csak későn tudtunk csatlakozni. :-)

Előzmény: Rangun (411437)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!