Keresés

Részletes keresés

manhattani Creative Commons License 2014.09.02 0 0 411096

Ma reggel NKSzV (Nagy Kék-Szürke Villamos) indult Kelenföldről. Sebességi próbára ment?

v_peti Creative Commons License 2014.09.02 0 0 411095

Sajnos nem, amennyire én ismerem őket! :( A régen zsúfolt buszokon már csúcsban is van szabad ülőhely. :(

 

Előzmény: GOLAZ111 (411092)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.09.02 0 0 411094

A Beogad maradna, mert annak az az értelme, hogy este indul, reggel érkezik, az Avala járhatna Szeged felé. Prágától pedig Nürnbergig. Ha már van nemzetközi forgalom, legyen halvány értelme is.

Így a tehervonatok mehetnek közvetlenül Szabadkára, nem kell mindig félreállni a személyvonatok miatt. 

Előzmény: DJ. Bakter (411023)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.09.02 0 0 411093

És Dorozsma sem. A szegedi vonalon lehetne legalább 5 - 6 állomás, ahol rendes kitérők vannak.

Előzmény: 1047 005-2 (411033)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.09.02 0 0 411092

Ha bem találnak parkolóhelyet, akkor majd busszal fognak menni. 

Előzmény: v_peti (411050)
István Gyuri Creative Commons License 2014.09.02 0 0 411091

Fotósok, figyelrem!

Az FTC-matricás mozdony elkészült, ma délután megy Fradiba (kb. fél négykor indul Rákosrendezőről a körvasúton át).

nazareth Creative Commons License 2014.09.02 0 0 411090

Emlékeim szerint a Zsolna–Pozsony vonalon láttam ilyeneket. 4-vágányos állomások nagysebességű kitérőkkel (peron csak az 1. és 4. vágányok mellett), illetve nyílt vonalon 3-4 térközönként nagysebességű vágánykapcsolat. Rengeteg jelzőn volt indikátor...

Előzmény: kopaszsop (411078)
chicagoi Creative Commons License 2014.09.01 0 0 411089

De  mondhatnánk Budapest- Miskolc- Nyíregyháza - Debrecen vonalat is , de  csak egynek. / van több bőven. A 160 km/ h  csak ámítás  /

Előzmény: benbe (411085)
chicagoi Creative Commons License 2014.09.01 0 0 411088

De a fővonalak sem tudnak 100 -at.  Miről beszélsz???

Előzmény: manhattani (411083)
manhattani Creative Commons License 2014.09.01 0 0 411087

Ha egy vasút nem tud folyamatos 120-as sebességet fenntartani az arra egyébként alkalmas fővonalain, mert az állomások 100-asok vagy rosszabbak, a vonal tele van lassújelekkel, az ne építsen be nagyobb sebességű kitérőt, mert azzal is úgy jár, mint a már ott lévőkkel :-) Leveszik a sebességet 40-re. Akkor meg olcsóbb, ha mindjárt 40-eset épít be.

Előzmény: vrobee (411084)
v_peti Creative Commons License 2014.09.01 0 0 411086

Az az érdekes, hogy bosszantóak az emiatti 40-ezések, főleg egy IC-vel - Ikrényben. A 21-esen meg erősen feszessé teszi a menetvonalakat.

 

Előzmény: cs1014 (411071)
benbe Creative Commons License 2014.09.01 0 0 411085

Így is van, mondd meg a frankót! 120 km/h-val Aszódról Balassagyarmatra!

 

(avagy beszélgessünk a menetrendszerűséget nem érintő, és így nyugodtan kinthagyható lassújelekről)

Előzmény: manhattani (411083)
vrobee Creative Commons License 2014.09.01 0 0 411084

Még minimumabb meg az, hogy a fővonalak legyenek hiánytalanul 120-asok, beleértve az állomások átmenő fővágányait is.

Amíg ez nincs meg, olyan nagy sebességű kitérőkre költeni, mint az a nyomorult "160-as" 1-es.

 

szerintem elég jó érvek elhangzottak lejjebb amellett, hogy ez miért nem feltétlenül van így

(már amennyiben a 60-80 km/h már a "nagy sebesség" kategória...)

Előzmény: manhattani (411083)
manhattani Creative Commons License 2014.09.01 0 0 411083

>Minimum 80 és a megelőzővágányok kapcsolata is. Ld mint Nagytétényben. Az lenne a minimum elvárás.

 

Még minimumabb meg az, hogy a fővonalak legyenek hiánytalanul 120-asok, beleértve az állomások átmenő fővágányait is.

 

Amíg ez nincs meg, olyan nagy sebességű kitérőkre költeni, mint az a nyomorult "160-as" 1-es.

Előzmény: r1232 (411077)
Divrotcé Creative Commons License 2014.09.01 0 0 411082

Minimum 80 és a megelőzővágányok kapcsolata is. Ld mint Nagytétényben. Az lenne a minimum elvárás.

 

Nem volna rossz (majd kidrül, milyen lesz az új 120. Csak ne volnának olyan messze egymástól az állomások.

Előzmény: r1232 (411077)
aruzsi Creative Commons License 2014.09.01 0 0 411081

Csak kettő járható 80-nal.

Előzmény: DJ. Bakter (411073)
alex_86 Creative Commons License 2014.09.01 0 0 411080

Éljen a gazdaságosság!

Előzmény: trizs77 (411079)
trizs77 Creative Commons License 2014.09.01 0 0 411079

Visszajöttek a Balatonról a Desirók.

 

Hármas csatolt Desiro indult a Nyugatiból Lajosmizsére.

 

 

kopaszsop Creative Commons License 2014.09.01 0 0 411078

Ilyen műveleteket hol (milyen állomásközben, vonalszakaszon) szoktál végezni?

 

nem csak a kapcsolódási pontokról van itt szó, hanem a két állomás között, általában három-négy blokkonként található, nyílt pályán lévő ún. "überleitstelle" is bejön a képbe -> nem mindegy, hogy a tehervonat 100zal, lassítás nélkül tekereg jobbra-balra, vagy csak állomásonként lehet átrakni 40nel.

Előzmény: DJ. Bakter (411072)
r1232 Creative Commons License 2014.09.01 0 0 411077

Úgy gondolod, hogy sokat érne, ha minden állomás mindkét végén az egyik keresztkapcsolat 80-as lenne?

 

Minimum 80 és a megelőzővágányok kapcsolata is. Ld mint Nagytétényben. Az lenne a minimum elvárás.

Előzmény: DJ. Bakter (411062)
r1232 Creative Commons License 2014.09.01 0 0 411076

bár itthon 'csak' 8 éve mondják, és még el sem kezdték.

 

Már elkezdték.

Előzmény: DJ. Bakter (411052)
cs1014 Creative Commons License 2014.09.01 0 0 411075

A régi építésű pályákon (Ostbahn, Wienerwald, Pottendorfer, stb.) is bőven 60-80-azunk, nagyban meggyorsítja a kitérőzést, a rugalmas vonatozást. Sőt, elsősorban ott gyorsítja látványosan.

A tyúxaros mellékvonalak is bőven meg vannak szórva ötvenes, hatvanas kitérőkkel, ami kereszteknél nagy előny.

Beslattyogni, kikullogni negyvennel nagyon nyűgös, és hosszadalmas.

 

A lovagregényedre is fogok válaszolni, de csak billentyűzetről, mert tapigépről macerás is, meg addigra meg is eszi a zindex.

 

Ahhoz csak annyit, hogy nemcsak réldzset van a világon, nem néhány pár vonatnak kell pályát építeni.

A nagy sebesség meg annyira drága, hogy csak késés esetén kell alkalmazni a legnagyobbat.

Azaz a száznegyvenes személlyel elslattyogsz 110-120-szal, és rendes vagy, a fürgelábúak is rendszerint csak 160-180-nal mennek. Az efeletti sebességcsak tartalék a rendszerben.

Előzmény: DJ. Bakter (411072)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.01 0 0 411074

"Ilyen műveleteket hol (milyen állomásközben, vonalszakaszon) szoktál végezni?"

 

Mindenhol ahol vezetek. Rendszeres, amennyiben van rá lehetőség és nincs szembeirányul forgalom. Kb két állomásköz és ki is előztem egy személyt. 40-es vagy 60-as kitérők esetén biztos nem szarozna ezzel a forgalom, mehetnék a teher mögött 60-al. Meg rendszeres az is, hogy teherrel egyszerre indulok ki egy állomásról egy személlyel, azonos irányba (Pl Kufsteinben rendszeres), aztán elém sorol az első nyílt vonali kitérőnél, vagy az első állomáson. Jó esetben nem akadályoz, rossz esetben kapok tőle egy percet, amit két megálló alatt behozok...

 

Ha nem így csinálnák, szegény teher követhetne 60-al, kapna +20-30 perc menetidőt... 

 

"Ehhez szemben egy 30 perces vonatmentes idő szükséges."

 

Igen. Rossz esetben. Ha viszont fenntartja egy percre amit kielőzök, akkor ennyi sem...

Előzmény: DJ. Bakter (411072)
DJ. Bakter Creative Commons License 2014.09.01 0 0 411073

Igaz, tényleg :)

Monoron 12 is, van, de ebből egy csomó nem járható 80-nal.

De szerintem ott sem lett volna, ha nem kellett volna mind a 12-t ívesíteni :)))) A 80 már csak mellékes hozadék lett.

Előzmény: aruzsi (411070)
DJ. Bakter Creative Commons License 2014.09.01 0 0 411072

"Azt ugye tudod, hogy az többnyire 2x2 és sok esetben nincs sok kapcsolódási pontjuk egymás közt?"

 

Igen, tudom. Az Unterinntalbahn ~40 km, és  Fritzens-Wattens - Kundl között egy átkötés van, Jenbachtól nyugatra. Ez ~20-20 km.

A Westbahnon nyilván van ennél hosszabb szakasz is, kezdjük mindjárt a Hadersdorf-St. Pölten szakasszal. Utána már sűrűsödnek az átkötések, 15-20 km-re.

 

A négy vágánynál itt arra gondolok, hogy még kevés mennyiségű átkötés esetén is van "játéktér". A nagyon gyors vonatok elmennek a 200..230-as pályán, a teher pedig, ha épp mögötte van, akkor elmehet ott, ha pedig ki kell szedni, akkor átmehet a "régi" vonalra, anélkül hogy az ellenirányt zavarná.

 

"Alapvetően a sima kétvágányú pályákon óriási előny a a sok 100-as váltó Ausztriában. Pl menet közben lehet a 65-ös átlagsebességű személyvonatot a 100-al haladó teherrel kielőzni."

 

Ilyen műveleteket hol (milyen állomásközben, vonalszakaszon) szoktál végezni?

 

Számításaim alapján ezt (kezdetben 3 perc követésű vonat esetén) kb. 20 km-es szakaszon tudja elvégezni a vonat, 15 perc alatt. Ehhez szemben egy 30 perces vonatmentes idő szükséges.

De végülis igaz, egy felújítandó állomáson egy 800-as kitérő ~50 millió a 300-ashoz képest, az egy állomáson 12x50=600 millió. Ha 10-12 km-ként vannak az állomások, az csak 50-60 millióval emeli a kilométerenkénti átlagárat. A 2 milliárd/km-be tényleg belefér.

Előzmény: Törölt nick (411068)
cs1014 Creative Commons License 2014.09.01 0 0 411071

Ebben mi az érdekes? Érdekes az lenne, ha erősködne. :-( 

Előzmény: v_peti (411051)
aruzsi Creative Commons License 2014.09.01 0 0 411070

Csak hogy vitatkozzak: Monor.

Van 2 80-as váltója (1-1 oldalanként), ami tényleg 80-nal járható.

 

Ez nem elágazó állomás ugye? ;-)

Előzmény: DJ. Bakter (411069)
DJ. Bakter Creative Commons License 2014.09.01 0 0 411069

Mindhárom állomás elágazó (vagyis Pestlőrinc csak lenne, ha lenne Ferex és úgy lenne).  Erről pedig pont 6 órája írtam (411052).

Most arról volt szó, hogy a T. topictársak szerint minden középállomásra (nem elágazó, nem csatlakozó) kell nagysugarú, mert a vonalon előztetnek.

Előzmény: aruzsi (411067)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.01 0 0 411068

Ez a négyvágányú pálya a vesszőparipád? Azt ugye tudod, hogy az többnyire 2x2 és sok esetben nincs sok kapcsolódási pontjuk egymás közt? És azt is tudod, hogy ez keresztül, kasul váltogatás pont ott nem jellemző, hisz ott bőséges a kapacitás??

Alapvetően a sima kétvágányú pályákon óriási előny a a sok 100-as váltó Ausztriában. Pl menet közben lehet a 65-ös átlagsebességű személyvonatot a 100-al haladó teherrel kielőzni.

Előzmény: DJ. Bakter (411055)
aruzsi Creative Commons License 2014.09.01 0 0 411067

... de nem beszéltünk sem a biztber átalakításról ...

120mFt/váltó

 

... a 30a-n és a 100-ason még nem épült be nagysugarú...

Csak a felső részén: P.lőrinc, Cegléd, Szajol.

Előzmény: DJ. Bakter (411065)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!