Úgy tűnik, az USÁ-ban hamarosan általános lesz, hogy a vezetőfülkében lesz egy webkamera, a mozdonyvezetőre irányozva, amin távolról figyelik, hogy nem készül-e elaludni.
Az elmúlt időszak komoly balesetei hatására találták ezt ki, és a nagy vasúttársaságok ráharaptak az ötletre.
Ma kipróbáltam a deltás gyorsot. (Győr-Keszthely) Utas kevés volt, igaz nyár vége van, és nem hétfőn szokás lemenni a Balatonra a többségnek.
Hát a 10-es állapota. Van egy csomó rossz híd, mindenhol karosjelzők, tekerős sorompók, integetők bakterok váltókezelők. Csak a távírószlopok hiányoztak meg a gőzmozdonyok. :) Vasútbarátoknak tök jó, de üzemi szempontból már a villamosítástól függetlenül is elkelne egy pincétől a padlásig terjedő felújítás.
Nemrégiben volt itt szó a villamosítási tervekről. Érdekes módon a Tapolca-Keszthely szakaszt nem szerepelt, amíg a Tapolca-Ukk és a Tapolca-Szabadbattyán igen.
Bár gazdaságossági szempontból ez soha sem hozná be az árát, de vasútüzemi szempontból fontos lenne. Ezért érdekes, hogy kimaradt. :(
Érvek: Most Ukk-Keszthely kvázi egy Bz-s sziget. Bár a 29-esen is néha van Bzmot, de azért nem olyan sok.
A 29-es villamosítása után Ukkig vagy Cellig lejöhetne pár távolsági vonat a 29-esről. A Szentgyörgyön lekadó Keszthelyi vonatrész meg továbbmehetne esetenkén Tapolcáig, vagy itt is lehet, főleg nyáron Celldömölk felé továbbmenő vonat.
Jelenleg a reggel a balatoni és este Cell-Szhely irányt leszámítva úgyis katasztrófális a menetrend, ha valaki a Balatonról jön vagy oda megy. Sok átszállás, rossz csatlakozások, stb...
A másik, amit nem értek: A tanulmányban a legtöbb vonalra volt kidolgozva bili-szintű, optimista és pesszimista változat a pályasebességre. Érdekes módon a Szeged-Békéscsaba vonalon, a többiektől eltérően a pesszmista változat lett preferálva, azaz a 80-as döcögés, holott egy ekkora távolságon 100-zal már jelentős időt lehetne megtakarítani, ha ott a drót, de anélkül is, a ritka megállások miatt.
Ha már itt tartunk: Én a közbeszerzéssel foglalkozó jogászoktól nem sajnálom a milliós fizetést! De csak akkor, ha legkésőbb a második fordulóban minden okés lesz. Ha nem képesek erre, akkor meg nemhogy fizetést nem adnék nekik, hanem még jól meg is büntetném őket!
Olyan lesz ez a gaz EU nem engedett csak 4 részest venni.............mondat mint volt 5-7 évig, hogy a gaz EU, EU forrásból nem enged buszt venni csak vonatot.
Azután kiderült, hogy mindenki más vehetett EU forrásból buszt is, városit is, meg helyközit is, csak mi magyarok fogtuk saját hülyeségünket (beismerés helyett) a gaz EU-ra.
Velünk egy időben más államok rendeltek részben vagy egészben szintén EU forrásból, 3,4,5,6 részes villamos FLIRT-öt.
Sőőőt !
Még 3 és 4 részes dízel FLIRT-ös, hogy egyszerűbb legyen a karbantartásuk, képzésük, alkatrészbeszerzésük, stb.
A magyar bürokrácia pártutasításra gyorsítható, egyébként nem tudom mért kellett az útólsó pillanatig várni a megrendeléssel, nem jobb, ha előbb fizet az EU, előbb vannak itt a járművek, és előbb utazhatnak rajta az emberek?
Nem tudom mit olvasol, de a támogatási szerződés megnevez vonalakat. Olyanokat, melyeknek egyik vége a Budapest táblán belül van. Mivel ezeken a vonalakon jött ki elfogadható megtérülés. Ha nem jött volna ki, támogatás sem lenne.
Mint laikus, igen nehezen tudom megérteni, hogy a Nyugat-Európában már bizonyított 6 részes járművek magyarországi típusengedélyének beszerzése miért is telik évekbe, különösen úgy, hogy ugyanazon típus 4 egységesei már megfelelően bizonyítottak.
Hülyeséget beszélsz, olyat rendelnek, milyet akarnak, az a Start szegénységi bizonyítványa, hogy újra csak 4 részest rendeltek, senki nem volt hajlandó végiggondolni, hogy lehetne optimalizálni az állományt, ugye más vasutak adott vasútvonalra rendelnek, olyat, ami oda szükséges, a Start meg járatja majd csatolva, mondjuk a kisebb forgalmú 1-esen, és a 100a-n is ugyanúgy.
Megfordítva: mivel négyrészest rendeltek, négyrészes van. Ebből, erre kell építkezni.
Ha vissza lehetne pörgetni az idő kerekét 2005-be, akkor - mai ésszel - bizonyára nem négyrészes lenne, és nem hitelből, és nem pirosban.
Napjainkra a finanszírozási lehetőségeken és a színen lehetett változtatni, az műszaki tartalmon viszont érdemben nem, annak érdekében, hogy egyáltalán jöhessen valami.
Előttem egy szórólap, ez pont nincs rajta, de sok egyéb (kerékpáros infó is) igen! Azért írtam oda a telefonszámot és az emailcímet, amit a szórólapon megadtak. Vagy írjál a Facebook-jukra. (ez is ott van a szórólapon)
Csakhogy 4-részeseink vannak, azokra kellene építkezni. Ebben az esetben építőkockázás szempontjából a háromrészes beszerzés lenne ideális, mert akkor ülőhely tekintetében könnyen előállítható lenne a 150, 200, 300, 350, 400, 450, 550, 600, 650,... Ha elég a 200, 300, 400, 500, 600... akkor csak hatrészesre lenne szükség.
De mivel a szerelvényfordulók nem (csak) az utasforgalom optimális kiszolgálásának célzatával, hanem az egyszerűségre (is) törekedve készülnek, (és egy bizonyos határig ez helyes is), ez mind csupán elméleti matematika.
Egyelőre azt kellene bölcsen kitalálni, hogy mikor hova kell a dupla, és hova nem.
Ahol pedig csak eleve 100 utasra kellene méretezni, oda még sokáig a bhv lesz a megoldás, mert nem lesz forrás semmi jobbra.
Ismerőseim mennek bringázni a fertő tó körül, és lenne itt pár kérdés:
Tudnátok-e infót adni hogy mennyibe kerül 1 felnőtt jegy Neusiedl am See - Fertőszéplak között? valamint mennyi egy kerékpártjegy? Sehol nem találtam tarifatáblázatot.
DJ. Bakter: Szerintem Magyarországon ilyen nincs. Kicsi ország, kicsi utasforgalom.
Szerintem a 70-100-120 ilyen. Nem minden vonatra nyilván.
de úgy hallottam a Beruházótól, hogy pl. Siófokon ezt kiépítik, hátha szükség lesz rá
és ha nem lesz rá szükség, akkor visszafizetik az árát?
Ashi Valkoinen: Meg tudja oldani, Tatabányán hétköznap az esti páros Komáromiak közül kettő szétakad, az első egység megy Komáromba
Pusztaszabolcson naponta többször van ilyen, meg összezárás is, a karbantartásra ki/vissza álló egységekkel.
Realista Vasutas: Ez igaz, de akkor belefutnánk abba, amibe a 4559-cel is, nevezetesen hogy nem tudja tartani az ütemes menetvonalat. És duplásítható távolsági szerelvényből sincs már olyan sok.
Szerintem a 4239 menetrendjét tudja tartani, mert annyi a lassújel, meg a megállás (ahol a Flirt meg tovább áll a zöld hurokra várva).