Keresés

Részletes keresés

manhattani Creative Commons License 2014.08.25 0 0 410820

Úgy tűnik, az USÁ-ban hamarosan általános lesz, hogy a vezetőfülkében lesz egy webkamera, a mozdonyvezetőre irányozva, amin távolról figyelik, hogy nem készül-e elaludni.

Az elmúlt időszak komoly balesetei hatására találták ezt ki, és a nagy vasúttársaságok ráharaptak az ötletre.

v_peti Creative Commons License 2014.08.25 0 0 410819

Ma kipróbáltam a deltás gyorsot. (Győr-Keszthely) Utas kevés volt, igaz nyár vége van, és nem hétfőn szokás lemenni a Balatonra a többségnek.

Hát a 10-es állapota. Van egy csomó rossz híd, mindenhol karosjelzők, tekerős sorompók, integetők bakterok váltókezelők. Csak a távírószlopok hiányoztak meg a gőzmozdonyok. :) Vasútbarátoknak tök jó, de üzemi szempontból már a villamosítástól függetlenül is elkelne egy pincétől a padlásig terjedő felújítás.

 

v_peti Creative Commons License 2014.08.25 0 0 410818

Nemrégiben volt itt szó a villamosítási tervekről. Érdekes módon a Tapolca-Keszthely szakaszt nem szerepelt, amíg a Tapolca-Ukk és a Tapolca-Szabadbattyán igen.

 

Bár gazdaságossági szempontból ez soha sem hozná be az árát, de vasútüzemi szempontból fontos lenne. Ezért érdekes, hogy kimaradt. :(

 

Érvek: Most Ukk-Keszthely kvázi egy Bz-s sziget. Bár a 29-esen is néha van Bzmot, de azért nem olyan sok.

 

A 29-es villamosítása után Ukkig vagy Cellig lejöhetne pár távolsági vonat a 29-esről. A Szentgyörgyön lekadó Keszthelyi vonatrész meg továbbmehetne esetenkén Tapolcáig, vagy itt is lehet, főleg nyáron Celldömölk felé továbbmenő vonat.

Jelenleg a reggel a balatoni és este Cell-Szhely irányt leszámítva úgyis katasztrófális a menetrend, ha valaki a Balatonról jön vagy oda megy. Sok átszállás, rossz csatlakozások, stb...

 

A másik, amit nem értek: A tanulmányban a legtöbb vonalra volt kidolgozva bili-szintű, optimista és pesszimista változat a pályasebességre. Érdekes módon a Szeged-Békéscsaba vonalon, a többiektől eltérően a pesszmista változat lett preferálva, azaz a 80-as döcögés, holott egy ekkora távolságon 100-zal már jelentős időt lehetne megtakarítani, ha ott a drót, de anélkül is, a ritka megállások miatt.

M63 010 Creative Commons License 2014.08.25 0 0 410817

Direkt írtam szélsőséges példák.

 

Ha már itt tartunk: Én a közbeszerzéssel foglalkozó jogászoktól nem sajnálom a milliós fizetést! De csak akkor, ha legkésőbb a második fordulóban minden okés lesz. Ha nem képesek erre, akkor meg nemhogy fizetést nem adnék nekik, hanem még jól meg is büntetném őket!

 

Előzmény: Ashi Valkoinen (410815)
mcg Creative Commons License 2014.08.25 0 0 410816

nem a közbeszerzés a legfőbb gond, hanem a hatósági engedélyeztetés...

 

a kékek is csak picivel térnek el, mégis igen nyögvenyelősen megy a dolguk...:(

Előzmény: M63 010 (410814)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2014.08.25 0 0 410815

...és már ugrik is rá a bombardier és pereskedés a vége. :)

Előzmény: M63 010 (410814)
M63 010 Creative Commons License 2014.08.25 0 0 410814

Na ja, elhúzódó procedúra lett volna, mert akkor új közbeszerzést kellett volna kiírni.

Bár úgy kellett volna kiírni, hogy csak a Stadler nyerhessen.

Ha van már ebből a járműtípusból a vasútvállalatnál: 99 pont

Minden egyéb: 1 pont.

:)

Előzmény: paca664 (410813)
paca664 Creative Commons License 2014.08.25 0 0 410813

Ezt legfeljebb te tolmácsolod így. Nem az EU írja elő hanem a támogatás határidejéből következik.

Előzmény: trizs77 (410812)
trizs77 Creative Commons License 2014.08.25 0 0 410812

Olyan lesz ez a gaz EU nem engedett csak 4 részest venni.............mondat mint volt 5-7 évig, hogy a gaz EU, EU forrásból nem enged buszt venni csak vonatot.

 

Azután kiderült, hogy mindenki más vehetett EU forrásból buszt is, városit is, meg helyközit is, csak mi magyarok fogtuk saját hülyeségünket (beismerés helyett) a gaz EU-ra.

 

Velünk egy időben más államok rendeltek részben vagy egészben szintén EU forrásból, 3,4,5,6 részes villamos FLIRT-öt.

 

Sőőőt !

 

Még 3 és 4 részes dízel FLIRT-ös, hogy egyszerűbb legyen a karbantartásuk, képzésük, alkatrészbeszerzésük, stb.

 

http://www.railfaneurope.net/list_frameset.html

 

Majd pár év múlva kiderül, hogy mi is nyugodtan rendelhettünk volna 3 részest is, meg 5 részest is.

Rangun Creative Commons License 2014.08.25 0 0 410811

A magyar bürokrácia pártutasításra gyorsítható, egyébként nem tudom mért kellett az útólsó pillanatig várni a megrendeléssel, nem jobb, ha előbb fizet az EU, előbb vannak itt a járművek, és előbb utazhatnak rajta az emberek?

Előzmény: Ashi Valkoinen (410807)
paca664 Creative Commons License 2014.08.25 0 0 410810

Nem tudom mit olvasol, de a támogatási szerződés megnevez vonalakat. Olyanokat, melyeknek egyik vége a Budapest táblán belül van. Mivel ezeken a vonalakon jött ki elfogadható megtérülés. Ha nem jött volna ki, támogatás sem lenne.

Előzmény: trizs77 (410726)
padorjan Creative Commons License 2014.08.25 0 0 410809

Welcome to East-Europe!

Előzmény: nagypapi (410808)
nagypapi Creative Commons License 2014.08.25 0 0 410808

Mint laikus, igen nehezen tudom megérteni, hogy a Nyugat-Európában már bizonyított 6 részes járművek magyarországi típusengedélyének beszerzése miért is telik évekbe, különösen úgy, hogy ugyanazon típus 4 egységesei már megfelelően bizonyítottak.

Előzmény: Ashi Valkoinen (410807)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2014.08.25 0 0 410807

Kulcsszavak: a jármű engedélyezése, EU-s támogatási ciklus vége. Rakd össze, nem nehéz.

Előzmény: Rangun (410805)
István Gyuri Creative Commons License 2014.08.25 0 0 410806

Rangun: olyat rendelnek, milyet akarnak

Szerintem ez nem nyert piros hangszórót...

Előzmény: Rangun (410805)
Rangun Creative Commons License 2014.08.25 0 0 410805

Hülyeséget beszélsz, olyat rendelnek, milyet akarnak, az a Start szegénységi bizonyítványa, hogy újra csak 4 részest rendeltek, senki nem volt hajlandó végiggondolni, hogy lehetne optimalizálni az állományt, ugye más vasutak adott vasútvonalra rendelnek, olyat, ami oda szükséges, a Start meg járatja majd csatolva, mondjuk a kisebb forgalmú 1-esen, és a 100a-n is ugyanúgy.

Előzmény: Realista Vasutas (410804)
Realista Vasutas Creative Commons License 2014.08.25 0 0 410804

Azért van 4 részes, mert olyat rendeltek.

Megfordítva: mivel négyrészest rendeltek, négyrészes van. Ebből, erre kell építkezni.

Ha vissza lehetne pörgetni az idő kerekét 2005-be, akkor - mai ésszel - bizonyára nem négyrészes lenne, és nem hitelből, és nem pirosban.

Napjainkra a finanszírozási lehetőségeken és a színen lehetett változtatni, az műszaki tartalmon viszont érdemben nem, annak érdekében, hogy egyáltalán jöhessen valami.

Előzmény: Rangun (410798)
53FLIRT41 Creative Commons License 2014.08.25 0 0 410803

Akkor D-elágazás ügyködik a folyamaton ezek szerint. Köszönöm!

Előzmény: István Gyuri (410802)
István Gyuri Creative Commons License 2014.08.25 0 0 410802

53FLIRT42: Ez hogy lehetséges egy átmenővel? Miről nem tudok?

Dombóvártól Pécs felé van egy rövid szakaszon egy másik vágány is (az 50-es vonalé), amire át lehet járni a 40-es vonalról is. 

Előzmény: 53FLIRT41 (410799)
v_peti Creative Commons License 2014.08.25 0 0 410801

99/577156 gysev"QKAC"gysev.hu

 

Előttem egy szórólap, ez pont nincs rajta, de sok egyéb (kerékpáros infó is) igen! Azért írtam oda a telefonszámot és az emailcímet, amit a szórólapon megadtak. Vagy írjál a Facebook-jukra. (ez is ott van a szórólapon)

www.facebook.com/GYSEV.ZRT

 

 

Előzmény: -Smiley- (410794)
v_peti Creative Commons License 2014.08.25 0 0 410800

Miért? Olyan helyre viszik őket, ahová elég?

Előzmény: Realista Vasutas (410793)
53FLIRT41 Creative Commons License 2014.08.25 0 0 410799

Sziasztok!

 

A 40-es vonal délebbik feléhez értők segítségét kérném. (:

Dombóváron a kétórás csoportban a páros IC óra 55-kor indul, míg a páratlan óra 59-kor érkezik.

Ez hogy lehetséges egy átmenővel? Miről nem tudok? (:

 

Köszönöm előre is!

5341

Rangun Creative Commons License 2014.08.25 0 0 410798

Azért van 4 részes, mert olyat rendeltek.

Előzmény: Realista Vasutas (410797)
Realista Vasutas Creative Commons License 2014.08.24 0 0 410797

Csakhogy 4-részeseink vannak, azokra kellene építkezni. Ebben az esetben építőkockázás szempontjából a háromrészes beszerzés lenne ideális, mert akkor ülőhely tekintetében könnyen előállítható lenne a 150, 200, 300, 350, 400, 450, 550, 600, 650,...  Ha elég a 200, 300, 400, 500, 600... akkor csak hatrészesre lenne szükség.

De mivel a szerelvényfordulók nem (csak) az utasforgalom optimális kiszolgálásának célzatával, hanem az egyszerűségre (is) törekedve készülnek, (és egy bizonyos határig ez helyes is), ez mind csupán elméleti matematika.

Egyelőre azt kellene bölcsen kitalálni, hogy mikor hova kell a dupla, és hova nem.

Ahol pedig csak eleve 100 utasra kellene méretezni, oda még sokáig a bhv lesz a megoldás, mert nem lesz forrás semmi jobbra.

 

Előzmény: Rangun (410796)
Rangun Creative Commons License 2014.08.24 0 0 410796

6 részes, meg két részes Flirt kellene pár darab, akkor a 100-200-300-400-500-600, férőhelyeket lehetne összeállítani, maximum két vonat csatolásával.

Előzmény: manhattani (410795)
manhattani Creative Commons License 2014.08.24 0 0 410795

Amit a Flirtekkel nem lehet megtenni, mert úgy tervezték őket.

Pedig jó lenne, hogy ha valahová elég három kocsis vonat, a negyedik mehetne másik vonatba ötödiknek.

Előzmény: Realista Vasutas (410793)
-Smiley- Creative Commons License 2014.08.24 0 0 410794

Sziasztok.

Ismerőseim mennek bringázni a fertő tó körül, és lenne itt pár kérdés:

Tudnátok-e infót adni hogy mennyibe kerül 1 felnőtt jegy Neusiedl am See - Fertőszéplak között?  valamint mennyi egy kerékpártjegy? Sehol nem találtam tarifatáblázatot.

Forintban is lehet fizetni? 

Realista Vasutas Creative Commons License 2014.08.24 0 0 410793

Melyik járműnél kell a 4 egységesből 3 egységest csinálni?

Nem kell, de az a terv, hogy a hernyókból.

 

Előzmény: v_peti (410791)
István Gyuri Creative Commons License 2014.08.24 0 0 410792

DJ. Bakter: Szerintem Magyarországon ilyen nincs. Kicsi ország, kicsi utasforgalom.

Szerintem a 70-100-120 ilyen. Nem minden vonatra nyilván.

 

de úgy hallottam a Beruházótól, hogy pl. Siófokon ezt kiépítik, hátha szükség lesz rá

és ha nem lesz rá szükség, akkor visszafizetik az árát?

 

Ashi ValkoinenMeg tudja oldani, Tatabányán hétköznap az esti páros Komáromiak közül kettő szétakad, az első egység megy Komáromba

Pusztaszabolcson naponta többször van ilyen, meg összezárás is, a karbantartásra ki/vissza álló egységekkel.

 

Realista VasutasEz igaz, de akkor belefutnánk abba, amibe a 4559-cel is, nevezetesen hogy nem tudja tartani az ütemes menetvonalat. És duplásítható távolsági szerelvényből sincs már olyan sok.

Szerintem a  4239 menetrendjét tudja tartani, mert annyi a lassújel, meg a megállás (ahol a Flirt meg tovább áll a zöld hurokra várva).

Előzmény: DJ. Bakter (410783)
v_peti Creative Commons License 2014.08.24 0 0 410791

Akkor kifejtem bővebben:

Melyik járműnél kell a 4 egységesből 3 egységest csinálni, és miért?

Előzmény: manhattani (410790)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!