Keresés

Részletes keresés

1047 005-2 Creative Commons License 2014.08.18 0 0 410582

"Ki az utasjogi hatóság?"

 

 

Nincs feltüntetve a szolgáltatónál?NKH.

Előzmény: benbe (410572)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2014.08.18 0 0 410581

Hát szerintem az a baj, hogy 60-nal, de legtöbbször 20-szal döcögünk az általad említett szakaszon. Az egyszerű utas meg nem feelinget akar, hanem haladni.

Előzmény: maczko66 (410577)
ajm Creative Commons License 2014.08.18 0 0 410580

Azért van a tűzoltóknak légzőkészüléke!

Egy lemerült akksi lesz a legkisebb tétel.

Előzmény: manhattani (410578)
Muurola Creative Commons License 2014.08.18 0 0 410579

A Nemzeti Közlekedési Hatóság, bár nem nagyon reklámozzák.... :)

 

http://www.nkh.hu/Vasut/tevekenysegek/vasutitarsmuk/utasjog/Lapok/default.aspx

Előzmény: benbe (410572)
manhattani Creative Commons License 2014.08.18 0 0 410578

A mozdonyvezetőnek nem kellett volna feszültségmentesítenie a mozdonyt, mielőtt elhagyja? Meg kikapcsolni a világítást?

Előzmény: lesifotos (410573)
maczko66 Creative Commons License 2014.08.18 0 0 410577
Hétvégén leutaztam Siófokra. A baj az, hogy fehérvárig a vonatozás elmenyebol semmit nem kaptam vissza. Ez azt jelenti: egyszeru utas szemével jol sikerült a felújítás. En megmaradnek a 60-as vonal Szentlorinc-Gyékényes feelingnel.
maczko66 Creative Commons License 2014.08.18 0 0 410576
Hétvégén leírástam Dolgokra. A baj az, hogy fehérvárig a vonatozás elmenyebol semmit nem kaptam vissza. Ez azt jelenti: egyszeru utas szemével jol sikerült a felújítás. En megmaradnek a 60-as vonal Szentlorinc-Gyékényes feelingnel.
vrobee Creative Commons License 2014.08.18 0 0 410575

Akkor ha jól értem, az összes szállítóval kötsz szerződést, amikor egy "mávos" nk. jegyet veszel.

Viszont

http://www.mav-start.hu/res/gcc-civ_prr_0220.pdf

szintén ha jól értem a 14-est, jogod van (utólag) a MÁV-nál panaszkodni, ill. magyar bíróságra vinni az ügyet magyar jog szerint a MÁV ellen.

Előzmény: Muurola (410570)
benbe Creative Commons License 2014.08.18 0 0 410574

Ez miért hír? Ezek a remek osztrák gépek el sem bírtak indulni egy nagy füstpamacs nélkül: http://www.benbe.hu/tagriver.php?sor=&psz=&t1=207&t2=villanymozdony&t3=kisvas%FAt&num=50&order=one&B1=Mehet :D

Előzmény: lesifotos (410573)
lesifotos Creative Commons License 2014.08.18 0 0 410573

Villanymozdony füstölt Celldömölkön:

 

http://112press.hu/hirek/reszletek/mozdony-fustolt-celldomolkon/

 

 

benbe Creative Commons License 2014.08.18 0 0 410572

Ki az utasjogi hatóság? Több száz panaszlevelem fekszik a szolgáltatóknál érdemi válasz nélkül, érdemes lenne őket is bevonni a buliba.

Előzmény: Muurola (410571)
Muurola Creative Commons License 2014.08.18 0 0 410571

A felelősség, mint írtam, egyetemleges. Az elbíráló azonban a jegykiadó vasút a társvasutaktól kapott információk alapján. Épp azért van Ausztriában és Magyarországon is utasjogi HATÓSÁG, hogy az ilyen államvasúti túlkapásokat "kezelje", ha a szolgáltatók az elvárt vagy előírt módon azt nem teszik meg.

Előzmény: benbe (410569)
Muurola Creative Commons License 2014.08.18 0 0 410570

A menetjegyen jelölik, a helyjegyen nem. A szerződésben részt vevő szállítók az érintett országok államvasútjai, ez a jegyeken is szerepel. Ők egyetemlegesen felelnek. Az egész sanszos, hogy a HZ sem Splitben, sem onnan Zágrábig nem tud erősítő kocsit adni, hiszen nincs egyetlen érintett kocsis telephely sem a teljes viszonylaton (Ogulinba küldhettek volna le kocsit, egy ellenvonattal). A megoldás: kötelező helybiztosítás az Adrián. De ez sem lenne gáz, ha a belföldi gyorsnak Zágrábba lenne csatlakozása Budapest felé és felől.

 

A Balkánon nem kezdődött el a vasúti reneszánsz, sőt, a román vasút is újabb és újabb mélypontokat döntöget, ahogy a horvát menetrendi kínálat is szűkül, Boszniáról nem is beszélve. Kalandpálya, csak kalandoroknak. De ezt nem így hirdetik.

Előzmény: vrobee (410568)
benbe Creative Commons License 2014.08.18 0 0 410569

>És ezek után mehet(ne) az utas a nyűgjével a másik társasághoz.

 

Csakhogy ezt maga a MÁV nem engedi: amikor nekem a MÁV-val kötött szerződésem jegyében kártérítési igényem volt a Wiener Walzer késése miatt, akkor azért vártak a kifizetéssel majdnem egy évet, mert a társvasút (ÖBB, akivel nem volt szerződésem) vitatta a kártérítés jogosságát. Ebben az ügyben magyar bíróság valószínűleg nem is ítélkezhetett volna, tehát bírósági úton se juthattam volna hamarabb a pénzemhez.

Előzmény: vrobee (410567)
vrobee Creative Commons License 2014.08.17 0 0 410568

Köszi. A releváns újdonság asszem a 4.1.3, miszerint a jegyen jelölik a szerződés teljesítésében részt vevő szállítókat ==> csak a MÁV-val van szerződés.

Előzmény: Ashi Valkoinen (410566)
vrobee Creative Commons License 2014.08.17 0 0 410567

De pont ma mit csinált Peti? :)

 

Én most gyorsan átpörgettem az ÜSZ-t, van néhány hivatkozás a CIV-es dolgokra, de az átalány-kártérítésen túl kárigényről nincs erről egy mukk sem az üzletszabályzat nemzetközi részében. De ugye az utas kérhet specifikus kártérítést is ehelyett, tételesen megmondva, hogy a vasút hibája neki mennyibe került. Ez egy alapvető jog, amit törvény szabályoz (és szerintem az alkotmányból, magántulajdonhoz való jogból következik), ezt sem ÜSZ, sem rendelet nem nagyon írhatja felül. A kérdés az lehet, hogy ki viseli a felelősséget. Alapból a MÁV, és - itt jön be a fantasztikusan megfogalmazott ÜSz, hogy ezt hogyan értsük - a 6.4 d) alapján nem mentesül a felelősség alól, ha másik társaság hibázik. Ha mégis rosszul értem, és valami behivatkozott rendelet miatt mentesül, akkor is első körben a MÁV-nak kell _bizonyítania_ nem csak, hogy nem ő szúrta el, hanem hogy nem is tudta volna helyrerakni a dolgot. És ezek után mehet(ne) az utas a nyűgjével a másik társasághoz.

Előzmény: Ashi Valkoinen (410565)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2014.08.17 0 0 410566
Előzmény: Ashi Valkoinen (410565)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2014.08.17 0 0 410565

Gondolom az ilyen CIV-es akármi rendeletek, amik egész pontosan meg vannak hivatkozva a nemzetközi menetjegy hátulján, azok fellelhetőek az interneten is. Nem mondom, hogy esetleg nem kell keresni, de épp ma este lett elegem az olvtárs többéves ámokfutása után.

Előzmény: vrobee (410564)
vrobee Creative Commons License 2014.08.17 0 0 410564

Nem mintha az üzletszabáyzatban olyan könnyű lenne bármi információt megtalálni, de szerintem ezt nem is ott kell keresni.

Előzmény: Ashi Valkoinen (410563)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2014.08.17 0 0 410563

Nem hinni meg úgy tudomozni, meg feltételezni kell, hanem tessék elolvasni a nemzetközi utazásra vonatkozó feltételeket. Nem atomfizika.

Előzmény: v_peti (410561)
vrobee Creative Commons License 2014.08.17 0 0 410562

Na de azt is tényleg kifizetik?

 

Azt gondolom, hogy itt a kárt a helyjegyes utasnak a MÁV okozza, hiszen az utas tőle vette a (hely)jegyet, végsősoron a MÁV az, aki az utas felé szerződést szeg, ha nincs hely, akárki is a vagon tulajdonosa/üzemeltetője.

Azt is gondolom, hogy helyjegy birtokában nem elvárható az, hogy valaki tizenix órát ácsorogjon/kuporogjon a folyosón vagy a klotyóban, tehát ha valaki emiatt leszállt és megszállt valahol a következő vonat érkezéséig, vagy alternatív hazajutást választott (mert pl. haza kellett érnie másnapra), és mindezt nem indokolatlanul drágán, akkor ennek a költségeit visszakérni jogos kárigény.

A MÁV pedig azt állítja, hogy a jogos kárigényeket megtéríti. De ha esetleg mégsem akarná, ez nem önkéntes dolog: a polgári jogban a kiindulási alap az, hogy ha valaki a saját hibájából másnak kárt okoz, akkor azt meg kell térítenie. Innentől a dolog valószínűleg azon múlik, hogy ki a kitartóbb :) .

 

Na meg ott a sok kieső bevéltel, akiknek végképp elment a kedve, hogy jővőre is ezzel a vonattal menjenek ki.

 

Hát ez ritkán hatja meg a MÁV-ot, mivel úgyis az adófizetők pénzéből él, ha azok nem utaznak...

Előzmény: v_peti (410561)
v_peti Creative Commons License 2014.08.17 0 0 410561

Na de azt is tényleg kifizetik?

Na meg ott a sok kieső bevéltel, akiknek végképp elment a kedve, hogy jővőre is ezzel a vonattal menjenek ki.

Előzmény: vrobee (410560)
vrobee Creative Commons License 2014.08.17 0 0 410560

Hát ha valaki emiatt leszállt a vonatról és megszállt valahol / hazament taxival, akkor nem biztos, hogy olyan kevés lesz a végösszeg...

Előzmény: v_peti (410559)
v_peti Creative Commons License 2014.08.17 0 0 410559

Nevetséges a kártérítés összege! :(

Előzmény: koller andor (410553)
C50 Creative Commons License 2014.08.17 0 0 410558

Előzmény: zjakabfi (410557)
zjakabfi Creative Commons License 2014.08.17 0 0 410557

Mi van a 80a-n? Pécel környékén áll a forgalom. 2 IC áll szemben egymással.

Start semmit nem ír.

zjakabfi Creative Commons License 2014.08.17 0 0 410556

És a déli parton hány vonatot mutat? És az északin? Nálam 3-0 az arány. :(

 

Előzmény: Silivrian (410554)
Muurola Creative Commons License 2014.08.17 0 0 410555

A horvát vasút kezeli a MÁV-START vonatát?! Ez nekem új! :) Nem mondom, h. hazudnak, de azért... Az Utasellátó meg mondjon le. A MÁV-START nemzetközi éjszakai vonatainak csak akkor lehet bármiféle jövője, ha van a vonaton olyan "vonatfőnök", aki az ilyen ügyeket kezelni képes, tájékoztat, tájékozódik és nem csak a saját kocsijára vonatkozóan. 

Előzmény: koller andor (410553)
Silivrian Creative Commons License 2014.08.17 0 0 410554

Nálam most is és délelőtt 10 órakor is tökéletesen működött.

Előzmény: trizs77 (410552)
koller andor Creative Commons License 2014.08.17 0 0 410553
Előzmény: Siemens113 (410550)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!