A linkelt "híradó" előzetesben bizony majdnem balesetről volt szó. A hatórás "híradójukat" nem néztem meg ( szerintem nem nagyon ért veszteség), így én önálló műsorrészletnek tekintem az előzetest. Igazából a kommentek eleje is erre íródott. És arra, hogy ilyen szalagcímek gyakran előfordulnak ott (is).
Persze lehet, hogy csak a bemondó tudatlanságból keltett "pánikot", de mint nagy nézettségű média ez különösen veszélyes.
A tálalás: "Pont, hogy tudták a KRESZ-t, mert mivel nem működött a lámpa, megálltak, hogy körülnézzenek."
Lehet hogy én értettem rosszul, de a bemondó azt sugallta, hogy nem tudatosan, hanem ijedtükben álltak meg. :-)
Mindenesetre azért én örülnék, ha az rtl klub személyi állományát újravizsgáztatnák járművezetésből. ;-)
Minden hír a figyelemfelkeltő sztorival indul, utána pedig a magyarázattal.
A forgatócsoport tudta mit kell tenni, hiszen megálltak. Gondolom pár ezer kilométert azért autóznak évente. Amúgy a "veszélyben voltak" szöveget, ha helyesen tévedek a pestiek mondták az esetről, a riportban ennek nyomát sem találom.
Sajnos a MÁV az mindig hír, bármi történjen is náluk. Mondjuk a sok ilyen rossz jelzőlámpa miatti lassítgatás sem hiszem, hogy jó hatással van a menetidőre. Addig amíg a MÁV Európa legpontatlanabb vasútja, ne csodálkozzatok, hogy mindenki b*sztatja őket.
Tudod az a baj, hogy az a tévécsatorna, amelyik ilyen híreket kétheti-havi rendszerességgel közöl, talán a saját forgatócsoportjainak is elmondhatná, hogy ilyenkor mi a teendő. Már nem egyszer forgattak és kaptak a MÁV-tól választ erre. Talán akkor nem lett volna az az előzetes címe, hogy "Majdnem baleset érte az RTL Híradó stábját Pécsen". Annyira forogtak balesetveszélyben, mint egy gyalogos, aki megáll az út szélén, hogy átkeljen az úton.
normális híradóban pont ezért szokták az elején elmondani, hogy mi a követendő magatartás, és csak utána jön a "bulvár" - mert az emberi elme (majdnem mindenkinél) így működik: van egy hír, azt még feldogozza, az utána jövő információk viszonyt már halványulnak, mert még mindig az elsővel van elfoglalva. és ezt használja ki nagyon sok csatorna, műsorkészítő, szerkesztő stb.
Pedig kiépíthetnék - és akkor ott maradhatnának azok a kacatok azon a környéken. Mióta elvitték innen ( 142 ) a desirok jó részét, azóta sok a pontos, vagy majdnem pontos vonat, illetve mindig le tudok ülni.
Üdv! Az tény, hogy szenzációhajhászóan volt tálalva a fénysorompós sztori, de attól még nektek sem kellene szövegértésből megbukni. Pont, hogy tudták a KRESZ-t, mert mivel nem működött a lámpa, megálltak, hogy körülnézzenek. Látták, hogy jön a vonat, ezért felvették az esetet, amiből a MÁV szerint évente százasával fordul elő. Ez utóbbi sajnálatra méltó. A végén pedig pont elmagyarázzák a hülyéknek, hogy mit kell tenni ilyen esetben. Sőt azt is elmondják, hogy a fehér fény sem szabad jelzés!!! Nyilván ekkor már senki sem figyelt a riportra, mert már javában fröcsögtek...
Nem feltétlenül, mert ezután sokan azt fogják hinni, hogy ez most hibás működés, és nem fogják tudni, mi a teendő. A legtöbb sofőrnek hasonlóan jó a kresz-ismerete. A héten kétszer nem jött össze ellenfelemnek a kanyarodási szabály, pedig az elég gyakran előfordul.
Ilyesmire gondolok, de leginkább egy olyanra, hogy a hivatalos kommentet valamiféle elektronikus úton - a vonatszemélyzet beavatkozásának szükségessége nélkül- lehessen bemondani.
Mert nincs olyan csap, vízhálózat, amire a tömlőt, ha lenne, rá tudod kötni. Mi ebben olyan bonyolult, hogy nem tudod felfogni? Az állomás infrastruktúrája nincs ehhez kialakítva. A vonalon a legközelebbi Tapolcán van, ott fel is töltik a vonatokat.
A Vultronon egy 7-es gomb hatására késéssel indulás kerül bemondásra :) Külön járatszámmal meg a várakozás okát (és idejét) is meg lehet adni -- műszaki ok, baleset, forgalmi ok...
Én kérek elnézést. ;) Én balga, 17 óra után nem néztem a lapot, csak a Vonatinfón láttam a piros pöttyöket. Viszont a pöttyöknél nem nagyon volt ott a szokásos magyarázat a késések okára. Úgy gondolom, semmi bántót nem kérdeztem. Remélem, azért nincs harag?
Balázst egyszer megbüntették egy RTL-es kisfilmért. Ha látszik valami szabálytalanság a felvételükön, nyugodtan föl lehet jelenteni őket. Nekem nem nyílik meg a lejátszó (talán nem is baj).
Éppen a Keleti pályaudvaron ért ez a helyzet, de akkor - ott az elvirán nem írtak késést a vonatoknak (!), és a hangos sem tért ki a részletekre. Azt viszont becsülettel bemondta hogy bizonytalan ideig nem indulnak.
( Valós gond viszont, hogy a flirtben nem igazán halható az állomási utastájékoztatás. Esetleg ott van lehetőség, hogy leginkább Both Ferenc hangján beolvasódna az ilyen tájékoztatás?)
Az ország keleti és középső részén átvonuló vihar miatt több vonalon jelentős késésekre kell számítani
Az ország keleti és középső részén a vihar több vonalon beázások és villámcsapások miatt elromlottak a biztosítóberendezések és fák dőltek a vasúti pályatestre. 15 óra 49 perckor Tura és Hatvan között 16 óra 05 perckor, Karcag és Püspökladány között 16 óra 23 perckor Rákos állomás teljes biztosítóberendezése elromlott, 16 óra 00 perkor Csengőd-Fülöpszállás között is a biztosítóberendezés, valamint 16 óra 20 perckor Csomád és Veresegyház között a pályára veszélyesen bedőlt fa, Pestszentlőrinc és Vecsés között16 óra 35 perctől az egyik vágányra fadőlés, okoz komoly fennakadásokat a közlekedésben.Emiatt a Budapest-Hatvan-Miskolc, a Budapest-Cegléd-Szolnok-Záhony, a Budapest-Újszász-Szolnok-Lőkösháza, a Budapest-Veresegyház-Vác, vonalakon 40-50perc közötti késéssel számoljanak az erre közlekedő vonatok utasai.
A vihar okozta késésekért és kellemetlenségekért utasaink megértését kérjük, türelmüket köszönjük.
Ilyen esetekre kellene a rend őreinek egy levelet küldeni az rtl stábjának, hogy postai úton küldjék be a jogosítványokat. Sikeres vizsga után megkaphatják.
Mondhatod te annak akárhányszor, ha egyszer akkora a fejekben a sötétség. Azért az ilyen gyökértől megkérdezném, hogy ha a városban villog a sárga, akkor is végigf.sod a lábad? Szerinted értené a hasonlatot?