Keresés

Részletes keresés

sörösgigant Creative Commons License 2014.08.04 0 0 410326

Szerintem a Talentokkal kevered. A győrieknek először az volt a korszerű motorvonatuk....

Előzmény: nagypapi (410302)
sörösgigant Creative Commons License 2014.08.04 0 0 410325

Volt tömló. Vagy 30 éve, mikor Kk-nak jártam oda....

Viszont az a tömlőfej nem igazán passzol a korszerűekhez....Akkor is mi akasztottunk, és a fékpróbát is a vonatkíséről csinálták.....

Előzmény: v_peti (410320)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.08.04 0 0 410324

A Desirok akkor indultak, Esztergom felé 2003 környékén sikerült egy jó menetrendet írni, gyorsított vonatok jártak Szabadbattyán felé, illetve az Északi Vasúti híd felújításának előkészítése még lehet, hogy 2006 elött volt.

Előzmény: horika_ (410287)
r1232 Creative Commons License 2014.08.04 0 0 410323

Rosszul emlékszel. Az elmúlt 15-20 évben állandóra már nincs + ember, talán volt egy nyári szezon, de az sem mostanában, amikor volt ott kocsivizsgáló.

Előzmény: v_peti (410322)
v_peti Creative Commons License 2014.08.04 0 0 410322

Jártam ott, nekem úgy tűnt, hogy vannak ott emberek. (azaz állomási dolgozók a forgalmistán kívül) Akkor lehet, hogy rosszul láttam, vagy régebbről emlékszem úgy, mintha lennének?

Előzmény: r1232 (410321)
r1232 Creative Commons License 2014.08.04 0 0 410321

Semmi ilyen nincs ott, ezt írtam (se csap, tömlő meg pláne, a peronon levő ivókútból pedig nem lehet feltölteni)! Ember meg végképp nem, csak a vonatszemélyzet.

Előzmény: v_peti (410320)
v_peti Creative Commons License 2014.08.04 0 0 410320

Amit nem értek! Bfüreden van fordítás, így ha jól tudom, van kocsivizsgálat, akkor miért nem lehet vízfeltöltést is csinálni, csak pár csap és pár slag kell hozzá. Van ott elég ember, egy megcsinálhatná, ha erre szükség van.

Előzmény: r1232 (410315)
v_peti Creative Commons License 2014.08.04 0 0 410319

Mivel az utaskisérő jegyet is ad el, ezért alapesetben nem büntet. Neki is érdeke, hogy jöjjön, mert ez magáncég, és szerintem ellenőrzik, hogy jól dolgozik-e?

Előzmény: Törölt nick (410314)
v_peti Creative Commons License 2014.08.04 0 0 410318

Győr 140 km. Papíron csak 131, mert a Délitől kell számolni a km-eket. Ott 1:25 kell az IC-nek!

Ha csak a Kelenföld-Siófok szakaszt számoljuk, mert Kelenföld előtt a sebesség lassabb, akkor 127 km-nek kell 1:12 perc.

Kelenföld-Siófok meg 111 km. Akkor a Déli-Kelenföld szakaszt kivonva 1:20 perc kell neki! Lepsényt kihagyva marad 1:17 perc.

Mivel a gyorsok csak 120-asak, ezért egy kicsikét még lehet lefaragni a menetidőből.

A 63 km-nek kell 39 perc, ez 140-nél lemehetne 35-re.  Marad 48 km. Ennek ca. 26 perc kellene. Adjuk össze!

26+35+2 perc Fehérváron, az 63 perc, és ott a Déli-Klf szakasz 7 perce, az 70 perc. Tehát tényleg nem lenne lent egy óra alatt, de Kelenföldről nézve (ugye már van 4-es metrónk), már 63 perc lenne, ami kis jóindulattal egy óra!

 

 

 

 

Előzmény: r1232 (410316)
r1232 Creative Commons License 2014.08.03 0 0 410317

Elég nagy részük elővárosi közlekedésben vett/vesz részt, bár legelőször mintha Győrbe jártak volna ilyenek.

 

Legelőször, Dunaújváros/Pusztaszabolcs/Székesfehérvár/Sárbogárd/Siófok felé jártak. Győr felé csak ezek után.

Előzmény: nagypapi (410302)
r1232 Creative Commons License 2014.08.03 0 0 410316

Nem lenne 1 óra alatt.

Előzmény: v_peti (410282)
r1232 Creative Commons License 2014.08.03 0 0 410315

de ott ált egy órát bfüreden, miért nem lehet bele tölteni?

 

Mert ott nincs hozzá meg az infrastruktúra.

 

Kinek a dolga, hogy szóvá tegye valahol, hogy nincs víz, és tölteni kellene bele?

 

Azzal beszéltél. Az első alkalmas helyen nagy eséllyel fel is lett töltve.

Előzmény: GARFIELD (410278)
Törölt nick Creative Commons License 2014.08.03 0 0 410314

Köszönöm (a linket is), pont erre voltam kíváncsi.

 

Akkor tehát jegy nélkül fel kell csak ugranom a vonatukra, felszaladnom az emeletre és reménykedni, hogy huszonöt percen át nem fog jönni az utaskísérő - ha pedig jön, akkor sem lesz büntetés belőle.. :)

 

Előzmény: v_peti (410313)
v_peti Creative Commons License 2014.08.03 0 0 410313

Pénztáruk és automatájuk nincs, de a dohábyboltokban és a kalauznál utaskisérőnél felár nélkül válthatsz. (természetesen online ticket-ük is van)

https://westbahn.at/en/questions-answers-2/faq/all-about-tickets/

Előzmény: Törölt nick (410312)
Törölt nick Creative Commons License 2014.08.03 0 0 410312

Szép napot!

 

Sankt Pöltenből utaznék majd vissza a Westbahn magánvasúti társaság járatával Bécsbe. Az lenne a kérdésem, hogy miként tudok majd jegyet váltani rá?* Van nekik automatájuk, saját jegypénztáruk, esetleg a kalauznál tudom megváltani a menetjegyemet?

 

Köszönöm a segítséget!

_______________________

* online azért nem akarok, mert lehet, hogy elidőzöm egy kicsit a városban. Képek alapján nem tűnik rossz helynek. Nem tudom tehát, pontosan mikor is jönnék vissza.

manhattani Creative Commons License 2014.08.03 0 0 410311

Ezekből is látszik, hogy a fejlődés a MÁVnál fantasztikus mértékű.

Izsó001 Creative Commons License 2014.08.03 0 0 410310

Köszi, erről lemaradtam. Akkor módosítom: amikor még volt, akkor.... :)

Előzmény: D F T (410309)
D F T Creative Commons License 2014.08.03 0 0 410309

Már nincs 100-as. Pályasebesség van.

Előzmény: Izsó001 (410308)
Izsó001 Creative Commons License 2014.08.03 0 0 410308

Így van. Pl. Dunakeszi-alsó és Rákospalota-Újpest között jellemzően 110 fölé gyorsulnak.

Elsőre érdekesnek tűnhet, hogy pont a Flirt-ök nem hasítanak annyira. Volt már úgy, hogy, szinte a 100-at sem lépte át Vác felé a személy Flirt-tel, mégis rendes volt. Azért, mert nem volt megkésve. A menetidejét így is tudta hozni, lévén sokkal jobban gyorsul. De a szilis ingáknak bizony nagyobb végsebesség kell ugyanahhoz az átlagsebességhez. Azonban a zónázók bizony nyomják rendesen, páros irányban a dunakeszi peron mellett igencsak fékeznek a 100-as lassúra.

Előzmény: István Gyuri (410306)
gertam Creative Commons License 2014.08.03 0 0 410307

PANTOGRÁFOSAT!

 

Az első két FLIRT – egybekapcsolva – a Déli pályaudvarról 2007. április 6-án 9 óra 50 perckor fut ki utasaival Dunaújváros felé.

 

Ez volt az első menetrendszerinti járat :-)

 

Üdv

 

- gertam -

Előzmény: nagypapi (410302)
István Gyuri Creative Commons License 2014.08.03 0 0 410306

benbe: A Budapest-Vác személyvonatok százasok a megállótáv miatt.

Nem igaz. 10 éve már biztosan 120/120-asok. Igaz, csak néhány megálló/állomásközben lehet elérni a 120-at (vagy legalábbis meghaladni a 100-at), de akkor és ott szükség van az így megnyerhető másodpercekre is....

 

 

Előzmény: benbe (410305)
benbe Creative Commons License 2014.08.03 0 0 410305

A Budapest-Vác személyvonatok százasok a megállótáv miatt. A hernyós zónázók mindig is 120-asok voltak.

Előzmény: manhattani (410304)
manhattani Creative Commons License 2014.08.03 0 0 410304

>A BDVmot is mehetne ilyen alapon 120-al :)

 

Egy időben csak szerelvénymenettel. A menetrend szerinti BDV-s vonatok 100/100-asok voltak. Most nem tudom.

 

(Gödre mentem, és elvittek egy Vácra tartó BDV szerelvénymenettel, az 120-as volt. A vezér Göd előtt kérdezgette, hogy "Hol kell fékezni kezdeni 120-ról??" Aztán valahogy úgy állt meg, hogy a paklitér ajtaja épp az aluljáró lépcsőjénél volt...)

Előzmény: DVB (410303)
DVB Creative Commons License 2014.08.03 0 0 410303

Azok az egyes vonalakon járó típusok maximum sebességei, amit a szerelvény tud. A további hozzászólásokban szépen benne van, hogy a C vonal a központban csak 40-el megy a pályaállapotok miatt és elég nehéz lenne átlagsebességet számolni, mert függ az utasok számától, csúcsidtől stb. A BDVmot is mehetne ilyen alapon 120-al :)

Előzmény: GARFIELD (410298)
nagypapi Creative Commons License 2014.08.03 0 0 410302

Az első Flirt 2006-ban érkezett, és ha jól emlékszem, nem ment túl simán a közbeszerzés, de valszeg már 2002 után kezdődött. Elég nagy részük elővárosi közlekedésben vett/vesz részt, bár legelőször mintha Győrbe jártak volna ilyenek.

István Gyuri Creative Commons License 2014.08.02 0 0 410301

horika_: Tudnátok-e írni olyan elővárosi vasútfejlesztéseket, amelyek a 2002-2006-os ciklusban indultak?

Úgy látom, mindenkinek csak a drága, infrafejlesztéseken jár az agya, holott a fejlesztést a rendelkezésre álló eszközökből is el lehet(ne) végezni (akár mostanában is)...

 

Hamarosan 10 éve lesz, hogy 2004. augusztus 29-én elindult a 70-71-es vonalakon a z+ü menetrend.

Az egyéves évforduló alkalmából írt Tevan Imre egy zseniálisan jó cikket:

A MÁV nem terjeszti ki az utasbarát menetrendet

A MÁV bevezeté Vác városa felé az ütemes és zónázó menetrendet. És látá, hogy jó. Az arra lakó népek eszükbe veszik, hogy mikor megy a vonat és megláták, hogy hamarabb érnek a király városába. A vasút gazdaságosabban üzemelteté vonatjait, és az ő utasai több aranyat adának neki. És mindenki látá, hogy ez jó. És lőn este és lőn reggel. És még háromszázhatvannégyszer lőn este és lőn reggel. És a MÁV nem vezeté be más vonalakon az ütemes és zónázó menetrendet, pedig látá, hogy jó. Tovább »

forrás: Index.hu

 

A 2002-2006-os ciklus alatt született meg az 1001/2004. (I.8) számú kormányhatározat, amely 2006-os határidővel előírta a budapesti elővárosi vasútforgalom ütemessé tételét (a vonalak legalább 80%-án).

Erre a 2006/2007-os menetrend életbe lépésekor került sor (1, 2, 70, 71, 80, 100a, 120a, 150 - 8 vonal a 11-ből lett ütemessé téve, bár sajnos - mindenfajta számítás és hatásvizsgálat nélkül - a dél-alföldi terület le lett húzva az ITF-OST-ból, illetve a következő évben már nem indult el az ITF-WEST sem, de azért ezek még így is mérföldkövek a hazai vasút történelmében).

További anyagokat a bevezetéssel és az eredményekkel kapcsolatban az itf.hu oldalon találsz.

Előzmény: horika_ (410287)
horika_ Creative Commons License 2014.08.02 0 0 410300

Köszönöm, már meg is találtam a hivatalos tájékoztatót:

 

http://www.mav.hu/mav/fejlesztes.php?mid=14da45e4c73241

 

 

Előzmény: sörösgigant (410289)
horika_ Creative Commons License 2014.08.02 0 0 410299

Köszönöm a válaszokat.

 

@A Zsóti:

 

A kutatás keretei és erőforrásai nem teszik lehetővé azt, hogy a több ezer választási ígéret mindegyikéről egy alapos szakpolitikai elemzést írjunk. Mivel ez az ígéret ("Fejlesztjük az elővárosi vasutakat") semmi konkrétumot nem tartalmaz, a teljesüléséhez annyi elegendő, hogy valamelyik vonalon érdemi fejlesztésre sor került.

 

A választási ígéretek egy kis részének a teljesülése (főként, ami a jogalkotásban nem nyilvánul meg) csak úgy ellenőrizhető, ha szakmabéliekhez fordulunk ÖTLETEKÉRT. Természetesen nem a nicknevek lesznek lehivatkozva, de a fórumban kapott információk olyan kiindulási alapot jelentenek, amin már el tudok indulni, utána tudok nézni. Így pl. most a ceglédi vonalnak fogok utánanézni - de csak olyan mélységben, hogy mikor, milyen fejlesztés történt, és milyen értékben. (Tehát szó nincs teljes körű, alapos elemzésről, mert nem ez a célunk.)

 

(Legutóbb a jégcsarnokok építésére vonatkozó ígéret ügyében kerestem meg egy jégkorongos netes oldalt, és tőlük is kaptam olyan tippeket, ami alapján fel tudtam göngyölíteni az ígéret teljesülését.)

 

Még egyszer köszönöm a válaszokat.

Előzmény: gysevic (410296)
GARFIELD Creative Commons License 2014.08.02 0 0 410298

Itt meg lehet találni, vonalanként és vonatonként.

 

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=546006&page=40

Előzmény: DVB (410297)
DVB Creative Commons License 2014.08.02 0 0 410297

Nekem is inkább ilyen tapasztalatom van. Befelé az a verzió jött, ami a Gare du Nord-ig nem állt meg. Vissza a reptérre meg olyan, ami mindenhol megállt. De semmiképp sem ment 80-100nál nagyobb sebességgel.

Előzmény: GOLAZ111 (410294)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!