A Desirok akkor indultak, Esztergom felé 2003 környékén sikerült egy jó menetrendet írni, gyorsított vonatok jártak Szabadbattyán felé, illetve az Északi Vasúti híd felújításának előkészítése még lehet, hogy 2006 elött volt.
Rosszul emlékszel. Az elmúlt 15-20 évben állandóra már nincs + ember, talán volt egy nyári szezon, de az sem mostanában, amikor volt ott kocsivizsgáló.
Jártam ott, nekem úgy tűnt, hogy vannak ott emberek. (azaz állomási dolgozók a forgalmistán kívül) Akkor lehet, hogy rosszul láttam, vagy régebbről emlékszem úgy, mintha lennének?
Semmi ilyen nincs ott, ezt írtam (se csap, tömlő meg pláne, a peronon levő ivókútból pedig nem lehet feltölteni)! Ember meg végképp nem, csak a vonatszemélyzet.
Amit nem értek! Bfüreden van fordítás, így ha jól tudom, van kocsivizsgálat, akkor miért nem lehet vízfeltöltést is csinálni, csak pár csap és pár slag kell hozzá. Van ott elég ember, egy megcsinálhatná, ha erre szükség van.
Mivel az utaskisérő jegyet is ad el, ezért alapesetben nem büntet. Neki is érdeke, hogy jöjjön, mert ez magáncég, és szerintem ellenőrzik, hogy jól dolgozik-e?
Győr 140 km. Papíron csak 131, mert a Délitől kell számolni a km-eket. Ott 1:25 kell az IC-nek!
Ha csak a Kelenföld-Siófok szakaszt számoljuk, mert Kelenföld előtt a sebesség lassabb, akkor 127 km-nek kell 1:12 perc.
Kelenföld-Siófok meg 111 km. Akkor a Déli-Kelenföld szakaszt kivonva 1:20 perc kell neki! Lepsényt kihagyva marad 1:17 perc.
Mivel a gyorsok csak 120-asak, ezért egy kicsikét még lehet lefaragni a menetidőből.
A 63 km-nek kell 39 perc, ez 140-nél lemehetne 35-re. Marad 48 km. Ennek ca. 26 perc kellene. Adjuk össze!
26+35+2 perc Fehérváron, az 63 perc, és ott a Déli-Klf szakasz 7 perce, az 70 perc. Tehát tényleg nem lenne lent egy óra alatt, de Kelenföldről nézve (ugye már van 4-es metrónk), már 63 perc lenne, ami kis jóindulattal egy óra!
Köszönöm (a linket is), pont erre voltam kíváncsi.
Akkor tehát jegy nélkül fel kell csak ugranom a vonatukra, felszaladnom az emeletre és reménykedni, hogy huszonöt percen át nem fog jönni az utaskísérő - ha pedig jön, akkor sem lesz büntetés belőle.. :)
Sankt Pöltenből utaznék majd vissza a Westbahn magánvasúti társaság járatával Bécsbe. Az lenne a kérdésem, hogy miként tudok majd jegyet váltani rá?* Van nekik automatájuk, saját jegypénztáruk, esetleg a kalauznál tudom megváltani a menetjegyemet?
Köszönöm a segítséget!
_______________________
* online azért nem akarok, mert lehet, hogy elidőzöm egy kicsit a városban. Képek alapján nem tűnik rossz helynek. Nem tudom tehát, pontosan mikor is jönnék vissza.
Így van. Pl. Dunakeszi-alsó és Rákospalota-Újpest között jellemzően 110 fölé gyorsulnak.
Elsőre érdekesnek tűnhet, hogy pont a Flirt-ök nem hasítanak annyira. Volt már úgy, hogy, szinte a 100-at sem lépte át Vác felé a személy Flirt-tel, mégis rendes volt. Azért, mert nem volt megkésve. A menetidejét így is tudta hozni, lévén sokkal jobban gyorsul. De a szilis ingáknak bizony nagyobb végsebesség kell ugyanahhoz az átlagsebességhez. Azonban a zónázók bizony nyomják rendesen, páros irányban a dunakeszi peron mellett igencsak fékeznek a 100-as lassúra.
benbe: A Budapest-Vác személyvonatok százasok a megállótáv miatt.
Nem igaz. 10 éve már biztosan 120/120-asok. Igaz, csak néhány megálló/állomásközben lehet elérni a 120-at (vagy legalábbis meghaladni a 100-at), de akkor és ott szükség van az így megnyerhető másodpercekre is....
Egy időben csak szerelvénymenettel. A menetrend szerinti BDV-s vonatok 100/100-asok voltak. Most nem tudom.
(Gödre mentem, és elvittek egy Vácra tartó BDV szerelvénymenettel, az 120-as volt. A vezér Göd előtt kérdezgette, hogy "Hol kell fékezni kezdeni 120-ról??" Aztán valahogy úgy állt meg, hogy a paklitér ajtaja épp az aluljáró lépcsőjénél volt...)
Azok az egyes vonalakon járó típusok maximum sebességei, amit a szerelvény tud. A további hozzászólásokban szépen benne van, hogy a C vonal a központban csak 40-el megy a pályaállapotok miatt és elég nehéz lenne átlagsebességet számolni, mert függ az utasok számától, csúcsidtől stb. A BDVmot is mehetne ilyen alapon 120-al :)
Az első Flirt 2006-ban érkezett, és ha jól emlékszem, nem ment túl simán a közbeszerzés, de valszeg már 2002 után kezdődött. Elég nagy részük elővárosi közlekedésben vett/vesz részt, bár legelőször mintha Győrbe jártak volna ilyenek.
horika_: Tudnátok-e írni olyan elővárosi vasútfejlesztéseket, amelyek a 2002-2006-os ciklusban indultak?
Úgy látom, mindenkinek csak a drága, infrafejlesztéseken jár az agya, holott a fejlesztést a rendelkezésre álló eszközökből is el lehet(ne) végezni (akár mostanában is)...
Hamarosan 10 éve lesz, hogy 2004. augusztus 29-én elindult a 70-71-es vonalakon a z+ü menetrend.
Az egyéves évforduló alkalmából írt Tevan Imre egy zseniálisan jó cikket:
A MÁV bevezeté Vác városa felé az ütemes és zónázó menetrendet. És látá, hogy jó. Az arra lakó népek eszükbe veszik, hogy mikor megy a vonat és megláták, hogy hamarabb érnek a király városába. A vasút gazdaságosabban üzemelteté vonatjait, és az ő utasai több aranyat adának neki. És mindenki látá, hogy ez jó. És lőn este és lőn reggel. És még háromszázhatvannégyszer lőn este és lőn reggel. És a MÁV nem vezeté be más vonalakon az ütemes és zónázó menetrendet, pedig látá, hogy jó. Tovább »
A 2002-2006-os ciklus alatt született meg az 1001/2004. (I.8) számú kormányhatározat, amely 2006-os határidővel előírta a budapesti elővárosi vasútforgalom ütemessé tételét (a vonalak legalább 80%-án).
Erre a 2006/2007-os menetrend életbe lépésekor került sor (1, 2, 70, 71, 80, 100a, 120a, 150 - 8 vonal a 11-ből lett ütemessé téve, bár sajnos - mindenfajta számítás és hatásvizsgálat nélkül - a dél-alföldi terület le lett húzva az ITF-OST-ból, illetve a következő évben már nem indult el az ITF-WEST sem, de azért ezek még így is mérföldkövek a hazai vasút történelmében).
További anyagokat a bevezetéssel és az eredményekkel kapcsolatban az itf.hu oldalon találsz.
A kutatás keretei és erőforrásai nem teszik lehetővé azt, hogy a több ezer választási ígéret mindegyikéről egy alapos szakpolitikai elemzést írjunk. Mivel ez az ígéret ("Fejlesztjük az elővárosi vasutakat") semmi konkrétumot nem tartalmaz, a teljesüléséhez annyi elegendő, hogy valamelyik vonalon érdemi fejlesztésre sor került.
A választási ígéretek egy kis részének a teljesülése (főként, ami a jogalkotásban nem nyilvánul meg) csak úgy ellenőrizhető, ha szakmabéliekhez fordulunk ÖTLETEKÉRT. Természetesen nem a nicknevek lesznek lehivatkozva, de a fórumban kapott információk olyan kiindulási alapot jelentenek, amin már el tudok indulni, utána tudok nézni. Így pl. most a ceglédi vonalnak fogok utánanézni - de csak olyan mélységben, hogy mikor, milyen fejlesztés történt, és milyen értékben. (Tehát szó nincs teljes körű, alapos elemzésről, mert nem ez a célunk.)
(Legutóbb a jégcsarnokok építésére vonatkozó ígéret ügyében kerestem meg egy jégkorongos netes oldalt, és tőlük is kaptam olyan tippeket, ami alapján fel tudtam göngyölíteni az ígéret teljesülését.)
Nekem is inkább ilyen tapasztalatom van. Befelé az a verzió jött, ami a Gare du Nord-ig nem állt meg. Vissza a reptérre meg olyan, ami mindenhol megállt. De semmiképp sem ment 80-100nál nagyobb sebességgel.