Természetesen nem arra gondolok, hogy Záhony helyett Hegyeshalom felé indul el.
Hanem olyanokra, mint a 30a vs 40a vagy a fővonal vs. rendezői vágányok.
Viszont erről eszembejutott az, amikor pár éve karácsony estéjén a masiniszta csak a 3. állomáson kérdezte meg, hogy tényleg Pusztaszabolyon át vezet az út Szombathelyre? Nem kellett volna mindjárt Érden utánajárnia? Hiszen itt már túlságosan jelentős az eltérés.
A MÁV-os szolgálati menetrendekben is van egy olyan jelzés, ami arra utal, hogy egyes vonatok mehetnek a kiadottól eltérő útvonalon is mindennemű előzetes értesítés nélkül.
Tényleg?
Én nem tudok róla!
Másrészt semmiféle értesítés nem szükséges csupán azért, mert egy vonat nem az átmenő fővágányon (vagy az átmenő fővágányok valamelyikén) közlekedik. Ha csökkentett sebességgel, arról azért a jelzők szoktak informálni.
Nem mellékesen az osztrák kotta tud alternatív útvonalat is mutatni.
Miért nem úgy csinálták meg, hogy az új, metrós aluljáróban kialakítanak egy helyiséget ahol van pénztár meg váróterem? Miért maradt a régi épületben, a lejárótól tök messze a pénztár?
A MÁV-os szolgálati menetrendekben is van egy olyan jelzés, ami arra utal, hogy egyes vonatok mehetnek a kiadottól eltérő útvonalon is mindennemű előzetes értesítés nélkül.
Érdemes fórumot olvasni.
Új dolgokat lehet megtudni, mint a "szak"lapból...
A klederingi forgalmászok a büdös életben nem szóltak még hozzám, ha személyszállítóval jártam náluk (ott 4, azaz négy fő intéz MINDENT), csak, ha valamit tevékenykedni kellett. Értsd ezt úgy, hogy mentem már személyvonattal a gurítón át (na jó, nem a vágányfékes részén, csak a tövében), minden különösebb blabla nélkül, és persze 40-nel a 120 helyett, ami nyilvánvalóan nem a menetrendszerűség kulcsa. De nem vagyok hülye, kitalálom magamtól is, hogy valami nem passzol, és ha gügyögni kell a masszának, magamtól is be tudom mondani, hogy "aufgrund eine Weichenstőrung...".
A MÁV-os szolgálati menetrendekben is van egy olyan jelzés, ami arra utal, hogy egyes vonatok mehetnek a kiadottól eltérő útvonalon is mindennemű előzetes értesítés nélkül. Tipikus esete lehet ennek a 30a helyett a 40a-ra való terelés. Azaz elvileg itthon is lehet ilyesmi.
Persze terhesnél gyakoribb lehet az ilyesmi, pl. a rendezőn át kell mennie a vonatnak a fővonal helyett, akkor is, ha nem történik ott elegyrendezés.
Istvántelken tizen-húsz éve nem nyúltak a felüljáróhoz érdemben. Amikor annó tanműhelybe jártam oda, azt mondták az oktatók hogy balesetvédelmi okokból oda- és visszaútban NAGYON körültekintően inkább szintben keresztezzük a vágányokat.
Épp, hogy a kinti, nyíltvonalon, ahol jönnek-mennek a vonatok, dolgozik nagyban a Heilige RZÜ, meg a Freisteller-ek.
Vess egy pillantást kérlek arra a két térképrészletre!
A távkezelt vonalak egyrészt nem az állomási forgalomszabályozók hatásköre, hanem van külön mókus rá a bunkerben (BFZ).
A Hütteldorf - Meidling - Matz - HBF - ZVBf tengely maga az őrület a reggeli csúcsban, nagyon sok a "kézi" megoldás még a vonatközlekedéssel is, nemhogy a ki- bejárások, tolatások, stb.
Valami okos átadta ezt a HBf dolgot 4 darab peronos vágánnyal, azaz minden, ami ablakos, és nem haladós, az vagy ki- vagy bejár, vagy innen, vagy onnan.
Egymás v.lagában a vonatok, hogyaszongya a S-Bahn téma egyszer a Meidling - Rennweg tengelyen (van pár viszonylat, aminek ez a közös szakasza, és sűrűbben követik egymást, mint az U6), és vannak a West-Ost Schnellbahnok. Ez az egyszerű része, mert érkezik, indul.
Vannak aztán a haladós távolságiak, sok vizet ezek sem zavarnak, még peron sem kell nekik.
Vannak az átállítós menetek, mert Grillgasse-n van egy kocsijavító, Matzleinsdorfban meg egy gép- és szerelvény "Stützpunkt".
És akkor még a Marchegg, Kittse, Hegyes, Neusiedl, és Ebenfurth felé menő is a HBF hatásköre, egy darab állomási gombnyomkodó emberrel.
Namost, ha történik valami, olyan 8-10 vonatot kéne neki, és csak neki értesíteni, és akkor még a többi, kapcsolódókról nem is beszéltünk. A klederingi forgalmászok a büdös életben nem szóltak még hozzám, ha személyszállítóval jártam náluk (ott 4, azaz négy fő intéz MINDENT), csak, ha valamit tevékenykedni kellett. Értsd ezt úgy, hogy mentem már személyvonattal a gurítón át (na jó, nem a vágányfékes részén, csak a tövében), minden különösebb blabla nélkül, és persze 40-nel a 120 helyett, ami nyilvánvalóan nem a menetrendszerűség kulcsa. De nem vagyok hülye, kitalálom magamtól is, hogy valami nem passzol, és ha gügyögni kell a masszának, magamtól is be tudom mondani, hogy "aufgrund eine Weichenstőrung...".
Kicsit gondold át a méreteit az egésznek, a bécsi elővárosban iszonyú a vonatsűrűség már csak ablakosból is!
"Első, és legelsősorban a forgalomszabályozás a dolga. Tudod, Fahrdienst - leiter, nem meg Zugfunk - moderator. :)"
Voltál már a BFZ-ben? Azokon kívül akik a tolatási mozgásokat koordinálják, nem nagyon kell senkinek sem semmit csinálni, megy minden magától.
Az Innsbrucki BFZ nem csak Innsbruck és környékét távirányítja, hanem Voralbergtöl, Salzburglandig mindent. Pl csak Brennertöl a Brixentalig egy vonal 210km!
hogy nem kedv kérdése hogy beszélnek velünk, hanem ez a dolguk
Első, és legelsősorban a forgalomszabályozás a dolga. Tudod, Fahrdienst - leiter, nem meg Zugfunk - moderator. :)
Szvsz először dobjon vasat, meg állítson jelzőt, bánom én, utána beszélgethetünk is! :)
Vannak prioritások.Sajnos sokszor akkor sincs ideje traccsolni, ha minden OK, ha meg valami kaksi kerül a palacsintába, akkor meg pláne van egyéb dolga is.
Másrészt Bécs, meg az előváros elégé leterhelt, könnyen van az Innsbruck-i diszpécser a két vonalával
Tudod, olyan ez, mint amikor nekünk műszaki gond akad a géppel. Javítanál, de hol a rádió, hol a telefon zörög, hogy mikor vagy már kész, vagy meg, hogy meddig fog tartani. Erre szoktam mondani, hogy ha hagynátok dolgozni, egyszer talán kész is lesz, de ha veletek kell folyton-furt traccsolni, akkor soha. Szóval, valahogy így lehet ez a forgalomnál is. :)
Egy kis összehasonlítás, avagy "vidéken" azért könnyebb a helyzet (Innsbruck másfélszeres nagyításban, Bécset meg kellett vágnom, hogy beférjen a keretbe):
Nagyon jó a kérdés, de erre vonatkozóan nem találtam semmit. Viszont sanszos, hogy az egyik, elég stabil beszállító terméke, tehát a Harkovi Köztársaságé. :)
A Dunán nehéz átkelni, az autópályák meg általában nem a városban mennek. A normál közutakon meg azért gyakrabban vannak átkelők. Bár néha ott is el tud durvulni a helyzet.
Na meg mivel az autó túlságosan erős rivális, ezért a vasúton utazóknak több előnyt kellene biztosítani, és ennek egyik lehetősége a megfelelően elhelyezett átkelő vagy az alul- illetve a felüljáró.
A Luganszki Köztársaság (további intézkedésig nevezzük így - legalább nem lövünk mellé) területén lévő mozdonygyár 2014 1. negyedéves tevékenysége továbbra sem hasonlítható össze a fénykorával, igaz, legalább határozottan több a nullánál, amit a Transzmasholding előtti időszakban produkáltak. Az idei első három hónap alatt 62 szekciónyi mozdonyt gyártottak - 2013 első negyedévéhez képest 26%-kal többet -, azon belül a D49 motoros 2TE116u sorozatból 44, a GEVO motoros 2TE116ud sorozatból 6, a D49 motoros 3TE116u sorozatból 12 szekciónyi készült. A márciusi termelés 24 szekció. Az egészet egyetlen megrendelő vitte, mégpedig az RZsD - az Ukrán Vasút semmit sem rendelt.
Annyi igazság van benne, hogy legalább meg lehetne próbálni, ezer helyet lehet mondani, ahol előre látható, hogy merre fognak az emberek tökön-paszulyon át levágni. Mert a fű helyett lehet kövezni, de a betonlétesítményeket már nehezebb utólagosan odébbtuszkolni pl...
A kelenföldi új aluljáróból az őrmezői lakótelepre épült egy ideiglenes (= várhatóan két, de maximum száz évre maradó) gyalogos-járda. Szépen Z alakban, szép majdnemderékszögű kanyarokkal. A megnyitás utáni napon jártam ott, de van egy fogadásom, hogy a könyökökben már minden ki van taposva...
Egyszerű a megoldás: ahelyett, hogy a két aluljáró egymás mellett legyen, mint most, az egyiket át kell vinni a másik folytatásába, és akkor máris átér az utas a túloldalra.
Tatabányán még ez sem kell, csak ki kell venni az üveget a felüljáró végéről és nyitni ott egy siklóernyő-kölcsönzőt, nekifutás után rövid siklással a lakótelep elérhető, ügyesebbek egyből a zebrát is áttermikelik.
Egyrészt igen, másrészt forgalmistája válogatja, harmadrészt meg csúcsidőben irányonként három percenként van személyvonat, azaz van elég dolga, tényleg nem mindig érnek rá traccsolni.
Hallottam többször, hogy felétek legendásan nagy a trehányság. A forgalom nálunk 10-böl 9 szer informál, sokszor teljesen fölösleges információk miatt is hívnak.
Az a baj, hogy olyan hely is van, ahol a vasút alkalmazottai mutatnak rossz példát: Istvántelek megállónál a vonatról jól lehet látni, ahogy a munkába igyekvő dolgozók a felüljáró helyett a vágányon át, a kibontott kerítéselemen keresztül mennek a munkahelyük irányába (Istvántelki Főműhely és kapcsolt részei). (Nyilván látja az igazgató is, de eltűri!)
Na ja, mire a 4-es metrón lemozgólépcsőzöl, addigra legyalogolsz két megállót...egyébként én is agybajt kapok attól, hogy direkt meggyalogoltatnak minket a drága mérnökök (akiknek a fele részegen fetrengett a diákévek alatt a koleszban-bocs), aluljárókat temetnek, és lámpás kereszteződésekkel szopatják az autós/gyalogos állományt, a vasútállomásokon húsz kilométeres kerülőket építenek ki, a legutóbbi felújítások alkalmával betonfalat húznak az állomásépületek elé (??), stb. Úgy látszik, csak derékszögben tudnak gondolkodni.