Gratulálok a MÁV-nak (hol lehet panaszt tenni?) Hogy a martonvásári Z30-ast (16.10 körül érkezett Kelenföldre 2 egység FLIRT-tel) peron nélküli vágányra (talán 12-es) engedték be. Kib....ott szórakoztató volt mozgássérültként (ha nincs 2 utastárs nem tudok) felmászni a 10-es vágány peronjára.
Valamit elbaltáztak szerintem a váltóállításnál Kelenföldön, vagy szándékos volt, akkor elmennek a pi... ba
Köszönöm az eszmefuttatást. Mert nem vagyok hajlandó vitának nevezni. Nem akarok itt IRL dolgokkal offolni, nézz át a sörözőbe, ott megtudod, miért nem vagyok hajlandó veled vitatkozni pont mozdonyokról és pont motorokról.
Amúgy a motorok esetén is van különbség, ugyanis újabban a kisebb teljesítményű motorkerékpárokat B-s jogsival is lehet vezetni A-s helyett, csak különbözeti vizsga kell, de ez csak a gyakorlatra vonatkozik, azaz inkább hasonlít a típusismeretre, mint az elméleti tanfolyamra.
Viszont a segédmororra vonatkozó kresz jelentős részben más, mint a nagymotorra vonatkozó, azaz nemcsak a teljesítmény a különbség. Tehát a mv vs mkv különbség itt tényleg érvényesül. Míg a vasúton, ahogy kiderült, csak az A vs A1 jogsi közti külömbségről beszélhetünk, ahogy már azt megállapítottam.
Aha. Te a segédmotorkerékpár-vezetői engedélyről beszélsz, ami köbcenti- vagy teljesítményhatárt szab meg, nem járműfajtát. A robogó ugyanis a motorkerékpárok egyfajta felépítését jelenti.
Látod, máshol is különbözik a közbeszéd és a hivatalos elnevezés. Örülök, hogy éppen te hoztad szóba, zárjuk hát le a témát!
Ha szerinted van, akkor linkelj erre vonatkozó hivatkozást, vagy fényképezz le egyet. Én semmilyen jogosítványtípust nem ismerek, amivel mondjuk vezethető egy 650-es Burgman, de egy motor nem, de a 125-ös kategóriában sem amivel vezethető egy 125-ös robogó, de mondjuk egy MZ nem, sőt a kis 50-es méretben sem tudok különbséget a kis Vespákra való jogosítvány és a Simsonra való jogosítvány között....
Ha jól értelmezem, akkor Bp-től 29/38 Győrtől meg 25/33€ a jegy. A magasabb ár kétnapos bécsi napijegyet is jelent. (az érkezés napja, és a következő nap)
Na ja, nincs akkora árkülönbség. Bár ott van még a Győr-Bécs Euregio is. Bár az csak regionális vonatokra érvényes, és nem railjetre.
A railjete is érvényes kirándulójegy egy kicsikét olcsóbb Győrtől, de akkor meg a Bp-Győr vonatjegy (90%+gyorspótjegy vagy IC-jegy) oda-vissza már egyforma szintre hozza az árakat.
De a dolog még dupla akkora durva, mint elsőre látszik. Ugyanis egyfelől durva önmaga a lépés, másfelől meg az a tény, hogy egy van elmaradott ország, számos a cocializmusból örökölt épületével és kevésbé értékes területével, akkor miért pont a vasút helyére kellene építeni a közutat? Nem igaz, hogy nincs máshol elég hely!
Miért ne lenne? A 14 éves korban elvégzendő segédmotortanfolyam, aminek a kresz szabályai 90%-ban azonosak a kerékpáréval, és a motorkerékpáré, amelyek még autós jogsival (B) sem vezethetők (csak mostanában, korlátozott köbcentiig különbözeti vizsgával), és tudomásom szerint csak 18 év felettieknek van rá lehetősége, az hogy a fenébe lenne azonos?
90%-os kedvezménnyel utazok a belföldön, ez a MÁV összes vonalán érvényes, viszont külföldön nyilvánvalóan teljes árú jegyet kellene váltanom.
Tudjátok esetleg, hogy így, a lehető legegyszerűbben (kevés átszállással és lehetőleg végig vasúton) milyen útvonalon és mennyiért tudnék eljutni Bécsbe? Milyen útvonalat tanácsoltok? Hegyeshalom, Sopron, Győr, esetleg más? A hozzávetőleges számításokat is örömmel várom, de ha esetleg tudna valaki erről pontos információt nyújtani, azért nagyon hálás lennék.
A tiranai villamos mestska blogjáról rémlik, de az nem, hogy tramtraint akarnak. Amúgy ha Albániában valahova, akkor persze Durres felé van értelme egy ilyennek - de hát ugye egy nem épp gazdag (bár legalább rendesen növekvő gazdaságú) ország félmilliós fővárosról beszélünk... lényeg, hogy legyen jövőkép :)
"Holott csak arról van szó, hogy én úgy értelmeztem, hogy ez egy mv light tanfolyam, azaz csak azt tanulják meg, amire egy motorkocsivezetőnek szüksége van, azaz egy csökkentett tanagyagot,"
"Közben meg itt kiderült, de csak jó sok hozzászólással odébb"
" Csak ezt az elején senki nem írta le. Pedig a korábbi innen-onnan összeszedett infókból az előbbi jött le, holott a valóság az utóbbi."
Bla-bla-bla.Több,mint 1 éve számodra is hozzáférhetőek voltak az információk,ebben a topicban is.!
Remélem, a "tiranai villamos" szókapcsolatnál nem sikerült halálra röhögnöd magadat, és végig tudtad olvasni a mondatot! Szóval ennek egyelőre nyoma sincs.
Ez a mi "kínai pénzből épül meg" kifejezésünk analógiája?
Bizony. Az út már épül, a Google Maps műholdfelvételén is látszik, de a nyáron már nagyban dolgoztak. Az intermodális központ építése viszont a kommunikációban is csak a távoli jövőben várható - ez albánul a "soha" jelentése. Elvileg a tiranai villamossal kötnék össze a durresi vonalat egyfajta tram-trainként és csak a távolsági és nemzetközi vonatok (ha lenne utóbbi) érkeznének az új főpályaudvarra.
Remélem, a "tiranai villamos" szókapcsolatnál nem sikerült halálra röhögnöd magadat, és végig tudtad olvasni a mondatot! Szóval ennek egyelőre nyoma sincs.
Most olvasom, hogy Tiranába már nem megy be a vonat, Vorában van a vége. A kettő közti vonalat és a tiranai pályaudvart elbontották, út épül helyette. Állítólag lesz majd egy új nagy közös imcs Laprakában, Tirana északnyugati szélén.
Röviden a lényeg. Ha nem az folyik a csapból is, hogy motorkocsivezetőket képeznek, akkor nem értem félre a dolgot. Holott csak arról van szó, hogy én úgy értelmeztem, hogy ez egy mv light tanfolyam, azaz csak azt tanulják meg, amire egy motorkocsivezetőnek szüksége van, azaz egy csökkentett tanagyagot, és ezekután tesznek típusvizsgát a motorkocsikra.
Közben meg itt kiderült, de csak jó sok hozzászólással odébb, hogy az elméleti tanfolyam az ugyanaz, csak éppen mozdonyokra nem tesznek vizsgát, de tehetnének, csak motorkocsikra.
Azaz nem olyan, mint a motor vs robogó, azaz két külön tanfolyam, hanem olyan, mint az A1 és az A jogsi, azaz csak gyakorlati különbség van köztük. Csak ezt az elején senki nem írta le. Pedig a korábbi innen-onnan összeszedett infókból az előbbi jött le, holott a valóság az utóbbi.