Teljesen biztos. Az alapképzést - ami minden mozdonyvezetőnek kell a munkájához - megkapták a női mozdonyvezetők is, viszont a típusismereti képzést csak motorvonatokra. Ettől eltekintve teljes értékű mozdonyvezetők, így szükség esetén bármilyen más motorkocsi vagy mozdonytípus már csak egy típusvizsga kérdése.
Na ugye, hogy nekem van igazam, mert meg majd valahogy különbözetni a mkv-ket a mv-től! Azaz a gyakorlatban ki fog alakulni egy megkülönböztető elnevezés.
A fűtőházfőnök Jóskának és Pistának mondhatja azt, hogy fiúk ti 6 év múlva nyugdíjba mentek, de örülnék, ha letennétek a Traxx-ra a vizsgát, hogy ne kelljen vért izzadnom, ha valami havaria van. Na de Katinak vagy Szilvinek nem mondhatja ezt, mert ők csak mkv-k!
Ha nem tévedek, akkor egy mv, ha megszerezte a jogsit, akkor a típusvizsga és a vonalismeret megszerzése után vezetheti a mozdonyokat és a motorkocsikat-motorvonatokat. (Most az egyszerűség kedvéért csak a villanyvizsgát veszem.) XY-nak megvan a jogsija, leteszi a vizsgákat Pár év múlva a MÁV új fajta villanymozdonyt szerez be, ezért arra is leteszi.
Na de mi a helyzet a motorkocsivezetővel?
Leteszi a vizsgát Flirte, Okoskára, Hernyóra.
Na de pár év után leteheti Traxx-ra is? Csak úgy? Az oktatáson mv-i képzést kapott, azaz a annak ellenére, hogy nő, ráadásul a jogsihoz nincs szüksége rá, mégis megtanították neki az összes olyan utasítást, amire csak a normál mv-knek van szüksége, és a mkv-nek nincsen??? Gyakorlaton vezetett mozdonyt is, nemcsak motorkocsit?
Ha igen, akkor pazarló az oktatás a tanfolyamon, valamint hogy a fenébe tanítanak meg egy összekpacsolást, ha egyszer nőként nem emelhet olyan nehezet?
Tehát logikusan következik, hogy ezeket nem tanulja meg.
Akkor viszont mégsem csak a típusvizsga különbözteti meg őket!
Darwin-díj várományos játékosról ír az rzd-partner.ru cikke. A fiatal hölgy befeküdt a vágánytengelybe a Novokuznyeck-Novoszibirszk gyors előtt, telefonnal a kezében, öngyilkossági szándékkal. Miközben a vonat közeledett, kamerával vette, és kommentálta az eseményeket, az utolsó pillanatig. A mv. gyorsfékezett, de a fél vonat átszaladt a lány felett, mire megállt. A lánynak semmi baja nem esett, sértetlenül mászott ki a kocsik alól. A telefonja viszont, amit maga fölé tartott, megsérült, mert azt kiverte a kezéből a vonat legjobban lelógó alkatrésze. Arról nem szól a cikk, hogy a hölgy hány maflást kapott a személyzettől a mentők-rendőrök-egyebek kiérkezése előtt.
Ezért hálából én is egy olyan eszközzel fogok hozzád közelíteni jövő pénteken, ha a pálinkás üveg irányába merészelsz tenni egy sanda lépést is, ami szintén csak egy karnyújtásnyira van a mozdonyvezetőktől (a szicíliumdiódásokon a karnyújtásnyira lévő szerszámos szekrényben a hosszúnyelű kalapács pont megfelel ennek a feltételnek...). :-)
Ennél sokkal szebb, amikor a lajosi és a fehérvári párhuzamosan jár ki a kezdőpont felé az I. és V. vágányokról. A kedves utasnak pedig tapasztalati úton biztosítva van a -1 perces átszállás, pedig igény volna rá. Senki nem halna bele, ha 1-2 perc rosszal indulna (esetleg a menetrend eleve úgy volna megírva) a G43, mert be tudja hozni még a mozdonyossal is.
Ma reggel Kelenföld bejáraton azért kellett megállnia a G43-nak, mert a nagykátait pont akkor tolták keresztbe a dombra. Ennyire nem tűrt halasztást ez a tolatási mozgás?
"Vonóerő kifejtésére, vasúti elegy továbbítására és rendezésére alkalmas jármű, mely rendelkezhet utas- vagy poggyásztérrel is."
Ez műszaki szempontból tekintve a vontatójárművek érdekes részhalmaza. Az egyedüljáró motorkocsi akkor forgalmi definíció szempontjából nem számít mozdonynak?
"Mert valamilyen különbség azért kell az elnevezésben, nem, ha nem motorkocsivezetőknek hívják majd őket?"
n+1:nincs olyan kategória,hogy motorvonatvezető,a kiképzettek mozdonyvezetők (lesznek) csak más tipusokra szereznek/tek képesítést,mint az eddigi tanfolyamokon résztvevők.