Keresés

Részletes keresés

vrobee Creative Commons License 2014.04.07 0 0 407662

Nincs a metró és a light rail közt egzakt határ, de attól, hogy valami nem végig a föld alatt megy, még semmiképp sem lesz light rail. Teljes metrórendszerek vannak egy méter alagúti szakasz nélkül...

A bécsi U6-ot mondjuk pusztán a járműállományt tekintve be lehetne sorolni a light rail kategóriába, de a vonathosszak, forgalom, a nyomvonal (végig elkülönítve, kissugarú ívek nélkül stb.) miatt szerintem nem nagyon indokolt annak tekinteni, és a bécsiek is metróként reklámozzák...

Előzmény: _nyunyuka (407661)
_nyunyuka Creative Commons License 2014.04.06 0 0 407661

:-)

 

A bécsi az megy föld alatt is, felszínen, néhol a Ferenc József uralkodása alatt épített magasvasúti műtárgyon. Hol HÉV, hol metró, hol villamos - de igazából egyik se.

 

A bukaresti is ehhez hasonló, eléggé hibrid, tisztán egyik kategóriába se tudnám besorolni. Egy biztos: jó haladós :-).

 

A könnyűmetró jó kifejezés, a wikis szócikk is találó: http://en.wikipedia.org/wiki/Light_rail

Előzmény: Rollende Landstrasse (407660)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2014.04.06 0 0 407660

Akkor az közelebb van Petinek egy tanulmányúthoz. :-)

Előzmény: _nyunyuka (407659)
_nyunyuka Creative Commons License 2014.04.06 0 0 407659

Ott nem, de Bécsben sokszor, U6.

Előzmény: Rollende Landstrasse (407658)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2014.04.06 0 0 407658

Könnyűmetró. Jártál már Duisburgban? Az óvárosban hangulatosan kanyarog a szűk utcákon, aztán lemegy a föld alá és kétszintes metróállomásokon lehet átszállni a vonalak között. (Mellesleg a hannoveri villamosaink is erre vannak tervezve.)

Előzmény: _nyunyuka (407657)
_nyunyuka Creative Commons License 2014.04.06 0 0 407657

Ha villamos, akkor miért metro a neve és mit keres a föld alatt? Cseles jószág ez :-).

Előzmény: siófoki35 (407656)
siófoki35 Creative Commons License 2014.04.06 0 0 407656

gyorsvillamos?

Előzmény: _nyunyuka (407655)
_nyunyuka Creative Commons License 2014.04.06 0 0 407655

Lehetünk ennél gonoszabbak is, a bukaresti "LRT":

 

https://www.youtube.com/watch?v=kSMNqWWbFrA

 

Többet megy felszínen mint alatta, forgalomszabályozása, jelzői nagyvasúti jellegűek, a járművei inkább villamosok mint klasszikus metrókocsik, mégis metrónak (Metro usor) hívják.

 

Egyik "állatfajnak" se tudom igazán besorolni, viszont kintlétemkor hasznos volt :-).

Előzmény: cs1014 (407652)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2014.04.06 0 0 407654

Ejnye, ne bántsd a gyereket! :-)

Előzmény: cs1014 (407652)
gertam Creative Commons License 2014.04.06 0 0 407653

PANTOGRÁFOSAT!

 

Ha több szakasz van úgy, hogy közte van nem pótjegyes is azt csak ŰRJEGYEN lehet kiállítani.

 

Pont olyan mint a regionális kedvezmény!

Egyszerűen nem kezeli a szoftver!

 

Nekem a Csopak-Szfvár-Pszab-Dújv-Mezőfalva - Simontornya- Pincehely jegyet sem tudták géppel kiadni.

 

/ Szfvár-Pszab és Dújv -Simontornya két kedvezményes reg jegy /

 

 

Üdv

 

- gertam -

 

Előzmény: v_peti (407644)
cs1014 Creative Commons License 2014.04.06 0 0 407652

És a MILFAV?

Két megállója is volt a felszínen (az Aréna úttól kifelé), mégis FAV.

Különben is:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=115402455&t=9125340

Előzmény: v_peti (407649)
sörösgigant Creative Commons License 2014.04.06 0 0 407651

Földalatti vasút, ami a felszínen is megy néha ?.

 

Előzmény: v_peti (407649)
sörösgigant Creative Commons License 2014.04.06 0 0 407650

Annak idején Klet-Berlinebn is ment a felszínen az U bahn, ha jól emlékszem. Mint ahogy Pesten is....

Előzmény: v_peti (407646)
v_peti Creative Commons License 2014.04.06 0 0 407649

Ez oké, de a metró szóban nincs benne az, hogy föld alatt jár, ellentétben az U-Bahn szóval. Jó, a kopaszfej idején még földalatti gyorsvasútnak hívták, de az akkori tervek szerint csak a Népstadionig ment volna. De később a metró szót kezdték használni, az meg már nem utal a földalattiságra.,

 

Előzmény: cs1014 (407648)
cs1014 Creative Commons License 2014.04.06 0 0 407648

OFF

Pillangó utca? Örs? Köki?

Előzmény: v_peti (407646)
hmsoft Creative Commons License 2014.04.06 0 0 407647

Elkészült a 2011 novemberében teljesített, 2014-es adatgyűjtéssel kiegészített, háromnapos kirándulás leírásának a befejező, harmadik része:

Eső, hó, napsütés, 2011.11.25-27., harmadik rész

(Csehország, legfelül)

Jó olvasgatást és nézelődést!
hm

v_peti Creative Commons License 2014.04.06 0 0 407646

Baknak ment a metró, valószínűleg infarktust kapott a vezető. (Vicces, hogy az U-Bahn megnevezés terjedt el, holott a képen is jól látszik, hogy a felszínen megy a szerelvény.

Előzmény: Törölt nick (407645)
Törölt nick Creative Commons License 2014.04.06 0 0 407645
v_peti Creative Commons License 2014.04.06 0 0 407644

Ha jól tudom, a pótjegyeket egybe kell számolni, tehát nem drágább! Legalábbis nekem ilyesmi rémlik! Azaz egy gyors 52 km, lassú 45 km, gyors 73 km út esetén nem egy 52 (60) és egy 63 (70) hanem egy 115 (120) km-es jegyet adnak. Ugyanúgy, ahogyan az 1. osztályú különbözetnél és a MÁV-GYSEV kombinált úton. Pl. a GYSEV-es átvétel előtt a Szhely-Bp vonatra a két résszakaszt (Szhely-Csorna, Győr-Bp), össze kellett adni!

 

Előzmény: zjakabfi (407642)
Hamster Creative Commons License 2014.04.06 0 0 407643

Alapvetően nem vagyok vasútfotós, 2013 nyarának hétvégéit részben mégis a sínek mellett töltöttem, fényképezőgéppel. Igen, a Balatonra járó Nohab miatt, de ha már ott voltam, minden másra is kattintottam:

 

A Nohab nyara I-II

zjakabfi Creative Commons License 2014.04.05 0 0 407642

Ha sokat utazol gyorsvonati pótjegyköteles vonaton az 500+ alatt, akkor lehet érdemes az egész útra 1 gyorsvonati pótjegyet venni, mint szakaszonként. Ezt érdemes előtte kiszámolni.

 

Előzmény: vonatpalanta (407635)
gertam Creative Commons License 2014.04.04 0 0 407641

PANTOGRÁFOSAT!

 

mailben nyugodtan kérdezhetsz, szívesen segítek.

 

Ha gondolod, küldjed el az első tervedet, megnézem!

 

Üdv

 

- gertam -

Előzmény: vonatpalanta (407635)
htibor Creative Commons License 2014.04.04 0 0 407640

- START Klub 50% kártya,

- START Klub VIP kártya,

(opciós) Magyar Államkincstár Hatósági Igazolvány...

Előzmény: vonatpalanta (407638)
vrobee Creative Commons License 2014.04.04 0 0 407639

http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2014/04/03/a_dizel_s-bahn_utolso_eve

Nahát, állítólag visszatér a 420-as a müncheni S-Bahnra... Ha csak egy kicsit is.

 

Mondjuk biztos tudják, hogy ez így miért jó nekik, de a pendliző vonat helyett vajon miért nem osztják meg a szerelvényt, mint az S1-en Freising és a reptér közt?

vonatpalanta Creative Commons License 2014.04.04 0 0 407638

Köszönöm szépen!

Reménykedtem, hogy olyan, mint az ÖBB nyári ifjúsági bérlete :(

MÁV-nál nincs ilyenfajta "szabadjegy"?

István Gyuri Creative Commons License 2014.04.04 0 0 407637

kellenek pót- és helyjegyek (ugyanazok a szabályok, mint bármely <500 km-es jegy esetén).

Előzmény: vonatpalanta (407635)
EKM-765 Creative Commons License 2014.04.04 0 0 407636

https://www.antikvarium.hu/book.php?ID=100220&oldal=bongeszo&utm_source=ertesito_email&utm_medium=e-mail&utm_campaign=ertesito_konyv

vonatpalanta Creative Commons License 2014.04.04 0 0 407635

Sziasztok!

 

Életem első 500+-át tervezem, esetleg, de ahhoz tudni kéne hogy az 500+-on felül kell-e venni pótjegyeket pl. IC-re...

vagy az 500+-al a kinézett vonalon (ha amúgy stimmel a gráf), korlátlanul utazhatok a MÁV-val?

 

Nagyon várom válaszotokat!

Áprilisi Dusán Creative Commons License 2014.04.03 0 0 407634

Néhány kép a Déliből, amint épp csatlást bontanak egy Bobó és egy Flirt között.

Előzmény: papanatoo (407631)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2014.04.03 0 0 407633

Megindult a forgalom "némi" várakozás után...

Előzmény: papanatoo (407631)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!