Ez oké, de a metró szóban nincs benne az, hogy föld alatt jár, ellentétben az U-Bahn szóval. Jó, a kopaszfej idején még földalatti gyorsvasútnak hívták, de az akkori tervek szerint csak a Népstadionig ment volna. De később a metró szót kezdték használni, az meg már nem utal a földalattiságra.,
Baknak ment a metró, valószínűleg infarktust kapott a vezető. (Vicces, hogy az U-Bahn megnevezés terjedt el, holott a képen is jól látszik, hogy a felszínen megy a szerelvény.
Ha jól tudom, a pótjegyeket egybe kell számolni, tehát nem drágább! Legalábbis nekem ilyesmi rémlik! Azaz egy gyors 52 km, lassú 45 km, gyors 73 km út esetén nem egy 52 (60) és egy 63 (70) hanem egy 115 (120) km-es jegyet adnak. Ugyanúgy, ahogyan az 1. osztályú különbözetnél és a MÁV-GYSEV kombinált úton. Pl. a GYSEV-es átvétel előtt a Szhely-Bp vonatra a két résszakaszt (Szhely-Csorna, Győr-Bp), össze kellett adni!
Alapvetően nem vagyok vasútfotós, 2013 nyarának hétvégéit részben mégis a sínek mellett töltöttem, fényképezőgéppel. Igen, a Balatonra járó Nohab miatt, de ha már ott voltam, minden másra is kattintottam:
Ha sokat utazol gyorsvonati pótjegyköteles vonaton az 500+ alatt, akkor lehet érdemes az egész útra 1 gyorsvonati pótjegyet venni, mint szakaszonként. Ezt érdemes előtte kiszámolni.
Nahát, állítólag visszatér a 420-as a müncheni S-Bahnra... Ha csak egy kicsit is.
Mondjuk biztos tudják, hogy ez így miért jó nekik, de a pendliző vonat helyett vajon miért nem osztják meg a szerelvényt, mint az S1-en Freising és a reptér közt?
2014. április 3. 12:00 Bajcsa-Murakeresztúr között a 2302 számú szelvényben egy faág van a felsővezetéken 13:00-től leeresztett áramszedővel közlekedhetnek a villamos vontatású vonatok. 13:19-től Nagykanizsa-Murakeresztúr között a felsővezeték feszültségmentesítve. A villamos vontatású vonatok dízel előfogattal tudnak közlekedni.
Tájékoztatom, hogy a biatorbágyi villamos alállomás betáplálási területén nincs felsővezetéki vonalfeszültség.A villamos vontatású vonatok állnak Bp.Déli pu.-Biatorbágy fázishatárig.
Egy kis carszkojeszelói: Nyikolajevszkij Expressz és április elseje (rzd-partner.ru alapján)
Kedden reggel Tver médiaszereplői RZsD-logós mailt kaptak arról, hogy a város vasútállomására napközben megérkezik a Nyikolajevszkij Expressz, amelyhez foghatót még nem láttak. I. Miklós-korabeli vasúti járművek tökéletes másolatából áll a vonat, utasai pedig restaurátorok, a cári család leszármazottai, egy történelmi közösség emberei, valamint művészek. A mailben minden érdeklődőt arra kértek, hogy 12:30-ig foglalják el helyüket az állomáson, mert a vonat mindössze 20 percet áll. Persze kitódult egy hadseregnyi újságíró, aztán a helyszínen rájöttek, hogy célszerű a naptárra pillantani. Az RZsD részéről később született egy magyarázó levél, miszerint a Szövetségi Személyszállítási Társaságnak nem létezik Nyikolajevszkij Expressz nevű vonata, és különben is, érdemes megnézni a mail feladóját, merthogy a legkevésbé sem RZsD-s vagy FPK-s címről küldték.
Viszont a sülysápi, gödöllői és hatvani személyvonatokon továbbra is FLIRT van. Akkor mégiscsak ki tudnak gurulni, vagy a híd építése kapcsán hosszabb szakasz lesz feszmentesítve?