Keresés

Részletes keresés

troglodita Creative Commons License 2014.04.01 0 0 407603

Biztosan igazad van, mert én nem igazán értek ezekhez a finomságokhoz, de a mérőszerelvényt bemutató hozzászólásban ez állt: "Hullámos sínkopásmérő rendszer". Na ezen kezdetem el filozofálni, hogy de jó is nekünk, hogy mindent olyan pontosan lemérünk, aztán...

Előzmény: DJ. Bakter (407596)
Muurola Creative Commons License 2014.04.01 0 0 407602

A begurulás nem probléma, mert lejt a pálya a Keleti felé. A kihaladás az, ha valami miatt hívójelzés van a második kijárati jelzőn, mert ez esetben legfeljebb 15-re gyorsulva ugyan ki nem megy saját erőből. E feszültségmentesítés időszakban, a "vágányzárig", bizonyára még van mód arra, hogy szükség esetén ismét feszültség alá helyezzenek szükség esetén rövid időre egy-két vágányt.

Előzmény: d0v3 (407588)
István Gyuri Creative Commons License 2014.04.01 0 0 407601

Április elsejei tréfának durva volt, hogy a Keletiben 8:10-kor már 8:22 volt a Baross tér felőli nagy órán...

Nem tudtam őszintén mosolyogni rajta, bár végül elértem a vonatomat.

manhattani Creative Commons License 2014.03.31 0 0 407600

Motorvezető asszony lesz a motorvezető lányból...

Előzmény: keszekusza76 (407599)
keszekusza76 Creative Commons License 2014.03.31 0 0 407599

Sziasztok.

A motorvezető lányokról(asszonyról) semmi info???

Remélem megfeleltek a mai tudáspróbán........

kacsa! Creative Commons License 2014.03.31 0 0 407598

Még nincs vágányzár de már feszmentes van (gyanítom), olyan meg nincs, hogy "próbálgatják".

Előzmény: d0v3 (407588)
Lee kapitány Creative Commons License 2014.03.31 0 0 407597
Az itt keletkezett mérési eredményeket nagyon szigorúan szoktuk kezelni.
Üdv: L.k.
Előzmény: troglodita (407591)
DJ. Bakter Creative Commons License 2014.03.31 0 0 407596

A két dolog nem ugyanaz.

A beidézett szerelvény SÍNdiagnosztikai mérővonat. A sín alakját és ultrahanggal a sín belsejét nézi (repedések, törések). Ez utóbbi teremthet forgalomveszélyes szituációkat is, hiába teszel ki lassújelet, tehát komolyan veendő.

 

Amiről Te beszélsz (="kiesik a kaller"), azt a VÁGÁNYdiagnosztikai mérőkocsi méri (FMK-004 vagy NoHAB+FMK-007). Annak a mérési eredményei a vágány geometriai jellemzőit szolgáltatják (nyomtáv, irány, fekszint, süppedés, síktorzulás, stb.). És igen, ott van olyan eset, hogy a mérési eredmények ott porosodnak valahol....

 

A magyar vasútnak nagyon fejlett a diagnosztikai rendszere, mindkét mérőberendezés jár sorozatban külföldre is (a síndiagnosztika Ausztriába is!), tehát mi nagyon jól tudjuk, hogy mennyire sz*r a vasútunk, csak éppen nincs pénz/akarat/ember/mitt'oménmi hogy a hibákat javítsuk.

Előzmény: troglodita (407591)
troglodita Creative Commons License 2014.03.31 0 0 407595

azt azért megnézném, amikor elmennek az 5489-es síndarabhoz, kivágják a túlontúl hullámos, a szabványoknak már nem megfelelő részét és mennek tovább a 6234-eshez ,-)

Előzmény: vrobee (407594)
vrobee Creative Commons License 2014.03.31 0 0 407594

a tudás hatalom. akkor is, ha nem használod semmire. (vagy arra, amire józan ésszel várnák...) :D

Előzmény: troglodita (407593)
troglodita Creative Commons License 2014.03.31 0 0 407593

na jó, lehet, de a borzasztó pontossággal végzett méricskélést akkor sem értem...

Előzmény: vrobee (407592)
vrobee Creative Commons License 2014.03.31 0 0 407592

Igen? Én úgy tapasztaltam, hogy Magyarországon kiteszik a lassújelet olyan helyekre, ahol néhány szomszéd a duplájával közlekedne még...

Előzmény: troglodita (407591)
troglodita Creative Commons License 2014.03.31 0 0 407591

istenem, micsoda precizitás, aztán a vége mégis mindig az lesz, hogy a mérési eredmények ott porosodnak valahol az adatbázis mélyén, a pálya mellé meg kiteszik a lassújelet, ha már a kaller is kiesett a vonatból

Előzmény: SÜNÖCSKe (407590)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2014.03.31 0 0 407590

Ez nem olajjal dolgozik, hanem vízzel. Azt viszont tényleg a sínre spricceli :)

Előzmény: GOLAZ111 (407587)
aruzsi Creative Commons License 2014.03.31 0 0 407589

Inkább az utazóközönség idegeire a késések miatt. ;-)

Előzmény: GOLAZ111 (407586)
d0v3 Creative Commons License 2014.03.31 0 0 407588

Sziasztok!

 

Ma reggel a Hatvan felöl érkező Flirt a Keletinél a százlábú híd alatt már leeresztett áramszedővel ment végig, majd gurult be a pályaudvarra. A vágányzár miatt azt írják, hogy nem lesznek Flirt-ök a Keletiben, mivel ha elakad a fesz-mentes szakasz alatt akkor nehezen megoldott a tologatása. A kérdés az, hogy már most feszültség-mentesítés van a híd alatt, vagy csak próbálgatják , hogy végig tudnak-e menni a szerelvények (de ha nem mehetnek oda minek próbálgatnák)? 

 

GOLAZ111 Creative Commons License 2014.03.31 0 0 407587

És önti az olajat a vágányokra?

Előzmény: aruzsi (407569)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.03.31 0 0 407586

Minden emelkedőn, abból pedig van elég a német autópályákon.

Előzmény: sssey (407540)
1047 005-2 Creative Commons License 2014.03.30 0 0 407585

Pedig arra felé is dolgozott/zik ugyanez a szerelvény.

Előzmény: aruzsi (407584)
aruzsi Creative Commons License 2014.03.29 0 0 407584

Az az érzésem, hogy Németország, Ausztria, Svájc területén nem egy-két ilyen tengelyszámláló lehet és nem hiszem, hogy ilyen mérővonat esetén elkezdik lekapkodni, mint ahogy nekünk kellene, vagy alapba rakosgatni, mert kezeléssel nem lehetséges.

 

Az, hogy erről a méricskélésről annak idején a 30a vonalon nem értesítettek, csak egy plusz szolgáltatás.

Előzmény: Lee kapitány (407572)
M62-166 Creative Commons License 2014.03.29 0 0 407583
Előzmény: timisoara (407581)
_Nyuszi Creative Commons License 2014.03.29 0 0 407582

Ez is a 2008-as(!), de benne a két módosítás (legalábbis a tördelés alapján):

http://www.mav.hu/res/f.1.sz._jelzesi_utasitas_1._es_2._sz.mod._hatalyos_2013.08.26-tol.pdf

Előzmény: timisoara (407581)
timisoara Creative Commons License 2014.03.29 0 0 407581

Azok 2007-esek. Nekem új kellene. A MÁV oldalán hol van fent? Ott nem találtam.

Előzmény: _Nyuszi (407580)
_Nyuszi Creative Commons License 2014.03.29 0 0 407580

Keress rá a netes keresőkkel, több helyen fent vannak.

Fent van a www.mav.hu oldalon is pl. :-)

Előzmény: timisoara (407579)
timisoara Creative Commons License 2014.03.29 0 0 407579

Sziasztok!

 

A jelenleg hatályos F1-et és F2-t le lehet tölteni valahonnan?

kihúzóvágány Creative Commons License 2014.03.29 0 0 407578

Bocsánat. Igazad van. Amsler - hogy jól emlékezetembe véssem.

Előzmény: Bárdos Imre (407575)
hmsoft Creative Commons License 2014.03.29 0 0 407577

Közrebocsátom a 2011 végén készült és 2014 elején feljavított, háromnapos csehországi bóklászás második felvonásának az anyagát:

Eső, hó, napsütés, 2011.11.25-27, második rész
(Csehország, legfelül)

Jó olvasgatást és nézelődést!

hm

 

siófoki35 Creative Commons License 2014.03.29 0 0 407576

A megújult Baross tér.

Bárdos Imre Creative Commons License 2014.03.29 0 0 407575

Amsler

Előzmény: kihúzóvágány (407574)
kihúzóvágány Creative Commons License 2014.03.29 0 0 407574

A Felépítményvizsgáló igazán frissíthetné a honlapját, hiszen az Amster mérőkocsiból évekkel ezelőtt Porsche lett (por se maradt belőle, elég szomorú módon)!

Előzmény: István Gyuri (407565)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!