Biztosan igazad van, mert én nem igazán értek ezekhez a finomságokhoz, de a mérőszerelvényt bemutató hozzászólásban ez állt: "Hullámos sínkopásmérő rendszer". Na ezen kezdetem el filozofálni, hogy de jó is nekünk, hogy mindent olyan pontosan lemérünk, aztán...
A begurulás nem probléma, mert lejt a pálya a Keleti felé. A kihaladás az, ha valami miatt hívójelzés van a második kijárati jelzőn, mert ez esetben legfeljebb 15-re gyorsulva ugyan ki nem megy saját erőből. E feszültségmentesítés időszakban, a "vágányzárig", bizonyára még van mód arra, hogy szükség esetén ismét feszültség alá helyezzenek szükség esetén rövid időre egy-két vágányt.
A beidézett szerelvény SÍNdiagnosztikai mérővonat. A sín alakját és ultrahanggal a sín belsejét nézi (repedések, törések). Ez utóbbi teremthet forgalomveszélyes szituációkat is, hiába teszel ki lassújelet, tehát komolyan veendő.
Amiről Te beszélsz (="kiesik a kaller"), azt a VÁGÁNYdiagnosztikai mérőkocsi méri (FMK-004 vagy NoHAB+FMK-007). Annak a mérési eredményei a vágány geometriai jellemzőit szolgáltatják (nyomtáv, irány, fekszint, süppedés, síktorzulás, stb.). És igen, ott van olyan eset, hogy a mérési eredmények ott porosodnak valahol....
A magyar vasútnak nagyon fejlett a diagnosztikai rendszere, mindkét mérőberendezés jár sorozatban külföldre is (a síndiagnosztika Ausztriába is!), tehát mi nagyon jól tudjuk, hogy mennyire sz*r a vasútunk, csak éppen nincs pénz/akarat/ember/mitt'oménmi hogy a hibákat javítsuk.
azt azért megnézném, amikor elmennek az 5489-es síndarabhoz, kivágják a túlontúl hullámos, a szabványoknak már nem megfelelő részét és mennek tovább a 6234-eshez ,-)
istenem, micsoda precizitás, aztán a vége mégis mindig az lesz, hogy a mérési eredmények ott porosodnak valahol az adatbázis mélyén, a pálya mellé meg kiteszik a lassújelet, ha már a kaller is kiesett a vonatból
Ma reggel a Hatvan felöl érkező Flirt a Keletinél a százlábú híd alatt már leeresztett áramszedővel ment végig, majd gurult be a pályaudvarra. A vágányzár miatt azt írják, hogy nem lesznek Flirt-ök a Keletiben, mivel ha elakad a fesz-mentes szakasz alatt akkor nehezen megoldott a tologatása. A kérdés az, hogy már most feszültség-mentesítés van a híd alatt, vagy csak próbálgatják , hogy végig tudnak-e menni a szerelvények (de ha nem mehetnek oda minek próbálgatnák)?
Az az érzésem, hogy Németország, Ausztria, Svájc területén nem egy-két ilyen tengelyszámláló lehet és nem hiszem, hogy ilyen mérővonat esetén elkezdik lekapkodni, mint ahogy nekünk kellene, vagy alapba rakosgatni, mert kezeléssel nem lehetséges.
Az, hogy erről a méricskélésről annak idején a 30a vonalon nem értesítettek, csak egy plusz szolgáltatás.
A Felépítményvizsgáló igazán frissíthetné a honlapját, hiszen az Amster mérőkocsiból évekkel ezelőtt Porsche lett (por se maradt belőle, elég szomorú módon)!