"a pénztár zárva", "üzemeltető hiányában" = itt a kutya se óvja az épületek, berendezések állagát, gyere hát pajtás, rongálj, firkálj, szemeteld-hugyozd össze!
Mint látjuk, vasúti szempontból Kisvárda a világ közepe, kizárólag a környékén alkotnak a vasútvonalak logikusnak nevezhető hálózatot, távolabb értelmetlen kuszaságban enyésznek el. (Nem írtam már le kb. ugyanezt, ugyanerről a képről? Olyan déjá vu érzésem van... :) )
Nagy híve vagyok az EU pénzből zajló "pincétől a padlásig" típusú felújításoknak, de... a sose használt épületrészekre költött pénz hasznosabb elköltését is el tudtam volna képzelni!
Biztos hogy van belső fotó, csak egyelőre nem tudunk róla :-)
(Megeshetik, hogy sosem tudjuk meg, hallottam esetről, ahol fényképgyűjtemény, a fényképező halála után megsemmisült: "azokon a képeken csak vonatok voltak!" :-), meg a beköltöző szemétnek nézte a fényképeket és kidobta.)
Ahán, akkor ezek a Nyugati néhai ponkjainál lévő raktárak!
Készült azokban a raktárakban és a vágányok mellett oktatófilm arról, hogy hogyan kell kíméletesen bánni a vasútra feladott árukkal, a vörös Kabos volt a főszereplő. Elalszik, és az a rémálma, hogy a sok dobált áru bosszút áll rajta, végül elküldik hajóval Afrikába. Abban a filmben sok minden látszik a raktárakban lévő árukról.
Megvan ez a film, de biztos megtalálod a Youtube-on is.
A Napi Gazdaság információi szerint több száz ember ragadt a Déli Pályaudvaron, mert meghibásodott egy biztosítóberendezés a Kelenföld-Nagytétény között.
Kis Pipinig tudja visszavezetni a származását, nulla északi vagy déli elhajlással, ugyanakkor legalább Kis Pipin óta nem részesült semmiféle kincstári juttatásból, nem vállalt állami hivatalt, és a feltétlenül szükségesnél nem töltött több időt államvasúti teherkocsikat tartalmazó vonatban.
Értem, tehát nem az a probléma, hogy a műanyagládás kolbászt közepes konténerbe rakják-e vagy sem, hanem mint mindig, az a gond, hogy nem vasúton szállítják. De akkor miért nem ezt írod? :)
Amúgy általában mekkora távolságokról van itt szó?
Az elővárosi/helyi vonatok (6000-es vonatszámcsoport) által bejárt távolságok jellemzően nem nagyobbak 150 kilométernél. De a ritkítás a 600-asokat is érinti, mert ezeket szintén az önkormányzatok finanszírozzák, pontosabban, nekik kellene. A 600-asok akár 700 kilométeres viszonylattal is rendelkezhetnek.
Mert nem mindegy, hogy egy 4 részes, csúcsban is félig üres elektricskáról
Ez az egyik része, a másik pedig a mozdony + 1 vagy 2 ülőkocsi. Vagy egyrészes Usgyi (RA1). A semmibe révedő, öt utassal. Nyilván beleesik a szórásba egy-egy jobban kihasznált járat, mert az önkormányzat azt fogja mondani, hogy ezek miatt nem szórakozik a helyi/elővárosi vasúti személyszállítás fenntartásával. És lesznek esetek, amikor az adott falut közúton tényleg problémás, vagy nem lehet elérni. Ott majd az önkorminak ki kell találnia a megoldást - kivéve, ha deklarálja, hogy márpedig nem kíván személyszállítási közszolgáltatást nyújtani, és ezzel nem sérti meg a polgárok szabad helyváltoztatására vonatkozó passzust az orosz alkotmányból, merthogy minden érintett falulakó számára ingyen elérhetővé teszi Ikaros tollas-viaszos szárnyainak a tervrajzait.
Talán azért, mert az EU-finanszírozású projekteknél a támogatás feltétele, hogy a terv és a kivitelezés az érvényes nemzeti jogszabályoknak is megfeleljen. Az OVSZ ebben a formában (103/2003 (XII.27) GKM r.) régebbi, mint Magyarország EU-tagsága, illetve a tárgyhoz kapcsolódó EU joganyag.
Az útátjárós szabályat a NGM egy szemöldökráncolással eltüntethetné az OVSZ-ből, semmi következménye nem lenne, legrosszabb esetben a CST NRV 3.1 nemzeti referencia-érték (244 × 10-9 HSKS/vonatkm/év) nem teljesülne. Pedig azt se az EU találta ki, hanem Magyarország vállalta, önként.
Amúgy általában mekkora távolságokról van itt szó? És mennyi utasról? Mert nem mindegy, hogy egy 4 részes, csúcsban is félig üres elektricskáról, vagy egy zsúfolt 8-10 részesről.
Mai logisztika: Legyártják a DVD lejátszót Magyarországon a több országból idehozott alkatrészekből, elviszik kamionon Hollandiába, ahonnan visszahozzák egy másikon a nagykerbe.
Normális esetben ilyen nem létezhetne! De amíg a szállítási költség alig észrevehető, a környezetszennyezés meg nem számít, addig sajnos a logisztika mellett működik az illogisztika is.
Magyarul a törvényi szabályozás iszonyatosan rossz.
A térképes vonatinfo -ról mit tudtok? Miért nem megy rendesen.? RJ-k zöld pöttye rendszeresen Hhalomnál parkol, amig a vonat Keletibe ér. Visszafele meg hol van ,hol nincs se zöld, se semmi, inkább a semmi.
újabb szög a regionális vasúti személyszállítás koporsójába
A sztori folytatása, hogy az rzd.ru oldalain ma megjelent egy magyarázó cikk, miszerint az nem úgy van, ahogy a sajtóban megjelent. Hanem úgy van, hogy készült egy elővárosi koncepció, amelyet a kormány elfogadott, stb. stb. - és leírja ugyanazt, mint amit a komersant.ru és társai. Csak némileg terjengősebben és bullshitesebben. A jámbor júzereknek az egészből természetesen az jön le, hogy "nem úgy van". Hanem ugyanúgy - de az már nem jön le, szokás szerint.
A "korszerű" definíciója: olyan, ami kielégíti az éppen most, éppen itt felmerülő igényeket. Tehát az "egykor korszerűnek tekintett", az bizony egy másik helyen és másik időben, nem feltétlenül korszerű.
a józan paraszti ésszel szembemenő, illogikus módon
"A" esetben 50 kiló kolbászt becsomagolok egy műanyagládába, a műanyagládát bedobom a furgonba, és elhajtok vele a kisboltig, ahol átadom, szíves felhasználásra. "B" esetben a műanyagládát még be kellene csomagolnom egy nagyobb ládába, és vesződnöm azzal, hogy ettől-eddig szekér, onnantól vonat, aztán léghajó, aztán trolibusz. A józan paraszt itt már simán berúgna, hogy ne lehessen józannak nevezni...