Keresés

Részletes keresés

vrobee Creative Commons License 2014.03.23 0 0 407423

Amúgy meg ha ez a felirat hivatalos, akkor holnap délután kéretik visszautalni az EU-s pénzt...

Előzmény: hmsoft (407421)
gertam Creative Commons License 2014.03.23 0 0 407422

PANTOGRÁFOSAT!

 

Párommal július 11-én Prágába megyünk, és ...

ehhez szeretnék egy kis segítséget kérni.

 

A 174 Jeszenszky IC-nek és a 474 Metropol EN-nak a szolgálati menetrendje meg van valakinek?

Tud valaki küldeni olyan listán, ahol Párkánytól Prágáig az összes állomás fel van sorolva azon a vonalon, ahol a két vonat közlekedik?

Természetesen minden más tanácsot - legfőképp vonatos - szívesen fogadok az útra is és Prágára is.

Ami tuti: Az első nap este a vacsora a Vytopna-ban lesz :-)

 

Segítségeteket előre is köszönöm!

 

Üdv

 

- gertam -

hmsoft Creative Commons License 2014.03.22 0 0 407421

"a pénztár zárva", "üzemeltető hiányában" = itt a kutya se óvja az épületek, berendezések állagát, gyere hát pajtás, rongálj, firkálj, szemeteld-hugyozd össze!

 

hm

Előzmény: Muurola (407418)
hmsoft Creative Commons License 2014.03.22 0 0 407420

Mint látjuk, vasúti szempontból Kisvárda a világ közepe, kizárólag a környékén alkotnak a vasútvonalak logikusnak nevezhető hálózatot, távolabb értelmetlen kuszaságban enyésznek el. (Nem írtam már le kb. ugyanezt, ugyanerről a képről? Olyan déjá vu érzésem van... :) )

hm

Előzmény: Muurola (407417)
Muurola Creative Commons License 2014.03.22 0 0 407418

Nagy híve vagyok az EU pénzből zajló "pincétől a padlásig" típusú felújításoknak, de... a sose használt épületrészekre költött pénz hasznosabb elköltését is el tudtam volna képzelni!

 

Muurola Creative Commons License 2014.03.22 0 0 407417

Előzmény: Muurola (407416)
Muurola Creative Commons License 2014.03.22 0 0 407416

 

Kisvárda állomás várótermének falát a mellékelt alkotásokkal dobták fel. 

manhattani Creative Commons License 2014.03.22 0 0 407415

Biztos hogy van belső fotó, csak egyelőre nem tudunk róla :-)

 

(Megeshetik, hogy sosem tudjuk meg, hallottam esetről, ahol fényképgyűjtemény, a fényképező halála után megsemmisült: "azokon a képeken csak vonatok voltak!" :-), meg a beköltöző szemétnek nézte a fényképeket és kidobta.)

 

Persze hogy nem baj, hogy megkérdezed.

Előzmény: Törölt nick (407413)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2014.03.22 0 0 407414

A Különös küldemény című oktatófilm ezen az oldalon fent van:

http://vasutifilm.znet.hu/filmek/kisvasutfilm/archiv/archivfilm.htm

Előzmény: Törölt nick (407413)
nazareth Creative Commons License 2014.03.21 0 0 407412

"több száz ember ragadt a Déli Pályaudvaron"="egy fél gyorsvonatnyi ember ragadt a Déli Pályaudvaron", csak sajtóul? :)

Előzmény: Törölt nick (407408)
v_peti Creative Commons License 2014.03.21 0 0 407411

Túl régen döglött már be a biztber a 30a-n, ideje volt újra fejreállnia! :(((

Előzmény: Törölt nick (407408)
manhattani Creative Commons License 2014.03.21 0 0 407410

Ahán, akkor ezek a Nyugati néhai ponkjainál lévő raktárak!

 

Készült azokban a raktárakban és a vágányok mellett oktatófilm arról, hogy hogyan kell kíméletesen bánni a vasútra feladott árukkal, a vörös Kabos volt a főszereplő. Elalszik, és az a rémálma, hogy a sok dobált áru bosszút áll rajta, végül elküldik hajóval Afrikába. Abban a filmben sok minden látszik a raktárakban lévő árukról.

 

Megvan ez a film, de biztos megtalálod a Youtube-on is.

Előzmény: Törölt nick (407409)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.21 0 0 407408

A Napi Gazdaság információi szerint több száz ember ragadt a Déli Pályaudvaron, mert meghibásodott egy biztosítóberendezés a Kelenföld-Nagytétény között.

kopaszsop Creative Commons License 2014.03.21 0 0 407407

bécs (hütteldorf) alatt is van, csak ott állítható (ill. mindkét végállásban rögzített) a cucc. 120-szal szoktunk cammogni rajta.

Előzmény: SÜNÖCSKe (407384)
v_peti Creative Commons License 2014.03.21 0 0 407405

Az egyikből következik a másik. Ugyanis, ha végig közúton jön, akkor minek konténerbe rakni? (pár kivétellel)

Előzmény: hmsoft (407402)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2014.03.21 0 0 407404
hmsoft Creative Commons License 2014.03.20 0 0 407403

Mit jelent a "francia magánvasúti teherkocsi"?

Kis Pipinig tudja visszavezetni a származását, nulla északi vagy déli elhajlással, ugyanakkor legalább Kis Pipin óta nem részesült semmiféle kincstári juttatásból, nem vállalt állami hivatalt, és a feltétlenül szükségesnél nem töltött több időt államvasúti teherkocsikat tartalmazó vonatban.

hm

Előzmény: scsabi (407400)
hmsoft Creative Commons License 2014.03.20 0 0 407402

Mai logisztika

Értem, tehát nem az a probléma, hogy a műanyagládás kolbászt közepes konténerbe rakják-e vagy sem, hanem mint mindig, az a gond, hogy nem vasúton szállítják. De akkor miért nem ezt írod? :)

Amúgy általában mekkora távolságokról van itt szó?

Az elővárosi/helyi vonatok (6000-es vonatszámcsoport) által bejárt távolságok jellemzően nem nagyobbak 150 kilométernél. De a ritkítás a 600-asokat is érinti, mert ezeket szintén az önkormányzatok finanszírozzák, pontosabban, nekik kellene. A 600-asok akár 700 kilométeres viszonylattal is rendelkezhetnek.

Mert nem mindegy, hogy egy 4 részes, csúcsban is félig üres elektricskáról

Ez az egyik része, a másik pedig a mozdony + 1 vagy 2 ülőkocsi. Vagy egyrészes Usgyi (RA1). A semmibe révedő, öt utassal. Nyilván beleesik a szórásba egy-egy jobban kihasznált járat, mert az önkormányzat azt fogja mondani, hogy ezek miatt nem szórakozik a helyi/elővárosi vasúti személyszállítás fenntartásával. És lesznek esetek, amikor az adott falut közúton tényleg problémás, vagy nem lehet elérni. Ott majd az önkorminak ki kell találnia a megoldást - kivéve, ha deklarálja, hogy márpedig nem kíván személyszállítási közszolgáltatást nyújtani, és ezzel nem sérti meg a polgárok szabad helyváltoztatására vonatkozó passzust az orosz alkotmányból, merthogy minden érintett falulakó számára ingyen elérhetővé teszi Ikaros tollas-viaszos szárnyainak a tervrajzait.

hm

Előzmény: v_peti (407399)
scsabi Creative Commons License 2014.03.20 0 0 407401

Talán azért, mert az EU-finanszírozású projekteknél a támogatás feltétele, hogy a terv és a kivitelezés az érvényes nemzeti jogszabályoknak is megfeleljen. Az OVSZ ebben a formában (103/2003 (XII.27) GKM r.) régebbi, mint Magyarország EU-tagsága, illetve a tárgyhoz kapcsolódó EU joganyag.

 

Az útátjárós szabályat a NGM egy szemöldökráncolással eltüntethetné az OVSZ-ből, semmi következménye nem lenne, legrosszabb esetben a CST NRV 3.1 nemzeti referencia-érték (244 × 10-9 HSKS/vonatkm/év) nem teljesülne. Pedig azt se az EU találta ki, hanem Magyarország vállalta, önként.

Előzmény: GOLAZ111 (407364)
scsabi Creative Commons License 2014.03.20 0 0 407400

Mit jelent a "francia magánvasúti teherkocsi"?

Előzmény: Bakter Brother (407392)
v_peti Creative Commons License 2014.03.20 0 0 407399

Amúgy általában mekkora távolságokról van itt szó? És mennyi utasról? Mert nem mindegy, hogy egy 4 részes, csúcsban is félig üres elektricskáról, vagy egy zsúfolt 8-10 részesről.

Előzmény: hmsoft (407395)
v_peti Creative Commons License 2014.03.20 0 0 407398

Mai logisztika: Legyártják a DVD lejátszót Magyarországon a több országból idehozott alkatrészekből, elviszik kamionon Hollandiába, ahonnan visszahozzák egy másikon a nagykerbe.

 

Normális esetben ilyen nem létezhetne! De amíg a szállítási költség alig észrevehető, a környezetszennyezés meg nem számít, addig sajnos a logisztika mellett működik az illogisztika is.

Magyarul a törvényi szabályozás iszonyatosan rossz.

Előzmény: hmsoft (407390)
_nyunyuka Creative Commons License 2014.03.20 0 0 407397

Röviden és tömören: ugyanolyan f@xok voltak, mint az Egererdőnél...

 

"nem lehet, nem adjuk, terveink vannak, még kelleni fognak", aztán ... pár nappal később irány ócskavasba...

Előzmény: helyzetferenc (407302)
gjovar Creative Commons License 2014.03.20 0 0 407396

A  térképes vonatinfo -ról mit tudtok? Miért nem megy rendesen.?  RJ-k zöld pöttye  rendszeresen  Hhalomnál parkol, amig a vonat Keletibe ér.  Visszafele meg hol  van ,hol nincs  se zöld,  se semmi,  inkább a semmi. 

hmsoft Creative Commons License 2014.03.20 0 0 407395

újabb szög a regionális vasúti személyszállítás koporsójába

A sztori folytatása, hogy az rzd.ru oldalain ma megjelent egy magyarázó cikk, miszerint az nem úgy van, ahogy a sajtóban megjelent. Hanem úgy van, hogy készült egy elővárosi koncepció, amelyet a kormány elfogadott, stb. stb. - és leírja ugyanazt, mint amit a komersant.ru és társai. Csak némileg terjengősebben és bullshitesebben. A jámbor júzereknek az egészből természetesen az jön le, hogy "nem úgy van". Hanem ugyanúgy - de az már nem jön le, szokás szerint.

hm

Előzmény: hmsoft (407362)
padorjan Creative Commons License 2014.03.20 0 0 407394

"hogyan néz ki az útalap a vasúti átjárókban?"

 

Példaként a STRAIL és a Railbeton megoldása.

Előzmény: felucca (407369)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.03.20 0 0 407393

Akkor semmi akadálya, hogy 160 - al menjenek az IC - k és ne kelljen aluljáró. Már csak a pártfinanszírozást kell átalakítani és kész is.

Előzmény: r1232 (407372)
Bakter Brother Creative Commons License 2014.03.20 0 0 407392

A magyar vasúthálózaton is találkozhatsz francia magánvasúti teherkocsikkal.

Előzmény: sörösgigant (407356)
hmsoft Creative Commons License 2014.03.20 0 0 407391

Na igen, kicsit acéligényes a cucc, de ha egyszer valaki szereti a nyíltvonali keresztezéseket, és le se lehet róluk beszélni... :)

 

hm

Előzmény: SÜNÖCSKe (407389)
hmsoft Creative Commons License 2014.03.20 0 0 407390

az egykor korszerűnek tekintett szállítási módban

 

A "korszerű" definíciója: olyan, ami kielégíti az éppen most, éppen itt felmerülő igényeket. Tehát az "egykor korszerűnek tekintett", az bizony egy másik helyen és másik időben, nem feltétlenül korszerű.

 

a józan paraszti ésszel szembemenő, illogikus módon

 

"A" esetben 50 kiló kolbászt becsomagolok egy műanyagládába, a műanyagládát bedobom a furgonba, és elhajtok vele a kisboltig, ahol átadom, szíves felhasználásra. "B" esetben a műanyagládát még be kellene csomagolnom egy nagyobb ládába, és vesződnöm azzal, hogy ettől-eddig szekér, onnantól vonat, aztán léghajó, aztán trolibusz. A józan paraszt itt már simán berúgna, hogy ne lehessen józannak nevezni...

 

hm

Előzmény: v_peti (407382)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!