Keresés

Részletes keresés

_nyunyuka Creative Commons License 1,5 órája 0 1 489766

Ezt csak a puding próbájával látni! Ugyanígy "nulla utasigény" volt a Kelenföld-Köki közötti utazásra is, míg az S36/G43 páros el nem indult. Amit már megcsinálhattak volna 50 éve is, minden adott volt hozzá! 

Előzmény: Lovrin (489765)
Lovrin Creative Commons License 6 órája -1 0 489765

Semmi gyakorlati utasigény nincs mindenhol megállós személyvonatokat összekötögetni ilyen távon. A Laki-Kunszent szakasz fennmaradását sem döntötte volna el. Ott Kecskemétre kéne beérni, 40-nél nagyobb tempóval, átszállás és minden görbe fánál megállás nélkül.

Előzmény: shadoe (489763)
scsabi Creative Commons License 7 órája 0 3 489764

"1300Nm3 hidrogént állít elő óránként. A telep viszonylag kézenfekvő módon, napelemek segítségével „termeli meg” a víz bontásához szükséges elektromos áramot"

 

Tulajdonképpen nem is rossz, legalábbis kísérleti léptékben. Óránként 107 kg hidrogén, fűtőértékében kb. 315 l gázolaj. Ehhez kell kb. 5380 kWh villamosenergia, kb. 23000 m2 napelem. Magyarország évi gázolajfogyasztásának fűtőértéki szintű kiváltásához 6373 db ilyen üzem kéne kb. 145 km2 napelemmel.

Előzmény: gereblyepörkölt (489748)
shadoe Creative Commons License 10 órája 0 0 489763

Ezzel nagyon egyetértek. Szeged-Félegyháza között amúgy is csapnivaló a személyvonati közlekedés, Tiszakécske, Lakitelek, Tiszaalpár felől pedig reggeltől egészen kora délutánig megoldhatatlan, hogy vonattal eljusson valaki a Félegyháza-Szeged közötti valamelyik személyvonati állomásra (Petőfiszállás, Csengele, Balástya, Kiskundorozsma). 

Régen volt egy másik gondolatom is, bár ezzel lehet, nagyon mellélövök ill. utólag már nem ellenőrizhető, de szerintem a Lakitelek-Kunszentmárton szakasz is menthető lett volna napi egy-két pár Kunszentmárton-Lakitelek-Félegyháza-Szeged személyvonati rendszerrel. 

A soha meg nem épült, de pár évtizede még tervezett Kunszentmárton-Szarvas (amúgy égetően hiányzó) szakaszról már nem is beszélek. 

Előzmény: -Smiley- (489750)
juxx Creative Commons License 12 órája 0 6 489762

Amivel Csőrike jár, az InterCsipy...

Előzmény: 1047 005-2 (489757)
bzmot281 Creative Commons License 14 órája -3 11 489761

Komlósfecskés Creative Commons License 15 órája -1 4 489760

Mondjuk a másik oldalról is röhejesek ezek a "benőttek az ágak az űrszelvénybe, hogy akarsz ott keresztezni" típusú megmondások.

Előzmény: sssey (489755)
1047 005-2 Creative Commons License 15 órája 0 0 489759

.. meg a szükséges utasokat!

Előzmény: CorsairS (489754)
1047 005-2 Creative Commons License 15 órája 0 0 489758

Csörike.....

 

 

Mi jár Kkmét-Lakitelek.Szolnok között?

Előzmény: -Smiley- (489750)
1047 005-2 Creative Commons License 15 órája 0 0 489757

De mivel nincs elég Bz (Intercipi) ................

Előzmény: sssey (489747)
Neville2004 Creative Commons License 15 órája 0 3 489756

"Két területről van szó, egyrészt a régi laktanya és a vele egy egységet alkotó új lakópark, másrészt a Tóváros, ahol jelen pillanatban is zajlik egy 900 lakásos ingatlanfejlesztés. "
Én sem értem, miért a MÁV feladata egy magánberuházás problémáit megoldani. Szálljon be a beruházó akkor a közúti aluljáró árába mondjuk...

Előzmény: trebront (489752)
sssey Creative Commons License 16 órája 0 0 489755

CorsairS

 

Csak a szokásos. Ő megoldotta a nehezét és megmondta a megoldást. A többit oldja meg a vasút. Ha az nem sikerül, akkor mindenki utasellenes.

 

sssey

Előzmény: CorsairS (489754)
CorsairS Creative Commons License 17 órája 0 2 489754

Lakitelken a Flagát Kiskunfélegyházáról szolgálják ki, ha ott betömöd a már így is kevés menetrendi lukat személyvonattal, akkor kinyírtad a teherforgalmat. Ez csak nappal történhet meg, mert éjjel nincs váltókezelő az állomáson.
És akkor még az üzemi menetekről nem beszéltünk, amiknek szintén végig kell menni a vonalon legalább havonta a Kunszentmárton ág beutazása miatt (plusz gyomírtó, plusz mérő, stb).
És akkor még nem beszéltünk, hogy a szükséges dízeleket honnan veszed le hozzá csúcsidőben?

Előzmény: -Smiley- (489750)
r1232 Creative Commons License 17 órája -1 0 489753

Ne zavarjon, hogy pont a Bézé, Uzsgyi hiány miatt járnak azok a szerelvények..

Előzmény: -Smiley- (489750)
trebront Creative Commons License 18 órája 0 4 489752

ja, kit érdekel a problémájuk?

megépítik a 900 lakást, mert ebben van a pénz, a többit meg majd a közösből kisírjuk.

ez a legjobb: "Az itt élőknek már most is problémát jelent a kijutás a Balatoni útra, mivel Érd, Diósd felől a reggeli és a délutáni órákban hatalmas az agglomerációs forgalom a 7-es úton." Akkor még egy kicsit többet várnak a vasúti kereszteződésben. És?

Akik meg beljebb laknak, azoknak a tóvárosi autósokkal is tele a töke. Nem fér el több autó Bp-en, ezt kellene felfogni. Nem is értem, h hogy lehet a Bp felé lévő oldalakon autópálya sávokat bővíteni. Kifele OK, húzzanak ki gyorsan a városból, de befelé?

Előzmény: RadiX (489751)
RadiX Creative Commons License 19 órája 0 7 489751

De hát mindkét oldalán van pár száz méterre jól megközelíthető különszintű átjáró, akár holnap le lehetne zárni, egy hét alatt hozzáalakulna a forgalom.

Előzmény: Dreamy (489749)
-Smiley- Creative Commons License 19 órája -5 0 489750

Ahelyett, hogy csinálnának egy Szeged - Kiskunfélegyháza - Lakitelek - Szolnok uzsgyi /Bz vonalat! Máris 2 villanymozdonyt fel lehetne szabadítani. Lakitelken meg nem számítana a csatlakozás hiszen már nincs pók.

Szolnok - Lakitelek között sűrűbb forgalom lenne a Kecskeméti járatok miatt is (ez a vonal legforgalmasbb része), szerintem mindenki nyerne vele. 

Előzmény: sssey (489747)
Dreamy Creative Commons License 20 órája 0 0 489749

Index - Belföld - Így is tragikus a XI. kerületi Tóváros közlekedése, a Déli Körvasút erre rátehet egy lapáttal

Éppenséggel az az átjáró Budaörs állomásnál van, az 1-es vonalon. Ha az 1-es vonalon sűrűbb lesz a vonatközlekedés, biztos "tragikus" lesz a helyzet. A Déli Körvasút ilyen ok-okozati összefüggésben van az 1-es vonallal?

gereblyepörkölt Creative Commons License 21 órája -1 6 489748

Ezúttal két írást is hoztam, ezek közül az egyik az Omiya közelében található, elsősorban JR East fenntartású múzeumot mutatja be. E vasúti múzeum már 2013 óta napirenden volt nálam, idén sikerült is végre eljutni ide, az alábbiakban pedig összegyűjtöttem, hogy miféle kincseket is rejt (a szerintem) a világ egyik legjobb vasúti múzeuma, mely kiválóan mutatja be a japán vasút fejlődéstörténetét az első, Shimbashi és Yokohama között húzódó vasút 1872-es megnyitójától kezdve napjaink 320km/h-val suhanó csodáiig.

 

A másik cikk pedig inkább csak néhány olyan japán vasutas jelenség, melyekbe nem ástam bele magam túlságosan, érdekességnek azonban mégis összegyűjtöttem ezeket.

 

Alant pedig pár további kép, melyek a fenti írások egyikébe sem kerültek be:

 

 

- Napjainkban a zöld hidrogén aránya az összes felhasznált hidrogénből Japánban is rendkívül csekély. Olyannyira, hogy kevésbé precíz diagramokon gyakran meg sem jelenik az a pár tizedszázalék. Jelenlegi előrejelzések szerint 2040 előtt a zöld hidrogén nem is fog sokkal nagyobb szereppel bírni, noha 2070-re már legalább 60%-os részesedéssel számolnak az optimista szakemberek. E hidrogénfajta előállításának egyik legfőbb kutatója a Toshiba, mely érdekes mód a 2011-es szökőár által leginkább érintett területek egyikén, Namie közelében létesített egy kutatóközpontot, mely névlegesen 1300Nm3 hidrogént állít elő óránként. A telep viszonylag kézenfekvő módon, napelemek segítségével „termeli meg” a víz bontásához szükséges elektromos áramot, a keletkezett hidrogént pedig üzemanyagcellás járművekben, illetve „statikus” üzemanyagcellákban, pl. a szintén Toshiba-féle H2One-ban hasznosítják. A H2One-nak van egy vasutas vonatkozása is, hiszen a JR East 2017 áprilisában az állomások energiatakarékosságát célzó programok (Environment Earth Conscious Station of East Japan Railway Company) keretén belül efféle berendezésekkel látta el a Nambu vonalon található Musashi-Mizonokuchi állomást. A H2One alapvetően üzemanyagcellát, akkumulátort és különféle megújuló energiaforrások (pl. nap, szél) által táplált elektrolizáló egységet tartalmaz, mely az üzemanyagcella által hasznosított hidrogént állítja elő. Az eszköz egyébként elektromos áram mellett forróvíz előállítására is képes.

 

③ - Az 1989 és 2008 március között közlekedett "Yumekukan" személykocsik kilátó-/étkezőkocsija. Ebből a típusból összesen 3 darab készüt, mellyel a JR East az éjszakai vonatok következő generációját kívánta demonstrálni.

 

④ - Az 1920-as években az Egyesült Államokból, Németországból és az Egyesült Királyságból importált villamos mozdonyok alapján "kifejlesztett" fővonali villamos mozdony, az EF52-es sorozat továbbfejlesztett változata, az EF53-as sorozat egy képviselője. Az 1934-ben, összesen 19 példányban készült járműveket a Mitsubishi, a Kawasaki, a Hitachi, a Nippon Sharyo és a Toshiba gyártotta.

 

⑤ - Egy EF59-es sorozatú mozdony, mely megszólalásig hasonlít az EF53-ra. Ennek oka az, hogy 1969-ben az EF53-as sorozat minden tagját EF59-cé alakítottak, s innentől fogva már csak tolómozdonyként szolgáltak a Sanyo fővonal egy szakaszán.

 

⑥ - Szintén az 1960-as évek terméke ez a Mitsubishi és Hitachi gyártmányú EF70-es sorozatú, 20kV 60Hz áramrendszerről üzemelő, 2300kW névleges teljesítményű mozdony, mely egykor a Kyushu-n és a Hokuriku fővonalon szolgált. A típust a JNR még az 1987 áprilisi privatizáció előtt kivonta a forgalomból, így a JR társaságok állományába már egy ilyen mozdony sem került. A képen látható jármű egyébként a sorozat utolsó fennmaradt tagja, további társait az elmúlt években mind szétvágták.

 

- Jobbról balra: Az Usui-hágóban 1963 és 1997 között szolgált EF63-as sorozat első tagja, az előbb említett EF53-as mozdony, a múzeumos írásban bővbben is taglalt EF58-as széria, illetve leghátul egy EF30-as sorozat foglal helyet, utóbbi egyike az első, többáramrendszerű mozdonyoknak, melyek 1500V egyenfeszültség mellett 20kV 60Hz feszültségről is üzemeltethetőek voltak. E típus 1960 és 1968 között készült, elsődleges feladata a Kyushu és Honshu közötti közvetlen forgalom biztosítása volt, ugyanis 1961-ben a kyushu-i oldal áramrendszere 1500V-ról 20kV 60Hz-re változott, így a korábban használt, kizárólag 1500V-ra tervezett mozdonyok értelemszerűen alkalmatlanná váltak e feladatra.

sssey Creative Commons License 21 órája 0 1 489747

TWdoktor

 

Itthon legalább két kocsi is van a mozdonyon...:)

 

Akkor nézd meg a 140-es alsó szakaszának személyvonatait. Ott SZVÖR szerint 1 db 82-28-as megy. Ami 52 vagy 56 ülőhelyes, azaz nem sokkal több, mint a Bz-k ülőhelyszáma.

 

sssey

Előzmény: TWdoktor (489745)
Atis57 Creative Commons License 22 órája 0 0 489746

Szia!

 

Felénk is van ilyen "minta " a 94es vonal  menetidő 1h 47'  és 60km.( a legjobb 117 es motorkocsik _Bzmot  mint szuperexpressz közlekedik? )

Előzmény: nagypapi (489741)
TWdoktor Creative Commons License 22 órája 0 0 489745

A szerelvény se semmi, illetve de... egy mozdony, egy kocsi. Nem túl acélos ott se a vasút. Itthon legalább két kocsi is van a mozdonyon...:)

Előzmény: sssey (489740)
bzmot281 Creative Commons License 22 órája -2 0 489744

Életem talán legunalmasabb 48 perce volt...

Előzmény: kristoof (489743)
kristoof Creative Commons License 22 órája 0 0 489743

Megújul a MÁV, aztán akkor már tényleg, de tényleg, tíz év múlva utolérjük Ausztriát:

 

https://www.youtube.com/watch?v=7a-xKLp8cws&ab_channel=InfoR%C3%A1di%C3%B3-Infostart 

nagypapi Creative Commons License 30 órája -1 0 489742

Ponrtsabban: ezért nem kell bezárni, hiszem ezekről nem esik szó...

nagypapi Creative Commons License 1 napja -4 0 489741

Köszönöm, ha nincs ez a magyarázat, a mellékvonal Siófok-Kaposvár 100km / 3óra aligha javította volna az átlagot. Na de ezért is kell bezárni a mellékvonalakat, hogy megmutassuk a fejlődést!

Előzmény: Atis57 (489739)
sssey Creative Commons License 1 napja -1 4 489740

Egy alig észrevehető pályahiba a bosnyákoktól.

 

https://youtu.be/t4JDAimVC0w?t=15592

 

sssey

Atis57 Creative Commons License 1 napja -2 0 489739

Szia!

  Köszönöm a Fáradságot + a munkát is.

 

Elsőre elég nevetséges értéknek látszott.

 

Bár vannak magyarországi mellék vonalak amik azért ugyanilyen remek értéket adnának.

Előzmény: Nógrádkövesd (489738)
Nógrádkövesd Creative Commons License 1 napja -2 0 489738

Nyilván ott _minden_ érintett vonalat számoltak, 2020-ban 25-re jött ki a Durres-Shkoder vonat átlagsebessége.

Előzmény: Atis57 (489736)
Nógrádkövesd Creative Commons License 1 napja -2 1 489737

2019-es a térkép. Nekem 2010-es menetrendem volt itthon, anno azzal végigszámoltam, nem volt nagy eltérés.

Előzmény: nazareth (489735)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!