"A Pápa—Csorna vonalon pályafelújítás miatt május 5-től 30-ig a minden vonat helyett pótlóbusz közlekedik.
A felújítási munkálatok részeként a szakemberek mintegy 500 elhasználódott talpfát cserélnek ki használt, de jó állapotú betonaljakra és emellett közel 5000 darab sínrögzítő csavar rögzítési pontjának megerősítése is megtörténik. A pályaszerkezet stabilitásának növelése érdekében 24 vasúti kocsinyi zúzottkő kerül elterítésre az ágyazatra, majd a munkálatok zárásaként mintegy 10 kilométer hosszúságban végeznek gépi vágányszabályozást, amely hozzájárul a megfelelő pályageometria kialakításához és a biztonságos közlekedés fenntartásához.
A kivitelezés befejezését követően a felújított vasúti pályaszakaszokon a sebességkorlátozások megszűnnek."
A Kaposvárról Siófokra 13:07-kor elindult vonattal (38314) ütközött egy gépjármű Somogyaszalónál, egy andráskereszttel jelzett átjáróban. Senki nem sérült meg. A rendőrségi helyszínelés és a műszaki mentés ideje alatt – várhatóan kora estig – szünetel a vonatforgalom Kaposvár és Mernye állomások között.
Május utolsó hétvégéjén, különleges retró hangulat költözik a 92-es vasútvonalra, ahol a legendás M62-es mozdonyok, ismertebb nevükön a Szergejek ünneplik forgalomba állásuk 60. évfordulóját. A kétnapos esemény során négy Szergej mozdony áll forgalomba Miskolc és Ózd között, különféle autentikus szerelvények élén, hogy életre keltsék a múlt évtizedek dízeles hangulatát.
A vonalon közlekedő retró szerelvények egyike a vékonycsíkos gyorsvonat három másod és egy első osztályú kocsival. A tavalyi évben kettő Ad 19-30-as első osztályú kocsi készült el retró kivitelben, azonban retró eseményen Utasaink most először találkozhatnak a második példánnyal, melynek külső színterve egy átmeneti időszakot idéz, miszerint az 1. osztály jelölése sárga csík fehér helyett, az ajtó színe pedig kalapácslakk, kék helyett. Szintén a 60-as, 70-es éveket eleveníti fel az olajzöld szerelvény, melynek összeállítását két Bhv és egy BDdf vezérlőkocsi alkotja. Harmadik szerelvényként pedig egy vegyes, 80-as, 90-es évekbe illő telikék Bhv és vastagcsíkos lengyel kocsikból álló szerelvény áll forgalomba. Ezen szerelvények élén két hagyományos narancsszínű Szergej mellett feltűnik a különleges „bajszos” 127-es és az átmeneti fényezésű 187-es „Tajgatrommel” is.
A Miskolc és Ózd közötti személyvonatok bánrévei mozdonycserével közlekednek!"
Akit érint a gyorsabb eljutás a repéterre igen. Érdekes, hogy a költségvetési hiány ellenére az idén még több pénz jut, viszont a következő években kevesebb. Tervezett beruházások azonban nem csakis kizárólag emiatt csúsznak, hanem: hiányzó jogi eljárások amit csúsznak, hatóságok döntései amit csúsznak vagy beszállítók csödöt jelentettek.
Sógorék vonalbezárni készülnek. Az egyik a magyar határnál a Thermenbahn. Másik 3 Wels, Attnag, Linz környéki mellékvonalak. Valamelyiken nem rég újítgattak fel.
"Az ajánlatok beérkezésének június 5-i határidőt szabó hirdetmény vasúti megállóhely-rekonstrukcióként hivatkozik a munkákra, az eljárás bővebb leírásából azonban kiderül, hogy a „vasúti megállóhely felvételi épületének és előterének rekonstrukciója” mindhárom esetben a jelenlegi állomásépület teljes elbontását, majd egy „új, korszerű, könnyen fenntartható” utód építését is jelenti."
A 20-as vonal felújításáról már csak Veszprém - Boba között írnak, vajon mi lesz a Székesfehérvár - Veszprém szakasszal? Marad a (nagyrészt) elhasználódott 48-as felépítmény?
Székesfehérvár-Kerta-elágazásról van szó a szövegben.
az valahol mélyen jellemzi az egész rendszert, h mozdonyra, kocsira, pályahibajavításra nincs pénz, de meglévő-működő állomásépület földig rombolására és helyette új építésére lenne. pl: akarattya, almádi, stb. csak a "nem tetszik a kinézete" miatt.
Sok érdekes tervről írnak ezekben az előadásokban, pl. a GYSEV 18 dízel és még 5 regionális villamos motorvonatot szerezne be.
A 20-as vonal felújításáról már csak Veszprém - Boba között írnak, vajon mi lesz a Székesfehérvár - Veszprém szakasszal? Marad a (nagyrészt) elhasználódott 48-as felépítmény?
Maga a szivárványosság nem jelentős a villanymozdony-fronton, Teknő eddig is volt, mindkét hazai személyszállító vasútnál, Vectron van a GySEV-nél és a bejárós cseh vonatokon (sőt, a Skodák magyarországi kivonásával még csökkent is eggyel a típusszám), újdonság az Astride, de szvsz ez az egy meg kezelhető.
emellett olyan szivárványos lett a flotta, hogy gondolom a mozdonyvezető beosztással és/vagy a tartalékmozdonyfordákkal is szívás lesz, mintha homogén Vectron lenne mindenhol. az egységes tartalékalkatrészekkel együtt.
lézerjani és a hűbérura plakáthagyjáratain meg lehetne spórolni egy csomó pénzt a vectronokra.
Az 50 Mrd Ft-ból a keretszerződésből hány db teljesen új Vectron mozdony lenne lehívható úgy, hogy nemcsak a mozdony vételárát, hanem a tíz éves karbantartását is számoljuk mozdonyonként?
Ha 24 db Taurus karbantartása ennek az összegnek durván a fele, akkor számolhatunk úgy, hogy 1 Mrd Ft-ot 10 év alatt rá kell lőcsölni egy mozdonyra.
Kb. 1,5 Mrd Ft egy új mozdony a szerződésből, tehát mozdonyonként 2,5 Mrd Ft kell a 10 évre karbantartással.
Tehát 24 db 20 éves bérelt Taurus helyett lenne 20 db 0 éves Vectron, amely a 10 év leteltével saját tulajdonban marad, tehát lesz 20 db, 10 éves mozdonyunk, aminek az értéke még mindig nem nulla - vagy épp hasonló feltételekkel még 25 Mrd Ft-ért bérbe is adhatjuk másnak 10 évre. ;)
Szóval már középtávon sem előnyös a bérleti konstrukció, csak és kizárólag rövidtávon, arra, hogy el lehessen mondani, hogy _azonnal_ lett fiatalabb mozdony, és nem előre kell fizetni, hanem menet közben, 10 évre elosztva.
Kötöttek 10évre egy szerződést, karbantartással kb.netto 50milliárd Forintért. Tehát 2milliárd forintba került 10évre egy mozdony. És 10év múlva azt lehet mondani a bérbe adónak, hogy köszönjük, ennyi volt vigyétek a fenébe ezeket a túlfutott, 30éves gépeket.
Az újakra is kell valamiféle karbantartási szerződés. Ha külsős cég csinálja az drága, a MÁV karbantartási színvonalát pedig ismerjük. A GYSEV 2019-ben 160e Eurót, azaz 54millió Forintot fizetett egy mozdony karbantartására a 2017-es szerződés alapján. Ez most mennyi lehet? A tiplája?
Az tudjuk, hogy a 10.életévük után mennyire lesz megbízható az új Vectron?
Azért ezeket a dolgokat is figyelembe kellene venni.
Szegénynek lenni drágább - ezzel válaszolta meg tegnap Lázár János a Lázárinfón azt a kérdést, hogy ha 15+9 db Taurus mozdony bérletére és karbantartására 10 év leforgása alatt összesen 120 M €-t fordítunk, akkor miért nem hívtunk le ebből az összegből a Vectron-keretszerződésből olyan mozdonyokat, amelyek a mieink lehetnének. Mert egyben nincs pénz, de 10 év alatt van, és a 20 éves bérelt mozdony 60 éveseket vált azonnal, ő pedig azonnali eredményt akart felmutatni.
A Keleti pályaudvarról 10:40-kor Bécsbe induló Liszt Ferenc EuroCity (EC 142) várhatóan 20-25 perces késéssel indul, mert megvárja az Ukrajna felől késve érkező Hortobágy EuroCityt (EC 140)
Szeretem ezt a kommunikációt...
Nem megvárja, hanem az a szerelvény lesz a Liszt szerelvénye...