Keresés

Részletes keresés

sosiforda Creative Commons License 6 órája 0 4 492731

https://www.mavcsoport.hu/mavinform/palyafelujitas-utan-gyorsabb-es-pontosabb-vonatkozlekedes-palyafelujitas-alatt-potlobuszos

 

"A Pápa—Csorna vonalon pályafelújítás miatt május 5-től 30-ig a minden vonat helyett pótlóbusz közlekedik.

 

A felújítási munkálatok részeként a szakemberek mintegy 500 elhasználódott talpfát cserélnek ki használt, de jó állapotú betonaljakra és emellett közel 5000 darab sínrögzítő csavar rögzítési pontjának megerősítése is megtörténik. A pályaszerkezet stabilitásának növelése érdekében 24 vasúti kocsinyi zúzottkő kerül elterítésre az ágyazatra, majd a munkálatok zárásaként mintegy 10 kilométer hosszúságban végeznek gépi vágányszabályozást, amely hozzájárul a megfelelő pályageometria kialakításához és a biztonságos közlekedés fenntartásához.

A kivitelezés befejezését követően a felújított vasúti pályaszakaszokon a sebességkorlátozások megszűnnek."

D F T Creative Commons License 7 órája 0 0 492730

 A Kaposvárról Siófokra 13:07-kor elindult vonattal (38314) ütközött egy gépjármű Somogyaszalónál, egy andráskereszttel jelzett átjáróban. Senki nem sérült meg. A rendőrségi helyszínelés és a műszaki mentés ideje alatt – várhatóan kora estig – szünetel a vonatforgalom Kaposvár és Mernye állomások között.

sosiforda Creative Commons License 9 órája 0 0 492729

https://www.mavcsoport.hu/mav-szemelyszallitas/szolgaltatasok/esemenyek-es-nosztalgiajaratok/retro-es-tematikus-esemenyek

 

"Programajánló

 

Május utolsó hétvégéjén, különleges retró hangulat költözik a 92-es vasútvonalra, ahol a legendás M62-es mozdonyok, ismertebb nevükön a Szergejek ünneplik forgalomba állásuk 60. évfordulóját. A kétnapos esemény során négy Szergej mozdony áll forgalomba Miskolc és Ózd között, különféle autentikus szerelvények élén, hogy életre keltsék a múlt évtizedek dízeles hangulatát.

A vonalon közlekedő retró szerelvények egyike a vékonycsíkos gyorsvonat három másod és egy első osztályú kocsival. A tavalyi évben kettő Ad 19-30-as első osztályú kocsi készült el retró kivitelben, azonban retró eseményen Utasaink most először találkozhatnak a második példánnyal, melynek külső színterve egy átmeneti időszakot idéz, miszerint az 1. osztály jelölése sárga csík fehér helyett, az ajtó színe pedig kalapácslakk, kék helyett. Szintén a 60-as, 70-es éveket eleveníti fel az olajzöld szerelvény, melynek összeállítását két Bhv és egy BDdf vezérlőkocsi alkotja. Harmadik szerelvényként pedig egy vegyes, 80-as, 90-es évekbe illő telikék Bhv és vastagcsíkos lengyel kocsikból álló szerelvény áll forgalomba. Ezen szerelvények élén két hagyományos narancsszínű Szergej mellett feltűnik a különleges „bajszos” 127-es és az átmeneti fényezésű 187-es „Tajgatrommel” is.

 

A Miskolc és Ózd közötti személyvonatok bánrévei mozdonycserével közlekednek!"

oldmumus_v.2 Creative Commons License 11 órája 0 0 492728

Akit érint a gyorsabb eljutás a repéterre igen. Érdekes, hogy a költségvetési hiány ellenére az idén még több pénz jut, viszont a következő években kevesebb. Tervezett beruházások azonban nem csakis kizárólag emiatt csúsznak, hanem: hiányzó jogi eljárások amit csúsznak, hatóságok döntései amit csúsznak vagy beszállítók csödöt jelentettek.

Előzmény: juxx (492727)
juxx Creative Commons License 11 órája 0 0 492727

Az a rész nem ismerős... mármint Magyarországról. A doksit olvastam. 

 

Ami még MO-t érinti, hogy 2 évvel tolódik a Flughafen bekötése keletről.

Előzmény: oldmumus_v.2 (492726)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 12 órája -1 0 492726
Előzmény: juxx (492725)
juxx Creative Commons License 13 órája 0 1 492725

Sógorék vonalbezárni készülnek. Az egyik a magyar határnál a Thermenbahn. Másik 3 Wels, Attnag, Linz környéki mellékvonalak. Valamelyiken nem rég újítgattak fel.

 

Sounds like ismerős...

trebront Creative Commons License 23 órája -1 0 492724

mégis  megvan: 24 cikkből:

"Az ajánlatok beérkezésének június 5-i határidőt szabó hirdetmény vasúti megállóhely-rekonstrukcióként hivatkozik a munkákra, az eljárás bővebb leírásából azonban kiderül, hogy a „vasúti megállóhely felvételi épületének és előterének rekonstrukciója” mindhárom esetben a jelenlegi állomásépület teljes elbontását, majd egy „új, korszerű, könnyen fenntartható” utód építését is jelenti."

Előzmény: trebront (492723)
trebront Creative Commons License 23 órája -1 0 492723
Előzmény: r1232 (492722)
r1232 Creative Commons License 24 órája 0 1 492722

Te hol láttad, hogy Almádiban új épület lenne? A látványterven egyértelműen a jelenlegi épület van felújítva.

Előzmény: trebront (492720)
r1232 Creative Commons License 24 órája -1 1 492721

A 20-as vonal felújításáról már csak Veszprém - Boba között írnak, vajon mi lesz a Székesfehérvár - Veszprém szakasszal? Marad a (nagyrészt) elhasználódott 48-as felépítmény?

 

Székesfehérvár-Kerta-elágazásról van szó a szövegben.

Előzmény: bzmot281 (492719)
trebront Creative Commons License 25 órája 0 5 492720

az valahol mélyen jellemzi az egész rendszert, h mozdonyra, kocsira, pályahibajavításra nincs pénz, de meglévő-működő állomásépület földig rombolására és helyette új építésére lenne. pl: akarattya, almádi, stb. csak a "nem tetszik a kinézete" miatt.

(wc felújítás, épületkarbantartás persze kivétel)

Előzmény: bzmot281 (492719)
bzmot281 Creative Commons License 1 napja -2 1 492719

https://ktenet.hu/wp-content/uploads/2025/01/007_Kovesdi-Szilard_ppt.pdf

https://ktenet.hu/wp-content/uploads/2025/01/001_Posalaki_Laszlo.pdf

 

Sok érdekes tervről írnak ezekben az előadásokban, pl. a GYSEV 18 dízel és még 5 regionális villamos motorvonatot szerezne be.

A 20-as vonal felújításáról már csak Veszprém - Boba között írnak, vajon mi lesz a Székesfehérvár - Veszprém szakasszal? Marad a (nagyrészt) elhasználódott 48-as felépítmény? 

trebront Creative Commons License 1 napja 0 0 492718

Nem erről szól a szerződés és ezért is jó üzlet

nem is hitel/bérlés, hanem tartós lízing a végén vásárlási opcióval?

Előzmény: 1047 005-2 (492717)
1047 005-2 Creative Commons License 1 napja 0 1 492717

"És 10év múlva azt lehet mondani a bérbe adónak, hogy köszönjük, ennyi volt vigyétek a fenébe ezeket a túlfutott, 30éves gépeket."

 

 

Nem erről szól a szerződés és ezért is jó üzlet.Csak ha már ebbe az irányba indultak,akkor a 182-es testvéreiket is be kellene gyűjteni.

Előzmény: MCA-001 (492710)
1047 005-2 Creative Commons License 1 napja -3 1 492716

"karbantartására 10 év leforgása alatt összesen"

 

 

Ami pénzt a sajátokra is ki kellene fizetni,a 24 db helyett 115 db-ra,azaz min. a négyszeresét.

Előzmény: zubidomi (492709)
zubidomi Creative Commons License 1 napja 0 1 492715

Maga a szivárványosság nem jelentős a villanymozdony-fronton, Teknő eddig is volt, mindkét hazai személyszállító vasútnál, Vectron van a GySEV-nél és a bejárós cseh vonatokon (sőt, a Skodák magyarországi kivonásával még csökkent is eggyel a típusszám), újdonság az Astride, de szvsz ez az egy meg kezelhető.

Előzmény: trebront (492713)
kslc Creative Commons License 1 napja 0 0 492714

Hát igen, a hitel drága dolog.
De így különösen drága.

Előzmény: zubidomi (492712)
trebront Creative Commons License 1 napja -1 4 492713

emellett olyan szivárványos lett a flotta, hogy gondolom a mozdonyvezető beosztással és/vagy a tartalékmozdonyfordákkal is szívás lesz, mintha homogén Vectron lenne mindenhol. az egységes tartalékalkatrészekkel együtt.

lézerjani és a hűbérura plakáthagyjáratain meg lehetne spórolni egy csomó pénzt a vectronokra.

Előzmény: zubidomi (492712)
zubidomi Creative Commons License 1 napja 0 3 492712

Az 50 Mrd Ft-ból a keretszerződésből hány db teljesen új Vectron mozdony lenne lehívható úgy, hogy nemcsak a mozdony vételárát, hanem a tíz éves karbantartását is számoljuk mozdonyonként?

 

Ha 24 db Taurus karbantartása ennek az összegnek durván a fele, akkor számolhatunk úgy, hogy 1 Mrd Ft-ot 10 év alatt rá kell lőcsölni egy mozdonyra.

Kb. 1,5 Mrd Ft egy új mozdony a szerződésből, tehát mozdonyonként 2,5 Mrd Ft kell a 10 évre karbantartással.

 

Tehát 24 db 20 éves bérelt Taurus helyett lenne 20 db 0 éves Vectron, amely a 10 év leteltével saját tulajdonban marad, tehát lesz 20 db, 10 éves mozdonyunk, aminek az értéke még mindig nem nulla - vagy épp hasonló feltételekkel még 25 Mrd Ft-ért bérbe is adhatjuk másnak 10 évre. ;) 

 

Szóval már középtávon sem előnyös a bérleti konstrukció, csak és kizárólag rövidtávon, arra, hogy el lehessen mondani, hogy _azonnal_ lett fiatalabb mozdony, és nem előre kell fizetni, hanem menet közben, 10 évre elosztva.

Előzmény: MCA-001 (492710)
sosiforda Creative Commons License 1 napja 0 1 492711

https://menetrend.kti.hu/

 

Én ebből csak azt a következtetést tudom levonni, hogy az idei érvényes menetrendet tekintik egyben a jövő évi menetrend tervezetének :)

Előzmény: zjakabfi (492706)
MCA-001 Creative Commons License 1 napja 0 1 492710

Azért ennyire nem egyszerű a dolog.

Kötöttek 10évre egy szerződést, karbantartással kb.netto 50milliárd Forintért.
Tehát 2milliárd forintba került 10évre egy mozdony.
És 10év múlva azt lehet mondani a bérbe adónak, hogy köszönjük, ennyi volt vigyétek a fenébe ezeket a túlfutott, 30éves gépeket.

Az újakra is kell valamiféle karbantartási szerződés.
Ha külsős cég csinálja az drága, a MÁV karbantartási színvonalát pedig ismerjük.
A GYSEV 2019-ben 160e Eurót, azaz 54millió Forintot fizetett egy mozdony karbantartására a 2017-es szerződés alapján.
Ez most mennyi lehet? A tiplája?

Az tudjuk, hogy a 10.életévük után mennyire lesz megbízható az új Vectron?

Azért ezeket a dolgokat is figyelembe kellene venni.

Előzmény: zubidomi (492709)
zubidomi Creative Commons License 1 napja 0 0 492709

Szegénynek lenni drágább - ezzel válaszolta meg tegnap Lázár János a Lázárinfón azt a kérdést, hogy ha 15+9 db Taurus mozdony bérletére és karbantartására 10 év leforgása alatt összesen 120 M €-t fordítunk, akkor miért nem hívtunk le ebből az összegből a Vectron-keretszerződésből olyan mozdonyokat, amelyek a mieink lehetnének. Mert egyben nincs pénz, de 10 év alatt van, és a 20 éves bérelt mozdony 60 éveseket vált azonnal, ő pedig azonnali eredményt akart felmutatni.

alex_86 Creative Commons License 1 napja -2 5 492708

Vasúti nemzeti konzultáció.... egyből megy náluk a spam-be.

Előzmény: zjakabfi (492706)
D F T Creative Commons License 1 napja 0 2 492707

Az idei az alapja a következőnek.

Előzmény: zjakabfi (492706)
zjakabfi Creative Commons License 1 napja -2 1 492706

https://www.mavcsoport.hu/mav-csoport/20252026-evi-helykozi-menetrend-tervezetek-tarsadalmi-egyeztetese

 

Ez a link a honlapról van.

Én úgy értelmezem, hogy a jövő évi tervezetet lehet véleményzni, de a link mögött az idei menetrend van....

Én értek valamit félre vagy ők tettek ki rossz linket? :)

 

sssey Creative Commons License 2 napja -1 1 492705

zjakabfi

 

A késés nagy része Záhony érkezőben volt, de az is látszik, hogy a Záhony-Kisvárda távra sem volt elegendő az 51 perc, 65 percre volt szükség.

 

sssey

Előzmény: zjakabfi (492704)
zjakabfi Creative Commons License 2 napja -2 2 492704

A Keleti pályaudvarról 10:40-kor Bécsbe induló Liszt Ferenc EuroCity (EC 142) várhatóan 20-25 perces késéssel indul, mert megvárja az Ukrajna felől késve érkező Hortobágy EuroCityt (EC 140)

 

Szeretem ezt a kommunikációt...

Nem megvárja, hanem az a szerelvény lesz a Liszt szerelvénye...

 

zjakabfi Creative Commons License 2 napja -1 1 492703

Ebből mennyi pótol/ segít ki vasutat? :)

Előzmény: Geronimoo (492702)
Geronimoo Creative Commons License 2 napja -1 0 492702

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!