Keresés

Részletes keresés

Sergeant1 Creative Commons License 9 órája 0 0 484845

Nem láttam kiadott hírt. A peronon álltam Tatabányán.

Előzmény: D F T (484843)
Godolloi HEV Creative Commons License 9 órája 0 1 484844
Előzmény: esztergomi (484842)
D F T Creative Commons License 10 órája 0 0 484843

Jó lenne pontosan idézni a kiadott hírt. Nem ez volt leírva. A nevezett vonat helyett Tb és Bp között vp közlekedik, + a párja helyett is visszafelé. ( ott találtak hadra fogható buszt)

Előzmény: Sergeant1 (484836)
esztergomi Creative Commons License 12 órája 0 0 484842

Tisztelt Fórumozók!

Önök között sokan vannak, akik értenek a "zagyva számsorokhoz"

Tőlük kérdezném a következőket.

A személyszállító kocsik oldalán van a 2x2 számjegy, ami a kocsi egyedi sorozat-azonosítója. Utána van a típusjelzés: Bd, BDee, Ap, Bmx  és a többi. ezt meg tudom nézni egy táblázatból.

De most már olyat is látok néhány kocsinál, hogy ezen betük után a felső indexben még egy kicsi , 3 jegyű szám is van. Ha jó emlékszem 866 és 174-t láttam. Ráadásul volt negatív szám, illetve nem egész szám is.

Azt kérdezném, ezek a pici számok mit jelentenek?

Előre is köszönöm a válaszokat.

M41 2175 Creative Commons License 30 órája 0 1 484841

Köszönöm szépen nyunyuka

Előzmény: _nyunyuka (484835)
Sergeant1 Creative Commons License 1 napja 0 0 484840

Ott, előttem mondták be az S 10-esre váróknak a pótlóbuszt. Én elmentem az S 12-vel a másik irányba. Ezek szerint hamar megcsinálták.

Előzmény: sssey (484839)
sssey Creative Commons License 1 napja 0 2 484839

Sergeant1

 

A Budapest felé > irány szakadt le; amíg volt odafent vonat, lefelé tudtak jönni.

 

Akkor Budapest felé nem ment semmi?

1 vonat helyett volt pótlóbusz, a többi személyszállító vonat megúszta 3-20 perc késéssel.

Azaz lefelé is megvolt az utánpótlás.

 

sssey

Előzmény: Sergeant1 (484838)
Sergeant1 Creative Commons License 1 napja -2 1 484838

Pedig villannyal megy mindegyik. A Budapest felé > irány szakadt le; amíg volt odafent vonat, lefelé tudtak jönni. Hacsak azóta meg nem csinálták.

Előzmény: zjakabfi (484837)
zjakabfi Creative Commons License 1 napja -1 1 484837

Azt nem látom, hogy minden vonatra.

Előzmény: Sergeant1 (484836)
Sergeant1 Creative Commons License 1 napja -1 1 484836

1-es vonal: kb. 9-9.15, felsővezetékszakadás, Tatabányától pótlóbuszok Budapestig.

_nyunyuka Creative Commons License 1 napja 0 3 484835

1949. nyári:

Előzmény: M41 2175 (484833)
_nyunyuka Creative Commons License 1 napja 0 2 484834

1952. téli kiadásból:

Előzmény: M41 2175 (484833)
M41 2175 Creative Commons License 1 napja 0 0 484833

Ha esetleg valaki tudna segíteni megköszönném ne tartsa már magában 

Előzmény: M41 2175 (484831)
Sergeant1 Creative Commons License 1 napja 0 0 484832

A MÁV egyszer fenn, egyszer lenn:

Index - Belföld - A MÁV tisztázta a maxi-Dubaj előkészítése körül kialakult helyzetet

 

Ha tisztázták, rendben kell(ene), hogy legyen...

M41 2175 Creative Commons License 1 napja 0 0 484831

Szevasztok nem tudom valaki egy régiséggel kapcsolatban tudna e segíteni? 1949-52 között időszakból keresném a 92 vonal menetrendjét. Legfőképp az első pesti szemszállító vonatokat illetve a munkásvonatokat is. Ha valaki tudna segíteni megköszönném 

GaGe Creative Commons License 2 napja -1 0 484830

" A felmerült igényből érzékelem, miszerint a BYD Szeged környékére telepíti a gyárát, és szüksége van vasúti kapacitásra. "


A 140-es vonalon a legnagyobb kapacitás korlátozás az, hogy Kiskunfélegyháza - Szeged Rendező között tehervonatoknak max 60 km/óra, nem is adnak ki nagyobb sebességre menetrendet.
De van még jó pár ilyen szakasz.

 

Előzmény: Dreamy (484822)
szvörnyeteg Creative Commons License 4 napja -2 1 484829

Rég nincsenek már Ipolytarnócnál szlovák tehervonatok.

A szóban forgó pályaszakaszon gyakorlatilag nincs semmilyen forgalom, úgyhogy a ráróspusztai "sorompóőrt" nincs miért értesíteni. Nyugis szolgálatai vannak.

Előzmény: H_CS (484825)
Godolloi HEV Creative Commons License 4 napja -1 4 484828

A linkelt cikkben szereplő kép lapján Nógrádszakáltól északra történt az eset, mert ott megy erdőben a vasút. Egyébként a cikkben említik a sorompókezelőt is, ez is csak Ráróspusztán van. De az iho le is írja, hogy Nógrádszakál és Litke között történt az eset.

Egyébként a közlekedés biztonsága elleni bűncselekmény nem arra utal, hogy emiatt nem járhattak ott vonatok (az közérdekű üzem megzavarása), hanem arra, hogy az érkező vonat esetleg nem tud megállni a kidöntött póznák előtt, és baleset történik. Szóval nem érdekes, hogy hány vonat jár arra, csak az, hogy mehetett volna vonat arra.

Előzmény: H_CS (484825)
H_CS Creative Commons License 4 napja -5 1 484827

Nem vitatom, hogy a légkábeleken kívül az azt tartó oszlopok is alanyai a kárnak - hiszen ki kell azokat is cserélni a kábel pótlásán kívül. Járulékos kár, hogy ki kell menni és helyre kell állítani a kábelezést. Munkagép üzemanyag- és működtetési költsége. Hogy a dolgozók munkabére is beleszámolandó-e, az már vitatható, hiszen az az ember akkor is kapja a fizetését, amikor "semmit se csinál". Lehet, hogy azt csinálna, ha nem kéne oszlopokat és légkábelt építenie. Ha nem házon belül oldják meg a helyreállítást, hanem külső cég, akkor a külső cég munkadíját én beleszámolnám. A közlekedés biztonsága elleni bűncselekmény pedig az, amit nem tudunk megítélni - hogy tényleg veszélyeztette-e a biztonságot. Ha nem jár arra vonat már több hónapja, akkor nem. Ha napi 50 személyvonat járna ott, amit busszal kellene pótolni, akkor igen. Napi 1-2 tehervonat esetén véleményes.

Előzmény: schlumberger (484826)
schlumberger Creative Commons License 4 napja -1 6 484826

Nem ismerem a helyszínt.

-----------

Amikor évtizede ,,divat" volt a 20 kV-os trafóinkból az olajat leereszteni, eleinte a tisztelt bíróság csak a néhányszor tíz liter olaj árát ismert el kárnak. Pedig a trafó olaj híján zárlatos lett, kigyulladt, leégett teljesen. Később belátták, hogy a kár a trafó plusz a csere és a járulékos költségek.

Ezért írtam, hogy végre! Nem csak a drót ára a kár.

Előzmény: H_CS (484825)
H_CS Creative Commons License 4 napja -4 1 484825

Ez helyileg hol volt? A szlovák tehervonatok által is használt szakaszon, vagy pedig ott, ahol "közlekedésimód-váltás" miatt nem jár semmi?

Utóbbi esetben vitatható, hogy valóban veszélyeztette-e a napi 0 (nulla) darab vonat közlekedését.

Előzmény: schlumberger (484823)
1047 005-2 Creative Commons License 4 napja -2 0 484824

Változások a lajosmizsei S21-es vonatoknál   2024. március 14. csütörtök,09.11

 

 

 

A Nyugati pályaudvarról 8:15-kor Lajosmizsére elindult S21-es vonat (2932) helyett Kispest állomástól pótlóbusz közlekedik tovább jelentős késéssel.

 

 

A Táborfalváról 6:52-kor a Nyugati pályaudvarra elindult S21-es vonat (2937) járműhiba miatt jelentős késéssel csak Kispestig közlekedik.

 

 

A Lajosmizséről 7:40-kor a Nyugati pályaudvarra elindult S21-es vonat (2947) Pestszentimrétől várhatóan 15 perces késéssel közlekedik tovább.A Lajosmizséről

 

 

10:40-kor a Nyugati pályaudvarra induló S21-es vonat (2915) helyett Kőbánya-Kispestig pótlóbusz közlekedik.

 

 

 

MÁVINFORM

schlumberger Creative Commons License 5 napja -1 3 484823

https://www.szeretlekmagyarorszag.hu/kekhirek/lancfuresszel-mentek-neki-a-mav-poznainak-a-kabeltolvajok-36-ot-vagtak-ki-5-kilometeres-szakaszon-vittek-el-a-vezeteket/

 

a lopás mellett a közlekedés biztonsága elleni bűncselekmény miatt is eljárás indult az elkövetők ellen.

 

Végre!

Dreamy Creative Commons License 5 napja -2 2 484822

A felmerült igényből érzékelem, miszerint a BYD Szeged környékére telepíti a gyárát, és szüksége van vasúti kapacitásra.

Előzmény: Fizolti (484814)
H_CS Creative Commons License 5 napja -1 1 484821

Ki mondta, hogy kétvágányú lesz a Kiskunfélegyháza-Szeged vonalrész?

Előzmény: fork() (484818)
Geronimoo Creative Commons License 6 napja -2 1 484820

https://hvg.hu/kkv/20240311_talgo-magantokealapok-nemzetkozi-kockazatok

 

Az Orbán-kormány által kreált szabályok miatt a magántőkealapoknak nem kell szerepelniük az említett európai adatbázisban sem. Így a magyar magántőkalapok, ha akarják se tudják hitelesen bemutatni, hogy kik a tulajdonosaik, nem tudják külföldön bizonyítani, hogy nem jelentenek nemzetbiztonsági kockázatot.

Előzmény: Ikarus 120e (484779)
Fizolti Creative Commons License 2024.03.12 -1 1 484819

Ezeket bizonyosan a Lovrin által itt az 484686 hsz-ben is megosztott, frissített IKOP listából vették, és az elvileg tavaly lezárult tervezésű Kiskunfélegyháza - Szeged-rendező átépítés van mögötte, ami emlékeim szerint három rövid kétvágányú szakaszt tartalmazna. 

 

Ugyanígy a 19 darab KISS sem új beszerzés, hanem a már itt lévők egy részének elszámolása. 

 

Általánosságban igaz lehet, hogyha a Támogatási kérelem benyújtásának várható időpontja oszlopban 2023 szerepel, az nem új projekt, hanem valami már megvalósult, vagy megvalósítás alatti utólagos elszámolása.

 

 

 

Előzmény: fork() (484818)
fork() Creative Commons License 2024.03.11 -1 0 484818
Előzmény: Fizolti (484814)
Zugbegleiter Creative Commons License 2024.03.11 -1 1 484817

Vonalra és állomásra is szükség van, az se jó, ha 80-nal megyünk és borulgatnak ki a tehervonatok kéthavonta itt-ott. A gond egészében nem az, hogy mi épül és mi nem, hanem, hogy ennyi pénzből miért ilyen kevés épül. És most még az "ennyi sok pénz" (ami nem is olyan sok) sincs meg a világpolitikai problémáink miatt.

 

Pont ezért nem épül semmi Rákoson és környékén se, pedig szükség lenne rá, igen, bújtatásra is.

Előzmény: poliver85 (484815)
Zugbegleiter Creative Commons License 2024.03.11 -4 0 484816

Senki nem akar tehervonatokat rendezni, eljárt ezek felett az idő. Létjogosultságuk ott van, ahol nagy ipari vagy logisztikai üzem van mellettük, amely vasutat használ.

Mindenki szeretne a vonatával A-ból B-be eljutni vállalható menetidővel. A fő gond, hogy ehhez nincs pályakapacitás, főleg Bp. tágan értelmezett környékén a sok S-Bahn miatt. A rendezők azért kellenek még csökkentett kapacitással, hogy adott esetben félre lehessen állítani a tehervonatokat az IC-k elől, és ha 20-szal/10-zel lehet kitérőbe járni, az nem túl jó. De igazából ez megoldható lenne a központi állomásokon is, ha lenne irányonként 2 félreálló vágány.

Előzmény: Dreamy (484812)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!