A vasútvállalat szóvivője bejelentette, hogy a mai napon megkezdődik a Klímagarancia elnevezésű program előkészítése. Első körben a mozdonyvezetőknek biztosítanak lehetőséget busz típusvizsgára, később a jegyvizsgálók és a forgalmi szolgálattevők is jelentkezhetnek erre a kiegészítő képzésre. Az intézkedés célja az, hogy ha egy vonatban nem működik a klíma, akkor a vonatot busszal pótolják. Ezért a nagyobb állomásokon buszok fognak rendelkezésre állni, amelyeket többek között a frissen típus vizsgázott mozdonyvezetők is fogják vezetni. A minél színvonalasabb és gyorsabb eljutás érdekében a legtöbb esetben a használhatatlan klíma miatt kiesett vonatot a teljes vonalon busz fogja pótolni. Az eljutási idő csökkentése érdekében nem minden busz fog minden, a vasút által érintett állomáson megállni (ezt a gyakorlatot már korábbi vágányzáraknál is alkalmazták), ezért lesznek úgynevezett átszálló állomások, ahol szükség esetén az utasok átszállnak az onnan gyorsabban közlekedő buszokra, míg más utasok meg a lassabb, minden, a vonat által megjelölt állomást érintő buszokra szállhatnak át. A szóvivő arra is felhívta a figyelmet, hogy a tervek szerint már a hajnali órákban kikerülnek a honlapra és az addigra megújított MÁV applikációra azok a járatok, amelyeket az adott napon buszok fognak pótolni, és ilyenkor a végállomási indulásról nem fognak ragaszkodni a pontos menetrendi induláshoz, egy busz telítettsége esetén azonnal indul, így a célállomást akár a vonatnál korábbi időpontban is elérheti. A szóvivő a tájékoztatást azzal zárta, hogy noha a rendszer bevezetése egybe fog esni a vasúti nyári szezon kezdetével, a rendszer korántsem fog kizárólag a balatoni vonatokra koncentrálódni.
A kék dzsekis csóka még vissza is dumál, hogy márpedig ő ott áll meg ahol akar, neki azt ne mondják meg. A két mentőskabátos fószer mindkét különvonat minden megállásán rossz helyen kóválygott (ez már művészet).
Meg némi olvasni tudástól és a leírtak értelmezésétől! Minden leírásban ott van, "Fotósvonat, csak az szálljon le, aki fotóz!" Ennek ellenére sokan ott téblábolnak, cigiznek a vonat körül. Ha már ennyire nem bírja ki, legalább menne a túloldalra. A fotózási idő fele-háromnegyede ezen emberekkel való "sajátos kommunikációra" megy el.
Voltam több cseh (Petr Mircev), német, svájci, osztrák fotósmeneten, ott az ilyen renitenset elsőre figyelmeztetik, a második húzásra visszakapja a helyszínen a részvételi díjat és távozhat a helyszínről ahogy akar, a további jelentkezéstől automatikusan tiltólista! Minden nagyon flottul ment! Kemencére is az egyik ilyen osztrák-svájci csapat jött, "Migu" vezetésével.
Mondjuk ez a résztvevők számától és tapasztalatától is függ (aki külföldre megy, annak már valószínűleg van tapasztalata). Meg persze az se mindegy, hogy mennyire nehéz a vonatról leszállni, kisvasúton kisebbet kell ugrani, és kevésbé kell messzire menni, mert kisebb a vonat.
Köszi az április 12-i programot, tényleg nincs benne nagyon érdekes hely.