Én gimnázium után egyetlen helyre adtam be a jelentkezésem és az a GDF volt... ...azt időre el is végeztem, és minden perce egy élmény volt, szó szerint... ...lehet, hogy azért érzem így, mert én tudtam mivel akarok foglalkozni az életben, és nem arra gondoltam állandóan, hogy vajon jobb leszek-e mint mások vagy ez az iskola mennyire jobb a másiknál... ...az ilyenfajta emberi hiúságok szánalmasak, hiszen az élet az olyan, amilyenné tesszük...
...na igaz én a szegedi tagozaton végeztem, azaz egy informatikával túlfűtött, egyetemi városban, amely mindezek mellett szerintem az egyik legszebb város is... ...olyan számítógépes technikákkal ismerkedhettem meg a GDF-en, amelyek messze megelőzték a korát, sőt a suli arra is motivált, hogy mellette más programozási nyelvekkel is megismerkedjek önképzés keretében...
A suli elég volt ahhoz, hogy utánna még felvételi nélkül bekerüljek a szegedi egyetemre is, amit szintén elvégeztem, és a GDF-es előzményeim arra nagyon jók voltak, hogy megmosolyogjak néhány tanárt az egyetemen, amikor éppen kifejtette a gondolatait egy-egy programozási nyelvről... :-)
...és természetesen a GDF-nek köszönhetően még ma is van munkahelyem, ami egy ilyen harácsolós, érzelemmentes és takony világban meglepő!
Jaaaa és, hogy ma milyen a GDF? Milyen a BME? Milyen a ...stb. Szerintem olyan mint a világ... :-) ...és nem azért, mert ők ilyenek, az emberek teszik ilyenné!
Üdvözlettel:
Egy srác, aki nem nyafogott, hanem tette a dolgát...
Ha valakinek nehezen menne, problémát okozna a Gazdaságmatematika, Statisztika, Számvitel tárgyak valamelyike, HF beadandók megértése , akkor szívesen segítek a felkészülésben, nappalisoknak, levelezősöknek egyaránt
A hét bármely napján és este is. Tanári diplomám van , nagy gyakorlatom és szeretek fiatalokat tanítani, okosítani.
Hívj bátran, az óradíjat megbeszéljük. T: 30-4635 664
Sajnos csak most keveredtem errew a fórumra, de azoknak akik most tanakodnak a GDF-re jelentkezés ügyében elmondanám, hogy 2006-ban az azóta szerencsére megszűnt miskolci tagozaton volt szerencsém 1 évet lehúzni. Itt is minden onnan indul mint másütt (oké, talán a Kürt Akadémián talán azért mégsem), hogy az elején van mikro meg makro ökonómia, jogi alapismeretek stb, de a matek is pl attól eltekintve elég karcsú volt, hogy neves tanár tanította (Földes gimi évtizedekig volt tanára), mivel maga megmondta hogy ennyi óraszámban lehetetlen minőségi szinten tanítani. Oké ez jellemző persze minden levelező tagozatra, de elmondom hogy nappalin is azzal kezdik pl. a Miskolci Egyetemen, hogy 20 év viszonylatában ez az oktatási forma egy röhely, nemhogy mérnök képzés! ehhez képest 2006-ban a GDF-en is több ME-i tanár adott órát, de pl. a programozás alapjai (Javaban) érthetetlen volt ahogy az adott tanár elég bunkó stílusban nyomta, másrészt ami után döntöttem hogy otthagyom a GDF-et, az az informatikai alapismeretek gyakorlati kurzusa volt. Konkrétan a tankönyv ehhez, a GDF-en oktató két varázslatos arcberendezésű tanár arcképével díszítve, a Windows mesés világa címet viselte, ami ismétlem! "tankönyvnek" a fele vicces windows képernyők, bakik és egyéb szórakoztató idézetekből állt! Gyakorlatai pedig olyan irányú orientáltságot képeztek, hogy WordPad-be hogy lehet csatolt objektumként elindítani a számológép alkalmazást! Emberek ez viccnek is rossz! Minden elismerésem aki elvégezte és most jól fizetett állásban dolgozik GDF-es diplomával, de megértem ha egy szakmabeli össze sem hasonlítja magát ezzel, mondjuk egy BME dipsivel a farzsebben. Annyi mentségére legyen mondva a GDF-nek, hogy a pesti központjukban nappali képzésre anno átjelentkezett miskolci haverom, a felsőbb évfolyamokban már konkrétabb, oktatási minőségről számolt be, de hogy a miskolci és így talán egyéb vidéki tagozatai nagyon elhanyagoltak voltak oktatáspolitikailag, azt merem állítani. Talán ma valamit a GDF is fejlődött a világgal (remélem)!
Van olyan főiskola vagy intézmény, ahol OKJ-s (emelt szintű) számítástechnikai programozó képesítést (90-es évekből) beszámítanak és főiskolai diplomára konvertálható?
Vízumhoz kell a papír, nem érdekes, ha harmat gyenge, csak akkreditált intézmény legyen és programozói diploma legyen. (azóta rengeteg szakmai tapasztalatom van)
Mi a leggyorsabb módszer? (munka mellett, teletőleg távoktatásban, évi 1-2 személyes megjelenéssel lenne a legjobb)
Tényleg kár kötekedni a részleteken, de a linkben megadott kis TDK absztrakt stílusában kissé gagyi benyomást kelt (bár ez elég szubjektív dolog - ezt inkább hagyjuk), tartalmában pedig finoman szólva abszurd. Ezt az abszurditást jól beláthatja mindenki, aki érti a felsorolt szakkifejezések és analitikai eljárások lényegét. Ennek a poénhalmaznak a kielemzése egy laikus számára csak egy kisebb szakdolgozat terjedelmében lehetséges, így hát nagyon rövidre fogom. Megjegyzem, nem célom megsérteni azokat akik komolyan veszik a tanulmányaikat a GDF-en és elismerést érdemlő tudást halmoznak fel egy meglehetősen beteg oktatási rendszer keretei között.
1. "Ebben a témában bemutatom a ..." Na tehát az ausztenit és a ferrit nem jellemző acélfajták, hanem jellemző strukturális egységek az acélban. A vas oxidokat (van ugyebár több fajta is) nem nevezném acélnak, inkább a népies rozsda szó passzolna ide. Ha már okostojást játszik valaki akkor sorolja fel a perlitet, cementitet és a martenzitet is, hogy elhiggyük hogy látott már vas-szén rendszer fázisdiagramot.
2. Úgy említi a csávó a transzmissziós elektron mikroszkópot mintha alkalmas lenne hasonló analitikai munkára mint a direkt metalográfiára konfigurált pásztázó e-mikroszkóp. Pedig ez nem így van! A transzmissziós gépbe technikai vasat preparálni önmagában jó kis téma lehetne egy nagydoktorira :-).
3. Feltételezhetően a delikvens nem részesült kellő alapképzésben általános fizikából, mert utána felsorol még egy rakás standard vizsgálati eljárást amelyek kivétel nélkül alkalmatlanok a technikai vas vizsgálatára (amit célul tűzött ki). Persze mindent lehet vizsgálni mindennel (pl. lázmérővel jégvastagságot mérni a balatonon, stb.), csak éppen nem lesz a munkának semmi értelme.
Még megjegyzem, hogyha már annyira nagy áttekintő művet akart az illető összekompilálni, akkor hogy felejthette ki a röntgenfluoreszcenciát aminek van mikroanalitikus verziója is (SEM gépek fel szoktak vele lenni szerelve).
Már megint elérkeztem az utolsó mondathoz. Ha nem jönne be a metalográfia akkor váltunk "a műanyagra"... bocsi már megint könnyesre röhögtem magamat.
Megjegyzés: Nem vagyok metalográfiai szakértő, sem analitikai vegyész. Nem doktoráltam le és ha tovább fokozódik a helyzet soha fel se vesznek doktorira (nemrég sikeresen felvételiztem (mármint alkalmasnak ítéltek), de az egyetemen megkurtították a költsévetést és nem fértem már bele). Jelenleg megélhetési gondjaim vannak. Nem érem fel ép ésszel, hogyan osztogathatnak annyi félművelt idiótának diplomát. Nekem tanulnom kellett érte. Hova vezet ez a "trend"?
Megjegyzem, az illető aki ezt a dumát kiszövegelte, még középiskolai kémiai ismeretekkel sem rendelkezik mert elektro szakközépbe járt - amire sokkal büszkébb lehet mint a GDF-re. Az utolsó mondat megfoglmazása, már a teljesen laikusok szemében is egyértelműsíti az öngólt. A konzulensnek is jár szerintem egy Schmitt Pali különdíj. Az illető még az ezredforduló tájékán megígérte, hogyha bármilyen áron viszi valamire anyagilag akkor majd vesz magának diplomát. Talán ez volt az egyetlen betartott ígérete amiről tudok. :-D
Sziasztok. Én elvégeztem a GDF-et, MI BSc szakon, majd ezt követően elmentem MSc-re, az egyik magyaroszrági egyetemre. Itt semmilyen hátrányom nem származott abból, hogy GDF-et végeztem. Sőt előfordult, hogy egyes területeken bővebb ismerettel rendelkeztem, mint hallgatótársaim (pl. Visual Basic programozási nyelv). Ezekben a hónapokban fejezem be az MSc-t, mellette dolgozom, nettó fizetésem 235.000,- Ft, úgyhogy nem panaszkodom. Tehát a kérdésre a válasz: a GDF nem gagyi, semmivel sem kevesebb, mint más magyarországi felsőoktatási intézmény. P.S.: Persze ehez nem volt elég kettesekkel átcsúszkálni egyik szemeszterből a másikba, hanem tényleg végig kellett dolgozni a teljes főiskolát, egyetemet.
Egy kis gondolkodással rá lehet jönni, hogy ha pl. 2007-ig 5ezren iratkoztak be, 2008-tól meg minden évben 20-20ezren, akkor hiába van jelenleg 85ezer beiratkozott, képtelenség, hogy ebből mind a 85ezernek egyből diplomája is legyen.
Másrészt érdemes lenne összehasonlítani más intézményekkel is ezeket a számokat, az utóbbi 10 évre szorítkozva. Persze akkor már nem lehet ilyen szépeket csúsztatni. Javasolt irodalom: Michael Blastland – Andrew Dilnot: Tigris, ami nincs
...."2007-ig mintegy 60 000 hallgató iratkozott be, ebből kb. 9000 végzett "....
...."a nagyarányú lemorzsolódás miatt a főiskoláról sokan állítják (főleg a tanulmányaikat félbehagyók), hogy gyenge a képzés,...."
jó,jó, a fenti adat viszonylag régi, de mi a helyzet manapság...? savanyú a szőlő című dumának tűnik, ha valaki azért morzsolódik le, mert gyenge a képzés... .... hogy igaz legyen, azt el sem tudom képzelni...
Ha valakinek tényleg meglenne a 2011-től érvényes kidolgozott gazdasági informatikus záróvizsga tételek, az kérem küldje el nekem!!! NAGYON SZÉPEN MEGKÖSZÖNNÉM!
Ha dolgozni akarsz tanulás mellett akkor távoktatás. Nagyon nehéz elvégezni, mert saját magad kell elsajátítani az anyagot. Minden segítséget megkapsz hozzá maximálisan az iskolától, tananyag, tanár, eszközök, de a legnagyobb ellenséged saját magad vagy, ezért nagyon nehéz dolog. (mindjuk nappalin sem könnyű iskola)
Az oktatás magas színvonalú, és csak úgy nem adják oda a diplomát itt sem.
Egy két érdekesség:
2007-ig mintegy 60 000 hallgató iratkozott be, ebből kb. 9000 végzett. A nagyarányú lemorzsolódás miatt a főiskoláról sokan állítják (főleg a tanulmányaikat félbehagyók), hogy gyenge a képzés.
A HVG2006-os II. különszáma (Diploma) szerint egy két tény:
- az oktatók tudományos tevékenysége terén a GDF a 3. helyen, a főiskolák között 1. helyen szerepel
- Kutatás+Fejlesztés bevételek szempontjából elért 2., a főiskolák között 1. hely
- az egy hallgatóra jutó számítógép alapján az 5. hely, a főiskolák között az 1.
- a tudományos minősítéssel rendelkező oktatók száma alapján a főiskolák között a 12. hely
- az intézményi oktatók összes jellemzőjének (tudományos fokozatok, több nyelvvizsgával rendelkező oktatók aránya, a tudományos publikációk száma, az egy oktatóra jutó hallgatók száma) összehasonlításában a főiskolák közül a 7. hely
- a 8 mutató alapján összeállított rangsorban a 11. hely a főiskolák között
- A XXVI. Tudományos Diákköri Konferencia (2003) Informatika Szekciójában az egyetemek mellett I. helyezést a főiskolák közül egyedül csak a GDF tudott szerezni
Sokan állítják, hogy jelennek meg olyan álláshirdetések amiben külön kikötik, hogy GDF -es diplomával ne jelentkezzenek. Természetesen az ilyen hirdetések forrását sosem tudják mutatni.
Az én személyes tapasztalatom az, hogy inkább felkapják a fejüket a GDF-es diplomára és semmi negatív kritika sincs.
A kérdésem az lenne,hogy Bp-en az egyetemek ,fősulik közűl melyiket könnyű elvégezni munka mellett, és milyen bsc-s szakra érdemes jelentkezni? (20 éves lány vagyok)
Azért fontos,hogy ne legyen olyan nagy a követelmény,hogy dolgozni is tudjak mellette,akár levelezőin is.
Szia. Ezek vannak: Bednay Dezső - A gazdasági jog alapjai Markó Imre - PC-k konfigurálása és installálása A hardver Markó Imre - PC-k konfigurálása és installálása A szoftver F. Ható Katalin - Adatbiztonság, adatvédelem Muha Lajos - Bodlaki Ákos - Az informatikai biztonság Dr. Misz József - Bevezetés a makroökonómiába Bevezetés a mesterséges intelligenciába + oktatási segédlet Dr. Misz József - Bevezetés a mikroökonómiába Bevezetés a számitástechnikába Dr. Szövényi György - Biztonságszervezői menedzsment Galló Gusztáv - Dokumentumkezelő és csoportmunka szoftverek Pálinkás Jenő - Vámosi Zoltán - Emberi erőforrás menedzsment Jogi Ismeretek szöveggyüjtemény főiskolások számára Gazda István -Magyar tudománytörténet Pálinkás Jenő - Marketing ismeretek Mindenkinek a PC-ről Budai Attila Mikroszámitógép-rendszerek Knapp Gábor - Adamis Gusztáv Operációs rendszerek Markó Imre PC-k konfigurálása és installálása kiegészités Tóth J.Szabolcs PC virusok Kónya László - Számitógép hálózatok Szervezési és vezetési ismeretek Knapp Gábor - Szoftverkiválasztás és - installálás Adamcsik János -Szövegszerkesztés Dr. Lőrincz Gyula - Vállalkozásgazdaságtan Ágosto n György - windows a gyakorlatban Infokommunikáció - távoktatási segédlet A mesterséges intelligencia alapjai 127 - hallgatói segédlet Dr. Szigeti András -Filozófia Janik Zoltán - Polgári védelmi ismeretek - oktatási segédlet Elektronikai Alapismeretek 005 - hallgatói segédlet Dr. Horváth Mátyás -Dr. Szalay Tibor: A mesterséges intelligencia gyakorlati alkalmazásai - oktatási segédlet
Nem tudom hallottátok-e hogy most 10. alkalommal kerül megrendezésre az Országos Média Diákverseny?! Csak azért említem meg mert jó gyakorlati lehetőség lehet annak aki nyer. Elég neves cégekhez lehet bekerülni gyakornoknak. Mi most 2 csoporttársammal erre gyúrunk! Hátha összejön, és ötletünk is van hozzá, ha meg nem sikerül más nyeremények is vannak...! November 4-ig lehet jelentkezni itt!