Amennyiben a LADA 2110 karburátoros abban az esetben hőgomba kapcsolja a ventilátort. A hőgomba a vízhűtőbe van becsavarva.
Amennyiben a LADA 2110 injektoros, abban az esetben a motorvezérlő kapcsolja a hűtőventilátor sebességét, attól függően milyen ellenállás adat érkezik a termosztátházba található vízhőfok jeladótól. Alacsony vízhőfok nagy ellenállás érték, magasabb vízhőfok alacsony ellenállás érték.
A kapcsolási rajzok is ennek megfelelően változnak.
Sőt, amennyiben injektoros abban az esetben tudni kellene milyen motorvezérlővel szerelt a gépkocsi?
GM rendszerű (nagyon korai típus 56 érintkezős ECU, OBD I)
Viszont telefonon nem tudom sajnos én sem letölteni.
Tapasztalat nincs, azt sem tudom milyen ez az autó. Nekünk a klasszik Ladában egy gomba van a hűtöben ami kapcsolja a ventit. Ebben nekünk nincs semmilyen komjutter meg okosság
Szóval a héten került a családba a 2110-es, ezért a sok kérdés.
Akkor kezdeném a konkrét kérdéseket.
A hűtő ventilátort az 'agya' vezérli a vízhőmérséklet mérő, alapján, vagy egy mezei kapcsoló gombát keressek valahol? a boltban egy gombát adtak, a motortérben sehol sem találom. (a motor működik.)
Mert a vízhűtő oldalán nem találtam semmit.
A termosztátot a hűtővíz visszatérő csőre csatlakozó fém izében keressem?
Az normális jelenség hogy pl a mecsekből lefelé ha sokáig alapjáraton gurul az autó nem lassan akkor 60 fok közelébe hűl a hűtővíz?
Az elektronikával kapcsolatban:
Van itt valaki aki be van regisztrálva a zsiguli.hu-ra?
A keresett rajzok ott fent vannak, de nem tudom letölteni, és beregisztálni sem tudok.
Tudna valaki küldeni szervízdokumentációt a fent emltett szerkezetről? Elsősorban elektromos rajzra, rajzokra lenne szükségem. Letöltési link is tökéletes.
Ez nagyon értelmes vizsgabiztos lehetett. Olyasmi mint a Kopasz micimackója. Megköveteli az övet, de ő sem gondolja komolyan. Akkor meg minek? :-) De az a lényeg MEGVAN!
Nos, hát a képbe nem illő olcsó öv, mint dísz, tökéletesen megfelelt. A két szélső öv belső rögzítési pontjához oda lehetett volna gondolom csavarozni, de nem találtam odaillőnek a két Cccp-s közé, így nem fektettem bele energiát. Szóvá tették a hátsó szélvédő alján a casco matricát is, hogy belelóg a panoráma kilátásba..., de lekaparni nem kellett szerencsére, de a hátsó lökhárítóra szerelt kis "H" betűt tartalmazó táblácskát (lökhárító patent fogta) leszedették velem.
Bocsi, de csak ma mentem a kocsival, hétfőn próbálkoztam, de körbe van pakolva a garázsban a kocsi minden fittyfenével, tapasztalati úton, hogy kiválóan befér, de hátsó ajtót azt nem kell nyitni :-)
Mindegyik övcsatnak és magának a középső övnek is saját rögzítése van.
Ez egy kombi, a 07es nemtom milyen lehet. De semmi nem akadályozhat meg abban, hogy odacsavarozd a két szélsőhöz :-) max egy hosszabb csavar.
Nos hát fogalmam nincs hogyan henkelték bele. Pedig a kombiban sokszor variáljuk a bútorzatot oda vissza. Hátsó ülést mikor felnyitjuk látszik, de nem emlékszem, csak hogy a középső övet háttámlán átdobom, 2 kezemmel a 3 csatot megfogom és a 4edik meg 5ödik kezemmel felemelem az ülést :-)) takarítani is én szoktam, akkor is látom, de akkor se tudom most :-))
Holnap megpróbálok keríteni annyi időt, hogy felemeljem az ülőlapot és jól lefényképezni neked.
És közös rögzítési pontja van a két szélsővel vagy saját? Mivel nálam nincs külön, így gondolom utólag sem beszerelhető. Nem tudom létezik-e olyan kialakítású öv, ami a meglevőre rárakható. Bár a rögzítő fül alapján nem gondolnám.
1989-es 2107-es ladát műszakiztatnék. Szaki kéri, hogy hátul legyen közepén is biztonsági öv (eddig sem volt), de állítja, hogy most kell. Volt egyáltalán gyárilag ilyen? Nem találtam külön rögzítési pontot sem.
Kész van, rendeltem egy "tarcsi gencsit" másnap 8+ kettőfél postáért, meg egy működöképes forgórészt valszeg kevesebb Ampert tudó hibás generátorból 2+1 borravaló áron. Ezt is másnap. A saját 55A szovjet szamara generátorom jobban tölt az idegen forgórésszel, mint a 60Amperos bontott Iskra. Most hajtom a bontósat 15 napig mert addig garis. Aztán leveszem, revizionálom kipucolom megy a pócra ő lesz az aranytartalék. A sajátomat meg használom, de lehet vadászok bele egy 55Amperos forgórészt, nehogy eltüzeljük ezt a mostanit.