Statikailag mindhárom azonos értékű, viszont a régi (tehát nem M-es erősitett) E gerendák nem felelnek meg a jelenlegi statikai szabványoknak tetőtérbeépitésre.
Azért "erölteti" a porothermet, mert viszonylag könnyű vele dolgozni, és a falazóanyagokkal egy rendszerben van, valamint kvázi mindenhol kapható.
Valamint ha valaki berendezkedik egyféle termékre, akkor értelemszerűen azt fogja tolni, mert azt már rutinból csinálja.
JAh, és ha már gerendás, akkor ajánlom az LMF-et, ami nagyon hasonlit a Porothermhez, csak erősitőborda nélkül is egész szép fesztávot lehet belőle csinálni.
Biztos, hogy jó. És mostmár jobban megnézve nem is "olyan" drága, mondjuk duplája a gv45-ös megoldásnak, és nem kell a tetőn izzadnom a gázlángnál.
Viszont...
Körbekarikáztam most a várost, egy helyen tudtak volna rendelni, az árát meg sem kérdeztem. Az a baj, hogy bárhol rendelek, csak egész tekercset adnak, ami 75m2, nekem viszont 30-ra kellene...
Ez okés, csak a belsőhöz nem férek hozzá műtét nélkül, így a foltot csak a bőrre tudnám tenni, ami viszont szerintem nem ér sokat. :-( Vagy tévedek? 0:)
10. Ha biztosan nem akarod, hogy beázzon, akkor ezt kell felrakni. Vagy kiválthatod bitumenes lemezzel is, de a szögelés alá a tömitőszalag akkor is kell.
Számolok, és nagyon nem jó összeg jön ki, az a dörken fólia majnem annyi, mint amibe a cserép került annak idején...
Bitumenes lemezt milyet ajánlassz ilyen célra? Gondolom, ennek annyi hátránya lesz, hogy a pára kifelé nem tud menni, ha bejut valahol.
Szerkezetkész házam gépészetével,energetikai számításával stb. kapcsolatosan értekezhetnének privátban? Olvasom már egy ideje a fórumot.Vannak elképzeléseim, de szìvesen meghallgatnám a véleményedet. Egyébként a ház Tőled kb 30 km-re van, papiros ép naplóval.
Erről a Topcem prontoról jut eszembe, hogy én még mindíg egyfajta aljzatkiegyenlítésen gondolkodom (pontosabban meg kell csinálni), aminek a vastagsága 25mm, felülete kb. 15m2. Ez a Mapei termék valóban brutál drága volna. Sima esztriket nem javasoltátok, de én találtam egy Baumit esztriket, az Alpha 3000 elnevezésűt, ami kötőesztrikként 20mm-ben húzható. Viszont az adatlapján azt írják, csak gépi felhasználásra javasolt. Kérdés: Megkeverhetem-e házilag, kézzel (keverőszárral)? Ez méág egy viszonylag olcsóbb megoldás lenne. Egyébként, ha ez számít valamit, konyha-előszoba helységekról van szó. Köszönöm.
1. Ok, megnézem még mennyire durva a törés, oda legfeljebb öntök valamit, 1 méterre a faltól talán nem fagy, ha meg fagy, alátámasztásnak még mindig ott marad az anyag.
Még eszembe jutott egy dolog: az oszlopokat sajnos nem emeltem ki, a betontól csak a pár centis vas választja el. Megemeljem kicsit az oszlopokat, és oda is tegyek bitumenes lemezt, vagy elég, ha befolyatok alá valami folyékony szigetelőt, úgy is a fal besejében lesz?
4. Ok. :)
Mentségemre, még nem csináltam ilyet, így amikor ez volt a téma, csak átfutottam.
10. Ok, akkor marad ez. Nem szívesen használnám a gázlángot azon a vékony lambérián...
1. Van a Mapienek egy Topcem Pronto nevű anyaga, amivel lehet 1-2 cm vastagon is "betonozni". Iszonyat drága.
Viszont minden más egyszerűen fel fog pattogni a vizszigetelés alatt, mivel hőszigetelésen kivülre kerül.
Én leraknám igy a vizszigetelést, úgyis csak talajpára elleni védelem kell, és a kiegyenlitést meghagynám a hőszigetelésnek+aljzatbetonnak.
4.
"Párazáró fólia valami spéci ilyen célra való, vagy valami vastagabb mezőgazdasági is megteszi? "
Ezért a mezőgazdasági fóliás benyögésért megöllek. Bakker, évek óta olvasod/irogatsz a fórumba, és képes lennél mezőgazdasági fóliát berakni?
Solflex Tél pl tökéletes, és nem is vészes az ára.
A lécváz azért 40 cm-ként, mert igy adja ki a gipszkarton táblaméretet.
Én OSB-t raknék.
A könyökfákat hagyd bent, jó helyen van az ott.
6. A padlóburkolat nem ütközik a falnak, mert kell ott hézagot hagyni, hogy a hangokat ne vigye fel a falra.
7. 4.2-es sima vasháló bőven jó, nagyjából középre.
10. Ha biztosan nem akarod, hogy beázzon, akkor ezt kell felrakni. Vagy kiválthatod bitumenes lemezzel is, de a szögelés alá a tömitőszalag akkor is kell.
1. Felesleges és drága bármivel kiegyenliteni. A rücsköket le kell csiszolni/vésni, és rakj rá két réteg GV35-öt, akkor tuti nem szakad ki.
4.
b) Vedd 5-5 cm-el nagyobbra a nyilást mindenhol, mert igy be tudsz fordulni XPSel. Ha külső falsikra kerül az ablak, akkor tárgytalan.
c) OSB, minimum 18 mm.
Bleső rétegrended nem jó, mert a gipszkartonhoz KELL lécváz, valamint a párazáró fólia sem ér semmit, ha az összes gipszkarton csavar átszúrja.
Hiába nincs belül helyed, akkor is kell.
Tehát:
- OSB
- vázszerkezet, közte gyapot (max köz 62.5)
- felületfolytonos párazáró fólia
- lécváz, KÖZTE vezetékek (lécváz max 40 cm-ként)
- gipszkarton két rétegben
5. Igen.
6. Igen. Polifoam szegélyperemmel megcsinálni, és a végső aljzatbetonra ültetni a gipszkartont.
7. Nyugodtan lerakhatod hepehupásra, csak az aljzatbetonba rakj egy hálót majd, az felveszi az egyenetlenségeket. Igénytelen megoldás, de felületkiegyenlitőzni egy amúgy is agyonbarkácsolt dolognál feleslges.