Keresés

Részletes keresés

malazs Creative Commons License 2016.01.05 -1 0 63147

Nem kicsit vagy te eltévedve!

 

A leszállási illeték nem foglalja magában a gép teljes kiszolgálását! továbbá nézd csak meg amit a fórumtárs is linkelt! BUD-on 10 tonnáig 1 kategória van!

 

Amit te téglajegy néven emlegetsz,abból gyakorlatilag semmi sincs, ezt az aszfaltot meg bizony ha nem is a Xanga készítette,de bizony fizette és fizeti, csakúgy mint számtalan más dolgot, fejlesztéseket, határőrizetet, tűzoltóságot (mert ugye nálunk ezt nem az állam fizeti) és még sok-sok mindent.

 

Tudomásul kell venni, itt ennyi a költség, ha sok akkor máshová kell menni. Szoboszló és Nyíregy miért is nem jó?!

Előzmény: Vgyuri1946 (63146)
Vgyuri1946 Creative Commons License 2016.01.04 0 0 63146

Hol is írtam én, hogy ingyen kapja az irányítást? De nem is erről van szó, a HC a debreceni reptéren a reptéri kft. alvállalkozója, a reptér az egész műszakért fizet fix összeget, nem az egyes műveletekért. Nyilván te úgy gondolod, hogy az "egy király, egy cigány" elven ex has a 10 kisgépes múvelet 5x annyit fizessen, mint a 2 nagygépes.

 

Egy nagygép kezelése, kiszolgálása a sokszorosa saját pilótája által kezelt kisgépének, de jóval kisebb egy kereskedelmi forgalomban érkező kisebb gépének is, aminek felvezető kocsi kell, földi mozgatók stb. Ezért a repülőtér maga dönti el, hogy kivel mit fizettet. Üzleti alapon működő reptereken is vannak a legalsó kategóriában 10-150 euro közötti díjak. A debreceni repülőtér üzemeltetője az igen széles kategórián belül a legkisebb gépekre a legnagyobb díjat szabta ki - nyilván nem a kisgépes forgalmat fejlesztendő. Hallottunk olyan rádióforgalmazást, ahol az érkező külföldi movitnak megmondták a 130 euró árat, erre azt mondta, hogy akkor megy Békéscsabára 15 euróért.

 

Igenis a sportrepülés ellen vagy, mert 25 év után még mindig az MHSZ időkre hivatkozol és míg a sportrepülők egy méltányos árat már 5-10 éve fizetnek még a saját klubjuk repterén is, te még a "pufajkás" ingyen benzint emlegeted. A debreceni repülőklub eddig is fizetett az X-nek, ezt emelték fel most egy nagyságrenddel.

 

A repbenya árát az állam szabja meg, a mai kisgépek által használt autóbenzinét úgy szintén. Nem a reptérüzemeltető költségét terheli a sportgépek ellátása, de persze tisztességes áron ő is komkurálhat a MOL-lal, meg a többivel, és akkor a pilóták nem a benzinkútról hoznák marmonkannában a benzint.

 

A repülőklub mekkora területet betonozott le?

 

És a jelenlegi üzemeltető mekkorát? Ha konkrétan érdekel, a ma is használt beton bitumenes hézagtömítését a DRC végezte valamikor 1996 körül. Miközben nem is használta. De ez nem is lényeges, az akkor még  baráti együttműködésbe ez is belefért.

 

Amúgy a  repülőteret eredeileg a repülőklub építette téglajegyekből, "társadalmi munkával" - természetesen nem kevés állami és városi támogatással. Amikor a háború miatt a jelenlegi reptér "bevonult", a város még tudta, mi a kötelessége, új repteret épített Nyulason a sportrepülőknek. Amikor 1948-ban a társadalmi repülőklubokat és reptereiket szocializálták, a debreceni is erre a sorsra jutott.

 

Ennek alapján 1992-ben az újra önálló Debreceni Repülő Club kárpótlásként visszaigényelhette volna az akkori repülőtér arányos részét. (kb. 15%) De ezzel bekevert volna a városnak a teljes reptér hasznosításáról szóló terveibe, ezért a város saját hatáskörben kiadta az arányos részt, 3 hangárt, illetékmentességet sőt még némi pénzt is a kezdeti költségekre. Azzal, hogy a debreceni repülőklub(ok) mindig otthon lesz(nek) a debreceni repülőtéren. Működött is 15 éven keresztül jól-rosszul.

 

Ez az, amit elfeledtek belefoglalni a repülőtér legutolsó kótya-vetye szerződésébe. Az új üzemeltető pedig úgy döntött, hogy a reptér kb. 200 millió üzemi veszteségét jelentősen  kompenzálni fogja a sportrepülőkre kivetett 10-15 millió sarccal :-)

 

De nyilván nem ez volt a cél, hanem mivel a maradék sportrepülők műszaki és szakmai szempontból teljesítették a nemzetközi kereskedelmi repülőtér és a CTR légtér  használatához szükséges feltételeket, ki nem tilthatták őket, el kellett érni, hogy maguktól menjenek el.

Előzmény: malazs (63144)
erchegyia Creative Commons License 2016.01.04 0 0 63145
Előzmény: malazs (63140)
malazs Creative Commons License 2016.01.04 0 0 63144

Az megvan ugye hogy HC irányítás lesz?! Annak a költségét állja a Xanga szerinted, a kisgépesek meg kapják ajándékba? Nemzetközi reptér esetén van pár kritérium aminek a reptérnek meg kell hogy feleljen, ezek pedig igen csak költséges mulatságok. A repülőklub mekkora területet betonozott le? Mekkora vagyonnal szált be hogy ingyen kellene használhassanak egy nemzetközi repteret?! Nem a sportrepülés ellen vagyok, de ez már nem az MHSZ-es időszak hogy az állam csecsén lógva lehessen ingyen repkedni az adófizetők pénzéből, vagy netán egy magáncég költségére. Nem kell más f@szával verni a csalánt, ennyi....

 

Reklamálni meg magasabb szinten kellene hogy a repbenya jövedéki adójából vegyenek vissza, akkor a kisgépesek is elégedettebbek lennének, az helyett más költséget tudnának fizetni, az állam számára meg az ebből befolyó adó épp egy jelentéktelen összeg.

 

Mondtam már sokszor, ez a piszkos kapitalizmus, itt nincs ingyen semmi! Tudom hogy van aki ezt 25 év távlatából sem képes megérteni, azzal meg nincs mit kezdeni. Az üzemeltetőnek igen csak vaskos költségei vannak, így nem kell meglepődni hogy ő sem ad ingyen semmit.

Előzmény: Vgyuri1946 (63142)
Vgyuri1946 Creative Commons License 2016.01.04 0 0 63143
Te akkor alkalmi idegenforgalmi szájtátó voltál, ennyivel segítetted a repülőtér fenntartásában a kisvárost :-)

Szerencsére állandó bérlők, üzleti vállakozások is vannak, így nem buknak annyit az államtól ajándékba kapott ingatlanon. A debreceni repülőklub tagjai és vendégeik a hangárbérleti díjon felül tisztességes határokon belül persze nem fizetnek belépődijat.

Kunmadarasról nem tudom, hogy a legnagyobb volt-e a VSZ szovjet támaszpontjai között, de Mo.-on az volt, már csak azért is, mert a többin 1-1 ezred volt, ezen meg 2.

Lehet, hogy régen mezőgazdasági területeket vontak ki, most viszont a kerítésen belül is vannak kukoricatáblák, egyebek. És még sok szabad terület, használaton kivüli épület áll üresen, többek között egy komplett házgyári elemekből álló lakótelep kórházzal, iskolával, kultúrházzal.
Előzmény: Sánta Kutya (SK) (63141)
Vgyuri1946 Creative Commons License 2016.01.04 0 0 63142
Nincs ilyen kategorizálás. Minden repülőtér maga szabja meg, hogy mennyit kér a szolgáltatásaiért, mitlyen üzletpolitikát alakít ki. Mit akar csinálni. Ferihegyen nyilván nem akarnak sárkányrepülőket bekeverni a percenként érkező nagygépes forgalom közé. Nyilván ez a probléma fennáll a debreceni napi 1-2-3 nagygépes forgalomnál is:-) Egyébként Wiener Neustadtban feleennyi a handling költség. A város repülőklubja - mert ott az a tárgyalópartner, nem kezelnek minden tagot egyéni futóvendégként - tovább kedvezményeket élvez. A cégnek el kellene dönteni, hogy Debrecen város reptere-e, vagy a Wizzair-é. Nyilván úgy gondolják, hogy egy nemzetközi légikikötő imázsát menyire rontja el, ha hétvégén "szennyezi" a légteret 3-4 kisgép. Mindenesetre köszönjük a jótanácsodat, hogy 80 év után a repülőteret anno létrehozó sport- és hobbirepülők takarodjanak a város légteréből, amit nyilván városod iránti olthatalan szereteted diktál:-)
Előzmény: malazs (63140)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2016.01.04 0 0 63141

Én voltam Kunmadarason, és csak a belépőjegy volt 500 Ft, hogy körülnézhessek.

Egyébként állítólag ez a Szovjetunión kívüli legnagyobb szovjet repülőtér (nem tudom, mennyire hiteles az infó), és kétszer tette tönkre Kunmadarast: először, amikor Horthy idejében építeni kezdték, mert a mocsaras vidéken a legjobb termőföldeket kellett kisajátítani egy nagy repülőtér építéséhez. másodszor, amikor kiürítették a szovjet kivonuláskor, mert addigra már a fél város ott dolgozott polgári alkalmazottként.

Előzmény: Vgyuri1946 (63139)
malazs Creative Commons License 2016.01.04 0 0 63140

BUD-on mennyit kell fizetni? Mert ugye ha forgalomban nem is, de kategóriában azonos Nemzetközi reptérről beszélünk és nem sport reptérről, de ugye van sport reptér Szoboszlón is, vagy ha már aszfalt csík kell, ott van Nyíregyháza is pl.

Előzmény: Vgyuri1946 (63139)
Vgyuri1946 Creative Commons License 2016.01.04 0 0 63139

Szikveszteri "csúcsforgalom" a kunmadarasi repülőtéren. Résztvevők a debreceni repülőtérről elmenekült kisgépesek. (Aki nem tudná, miről van szó, a debreceni repteret üzemeltető teljesen saját hatáskörben, hogy egy együléses sárkánynak ugyanannyit kell fizetni le/felszállásért - elvileg minden oktatási " tacsengó"-t is ide számítva - mint egy 2000 kg-os üzleti gépnek.)

 

Vagy ez a Repülőszerencsétlenség topicban ON?

rezgaras Creative Commons License 2016.01.04 0 0 63138

Repülőről :-)) Athén - Genf

 

 

Előzmény: BJani (63134)
BOLOND Creative Commons License 2016.01.03 0 0 63137

Nagy erdeklodessel fogom kovetni.  Milyen gyakorlata lehet?  En repultem Sokat Rotax hajtotta ultralight-al, de nem biznam ra az eletem terjedelmes viz felett.  (BTW.  hova teszi a felfujhato mentocsonakot)?

Előzmény: BJani (63136)
BJani Creative Commons License 2015.12.31 0 0 63136

Apollo Fox-szal a világ körül

http://www.airportal.hu/ap/viewtopic.php?t=30457&sid=dedbbea7400cd5b49543532bf77fa5e6

 

Őszintén kívánom, hogy az illető története végül ebben a topicban landoljon, ne másikban.

 

A név minden esetre némi kétséget hagy a fejben...

BJani Creative Commons License 2015.12.29 0 0 63135

737NG-n a futónyitás maximális sebessége 270 csomó műszer szerint.

Ha már nyitva van, 320-ig lehet gyorsítani. Ilyenkor nagyon durván lehet vele süllyedni, de ez minden csak nem hatékonyság és utaskomfort.

Előzmény: rezgaras (63133)
BJani Creative Commons License 2015.12.29 0 0 63134

Dubrovnik. :)

 

Miről fotóztad?

Előzmény: rezgaras (63132)
rezgaras Creative Commons License 2015.12.29 0 0 63133

Milyen sebességneén lehet kinyitni a futót? Gondolom, teljes sebességnél nem.

Előzmény: BJani (63129)
rezgaras Creative Commons License 2015.12.29 0 0 63132

Egy repülős élmény.

 

elefi Creative Commons License 2015.12.08 0 0 63131

Errol beszeltem, itt a grafikon, volt hogy 5000 f/p-el ereszkedtunk, belefekezesesekkel de fogalmam sincs miert.

http://flightaware.com/live/flight/VOZ1384/history/20151207/2010Z/YBBN/YPAD/tracklog

Előzmény: BJani (63129)
elefi Creative Commons License 2015.12.08 0 0 63130

Kosz a valaszt, valoban hatasos volt, gondoltam a futora is, de mas hangja volt, nem lehetett hallani azt a tipikus koppanast a rogzuleskor, meg aztan ujra be lett huzva/csukva. Amikor kesobb a final-on futot nyitottunk, egeszen mas hangja volt. Persze lehet, hogy csak a mas sebesseg es nyomas (magassag) viszonyok miatt. Meg akatam kerdezni a pilotakat utana, de sajnos a hatso ajton kellett leszallni onnet ahol ultem.

Nem tudom hogy valamit elneztek-e vagy pont idokozben megvaltozott a leszalloirany, de a feklapokon meg a futon kivul meg egy fel vargabetu is kellett hogy beferjunk leszallashoz.

Előzmény: BJani (63129)
BJani Creative Commons License 2015.12.08 0 0 63129

hasznalhatjak a sugafeket igy ereszkedes kozben azon a geptipuson kb 2000-3000 meter korneyeken, vagy cask en kevertem valami massal?

 

Nem, 737-esen nincs sugárfékezésre lehetőség a levegőben.

Esetleg a futót nyithatták ki a fiúk, az nagyon hatásosan fékez nagy sebességnél.

Előzmény: elefi (63128)
elefi Creative Commons License 2015.12.08 0 0 63128

Ma volt egy erdekes repulesem B737-800-al, valamiert tul magasan es tul gyorsan erkeztunk es ereszkedeskor utazorol kb 10000 labig vegig "speedbrake"-kel jottunk le, de meg ez sem volt eleg, mert emelle meg egy valami zajos, razos dolog is be lett kapcsolva ami fekezte a gepet, meg akkor is amikor a "speedbrake"-lapokat visszacsuktak. Hulyen hangzik, de alapjaraton kapcsolt sugarfekre gondoltam, levegoben ereszkedes kozben, sajnos hatul ultem, nem lattam ra a hajtomure. Hangja, razasa olyan volt, vagy 3-4 percig is mukodott, aztan visszacsuktak, es egybol csendes, sima let minden.

Kerdes a kovetkezo: hasznalhatjak a sugafeket igy ereszkedes kozben azon a geptipuson kb 2000-3000 meter korneyeken, vagy cask en kevertem valami massal?, Nagyon furcsa volt, meg nem tapaszaltam ilyet ezelott. Koszonom.

trizs77 Creative Commons License 2015.11.11 0 0 63127

Teljesítette első repülését szerdán a Mitsubishi rövid hatósugarú regionális repülőgépe, amely fél évszázada az első japán gyártmányú utasszállító.A Mitsubishi Regional Jet (MRJ) számos korábbi fennakadás és halasztás után szállhatott fel a szigetország középső részén fekvő Nagoja repteréről, és egy órát repült, mielőtt visszatért oda. Eredetileg májusra tervezték a 35 méter hosszú, 70-90 utas szállítására alkalmas, 3800 kilométeres hatósugarú típus első repülését, de ezt először októberre, majd végül novemberre halasztották a felmerült műszaki problémák miatt.


A gyártó szerint a repülő 20 százalékkal kevesebb üzemanyagot használ azonos körülmények között, mint hasonló méretű vetélytársai. A gépet gyártó Mitsubishi Aircraft a brazil Embraer SA és a kanadai Bombardier vállalatok által dominált regionális gépek piacára akar betörni első utasszállító repülőjével.
Eddig 407 rendelés érkezett a 47 milliós dolláros (13,7 milliárd forint) áron értékesített típusra japán és külföldi légitársaságok részéről, az első MRJ-t a tervek szerint 2017 áprilisa és júniusa között szállítják majd le az All Nippon Airwaysnek. A tervek összesen 2000 repülő legyártásáról szólnak.
A MRJ az első japán utasszállító gép a légcsavaros YS-11-es 1965-ös fogalomba állása óta, amelyből mindössze 182 darabot gyártottak. Ugyanakkor bár gyártóként nem, beszállítóként azóta is a repülőgépipar fontos szereplői a japán cégek, az amerikai Boeing legújabb típusa, a 787-es alkatrészeinek például 35 százaléka Japánból származik, így például a gép szárnya is.

DAttis Creative Commons License 2015.10.15 0 0 63126

Nem valami nagy a mozgás itt mostanában


Ezt vagy 20-szor végignéztem, gyönyörű az a felszállás különösen 1:13-tól kb 1:35-ig látványilag, mintha egy láthatatlan zsinóron húznák fel a repcsit:



0:22-nél  mintha egy kicsit "lebillenne" az orra amit aztán azonnal korrigálnak 

trizs77 Creative Commons License 2015.09.14 0 0 63124

3800 milliárd forint értékű repülőt vesz a Wizz Air

 

2015. szeptember 14. hétfő 14:10:59

 

 

A Wizz Air aláírta a vételi megállapodást az Airbussal 110 darab A321neo repülőgép megvásárlásáról – közölte a cég hétfőn az mfor.hu-val.

 

Aktuális listaáron a 110 darab A321neo repülőgépre vonatkozó rendelés értéke meghaladja a 13,7 milliárd dollárt (3800 milliárd forint), ugyanakkor az Airbus jelentős kedvezményt biztosított a Wizz Air számára a listaárakból. Hogy ez pontosan milyen árat jelent, az nem derül ki a közleményből.

 

 

Ilyen léptékű tranzakció esetében egyébként még a Wizz Air részvényeseinek jóváhagyása is kell, amelyet majd a következő közgyűlések tárgyalnak.

 

A megállapodás értelmében az új gépeket 2019 és 2024 között szálltja majd az Airbus a Wizz Airnek. A repülőgépek lehetővé teszik a légitársaság számára, hogy megújítsa meglévő flottáját, és hogy biztosítsa a további növekedéshez szükséges kiegészítő kapacitást.

 

A jövőben leszállított 110 repülőgép közül 51-et a már meglévő repülőgépek tervezett cseréjére használnak majd, amelyeket visszaszolgáltatnak a lízingbeadóknak vagy értékesítenek 2019 és 2024 között. A megállapodás vételi jogot biztosít további 90 A321neo repülőgép megvásárlásához. Ez a vételi jog négy etapban érvényesíthető, 2017 júniusában, 2018 júniusában, 2019 júniusában és 2020 júniusában.

 

A Wizz Air addig sem marad új gépek nélkül, ugyanis már van egy meglévő szerződése az Airbussal. Ennek értelmében további 48 repülőgépet vásárolnak majd, egészen pontosan 21 A320ceo és 27 A321ceo típust. Az első Wizz Air A321ceo repülőgép 2015 novemberében áll majd szolgálatba fedélzetén 230 üléssel.

 

A Wizz Air  jelenleg 63 darab Airbus A320 típusú repülőgépből álló flottát üzemeltet, több mint 380 útvonalat kínál 22 bázisról, 112 desztinációra, 38 országban.

 

mfor.hu

Nighthawk9 Creative Commons License 2015.09.13 0 0 63123
Előzmény: trizs77 (63122)
trizs77 Creative Commons License 2015.09.09 0 0 63122

Ad pénzt a kormány a helikopter-beszerzésre

 

Propeller ma, 06:47

 

A kormány a Honvédelmi Minisztérium előterjesztésére döntött arról, hogy biztosítja a helikopter-beszerzéshez szükséges fedezetet – írta szerdai számában a Magyar Hírlap.

 

A napilap Hende Csaba leköszönő honvédelmi miniszter – képviselői, írásban feltett kérdésére adott – hétfői válaszára hivatkozva azt írta, ez azt jelenti, hogy a kormány megkezdi a nemzeti helikopterképesség létrehozását.

A Magyar Hírlap megjegyezte, összeget a miniszter nem közölt, de korábbi információk szerint 172 milliárd forintos költségről van szó.

 

manhattani Creative Commons License 2015.09.08 0 0 63121

>szépen elfékezték itt a gumikat, tiszta fekete a pálya ...

 

A futópálya a vége felé szokott fekete lenni, azt gondolom, hogy attól, hogy a leszálló gép kerekei a betont érés pillanatában állóról, nagy gépnél >200 km/h kerületi sebességre gyorsulnak föl. Ilyenkor a gumi egy része a pályára is kenődik. Más része eléghet, látni, hogy amikor a kerék betont ér, kis füstpamacs támad.

 

Egyszer Cessnával szálltunk le a tököli betonra, a kis Cessna döcögött a betonra kenődött vastag gumicsíkokon.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (63119)
oldrad Creative Commons License 2015.09.05 0 0 63120

1959, BP-Pécs (a régi reptérre, Uránváros helyén), kutatások alapján talán a HA-LIA, kapaszkodtunk is rendesen...

(később a sok Tréner, Góbé, Wilga, Morava, Gawron, Ju-52-es már nem okozott gondot...)

 

 

 

 

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2015.09.05 0 0 63119

Runway Run

 

Mai futásom hangfelvétele:

 

BUDAPEST INFORMATION Ne dobd el a poharat a frissítőpont után, mert fájni fog a repcsinek, és kék mezben fussál, nehogy kikapjanak a biztonságiak – Approach, SK expecting 13R, information HARDY – SK, radar contact, descend altitude 0, QNH a béka feneke alatt, de most állt el az eső – 13R – 6 miles to go, you are number 900, no speed restriction – szépen elfékezték itt a gumikat, tiszta fekete a pálya – parallel traffic on your left, A320 on final – ne fuss a fehér csíkon, mert csúszik – turn right 180 degrees – 31L – continuous traffic on your right – vajon ha a pályára köpök, azon is elcsúszik a göbzaj? – turn right 180 degrees – 13R – 3 miles to go, maintain high speed – hehe – turn right 180 degrees for final, 2 behind you – cleared for VFR 31L – aerodrome in sight – contact tower – cleared to land 31L, wind is just fine – jé, pont most fordult meg a pályairány, de minden gép a felhőben száll fel – tényleg, hát egy kis szembeszélben érkezünk, így is kell – a separation sajnos nagyon rendben van – contact ground

Hamster Creative Commons License 2015.09.04 0 0 63118

A kamera 50 kockát vesz fel másodpercenként, ami kzöte van, az kimarad :)

Előzmény: V.Gy. (63116)
Foltos Creative Commons License 2015.09.04 0 0 63117

Hölgyek, urak, repülésszerető gyűjtők, esetleg klubok vagy intézmények!
Eladó egy meglehetősen kiterjedt kollekció: a Flight International hetilap jó néhány évfolyama.
Egészen pontosan:
- 1996-tól 2003-ig mind a nyolc évfolyam bekötve,
- 2004-től 2013. április végéig bekötetlenül.
Ami hiányzik ebből, de még előkerülhet a költözés egykori zűrzavarából, az a 2007-es évfolyam első fele.
Árról személyesen tárgyalhatunk, örülnék, ha egyben menne el.
Antikváriumban példányonként 350-et kérnek érte, én olcsóbban adom.
Érdeklődni privátban illetve emailen (marvanyi.peter@gmail.com)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!