Keresés

Részletes keresés

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2015.02.05 0 0 62957
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2015.02.05 0 0 62956

Én úgy tudom, a kispénzű fiatalok szívesen vásárolták a standby jegyeket, ez volt a repülés olcsó módja.

Előzmény: Vgyuri (62955)
Vgyuri Creative Commons License 2015.02.05 0 0 62955
Abban az időben a standby jegyeket általában szponzori támogatásként adták. Az open jegynek meg ma már, a netes jegyvásárlás, fizetés, helyfoglalás mellett szerintem már nincs sok értelme. Az akkor volt érdekes, amikor a fizetés, jegy kihelyezés és helyfoglalás heteket vett igénybe.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (62953)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2015.02.05 0 0 62954

Most olvastam újra a Rémület a levegőbent. A régi szép családias idők... A pasas kiszalad a reptérre, vesz egy last minute jegyet, beszalad a beszállókapuhoz, felugrik a gépre, felszállás után a pilóta végigmegy az utastéren, és mindegyik utassal beszélget pár szót...

Előzmény: Vgyuri (62948)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2015.02.05 0 0 62953

A standby jegy létezik még? És az open ticket?

Előzmény: Vgyuri (62948)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2015.02.05 0 0 62952

Mitől látszik ilyen hullámosnak a futópálya?

A kamera is tengeribeteg lett ezektől a leszállásoktól?

Előzmény: trizs77 (62903)
trizs77 Creative Commons License 2015.02.05 0 0 62951

Utaskísérő nyúlta le az UNICEF-nek gyűjtött pénzt

 

  Letartóztattak egy légiutas-kísérőt az Egyesült Államokban, miután több mint 300 kilogrammnyi, az ENSZ Gyermekalapja (UNICEF) számára gyűjtött fémpénzt találtak az autójában a New York-i Kennedy Nemzetközi Repülőtéren.

 

Az 56 éves férfit, az American Airlines légiutas-kísérőjét lopott tulajdon birtoklása és más vádak miatt vették őrizetbe - közölte a repülőtéri rendőrség szóvivője.

 

A pénzt - 2900 eurót, 1800 brit fontot és 150 dollárt - az UNICEF és a légitársaság közös jótékonysági akció keretében gyűjtötte az utasoktól.

 

A Híradó.hu szerint az érméket tartalmazó táskákat még októberben találták meg a gépkocsiban.

Az autó azért vált gyanússá, mert a hátsó része szinte a földet súrolta.

 

Az American Airlines közölte, hogy együttműködik a nyomozó hatósággal.

Az UNICEF kijelentette, hogy nagyra értékeli a légitársasággal fennálló, húszéves múltra visszatekintő partnerségét.

 

manhattani Creative Commons License 2015.02.04 0 0 62950

Ezt még trikolor mondta (bár nem biztos, hogy trikolor korszakában :-) ), én meg elhittem neki.

Lehet, hogy szezonális volt a légi áru mennyisége?

Előzmény: neofrix baszmacs (62949)
neofrix baszmacs Creative Commons License 2015.02.04 0 0 62949

> Ami nem volt sok: business, esetleg első osztályú utas, meg légi teheráru.

 

Érdekes, amit mondsz. Egy időben rendszeresen küldtem 40-50kg-os csomagokat New Yorkba, ami ezekről a járatokról igen gyakran lemaradt, és csak valami későbbi Lufthansával tudott elmenni. Mivel lehetett akkor tele a csomagtér?

Előzmény: manhattani (62947)
Vgyuri Creative Commons License 2015.02.03 0 0 62948
... amiben az volt a jó, hogy a turista standby jegyemmel az első osztályra ültettek, alpakka étkészlettel ettem, kristálypohárból ittam, Delta nesszeszert kaptam (nem találta meg valaki Dunakeszin a gyepen?) és a kapitány személyesen jött ki megmagyarázni nekem, miért nem mehetek be pilótafülkébe:-)

Jó sztori volt, egy korábbi járat kapitányával ott volt a kisfia, és ki-beszaladgált a pilótafülkébe. Ezt egy elől űló férfi szóvátette, mire kijött a kapitány jol leb.....ta. Amit a captain nem tudott, hogy a hapsi a Delta egyik elnökhelyettese, és azóta 1995-ben még szokatln lett a szigor :-)
Előzmény: manhattani (62947)
manhattani Creative Commons License 2015.02.03 0 0 62947

>... New York, -- Amíg voltak járataink az említett helyekre, ...

 

Utaztam a MALÉV new yorki járatával, aztán a Deltás code share-rel is. Mindig, gyakran teljesen tele, néha kevés réssel tele volt.

 

Ami nem volt sok: business, esetleg első osztályú utas, meg légi teheráru.

Előzmény: trizs77 (62945)
rezgaras Creative Commons License 2015.02.03 0 0 62946

Ne haragudj, de én a bulvársajtó-cikk címén kívül sehol nem látom az "akarat" megnyilvánulását. (én is sok mindent támogatok elvi szinten, de pénzt azért nem adok rá... :-)))

 

Előzmény: Vgyuri (62940)
trizs77 Creative Commons License 2015.02.03 0 0 62945

Hosszútávú (Észak-Amerika) talán nem kizárólag CSAK New York-ot kellene favorizálni, esetleg Boston vagy Chicago járat is nyílhatna ha ott tartanak :P

 

-----------------

 

Magyarországról üzemelő, gazdaságos hosszú távú járatot, még, nem találták fel.

 

Magyarország bárhová ami messzi van, New York, Toronto, Chicago, Montreal, Bankok, stb. meg tud tölteni egy 100 személyes gépet hetente kétszer- vagy háromszor.

 

Amíg voltak járataink az említett helyekre, az ülőhely kihasználásuk nem volt valami túl fényes.

Mindenképpen kell egy társ légitársaság, aki saját rendszerén keresztül, segit tölteni a mi hosszú távú járatainkat.

 

(üdülő járatokat most NEM ideértve).

 

Viszont a 70-100 utas szállítására alkalmas gép még csak-csak lenne ami messzire is repül, de a járat költségei alig lennének kisebbek mint nagyobb, nagyobb fogyasztású géppel repülnék azt a desztinációt.

 

Túl kicsi a magyar piac ilyen járat eltartására.

Magyarországról kivándorlók igen nagy része (90-95%) ?? Európában marad.

Magyarországról régebben, az USA-ba, Canadába, Ausztráliába kivándoroltaknál már harmadik- negyedik nemzedék nő fel, mely ugyan tiz- tizentöt évente egyszer idelátogat, de neki már csak egy egzotikus ország vagyunk, már nem köti ide semmi.

 

 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2015.02.03 0 0 62944

Lehet később Wizz is tervez ilyet beszerezni az Airbus-ok mellé? Ki tudja

 

nyilván...

Előzmény: DAttis (62941)
trizs77 Creative Commons License 2015.02.03 0 0 62943

Szóval hol az a piaci rés?
Kérdezi egy abszolút hozzá nem értő de a téma iránt érdeklődő muki :)

 

-----------------

 

Piaci rés - szerintem - nincs.

Pontosabban van, de rendkívül kicsi.

 - Tirana, Skopje, Pristina, stb.

 

Erre viszont NEM kell nagyobb légitársaság, elég egy pár gépes kicsi légitársaság, 40-70 személyes gépekkel.

 

Amikor a MALÉV megszünt, No.1. világosan megmondta :

 

...."....Többet nem akar 100%-os állami tulajdonú, nemzetinek nevezett légitársaságot....".

 

S amíg Ő lesz hatalmon, ez valószínűleg így is lesz.

 

Ami meglepő, hogy ebben nagy valószínűség szerint igaza is van.

Állami cég óhatatlanul a mindenkori hatalom káder bújtató helye, és emiatt is, más ok miatt is, erősen veszteséges.

 

Akkor azt mondta (3 éve), hogy ha egy magán személy, saját kockázatára, saját tőkével, indít egy légitársaságot melynek üzleti terve vállalható, akkor a magyar kormány kisebbségi részvényesként abban hajlandó részt venni.

 

A mostani minisztérium, más szavakkal, az akkori 2012-es O.V. nyilatkozatot ismételte meg.

 

Előzmény: DAttis (62941)
trizs77 Creative Commons License 2015.02.03 0 0 62942

Erdély talán, de arra "rárepülhet" később a Wizzair is nem?

 

-------------

 

Nem.

Nem repülhet rá.

Már rárepült.

 

Több éve (2-4 éve ??)  a Wizz teljesen, na jóóó, majdnem teljesen kiszolgálja Erdélyt.

 

 

DAttis Creative Commons License 2015.02.03 0 0 62941

"...Több, jelenleg piaci résként jelentkező lehetőség is nyitva áll, például

  • a tranzitforgalom, vagy
  • egyes közvetlen desztinációk (Nyugat-Balkán, Erdély, Észak-Amerika, Távol-Kelet), esetleg
  • a nyugat-európai gyűjtő-elosztó bázissal rendelkező légitársaságok járataira vagy hálózatára való ráhordás

- véli a minisztérium..."

 

 

csak mint abszolút dilettáns a témában

 

Nyugat Balkán (ez mi is pontosan?) Talán Belgrád, Zágráb, Ljubjana ? Na most Belgrád esetében a megalakult Air Serbiaval nehéz lenne versenyezni vagy a gyanítom még mindig olcsóbb vasúti eljutással. A horvát és szlovén főváros még talán összejöhet.

Erdély talán, de arra "rárepülhet" később a Wizzair is nem?

Amúgy a fenti desztinációkra elegendő lenne regionális jet de talán turbóprop is.
Lehet később Wizz is tervez ilyet beszerezni az Airbus-ok mellé? Ki tudja

Hosszútávú (Észak-Amerika) talán nem kizárólag CSAK New York-ot kellene favorizálni, esetleg Boston vagy Chicago járat is nyílhatna ha ott tartanak :P 

De azt hiszem mindezek csak álmok maradnak még jóideig talán örökre is.

a nyugat-európai célállomásokra meg már az adott nemzeti légitársaságok rendesen rárepültek napi több járattal (Berlin, Párizs, London stb...)


Szóval hol az a piaci rés?

Kérdezi egy abszolút hozzá nem értő de a téma iránt érdeklődő muki :) 

Előzmény: trizs77 (62939)
Vgyuri Creative Commons License 2015.02.03 0 0 62940
Évente egy stadion támogatással meg is lehet csinálni, akár a felcsúti reptéri bázissal is. Ha nem Sólyom mintára egy long haul társaságot akarnak csinálni, hanem megelégednek a charter és bérlet üzemmel, olyan társaság sok van a világon, és nem mind bukik meg:-)
Előzmény: trizs77 (62939)
trizs77 Creative Commons License 2015.02.03 0 0 62939
stipike Creative Commons License 2015.02.02 0 0 62938

Köszönettel a nagyított képet. A képen a szembeni hegységben látható mészkőbánya alatt a sik részen jól kivehető a repülőtér burkolt pályavonala. Attól jobbra a Dimona gyár, balra pedig hangárok és további javítóbázisok, stb.  Stipi

RNZoli Creative Commons License 2015.02.02 0 0 62937

Itt a válasz a kérdésedre, valószínűleg előzetes lajstromjel kijelölés történt, azért hogy ezt festhessék fel a gépre, majd a berepülési program sikeres lezárásakor pedig ezzel állítja ki a hatóság a lajstromozási bizonyítványt. 

 

"A Magnus Expedíció repülőgépe, rövid időre megszakítva a berepülő programot, két hétig a kecskeméti Malom Bevásárlóközpontban kerül kiállításra. "

 


Csak aztán kapkodás ne legyen a nagy dátum miatt.  A korábban tervezett indulási nap 2014 október 1 volt, tehát egyértelmű a csúszás, kár lenne egy ilyen nagy horderejű emlékrepülést kockáztatni. 

Előzmény: Vgyuri (62936)
Vgyuri Creative Commons License 2015.02.02 0 0 62936
Gyanús nekem ez a "Gerle-2". Most a Jetfly-ban is van cikk a nagy repülésről. Sem egy gyártó, sem egy típusjel. A ráfestett lajstromjelet (HA-XCN) sehol sem találom.
BJani Creative Commons License 2015.02.01 0 0 62935
Előzmény: stipike (62934)
stipike Creative Commons License 2015.02.01 0 0 62934

A kép alól lemaradt. et a Wiener Neustadt sportrepülőtér. ( Régi KuK. katonai reptér )  Jobb felbontásban látszik mögötte a burkolt másik is a Dimona gyárral. 

stipike Creative Commons License 2015.02.01 0 0 62933

Itt is van néhány pálya, keresztező is, mégis évek óta ( több mint 100 éve ) jól működik.  Stipi.

manhattani Creative Commons License 2015.01.30 0 0 62932

Aha, kösz!

Előzmény: BOLOND (62931)
BOLOND Creative Commons License 2015.01.30 0 0 62931

bocs ez manhattaninek volt szanva

Előzmény: BOLOND (62930)
BOLOND Creative Commons License 2015.01.30 0 0 62930

Ugy tunik hogy flap deflection jelzo mint sok mas gepen.  A szam-ertekek is azt igazoljak.

Előzmény: Vgyuri (62929)
Vgyuri Creative Commons License 2015.01.29 0 0 62929
Vitorlázoreptereken, ahol hely kiadja, több pályát jelölnek ki, hog mindenféle szélirányhoz igazodni tudjanak. A legjobb (csak hallomásból ismerem) egy lengyel , talán a lodzi, ahol 6 pálya volt, mindegyik végen egy-egy trolibuszmotorból készült csörlő fxen telepítve.
Előzmény: manhattani (62927)
manhattani Creative Commons License 2015.01.29 0 0 62928

De hogy komolyabb dologról is legyen szó:

Ez annak az ATR-42-esnek a szárnyán volt, amivel Bp-ről Prágába repültem.

 

 

 

 

A mutató, akár fel, akár le, akár vízszintes szálláskor így állt, a nulla alá...

 

Mire volt vajon jó ez a skála?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!