Igen, lehet. De Genf mellett (már Franciaországban) Annemasse-ban is van egy kisgépes reptér.
Már én is szálltam be Genfbe a hegy körül. Az Easyjet egy idő óta odafelé gyakran a déli útirányt veszi, Fiume, Velence, Miláno felé. Gondolom, amikor Németország fölött telített az ég. Aztán ha ÉK-ről száll le Genfben, direkt átrepül az Alpok fölött, ha DNy-ról, akkor volt már, hogy megkerülte a Mont-Blanc-t. Érdekes, visszafelé, Genf-Bp irányban még sohasem repült dél felé.
Egy jópofa reptér kisgépeknek. A francia Alpokban, Megève-ben van, majdnem 1500m magasan. Érdekessége, hogy egyenesen nekifut egy 1200m magas sziklafalnak. Természetesen mind landolni, mind startolni csak a másik irányban lehet. Emellett a kifutópálya nem is vízszintes, a hegy felé emelkedík, saccra legalább 15-20 métert. Így bizonyára könnyebb mind elstartolni, mind pedig megállni. Rendes forgalma van, különösen télen, Megève egy híres síparadicsom, a gazdagok ide a saját gépükkel érkeznek.
Faro-ba jobb vagy oda is lehetne ha már Portugália. Szezonálisan mindenképp, én egy alkalommal (10 éve) voltam arra, nem volt rossz az a régió (Algarve) :P
Jéé a Tu 134 angolul "karattyol" a leszállásnál, megközelítésnél megtanították "inglisül" számlálni a magasságot? :P Ahogy nézem egy GPS is fityeg a "navigátornál, vagy az a fed mérnök aki jobbra ül?
Tudom, láttam, de én úgy értelmeztem, hogy a normális konteo nem talál ki tényt, meglevőket magyaráz - félre. Egy interjú megléte az tény, vagy hamisítvány, konteeózni utána kell.
"Figyelem: cikkünk a világot érthetetlenül komolyan vevők megzavarására alkalmas állításokat tartalmaz. Az összeesküvés-elméleti napra készült többi cikkünket itt találja. (Ezt a közleményt felsőbb erők utasítására, utólag illesztettük a cikkbe.)"
Elméletileg elképzelhető az átlépés. Azt nem mondja a muki, hogy pénteken még ancsán repült, hétfőn meg már érbaszon. Aki Nyíregyházán végez, annak van egy éppen-éppen, de CPL szakszója. Azzal elvileg már át lehet lépni egy légitarsaság képzési programjába. Persze amelyik társaság válogathat, az előírhat egy-két még saját erőből megszerzendő fokozatot.(multiengine, IFR, Garmin 1000)
Más, de aranyos az NGC-n a "Bozótpilóták Dél-Afrikában" sorozat. A mindenféle szakszós pilóták a szavannán sátoroznak és várják, hogy valamelyik bozótugró társaság felvegye őket. A Ryanair pilótának is várakozni kellett. Mondjuk amit a repulőiskola óta az Airbuson megtanult, nem sokat segit a szavannán:-(