Keresés

Részletes keresés

manhattani Creative Commons License 2014.08.06 0 0 62520

Ezen az oroszok is buknak. A Hungarocontrol is szép pénzt keres az átrepülésekből. Szerintem csak ijesztgetnek, de már nem olyan ijesztő a medve.

Előzmény: trizs77 (62519)
trizs77 Creative Commons License 2014.08.05 0 0 62519

hhüümm

 

http://hvg.hu/kkv/20140805_Nagy_pofont_adhatnak_az_oroszok_az_europa#utm_source=hirkereso&utm_medium=listing&utm_campaign=hirkereso&utm_content=default_hirkereso

 

Megindul az újabb "légifolyosó" háború ?

 

Gyermekkoromban milyen nagy szám volt, hogy nyugati gépek is repülhetnek Szibéria fölött.

 

Mennyi újságcikk szólt róla.

 

----------------

 

Ha nem mehetnek arra, marad a sarki útvonal vagy a szintén nem békességéről híres közel kelet.

 

 

Vgyuri Creative Commons License 2014.08.04 0 0 62518

Akkor magasabban volt a csimbummcírkusz és a gépek laposkúszásban jöttek leszállni?  A földszinten nem volt légmozgás, bármelyik irányból jöhettek, gondolom a két pályát  szétosztották a 13 és 31 irányban mozgók között.

 

Én a 13R pályára érkezőket láttam a Rákos-patak felett.

Előzmény: DAttis (62514)
DAttis Creative Commons License 2014.08.04 0 0 62517

Köszi az infókat mindenkinek

Fél 7 körül írtam a KLM az valahol a környékünkön (XI ker felett) járt mikor a 13-as irányon láttam felszállni a Wizz gépet a radarkép tanúsága szerint

 

Még arra gondoltam a környéken akkor még tomboló zivatar miatt van ez - Őszintén szólva zivatar mozgását nem tudtam belőni pedig fontos kérdés volt, hogy bőrig ázom-e induláskor vagy addigra elvonul-e :)

 

Az égen jól elkülöníthető zivifelhőt láttam már úgy, hogy a gépek jól láthatóan nagy ívben kerülték el, de most nem igazán látszott hol van a magja illetve a cella központja, randa idő volt az tuti.
UPS gépe állítólag holdingolt is

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (62516)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2014.08.04 0 0 62516

Vagy mondjuk már régebben a 13-asnak megfelelő szél volt, de csak 3 csomó, és nem törődtek vele, aztán felerősödött a szél, amihez nem kell sok idő, és 5 csomó felett már kötelező figyelni rá.

 

A másik meg, hogy éjszaka sokkal jobban szeretnek 31-est használni, hogy ne a város felett szálljanak le a gépek, és te elég korán írtál, ezzel is lehet összefüggésben.

Előzmény: DAttis (62514)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2014.08.04 0 0 62515

Ahogy én látom, ezt nem néhány perc alatt szokták eldönteni, és ha nagyon kicsi a forgalom, még az is előfordul, hogy kétirányú pályát használnak. Mondjuk pont átálltak a 13-asra vagy már úgyis készülnek átállni, vagy vagy nem akarnak átállni, de kicsi a szél, de jön dél felől egy gép, és kéri a 31-est, akkor megadják neki, ha nincs más a közelkörzetben. Sőt olyat is hallottam, hogy az irányító ajánlotta fel. Ez főleg a leszálló gépeknél érdekes, de a felszállóknak se teljesen mindegy. Az is lehet, hogy arra volt dolguk (mondjuk Hollandia északabbra van, Spanyolország meg nem :-)), vagy egy leszálló gép miatt vártak az átállással, mert az már rajta volt a 31-esen, és nem küldték szembe a felszállót.

Szerintem ez a legritkább esetben történik úgy, hogy 3 perc alatt 180 fokot fordul a szél.

Ha megnézed a reptéri szabályokat, nem is kell ilyen sokat fordulnia, ha már a határon volt, akkor nagyon kicsi is elég lehet.

Előzmény: DAttis (62514)
DAttis Creative Commons License 2014.08.04 0 0 62514

Lehetséges (biztos ha így láttam a radar oldalon) hogy egy KLM gép még 31-es irányon szállt fel de a Wizz Barcelonai járata már 13-as irányon. Most néhány perce

Elég randa idő van ez tény de ekkora szélfordulás pár perc alatt?

Előzmény: Vgyuri (62513)
Vgyuri Creative Commons License 2014.08.03 0 0 62513

Itt űlök a fiamnál Angyalföldön, és az utasszállító gépek a hangerőből és némileg a látványból ítélve jóval alacsonyabbn mennek, mint máskor. Mi lehet az ok?

 

trizs77 Creative Commons License 2014.07.31 0 0 62512

Ok.

Megkeresem majd a megfelelő topikot..................:-)))

 

Előzmény: malazs (62511)
malazs Creative Commons License 2014.07.31 0 0 62511

Tőlem lehet, engem nem zavar, csak meg van erre a megfelelő topic, ahová inkább illik. De ha neked ez élmény akkor OK.

 

Viszont akkor ne lepődjünk meg ha valami ruszki hívő ide kezdi posztolgatni az MH17 képeit ugye?!

Előzmény: trizs77 (62510)
trizs77 Creative Commons License 2014.07.31 0 0 62510

Ok.

De miért ?

 

Nekem nem lehet - ma - ez a Legnagyobb repülős élményem ?

 

 

Előzmény: malazs (62509)
malazs Creative Commons License 2014.07.31 0 0 62509

Ez itt off topic szerintem ;-)

 

Inkább a fónia>sajtóhírek, vagy repülős szakkocsma topicba illene ;-)

Előzmény: trizs77 (62508)
trizs77 Creative Commons License 2014.07.31 0 0 62508
manhattani Creative Commons License 2014.07.24 0 0 62507

>Amúgy az utolsó rész elég nem jól sikerült szerintem kevés benne a repülés :)

 

Szerintem attól sikerült jól. Annak a sorozatnak az volt a célja, hogy kedvet csináljon a jelentkezéshez a katonai repüléshez, mert súlyos alkalmas hiánnyal küzdöttek. A hatvanas években a középiskolából öten mentünk el, és az első szűrőn (a forgószéken) öten véreztünk el :-)

Előzmény: DAttis (62505)
manhattani Creative Commons License 2014.07.24 0 0 62506

OFF: Csakhogy 30 évre előre nem azt mondják meg, hogy "az ország délkeleti részén eső várható".

A hőmérséklet trendje meg kiszámítható az előző 30 évből + egyéb tényezők hatásából. ON

 

Mindenesetre, a Dreamliner a következő 30 évre készült, de nem hallottam, hogy a tervezésénél figyelembe vették volna az esetleges felmelegedést. Meg mint ahogy más tervezésénél sem nagyon. Úgyhogy... a repülőipar más, mint a riogatóipar :-)

Előzmény: rezgaras (62503)
DAttis Creative Commons License 2014.07.24 0 0 62505

Kicsit más

 

Múltkor sikerült "tecsőn" végignézni az Őrjárat az égen című sorozatot

 

Felmerülő kérdés

 

A film ugye 1969-ben készült vajon a történet maga is akkor vagy kicsit korábban játszódik tehát 60as évek eleje?

A repcsi típusok ugyan tiszták L-29, MiG-15 főleg a főcímben, a szereplők 21-esen repülnek kérdés melyik változattal a sok közül (ebben nem vagyok képben hogy is jöttek a típusváltozatok Magyarországon)

Az utolsó részben amit a szovjet pilóta (Madaras József) hoz, valami új változat (filmben persze nem valódi nevén nevezik) de egy komolyabb felépítésű MiG-21 változat de ugye még nem bisz mert az később jött mint 1969-70?

 

Amúgy az utolsó rész elég nem jól sikerült szerintem kevés benne a repülés :)

DAttis Creative Commons License 2014.07.24 0 0 62504

Jó van na, amúgy a tendenciáról beszélnek, a klíma átalakulóban

 

Nézd azért beláthatjuk itt Közép-Európában is egyre gyakoribb a 35 fokos majdnem 40 fokos nyár (sajnos, én se szeretem), ami  ugye inkább a trópusokra jellemző.

Nem tudom pld egy kánikulai nyáron mennyire szeretik a pilcsik, hogy a nagy hőségben több tolóerőre van szükség Budapestről, Prágából akár Frankfurtból felszállva. Azt hihetik valahol Afrikában vannak :)

 

Egyszerű mezei emberként is tapasztalom a viharok, esők brutálisabban jönnek, csapnak le mint 30 évvel ezelőtt. Én ugyan 40+ vagyok még de azért a 70es évek végén 80-as évek közepén gyerekként nem tapasztaltam a fent említett szélsőséges időjárást. 

Előzmény: rezgaras (62503)
rezgaras Creative Commons License 2014.07.24 0 0 62503

Imádom, amikor a 30 év múlva bekövetkező időjárásról írnak, amikor 4 napra előre sem tudják megmondani. :-((

 

Előzmény: DAttis (62502)
DAttis Creative Commons License 2014.07.23 0 0 62502

http://www.airportal.hu/ap/viewtopic.php?t=21583

Nocsak micsoda gondokat fog a jövőben okozni a szélsőséges időjárás.

A cikket illusztráló képek a Thai gépek meg milyen "gyönyörűek" :P

Vgyuri Creative Commons License 2014.07.21 0 0 62501

Majd lemossa az eső, legkésőbb a felhőben.

Előzmény: DAttis (62500)
DAttis Creative Commons License 2014.07.21 0 0 62500

Utasként is fincsi:

 

ahogy a sár az ablakra verődik felszálláskor.  
Csodás utazás Oroszhonban :P

Előzmény: Gregor83 (62497)
Vgyuri Creative Commons License 2014.07.20 0 0 62499
Neked a karosszékből:-)
A pilotánál múködhetett a zabszem effektus, miközben a sebességmérőt bámulta.
Előzmény: Gregor83 (62497)
heted7 Creative Commons License 2014.07.19 0 0 62498

Jók a kommentek :)
"Unless these guys are trying to escape a village full of zombies that's probably one of the most unsafe decisions I've ever seen."

Előzmény: Gregor83 (62497)
Gregor83 Creative Commons License 2014.07.19 0 0 62497

Ez fincsi lehetett:

 

Bieux Creative Commons License 2014.07.19 0 0 62496

A HA-LEC-cel még mindig repülhetsz, fél millából össze is tudod hozni. Jelenleg ebben a köntösben tölti napjait:
http://www.airliners.net/photo/Avior-Airlines/Boeing-737-2T5-Adv/2423255/L/&sid=d32c153795371a451e6dadbf84b28173
A 7 db Malévos 200-as közül már csak ez és a HA-LEK repül. :(
Nekem meg pont a 200-as tetszik, olyan kísérleti gép jellege van azzal az aránytalan nagy vezérsíkkal, a hajtányokat meg mintha csak úgy odaragasztották volna, hogy valahogy menjen is. :)

Előzmény: DAttis (62451)
DAttis Creative Commons License 2014.07.16 0 0 62495

http://www.airportal.hu/ap/viewtopic.php?t=21465

 

Derűt fakaszt ez a számokkal való birkózás a két gyártó közt melyik a jobb :D

Mindkét gyártó a szívem csücske de ki is rendelkezik nagyobb múlttal így az összeladással is? Nem a jenkik?

 

Amúgy a megrendelés még csak egy papírra leírt szám és ha a gazdaság közbe szól (ki tudja hány légitársaság csukja be a boltot világszerte) akkor mindketten pofára eshetnek nem?

 

 

Vgyuri Creative Commons License 2014.07.15 0 0 62494
Rossz tulajdonost máshol is lehet találni. Az Abramovicsok legalább légügyi szakemberek voltak. Az olajhoz valószínüleg kevésbé értettek és az olajveszteség korrigálására adták tovább a Malév részvényeiket. Túl drága hobbicikk volt:-)
Előzmény: manhattani (62492)
Utas2 Creative Commons License 2014.07.15 0 0 62493

nem kéne elfelejteni, hogy az már csak a végjáték volt.

Előzmény: manhattani (62492)
manhattani Creative Commons License 2014.07.15 0 0 62492

Annyiból meg nagyon különbözik, hogy a MALÉV rengeteg baját az okozta, hogy egy nagy hatalmú részvény az oroszokhoz került.

A lengyeleknél nem hiszem :-)

Előzmény: Vgyuri (62490)
manhattani Creative Commons License 2014.07.15 0 0 62491

Jaaa, azt hittem, az első a te mondatod! :-)

Előzmény: RIKA424 (62489)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!