A Lufthansa meg nem "finnyás" hisz az Airbus konkurens óriásgépe is megtalálható a flottájában.
Bár a keskeny törzsű gépeknél ugyan az Airbus tűnik többségben a "Classic" 737-es mellett, talán ez utóbbi típus lassan el is tűnik hamarosan a flottából? - csak hangos gondolkodás :P
Szerintem inkább repülőgép-vezetési és üzemeltetési szempontokba szálltak be, mondván, hogy ha szeretnétek tőlünk megrendelést, akkor bizonyos dolgokat úgy csináljatok, ahogy mi mondjuk.
A Classic 747-t javító cégek, nem a légi ipar részei ?
Ha csak classic 747-est javítanak, akkor manapság már igencsak a piac peremére kerülhettek, mert amennyi 747-200 repül manapság, abból sokan nem élnek meg...
Pl. a flightradaron most ebben a pillanatban Európa felett egy darab sincs, a legközelebbi a Kaszpi-tenger felett repül, egy Kalitta...
A neten elérhető production list alapján egyébként 32 van még civil üzemeltetésben, a legnagyobb üzemeltetők:
Iran Air (5 gép, nem lennék biztos benne, hogy mind aktív...)
Kalitta Air (6 gép)
a többi cégnek ennél csak kevesebb van, jellemzően 1-3 darab.
Szerintem pont a Lufthansa fedélzeti magazinjában olvastam még régebben, hogy a 747-8-as széria tervezésében a Lufthansa is benne volt elég komoly részben.
Az kérlek alásan egy olyan új szak szó tervezet, melyet az az ügyeletes újságíró alkot, aki unalmában un. "kis színest" akar írni délelőtt (mert nem történt épp semmi a világban) de a kis színes írása közben a felesége folyamatosan baszogatja, hogy vigye már le a szemetet, a gyerek meg üvölt, hogy az öccse állandóan piszkálja, nem hagyja játszani.
Átadta ezerötszázadik 747-es típusú repülőgépét az amerikai Boeing, a Jumbo Jetet a német Lufthansa állítja flottájába - közölte az everetti gyártó vasárnap az MTI-vel.
Az ezerötszázadik gép egy 747-8 Intercontinental, amelyből a Lufthansának ez a tizennegyedik a flottájában és további ötre van rendelése.
Az átadással a 747-es lett az első szélestörzsű gép, amely elérte az 1500-as értékesítési darabszámot, bár ehhez több évtizednek is el kellett telnie.
A becenevén Jumbo Jet volt a világ első szélestörzsű repülőgépe, 1970-ben szállt fel először az azóta már csődbe ment Pan Am légitársasággal és a légiipar egyik legfelismerhetőbb típusává vált.
2010 szeptemberéig a Jumbot Jet a Wikipedia szerint 124 balesetben volt érintett, ezekben 2852-en vesztették életüket.
A négyhajtóműves repülőgép változattól függően 366-605 utast tud szállítani, hossza 70, magassága 19,4 méter, szárfesztávolsága 60 méter.
Belenéztem a visszapillantóba a reptér felé menet, de autó helyett egy repülőt láttam benne. :-))
A kilátóterasz viszont hatalmas csalódás. 500 forintért a bud.hu figyelmeztet, hogy előtte menj vécézni, mert ott nem lehet, és ha mégis kell, akkor kifizetheted újra a belépőt, hehehehe. A helyszínen nincs ilyen figyelmeztetés. A látóirányok szegényesek, a 31 finalre alig lelet lálátni, azt is csak egy vastag és optikailag gyenge planparalel üvegen keresztül, amin át lapos szögben erőlködve a kukkerben egy elmosódott pacnit látni a közeledő gép helyett (először el se hittem, hogy az a gép). Sehol egy kicsi vízszintes felület, mondjuk egy párkány, ahova pakolni lehessen, ha van nálad egy tablet, amivel nézed a flightradart, egy kukker meg egy fényképező, és közben elővennéd a vizedet, meg vagy lőve. Ezzel szemben tele van bűzlő bagósokkal az egész. Sehol egy információforrás, kijelző vagy hangosbemondó, ahol követni lehetne a gépeket. Szóval pénzbeszedésre megy az egész.
Hamarosan elérhetőek a jegyek a Prága-Balaton légi járatra - közölte Daniel Sabík, a CSA szóvivője pénteken az MTI-vel, azzal kapcsolatban, hogy a nyári turistaszezonban rendszeres heti légi járatot indít Prága és a Balaton között a Cseh Légitársaság (CSA).
"Eredetileg charterjáratot terveztünk, de végül is rendes járat lett belőle" - mondta Sabík, aki szerint a CSA a járat indítását több magyarországi utazási irodával együttműködve készítette elő.
Az első járat július 28-án hétfőn 12.15 órakor indul a prágai Václav Havel repülőtérről; s a gép 13.35-kor száll le Hévíz-Balaton repülőtéren. Visszafele a gép 15.00 órakor indul Hévízről, és 16.30 órakor száll le Prágában.
A hétfői légi járatok november közepéig rendszeresek lesznek, s a tervek szerint jövőre újraindítják őket.
A CSA szerint megnőtt a csehek érdeklődése a Balaton iránt, ugyanakkor német, orosz és skandináv utasokkal is számolnak. A prágai indulás időpontját a Németországból, Oroszországból és Dániából érkező járatokhoz igazították.
"Az ezekből az országokból Prágába érkező utasok nagyjából egy óra alatt továbbutazhatnak a Balatonhoz.
Visszafele szintén jó a kapcsolat ezekkel az államokkal - fejtette ki a szóvivő. A repülőjegyeket a CSA irodái néhány napon belül elkezdik árusítani. A jegyek a CSA internetes honlapján keresztül is beszerezhetőek lesznek. A CSA rendszeresen repül Prága és Budapest között, de tavaly csökkentette a heti járatok számát.
A Cseh Légitársaság a múlt évet 922 millió koronás veszteséggel zárta, ami 2009 óta a legrosszabb eredmény. Az Mladá Fronta Dnes című lap szerint a CSA gazdálkodása a korábbi években is veszteséges volt, de a végső adatokat a társaság vagyonának kiárusítása mindig módosította.
2012-ben például a gazdálkodás hivatalosan 849 millió koronás nyereséggel zárult. A vagyoneladásra a cég túlélése miatt volt szükség - mutatott rá a lap.
Ezt már a múltkor kitárgyaltuk. Az is egy nagy tudomány, hogy a fonetikát hogyan írjuk le, meg egyáltalán hogyan mondja az orosz. Az orosznál van hivatalos szabálykönyv, amit "a bizottság" 1984-ben leírt. A kinaira is volt, de utána maga kinai kormány teljesen mást írt össze. A legtöbb nyelvre meg semmi sincs, mindenki úgy írja át, ahogy akarja, legfeljebb kialakulnak íratln szokásik.
Kubaszov az elfogadott, mert valaki úgy döntött a helyesírási bizottságban. Az "á" és az "a" hangsúlykérdés, azt meg jobb ha nem piszkálják. Az orosz nem latinbetűs írás, ezért fonetikusan kell átírni. Basinger neve latin betűs, azt úgy kell írni, ahogy ő kívánja. Hivatkozhat családi hagyományra is.
Volt egy brit miniszterelnök, Home. Ő Húm-nak mondatta magát a családi hagyomány szerint, mert állítólag középkori őseinek katonái a vezérük nevét kiáltva rohantak az ellenségre. Kissé hülyén hangzott volna, ha "Haza" lett volna a csatakiáltás :-)
Kubaszov szerintem egy kicsit magasabb volt (pontosabban Berci alacsonyabb), őt nem korlátozták a vadászpilóták magassági korlátai (hogy elférjenek a dekk alatt.) Ő mérnök volt, a Szojuz űrkabin egyik vezető tervezője. Többször kellett neki "szervizelni" menni :-(
Célszerű Kubászovnak ejteni :-) (Mint ahogy Kim Baszingert sem mondunk...)
>a gyerekkoromban mikor repültek így mondták) hogy jóval idősebb Bercinél Kb 15 évvel?
Kubászov nem először repült az űrbe, lehet idősebb. Ami érdekes, ami képet lehetett látni az űrhajó körül róluk, az úgy mutatta, hogy Kubászov nagy darab, magas, Berci meg kisebb, filigránabb. Aztán láttam egy képet róluk, egymás mellett, állva, Berci a magasabb :-)))
Azt tudod, hogy miért volt Berci keze az űrhajóban kék-zöld?