Keresés

Részletes keresés

RNZoli Creative Commons License 2014.05.09 0 0 62294

"főleg éjszaka törtek velük sok borsot a németek orra alá, amikor leállított motorral bevitorláztak a táborok fölé, ledobtak pár bombát, majd hazapöfögtek - valószínűleg ez volt az első lopakodó bombázó :)"

 

Csak annyit pontosíthassak, hogy a említett éjszakai zavarórepüléseket a tábori repülőterek ellen szovjet lányok és asszonyok végezték. A motorleállítás nem volt jellemző, elég volt siklásban megközelíteni a célt. Eltalálniuk szinte semmit sem sikerült, de a német pilóták és karbantartókat épp eléggé lefárasztotta a minden éjszaka ismétlődő "műsor", a riadószirénák, a robbanások. A legnagyobb veszteségeket az okozta, amikor a németek bevetettek egy Me-110-es éjszakai vadászt ellenük.  Egyébként szinte bárhol le tudott szállni, 1944-ig nem is használtak benne ejtőernyőt.

 

Kihagyhatatlan könyv a témáról (és más sok jó információ):

http://www.amazon.com/Dance-Death-Soviet-Airwomen-World/dp/1585441775

 

Előzmény: Hamster (62291)
RNZoli Creative Commons License 2014.05.09 0 0 62293

Nem tudom mennyire illik ide, vagy van-e rá jobb topik, de az biztos hogy az ilyen túrákon rengeteg repülős élmény keletkezik, ha esetleg valakit érdekel az aktív részvétel, megadom a szervezők elérhetőségét:
http://www.kekeg.hu/kekeg/hirek/eszaki-vartura.html

DAttis Creative Commons License 2014.05.09 0 0 62292

6 éves unokaöcsinek a Po 2-es "csattogása" tetszik a legjobban

Előzmény: Hamster (62291)
Hamster Creative Commons License 2014.05.09 0 0 62291

Csillagmotorok bűvöletében

Április végén ismét megrendezték a Goldtimer Nyílt Napot a budaörsi reptéren , én meg természetesen megint kimentem rá. Úgy sejtem, várható néhány bejegyzés a fűben látott régi autókról a közeljövőben, de most inkább a rendező Goldtimer Alapítvány régiségeit[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

BJani Creative Commons License 2014.05.08 0 0 62290

Pontosan ez az. Ha netán tud is úgy adni a tenorista, hogy azt csak a pilóta hallja, akkor is readback-et már mindenképp hallja az irányító is, és rögtön reagálni fog rá. Máris lebukott a tenorista, merthogy mindenki tudni fogja, két dudás van egy csárdában. Az irányító meg jobban el fogja tudni adni magát, és a rádiója is jó eséllyel erősebb.

 

Előzmény: heted7 (62287)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2014.05.08 0 0 62289

Nem is gondoltam, hogy unalmában csinálta az irányító. :-) Csak szeretem megérteni a dolgokat, meg tesztelni, hogy mennyire értem.

Előzmény: BJani (62285)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2014.05.08 0 0 62288

Lehet, hogy igazad van, de szeptember 11. is meghaladta volna a fantáziánkat egy héttel korábban. Biztos sok racionális válasz született volna rá, hogy ez miért nem lehetséges. Az ilyesmi megváltoztatja az ember látásmódját.

Előzmény: BJani (62286)
heted7 Creative Commons License 2014.05.08 0 0 62287

A rosszcsont elvben azt eljátszhatja, hogy úgy ad, hogy a gép hallja, az igazi torony ne. A gép és/vagy az igazi irányítás válaszát azért nem könnyű észrevétlenül zavarni, és ha a pilóta gyanút fog, hogy valami nem stimmel (esetleg az igazi irányító is mond valamit és azt is hallja), akkor azt gondolom laikusként, azért már jóval nehezebb hülyeségre rávinni.

Előzmény: BJani (62286)
BJani Creative Commons License 2014.05.08 0 0 62286

Egy terroristának ez elég bizonytalan kimenetelű dolog lenne, nem olyan könnyű ám két gépet pont egymásnak vinni. Neki az nem elég, ha csak vaskosan sérül az elkülönítés. És akkor még a TCAS is ott van, utolsó védővonalként.

 

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (62284)
BJani Creative Commons License 2014.05.08 0 0 62285

Az is lehet, hogy másik gép volt alatta, akár a nem ellenőrzött légtér tetején.

Valami oka biztos volt. :)

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (62283)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2014.05.08 0 0 62284

Kivéve, ha terrorista. Ha nem tud fegyverrel felszállni a gépre, a levegőben okozott csörömpöléssel is elérheti a célját.

Előzmény: BJani (62282)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2014.05.08 0 0 62283

Ez azzal lehet összefüggésben, hogy ellenőrizetlen légtér felett repül? Az egyik ANEXA, a másik Esztergom felett volt. De ha jól sejtem, az ILS siklópálya úgysem tudná levinni sem az ellenőrizetlen légtérbe, sem a Pilis sziklás meredélyére,  akkor meg minek?

Előzmény: BJani (62281)
BJani Creative Commons License 2014.05.08 0 0 62282

Mi történik, ha egy lelkes rádióamatőr beszáll a vonalba, és irányítani kezd? Azt értem, hogy előbb-utóbb berakják a hűvösre a tagot, de ott és akkor honnan tudja a pilóta, hogy melyik az igazi Trebitsch?

 

Az ilyen szerencsére nagyon ritka. Technikailag ahogy a többiek írták, valóban nem nagy etwas a kalóz adás egy kiválasztott repfrekin. De, ahhoz, hogy a kalóz tudjon úgy rádiózni, hogy azt a pilóta jobban elhiggye, mint a rendes irányító utasításait, ahhoz már komolyabb szakmai ismeretek kellenek, amit nem lehet csak úgy felszedni. Aki pedig rendelkezik ezen ismeretekkel (tehát tudna szabályos fóniával rádiózni), az viszont már ismeri tettének a súlyát is, tehát nem fog ilyet tenni.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (62272)
BJani Creative Commons License 2014.05.08 0 0 62281

Ma kétszer is olyant hallottam, hogy cleared for localizer 31L. 100-ból 99-szer ILS-t mondanak. Mi a különbség?

 

A cleared for localizer csak az iránysáv követésére ad engedélyt, a siklópályán való süllyedés megkezdésére nem. És jól sejted, még egy engedélyre szüksége lesz annak a gépnek.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (62271)
heted7 Creative Commons License 2014.05.07 0 0 62280

Örök rejtély marad :) Azért nem nagyon bánom :)

Előzmény: manhattani (62262)
manhattani Creative Commons License 2014.05.07 0 0 62279

>aki beleásta magát az elektronika rejtelmeibe, és magának építgette a készülékeket,

 

Kivéve a 8. kerületi úttörőházbeli adóvevőt, ami egy német katonai masina volt, a végcsöveken rajta volt a horogkereszt :-)

 

 

>és a forgalmazás már csak a hab volt a tortán.

 

Nem egészen, ott kellett nagyon figyelni, mert állandóan figyelték az amatórsávokat, és aki rosszat szólt, azt nagyon s...be rúgták :-)

Bocs az OFF ért :-)

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (62276)
Vgyuri Creative Commons License 2014.05.07 0 0 62278
Nekem évekig itt állt a szekrényemben egy R860 reprádió AN-2 antennával. Igaz 100 kHz-es, de csak találtam volna valahol egy szép kerek számú frekit, ahol az FR24-et figyelve (mondjuk autóból dupla akkuval) érdekes dolgokat játszhattam volna :-)
Előzmény: Sánta Kutya (SK) (62276)
manhattani Creative Commons License 2014.05.07 0 0 62277

>Persze egy kézi rádiót akárki vehet, ...

 

Egy asztali, akár 50W RF kimenőteljesítményűt is.

Előzmény: Vgyuri (62275)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2014.05.07 0 0 62276

Igen, ezt tudom. Rádióamatőr alatt az én időmben nem azt értették, aki vett egy kütyüt, és belebeszélt, hanem aki beleásta magát az elektronika rejtelmeibe, és magának építgette a készülékeket, és a forgalmazás már csak a hab volt a tortán. Abba meg simán belefér ez is.

Előzmény: Vgyuri (62275)
Vgyuri Creative Commons License 2014.05.07 0 0 62275

Elég lelkesnek kell lenni, mert az átlagos rádióamatőr FM-ben dolgozik, a repülés irányítás pedig AM-ben. Persze egy kézi rádiót akárki vehet, és csak abban bízhatunk, hogy az gyenge a hivatalos csatornákba beszóláshoz.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (62272)
manhattani Creative Commons License 2014.05.07 0 0 62274

Olvastam egy könyvet egy BA London-Bangkok-Sydney járat egy útjáról, ott a felszállás előtt figyelmeztették a pilótákat, hogy (akkor) Jugoszláviából valaki hamis irányítási adatokat rádiózik.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (62272)
Gregor83 Creative Commons License 2014.05.07 0 0 62273

Ha ez nem teherszallito lett volna, egy par embernek tuti eletreszolo "rocketing out" lenne. :)

 

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2014.05.07 0 0 62272

Mi történik, ha egy lelkes rádióamatőr beszáll a vonalba, és irányítani kezd? Azt értem, hogy előbb-utóbb berakják a hűvösre a tagot, de ott és akkor honnan tudja a pilóta, hogy melyik az igazi Trebitsch?

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2014.05.07 0 0 62271

Ma kétszer is olyant hallottam, hogy cleared for localizer 31L. 100-ból 99-szer ILS-t mondanak. Mi a különbség? Azt értem, hogy a localizert előbb kell megfogni, mint a glide-ot, meg messzebbről, de ez most azt jelenti, hogy később még egy engedélyre lesz szüksége?

Vgyuri Creative Commons License 2014.05.07 0 0 62270
És akkor még ott vannak a listában nem szereplő magánfelszállok, ahol a tulaj nem is adhat engedélyt idegennek a haználatra.
Előzmény: erchegyia (62269)
erchegyia Creative Commons License 2014.05.07 0 0 62269

a nyilvános reptereket - nyitvatartási időben - bárki bármikor használhatja (az AIP-ben meghatározott díjak megfizetésével). A nem nyilvánosak csak az üzemeltető előzetes engedélyével használhatók.

Előzmény: DAttis (62268)
DAttis Creative Commons License 2014.05.07 0 0 62268

Nagyon hülye vagyok hozzá, de mi az hogy nem nyilvános reptér és ott látom Budaörsöt, Farkashegyet HHH-t? Csaj, hogy a főváros környékét említsem

Előzmény: RIKA424 (62265)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2014.05.07 0 0 62267

Támogatom a 13L pálya további használatát a leszálláshoz, sokkal közelebb van a final az erkélyemhez! Hol kell aláírni? :-))

Vgyuri Creative Commons License 2014.05.07 0 0 62266
Ez sajnos nem elég napr:-( akész, mett az adatok a Maracskón keresztül kerülnek rá. Az meg nem hatóság, a reptérnyitásokat-zárásokat, adatmódosításokat senki se köteles nekik jelenteni. A hatóságnak van egy PDF formátumú adatlapja valamilyen .gov oldalon. Ha az naprakész lenne (a jelenleg letölthető tavaly őszi), abból lehetne egy automatikusan, közvetlenül frissülő hasonló weboldalt csinálni, akár ennek az általad mutatott www.hungaryairports.hu-nak a mintájára, illetve annak az automatiku frissítésére. Mert most kézzel csinálják, amikor ráérnek. Csakhát az pénzbe kerül

Amúgy a gugli meg ilyen fontos adatokat is kritikátlanul feltesz. Csak nehogy egyszer valaki ennek alapján válasszon kényszerleszálló helyet Túrkeve környékén.
Előzmény: RIKA424 (62265)
RIKA424 Creative Commons License 2014.05.07 0 0 62265

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!