Keresés

Részletes keresés

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2014.02.18 0 0 61989

Érdekesen mozgatja a köd a gépeket. :-)

 

 

Sajnos egy Batman :-) nevű gép (EXH621) elveszett a képről, mielőtt lefotózhattam volna, pedig még sokkal érdekesebb mintája volt, nemkivált a radar alatt körözgetett egy Tarom-gép, amit csak hangról hallottam.

Ami érdekes, hogy a kis és nagy gépek is mind a 31L-et kérik, mert ott sokkal nagyobb az RVR, mint az R-en, de még arra is inkább várt egy csomó gép mostanáig, most szállnak le sorban balra.

Mindeközben Békásmegyeren szépen dereng a napfény a párán át, és tetemes az RVR. :-)

RIKA424 Creative Commons License 2014.02.18 0 0 61988

ritkának tényleg ritka, de néha idetéved egy-egy.

 

Mondjuk nem a kubai, vagy koreai példányok, de az orosz példányok közül járt már itt egy-két db.

 

 

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (61987)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2014.02.18 0 0 61987

Nem tudtam, hogy ilyen ritkaság! Már sajnálom, hogy csak flightradaron láttam. :-)

A spotting marad az erkélyről, 13-as pálya esetén 4000 lábon és pár kilométerről, mivel a városnak a reptérrel átellenes végén lakom.

Előzmény: RIKA424 (61986)
RIKA424 Creative Commons License 2014.02.18 0 0 61986

Az ilyen 1 db-os flották*** a spotterek kedvencei.

 

Van valamiből 1 db, s az pont idejön kétévente egyszer.

 

 

 

*** = Cairo Aviator = 1 db TU-204 (120)

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (61985)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2014.02.18 0 0 61985

204-es a minap is járt Pesten, Egyiptomból.

Előzmény: RIKA424 (61984)
RIKA424 Creative Commons License 2014.02.18 0 0 61984

1./

Azt írja a zúújság, hogy még állományban van (nem biztos, hogy repképesen):

 

 - 10 db IL-18.................9 légitársaságnál 1-1.

 - 9 db IL-62                   4 légitársaságnál. Észak-Koreában repül már csak közforgalomban.

 - 25 db TU-134.................9 légitársaságnál.

 - 41 db TU-154................13 légitársaságnál,

 - 27 db TU-204.................8 légitársaságnál.

 

----------------------

 

2./ Nem sokára típus gyűjtők fogják átutazni a világot (mint most az egyetlen bangladesi DC-10 miatt), hogy még egyszer repülhessenek közforgalmú, menetrendszerinti IL62-vel, TU-134-el, vagy TU-154-el.

 

-------------------

 

3./ Más a helyzet az AN-24/26/32-vel amiből még legalább 300 repül.

Itt viszont nem nyomulnak az ex szovjet gyártók új típussal.

Nagy a valószínűsége, hogy a hamarosan bekövetkező, szükséges, generáció váltáskor, itt, ebben a szegmensben az ATR és a Bombardier aratni fog.

 

---------------------

 

4./Érdekes a helyzete a  YAK40-es utolsó 45 példányának.

Ilyen kicsi sugárhajtóműves gépet, újonnan, tömegével, már valószínűleg nem helyeznek forgalomba, menetrendszerinti, közforgalmú járatokon.

 

Ezeket a gépeket, turbopropp gépek fogják váltani.

 

---------------------------

 

5./ Ahol az idézett újságírói panel mondat igaz lehet, miszerint az új, orosz/ukrán stb. gép fejlesztések régi ex szovjet gépeket válthatnak az a 38 db-os YAK-42 lehet.

Ez meg túl kicsi piaci szegmens ahhoz, hogy ebből megéljenek az új orosz/ukrán utasszállító gépek, AN-148/158, IL-114, IRKUT MC-21.

 

 

RIKA424 Creative Commons License 2014.02.18 0 0 61983

Az a baj, az ilyen cikkekkel, hogy a cikket író magyar és más nemzetiségű újságíró emlékképekből, szövegpanelekből építkezik.

 

Az elmúlt 15 évben kiadott valamennyi ex szovjet, de új repülőgép típusnál/ról szóló cikknél, szerepelt az a mondat, hogy :

 

............".............A kiöregedő, gazdaságtalan, korszerűtlen szovjet repülőgép típusok leváltására tervezik........

 

Közben ilyenek vagy már nincsenek is, vagy már alig vannak.

 

Már alig repül közforgalomban, IL-18, IL-62, TU-134, TU-154.

Kivonták az IL-86-ot.

 

Ezekből mennyit is tart még nyilván az évente frissülő Airlines Census?

Pedig abban még benne vannak a már régen nem repülő, de még állományban lévő gépek is.

 

Tehát már nincs mit kiváltani.

Mire az új típusok piac érettek lesznek/lettek, addigra azt az űrt amire ezeket tervezték, betöltötték más gyártók.

 

 

 

 

Előzmény: DAttis (61979)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2014.02.17 0 0 61982

Helybe hozták nekik a repülőnapot, és még belépőt se kellett fizetni, miért lázadoznak?

Előzmény: DAttis (61978)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2014.02.17 0 0 61981

Rákosborzasztón ilyenkor szívből remélik, hogy mégis a Flightradar téved. :-)

 

DAttis Creative Commons License 2014.02.17 0 0 61980

 

0:32-nél hogy lebillen az orra, elég randa szél is van ahogy nézem (olvasom), kell korrigálni

DAttis Creative Commons License 2014.02.17 0 0 61979

http://www.airportal.hu/ap/viewtopic.php?t=18819

 

Az a "bajom"  már öreg vagyok ahhoz megértsemaz az oroszok ilyen típussal (típusmegjelöléssel) jelennek meg. Hol vannak a nagy gyártók tervezők mint Tupoljev, Iljusin? Az már a múlt és mindenki összedolgozik akár az Airbus.

DAttis Creative Commons License 2014.02.17 0 0 61978

http://www.jetfly.hu/rovatok/jetfly/egy-il76-os-ijesztett-ra-orenbugr-lakosaira/

 

Érdekes lehetett, mondjuk ilyet a "testvérek naponta "játszottak" (alacsony repülést) Érd felett An 26 vagy 32-vel, estenként Tu-154-el 134-el

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2014.02.15 0 0 61977

Ennyi tellett tele nélkül:

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (61976)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2014.02.15 0 0 61976

Hoppá, elkaptam a következőt megközelítés közben, Dabasnál jön!

Kétszer kattint, aki gyorsan kattint.

Előzmény: Lexes (61974)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2014.02.15 0 0 61975

E pillanatban egyszerre három ilyen is látszik az ablakomból.

Kár, hogy mindegyik 34-36000 lábon.

Előzmény: Lexes (61974)
Lexes Creative Commons License 2014.02.13 0 0 61974

Nem az enyém, de akkor is...

Budapesten landolt egy Boeing 777-es

A világ legnagyobb kéthajtóműves utasszállítója ritka vendég Ferihegyen. 331-en utaztak rajta. Tovább »

forrás: Index.hu

Hamster Creative Commons License 2014.02.13 0 0 61973

Más is imádta az Il-18-as hangját? Az Abda mellől leszerelt MOI kapcsán pár videóval nosztalgiáztam egy sort:

 

Az Il-18-as, Bécs felé félúton

Talán nem csak nekem égett az emlékezetembe az 1-es út mentén ácsorgó öreg repülőgép valahol Győr után . Amikor először jártam arra, még nem volt ott, aztán a tévéhíradóban mutatták, ahogy odaszállítják , onnantól kezdve mindig vártam, mikor látom meg, amikor[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2014.02.13 0 0 61972

Valahol Dél-Németországban tűnt el a gép. Egyrészt nem láttam, pontosan hol, mert épp kimentem a szobából, másrészt meg ez a gép sem látszik alacsonyan.

Előzmény: RIKA424 (61971)
RIKA424 Creative Commons License 2014.02.13 0 0 61971

Ilyenkor valami fejes utazik vajon?

 

-----------------

 

előfordulhat, elő is fordul de igen ritkán.

 

Humornak szoktuk elpoénkodni a híres mondatot :

............Az AN-26-os az a gép, mely a legjobb hatásfokkal alakítja át a kerozint zajjá................

de sajnos a humorosnak szánt mondatnak igen nagy (90%) a valóság alapja.

 

Ezért a fejeseink nem szeretik.

Persze ha a honvédelmi miniszternek egy másik honvédelmi miniszter társához kell utaznia és az a másik miniszter nem a saját fővárosában fogadja,  hanem valami katonai gyakorlótér melletti nevesincs repülőtéren, akkor marad az AN-26.

 

Nem egy nagy élmény, de ez van.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (61970)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2014.02.12 0 0 61970

Délután kellemes propellerhangot hallottam, de a felhőktől sajnos nem láttam semmit a felszálló gépből. Viszont a flightradar megmutatta, hogy egy An-26 a Hungarian Air Force légitársaság :-) állományából. Ezzel idáig még nem találkoztam. Jelenleg Prágától délkeletre halad 18000 láb utazómagasságon. Ilyenkor valami fejes utazik vajon?

Lexes Creative Commons License 2014.02.12 0 0 61969

Bocs, arra még nem jártam. Melyik is az? Valószínű érintett leszek mint utazóközönség.

Előzmény: Utas2 (61968)
Utas2 Creative Commons License 2014.02.12 0 0 61968
Ahogy azt a szomszédos beszélgetőpultos topikban pár hete megírtam.
Előzmény: Lexes (61967)
Lexes Creative Commons License 2014.02.11 0 0 61967

Úgy tudom, kb. áprilistól a szerbek felhordó járatokat indítanak Budapestról Belgrádba, így könnyebben és gyorsabban (valamint elég olcsón) elérhetőek lesznek a balkáni városok. Eléggé növekvőben van az arrafelé irányuló - leginkább üzleti jellegű - forgalom. 

Előzmény: Vgyuri (61966)
Vgyuri Creative Commons License 2014.02.09 0 0 61966

De jó már, hogy az újdondász pontosan ezt a félmondatot tartotta cimben kiemelendőnek. Mintha a Budapest-Belgrád vasútvonalat a repülős konkurencia miatt kellene rendbehozni :-)

Előzmény: RIKA424 (61965)
RIKA424 Creative Commons License 2014.02.09 0 0 61965

 

 

A repülésre kínálna alternatívát a MÁV

 

2014. február 6., csütörtök 15:17     InfoRádió

 


Jól halad a MÁV Zrt. átalakítása - jelentette ki a vasúttársaság elnök-vezérigazgatója. Dávid Ilona, aki a társaság igazgatóságának elnöke is, az InfoRádió Aréna című műsorában elmondta: a MÁV mostani vezetésének - 2012-es hivatalba lépése óta - 24 milliárdos megtakarítást sikerült elérnie, emellett új bevételi lehetőségeket is találtak.


 Az elnök-vezérigazgató közölte: az idén 144 milliárd forintos költségvetési forrás áll a személyszállítás rendelkezésére, pályafenntartás
ra pedig 60 milliárd.

Hosszútávon a MÁV a légi közlekedéssel kívánja felvenni a versenyt a 300-500 km-es távolságon belül - mondta Dávid Ilona. Úgy fogalmazott: emberi léptékű utazási időt tudna ajánlani a MÁV, ha a közép-kelet európai régió országai határokon átnyúló fejlesztéseket kezdenének, hogy az egyes fővárosokat össze tudják kötni.

A MÁV Zrt. igazgatóságának elnöke arról tájékoztatott, Orbán Viktor jövő hétre tervezett kínai megbeszélésein szóba kerülhet, a Budapest-Belgrád vasútvonal fejlesztése, felújítása.

Dávid Ilona azt is elárulta, hogy több alkalommal egyeztettek a szerb vasút képviselőivel arról, hogy összekössék a két ország fővárosát, és a jelenlegi csaknem nyolc órás menetidő helyett, akár három és fél, négy óra alatt el lehessen jutni Budapestről Belgrádba. A MÁV elnök-vezérigazgatója szerint ez alapvetően pálya-felújítási kérdés.

Az Aréna teljes műsorát meghallgathatja ha ide kattint.

 

rezgaras Creative Commons License 2014.02.07 0 0 61964

Nem. De a mostani bővítés olyan messze megy, amire igazán nem lehetett számítani 40-50 éve.

Előzmény: DAttis (61963)
DAttis Creative Commons License 2014.02.06 0 0 61963

mégis mire számítottak az ott lakók?

Hogy vmi "vidéki repterecske" lesz Frankfurtnál (gondolom a majnairól, van szó)

Előzmény: rezgaras (61961)
LAK Creative Commons License 2014.02.06 0 0 61962

pont a mai karikatúra a welt.de-n:

 

 

(az alacsony vételár ellenére Gerhard már megbánta"élete üzletét")

Előzmény: rezgaras (61961)
rezgaras Creative Commons License 2014.02.06 0 0 61961

Frankfurt mellett háborognak most sokan. A házuk 40-50 éve épült, akkor még szó sem volt ekkora bővítésről...

 

Előzmény: Vgyuri (61958)
Zolker Creative Commons License 2014.02.05 0 0 61960

Volt már szó erről. Split Scimitar Winglet lett a fantázianév. Kettős tollazatú a magyar verziója. 

Amúgy nem új gondolat (lásd pl. MD-11), csak ebben a hajlított verziójában új fejlesztés.

Előzmény: DAttis (61959)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!