Köszi, de nem vagyok én hős, csak szeretem a repülőket.
Még egy élményemet el akartam mondani, hogy adjunk a topik címének is olykor. Ez nem egy konkrét dátumhoz kötődik, hanem éveken át tartott. Gyerekkoromban még Békásmegyer felett húztak el a repülők. És akkor még elég rendesen jártak a légcsavaros gépek, amiktől berezonált az egész épület, de még az ember belső szervei is. Ahogy elhúzott egy fölöttünk, ha például az ágyon feküdtem, a testemben éreztem a vibrálást. Azt nagyon szerettem. :-) Nem is kellett az ablak felé nézni, mindig tudtam, hogy légcsavaros vagy sugárhajtású gép jön... Hát ez is a múlt.
Mint ahogy az is, hogy még régebbi gyerekkoromban, a hetvenes évek első felében még hangrobbanást is lehetett hallani Budapesten.
1000 emberből 999,9 acsarogva ír be ilyen oldalakra,( Mentsük meg Tökölt stb.) ha kétszer-háromszor elhúz a háza fölött egy repülőgép. Te meg ünnepelsz!
Hát már meg kell ünnepelni, ha elmegy egy repülő a ház fölött, és közelről is láthatom! Szerencsére a QTR209 az imént kicsit szűkebben vette a fordulót a 13-as pályához, agy kaptam műsort. :-)
15 000 méterre gondoltam, ott kicsi a forgalom és hidegebb van, tovább tart a kondenzcsík. Végülis 5-10 percig kellene fenntartani az olvashatóságot. Nem egyszerú, de sokkal tóbben látnák, mint a radartrackot, amire a hozzá nem értő úgyis azt mondja, hogy hamisítvány :-)
Nyilván nem a Tu-95 50 éves hajtóművére gondolt az ötletelő, hanem a duplasrófos megoldásra, ami lehetővé teszi a kisebb lapátméretet ésezzel a nagyobb sebességet, ami rövid távon nem is annyira lényeges.
Az ötlet azon hiedelmen alapul, hogy az Lgt rövrdebb távon gazdaságosabb. Ez igaz is kb. 500-1000 km-re, kisebb méretű kimondottan regionális forgalmi gépekre. De aligha igaz 2000-3000 km-re és bálnákra.
Nyilván a műszaki problémákat meg lehetne oldani, ha volna rá fizetőképes kereslet.
A papír mindent elbír:-)
Még az A380 sikere sem lezárt dolog, majd akkor derül ki, ha az első garnitúra roncstelepre kerúl és ugyanezt veszik mégegyszer.
Regionális járaton szerintem sohasem lesz egyszerre ennyi utas (néhány nagyon frekventált helytól eltekintve). Ott a járatsűrîtés célszerűbbnek tünik.
De egy unatkozó müncheni repülőmérnok-hallgató megeresheti a cikkel az Oktoberfest-re valót :-)
Jól értettem a rádióból, hogy az a felcsúti repülőtér egy füves legelő, csak rendészeti okokból kell valami repülőtéri engedélyezés, és Besenyei Péter röpköd arra? Nem hallottam az egész riportot, a töredékből ezt értettem meg.
Szerintem az az ausztrál nem részeg, csak fáradt volt. Hosszú időn keresztül félóránként ingázott Ferihegy és Zágráb közt. De már egy ideje megszűnt a zágrábi másodállása, így kizárólag Ferihegyre koncentrálhat. Hátha javul majd a helyzet! :D
Felcsút mellett szálltak le Budaörs helyett a Justice for Hungary nevű géppel. Üzleti célú magánberuházást alapvetően nem támogathat anyagilag a kormányzat. Na de egy repüléstörténeti emlékhelyet :-)
Köszönöm, utánanéztem, nekem is ez a funkció lett volna az első tippem, csak olyan szűknek tűnt ahhoz képest, hogy mekkora köröket tesznek olykor a gépek leszállás előtt.
Újabb kérdés: tud segíteni valaki a ma esti budapesti Sierra információ megfejtésében? Nem tudom, hol lehet ezeket utólag visszahallgatni. Többször is meghallgattam, de nem bírtam dekódolni, és ez a géphang nem mindig érthető egyszerűen. Odáig megvolt, hogy runway 13R, departure 13 ... operation. Na a ..-ot nem értettem. Szóval nem azt mondta a 13 után, hogy L vagy R, hanem valami furcsát, mintha egy hárombetűs rövidítés lett volna.
A permetezőgépnek éppúgy nem kell épített reptér, mint BP műrepülőgépének. Kell viszont a felcsúti szántókra épülő új szállónak. Az önkori döntött az átminósítésről, most már csak a kormánynak kell dönteni (és ez nem szokott soká tartani) a 'Justice for Hungary' emlékrepülőtér felépítéséről. (Ott szálltak le Endreszék) Még csak nyilvános reptér sem kell, a szálloda majd ad engedélyt, mint a Hertelendy kastélyszállónál, vag Tápiószentmártonban.
Ja, olvasom nem is közforgalmú lesz, nyilván, arra helyre minek na mind1 végül is ők tudják minek oda reptér ha az elnöki Jumbo úgy se landolhat ott :)
Hisz nem ekkora madarakra tervezik gyaníthatóan :P