Keresés

Részletes keresés

Pitylogós Creative Commons License 2013.09.29 0 0 61645

Tud vki vmit Pipishegy helyzetéről?

Kenny___ Creative Commons License 2013.09.29 0 0 61644

Autobant osztanek barkinek az egesz internetrol, aki csak szoba hozza.

Előzmény: malazs (61642)
DAttis Creative Commons License 2013.09.28 0 0 61643

Ok 

Előzmény: malazs (61642)
malazs Creative Commons License 2013.09.28 0 0 61642

Ne kezdd már te is! Azt hittem ettől te komolyabb vagy.

Előzmény: DAttis (61641)
DAttis Creative Commons License 2013.09.28 0 0 61641

Csak mert a héten egy rádfióadás foglalkozott vele kicsit utánanéztem és ezt találtam:

 

http://vilaghelyzete.blogspot.hu/2013/06/magyarorszeg-chemtrail-tamadas-alatt.html

 

Na most lehet kamu az egész de ha mégse micsoda logisztika kell (cucc amit kiszórnak, a repülőgépek, hozzá a keró)

Azért kíváncsi lennék ha igaz milyen repcsiből szórják ki, azért felettébb érdekes még senki nem szúrt ki ilyen repcsit, csak hogy leírást adjon milyen gépről (esetleg típus, felségjel) nyomatják az anyagot

 

Nektek repülős szakiknak vélemény?

DAttis Creative Commons License 2013.09.26 0 0 61640

Köszi az infókat

Előzmény: RIKA424 (61639)
RIKA424 Creative Commons License 2013.09.25 0 0 61639

A 736-nak és a 318-nak nem fog befellegezni.

 

Már befellegzett.

 

Egyiket sem gyártják már jó ideje nagy vagy nagyobb sorozatban.

 

A 318-ból talán ?? épül még 1-3 db példány V.I.P. verzióban tizen- huszon- férőhelyel, igen gazdagok játékszereként.

 

 

Előzmény: DAttis (61637)
RIKA424 Creative Commons License 2013.09.25 0 0 61638
DAttis Creative Commons License 2013.09.18 0 0 61637

http://iho.hu/hir/ezer-e-jet-a-brazil-sikertortenet-130916

 

Na erre kíváncsi leszek (ha nem leszek addigra aggastyán) hogy konkurensei lesznek-e az Airbus és Boeing keskenytörzsű gépeinek, ahogy írják.

Ha igen akkor a A318-nak és B736-nak befellegzik vajon? Hangosan gondolkodom mint dilettáns.
De ti biztosan máskép látjátok 

DAttis Creative Commons License 2013.09.17 0 0 61636

Ha jól sejtem ez lesz a CRJ-k utódja vagy is wikipedian (ami persze nem mérvadó) "eztet" olvastam

Előzmény: Vgyuri (61635)
Vgyuri Creative Commons License 2013.09.17 0 0 61635

Az FS-be meg már az előre haladott tervezés időszakába, de legkésőbb az építés végén bekerülhet. Tkpp. a Bombardiernek nem is rossz reklám fogni egy ügyes FS "betervezőt" és kifizetni a Microsoftnak, amit a berakásért kér. (Ha van esze :-) 

Előzmény: Vgyuri (61634)
Vgyuri Creative Commons License 2013.09.17 0 0 61634

Nem lehet, hogy a CSeries zavar meg? Ez úgy lenne érthető, hogy C-Series, de a Bombardier is egybeírva használja. És a Wikipedia szerint is most repült először.

Előzmény: DAttis (61633)
DAttis Creative Commons License 2013.09.16 0 0 61633

 

Nocsak ez még csak most végezte el a szűzfelszállást?

FS-ben már repülhető :)))

Hamster Creative Commons License 2013.09.07 0 0 61632

"0:21 után hallható"

 

0:21 = 0:31. Bár 31 másodperc végülis tényleg 21 után van :)

Előzmény: Hamster (61631)
Hamster Creative Commons License 2013.09.07 0 0 61631

Tényleg "legnagyobb" kategória:

 

 

0:21 után hallható pár halk "vuiii-viuuuuu" jellegű moduláció, na, az valami döbbenetes volt. Biztos valami felpörgő-lepörgő fordulatszámok interferáltak, de amíg a sima hajtóműhangot a gyomroddal-tüdőddel-májaddal érezted, ez olyan volt, mintha a koponyád hátsó részében történt volna. Sok volt belőlük, a mikrofon csak ennyit csípett el, azt se úgy, ahogy azt ott helyben érezted. Fú, de mocsok jó volt :)

DAttis Creative Commons License 2013.09.05 0 0 61630

Sziasztok Net-en fellelhető friss "the European Airline Guide? Mondjuk 2012-es

Nekem könyvben meg van a 2004-es, de biztos neten is van csak ügyetlen vagyok a keresésben hiába guglizok :P

BJani Creative Commons License 2013.09.01 0 0 61629

Erre a célra eredetileg a Base-nál levő L-410 szolgált, de az nem repül(?), ki tudja miért.

 

Ha a HA-LAF-ről van szó, az javításra vár.

Előzmény: Vgyuri (61618)
RIKA424 Creative Commons License 2013.09.01 0 0 61628

amikor a MALÉV kilépett Európából:

 

http://www.mfor.hu/cikkek/50_eve_eloszor__a_Malev_kulfoldre_repult.html

 

 

METYA Creative Commons License 2013.08.31 0 0 61627

Bocsi hogy folytatom az OFF-ot, de hadd reagálak Topi55 írására.

 

Szóval Kméten az évtizedekig kiemelkedő hírű kórház immár kiherélve.

Bp-i Honvéd kórház végre felújítva, de felszerelve azért messze nincs kellően. Néhány éve a hungaroringi Massa baleset után kölcsöngépeket kaptakaz intenzívre, hogy az elvárt ellátást megkapja.

Előzmény: topi55 (61626)
topi55 Creative Commons License 2013.08.31 0 0 61626

OFF

Ebben sajnos teljesen igazad van, apósomat (84 éves) egy hónapja küldte haza egyik sugárkezelésre is szakosodott vidéki kórház nevetséges okokra való hivatkozással (ráadásul 2 kezelést már kapott). Lehet, hogy nálunk is van néhány 80 évre titkosított rendelet csak itt firnyákosabban oldják meg a nyugdíjasok és egyéb nem kívánatos elemek ritkítását? Itt bevisz a mentő, legfeljebb a folyosón halsz meg így egy szavad sem lehet, mert elláttak.(utolsó kenettel) :-((

Mint volt ht. katona én élesben tudom, hogy a Kádár rendszerben pl. a katonai kórházak is a legjobban felszerelt és szakemberekkel jól ellátottak voltak, tehát ezeket is nevezhetjük elit kórházaknak. Csak akkor pl. a Honvédkórház égési osztálya világhírű volt és civileket is fogadott, kezelt, sőt még háborús övezetekből is hoztak "vendégbetegeket".

 

ON

 

 

 

 

Előzmény: manhattani (61619)
Latya (K.L.) Creative Commons License 2013.08.31 0 0 61625

A mai ryanair  6076  gép az honnan kellett volna h jöjjön? Mert minden érkező ryanair  gép időben jött, és végül az eredetihez képest 3 órával később indult a EI-DCX, ami meg korábban BGY-ből érkezett, de onnan időben, viszont ez is kb 2 órával a 6076-os TMP-be menő gép tervezett indulása után... Eredetileg üresen jött volna a gép valami környező reptérről?

Vgyuri Creative Commons License 2013.08.31 0 0 61624

Azt könnyű :-(((

Előzmény: Törölt nick (61623)
Törölt nick Creative Commons License 2013.08.31 0 0 61623

2011-ben , amikor magyar tursitacsoportot ért buszbaleset Hurghadában, rengeteg sérülttel, akkor volt kint az AN26 Egyiptomban. Az elhunytakat szállította haza azthiszem. 

Előzmény: Vgyuri (61618)
Vgyuri Creative Commons License 2013.08.31 0 0 61622

A Magyar Néphadseregnek volt mentőrepülőgépe?

Először is el kell különíteni egymástól az eseti mentést és a betegszállítást.

 

Kizárólagosan mentésre használt gépe a MN-nek nem volt, de az erre a célra szolgáló opcionális eszközökkel az AN-24/26-ost és az L-410est is lehetett betegszállításra használni.

 

A repülőgépes mentés mindkét feladatköre az Országos Mentőszolgálat dolga volt, az rendelkezett merevszárnyú gépekkel is (Aero 45, Super Aero, Morava, amik eseti mentést is végeztek), végül maradt szállításra 1 db L-410. De mivel az L-410 füves területen is le/fel tud szállni, ad absurdum erős fennforgás esetén akár  eseti mentésre is fel lehetett volna használni.

Előzmény: manhattani (61619)
Pitylogós Creative Commons License 2013.08.31 0 0 61621

Ennek minden részletét cáfolnám.

 

Engem hoztak haza Szlovéniából mentővel, egy sportbalesetet követő műtét után.

 

12 óra fájdalom és rettegés, ahogy ezek vezettek. Sokkal rosszabb volt ez az út, mint elszenvedni a balesetet, a hegyi mentést, a kórházba szállítást, a műtétet... Ezt még az sem kívánná magának, aki fél a repüléstől.

Előzmény: manhattani (61620)
manhattani Creative Commons License 2013.08.31 0 0 61620

>A két db. An-26-os valamelyikét (nem eü. szállításra felszereltek, talán rohammunkában be lehetne rakni hordágyakat), vagy a kutató-mentő Minyók valamelyikét ...

 

Szerintem, ennél, a beteg állapotának stabilizálása után jobb mentőautóval hazahozni. Biztonságosabb és olcsóbb.

Előzmény: topi55 (61617)
manhattani Creative Commons License 2013.08.31 0 0 61619

>Tudod vannak országok, ahol az egyszerű ember is ér annyit, mint a politikus vagy egyéb "nagy" ember, ...

 

Ér annyit, az rendben, de más ellátást kap. Még a világ legdemokratikusabb országában is. Meg nálunk is, ld. Kútvölgyi, de mondhatnék lentebbi szinten is kirívó példát.

 

>a katonai technikáját nem hagyta leamortizálódni (Spartan), ...

 

A Magyar Néphadseregnek volt mentőrepülőgépe?

 

>Ott is olvasnak újságot, ismerik a szomszédot és manapság Magyarország nem az a kimondott kánaán.

 

Az lehet. De nálunk olyan nem volt, mint Romániában, hogy öreg sérülthöz nem ment ki a mentő. Állami rendeletre. Üdvözöllek.

Előzmény: topi55 (61615)
Vgyuri Creative Commons License 2013.08.31 0 0 61618

Az utolsó An-26 betegszállítás (amiről tudok) Szabó Magda hazaszállítása volt Sziciliából halála előtt. Tehát van mit beletenni az Ancsába. Erre a célra eredetileg a Base-nál levő L-410 szolgált, de az nem repül(?), ki tudja miért.

 

Mi-8 kórházgépről nem tudok, de a kutató-mentő minyók korlátozott mértékben nyilván alkalmasak rá. (Volt egyszer Budaörsön egy titokzatos módon idekerült kiváló állapotban levő Mi-8 kórházhelikopter, senki sem tudja, hogy került oda minden papír nélkül és azt sem tudom, mi lett vele.) Viszont pl. Bukaresttől keletre helikopternek már messze van. A Kárpátaljáról egyszer a néhai Aerocaritás Ka-26osa hozott haza egy beteget, de az szerintem az Aerocaritás-OMSZ közti pankráció része volt.

 

Szerintem szorult esetben egyszerűbb és gyorsabb gépet bérelni az erre szakosodott cégektől, mint folyamatosan fenntartani a képességet, főleg akkora gépen, amelyik tömeges szállításra is jó, mint a Spartan.

 

Előzmény: topi55 (61617)
topi55 Creative Commons License 2013.08.31 0 0 61617

A két db. An-26-os valamelyikét (nem eü. szállításra felszereltek, talán rohammunkában be lehetne rakni hordágyakat), vagy a kutató-mentő Minyók valamelyikét (talán, egyébként ha jól emlékszem, volt egy "kórház" Minyónk, nem tudom mi lett vele ).

Előzmény: RIKA424 (61616)
RIKA424 Creative Commons License 2013.08.31 0 0 61616

Ha Bukaresttől keletre lenne egy balesetsorozat amiben kb. 15-20 magyar megsérülne, mi mit tudnánk értük küldeni ?

 

 

Előzmény: topi55 (61615)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!