Nos, a központi kérdés az volt, hogy menetrendszerűen lehet-e ilyet betervezni. Én úgy láttam, hogy a poggyász rakodás már egymaga is tovább tart és az utas kiszállítás-beszállításra is többet kell betervezni. Én eddig úgy tapasztaltam, hogy a külső váróból akkor engedik ki a beszálló utasokat, amikor a kiszálló utasok már mind bent vannak valamilyen lezárt területen. Szerintem már önmagában ez a tény is lehetetlenné teszi a 15 perces fordítást.
Valakinek megvan valahol az a video, amikor egy kis propelleres szarbol kiugralnak az ejtoernyosok, majd a pilota hamarabb teszi le a gepet, mint ahogy a sracok foldet ernenek? Kozben Awolnation Sail.
Már párszor megbeszéltük, hogy nem az a baj veled, hogy valaminek nem nézel utana, hanem az, hogy tényként kijelentessz valamit ami téves (aztán a téves elképzeléseide alapozod a vitákban az érveléseid).
Pardon, tényleg nem azzal szoktam kezdeni a napot, mint cockpitcrew, hogy áttanulmányozom az index teljes topiclistáját, hátha született valami új. Én merő lustaságból beérem azzal, amikor már valaki hivatkozik rá :-)
Még nincs, de a Sólyom Airways tényleg megérdemelne egy külön topicot, a ma megszólalt szakértők is jósoltak neki egy évet.
Addig is mai hír, hogy eredetileg nem új céget akartak alapítani, hanem megvettek valami ceglédi (tudvalevőleg a repülés egyik fellegvára :-) repülőgépjavításra és üzemeltetésre létrehozott céget. Annak a tevékenységi körét akarták kibővíteni légi utasszállítással, de ezt valamelyik felsőbbség nem engedte.
Az nem csalásra tanítás, a becsületes és sikeres vállakozásokat is így alapítják. Ez annak esélylatolgatása, hogy lesz-e nekünk a Sólyommal sok nagy repülős élményünk.
Gyerekek, ez itt mind csak üres duma. Tegye fel a kezét, aki tőkével is beszállna és mondja már meg, hogy mekkora összeggel! (én még fogadni sem mernék rá, kisebb összeggel sem :-((
De amit a nagyfőnök a fizetéséből vett, az nem a cég vagyona. Egy ilyen kft. vígan bedőlhet, a hitelezői hoppon maradhatnak, de az időközben így-úgy kisibolt pénznek bottal üthetik a nyomát :-(
>csak a cég alapító tőkéje erejéig számíthatnak visszafizetésre, ...
Tudtommal nem, hanem a Kft vagyonának erejéig. Ha kap hitelt, abból vesz kacsalábon forgó palotákat és arany Rolls Royce-t, az a cég vagyona lesz, amivel felel felszámoláskor.
Ez 15 éve volt, de már akkor is voltak nyelvtanfolyamok, sőt akinek nem tudtak repidőt adni, elküldték tanfolyamra, sokszor angolszász országokba. Ma ez még inkább igaz.
Az ezzel a baj, hogy Vágóék és a burnuszos támogatók nyilván fel vannak készülve arra, hogy egy ideig veszteséges lesz a cég. De ha az elképzeléseik nem valósulnak meg, és a deficit tovább tart, nem tudjuk, mikor dől be a cég, a hitelezők hiába kérik a felszámolást, csak a cég alapító tőkéje erejéig számíthatnak visszafizetésre, ami a magyar törvények szerint egy Kft-nél akár 3 (vagy most már 5?) millió forint és kész. Ha az arabok nem készpénzt tesznek be, hanem áttételesen fedezik a lizinget vagy a gépvásárlást, azt a hitelezők nem foglalhatják le. De még Vágó kacsalábon forgóját sem, ha azt az elnök-vezérigazgatói fizetéséből veszi.