Pardon, tényleg nem azzal szoktam kezdeni a napot, mint cockpitcrew, hogy áttanulmányozom az index teljes topiclistáját, hátha született valami új. Én merő lustaságból beérem azzal, amikor már valaki hivatkozik rá :-)
Még nincs, de a Sólyom Airways tényleg megérdemelne egy külön topicot, a ma megszólalt szakértők is jósoltak neki egy évet.
Addig is mai hír, hogy eredetileg nem új céget akartak alapítani, hanem megvettek valami ceglédi (tudvalevőleg a repülés egyik fellegvára :-) repülőgépjavításra és üzemeltetésre létrehozott céget. Annak a tevékenységi körét akarták kibővíteni légi utasszállítással, de ezt valamelyik felsőbbség nem engedte.
Az nem csalásra tanítás, a becsületes és sikeres vállakozásokat is így alapítják. Ez annak esélylatolgatása, hogy lesz-e nekünk a Sólyommal sok nagy repülős élményünk.
Gyerekek, ez itt mind csak üres duma. Tegye fel a kezét, aki tőkével is beszállna és mondja már meg, hogy mekkora összeggel! (én még fogadni sem mernék rá, kisebb összeggel sem :-((
De amit a nagyfőnök a fizetéséből vett, az nem a cég vagyona. Egy ilyen kft. vígan bedőlhet, a hitelezői hoppon maradhatnak, de az időközben így-úgy kisibolt pénznek bottal üthetik a nyomát :-(
>csak a cég alapító tőkéje erejéig számíthatnak visszafizetésre, ...
Tudtommal nem, hanem a Kft vagyonának erejéig. Ha kap hitelt, abból vesz kacsalábon forgó palotákat és arany Rolls Royce-t, az a cég vagyona lesz, amivel felel felszámoláskor.
Ez 15 éve volt, de már akkor is voltak nyelvtanfolyamok, sőt akinek nem tudtak repidőt adni, elküldték tanfolyamra, sokszor angolszász országokba. Ma ez még inkább igaz.
Az ezzel a baj, hogy Vágóék és a burnuszos támogatók nyilván fel vannak készülve arra, hogy egy ideig veszteséges lesz a cég. De ha az elképzeléseik nem valósulnak meg, és a deficit tovább tart, nem tudjuk, mikor dől be a cég, a hitelezők hiába kérik a felszámolást, csak a cég alapító tőkéje erejéig számíthatnak visszafizetésre, ami a magyar törvények szerint egy Kft-nél akár 3 (vagy most már 5?) millió forint és kész. Ha az arabok nem készpénzt tesznek be, hanem áttételesen fedezik a lizinget vagy a gépvásárlást, azt a hitelezők nem foglalhatják le. De még Vágó kacsalábon forgóját sem, ha azt az elnök-vezérigazgatói fizetéséből veszi.
Meg annyit hozzatennek, hogy ha pl. a solyom indit egy BUD-AMS utvonalat, akkor a KLM rovid uton (valoszinuleg meg aznap) le fogja csokkenteni az arait ugyanerre a szektorra.
Vagy a solyom arai ala megy es "varja", hogy a solyom meddig birja... Vagy a solyomnak van annyi tokeje, hogy birja addig amig a KLM feladja... HA es HA...
"pl. a MALÉV csődje után a BUD-ról induló jegyek ára megduplázódott."
Es ez igaz is.
"a bevitt tőkéjük erejéig felelősek az adósságaikért. DE a vezetői munkabérüket megtarthatják."
Magantoke, nem az allampolgarok befizetett adojat koltik, igy ez a sajat privat problemajuk.
"A lényeg, hogy ők magasabb szintű szolgáltatást (pl. ritkább székezést) fognak nyújtani, mint a jelenlegi prémium társaságok, de olcsóbban."
Egy masik topicban mar betettem, de vesd ossze : Lufthansa Business VS Solyom Business :
Az az igazsag, hogy mindenki csak talalgat... A tamogatok es a ketkedok is csak felinformaciokra es sejtesekre alapozzak az erveleseiket.
Privat ceg, tehat semmi koze senkinek a konkret uzleti tervekhez.
Ha itt lesznek az elso gepek, beindul a menetrendszerinti forgalom es mindenki lathatja legalabb nagyjabol az utasforgalmat, az uj gepek, uj utvonalak indulasaval a fejlodest, akkor lesz valami ami "kezzel foghato".
Addig meg minden oldalrol csak a talalgatas marad - konkretumok nelkul.
Abban igazat adok Vagonak, hogy teljesen titokban akartak tartani az egeszet addig, amig nincsenek itt a gepek, nincs menetrend, stb. De kiszivargott a hir es ennek ez a parttalan vita az eredmenye, pont amit el akartak kerulni.
Egyre kevésbé hiszek Vágónak (ma az ATV reggeli műsorában volt), mert egyre lehetetlenebb dolgokat állít. A lényeg, hogy ők magasabb szintű szolgáltatást (pl. ritkább székezést) fognak nyújtani, mint a jelenlegi prémium társaságok, de olcsóbban. Hogy ez hogy fog sikerülni, arra csak annyit mondott, hogy a jelenlegi primium társaságok áraiban vannak tartalékok. pl. a MALÉV csődje után a BUD-ról induló jegyek ára megduplázódott.
Egy tény: a Sólyom Airways Kft. Ha nem teljesítik be magukat a jóslataik, akkor a cég alapítói a bevitt tőkéjük erejéig felelősek az adósságaikért. DE a vezetői munkabérüket megtarthatják.
Én már 10-15 éve ajánlottam akkori repülős mgasabb szintű parancsnok ismerőseimnek, hogy a nálunk 40-45 évesen nyugalomba vonuló, vagy korábban beosztás híján lapátra tett katonai pilóták milyen jól jönnének az USA-ban, ha máshol nem, az agresszor századokban.