Meg annyit hozzatennek, hogy ha pl. a solyom indit egy BUD-AMS utvonalat, akkor a KLM rovid uton (valoszinuleg meg aznap) le fogja csokkenteni az arait ugyanerre a szektorra.
Vagy a solyom arai ala megy es "varja", hogy a solyom meddig birja... Vagy a solyomnak van annyi tokeje, hogy birja addig amig a KLM feladja... HA es HA...
"pl. a MALÉV csődje után a BUD-ról induló jegyek ára megduplázódott."
Es ez igaz is.
"a bevitt tőkéjük erejéig felelősek az adósságaikért. DE a vezetői munkabérüket megtarthatják."
Magantoke, nem az allampolgarok befizetett adojat koltik, igy ez a sajat privat problemajuk.
"A lényeg, hogy ők magasabb szintű szolgáltatást (pl. ritkább székezést) fognak nyújtani, mint a jelenlegi prémium társaságok, de olcsóbban."
Egy masik topicban mar betettem, de vesd ossze : Lufthansa Business VS Solyom Business :
Az az igazsag, hogy mindenki csak talalgat... A tamogatok es a ketkedok is csak felinformaciokra es sejtesekre alapozzak az erveleseiket.
Privat ceg, tehat semmi koze senkinek a konkret uzleti tervekhez.
Ha itt lesznek az elso gepek, beindul a menetrendszerinti forgalom es mindenki lathatja legalabb nagyjabol az utasforgalmat, az uj gepek, uj utvonalak indulasaval a fejlodest, akkor lesz valami ami "kezzel foghato".
Addig meg minden oldalrol csak a talalgatas marad - konkretumok nelkul.
Abban igazat adok Vagonak, hogy teljesen titokban akartak tartani az egeszet addig, amig nincsenek itt a gepek, nincs menetrend, stb. De kiszivargott a hir es ennek ez a parttalan vita az eredmenye, pont amit el akartak kerulni.
Egyre kevésbé hiszek Vágónak (ma az ATV reggeli műsorában volt), mert egyre lehetetlenebb dolgokat állít. A lényeg, hogy ők magasabb szintű szolgáltatást (pl. ritkább székezést) fognak nyújtani, mint a jelenlegi prémium társaságok, de olcsóbban. Hogy ez hogy fog sikerülni, arra csak annyit mondott, hogy a jelenlegi primium társaságok áraiban vannak tartalékok. pl. a MALÉV csődje után a BUD-ról induló jegyek ára megduplázódott.
Egy tény: a Sólyom Airways Kft. Ha nem teljesítik be magukat a jóslataik, akkor a cég alapítói a bevitt tőkéjük erejéig felelősek az adósságaikért. DE a vezetői munkabérüket megtarthatják.
Én már 10-15 éve ajánlottam akkori repülős mgasabb szintű parancsnok ismerőseimnek, hogy a nálunk 40-45 évesen nyugalomba vonuló, vagy korábban beosztás híján lapátra tett katonai pilóták milyen jól jönnének az USA-ban, ha máshol nem, az agresszor századokban.
225 ezer dolláros bónuszt ígér az Amerikai Egyesült Államok Légiereje azoknak a pilótáknak, akik vállalják, hogy 9 évig a szolgálatukban állnak - írja a jobs.aol.com.
Amikor még Tom Cruise játszott a Top Gun-ban, vadászpilótának lenni vonzó és szexi volt, ma azonban már egyre kevesebben jelentkeznek az Amerikai Egyesült Államok Légierejéhez. Akkora a hiány pilótákból, hogy évi 25 ezer dolláros bónusszal akarják magukhoz csábítani a fiatalokat.
Hacsak be nem jön az a verzió, amit Vágó mindott az ATV-nek. Ha a burnuszosok úgy döntenek, hogy megveszik nagyon óccóndejón azt a 22 érbuszt(?), amit kinálnak. Csak az a kérdés, hogy amíg nincs rá járat meg utas, mit csinálnak a felesleges gépekkel. A Sólyom átmegy lizing cégbe :-?
Tegnap este meg a HírTV-n nyilatkozott a Vágó, egyébként első alkalommal megnevezve a lízingcéget, valamint további részleteket csepegtetve pl. az állami szállítótenderen való jelentkezésről...
Tehát ezek szerint a BBJ valóban nem az 500-as (600-as NG), hanem a 700-as bázisán készülhetett. Feltéve, ha nem vesszük figyelembe a 300/500 és a 600/700 NG rokoni kapcsolatokat :-))
Hivatalosan az úgy van, hogy a Boeing Business Jetek közül a BBJ(1) a 737-700 bázisán született meg, a BBJ2 a -800-asén, a BBJ3 pedig a -900ER-én.
További kavarodásként létezik ugye pl. 747-8i is BBJ-ként, meg mások is. :)
Ettől függetlenül léteznek más altípusok is VIP-székekkel és egyebekkel, amint a szóban forgó -500-asok példája is mutatja, de az más, úgymond "nem hivatalos" business jet. :)
A Boeing az 500-assal gyakorlatilag a 200-ast akarta kiváltani, emiatt lett csak kb. 25 cm-rel hosszabb a törzse, mint az igazi „klasszikus” ősmadáré
Nekem dilletánsnak felmerül a kérdés ha az 500as viszonylag jó piaci karriert futott be (Európában mindenkép, ugyi MA-nak is volt 2 db ami persze eltörpül ) az útód 600as erőltetése felesleges volt Boeingtól vajon akkor amikor a regionális jet-ek betörtek a piacra?
Ami Vágó urat illeti nekem túlzó ez a nagy optimizmus - az se merem mondani drukkolok hogy sikerüljön mert túl szép lenne (az nem Magyarország) ha tényleg beindul és működni fog, ahogy "megálmodta"
Vagy ennyi lóvé van a befektetőknél??
Na megyek nem röfögök több hülyeséget mert jönnek a megmondó emberek és lecsesznek :))
A legutolsó nyilatkozat alapján ezek a gépek jöhetnek szerintem számításba:
EI-EPL
EI-EOE
VP-CAJ
(Mindegyik szegről végről ex SAS gép - esetleg innen jöhet a "megbecsült nyugati társaság" kifejezés, ám 2009 - 2010 óta nem repültek; és egyiken sincs winglet, ha minden igaz :) )
Én is valami hasonlóra gyanakodtam, de a sok computeres melóm miatt nekem tényleg az a szabadság, ha nem a neten kurkászok még itthon is. Viszont 5-10 pecre csak be szoktam kapcsolni a PC-t ilyenkor is, de a nejem szerint még ez is túlzás.
A Forma-1 miatti helikopterforgalomról mit lehet tudni, hol lesznek leszállóhelyek? Tavaly a Dagály utcai már nem volt akkora élmény, esetleg a Duna Plaza mögött?
A Boeing az 500-assal gyakorlatilag a 200-ast akarta kiváltani, emiatt lett csak kb. 25 cm-rel hosszabb a törzse, mint az igazi „klasszikus” ősmadáré. A 200-as kapacitása miatt, főleg a jenki belföldi piacon szóba se került, hogy az utódon winglet legyen. Az 500-as és a 300-as sok rokonságot mutat (üa kapacitás, szárny, motorok etc,) de akkor lenne hiteles a történet, ha valaki azt is kiderítené, mikor döntött úgy a gyár, hogy az 500-ason is lehessen winglet. Gyanítom, hogy jóval később, mint 1990 februárja, amikor a típus megkapta az FAA engedélyt. Lustaságom és jól megérdemelt szabadságom abban is akadályoz, hogy most keresgéljek, kell-e FAA a szárnyvég módosításához, és ha igen, azt mikor kapta meg a típus. Így lenne kerek ez a történet szerintem. Egyébként 2012 szeptemberében új sebességi világrekordot állított fel az egyik B-737-700-asból átalakított BBJ. Los Angelesből repült az újzélandi Aucklandba, és a 10 479 kilométeres távot a gép 13 óra hét perc és 54 másodperc alatt tette meg. A Samsung Electronics gépét hét (7!) kiegészítő üzemanyagtartállyal szerelték fel. Tehát ezek szerint a BBJ valóban nem az 500-as (600-as NG), hanem a 700-as bázisán készülhetett. Feltéve, ha nem vesszük figyelembe a 300/500 és a 600/700 NG rokoni kapcsolatokat :-))
Miért? Mert a 13. sor gyakrabban zuhan le, mint a többi? :-)
Hogy néhol emeletből nincs 13. azt megértem, mert esetleg arra rázuhanhat a 14. De hogy egy repülőgépen...
Az sem lehet indok, hogy van, aki abba a sorba nem kér helyet. De nem stimmel, mert amikor meglátja a 14. sorban ülő, hogy előtte a 12. sor van, máris tudja, hogy ő ül a 13. sorban, csak mást írtak rá! Vagy akkor már mindegy? :-)