Keresés

Részletes keresés

Janos32 Creative Commons License 2013.07.29 0 0 61505

Meg annyit hozzatennek, hogy ha pl. a solyom indit egy BUD-AMS utvonalat, akkor a KLM rovid uton (valoszinuleg meg aznap) le fogja csokkenteni az arait ugyanerre a szektorra.

Vagy a solyom arai ala megy es "varja", hogy a solyom meddig birja... Vagy a solyomnak van annyi tokeje, hogy birja addig amig a KLM feladja... HA es HA...


Minden csak a "HA"-ra alapszik egyelore...

Előzmény: Vgyuri (61503)
Janos32 Creative Commons License 2013.07.29 0 0 61504

"pl. a MALÉV csődje után a BUD-ról induló jegyek ára megduplázódott."

 

Es ez igaz is.

 

"a bevitt tőkéjük erejéig felelősek az adósságaikért. DE a vezetői munkabérüket megtarthatják."

 

Magantoke, nem az allampolgarok befizetett adojat koltik, igy ez a sajat privat problemajuk.

 

"A lényeg, hogy ők magasabb szintű szolgáltatást (pl. ritkább székezést) fognak nyújtani, mint a jelenlegi prémium társaságok, de olcsóbban."

 

Egy masik topicban mar betettem, de vesd ossze : Lufthansa Business VS Solyom Business :

 

 

 

 

Az az igazsag, hogy mindenki csak talalgat... A tamogatok es a ketkedok is csak felinformaciokra es sejtesekre alapozzak az erveleseiket.

Privat ceg, tehat semmi koze senkinek a konkret uzleti tervekhez.

Ha itt lesznek az elso gepek, beindul a menetrendszerinti forgalom es mindenki lathatja legalabb nagyjabol az utasforgalmat, az uj gepek, uj utvonalak indulasaval a fejlodest, akkor lesz valami ami "kezzel foghato".

Addig meg minden oldalrol csak a talalgatas marad - konkretumok nelkul.

 

Abban igazat adok Vagonak, hogy teljesen titokban akartak tartani az egeszet addig, amig nincsenek itt a gepek, nincs menetrend, stb. De kiszivargott a hir es ennek ez a parttalan vita az eredmenye, pont amit el akartak kerulni.

Előzmény: Vgyuri (61503)
Vgyuri Creative Commons License 2013.07.29 0 0 61503

Egyre kevésbé hiszek Vágónak (ma az ATV reggeli műsorában volt), mert egyre lehetetlenebb dolgokat állít. A lényeg, hogy ők magasabb szintű szolgáltatást (pl. ritkább székezést) fognak nyújtani, mint a jelenlegi prémium társaságok, de olcsóbban. Hogy ez hogy fog sikerülni, arra csak annyit mondott, hogy a jelenlegi primium társaságok áraiban vannak tartalékok. pl. a MALÉV csődje után a BUD-ról induló jegyek ára megduplázódott.

 

Egy tény: a Sólyom Airways Kft. Ha nem teljesítik be magukat a jóslataik, akkor a cég alapítói a bevitt tőkéjük erejéig felelősek az adósságaikért. DE a vezetői munkabérüket megtarthatják.

Előzmény: Vgyuri (61496)
Vgyuri Creative Commons License 2013.07.29 0 0 61502

Én már 10-15 éve ajánlottam akkori repülős mgasabb szintű parancsnok ismerőseimnek, hogy a nálunk 40-45 évesen nyugalomba vonuló, vagy korábban beosztás híján lapátra tett katonai pilóták milyen jól jönnének az USA-ban, ha máshol nem, az agresszor századokban.

Előzmény: manhattani (61500)
RIKA424 Creative Commons License 2013.07.29 0 0 61501

az nem derült ki a cikkből, hogy miből van kevés ?

 

Katonai pilótából?............ami mondjuk legyen 100 a példa kedvéért.......vagy

Vadászpilótából ami az összes kb. 33%-a lehet ?...................................vagy

Helikopter pilótából ?

 

Vagy miből?

 

 

Előzmény: manhattani (61500)
manhattani Creative Commons License 2013.07.29 0 0 61500

Csak alkalmasból van kevés, jelentkező van bőven.

Előzmény: RIKA424 (61499)
RIKA424 Creative Commons License 2013.07.29 0 0 61499

225 ezer dolláros bónuszt ígér az Amerikai Egyesült Államok Légiereje azoknak a pilótáknak, akik vállalják, hogy 9 évig a szolgálatukban állnak - írja a jobs.aol.com.

Amikor még Tom Cruise játszott a Top Gun-ban, vadászpilótának lenni vonzó és szexi volt, ma azonban már egyre kevesebben jelentkeznek az Amerikai Egyesült Államok Légierejéhez. Akkora a hiány pilótákból, hogy évi 25 ezer dolláros bónusszal akarják magukhoz csábítani a fiatalokat.

Zolker Creative Commons License 2013.07.28 0 0 61498

Kein Problem, az ismétlés a tudás annya, meg több kép többet lát. :)

Előzmény: BJani (61494)
Zolker Creative Commons License 2013.07.28 0 0 61497

Amint azt a 61491-es hozzászólásban belikelt eredeti Airportal-cikkből már tudjuk. :)

 

 

Előzmény: RIKA424 (61495)
Vgyuri Creative Commons License 2013.07.28 0 0 61496

Hacsak be nem jön az a verzió, amit Vágó mindott az ATV-nek. Ha a burnuszosok úgy döntenek, hogy megveszik nagyon óccóndejón azt a 22 érbuszt(?), amit kinálnak. Csak az a kérdés, hogy amíg nincs rá járat meg utas, mit csinálnak a felesleges gépekkel. A Sólyom átmegy lizing cégbe :-?

Előzmény: RIKA424 (61495)
RIKA424 Creative Commons License 2013.07.28 0 0 61495

Itt a bejelentés (képekkel) az új gépekről.

 

http://index.hu/tudomany/2013/07/28/ilyen_boeingeket_berel_a_solyom_airways/

 

Megvan a kölcsön (bérbe) adó is.

 

 

BJani Creative Commons License 2013.07.27 0 0 61494

És tényleg.Tegnap úgylátszik teljesen zakkant voltam. Talán ma már nem. :)

Előzmény: Zolker (61489)
Zolker Creative Commons License 2013.07.27 0 0 61493

Tegnap este meg a HírTV-n nyilatkozott a Vágó, egyébként első alkalommal megnevezve a lízingcéget, valamint további részleteket csepegtetve pl. az állami szállítótenderen való jelentkezésről...

 

http://mno.hu/magyarorszageloben/augusztusban-felszall-a-solyom-1175009

Előzmény: Zolker (61491)
Zolker Creative Commons License 2013.07.27 0 0 61492

Egyúttal az is kiderül, hogy nem winglettel szerelt gépekről van szó. 

 

Amúgy szerintem az Airportal nem jó gépeket szúrt ki, a planespotters-en csak az egyik stimmel letároltként, a másik kettő más példány.

 

http://www.planespotters.net/Production_List/search.php?manufacturer=Boeing&type=737&fleet=9115&fleetStatus=2

Előzmény: Zolker (61491)
Zolker Creative Commons License 2013.07.27 0 0 61491

Itt a hivatalos nyilatkozat, a European Aviation Group vezírjétől:

 

http://www.airportal.hu/ap/viewtopic.php?t=14863&sid=f3d8af2e65e3ec6a9b7cfbebce757a2b

Előzmény: Törölt nick (61486)
Zolker Creative Commons License 2013.07.27 0 0 61490

 Tehát ezek szerint a BBJ valóban nem az 500-as (600-as NG), hanem a 700-as bázisán készülhetett. Feltéve, ha nem vesszük figyelembe a 300/500 és a 600/700 NG rokoni kapcsolatokat :-))

 

Hivatalosan az úgy van, hogy a Boeing Business Jetek közül a BBJ(1) a 737-700 bázisán született meg, a BBJ2 a -800-asén, a BBJ3 pedig a -900ER-én. 

További kavarodásként létezik ugye pl. 747-8i is BBJ-ként, meg mások is. :)

 

Ettől függetlenül léteznek más altípusok is VIP-székekkel és egyebekkel, amint a szóban forgó -500-asok példája is mutatja, de az más, úgymond "nem hivatalos" business jet. :)

 

 

Előzmény: altset (61478)
Zolker Creative Commons License 2013.07.27 0 0 61489

Amint azt a 61463-ban már belinkeltem. :)

 

 

Előzmény: BJani (61483)
erchegyia Creative Commons License 2013.07.27 0 0 61488

"az nem Magyarország"

 

legyen légitársaság adó! :)

Előzmény: DAttis (61487)
DAttis Creative Commons License 2013.07.27 0 0 61487

A Boeing az 500-assal gyakorlatilag a 200-ast akarta kiváltani, emiatt lett csak kb. 25 cm-rel hosszabb a törzse, mint az igazi „klasszikus” ősmadáré

Nekem dilletánsnak felmerül a kérdés ha az 500as viszonylag jó piaci karriert futott be (Európában mindenkép, ugyi MA-nak is volt 2 db ami persze eltörpül ) az útód 600as erőltetése felesleges volt Boeingtól vajon akkor amikor a regionális jet-ek betörtek a piacra?

Ami Vágó urat illeti nekem túlzó ez a nagy optimizmus - az se merem mondani drukkolok hogy sikerüljön mert túl szép lenne (az nem Magyarország) ha tényleg beindul és működni fog, ahogy "megálmodta"

Vagy ennyi lóvé van a befektetőknél??

 

Na megyek nem röfögök több hülyeséget mert jönnek a megmondó emberek és lecsesznek :))

Előzmény: altset (61478)
Törölt nick Creative Commons License 2013.07.27 0 0 61486

A legutolsó nyilatkozat alapján ezek a gépek jöhetnek szerintem számításba:

 

EI-EPL

EI-EOE

VP-CAJ

 

(Mindegyik szegről végről ex SAS gép - esetleg innen jöhet a "megbecsült nyugati társaság" kifejezés, ám 2009 - 2010 óta nem repültek; és egyiken sincs winglet, ha minden igaz :) )

Vgyuri Creative Commons License 2013.07.27 0 0 61485

A képen szereplő, az "enyémhez" hasonló változaton pl. csak 19 sor van.

Előzmény: BJani (61472)
BJani Creative Commons License 2013.07.27 0 0 61484

A dátum 2007.05.24, már hülyülök... Megyek is aludni. :)

Előzmény: BJani (61483)
BJani Creative Commons License 2013.07.27 0 0 61483

Asszem meg is van:

http://www.aviationpartnersboeing.com/about_history.php

2007.03.24: APB awarded FAA Supplemental Type Certificate for 737-500 Blended Winglets.

 

http://www.aviationpartnersboeing.com/products_737_500.php

 

Itt az STC is, csak műkedvelőknek. :)

 

http://rgl.faa.gov/Regulatory_and_Guidance_Library/rgstc.nsf/0/be866b732f6cf31086257b9700692796/$FILE/ST01219SE.pdf

Előzmény: BJani (61481)
altset Creative Commons License 2013.07.27 0 0 61482

Én is valami hasonlóra gyanakodtam, de a sok computeres melóm miatt nekem tényleg az a szabadság, ha nem a neten kurkászok még itthon is. Viszont 5-10 pecre csak be szoktam kapcsolni a PC-t ilyenkor is, de a nejem szerint még ez is túlzás.

 

Előzmény: BJani (61481)
BJani Creative Commons License 2013.07.27 0 0 61481

Gyanítom, hogy jóval később, mint 1990 februárja, amikor a típus megkapta az FAA engedélyt.

 

Ez egészen biztos, az összes wingletes 500-as (ahogy az öszes classic is mind) retrofittelt.

Én saccra 2005-2010 közé tenném a modifikáció FAA engedélyének dátumát.

Mindjárt feltúrom a netet ezügyben.

Előzmény: altset (61478)
Hamster Creative Commons License 2013.07.26 0 0 61480

A Forma-1 miatti helikopterforgalomról mit lehet tudni, hol lesznek leszállóhelyek? Tavaly a Dagály utcai már nem volt akkora élmény, esetleg a Duna Plaza mögött?

altset Creative Commons License 2013.07.26 0 0 61479

Kössz az infót, bár ez itt kicsit off, de talán elnézik nekünk.

100%-ban voltam biztos benne, hogy mondod a tutit :-)))

Előzmény: Vgyuri (61471)
altset Creative Commons License 2013.07.26 0 0 61478

A Boeing az 500-assal gyakorlatilag a 200-ast akarta kiváltani, emiatt lett csak kb. 25 cm-rel hosszabb a törzse, mint az igazi „klasszikus” ősmadáré. A 200-as kapacitása miatt, főleg a jenki belföldi piacon szóba se került, hogy az utódon winglet legyen. Az 500-as és a 300-as sok rokonságot mutat (üa kapacitás, szárny, motorok etc,) de akkor lenne hiteles a történet, ha valaki azt is kiderítené, mikor döntött úgy a gyár, hogy az 500-ason is lehessen winglet. Gyanítom, hogy jóval később, mint 1990 februárja, amikor a típus megkapta az FAA engedélyt. Lustaságom és jól megérdemelt szabadságom abban is akadályoz, hogy most keresgéljek, kell-e FAA a szárnyvég módosításához, és ha igen, azt mikor kapta meg a típus. Így lenne kerek ez a történet szerintem. Egyébként 2012 szeptemberében új sebességi világrekordot állított fel az egyik B-737-700-asból átalakított BBJ. Los Angelesből repült az újzélandi Aucklandba, és a 10 479 kilométeres távot a gép 13 óra hét perc és 54 másodperc alatt tette meg. A Samsung Electronics gépét hét (7!) kiegészítő üzemanyagtartállyal szerelték fel. Tehát ezek szerint a BBJ valóban nem az 500-as (600-as NG), hanem a 700-as bázisán készülhetett. Feltéve, ha nem vesszük figyelembe a 300/500 és a 600/700 NG rokoni kapcsolatokat :-))

Előzmény: BJani (61470)
Törölt nick Creative Commons License 2013.07.26 0 0 61477

Ryanairnek sincs 13. sora a gépen.

Előzmény: manhattani (61476)
manhattani Creative Commons License 2013.07.26 0 0 61476

> mert 13-as sor nem mindig van... :)

 

Miért? Mert a 13. sor gyakrabban zuhan le, mint a többi? :-)

 

Hogy néhol emeletből nincs 13. azt megértem, mert esetleg arra rázuhanhat a 14. De hogy egy repülőgépen...

Az sem lehet indok, hogy van, aki abba a sorba nem kér helyet. De nem stimmel, mert amikor meglátja a 14. sorban ülő, hogy előtte a 12. sor van, máris tudja, hogy ő ül a 13. sorban, csak mást írtak rá! Vagy akkor már mindegy? :-)

Előzmény: BJani (61472)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!