Keresés

Részletes keresés

altset Creative Commons License 2013.07.26 0 0 61479

Kössz az infót, bár ez itt kicsit off, de talán elnézik nekünk.

100%-ban voltam biztos benne, hogy mondod a tutit :-)))

Előzmény: Vgyuri (61471)
altset Creative Commons License 2013.07.26 0 0 61478

A Boeing az 500-assal gyakorlatilag a 200-ast akarta kiváltani, emiatt lett csak kb. 25 cm-rel hosszabb a törzse, mint az igazi „klasszikus” ősmadáré. A 200-as kapacitása miatt, főleg a jenki belföldi piacon szóba se került, hogy az utódon winglet legyen. Az 500-as és a 300-as sok rokonságot mutat (üa kapacitás, szárny, motorok etc,) de akkor lenne hiteles a történet, ha valaki azt is kiderítené, mikor döntött úgy a gyár, hogy az 500-ason is lehessen winglet. Gyanítom, hogy jóval később, mint 1990 februárja, amikor a típus megkapta az FAA engedélyt. Lustaságom és jól megérdemelt szabadságom abban is akadályoz, hogy most keresgéljek, kell-e FAA a szárnyvég módosításához, és ha igen, azt mikor kapta meg a típus. Így lenne kerek ez a történet szerintem. Egyébként 2012 szeptemberében új sebességi világrekordot állított fel az egyik B-737-700-asból átalakított BBJ. Los Angelesből repült az újzélandi Aucklandba, és a 10 479 kilométeres távot a gép 13 óra hét perc és 54 másodperc alatt tette meg. A Samsung Electronics gépét hét (7!) kiegészítő üzemanyagtartállyal szerelték fel. Tehát ezek szerint a BBJ valóban nem az 500-as (600-as NG), hanem a 700-as bázisán készülhetett. Feltéve, ha nem vesszük figyelembe a 300/500 és a 600/700 NG rokoni kapcsolatokat :-))

Előzmény: BJani (61470)
Törölt nick Creative Commons License 2013.07.26 0 0 61477

Ryanairnek sincs 13. sora a gépen.

Előzmény: manhattani (61476)
manhattani Creative Commons License 2013.07.26 0 0 61476

> mert 13-as sor nem mindig van... :)

 

Miért? Mert a 13. sor gyakrabban zuhan le, mint a többi? :-)

 

Hogy néhol emeletből nincs 13. azt megértem, mert esetleg arra rázuhanhat a 14. De hogy egy repülőgépen...

Az sem lehet indok, hogy van, aki abba a sorba nem kér helyet. De nem stimmel, mert amikor meglátja a 14. sorban ülő, hogy előtte a 12. sor van, máris tudja, hogy ő ül a 13. sorban, csak mást írtak rá! Vagy akkor már mindegy? :-)

Előzmény: BJani (61472)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2013.07.26 0 0 61475
Janos32 Creative Commons License 2013.07.26 0 0 61474

"ez volt a kiürítésiterv-lapon...."

 

Meg soha nem hallottam/olvastam a "safety card"-ot ilyen szepen magyarul megfogalmazva :)

Előzmény: Vgyuri (61468)
Zolker Creative Commons License 2013.07.26 0 0 61473

Azért az előállítási költség is nyilván számít.

Viszont a legújabb, NG-kre kínált, és a United által már alkalmazott split scimitar winglet akkor miért olcsóbb minden másnál? Bevezető, vevőcsalogató-ár? :)

 

Előzmény: BJani (61467)
BJani Creative Commons License 2013.07.26 0 0 61472

Az utolsó sor száma 24 volt

 

Ez még nem jelenti, hogy 24 sor volt a gépen, mert 13-as sor nem mindig van... :)

Előzmény: Vgyuri (61468)
Vgyuri Creative Commons License 2013.07.26 0 0 61471

Most augusztus legelején lesz a 2013 18e Coupe d'Europe de Montgolfières & Ladies World Cup

Előzmény: Vgyuri (61469)
BJani Creative Commons License 2013.07.26 0 0 61470

A standard utasszállító 500-asokra a gyár szerint nem lehet wingletet szerelni, nem is láttam ilyet soha. Ha tudsz mutatni, annak örülnék, és akkor elnézést kérek.

 

Mostanság már elég sok van, főleg a volt szovjet államok területén. Egy-két példány ízelítőül. :)

http://www.planespotters.net/Aviation_Photos/photo.show?id=396131

http://www.planespotters.net/Aviation_Photos/photo.show?id=398016

http://www.planespotters.net/Aviation_Photos/photo.show?id=397078

http://www.planespotters.net/Aviation_Photos/photo.show?id=396439

 

Átnézve a 737-500 production listet (http://www.planespotters.net/Production_List/Boeing/737/737-500/index.php) 58 darabot számoltam winglettel.

 

egy BBJ, amit eleve így (winglettel) átterveztek az 500-as bázisán.

 

Javítsatok ki, ha tévedek, de a BBJ az a 737-700 erősen módosított változata. A 700-as pedig a 300-as NGsített verziója. (A 737-500 "NG párja" a 737-600)

Előzmény: altset (61461)
Vgyuri Creative Commons License 2013.07.26 0 0 61469

Franciaországban mindig júliusban van a Mongolfier-kupa nevű nagy nemzetközi verseny, azon lehetett a haver.

Előzmény: altset (61457)
Vgyuri Creative Commons License 2013.07.26 0 0 61468

Az biztos, hogy a gép orrára 737-500 volt írva, és ez volt a kiürítésiterv-lapon. Az általad betett képről a baloldali verziónak felelt meg a miénk. Az utolsó sor száma 24 volt, ha a két elsőosztályu sor helyett is 2*3 űlés lenne, akkor lehetne 24*6=144, amiből lejön 2 a szárny-vészkijárat miatti 2*2 ülés miatt. De ténylegesen nem számoltam meg, hány sor van. Lehet, hogy az 1-2 osztály közti függöny elfoglal egy sor, ez esetben -6. De így is több egy párral, mint a charter osztályra szerinted fantasztikusnak tartott 132. Úgyhogy vannak még tartalékok a székezésben :-)

Előzmény: altset (61457)
BJani Creative Commons License 2013.07.26 0 0 61467

Érdekes, ha az árlistát átnézi az ember, majdnem féláron van a Classic-okra a winglet, mint a NG-kre. És az új, hiperszuper, "split scimitar" winglet meg még olcsóbb... nem értem.

 

Szerintem logikus. A Classicoknak már nincs hátra annyi üzemidejük, mint az NG-knek, tehát nem tudnak már annyit spórolni a légicégek vele, mint egy új gép esetén. Magyarán, ha annyiba kerülne, mint az NG-ra, nem venné meg senki. (Ha pedig az NG-re lenne olyan olcsó, mint a Classicra, elesnének egy csomó profittól)

 

Az árat nem az előállítási költségek, hanem a kereslet-kínálat határozza meg.

Előzmény: Zolker (61463)
Törölt nick Creative Commons License 2013.07.26 0 0 61466

Jómagam nem értek ilyesmihez, hogy mutogatni tudjak - ellenben itt egy videó ugye, amiben azt hangsúlyozzák, hogy ez nem BBJ hanem sima 500, és winglet :) 

Előzmény: altset (61461)
Zolker Creative Commons License 2013.07.26 0 0 61465

Az utolsó gép-kép érdekessége, hogy miután United lett, el is ment az UTair-hez. :) Lehet, ezen ült az olvtárs?

 

A wingleteket 2008-ban szereltette rá a Continental e szerint. És 106 turista, 8 business üléssel üzemel, amúgy máshol láttam 12/96-ot is asszem:

 

http://www.planespotters.net/Production_List/Boeing/737/28913,N14652-Continental-Air-Lines.php

Előzmény: Zolker (61463)
Zolker Creative Commons License 2013.07.26 0 0 61464

Állítólag, a csőd előtti hónapokban üzemi szinten nem volt már veszteséges a Malév, legalábbis Limburger ezt hirdette 2011 őszén-telén.

Vagy ez kamu volt?

A CRJ-Mikiegér most már balfogásnak tűnik, de lehet, hogy akkor még, az újabb üzemanyagár-robbanás előtt még nem látták?

 

 

Előzmény: altset (61462)
Zolker Creative Commons License 2013.07.26 0 0 61463

Rákerestem, lehet a 737-500-asokra is retrofit-ként wingletet pakolni (-300-asokra is), némi módosítások kíséretében. 

 

http://www.aviationpartnersboeing.com/products_737_500.php

 

(Érdekes, ha az árlistát átnézi az ember, majdnem féláron van a Classic-okra a winglet, mint a NG-kre. És az új, hiperszuper, "split scimitar" winglet meg még olcsóbb... nem értem.)

 

Itt van néhány fotó 737-500-asokról, winglettel.

 

Pl. az ukránoké, amire azután rakták föl a leírás szerint, hogy az Adriától átvették:

 

http://sigi-piston-blog.blogspot.hu/2009/11/wieder-im-orginal-kleid.html

 

Transaero:

 

http://www.berlin-spotter.de/focus/2011/transaero735wl-2.htm

 

United-Continental:

 

http://www.flickriver.com/photos/perspectivephotography/2790753440/

 

 

Előzmény: altset (61461)
altset Creative Commons License 2013.07.26 0 0 61462

A Malév csőd, ahogy én hallottam: 1990-ben bankhitelből kb. 250 millió dollárért (ebből kb. 100 millió volt csak a kamat!) valakik vettek két hosszú távú B-767-est, amelyek a leállításukig folyamatosan veszteséget termeltek. Ma úgy mondanánk, devizahitelre…

Végül a B-767-es veszteséget és a B-767-es hitelt is csak újabb hitelekből tudták fizetni (újabb kamatokkal). Ebből a csapdából nem lehetett kitörni, teljesen mindegy volt, hogy az európai hálózat (később hat B-737-600-assal meg CRJ-vel meg a többi elmebajjal súlyosbítva) eltartotta-e magát. Valószínűleg nem. Az is mindegy volt, hogy éppen ki a vezérigazgató. Ezért talált szerintem a felszámoló alsó hangon kb. 170 milliárd forint követelést. Nyilván erre célzott Vágó az ATV-ben (pénzügyek), csak a riporter liba szokása szerint átugrotta a lényeget. Már mint hogy miféle pénzügyi terhek vitték ugye csődbe a Malévet…

Előzmény: erchegyia (61459)
altset Creative Commons License 2013.07.25 0 0 61461

A standard utasszállító 500-asokra a gyár szerint nem lehet wingletet szerelni, nem is láttam ilyet soha. Ha tudsz mutatni, annak örülnék, és akkor elnézést kérek. Ez viszont nem egy B-737-500 utasgép, hanem egy másik típus, egy BBJ, amit eleve így (winglettel) átterveztek az 500-as bázisán. Lehet hogy ebben gyárilag mások a csomagtérbe épített tartályok is, mint a standard gépekbe utólag be/ki-szerelhetők. Valószínűleg Vágó a normál 500-as változatból szerzett, amit a minősége miatt sajnáltak elzavarni a sivatagba szétbontani. Ha mégis BBJ, az azért érdekes lenne...

Előzmény: Törölt nick (61458)
altset Creative Commons License 2013.07.25 0 0 61460

Na ja, gondolom vgyuri örült volna, ha ilyennel viszik a nagyhazába. Vágó helyében eleve ezzel indítottam volna, de nincs nálunk olyan sajtó, amelyik ne keresett volna fogást ezen is. Maradt még egy lehetőség, ha opcionálisan megtartják a VIP székeket meg a póttartályokat, ez nem is lett volna annyira hülye ötlet. De az eddigi kommunikációval ezt sikerült agyonverni. A B-737-eshez (sőt, még a B-727-eshez és a B-757-eshez is) használható póttartályt többféle cég is gyártott/gyárt, ezeket a hátsó csomagtérben szokták elhelyezni. Általában kb. 3000 liter körüli többletkapacitást jelentenek. Ez persze automatában csökkenti a szállítható utasok pogyóját, ami VIP esetében nem játszik. Érdekesség, hogy ezekhez nincs elektromos szivattyú, a levegő torlónyomásával tuszkolják ki az anyagot, de szakszerűen én sem tudom hogyan, mert Boeingokra már nem volt szakszóm. Megnézhetném, de szabin vagyok, valamit pihenni is kellene.

Előzmény: Törölt nick (61458)
erchegyia Creative Commons License 2013.07.25 0 0 61459

itt meg lehet tekinteni:

http://www.atv.hu/belfold/20130724-vago-jozsef

 

ez az ember vagy megtalálta a bölcsek kövét, vagy bukni fog.

Bár alapjában véve van igazság abban amit mond (malév csőd okok), az is lehet, hogy tényleg hűdeolcsón sikerült gépet lízingelni, de azért ez édeskevésnek hangzik...

Előzmény: Vgyuri (61455)
Törölt nick Creative Commons License 2013.07.25 0 0 61458

 

Előzmény: altset (61457)
altset Creative Commons License 2013.07.25 0 0 61457

Ha First/Business ülés is van, akkor az 500-ason csak 108 hely marad (a Malév 109 fővel repülte a típust ha jól csalódom). Full turista 122, ennél is sűrűbben (charter) 132, de utóbbi már kicsit embertelen ez csak elméleti lehetőség. Az FAA így hagyta jóvá. Ha 3+2 ülés volt, akkor még inkább valószínű, hogy a te Boeingod 300-as vagy 400-as lehetett (NG-ben 700 vagy 800). Egyébként az 500-asra nem lehet wingletet szerelni, ez is azt erősíti szerintem, hogy egy hosszabb/nagyobb B-737-es lehetett a farod alatt.

Ha nem nagyon off, nem tudod milyen lufis találkozó lesz most a derék franciáknál? Egy kocsmatársamat kerestem, de azt mondta telefonon, hogy tíz napig ott lesz (ballonos), de többet nem mondott mert nem tudtunk tovább csacsogni.

 

Előzmény: Vgyuri (61455)
Vgyuri Creative Commons License 2013.07.25 0 0 61456

(Fel lehetett rá utólag is szerelni,)=(Fel lehetett rá utólag is szerelni?)

Előzmény: Vgyuri (61455)
Vgyuri Creative Commons License 2013.07.25 0 0 61455

Kipróbáltam a Solyom Air érzést. Megjártam Pétervárt B737-500 gépekkel. Nem voltak mai gyekek, de az egyiken már volt winglet. (Fel lehetett rá utólag is szerelni,) Ez az óceánátrepülő változat lehetett, mert összesen 24 sor volt, ebből 2 db 2+2 a biznszklassz (nem űlt rajta senki) a többi 2*3, tehát max. 132 utas. Nyilván a többi az a bizonyos centertank, amivel átrepüli az óceánt.

 

A Sólyomé is ilyen lesz, ex VIP szállító 40 fekvőhelyes gépek, mint azt tegnap este a nagyfőnök elmagyarázta Kálmán Olgának az ATV-ben. 20 évesek, de keveset repültek.

bado Creative Commons License 2013.07.25 0 0 61454

De egyébként ezen kívül is sűrűn előfordultak An-12-esek annak idején Ferihegyen, zömében oroszok, meg volt szu köztársaságok gépei, bolgárok, akik mentek Afrikába, meg egyéb helyekre cargózni. Lehet, hogy mostanság már ritkábban jár nálunk ilyen típus, de nem különlegesség (legfeljebb üdítő látvány a sok egyen-bőing, meg érbusz mellett :-) ).

 

bado Creative Commons License 2013.07.25 0 0 61453

Naponta. Egy darabig a Scorpion Air csinálta a Budapest-Bukarest csomagot minden munkanap. Egyszer én is azzal mentem, meg jöttem, mikor Romániában volt dolgom.

Előzmény: RIKA424 (61452)
RIKA424 Creative Commons License 2013.07.24 0 0 61452

AN-12 Budapesten !

 

Ölég ritka vendég errefelé.

 

Egy bolgár gép úgy tíz év előttig valamiért jött havonta de azóta nem sok ilyenre emléxem.

 

http://hvg.hu/itthon/20130723_Kulonleges_gep_landolt_Ferihegyen__fotok#utm_source=hirkereso&utm_medium=listing&utm_campaign=hirkereso_2013_7_23

 

 

Vgyuri Creative Commons License 2013.07.23 0 0 61451

A Corvus is igy indult. De a sajat kertedbol csak akkor szallhatsz fel vele, ha megkaptad a helyre a legugyi hatosagi repuloter engedelyt, amihez a szomszedoknak is lesz egy-ket szava.

Előzmény: manhattani (61449)
rezgaras Creative Commons License 2013.07.23 0 0 61450

Csodás ötlet Ferihegyen, hogy az A-terminálon a nagy tábla csak az onnét induló járatokat mutatja (öt órára előre), a B-n pedig csak az onnét indulókat. Ráadásul a táblán van egy "terminál" rovat is, értelemszerűen itt csupa "A"-val, ott csupa "B"-vel. Tehát ha megérkezel a reptérre és nem látod a gépedet, sétálj át a másik oldalra! Ilyet még sehol sem láttam...

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!