Keresés

Részletes keresés

Blokk00 Creative Commons License 2018.07.11 -1 0 64735

Mármint köszi, egyes számban :)

Blokk00 Creative Commons License 2018.07.11 0 0 64734

Köszi mindenki! :) Át fogom olvasni és térképpel csekkolni a tanácsokat amint lesz időm!

Re:barbara Creative Commons License 2018.07.11 0 0 64733

kb. 8,5 km a bikemap.net szerint.

Előzmény: Re:barbara (64731)
Re:barbara Creative Commons License 2018.07.11 0 0 64732

https://merretekerjek.hu/#zoom=13&lat=47.47723&lon=19.00893&scope=varosban&waypts=47.51806,18.99628:47.47118,19.04556&traffic_avoidance=intermediate&compromise=1&suspension=0&pedestrian_traffic=1&allow_ferries=1&alternative=0

 

 

Remélem, látható az útvonal - a két végpont bekattintásával pont ugyanazt az útvonalat ajánlja, amit az előbb én leírtam.

(Én pont fordított irányban járok ezen az útvonalon reggelente :) )

Előzmény: Re:barbara (64731)
Re:barbara Creative Commons License 2018.07.11 0 0 64731

A Szilágyi E. fasoron csak a János Kórházig menj! Ott a fogas hídja alatt le tudsz menni a Városmajori gimnáziumnál a Maros u. védett részére. A Városmajori templomnál mehetsz tovább a Maros utcán, de eggyel balra a Hajnóczi J. utcán van kijelölt biciklisáv is. A Krisztina krt-on átkelsz, és a Vérmezőn jobb szélén le tudsz jutni a Mikó utcáig, majd a Pauler utcán (szintén van kijelölt bringasáv) a Horváth kertig. Annak a Krisztina krt. felé eső járdáján is van bringasáv. Aztán átkelsz a Krisztina krt-on, (Orvos lépcsőnél) és  a Tabán oldalában eljutsz a Döbrentei térig. A villamos síneken átkelve kint vagy a Duna parton. Itt eltekersz a Gellért térig, onnan fel a Bartók Béla úton (van biciklisáv) a Móricz Zs. körtérig. Ott átkelsz a másik oldalra, és a Fehérvári úton pikk-pakk ott vagy a Csonka J. téren. Ezen a szakaszon nincs bringasáv, de kibírható.

 

 

Előzmény: Blokk00 (64730)
Blokk00 Creative Commons License 2018.07.11 0 0 64730

Üdv! Budapesten kezdő bicajos, korábban külföldön védett részeken (erdei bicaj út autók nélkül) éveken át ingáztam munkába (2x10 km sík terep). Tanácsot kérnék, munkába ingázáshoz Budán. Hétköznapok reggel/este, Budagyöngye-Csonka János tér-Budagyöngye. Bicaj: cross country MTB, Cube stereo 120 (tudom, nem városra való, de csak ezen nem fáj a derekam). Tudnátok mondani, tanácsolni optimális útvonalakat? Nem kell feltétlenül a leggyorsabb, legrövidebb, ha elkerülhetek gázosabb részeket. Néztem már pár tervezőt, de nem teljesen tudok dönteni (Városmajor út (vagy Szilágyi Erzsébet fasor Moszkváig) h - Alkotás utca - BAH csomópont, stb?). Nem vagyok benne biztos hogy ez olyan jó választás... Nem igazán ismerem Budapestet, és a bicaj közlekedési viszonyokat itt, szóval kösz előre is! :)

hitman Creative Commons License 2018.06.28 0 0 64729

igen, ahhoz képest most gyorsan visszazárták.

Előzmény: Perillustris (64728)
Perillustris Creative Commons License 2018.06.27 0 0 64728

Itt már 8-10 éve is volt egy híressé vált gödör (több héten át élt).

Előzmény: hitman (64717)
SzeZo Creative Commons License 2018.06.26 0 0 64727

Ezt a csókát tegnap is láttam a Dohány utcában, csak akkor a Rottenbiller környékén. Ma meg az Astoriánál kanyarodott a kiskörútra balra úgy, hogy a villamosmegállót a szembejövő, belső sávban kerülte.

Közveszélyes.

Előzmény: SzeZo (64726)
SzeZo Creative Commons License 2018.06.22 0 0 64726

Egyáltalán nem értem, hogy miért kellett a Dohány utcában reggel, esőben a menetiránnyal szemben bicikliznie annak a gyökérnek.

Biztosan nehezére esett volna 250 m-t tekerni a "párhuzamos" Wesselényire.

SzeZo Creative Commons License 2018.06.21 0 0 64725

Én is keresgélem a haladósabb utakat. Agybaj: bringával.

A sokat használt Dózsa György út elég borzalmas. A körutat eddig is csak néhány száz méteren nyúztam, de most reménytelen lenne.

Ma megpróbáltam a Wesselényi - Kiskörút verziót. Ez nem rossz, csak sokszor üvegszilánkos. Ma egy furgon bénázott előttem. Többször megállt. Egyszer ki akartam kerülni, egyből gázt adott. Megkérdeztem, hogy mi a sz@rt csinál, erre jól kihúzott, majd satuzott. Persze, kezeim mindig fékkarokon vannak, így nem jött be a bünti...

jee_c Creative Commons License 2018.06.21 0 0 64724

Én később jöttem ma be, nem volt annyira problémás.

Egy lényeges dologtól eltekintve: az Árpád fejdelem útján, még a Komjádi előtt a járda korlát egy elemét kidönthette egy autó, és rálógott az útra. Sajnos nem vettem észre, és kb 30-cal levettem sípcsonttal.. :((( Elesni nem estem el, de most nem érzi annyira jól magát a lábam. Mindenesetre visszamentem a járdán, és kib*sztam a helyéről egy nem zavaró közeli helyre a járda mellé (eleve nem fogta a betonozás, csak bele volt támasztva a lyukba), hogy más ne járjon hasonlóan.

Előzmény: dhpage (64723)
dhpage Creative Commons License 2018.06.21 0 0 64723

reggel buda elesett, még bringával is nehéz volt lavírozni a dugóban.

Előzmény: jee_c (64722)
jee_c Creative Commons License 2018.06.21 0 0 64722

Jártam arra tegnap, nem csak a bringaút van lezárva a Batyinál, hanem az autók is át vannak terelve a tér vásárcsarnok felöli oldalára, ergo bringával is át kell keverni, és csak a rendőrség előtt lehet visszatérni a rendes útra.

Előzmény: Re:barbara (64721)
Re:barbara Creative Commons License 2018.06.20 0 0 64721
Előzmény: hitman (64717)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2018.06.15 0 0 64720

Hujuj...

 

Errefelé mindenki járdának (se) kezeli a kerékpárutat, holott a kerékpárúton végzett munkára jelenleg ugyanazok a rendelkezések érvényesek, mint a sima közútra...

 

Mindenestre egy sárga villogó fény ha jól látom kikerült (a második képre), igaz pont a kevésbé érdekes oldalra... haladunk...

Semmi más fényjelzést, prizmát, megvilágított vagy fényvisszavető jelzést nem látok sehol. Az első kép kb. elmegy emberölési kisérletnek is éjszaka...

Előzmény: hitman (64717)
padisah Creative Commons License 2018.06.15 0 1 64719

Kéne ilyen közlekedési szégyenfal oldal, ahova az ehhez hasonló dolgok felkerülnek.

+ a kivitelező, kihelyező neve, beosztása stb

 

ne lehessen hivatalok, vagy vállalatok mögé bújni, igenis ott legyen a személyi felelősség, ezt X Y tette oda, mert hagyag volt és nem érdekelte a közlekedők érdeke

Előzmény: hitman (64717)
XNC Creative Commons License 2018.06.15 0 0 64718

Szép.
Ez úgy igazán "magyaros".

Néhány éve jártam valamelyik hídnál (már nem emlékszem, melyik volt az)
és ott éppen valami építési munkálatok zajlottak.

Képet ugyan nem készítettem, de olyan keskeny helyet hagytak a gyalogosforgalomnak;
hogy aki ott valami nagyobb dolgot szállított (mint én a kerékpárt)
az már egyszerűen alig fért el.

Előzmény: hitman (64717)
hitman Creative Commons License 2018.06.15 0 2 64717

budai rakpart, a Zsigmond tér magasságában.

"Itt kell lenned, hogy elhidd."

jee_c Creative Commons License 2018.06.12 0 0 64716

Az más. ;)

Előzmény: Törölt nick (64714)
Friczy Creative Commons License 2018.06.12 0 0 64715

Ja, ezt mondja a szabály :) A gyakorlat viszont más.

Előzmény: XNC (64710)
Törölt nick Creative Commons License 2018.06.10 0 0 64714

És ott, ahol egyébként is tilos a járdán bringázás? ;)

Előzmény: jee_c (64713)
jee_c Creative Commons License 2018.06.10 0 0 64713

Felelőtlen dolog lenne 40nel tekerni olyan helyen, ahol csak a festékcsík az elválasztó.

Előzmény: Törölt nick (64711)
XNC Creative Commons License 2018.06.10 -1 1 64712

Ahol gyalog-kerékpár típusú út van, ott 20-szal lehet tekerni.

Előzmény: Törölt nick (64711)
Törölt nick Creative Commons License 2018.06.10 0 0 64711

Akkor újra itt a kérdés: ott vajon 20 vagy 40km/h a megengedett max. sebesség? (egyébként lehet, hogy ez az előírás, de ezt még annyira sem tartják be, mint más szabályokat, tisztelet a kivételnek)

Előzmény: XNC (64710)
XNC Creative Commons License 2018.06.10 0 1 64710

"Ha a gyalogos- és a kerékpáros-forgalmat burkolati jel választja el, a gyalogos és a kerékpáros csak az útnak a részére kijelölt részén közlekedhet;"

Előzmény: Friczy (64709)
Friczy Creative Commons License 2018.06.10 -2 0 64709

Tábla mndenképpen kell. Festés nem okvetlenül. Onnantól a kresz szerint gyalog- és kerékpárút, max. 20 km/h, és gyalogosokra vigyázni. Ez a lényeg, az, hogy van osztás, egyik oldal kerékpár, másik gyalogos és hasonlók úgyis csak irányadó, nem szokták betartani, külön szabályzás pedig nincs rá.

Az Andrássy úton az Oktogon-Körönd közt volt ilyen, de már nincs, most a szervizutat lehet bringával használni.

Előzmény: Törölt nick (64708)
Törölt nick Creative Commons License 2018.06.10 0 0 64708

Mobilon vagyok, nem tudok képet betenni: van olyan, mint az Andrássyn (vagy ott csak volt??), hogy csak tábla. Van osztott, bogy tábla és festékkel van jelölve a felezővonal, egyik oldal kerékpárút, másik járda. Meg hát van, ahol fizikailag is el van különítve, de az már más téma.

Sokáig abban voltam, hogy az első két példa eltérő szabályozás alá esik. Aztàn kiderült, hogy mégsem.

Előzmény: Friczy (64707)
Friczy Creative Commons License 2018.06.10 0 0 64707

A 'csak festékkel' alatt azt érted, hogy tábla nincs? Mert az egyszerűen szabálytalan. Ha viszont van gyalog- és kerékpárút tábla, akkor lényegtelen, hogy van-e festve vagy sem.

Előzmény: Törölt nick (64706)
Törölt nick Creative Commons License 2018.06.10 -1 0 64706

Ehhez kapcsolódva: azt vajon hányan tudják, hogy a járdán vezetett, csak festékkel jelölt "kerékpáút" egyenrangú azzal, ahol össze vannak eresztve a bringások és gyalogosok? Szintén állítólag, nem néztem utána...

Előzmény: Friczy (64705)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!