Keresés

Részletes keresés

aekis Creative Commons License 6 napja 0 0 64847

Ott a kukásmellény és a vészvillogó hiányzott. Nem ajtónyitáskor csapták el, hanem az őz mellett ácsorogva.

Előzmény: SzeZo (64843)
aekis Creative Commons License 6 napja 0 0 64846

Ez gyenge érv lenne, ugyanis az övet mindenki eléri, ahhoz többet kell hátra kell fordulni. Ha kötelező lenne oda rakni senki nem lenne üzleti hátrányban, mindenki megszokná.

Előzmény: jee_c (64842)
halaloszto Creative Commons License 6 napja 0 0 64845

ha ez így lenne, Hollandia egy szar hely lenne. 

ha a macisajt alól telibe a kocsim oldalának rongyol valaki bringával, akkor én vagyok a hibás? büntetőjogi értelemben? ha tartós egészségkárosodást szenved, akkor maradandó sérülést okozó közlekedési balesetet okoztam azzal, hogy egyenletesen haladtam a védett úton?

 

 

Előzmény: etomcat (64836)
halaloszto Creative Commons License 2018.11.13 0 0 64844

az én autóimon minden volt tükör...

Előzmény: etomcat (64835)
SzeZo Creative Commons License 2018.11.13 0 0 64843

"nem mindenkinek lenne könnyű, kivitelezhető egy ilyen mozdulat"

 

Inkább kiszáll, lesz, ami lesz:

https://index.hu/belfold/2018/11/12/koszeg_gazolas_halal/

 

Előzmény: jee_c (64842)
jee_c Creative Commons License 2018.11.13 0 0 64842

Inkább üzleti hátrányba kerülne, aki ilyen autót dobna piacra. Máskülönben, nem mindenkinek lenne könnyű, kivitelezhettő egy ilyen mozdulat (idősek, sérültek).

Előzmény: aekis (64841)
aekis Creative Commons License 2018.11.12 0 0 64841

Szerintem nem lenne túlzás, csakhát a lustaság...

Előzmény: jee_c (64840)
jee_c Creative Commons License 2018.11.12 0 0 64840

Azért ez túlzás lenne, sztem. Akkor a parkolóban, garázsban is tornázni kellene, ami felesleges. Mondjuk egy hasonló jelző, mint ami az Usában szokott lenni sok autóban (ami belül egy sárga fénnyel figyelmeztett h a holttérben  van egy mási jármű),  jó lenne. Ez figyelmeztetné az utast/sofőrt, hogy rá akarja nyitni az ajtót egy közeledő járműre.

Előzmény: aekis (64837)
Friczy Creative Commons License 2018.11.12 0 0 64839

Tudtommal ennyire azért nem durva a helyzet. Alapból az autós vétkességét vélelmezik, de ha az autós sikeresen reklamál, akkor elérheti, hogy a kerékpáros legyen a hibás.

 

Nem Hollandia, hanem Belgium, ott rendszeresen elő szoktam fordulni egy kisvárosban, ahol azért van rendesen forgalom meg dugó is. Élmény látni, hogy a reggeli csúcsban, amikor mindenki megy munkába, iskolába, megy egy-egy autó, és körös-körül, tényleg minden oldalán bringák (amelyek persze gyorsabbak), és nincs dudálás, anyázás, pedig - itthoni szemmel - nem nagyon figyelnek a bringások az autóra.

Előzmény: etomcat (64836)
padisah Creative Commons License 2018.11.12 0 0 64838

azért ezt én sem támogatnám, enélkül is van elég felelőtlen bringás az utakon

még úgy is hogy neki a bőrére megy a játék

Előzmény: etomcat (64836)
aekis Creative Commons License 2018.11.11 0 0 64837

Ha az autógyárak eleve a váll mellé tennék a nyitókart, automatikus így nyitná mindenki, ösztönösen. De ez túl egyszerű megoldás lenne egy csomó problémára.

Előzmény: etomcat (64835)
etomcat Creative Commons License 2018.11.11 -1 0 64836

> közlekedési kultúra szempontjából is el kellene dönteni, hogy a Balkánhoz akarunk tartozni, vagy Európa többi részéhez...

 

Hollandiában valami olyan a jogszabály, hogy kerékpárost érintő gépjárműves baleset esetén automatikusan a sofőr a hibás büntetőjogilag és kártérítésben is, nem is vizsgálják az ügyet.

Előzmény: ÁsítóSárkány (64825)
etomcat Creative Commons License 2018.11.11 -1 0 64835

> Azt a részt olvastad a KRESZ-ben, hogy az autósnak, ill. az utasnak kell az ajtónyitás biztonságosságáról meggyőződnie?

 

Normális országban nem is kapja meg a jogsit az, aki a vizsgán kiszálláskor a kocsiajtót nem a távolabbi kezével nyitja. (Az az értelme, hogy a távolabbi keze csak akkor éri el a fogantyút, ha félig hátra fordul, így automatikusan meggyőződik róla, hogy nem jönnek hátulról.)

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (64831)
Blokk00 Creative Commons License 2018.11.11 0 0 64834

Köszönöm az útvonal tanácsokat, most már rendben július óta ingázok újbuda és 12. kerület között, szűk 9 km. Egész ok az egész, az autósok általában oda figyelnek, meg én sem megyek mint a hülye. A legbüdösebb mikor leérek a Döbrentei téren a Dunához, ott atom a szmog. Aztán tovább a Szent Gellért térnél a Móricz felé. Tegnap türelmetlen voltam, és beugrottam a kocsisorba ami ment előre és jobbra a hídról, hogy keresztezzem az utat a híddal szemben. Majdnem elcsaptak, vészfék az autósnak, és duda. Reflexből én is ráztam az öklöm, de én voltam a hibás. A hídról jövőnek nincs esélye hogy lásson, meg kellett volna várnom a pirosat, és beállni a bicaj felfestésbe, hogy arra megyek a köv. zöldnél. Nos, nem éri meg hogy nyersz 2-3 percet, vagy tök mindegy mennyit...

 

Amúgy 7 év Németország után nem is vészes ez az útvonal itt Budapesten, bár eddig tél nem volt, szóval kíváncsi vagyok :) De azt nem értem, ez ilyen budapesti divat ez a sok brutál villogó led elől/hátul? A bicajosok 70% -ának ilyen van, a többi meg lámpa nélkül. Vakít mindenkit, és ő sem lát semmit. Rendes lámpa nem játszik itthon??? Nyesett fény elől, hátul rendes vörös fény. 

 

ps.: maszkot tudtok ajánlani?, durva kezd lenni a köhögésem... 

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2018.11.08 0 0 64833

mindenkit

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (64832)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2018.11.08 0 0 64832

Szerintem te eltévesztetted a házszámot. Nem az "Utálok  inden kit, aki másképp csinál valamit, mint én!" topikot kerested?

Előzmény: aekis (64774)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2018.11.08 0 0 64831

Azt a részt olvastad a KRESZ-ben, hogy az autósnak, ill. az utasnak kell az ajtónyitás biztonságosságáról meggyőződnie? Érdemes végigolvasni az egészet.

Előzmény: aekis (64769)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2018.11.08 0 0 64830

Ezzel az a baj, hogy pont a buszvezetők nem látják a saját buszuk hátán, pedig statisztikailag közöttük hemzsegnek leginkább a kicentizők és ráhúzók, amint ezt számos beszámoló tanúsítja. Talán a műszerfalon többet érne.

Előzmény: nscatto 2 (64739)
Re:barbara Creative Commons License 2018.10.31 0 0 64829
Ááá.. Most már értem! :-)

Mert az eszébe se jut, hogy ha 4-5-szörös köv.távolságot tart autóval, oda bizony be fognak sorolni az előzés után a mögötte lévők. LOL
Előzmény: hitman (64824)
halaloszto Creative Commons License 2018.10.30 0 2 64828

le kellene állni ezzel az ők-mi hozzáállással. fogalmad sincs kit tahózol le.

Előzmény: aekis (64826)
jee_c Creative Commons License 2018.10.30 0 0 64827

Ez jogos. Aki sokat bringázik, láthatja, hogy vannak köztük is (mint az összes felsorolt csoportban) tahók. Senki nem változik mintaemberrré, ha bringára ül - vagy ha megszerzi a jogsit és volán mögé kerül.

Lényeges difi a okozható kár és veszély nagyságában van.

Előzmény: aekis (64826)
aekis Creative Commons License 2018.10.30 -3 0 64826

Nem. Csak azt szeretném, hogy a bicajosok se közlekedjenek tahó módon, szemellenzővel. Ők is nézzenek körül, győződjenek meg arról, hogy nem veszélyeztetnek mást. Ez lehet egy másik bringás, vagy egy gyalogos is.

Előzmény: hitman (64824)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2018.10.30 0 0 64825

Ezzel kapcsolatban csak ennyit: közlekedési kultúra szempontjából is el kellene dönteni, hogy a Balkánhoz akarunk tartozni, vagy Európa többi részéhez...

Előzmény: hitman (64824)
hitman Creative Commons License 2018.10.30 0 1 64824

most mit nem értesz? ő csak azt szeretné, ha a védett kerékpárúton érkező kerékpáros lemondana az elsőbbségéről az ő kedvéért. minden más magyarázkodás csak ehhez van fabrikálva.

Előzmény: ÁsítóSárkány (64823)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2018.10.30 0 0 64823

A 64822 számomra ellentmondani látszik a 64809-nek, örülök, ha a 64809-et nem szó szerint értetted.

Előzmény: aekis (64822)
aekis Creative Commons License 2018.10.29 -1 0 64822

A két galeri egymást generálja, oda-vissza alapon. Egyik sem ismeri a defenzív vezetés fogalmát. Nem vagyok paranoiás.

Előzmény: ÁsítóSárkány (64819)
aekis Creative Commons License 2018.10.29 -1 0 64821

Ebben mi a problémád? Annyira kell lemaradni, hogy átlásd az előtted lévő forgalmat. Ha folyamatos a forgalom, senki nem tud keresztirányban beugrani, kivéve, ha öngyilkos akar lenni.

Előzmény: Re:barbara (64817)
aekis Creative Commons License 2018.10.29 -1 0 64820

Elképzeltem. Mi a probléma? Le kell maradni az előtted lévőtől. Minél jobban dugig van az út, főleg, ha 70km/h-s, annál fontosabb, hogy ne a másik seggében legyél.
Jó dolog, hogy szaporodnak a kerékpárutak, jó dolog, hogy sokan bicikliznek, de a kerékpározáshoz is szükség lenne egy kerékpáros-jogosítványhoz, az elektromos suhanókhoz mindenképpen.

Előzmény: Re:barbara (64818)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2018.10.29 0 0 64819

Nem csak videó van, hanem érdekes szimulációk is. A követési távolság csak egy paraméter, és emlékeim szerint messze nem a legfontosabb.

A sorok beállásában az aggresszíven nyomuló cikázó autók viszik jellemzően a prímet, mert kiszámíthatatlanok.
A másik társaság a túl óvatosak. A legrosszabb, ha ez a kettő gyakran tud találkozni, mert az utóbbiak provokálják az előbbieket.

 

Az ész nélkül dolog most nem tudom honnan jött. A defenzív vezetés jó dolog, a paranoia viszont már nem feltétlenül...

 

A szirénázó mentő már lényegében a végszükség kategória, ha csak a rohammentők miatt állnak be sorok, akkor egy szavam se lenne.
De a bizalmatlansági elvednek (64809) mi köze a rohammentőhöz?

Előzmény: aekis (64815)
Re:barbara Creative Commons License 2018.10.29 0 0 64818

Képzeld el ezt befelé a Szerémin, vagy a Budafokin... :) :)   

Szerintem meglincselnék! 

 

Nem a 7-8 közötti reggeli araszoláskor, hanem pl. napközben, mikor tempósan lehet jönni, de egy autónál nem sokkal nagyobb a követési távolság.

 

Na jó, ne dagasszuk a hülyeséget, hátha elmegy magától is... :) :) 

 

 

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (64814)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!