"olyan útszakaszról érkezve, amelyben a kereszteződéshez érve "elsőbbségadás kötelező" tábla jelzi a delikvens számára, hogy én (a hivatkozott hozzászólásban halaloszto) védett úton halad"
Ez gyenge érv lenne, ugyanis az övet mindenki eléri, ahhoz többet kell hátra kell fordulni. Ha kötelező lenne oda rakni senki nem lenne üzleti hátrányban, mindenki megszokná.
ha a macisajt alól telibe a kocsim oldalának rongyol valaki bringával, akkor én vagyok a hibás? büntetőjogi értelemben? ha tartós egészségkárosodást szenved, akkor maradandó sérülést okozó közlekedési balesetet okoztam azzal, hogy egyenletesen haladtam a védett úton?
Inkább üzleti hátrányba kerülne, aki ilyen autót dobna piacra. Máskülönben, nem mindenkinek lenne könnyű, kivitelezhettő egy ilyen mozdulat (idősek, sérültek).
Azért ez túlzás lenne, sztem. Akkor a parkolóban, garázsban is tornázni kellene, ami felesleges. Mondjuk egy hasonló jelző, mint ami az Usában szokott lenni sok autóban (ami belül egy sárga fénnyel figyelmeztett h a holttérben van egy mási jármű), jó lenne. Ez figyelmeztetné az utast/sofőrt, hogy rá akarja nyitni az ajtót egy közeledő járműre.
Tudtommal ennyire azért nem durva a helyzet. Alapból az autós vétkességét vélelmezik, de ha az autós sikeresen reklamál, akkor elérheti, hogy a kerékpáros legyen a hibás.
Nem Hollandia, hanem Belgium, ott rendszeresen elő szoktam fordulni egy kisvárosban, ahol azért van rendesen forgalom meg dugó is. Élmény látni, hogy a reggeli csúcsban, amikor mindenki megy munkába, iskolába, megy egy-egy autó, és körös-körül, tényleg minden oldalán bringák (amelyek persze gyorsabbak), és nincs dudálás, anyázás, pedig - itthoni szemmel - nem nagyon figyelnek a bringások az autóra.
Ha az autógyárak eleve a váll mellé tennék a nyitókart, automatikus így nyitná mindenki, ösztönösen. De ez túl egyszerű megoldás lenne egy csomó problémára.
> közlekedési kultúra szempontjából is el kellene dönteni, hogy a Balkánhoz akarunk tartozni, vagy Európa többi részéhez...
Hollandiában valami olyan a jogszabály, hogy kerékpárost érintő gépjárműves baleset esetén automatikusan a sofőr a hibás büntetőjogilag és kártérítésben is, nem is vizsgálják az ügyet.
> Azt a részt olvastad a KRESZ-ben, hogy az autósnak, ill. az utasnak kell az ajtónyitás biztonságosságáról meggyőződnie?
Normális országban nem is kapja meg a jogsit az, aki a vizsgán kiszálláskor a kocsiajtót nem a távolabbi kezével nyitja. (Az az értelme, hogy a távolabbi keze csak akkor éri el a fogantyút, ha félig hátra fordul, így automatikusan meggyőződik róla, hogy nem jönnek hátulról.)
Köszönöm az útvonal tanácsokat, most már rendben július óta ingázok újbuda és 12. kerület között, szűk 9 km. Egész ok az egész, az autósok általában oda figyelnek, meg én sem megyek mint a hülye. A legbüdösebb mikor leérek a Döbrentei téren a Dunához, ott atom a szmog. Aztán tovább a Szent Gellért térnél a Móricz felé. Tegnap türelmetlen voltam, és beugrottam a kocsisorba ami ment előre és jobbra a hídról, hogy keresztezzem az utat a híddal szemben. Majdnem elcsaptak, vészfék az autósnak, és duda. Reflexből én is ráztam az öklöm, de én voltam a hibás. A hídról jövőnek nincs esélye hogy lásson, meg kellett volna várnom a pirosat, és beállni a bicaj felfestésbe, hogy arra megyek a köv. zöldnél. Nos, nem éri meg hogy nyersz 2-3 percet, vagy tök mindegy mennyit...
Amúgy 7 év Németország után nem is vészes ez az útvonal itt Budapesten, bár eddig tél nem volt, szóval kíváncsi vagyok :) De azt nem értem, ez ilyen budapesti divat ez a sok brutál villogó led elől/hátul? A bicajosok 70% -ának ilyen van, a többi meg lámpa nélkül. Vakít mindenkit, és ő sem lát semmit. Rendes lámpa nem játszik itthon??? Nyesett fény elől, hátul rendes vörös fény.
ps.: maszkot tudtok ajánlani?, durva kezd lenni a köhögésem...
Azt a részt olvastad a KRESZ-ben, hogy az autósnak, ill. az utasnak kell az ajtónyitás biztonságosságáról meggyőződnie? Érdemes végigolvasni az egészet.
Ezzel az a baj, hogy pont a buszvezetők nem látják a saját buszuk hátán, pedig statisztikailag közöttük hemzsegnek leginkább a kicentizők és ráhúzók, amint ezt számos beszámoló tanúsítja. Talán a műszerfalon többet érne.
Ez jogos. Aki sokat bringázik, láthatja, hogy vannak köztük is (mint az összes felsorolt csoportban) tahók. Senki nem változik mintaemberrré, ha bringára ül - vagy ha megszerzi a jogsit és volán mögé kerül.
Lényeges difi a okozható kár és veszély nagyságában van.
Nem. Csak azt szeretném, hogy a bicajosok se közlekedjenek tahó módon, szemellenzővel. Ők is nézzenek körül, győződjenek meg arról, hogy nem veszélyeztetnek mást. Ez lehet egy másik bringás, vagy egy gyalogos is.
Ezzel kapcsolatban csak ennyit: közlekedési kultúra szempontjából is el kellene dönteni, hogy a Balkánhoz akarunk tartozni, vagy Európa többi részéhez...
most mit nem értesz? ő csak azt szeretné, ha a védett kerékpárúton érkező kerékpáros lemondana az elsőbbségéről az ő kedvéért. minden más magyarázkodás csak ehhez van fabrikálva.
Ebben mi a problémád? Annyira kell lemaradni, hogy átlásd az előtted lévő forgalmat. Ha folyamatos a forgalom, senki nem tud keresztirányban beugrani, kivéve, ha öngyilkos akar lenni.