Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

pacsepa Creative Commons License 13 órája 0 0 37005

Írd be a google-ba, hogy "mobil pager", aztán válogass!

 

Ha jól láttam vannak beszerelő műhelyek, amelyek eleve már telepített védelemmel rendelkező autókba is szerelik utólag.

 

Ezek zavarvédelméről konkrétumot nem tudok mondani, olvass utána.

 

Önmagában a GSM és annak zavarvédelme számomra érdektelen dolog, ha az autólopás elleni védelmet nézzük.

Első lépésben legyen egy olyan autóvédelem, ami esetében a saját lábon történő elvitele minimális, a motorteret zárja. Ha ez teljesül, akkor nem kell GSM.

Számomra amíg be volt szerelve a kocsiba, egy konkrét célja volt. A nap 24 órájában utcán parkoló autómra a legnagyobb veszélyt a neki tolató, sérülést okozó, majd elsunnyogó autóstársak jelentik. Ezek esetében jelent némi reményt, ha a telefonom bejelez.

Majd ha megint veszek új autót, akkor 5-6 évig megint lesz benne. Most mind a kettő kocsim korosabb kategória.

Nem is mosom őket, csak az eső, mert ilyenkor csak bosszantanám magam az újabb felfedezett sérülésekkel! :-)

Előzmény: Ulanbator8 (37004)
Ulanbator8 Creative Commons License 15 órája 0 0 37004

Car-őr, Moshi Moshi: ok, köszönöm. Tehát egyetlen gyári gomb egyszeri hosszan nyomása az azonosítás. Ha azt illetéktelen megtudta, akkor lehet vinni car-őrhöz, s átrakják másikra? Ok, ezt majd szóban megkérdem tőlük.

 

pacsepa: köszönöm, ez érdekes/hasznos info. Eszerint egy ilyen model a Blue16-hoz is köthető? Pozíciólekérés, riasztás esetén meghatrozott szám hívása, távleállítás - ezek a funkciók megnnek? Blue16 is hozzárakja, vagy másik műhelybe kell vinni? Mi az ajánlott modul nevel? Mi a helyzet zavarás / térerő hiány esetén? Car-őr-nél olvasom, ezt meg tudja különböztetni. Ha térerő hiány esetén nem zaklat, az jó. Ha GSM zavarás van, akkor viszont csak akkor küldi el a pozíciót vagy indítja a hívás, ha ismét lesz - ha lesz egyáltalán - jel újból?

 

Janimano: keyless-el használom. Pontosítok: ki tudok szállni az autóból zsebemben a kulccsal úgy, hogy nem élesedik a rendszer. Ha távirányítóval lezárom a központi zárat, azt veszi gyújtáslevételnek, akkor élesedik a rendszer, ez így jó. A baj akkor van, ha  elmarad a távirányítós zárás (ekkor egyébként kb 5 perc után a kocsi magától veszi le a gyújtást, s akkor élesedik a Cerberos. A baj akkor van, ha ebben az 5 percben van baj.)

Janimano Creative Commons License 27 órája 0 0 37003

1. Cerberos: előre leszögezem: ez a rendszer nálam konkrét autólopási kísérletet hiúsított meg. A tolvaj beleült az autóba, barmolt, OBD-re csatlakozott, de elvinni nem tudta. Ez sztem jó előny, nem? :) Motorteret zár, bovden vágás nélkül. Viszont az utasteret nem védi, mint a példa mutatja beültek. Továbbá ha a kártya illetéktelen kézbe kerül, akkor a kártyaleolvasó helyének ismeretében a kocsi vihető. Ha kiszállsz, nem élesíted, akkor a rendszer védtelen.

 

A Cerberos automatikusan élesedik, ha leveszed a gyújtást! Ha volt ilyened, akkor tudnod kéne!

Előzmény: Ulanbator8 (36999)
pacsepa Creative Commons License 1 napja 0 0 37002

A modernebbekben már van GPS és elküldi SMS-ben a koordinátákat riasztás, vagy lekérés esetén.

Előzmény: pacsepa (37001)
pacsepa Creative Commons License 1 napja 0 0 37001

Mobilriasztás bármelyikhez modulban csatlakoztatható, ha esetleg nem tudná alapból. Ez szerintem ne befolyásoljon!

Meg kell venni hozzá a kiegészítő modult. Nekem kettő is van itthon. Egy feltöltős kártyát teszel bele és a modul tudásának megfelelő szolgáltatást kapod. Az enyémek még régebbiek és buták, de ami a lényeg volt, hogy felhív ha van valami! Ja és ettől még ezek is tudták, hogy van bennük tiltó relé, azaz sms-el is leállítható az autó, vagy valami más nagyon kellemetlen meglepetést lehet kitalálni! :-)

A mobilhívás indítása pozitív és negatív triggerrel is indítható.

 

Nekem úgy volt bekötve, hogy élesített állapotban az index relé beindulására megcsörgetett. Azaz akkor is, ha deaktiváltam a védelmet, csak ilyenkor kinyomtam.

Előzmény: Ulanbator8 (36999)
Moshi Moshi Creative Commons License 1 napja 0 0 37000

"3. Car-őr:  kezdve a hátrányokkal, utastérben van, hozzáférhető (egy korábbi bejegyzés elég jól leírta, hogy amit a motortérbe raknak, azt ott kell védeni (pl. Cerbi, Blue), amit az utastérbe, azt ott (kéne). De ott ugye csak az ajtó védi, amit nyitnak. Az, hogy minden kocsiba máshova teszik, ami titkos és csak ott tudja valaki, számomra nem olyan megnyugtató. Az oldalon látható képek/videók alapján a nagyszabású barkács az utastérben nem igazán tetszik. (Bár ez lehet másnál is így van?) Ami tetszik, hogy megy a keyless, s amit mai kor követelményeként emlegettem előbb: mobilos aplikáció, helymeghatározás, távleállítás, szervizmódban is sebességfigyelés. Itt van gombnyomásos személyazonosítás? Egy korábbi hozzászólás azt írta, a bluetooth kommunikáció feltörhető. Van akkus sziréna? Rablásgátlás: ha kiszednek a kocsiból és a bluetooth telefon a kocsiban marad, akkor nem riaszt/blokkol? "Szerviznyomógomb" ?? Tényleg egy "titkos" gomb, amit benyomsz - vagy illetéktelen benyom - és megy az autó?"

 

Mint felhasználó tudok válaszolni a fenti kérdéseidre kb napra pontosan 1 éve van meg.1. Valóban utastérben van. Valahol, több helyen, kb 8-9 óra mig beépítik. Ha nem a gyári távirányitóval nyitod akkor szirénázik.

2. Gombnyomásos azonositás van (pl ha lemerül a teló, vagy egyéb eszköz ami fel van tanitva- nem csak telefon azonosít, hanem pl okosóra, vagy egyéb BT-s kütyü amit hordozol) Az autó gyári gombjai közül van kijelölve, (nem utólag beépítve) nem megnyomni kell hanem x ideig kell nyomvatartani...

3. A BT kommunkáció feltörhető. De itt nem életszerü. A rendszer passziv, nem hiszem, hogy a TESCO parkolóban a sok fedélzeti egység, telefon közül azonosítják a tiédet abban a röpke időpillanatban amikor kérdez az autó. A pusztában meg pofánvágom ha valaki laptoppal ácsorog az autóm mellett. (mert mint irtam csak akkor kérdez, ha a gyári távirányitó (keyless kütyü) nyitja az autót egy röpke időpillanatig... 

4. Szirána van akku is. (de megmondom becsülettel nem tudom, hogy a sziréna rá van-e kötve) de mindegy is. Úgyis telefonál az autó...vagy sms-t küldbármilyenáltalad beállított tevékenység esetén... pl nyitvafelejtett ajtó, nyomógombos azonosítás, GSM, GPS blokkolás esetén. (GSM blokk esetén amikor lehetősége nyilik a késöbbiekben) 

5. Rablásgátlás:  Ha a telefon a kocsiban marad akkor viszik az autót. De utána tudsz küldeni egy sms-t bármilyen telefonról egy pin kóddal ami leállítja az autót. (mert alapban csak a feltanított BT-s eszköz kommunkálhat vele.

6. A szerviznyomógomb is az autó gyári gombjai közül valamelyik amit hosszú ideig kell nyomvatartani hogy élesedjen. (persze a gyári távirányitóval történ nyitás után, a gyári sima kulcs az nem jó...) Igy azért bárki nem hiszem, hogy viszi az autót mivel kell hozzá a gyári távirányitó és némi tudás, hogy melyik gomb is az....  És ebben az esetben is értesít az autó, hogy a szervizgomb aktiv lett...

 

Röviden kérdéseidre a válaszom ennyi. Látod van hátránya, előnye stb Fogalmam sincs, hogy a többi rendszer ennél jobb , vagy rosszabb mert nem ismerem azokat (én is csak kb 2 hónapot futottam ezügyben körbe körbe, hogy melyik is a legjobb - Nekem.

Nekem ez tetszett meg a tudása és a kényelem miatt.

 

 

Előzmény: Ulanbator8 (36999)
Ulanbator8 Creative Commons License 1 napja 0 0 36999

Kedves Fórumozók!

 

6-8 éve bújtam már ezt a fórumot, cél volt megtalálni a legmegfelelőbb biztonsági rendszert, akkor sikerült is. Most újra ez a feladat, egy nagyobb értékű autóba keresem a legmegfelelőbb rendszert, ami a mai kor követelményeinek is megfelel. Ahogy az egyik korábbi hozzászólás írta (mert már jelentős nettó óraszámot beleraktam az fórum olvasásába) : a 90% új hozzászóló azért esik ide, hogy keresse a tökéletest.

Én nem úgy kérdezném, hogy mi a legjobb, mert ilyen 1. nincs, 2. szubjektív. Inkább azt kérném, hogy néhány szóba jöhető rendszerről szeretném megismerni az előnyöket/hátrányokat, hátha vmit nem jól értelmeztem eddig. Vagy esetleg vmi nem úgy van, ahogy a marketingje mondja. Személyeskedésmentesen, tárgyilagosan lenne a legjobb. :) Ez hátha az utókornak is hasznos lesz.

 

1. Cerberos: előre leszögezem: ez a rendszer nálam konkrét autólopási kísérletet hiúsított meg. A tolvaj beleült az autóba, barmolt, OBD-re csatlakozott, de elvinni nem tudta. Ez sztem jó előny, nem? :) Motorteret zár, bovden vágás nélkül. Viszont az utasteret nem védi, mint a példa mutatja beültek. Továbbá ha a kártya illetéktelen kézbe kerül, akkor a kártyaleolvasó helyének ismeretében a kocsi vihető. Ha kiszállsz, nem élesíted, akkor a rendszer védtelen.

 

2. Blue16: közelítéses érintős nyitás után meglévő kormány/műszerfal gombokon azonosítást kér. Vezető ajtónyitás után ismét azonosítást kér, kvázi nem hagyhatod védtelenül. Tetszik a saját akkus sziréna, ami akár aksisaru lehúzást követően is jó, akár arra is, ha az megszólal, az nem a klasszik riasztó, amire nagyjából el se fordítod a fejed. Hátrány: a komfort sérül (tudom, az autólopás nem komfort kérdése de azért valljuk be jó lenne) közelítéses, a keyless kocsiknál is érintgetni kell a szélvédőhöz. Hátrány2: elvágja motortér bovdent. (látom többen azt mondják, márpedig ez nem buktatja a jótállást.) Kicsit mint a Cerbinél, mintha itt is megállt volna a fejlesztés, vagy legalábbis a látható, csilli-villi funkciók fejlesztése. Kérdés, hogy azért, mert úgy jó ahogy van, vagy csak egyszerűen nem akarták továbbfejleszteni. Jó lenne egy mobilos kiegészítés, hívás a riasztáskor, leállítás, stb. Lezárt állapotban blokkolja az OBD csatit?

 

3. Car-őr:  kezdve a hátrányokkal, utastérben van, hozzáférhető (egy korábbi bejegyzés elég jól leírta, hogy amit a motortérbe raknak, azt ott kell védeni (pl. Cerbi, Blue), amit az utastérbe, azt ott (kéne). De ott ugye csak az ajtó védi, amit nyitnak. Az, hogy minden kocsiba máshova teszik, ami titkos és csak ott tudja valaki, számomra nem olyan megnyugtató. Az oldalon látható képek/videók alapján a nagyszabású barkács az utastérben nem igazán tetszik. (Bár ez lehet másnál is így van?) Ami tetszik, hogy megy a keyless, s amit mai kor követelményeként emlegettem előbb: mobilos aplikáció, helymeghatározás, távleállítás, szervizmódban is sebességfigyelés. Itt van gombnyomásos személyazonosítás? Egy korábbi hozzászólás azt írta, a bluetooth kommunikáció feltörhető. Van akkus sziréna? Rablásgátlás: ha kiszednek a kocsiból és a bluetooth telefon a kocsiban marad, akkor nem riaszt/blokkol? "Szerviznyomógomb" ?? Tényleg egy "titkos" gomb, amit benyomsz - vagy illetéktelen benyom - és megy az autó?

 

4. Carprotect: tapasztalatból nem ismerem, az oldalon olvasottak alapján Blue16 és car-őr kombóhoz bizonyos szempomtokból hasonlítónak gondolom. Ami jó, hogy úgy látom támogatja a keyless-t, ami nem tetszik, a beépítésre kerülő tasztatúra. Viszont mehet a motortérbe, zár alá. Vágja a motortér bovdent? Ha lelopják a kulcs jelét, akkor az ajtó nyitható riasztás nélkül? Zárás-nyitás nem teljesen világos. A mobilos kommunikáció megoldottnak látszik. Ha nem plusz billentyűzet, hanem pl. kormánygombos azonosítás lenne, akkor ez lenne az ideális? Vagy, volt egy ilyen bejegyzés: "messziről kerüldd el", de kifejtve nem volt.

 

Pajzsot nem szeretnék, Secret control-ról hallottam de kevés infot találtam a neten, Skyguard-ból már nem maradt energiám kiokosodni. Ha valaki fontosat kihagytam, vagy van építő hozzászólás, kérlek adjátok hozzá.

 

Köszönöm!

universaltool Creative Commons License 6 napja 0 0 36998

Sziasztok! Pandora autóriasztóval van valakinek tapasztalata? A táv indítás nagyon tetszik.

 

törpapa22 Creative Commons License 2019.01.07 0 0 36997

:((((

Jahno Creative Commons License 2018.12.31 0 0 36996

Láttam szétbarmolva elhagyták. Ez a Gödöllő-Hatvan most érdekesen adja elő.

Előzmény: Kard (36995)
Kard Creative Commons License 2018.12.31 0 0 36995

Régi Ladákat viszik rendesen. Egyik ismerősömnek vitték el a 2105-ét 2-3 hete meg a Facebookon láttam pár napja egy régi 2101-est amit ugyancsak elloptak.

Kard Creative Commons License 2018.12.31 0 0 36994

Az, minden tűzvédelmi órán elmondják. Mondjuk a motortér az pont nem zárt.

Előzmény: sogormail (36981)
törpapa22 Creative Commons License 2018.12.25 0 0 36993

De durva! Nem semmi! Boldog Karácsonyt!

Előzmény: Jahno (36992)
Jahno Creative Commons License 2018.12.24 -1 1 36992

Nekem meg semmi nincs a kocsimban, így el sem romlott és 10+ éve nem lopták el. Na?

Előzmény: Janimano (36991)
Janimano Creative Commons License 2018.12.24 0 0 36991

Jó választás volt. Nekem már 7 éve van bent a kocsimban és tökéletesen teszi a dolgát, meg vagyok vele elégedve. :)

Régebben mikor dicsértem, rám fogták, hogy ott dolgozom, de ez nem igaz még most sem, rájuk hagytam. Ha valaki dicsér egy védelmet, akkor már rögtön ráfogják, hogy érdeke fűződik hozzá. :)

Előzmény: attil1111 (36990)
attil1111 Creative Commons License 2018.12.21 0 0 36990

Végül a Cerberos rendszert választottam. Tegnap szerelték be az autóba.

Nagyon korrekt csapat, szép munkát végeztek.

Majd az évek remélem megerősítik, hogy jól választottam. 

Előzmény: attil1111 (36850)
attil1111 Creative Commons License 2018.12.21 0 0 36989

Megvettem végül az alábbi linken hirdetett jelblokkoló kulcstartót.

https://auto.jofogas.hu/heves/Auto_kulcs_jelblokkolo__Faraday_kalitka__kulcstarto_86202650.htm

Előre kellett utalni de 2 napon belül megjött mindkettő, így nem kellett postaköltséget fizetnem.

Teljesen jól működik, elfogadható minőség. Jó vétel volt.

Előzmény: attil1111 (36876)
pacsepa Creative Commons License 2018.12.16 0 0 36988

Ha rendesen begyulladt, akkor a tűz és közötted van a motorháztető. Ha kinyitod, akkor nincs ott semmi.

Előzmény: Dúrmoller2 (36986)
pacsepa Creative Commons License 2018.12.16 0 0 36987

Az üzemanyag égéséhez nagyon sok levegő (oxigén kell).

Nyilván nem hermetikusan zárt a motortér. Az is igaz, hogy a mai autóknál sokkal jobban körbeburkolják a motorteret, többek között a hangszigetelés miatt.

A motortér zárt égéstér, ami kinyitva nyílt térré változik, korlátlan oxigén ellátással. Az addig zárt térben korlátozott égés méteres lángtengerré válhat.

Szerintem Neked szerencséd volt.

De fordítsuk meg!

Nem Neked volt szerencséd, hanem annak a valahány %-nak volt pechje, akinek lángtenger csapott ki a motortérből.

 

Van különbség az alapszabály szempontjából, hogy a motorteret tűz esetén ne nyitogasd?

 

Még valami, a motortér nyitás megszűnése nem egyik pillanatról a másikra következik be. Ha mindenáron nyitni akarod, akkor a tűz észlelése után még bőven megteheted. De ne tedd, ha rám hallgatsz!

Szeretném, ha tudatosulna az emberekben, ez nem játék! Nem kell nekem hinni, kérdezzetek meg tűzoltót, ha van az ismeretségetekben!

Előzmény: Dúrmoller2 (36986)
Dúrmoller2 Creative Commons License 2018.12.16 0 0 36986

Nekem egyszer gyulladt ki az autóm. Motortérben leszakadt a benzincső, és a forró kipufogóra csöpögő benzin hatalmas durranással meggyulladt. A motort leállítottam, kinyitottam(!) a motorháztetőt és poroltóval eloltottam a tüzet. A motorháztető kinyitása volt kellemetlen, mert persze forró volt. Szerencsére olyan rövid ideig égett a tűz, hogy csak az elektromos vezetékeket kellett cserélnem. Meg persze a benzincsövet, bilincset.
A motortér nem zárt. Alulról nyitott, jön be friss levegő dögivel, felül szellőzőrács volt,ott csaptak ki a lángok. Nem jártam volna jobban, ha nem nyitom ki, hanem alulról, vagy a szellőzőrácson próbálom oltani.

A modern autók motortere zártabb, de nehezen tudom elképzelni, hogy ne kapjon elég oxigént.

Előzmény: pacsepa (36974)
Garfield007 Creative Commons License 2018.12.16 0 0 36985

Nem.

Előzmény: Törölt nick (36984)
Törölt nick Creative Commons License 2018.12.16 0 0 36984

Törölték a Pajzs fórumot? 

sogormail Creative Commons License 2018.12.15 0 2 36981

es ez barmilyen zart teru tuznel igaz. Epuletben is. Ha tuz van egy szobaban, fust, forro az ajto, ne nyisd ki. Berobbanhat az egesz..

Az ilyen infok nem ertem miert nem resze az alapoktatasnak. Alap tuzvedelmi oktatassal pl. akar anno a kapruni si-vonat balesetet is mindenki tulelte volna.. (De ez off itt)

 

Előzmény: pacsepa (36974)
sogormail Creative Commons License 2018.12.15 0 0 36980

Az megvan, hogy volt egy smiley a mondatom vegen?:) 

Felesleges ennyit definialni. az egesz tul van dimenzionalva. 

Előzmény: Tachion86 (36960)
Jahno Creative Commons License 2018.12.14 0 0 36978

Mert az egész világ hülye.

Előzmény: corallbay (36977)
Mödzsi Creative Commons License 2018.12.14 0 0 36976

Sziasztok,

 

Nos megkövetem magam. Végül nagy megnyugvásomra nem a PAJZS lett a befutó.

Utólag belegondolva az egyik legnagyobb baklövésem lett volna azt a céget választani.

 

Sziasztok

Előzmény: Mödzsi (36553)
pacsepa Creative Commons License 2018.12.14 0 0 36974

Nem a motorterhez!

Az utasterben, konnyen hozzaferheto helyeken hasznalhatod. Az uzemanyag tank hatul van altalaban, ennek gyulladasakor is hasznos.

Balesetnel a motorter a gyurodo zona. A motorteto es a zar megsemmisul. Ott mar nincs jelentosege, hogy a gyari, vagy az autovedelem reszet kepezte.

Ha kinyitsz egy zart teret, amiben tuzfeszek van ( ilyen lehet a motorter) az berobbanhat, mert nagy mennyisegu oxigent kap. Sajnos lattam is ilyet! A motorteret csak kozelrol tudod kinyitni, jo esellyel nem csak a szemoldokod eg le!

Kerdezz meg egy tuzoltot, ha nekem nem hiszel, meg ok sem esz nelkul nyitogatnak.

Előzmény: corallbay (36971)
Jahno Creative Commons License 2018.12.14 0 0 36973

Én nem a port szoktam oltani, hanem halonnal a tüzet (:-

Előzmény: corallbay (36971)
pacsepa Creative Commons License 2018.12.13 0 0 36970

Lehet, hogy gerilla? :-)

Előzmény: Jahno (36968)
pacsepa Creative Commons License 2018.12.13 0 0 36969

Motortéri tűznél TILOS a motorteret kinyitni! Húzódj félre biztonságos távolságba és hívd a tűzoltókat!

Egyszer és mindenkorra jegyezd meg a saját és családtagjaid biztonsága érdekében! És ne terjessz életveszélyes hülyeséget!

 

Az utasteret nem tudod megóvni.

Az értékes dolgok a motortérben vannak.

Előzmény: corallbay (36965)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!