Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

pacsepa Creative Commons License 2 napja 0 1 34809

Én már csak ilyen begyepesedett vagyok, ha ismételten olvasom ugyanazokat a hülyeségeket.

 

Fejedelmi többesben írsz? Mesélj mit taglaltatok?

 

És ha már ismétlésről van szó, mi is ismétlünk (fejedelmi többes?). Szóval leírnád egy viszonylag részletes elvi megoldását egy szerinted jól védett autónak 2017-ben? Milyen elven, milyen eszközök, hogyan és hova? Nem kell márkákat írnod de nem fogjuk reklámnak tekinteni, ha mégis!

Csak mert az eddigi itteni munkásságod enélkül... szóval komolytalan. És zavaró hogy n+1-edszer próbálsz a válasz elől kitérni.

Mert eddig mindenről írtad, hogy szar meg gyenge, kivéve a "kommunikáció". Szar a motortérzár, szar a blue16, szar minden és minden beszerelő alapból, hiszen nekem is abból indultál ki, hogy a vezetékezés nincs rejtve.

Legyél kicsit pozitív, lássuk szerinted mi (és esetleg ki) nem szar?

Előzmény: Papoka22 (34805)
Janimano Creative Commons License 3 napja 0 0 34808

Az időhúzást máshogy is meg lehet oldani...

 

Mesélj! Isszuk szavaidat!

Azaz csak innánk, mert mindig mellébeszélsz. Konkrétumot még nem írtál le egyszer sem!

Előzmény: Papoka22 (34805)
sogormail Creative Commons License 3 napja 0 0 34807

Nyugtass meg, hogy ezt csak viccbol irtad. Kulonben elsirom magam:)

Előzmény: SzaboZE (34799)
SzaboZE Creative Commons License 3 napja 0 0 34806

Hát időhúzásból jó vagy de információból nem,

Előzmény: Papoka22 (34805)
Papoka22 Creative Commons License 3 napja -1 0 34805

Látod, hogy mennyire begyepesedett és egysíkú a gondolkodásod pacsepa!!!!

 

10 oldalon keresztül taglaltuk, hogy a motortérzár mennyire nem ér semmit, mennyire hatástalan és hogy mennyire kényelmetlen a használata, stb. stb. stb.  garanciavesztés stb. stb. stb...

 

Az időhúzást máshogy is meg lehet oldani...  kicsit már kellene haladnod a korral!  Legalább csak egy kicsit...

Előzmény: pacsepa (34803)
pacsepa Creative Commons License 3 napja 0 0 34804

Papóka, tisztára összezavarod az embert az érvrendszereddel! :-)

Előzmény: pacsepa (34803)
pacsepa Creative Commons License 3 napja 0 0 34803

"Ráadásul az időhúzást sokkal biztonságosabban és az ügyfél részére sokkal kényelmesebben is meg lehet oldani!"

 

Na de akkor jössz Te a pajszerral és az időhúzásnak annyi... :-) Marad a kommunikáció? Ne mondd, hogy nem ebben utazol! :-D

 

Bocs, a magas labdát kényszeresen ütöm le.

Előzmény: Papoka22 (34802)
Papoka22 Creative Commons License 3 napja -1 0 34802

Segítek, hogy ne kelljen sokat keresgetni:

 

 

"És ezt nem én találom ki, ez csak egy a bevált mindennapos autólopási módszerekből. Aki ezzel foglalkozik az pontosan tudja.

 

DE HOGY LEHET EZ?

 

Alábecsülte a tolvajt és ráadásul elavult könnyen hatástalanítható eszközöket használt.

Pedig az alapkoncepció jó. Fontos az időhúzás, de önmagába kevés.

 

DE AKKOR MI A MEGOLDÁS?

 

Az időhúzáson kívül legalább annyira fontos, ha nem fontosabb az időben érkező INFORMÁCIÓ !!!

 

Az egyik nem ér semmit a másik nélkül!

 

Tehát egy mai modern gépjárművédelmi rendszer 2 legfontosabb alapköve, amelyek nélkül nem ér semmit egy rendszer: IDŐHÚZÁS + INFORMÁCIÓ

 

Ráadásul az időhúzást sokkal biztonságosabban és az ügyfél részére sokkal kényelmesebben is meg lehet oldani!"

Előzmény: Papoka22 (34801)
Papoka22 Creative Commons License 3 napja 0 0 34801

Tisztelt SzaboZE  és akkor olvasd vissza, hogy mit mondott Papoka...

Előzmény: SzaboZE (34799)
aamen Creative Commons License 4 napja 0 0 34800
Előzmény: Süni73 (34798)
SzaboZE Creative Commons License 4 napja 0 0 34799

Tök mindegy hogy hány mhz-en tud kommunikálni. Még csak nem is kell a kommunikációba belenyúlni. Csupán e kell hitetni vele, hogy a táskádban hozott kütyü egy bázistorony ;) És Papoka gondolatvitele itt el is bukik, miszerint rég elhaladott az idő a hagyományos rendszerek felett... Egy normális inditásgátlás többet ér mint egy egyszerűen kiiktatható gps/gsm rendszer.

Előzmény: sogormail (34784)
Süni73 Creative Commons License 5 napja 0 0 34798

Sziasztok :)

 

Egy kis segítségre lenne szükségem....

Tudnátok ajánlani megbízható helyet ahol tudok az új kia ceedembe vmilyen védelmi rendszert szereltetni? Minden ötletnek és tanácsnak örülök :)

 

Üdv

 

Szilvi

alappont Creative Commons License 2017.06.18 0 0 34797

GPS eleve van a kocsiban, a GSM pedig egyéb szempontok miatt (pl. klíma távvezérlés) szükséges elsősorban.

Előzmény: Jahno (34781)
pacsepa Creative Commons License 2017.06.18 0 0 34796
Jahno Creative Commons License 2017.06.16 0 0 34795

Ja, azt is itt csináljuk marha sokan. Bár nem mindenben fő csapásirány, de sokan még nyílt szabványt is akarnak, aminél minden mindennel össze lenne kötve.

Előzmény: sogormail (34794)
sogormail Creative Commons License 2017.06.16 0 0 34794

Nem 5GHz-re hanem az 5.generacios mobiltechnologiara gondoltam. 

Előzmény: Jahno (34792)
pacsepa Creative Commons License 2017.06.16 0 0 34793

Azt komolyabban bünteti a törvény... :-) A fizikai erőszakkal elvett autók elég ritkák. Többnyire amatőrök csinálják.

Nem éri meg, könnyebb és gyorsabb a lebukás, míg a sima dolog elleni erőszak nem annyira izgatja nálunk Magyarországon a hatóságot.

Az egyetlen tőlem, vagy inkább tőlünk (volt egy vállalkozásom) ellopott pár napos kocsi volt az ami miatt egykor elkezdtem a téma iránt erőteljesen érdeklődni némi elektronikai előképzettséggel. Akkor a kocsi kulcsainak (távirányítóval) ellopásával vitték el a kocsit. Azóta nem bízom olyan védelemben, ami CSAK távirányítóval tudásalap nélkül indítható. Azóta nincs olyan autóm, ami az alap védelmen felül nincs megfejelve valami okossággal. Legyen ez egy PIN kódos immobiliser (a favorit), vagy olcsóbb megoldásként egy indítási-blokkoló trükk.

Én azt gondolom, hogy kellően felvértezett autót nem éri meg ellopni. P is erre épít és ebben igaza van. Hogy aztán melyik valóban ilyen és melyik nem az más kérdés.

Lehet, hogy kicsit elbízom magam, de nekem nincs is lopásra CASCO-m, csak törésre. Valószínűtlennek tartom, hogy pöcsöljenek egy tucatautónál egy ismeretlen védelemmel, amiről már az első 10 másodperc után kiderül, hogy nem szokványos megoldásokkal operál. Az ehhez szükséges többlet költség minimális.

 

Előzmény: sogormail (34788)
Jahno Creative Commons License 2017.06.16 0 0 34792

Igen, sajna Magyarországon mindenki hülye és azt sem tudja mi az az IoT. Mármint a marketinges bullshiten kívül :-D

 

5 gigát nem is értem, ezer éve dolgozok vele, de szerintem teljesen másra való. Vagy melyik fele, 5.150-350? Vagy 5.4 felett? Vagy melyik? Felette meg 25 milliwattot engednek, azzal mit szeretnénk? Ha áll a pláza közepén, akkor 17 méterrel odébb már nem is működik?

Előzmény: sogormail (34787)
Jahno Creative Commons License 2017.06.16 0 0 34791

Voltaképpen az első sarki riasztómodul is már IP alapú, de meg kellene néznem, hogy mit használnak. Mivel az újabb cucchoz igazodik a gyártó és annak jobb a lefedettsége, így fene tudja, hasra nem mondom be, hogy nem így van, de biztos nem a 90es évek GSMjét használják.

Előzmény: sogormail (34784)
Jahno Creative Commons License 2017.06.16 0 0 34790

"Tegyuk hozza a mai NB-IoT technikakat. Es egy normalisan megtervezett autoba epitett antenna rendszert.."

 

Nekem mostanában az IoT, a "tervezett" és "rendszer" az mindig valami szopást és költséget jelentett, de lehet idővel elmúlik.

Előzmény: sogormail (34784)
Jahno Creative Commons License 2017.06.16 0 0 34789

"laposra vernek es elveszik a kulcsot"

 

Az sem baj, odaadom én verés nélkül is, akkor rövidebb a történet. Bár vannak itt páran olyanok, akiknél ezzel sem jutnak sokra. Annó havert is írtam, igaz szép kár keletkezett, de legalább az autó megmaradt. Hajnalban keltették a rendőrök, hogy utca közepén foglalja a helyet tárt ajtókkal, jó lenne valamit kezdeni vele...

Előzmény: sogormail (34788)
sogormail Creative Commons License 2017.06.16 0 0 34788

"De ha az is, akkor melléparkolnak, majd elszállításkor beteszik a lopott autóba a bőröndöt. Én így csinálnám."

Minek? Bemennek a hazadba, laposra vernek es elveszik a kulcsot:)

100%-os vedelem nincs. Legyen casco. :) 

Előzmény: pacsepa (34786)
sogormail Creative Commons License 2017.06.16 0 0 34787

Pitianer koltsege van egy sok technologias eszkoznek a GSM-hez kepest, csak nem ertenek rendszerszinten hozza. A GSM az regi technologia, azzal mar dolgoztak a 90-es evekben is. Csak kozben technologialiag volt 2-3 ugras, a vedelmi rendszerek meg maradtak a 90-es evekben.

Koltsegvonzata minimal lenne, annal nagyobb befektetett tudas kellene. A jammer meretet a fizika korlatozza es nem a technologia. Mint irtam mindent lehet zavarni, csak nem mindegy, hogy egy ceruzaelem vagy paks 2 kell hozza. 

A tobbi amirol irtam, meg szinten nem technologiailag korlatos es meg csak nem is penz miatt, hanem tarsadalompolitikailag egyelore. Csak azert irtam mert kivancsi lennek, hogy Mo.-on foglalkozik e ezzel vki:) Ugyanis az IoT es 5G-hez kapcsolodo alkalmazasfejlesztesek ezerrel mennek. :)

 

Előzmény: pacsepa (34786)
pacsepa Creative Commons License 2017.06.16 0 0 34786

"Probalj meg zavarni egy LTE-A eszkozt ami osszefog 3-5 20MHz-es LTE carriert. Es mondjuk legyen benne az eszkozben min. 2 szolgaltato kartyaja. Mo.-on (is) nyugodtan lehetne tervezni 2G-3G-4G rendszerekkel. Egy ilyen eszkozt akar tobb 100MHz savszelessegben kellene zavarni, radasul olyan szelessavu rendszereken, amit azert nem olyan egyszeru."

 

Nem értek ezekhez a kommunikációs fejlesztésekhez, amivel én találkoztam, találkozom, vagy használtam, az a Te általad írt GSM hálózaton történő kommunikáció. Ez pedig elég soványka. Nálam pl csak arra a célra lett beépítve, hogy ha nekiparkolnak a kocsinak, legyen esélyem odamenni és rákérdezni, ne sunnyogjanak.

 

Azt gondolom, hogy a Te általad leírt fejlesztések költségvonzata és rendszerdíja (pl. több szolgáltató kártyája stb-stb) miatt ez a cucc még hosszabb ideig nem az a kategória lesz ami a legérintettebb középkategóriában elterjed.

A másik gondolatom az amit Te is írtál, hogy minden kommunikáció zavarható. Amennyiben a felvázolt kommunikációs technológia elkezdene tömegesen elterjedni, akkor borítékolhatóan lesz ennek ellen oldala is. Sajnos a fejlesztések ott sme mállnak le, különösen ha a védelmi eszközök már bárki által hozzáférhetők lesznek és lehet tapogatni a gyenge pontjaikat, amire most esetleg nem is gondolnak. Attól való tartásom van, hogy a kifejlesztésre kerülő "jammer" nem lesz bőrönd méretű. De ha az is, akkor melléparkolnak, majd elszállításkor beteszik a lopott autóba a bőröndöt. Én így csinálnám.

 

Szóval nekem a jelenleg általánosan alkalmazott vezeték nélküli kommunikáció nem elfogadható, amit írtál az meg érdekes, de a mai megoldandó feladatok szempontjából (még) érdektelen.

Előzmény: sogormail (34784)
sogormail Creative Commons License 2017.06.16 0 0 34785

egy GSM-et lehet zavarsz nehany W-nyi adoval. Szelessavon nem ennyi kell.

Előzmény: Jahno (34783)
sogormail Creative Commons License 2017.06.16 0 0 34784

Persze minden zavarhato, csak nem mindegy milyen raforditott munka kell hozza. A jelenlegi vedelmekben a GSM modulokat eroltetik. Probalj meg zavarni egy LTE-A eszkozt ami osszefog 3-5 20MHz-es LTE carriert. Es mondjuk legyen benne az eszkozben min. 2 szolgaltato kartyaja. Mo.-on (is) nyugodtan lehetne tervezni 2G-3G-4G rendszerekkel. Egy ilyen eszkozt akar tobb 100MHz savszelessegben kellene zavarni, radasul olyan szelessavu rendszereken, amit azert nem olyan egyszeru.

Tegyuk hozza a mai NB-IoT technikakat. Es egy normalisan megtervezett autoba epitett antenna rendszert..

A rabolonak igy  mingyart borondnyi lesz a jammere, vagy 5-6 antennaval.

5G szabvanyositas nincs meg befejezve, reszben 2018 ev eleje, teljesen 2020. De un. ecosystemek kore szervezodik a szabvany. Az egyik megemlitendo ecosystem a Smart City koncepcio. Az un. M2M kommunikacio reszekent mar most definialtak az un V2X (vehicle to X) kommunikaciok. Pl. Vehicle to Infrastructure. (Auto a kozlekedesi lampaval, frogalom figyelo kameraval etc.) Vagy a Direct to Direct D2D kommunikacio, amikor az auto direktben kommunikal egy barmelyik masik kozeleben levovel. Az 5G rendszerek raadasul bevezetnekmeg jo par 100MHz, inkabb GHz savszelessegu egyeb carriereket. Rabolo hozhatja a 2. jammer borondot.

Nyilvan ezek a kommunikaciok elsosorban az autonomus drive es safety funkciokat hivatott tamogatni, de smart city koncepcioban barmi johet. Ha Jozsi a baratok koztet nezni, hajra. Nem az autonak kell alarmozni, hanem a varosi rendszereknek kell tudni, hogy Jozsi stand-by-ban hagyta az autot a haza elott, erre ez meg itt van a varos masik pontjan. Nem kell GPS es az uj koncepciok szerint rendszam sem:)

 

Es ez nem scifi. Itt a nemeteknel pl. az A9 autopalya es nehany varos kerulet van korbepakolgatva szenzorokkal, ahol mar 2-3 eve tesztelgetik ezeket a rendszereket. Nyilvan a fo fokusz az onvezeto auto. De a nemet kormany nagy penzeket tol bele a fejlesztesekbe, mindezeket az un. ipar 4.0 fejlesztesi iranyelveknek megfeleloen. Na ezert lesz Mo.-on a zalaegerszegi palya is.

A tema messze vezet, csak ezrt irtam, mert ez nem a messzi jovo. Kb. 5eve nezegetem ezt a forumot, de az un "vedelmi rendszerek" nekem meg mindig "garazsfejleszteseknek" tunnek. De lehet nehany mar kinotte magat es vastagon bent vannak ezekben a fejlesztesekben.

Előzmény: pacsepa (34716)
Jahno Creative Commons License 2017.06.16 0 0 34783

Eddig egy cucca mondták, hogy nem lehet zavarni, de azt sem bírtam kipróbálni. Ilyen gyenge rádiós átvitelnél nagy trükk nem tudom van-e, mikor azt a minimális energiát wattokkal lehet egyszerűen olcsón zavarni, de majd meglátjuk. Én egy darabig bármilyen műszaki újítást elhiszek, csak aztán egy idő múlva megkérdezem, hogy "no, messze vagyunk már törpapa?" Addig a "rendes chip" és a "megtervezett antenna" lgyen inkább marketing.

Előzmény: sogormail (34782)
sogormail Creative Commons License 2017.06.16 0 0 34782

A rendesen meg van csinalva alatt az ertendo, hogy nem csak egy GSM modult raknak bele, hanem vegre egy rendes chipsetet a kommunikaciohoz es egy megtervezett antenna rendszer hozza. 

Nincs messze idoben a tortenet. Bar Mo.-on valoszinuleg igen. 

Előzmény: Jahno (34717)
Jahno Creative Commons License 2017.06.16 0 0 34781

GSM/GPS pont annyival drágább, amennyit lehet nem is ér.

Előzmény: Papoka22 (34777)
Janimano Creative Commons License 2017.06.16 0 0 34780

Mesélj!

Miket raknál be ennyiért?

Most ne dumálj mellé, itt az alkalom, hogy kibontakozhass....

Előzmény: Papoka22 (34778)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!