Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Noob15 Creative Commons License 45 perce 0 0 35442

Ezen valahogy nem csodálkozom Tisztelt juliokin! 

 

"De most az új autóba mást szeretnék és totál káosz van.

Egyelőre olvasgatom a hozzászólásokat. Persze nagyjából tudok szűrni, hogy ki trollkodik és ki az "értelmes" hozzászóló ... :-)" 

 

még trollkodni sem kell hisz az itteni szakértők megoldják egymás között :D 

 

 

Előzmény: juliokin (35431)
stevie-13 Creative Commons License 1,5 órája 0 0 35441

Ezzel tudod magadévá tenni:

 

 

Akkor most tedd ki a saját rendszeretek infóit is a netre.

Előzmény: car_og (35438)
Tachion86 Creative Commons License 3 órája 0 0 35440

"A Blue16 most akkor lehallgatható vagy sem?"

 

Minden lehallgatható ami rádiófrekvencián sugároz. A kérdés inkább az, hogy tudod-e értelmezni amit az éterben lehallgattál. (Hiába tudom lehallgatni két kínai beszélgetését, ha nem értek kínaiul!)

Eddigi ismereteim szerint az összes 125kHz-es RFID úgy működik hogy egyszerűen kisugározza magából az ő fix, egyedi azonosítóját. Mindig ugyan azt, egy irányba és titkosítatlanul. Hogyha egyszer kiolvasom a tag ID-ját, akkor azt bele lehet írni egy másik TAG-be. Ilyen egyszerűen: https://www.youtube.com/watch?v=QFBZox1iUcs

Ebbéli meggyőződésemben (mely szerint az összes 125kHz-es RFID így működik) car_og kolléga erőteljesen megingatott az általa linkelt PCF7936AS chippel. Ez már ilyen egyszerűen (lásd videó) nem másolható, viszont a kommunikációja nem titkosított, azaz lehallgatás útján valószínűleg már másolható.

 

A legbiztonságosabb védelmet a már említett Mifare technológiás RFID adja, ott nem csak hogy oda-vissza történik a beszélgetés a tag és az olvasó közt (a tag csak akkor hajlandó érdemben kommunikálni az olvasóval, ha az olvasó elküldi a tag-nek a hozzá tartozó feloldókulcsot), hanem még az olvasó és a tag közti kommunikáció is titkosított! Ez olyannyira biztonságos, hogy a bankok is ezt használják az érintéses bankkártyáikban.

NCF-képes telefonra fel kell tenni ezt a programot: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.wakdev.wdnfc&hl=hu

Elindítani és a telefonhoz érinteni a bankkártyát. Kiírja a típusát, az összes bankkártya NXP MIFARE kártya.

Előzmény: juliokin (35431)
car_og Creative Commons License 4 órája 0 0 35439

Ezt mindig keverjük. 3cm-ről kap elegendő energiát az olvasótól, de sokkal messzebbre sugárzódik ki. Logikus, egy érzékeny rádióvevő számára nagyságrendekkel kisebb jel is elég, mint egy félvezetős áramkör konkrét működtetéséhez. A régi orosz rádiókon még volt hosszúhullám. Azokkal 125kHz-re hangolva szinte mást sem hallani.... :)

 

Előzmény: Jahno (35436)
car_og Creative Commons License 4 órája 0 0 35438

Akit bővebben érdekel:

 

http://www.mouser.com/catalog/specsheets/PCF7936AS__3851__C,1.pdf

 

Ezzel tudod magadévá tenni:

 

https://www.nxp.com/docs/en/user-guide/UM10276.pdf

 

 

Egy 125 kHz-es cserekódos transzponder chip. Az elmúlt 18-20 évben rengeteg olasz, francia, német autó kulcsába tettek ilyet.

 

Előzmény: stevie-13 (35435)
www.octinfo.com Creative Commons License 5 órája 0 0 35437

"Ahol értelmetlenül sok a felkiáltójel és nagybetű, de hiányzik a központozás és a logika, plusz van személyeskedő kritika, de nincs aktív tényközlés, érvelés vagy javaslat, nos, azokat szerintem ugord át."

 

B+ szinte üres lett ez a topic!!! :))))))))))

Előzmény: Syracusa (35433)
Jahno Creative Commons License 5 órája 0 0 35436

Elmélet vagy gyakorlat érdekel? Persze, menet közben le lehet, 3 centiről és kapsz valami egyszeri kódolt adatfolyamot. Oszt akkor?

Előzmény: juliokin (35431)
stevie-13 Creative Commons License 5 órája 0 0 35435

Persze, hogy lehallgatható. [...] És itt nem az a baj, hogy rádió frekin kommunikál az eszköz, hanem az, hogy ezt tagadják és mást állítanak.

 

 

A Blue16 távirányítójában nincs energiaforrás (elem, akksi), így nem sugároz jelet, nincs mit lelopni. A kommunikációhoz szükséges energiát éppen az odaérintéstől nyeri, ezért kell 3 centinél közelebb helyezni.

 

A rendszer különlegessége amúgy a kétoldali "kódcserés" kommunikáció az adó és a vevő között. Tehát nem elég ismerni a kódot, mert azt a rendszer nem fogadja el akárkitől, csak a vele összepárosított hardvertől. 

 

Én azzal nem kívánok foglalkozni, hogy ez mennyire biztonságos, mert én ehhez nem értek, csak furcsállom, hogy te, aki nem kevés pénzt adtál egy ilyen rendszerért, ennyire ne legyél tisztában a működésével.

 

(Laci, egyébként tényleg nem lenne hülyeség egyszer venni egy ilyet, és megnézni közelebbről. A konkurens termékek ismerete mindig hasznos.)

Előzmény: Hoffmajer Dávid (35432)
juliokin Creative Commons License 6 órája 0 0 35434

Oké, persze, van átvitel, Rendben, máshogy nem is lehet.

De a rosszarcú azért nem tudja 10-20 méterről lekoppintani a jelet, nem?

 

Nem ez lenne a lényege (Blue16), hogy távolról nem lehet lelopni a jelet?

Előzmény: Hoffmajer Dávid (35432)
Syracusa Creative Commons License 6 órája 0 0 35433

Igen, most már kicsit katyvasz.
Ahol értelmetlenül sok a felkiáltójel és nagybetű, de hiányzik a központozás és a logika, plusz van személyeskedő kritika, de nincs aktív tényközlés, érvelés vagy javaslat, nos, azokat szerintem ugord át.

 

Előzmény: juliokin (35431)
Hoffmajer Dávid Creative Commons License 6 órája 0 0 35432

Persze, hogy lehallgatható. A régi (20 éves technika) BMW EWS1 elvét alkalmazza, Még a chip is ugyanaz. De ha egy kicsit is belegondolsz, akkor könnyem megérted, hogy minden, ami adatot visz át egy adóból egy vevőbe, ott bizony ez nem megy másképpen, mint hogy az eszköz egy megadott rádiófrekvenciát használ a kommunikációhoz. Ebben nincsen semmi ördögtől való, ez tény. Én az egyik adómat szét is szedtem és megnéztem a belét. Ezt te is megtudod tenni, győződj meg róla saját magad. És itt nem az a baj, hogy rádió frekin kommunikál az eszköz, hanem az, hogy ezt tagadják és mást állítanak. Az már más kérdés, hogy ezt ki hiszi el és ki nem. (Én nem hittem el) Ezért totál fölöslegesnek és bosszantónak tartom a mindenkori szélvédőhöz való odabiggyesztést, aminek semmi, de semmi értelme sincs. 

 

Minit egy tapasztalt szerelő. Biztosan jó munkát végzett nálad és ha megnézed a motortér záradat, akkor biztos, hogy azt is körbe lemezelte, hogy illegálisan se lehessen kinyitni a motorteret. 

De az más kérdés, hogy ő ezt tudja, vagy nem. Szerintem tudja, sőt, tudnia kell, hiszen napi szinten ebben él. Ha meg nem tudja, az elég nagy baj, mert akkor akarata ellenére sem tud őszinte lenni az ügyfeleihez. (Pedig ebben nem ő a hunyó.)

 

Az én meglátásom szerint nem az a lényeg, hogy mivel viszel át adatokat az adóból a vevőbe, hanem az, hogy maga az adat csomag mit tartalmaz. Mert minden eszköz használ egy megadott frekvenciát. Ezt lehet tagadni, lehet róla nem beszélni, de ez tény. Ezt a gondolat menetemet röviden ki is fejtettem Minitnek, nem sokkal ezelőtt. Olvass vissza.  

Előzmény: juliokin (35431)
juliokin Creative Commons License 7 órája 0 0 35431

Itt aztán legyen okos az ember az utóbbi tizenx hoszzászólást olvasva....

 

A Blue16 most akkor lehallgatható vagy sem?

 

Én részemről maradok Minit mesternél, mert az előző autómba is ő szerelt és meg voltam elégedve.

De most az új autóba mást szeretnék és totál káosz van.

Egyelőre olvasgatom a hozzászólásokat. Persze nagyjából tudok szűrni, hogy ki trollkodik és ki az "értelmes" hozzászóló ... :-) 

Előzmény: Hoffmajer Dávid (35417)
Noob15 Creative Commons License 7 órája 0 0 35430

Lassan már annyira vicc lesz ez a fórum is mint egy Parlamenti közvetítés  . . . 

 

ja és itt az újabb "spanyol viasz" kapjon a csomagtartó is egy mágnes zárat mert ott az akku . . . plusz egy delta kábelt, mert azt is ugyan annyira van értelme lezárni mint egy motor teret . . . 

 

sőt annak több mert valaki értéket tart benne . . . nagyobb eséllyel mint egy motor térben  . . . . mert gondolom a tolvaj nem kezdi szét szedni alkatrészenként a motort a parkolóban . . . . 

 

de végül is arra nagyon jó! 

 

Ne haragudj Laci nem ellened szól hisz már más is zárja nem csak Te, de remélem ez a védjed Nálad marad . . . :) 

car_og Creative Commons License 19 órája 0 0 35429

Ismét egyetértünk. Ettől lettünk mi azok akik.

Sajnálom, ha ez az ODB blokkolós haknizással meg

a lezavart GSM-mel való nem-kommunikálással

nem sikerül. Ez egy bonyolult szakma.......

Előzmény: Papoka22 (35427)
drMinit Creative Commons License 19 órája 0 0 35428

Olvass.

Es ertelmezz!!

Mert igy megint felre magyarazod.

Előzmény: Papoka22 (35422)
Papoka22 Creative Commons License 19 órája 0 0 35427

Miért? Ti hol vagytok?

 

azért azt tudni kell, hogy:

 

A NAGYOK NEM FÚRKÁLNAK ÉS NEM FLEXELNEK :-)))))))

 

Az autót megvédeni kell !!!

Előzmény: car_og (35425)
car_og Creative Commons License 19 órája 0 0 35426

Ez nekem már túl zavaros így estefelé. Meg egyébként is.....

Előzmény: Noob15 (35424)
car_og Creative Commons License 20 órája 0 0 35425

" Forduljanak olyan járművédelmi cégekhez, ahol ezzel foglalkoznak!!! A nagyobbak lehet, hogy először drágának tűnnek, de aztán kiderül, hogy ott lehet hogy értenek is hozzá, tapasztalat is van és a végeredmény még használható is talán... "

 

Nálunk ez abszolút így van, aki hozzánk jön annak önerőből lophatatlanná tesszük autóját... :) :)

Előzmény: Papoka22 (35423)
Noob15 Creative Commons License 20 órája 0 0 35424

Na tessék már megint kezdődik! :)

 

Kedves car_og!

 

ugyan el sem tudom képzelni mivel "bántottam meg" hogy ezeket az elismerő szavakat kapjam "Ö" -től .: "Igaz, diszkréten fogalmaztam, talán ez az én hibám. Sebaj, majd előbb-utóbb leesik"

de nagyon szépen köszönöm! :)

 

látom ezen a fórumon az a divat ha valaki megcáfol, vagy ellenez vagy éppenséggel "reálisabban" értékel egy hozzászólást egyből másik Nick néven de ugyan az a személy ír, s tovább megyek egyből Ő lesz LACI  . . . :) ( s ne legyen sértődés de ha jól sejtem kedves Timár László urat vélem felfedezni az LACI becenév mögött,s nagyon remélem nem csuklás roham közepette fog szegény szerencsétlen ember meghalni majd mert bizonyos emberek annyira korlátoltsága miatt mint pl egy lépcsőház!) :D

 

de ez a karaván már amúgy is messze jár vagy soha sem járt elég közel ahhoz hogy itt bármilyen alap nélkül lehessen osztani az észt!

 

mert abban a pár semmitmondó sorban mi volt az "értelmes beszélgetés" elírt egy közel 100 éves tényt amit ma már szerintem minden 5 éves gyerek tud, hogy úgy kell egy védelmi rendszert megépíteni vagy kitalálni hogy a tolvajnak kisebb esélye legyen, és hogy ma már a "spanyol viasz" feltalálni nem olyan bonyolult hisz minden alap meg van hozzá a múltból . . .

viszont azért jelzem itt is vannak buktatók mert lehet egy régebbi dolgot a mai világ eszméi alapján újragondolni bár ezt is el lehet cseszni . . . .  mert bonyolíthatjuk a tolvaj dolgát ha ettől az autó meg használhatatlan lesz mint pl az a kedves BMW tulajdonos akinek minden reggel megszólal a "drága" BLUE 16 az ablakom alatt

(s én kérek elnézést a fórumon BULE 16 -ot preferáló személyektől, mert a rendszer önmaga jó csak a kormány és az ülés között van a probléma)

de lenne még itt egy két rendszer amit ugyan ilyen apró cseprő használhatósági hibával lehetne emlegetni  . . . .

s akkor ennyi erővel tegyük be a Autónkat egy matrjoska babába és mire a tolvaj eljut az autóhoz addigra esetleg még a személyije is lejár, s hurrá megvédtük az Autót . . .

persze sajnos a tulajdonos egy percet nem használta mert nem tudta . . . szegény

 

s itt emelném ki a lényeget "s remélem az is megérti aki értelmileg egy hangyányit gyengébb" nem csak annak a szempontnak kell szemelőt lennie hogy mennyire védem meg az autót hanem hogy a tulajdonosnak minél egyszerűbb legyen a használata, (s ehhez kell igazán az ész) és ha már a szegény ember fia vagy lány kifizette azt a sok pénzt arra az autóra ne károsítsuk már tovább azzal hogy hülyeségekkel telepakoljuk a motorteret  . . . .  mert ott jó helyen van címszó vagy úgy piszkáljunk bele hogy az garanciális gondokat okozna . . .

 

de éljen a szocializmus és ami kerek az vigyük ami kocka az meg gurítsuk mert az úgy jó . . . .

 

hát ehhez tényleg kár volt még azt a pár sort is leírni, remélem a billentyűzet betűi nem koptak meg annyira -e miatt hogy a későbbiekben nem tudunk Ö-től ennél is érdekesebb "bölcsességeket" olvasni!

 

 

 

Előzmény: car_og (35419)
Papoka22 Creative Commons License 20 órája -1 0 35423

Hát ezt mondom én is!!!!

 

Valaki értse már meg.

 

A hozzánemértők értelmetlen okoskodásai alapján összetákolt borzadalmak NEM FOGJÁK MEGVÉDENI AZ AUTÓT!!!

 

Forduljanak olyan járművédelmi cégekhez, ahol ezzel foglalkoznak!!! A nagyobbak lehet, hogy először drágának tűnnek, de aztán kiderül, hogy ott lehet hogy értenek is hozzá, tapasztalat is van és a végeredmény még használható is talán...

Előzmény: car_og (35416)
Papoka22 Creative Commons License 20 órája -1 0 35422

Szerintem semmi baja nem volt a hangsúlynak, sőt kiemeltem, hogy nem megbántani akarlak.

 

Mindenki szabadon döntese el, hogy a bejegyzésedre írt válaszom kinek milyen...

 

De eddig szídtad "szagszervízt," hogy hozzánemértő hülyék miért nyúlnak a motortérzárhoz!? Az autógyárak miért nem fejlesztenek ilyen irányba!?   Ezeket a Te szavaid!

 

 

Most meg:

"Arra gondolsz, hogy a motortérzár miatt,  (ami ellen itt foggal körömmel tiltakozol) mert el lesz vágva a bovden?
Igen, el lesz...
És?
Tervezetten és üzemszerűen dolgozik tovább a motortérzárral együtt és védi a járművet pont annyi ideig, mint ha nem lenne elvágva.."

 

Mi van? pont annyi ideig véd, mintha nem lenne.

Akkor meg minek?????

 

Ezt mondom! Kidobott pénz! :-)))))

Előzmény: drMinit (35420)
drMinit Creative Commons License 22 órája 0 0 35421

Ettől nem lettem sokkal okosabb  :)
Van olyan Merci amit lemezelni kell, van amit nem.
De hogy egy Mercedes alulról üres....?

Előzmény: Hoffmajer Dávid (35417)
drMinit Creative Commons License 22 órája 0 1 35420


ha bármi, mondom bármi meghibásodik, pl kigyullad egy hibajelző, zörög a csomagtartóban valami,....akkor az autó tulajdonosa a márkaszervizhez fordul.



Így van. kinyitja a motortérzárat és megtörténik a szükséges szervizelés.
Minden általunk épített eszköznek van szerviz módja.
A tulajdonosnak ez egy mozdulat és lehet a járművet szervizelni...

 



ha ott valami át van alakítva és az abból adódó többletjavítást az importőr felé nem tudja elszámolni, azt senkinek sem fogja ingyen megcsinálni….



Ebből hol lesz többletköltsége?
Arra gondolsz, hogy a motortérzár miatt,  (ami ellen itt foggal körömmel tiltakozol) mert el lesz vágva a bovden?

Igen, el lesz...
És?
Tervezetten és üzemszerűen dolgozik tovább a motortérzárral együtt és védi a járművet pont annyi ideig, mint ha nem lenne elvágva..
Egyébként is, egy bovden vágás miatt fellépető költség pár ezer forint   -és ez csak akkor jelentkezhet, amikor pár év elteltével a tulajdonos visszajön hozzánk, hogy építsük ki a védelmi rendszert, mert az új autójába át szeretné szereltetni, mert meg van vele elégedve.

Pár ezer forint kontra,  több milliós járművének a hatásos védelme..

Szerintem mindenki tud magának mérlegelni.
A bovden nem egy virágszál, amelyet ha elvágunk elpusztul..  A bovden a nyitási mozdulatot továbbítja a zár felé,  akár elvágva és a motortérzárba bekötve, akár elvágás nélkül.
De ezen lovagolni szerintem azzal egyenértékű, mintha azt mondanám, hogy ha te riasztót szerelnél építeni, de a burkolatokhoz nem nyúlhatsz mert eltörhet a patent, a kábeltörzset nem bonthatod fel mert gyárilag egybe van bandázsozva, vagy a vezetéket nem blankolhatod meg, mert azon szigetelés van.
a kettő kb pont ugyanaz. :)
Ha te szerelsz valamit akkor tudod hogy bontani kell, hogy a terméket beépítsd.
Vagy te úgy teszed hogy nem blankolod meg a vezetéket, nem vágod el azt amit el kell????  :)

 




El kell, hogy keserítselek egy mai autó belseje tele van vezérlőegységekkel. Szép lassan eltűnt a gyújtáskapcsoló is és a kormányzár is elektromos lett a legtöbb autóban. És meg fogsz lepődni mindegyiket egy külön elektronika vezérel. Eltűnt a kézifékkar is, azt is egy másik elektronika működtet

Igazad van, nem tértem ki mindenre részletesen, de szerintem te is tudod, hogy egy régi régi kormányzár sokkal nagyobb biztonságot tudott nyújtani mint a mostani, amit egy vezérlő elektronika mozgat..
A gyújtáskapcsolónál legalább megvolt az esély, hogy az feltöréskor pont beletörik és nem fog kinyílni. Aztán lehetett a fél kormányoszlopot szétbontani hogy cserélje az ember.
A mai kormányzár csak annak okoz problémát aki nem ért hozzá.

 



„Az újkori modern autó motortere zsúfolt, bonyolult, sok esetben alig hozzáférhető”
Ezért írtam, hogy korlátozottak a lehetőségek, bárminek az elhelyezésére. A karbantartások során útban lesz, le-fel szerelgetik. Előbb utóbb vissza se kerül rendesen,



Szerinted!   :)))

De azt hiszem értem mire gondolsz..

De véleményem szerint ne általánosítsunk.
Én csak arról tudok nyilatkozni, amit mi csinálunk.
A többit meg nem akarom véleményezni, és jogom sincs hozzá.
De szerintem mi naponta ezt csináljuk... és simán elhelyezzük azt, amit szeretnénk, ráadásul úgy, ahogy szeretnénk és az nincs útba, nem akadályoz semmit, nem kell leszerelni, sőőt általában nem is látszik!!


Nálunk ez az egyik fő követelmény, hogy ne lehessen meglátni, megtalálni, hozzáférni még véletlenül se, de erről már írtam előzőleg.
Nekünk erre van időnk. Mindezt így megcsinálni.
Igaz nem is másfél óra a beépítés, viszont ugyanakkor a tolvajnak is ugyanannyira zsúfolt a motortér és ott kellene hogy megtalálja kibontsa, kiiktassa a szerkezetet, és ugye neki meg véges az ideje....

És ez az egyik lényeg!

 

 


Ha bármit elvágsz, meghamisítod az érzékelők jelét, vagy ami tetszik, az szinte biztos, hogy a hibatárolóba bejegyzésre kerül (ha nem is világít a motorhibajelző)  Biztonságtechnikailag sem túl szerencsés, mert kb. nagyon hamar kiolvasható, hogy mi van megszakítva, de ami sokkal nagyobb probléma hogy a motorvezérlő felismerve a fals jelet, elkezdi másképp vezérelni az autót!
Jön a túlfogyasztás, teljesítmény csökkenés, dízelnél a regenerálási problémák, stb.




Nem bármit vágunk el, hanem azt amit kell!
És nincs túlfogyasztás, regenerálási és más egyéb probléma, mert ha lenne akkor itt a fórumon is már tele lenne olyan beírással, hogy ezt meg azt is elrontottuk, de nézd inkább vissza!

Elégedett ügyfelek vannak, akiket nem csapunk be légből vett pufogtatásokkal.
Viszont azt h konkrétan mit és hogyan, azt nem egy nyílt fórumon fogom elmagyarázni, gondolom ezt te is megérted..

És ezzel utalnék arra a következő beírásodra, hogy ki ért jobban hozzá, az aki csak ezzel foglalkozik napi 10-12 órában és a gyakorlatban   vagy az aki egy hivatalos szervízben dolgozik?

Ez egy nagyon nehéz kérdés és valószínű nem attól függ hogy ki és hol dolgozik és nem itt és most fogjuk ezt a kérdést megoldani..
De a tapasztalat az, hogy aki fejlődésre képes az előbb utóbb ott hagyja a szakszervizt és magán praxist" kezd!

De ebben szem szeretnék vitát nyitni, se személyeskedni.


Én inkább igyekszek a meggyőződésem szerint, tisztán érvekkel normális hangsúllyal eszmét cserélni.

 

 

car_og Creative Commons License 24 órája 0 0 35419

Összekeverted a nickjeidet? :)

 

Sajnálom, hogy nem sikerült megérteni a mondanivalómat. Igaz, diszkréten fogalmaztam, talán ez az én hibám.

Sebaj, majd előbb-utóbb leesik. Addig hagyom is ezt a kevésbé értelmes beszélgetést. Haladok tovább a karavánnal.....

Előzmény: Noob15 (35418)
Noob15 Creative Commons License 26 órája 0 0 35418

És ezen mi olyan meglepő, hisz a világ már évszázadok óda így működik, hogy vannak emberek akik meg szeretnék védeni a tulajdonukat és vannak akik ezeket el szeretnék tulajdonítani . . . 

 

S még pl. egy szoftver védelemnél emberek 8 -12 órában a védelmén dolgoznak addig "egyetemisták" csoportja meg azon heccből hogy feltörjék azt, akár az autólopás terén . . . 

 

Itt már csak egy kérdés maradt hogy vannak olyanok akik képesek haladni a korral és e folyamatos fejlődés és fejlesztés által egyre inkább megújulva tudják rendszereiket kiismerhetetlenebbé tenni, vagy leragadnak egy szinten amit már egyre könnyebb lesz kiismerni hisz lényegi változás nem történik . . . 

 

"Ami először világmegváltó megoldásnak tűnik, lehet, hogy később már csak nevetség tárgya lesz."

 

Előzmény: car_og (35416)
Hoffmajer Dávid Creative Commons License 29 órája 0 0 35417

Mercedes. Igaz, elől a hűtő, meg a zárhíd tökéletesen védi a bowdent. Ezért is nem lehet piszkálással kinyitni. Ami hiányossága, hogy alulról pillanatok alatt kinyitható. Ez már lehet baj. Próbáltuk és sikerült.  De ki a fene fogja azt alulról, a sárban fetrengve nyitogatni? Valószínűleg senki.

 

Ami nagyobb problémát jelent, hogy az adója nem a legbiztonságosabb. A régi BMW-k módszerét alkalmazza a Blue 16, az EVS1-t. Ez sajnos igen gyengusz, ezt én is belátom. És ami még ennél is fontosabb, hogy bizony használja kommunikáció esetén azt a fránya rádió frekvenciás tartományt. Így nem igaz az az állítás, hogy nem. Tökéletesen vehető, érzékelhető maga, a kommunikáció. Így ez a szélvédőhöz való biggyesztgetés oka fogyott, értelmetlen és tényleg körülményes. Van, amikor már engem is kihoz a sodromból. Erről most többet hadd ne írjak, (tudnék, de nem szeretném) mert nem szándékom senkinek a minősítése, de te, mint szerelő tökéletesen tudod, - legalábbis javasolt tudnod - hogy miről beszélek.

De nem szereltetem ki, mert így megspóroltam a kocsi vásárlása után úgy kb. 150.000 Ft.-ot. Az én gondolkodásomnak megfelelően vannak ennél lényegesen jobb megoldások is, de ez most már így marad.

 

Ja a motortérzár. Kettő ponton van felfogatva a zárhídhoz. Ami azt jelenti, hogy a zárhíd meg van fúrva. És? Még sem veszett el a garanciám. Működik a fékem, működik minden. Engem ez nem zavar. 

 

 

Előzmény: drMinit (35410)
car_og Creative Commons License 1 napja 0 0 35416

Azt hiszem mindenki tud a saját igazát bizonyítandó érvek tömkelegével dobálózni. Akár úgy, hogy ezek az érvek mindegyike helytálló, de mégis....

Az alap nem változik. Van egy bonyolult technikai eszköz és van egy teljesen más világlátású tolvaj, aki ezt a dolgot működésre akarja bírni a tulajdonos

kihagyásával. Ennek megakadályozása a megoldandó feladat. Tehát nem az, hogy a csodálatos ötleteinkkel elkápráztassuk, hanem a kedvét kell elvenni a próbálkozástól,

illetve ha próbálkozik akkor annak mielőbbi abbahagyására kell rábírni. Ehhez az egyetlen út a gondolkodásuk, látásmódjuk, módszereik megismerése és arra kell megfelelő

választ adni. A sikerességet az idő és az utcán lévő el nem lopott autók számának szorzata adhatja meg. Egy nagyon friss konstrukciónál még nem lehet rögtön megmondani,

mi a gyenge pontja, mi az az apró, de a tolvajok számára könnyen kihasználható biztonsági rés, aminek segítségével elvihetik az autót. Ugyanez van a védelemre kitalált

megoldásokkal is. Ami először világmegváltó megoldásnak tűnik, lehet, hogy később már csak nevetség tárgya lesz. És ez nem egy internetes fórumon vagy egy hangzatos

reklámszövegen múlik.

Előzmény: Papoka22 (35413)
stevie-13 Creative Commons License 1 napja 0 0 35415

Vagy az aki, (ez a nehezebb )  napi szinten a legújabb autókba szerelik a védelmet, akár márkaszervizekben…  mert ott nagy eséllyel napi szintű a kapcsolat, műszaki vagy akár oktatási szinten és főleg, van infója, hogy mi az amit meg szabad szakítani és hogyan, hogy ne legyen annak következménye!!!

 

 

Hát nem tudom, Minit a mostanában vásárolt 2013-as D3-as Volvo V60-asomba szerelt pár hete védelmi rendszert, és az speciel tökéletesen működik, nem generál semmilyen hibajelet.

Előzmény: Papoka22 (35413)
Jahno Creative Commons License 1 napja 0 0 35414

"Ha bármit elvágsz, meghamisítod az érzékelők jelét, vagy ami tetszik, az szinte biztos, hogy a hibatárolóba bejegyzésre kerül"

 

És ez az évi 2 alkalmas hibára futás akkora nagy zűrt okoz a sok száz vagy ezer indításból?

Előzmény: Papoka22 (35413)
Papoka22 Creative Commons License 1 napja -1 0 35413

Hááááát egy picit elszomorodtam.  Pont ez az amiről beszélek, hogy ezen a fórumon…

De azért pont rólad egy picit többet gondoltam.

„Ha a bovdennel és a motortér kinyitással bármi fennakadás lenne.....  

a védelmi rendszer beszerelőjének kell és neki érdemes felnyitnia,....

nem hozzáértő szagszervíznek, akiknek fogalmuk sincs hogy ezt eszik, vagy isszák a motortérzárat....”

 

Egy garanciális autó esetében sokkal nagyobb annak a valószínűsége, mert ez az életszerű, ha bármi, mondom bármi meghibásodik, pl kigyullad egy hibajelző, zörög a csomagtartóban valami, nem világít a piperetükör, vagy nem nyílik a motortér, akkor az autó tulajdonosa a márkaszervizhez fordul. És nem megy el előbb ahhoz, aki riasztót, vagy bármit szerelt a kocsijába.

 

Még a „P” is változtatott nemrég a motortérzárás logikáján (tudod mire gondolok Laci és ezt most tényleg pozitívumként gondolom) hogy a rendszer ne akadályozzon egy esetleges szerviz beavatkozást.

Ugyanis az tévhit, hogy a márkaszerviz ingyen dolgozik. Ha garanciális javítás történik, azt leszámlázza az importőr felé, egyéb más javításokat, pedig az ügyfélnek. Ez tiszta és logikus nem. Tehát ha ott valami át van alakítva és az abból adódó többletjavítást az importőr felé nem tudja elszámolni, azt senkinek sem fogja ingyen megcsinálni….

 

De a többi része sokkal szomorúbb!

„Az újkori modern autó utastérben még mindig ezek, a Suzukihoz hasonló áramkörök vannak amik blokkolhatók, és ezt még mindig ugyanígy blokkolják is.”

El kell, hogy keserítselek egy mai autó belseje tele van vezérlőegységekkel. Szép lassan eltűnt a gyújtáskapcsoló is és a kormányzár is elektromos lett a legtöbb autóban. És meg fogsz lepődni mindegyiket egy külön elektronika vezérel. Eltűnt a kézifékkar is, azt is egy másik elektronika működtet és így sorba mindent, az indítási jogosultságot, az ablaktörlőt, az ablakemelőt, … külön-külön elektronika vezérel, pont a diagnosztika miatt.

 

„Az újkori modern autó motortere zsúfolt, bonyolult, sok esetben alig hozzáférhető”

 

Ezért írtam, hogy korlátozottak a lehetőségek, bárminek az elhelyezésére. A karbantartások során útban lesz, le-fel szerelgetik. Előbb utóbb vissza se kerül rendesen, aztán jönnek a problémák és megy az egymásra mutogatás…  Erre szokták azt javasolni, hogy szervizelés után ellenőriztesd le a riasztószerelő műhelynél… megint idő, megint pénz!!!

 

 

„és egy szenzornak a kiesésétől vagy annak egy fals jelétől egyszerűen mozgásképtelen lesz!
Ilyen szenzor, érzékelő, beavatkozó vagy végrehajtató elektronikai szerv az újkori autóba számtalan sok van..

Ezek szinte bármelyikének a tiltása teljesen mozgásképtelenné teszi a járművet!
És lehet tipplegetni, hogy melyik áramkör hiányzik.
melyik szenzor ad fals jelet, melyik szelep nem nyit ki, netán pont nem zár be....
lehet keresgetni, találgatni.”

 

Azért lett tele a motortér, mer a motorból, hogy nagyobb teljesítményt tudjanak kihozni és hogy az egyre szigorodó szennyezőanyag kibocsájtási és egyéb más előírásoknak is megfeleljen, ahhoz tele kellett rakni érzékelőkkel. Tehát az OPTIMALIZÁLÁS miatt (Tudod vezérlés, szabályzás.. tiszta, hogy mi a különbség ugye?)

 

És a lényeg!

Ha bármit elvágsz, meghamisítod az érzékelők jelét, vagy ami tetszik, az szinte biztos, hogy a hibatárolóba bejegyzésre kerül (ha nem is világít a motorhibajelző)  Biztonságtechnikailag sem túl szerencsés, mert kb. nagyon hamar kiolvasható, hogy mi van megszakítva, de ami sokkal nagyobb probléma hogy a motorvezérlő felismerve a fals jelet, elkezdi másképp vezérelni az autót!

Jön a túlfogyasztás, teljesítmény csökkenés, dízelnél a regenerálási problémák, stb.

 

Tehát ilyen esetben az semmiféle képpen nem mondhatjuk, hogy SZAKSZERŰ a beszerelés. Persze ez azt aki beszerelte pont nem fogja érdekelni, csak azt aki 10-15 milláért megvette az autót és valahogy nem az igazi.

 

 

És most jön az, hogy akkor ki szerelje a védelmet? Az aki

 

„csak kb 40éve, igaz akkor nem védelmet szereltem, max beömlőt reszelgettem, keverék arányokat silabizáltam illetve kipufogót tuningoltam cirka negyed lóerő kicsikarása miatt_ milyen szép idők is voltak_:) de azt hiszem van fogalmam hogy milyenek a régebbi és milyenek az újabb típusú autók.”

 

Vagy az aki, (ez a nehezebb )  napi szinten a legújabb autókba szerelik a védelmet, akár márkaszervizekben…  mert ott nagy eséllyel napi szintű a kapcsolat, műszaki vagy akár oktatási szinten és főleg, van infója, hogy mi az amit meg szabad szakítani és hogyan, hogy ne legyen annak következménye!!!

 

 

Nem akartalak megbántani, tudom, hogy újabb támadásokat fogok kapni a barátaidtól, de ehhez nem kell olyan hatalmas szaktudás, hogy ezt valaki laikusként is átlássa.

Előzmény: drMinit (35412)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!