Keresés

Részletes keresés

Straniero..71 Creative Commons License 2 órája 0 1 141478

Szóról szóra egyetértek.

A legtöbb gond azzal van, mikor valaki nem tudja, hogy mit akar, vagy tudja, de nem néz utánna a célpontnak.

Én azért szeretem azt a házat, amit itt is ajánlottam többször, mert közvetlenül a strandra nyílik a kapu, egy csöndes öbölben, egy csöndes halászfaluban van, nincs tömeg, zaj, dübőrgó zene, viszont 9 km Trogir, 25 Split, Sibenik, Rogoznica, Primosten mind elérhető közelségben van...

A barátom meg nyüzsit akar, discot, bárokat, halálra unták magukat esténként Poljica-n. Idén Makarskara mentek, imádták...

Gyermek koromba sátorral jártunk "Yugóba", campingfőzőn rotyogott a lecsó, este gázlámpánál ment a zsuga... Versenyekre egy lakóautóval jártunk, hosszú éveken keresztül, ott is camping hangulat volt. Én csípem ezt,m de a párom nem szeretne közös WC-t, zuhanyt használni senkivel. Kompromisszumként apartmanba megyünk.

Horvátország mellett Itáliának is nagy szerelmese vagyok, főleg Velencének, ez meg ugye kapcsolódik a Horvátországi kedvenc városaimhoz, amik pont azért olyanok...

Idén Riminiben is voltunk, pont ott, ahol kunta-kintéék megerőszakolták és összeverték a lengyel kislányt, a párját csak összeverték.... Azon a strandon, ahol esténként több helyszínen szól a zene, bárok vannak, szórakozóhelyek. Mi egyszer tévedtünk be az állomáshoz, csak mi ketten voltunk európaiak, fecskendő a járdán,mocsok, stb.

HA minden így marad 2 év és oda már nem érdemes menni.

Voltunk La Speziaban is 2 napot, a szállásunk a Via Roma-n volt, a város kellős közepén. Van ott egy tér, amit sötétedés uán csak különlegesen kalandvágyóknak tudok ajánlani. Hasonló a helyzet szinte minden nagyvárosban Ny.európában. Elképesztő, elszomorító!

 

 

Ezzel szemben Horvátország maradéktalanul biztonságos. Ez a vonzerő évről-évre nő, ahogy a mai Ny.európa egyre veszélyesebb lesz. Ez látszik az árakon is. Nincs ezzel mit tenni, mármint a mi szintünkön.

 

 

Előzmény: hul (141476)
szaja11 Creative Commons License 3 órája 0 0 141477

Nem baj, ha hosszabra sikerült. Az ember nem csak novellákat szeret olvasni, hanem regényeket is. Meg különben is lassan vége a szezonnak és nem a napi "Hurrá Horvátország!" szösszenetekkel lesz tele a topik, hanem helye lesz a hosszabb lélegzetvételű beszámolóknak, életérzéseknek, nosztalgiázásnak. 

Az idei nyaralásunkról csak nagyon röviden tudok beszélni amúgyis, mert a lent töltött 1 napból felet a sibeniki sűrgősségin vártam a sor(s)omra aztán jöhettünk haza.

Úgyhogy szívesen olvasom a terjedelmesebb írásokat azoktól, akiknek sikerült egy napnál többet eltölteni a parton.

Előzmény: hul (141476)
hul Creative Commons License 6 órája 0 0 141476

A "hogyan nyaralunk" teljesen egyéni, igény, szándék, elvárás, mi okoz örömet stb. Szerintem azzal kell(ene) tisztában lennie mindenkinek, mit szeretne ő maga. Mire gondol a családja, mit csinálna, miben leli örömét. Az nagy szerencse, ha a család/társaság tagjai hasonlóképpen gondolják.

Ha tudod mit is akarsz, nem ér csalódás, megoldod. 

Rengeteg ember a lehető legnagyobb komfortot teszi az első helyre, jó szállás, esetleg ellátás (persze igényes), szolgáltatások, medence. Mások a személyes kapcsolatot, apartman, de ha lehet, nem nagy apartmanház, hanem esetleg egy jó kis magánház. Önellátás. Aztán pedig vannak a kempingesek, kombinálva a lakókocsit, sátrat, önellátást, persze nem kizárva a jó kajákat a városokban vagy sk. a grillen. :-) A kempingezés életforma, mint már elhangzott: nem lemondás semmiről, nagyszerűen ki lehet alakítani. 

Elnéztem Viganjban a nyáron, (és már sok éve nézen...) minden nációból, köztük klassz magyar srácok és csajok, micsoda örömmel és lelkesedéssel, vidámsággal űzték a surföt, ejtőernyőzést, nem is tudom minden műfajnak a nevét... Ők tuti tudják mit akarnak és abban érzik jól magukat. 

Elképesztő élet van és roppant látványos, a hely is, meg amit csinálnak. Eleve a Peljesec fsziget ötvözi a sportot, a kutúrát, kirándulást, kiváló fürdőhelyeket, jók az éttermek és akár minden nap sütögethet az ember, ha akar. Nem is beszélve a sok bringásról, kajakosról és így tovább.

Aztán meg lehetőséged van a halogatott olvasmányok bepótlására, kicsit éjszakázni, a családoddal együtt lenni, de nem terhére lenni pl. a kamaszoknak... már az ő ötletük az éjszakai fürdőzés -főleg 2 koktél után- az elgondolást aztán tettek követik. 

Mindezt az teszi lehetővé -ahogy írtad- hogy biztonságos. Drágul, meg teli van múlt szegénység-terheivel, de nyugi van és működik. 

Bocsánat hosszú lett. 

Előzmény: Straniero..71 (141474)
hul Creative Commons License 7 órája 0 0 141475

Erről annyit, számomra megtisztelő, hogy benne lehetek a Hr.fanok csoportjában :-) 

Előzmény: jerolim (141470)
Straniero..71 Creative Commons License 11 órája 0 1 141474

Szerintem az,hogy ki milyen élményekkel,érzésekkel tér haza a nyaralásból sok tényezőn múlik. Egy munatársam egy korábbi kellemetlen élmény után idén egy népes társasággal ment Poljicara, leginkább az én unszolásomra. Alig mozdultak ki,leginkább strandoltak,este bandáztak a teraszon,erre igazán ideális a ház,közvetlenül a stranda nyíló kerttel. Leginkább az tetszett neki,hogy kis hely,nyugi van.. Egy másik barátom ugyaninnen már szájhúzva jött haza,hogy uncsi.

Én is voltam idén olyan helyen,ahol egyszerűen nem értettem,hogy ide minek jön valaki? Az apartman 2 félbehagyott ház között volt,a tenger valahol távol,egy vakolatlan tűzfal és egy befejezetlen beton födém között látszott,gyalog fél óra és kb.20 emelet... De az utca tele külföldi rendszámú kocsikkal,szóval erre is van igény.

Az árak meg addig drágulnak,amíg van fizetőképes kereslet. Ahogy idén láttam és meg is írtam a Riminis topicban,Olaszország lassan elesik és a hozzám hasonlóan gondolodóknak nem alternativa pl.Egyiptom,vagy más muszlim ország. Horvátország még biztonságos,este bátran sétálhatnak a lányok kis nyári ruhában,vagy ha úgy alakul nyugodtan alhatunk bármelyik parkolóban pár órát. Remélem ez még sokáig így marad.

jerolim Creative Commons License 22 órája 0 0 141473

neeemis :-) szimpla /vagy inkább őrült?/ túrista voltam egész júliusban, meg tavaly szeptemberben, usw., usw. :-) 

Előzmény: lborli (141471)
jerolim Creative Commons License 22 órája 0 0 141472

Több tenger, mint tüske :-) /ha vannak is tüskék - még nagyon sok hiányzik az eltántorításhoz :-) /

lborli Creative Commons License 22 órája 0 0 141471

Jó, téged kifelejtettelek, de te már szinte rezidens vagy ott... :)

Előzmény: jerolim (141470)
jerolim Creative Commons License 22 órája 0 0 141470

Pedig kevesebb Hr. fan van nálam, talán hul barátunk előz meg engem... :)

 

azért nem szép Tőled, hogy egyeseket teljesen ignorálsz :-(

Előzmény: lborli (141436)
jerolim Creative Commons License 22 órája 0 0 141469

Tényleg eltűnt sokszámú Gabi :-( utoljára 1-2 évvel ezelőtt írt rám, akkor Zatonban lakókocsis-jetsci-s nyaralás kapcsán. Remélhetőleg azóta is megmaradt nekik is Jadranunk :-)

Előzmény: lborli (141446)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 23 órája 0 0 141468

Balaton igazán a fénykorát a régi rendszerben élte mint a kelet-nyugat találkozó helye+a magyar helyi turizmus. Illetve pici utólagos fellendülés volt még a balkáni háború alatt is. Majd jött később az általad is leírt oroszok megjelenése főleg Hévízen. A horvátoknál közben a gyors háborús állapotok felszámolása, a jó autópálya hálózat kiépülése pozitívum volt. Közben az addig Balatonra járók kezdtek a magyar viszonyok miatt elpártolni. Ekkor lett a németeknél az egyik felkapott hely. De az évek folyamán ahogyan tapasztalom kezdenek elmaradni, de helyettük újabb fanatikuson jelennek meg. pl. az idén sok Svédet láttam. Amúgy az árak egy dolog, de van aki más miatt pártol el egy megszokott nyaraló helyről.

Előzmény: cápaFeri (141465)
cápaFeri Creative Commons License 24 órája 0 0 141467

Mi mindig foglalással mentünk, de valóban emelkedtek a szállásdíjak. 3 éve még 55 €-ért béreltünk, az idén már 70 € volt.

Előzmény: Xray1 (141461)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 24 órája 0 0 141466

Nekem nem kell bemutatni a 30-as vonalat, meg a külföldi vasutat sem, de ez már itt nagyon OFF lenne.

Előzmény: cápaFeri (141463)
cápaFeri Creative Commons License 24 órája 0 0 141465

A gazdasági befektetők jelenléte nem ugyanaz, mint a turizmus. Befektetési céllal itt vannak pl. az oroszok is. Mégsem mondhatóak turistáknak, mert nem élnek itt, csak ingatlanokat vettek/építettek, amiket bérbe adnak. Mondom. Még 20 éve is az volt, hogy  Keszthely és környéke beállt, kismotorral lehetett csak közelkedni a városban az autók között. Nem lehetett megmozdulni a sétálóutcán, tömve volt minden nap a piac, a part és környéke, strandok meg reggeltől éjszakába nyúlóan. Csak német beszédet lehetett hallani! Ma ennek nyoma sincs. Pang a piactér még szombat délelőtti órákban is. A sétálóutcán 5 üzletből 3 üres, kiadó. A strandokon elvétve hallani idegen nyelvet, tömeg sincs. A város járható, nyoma sincs a hosszú kocsisoroknak. Van idegenforgalom, de korántsem akkora és nem olyan közönséggel, mint korábban. Aki külföldi anno a Balatonra érkezett az fizetővendéglátást vett igénybe. A belföldi turisták jó része nem bérel apartmant, megoldja baráti tulajdonú ingatlanban, haverokkal, stb. Aki ismeri a Balatont az tudja, hogy a vízminőség nem mindenhol javult eléggé.  Jelentős javulást értek el a Kis-Balaton újraépítésével, de a keszthelyi öböl továbbra is iszapos, sáros, zavaros vizű, mert a Zala itt rakja le hordalékát és az öböl jellemzői nem teszik lehetővé az öntisztulást, tisztító körforgását a víznek. Jobb vízminőség csak a badacsonyi szűkület után tapasztalható, kiváló minőségű, türkizkék víz pedig Tihany után van. Nem azt mondtam, hogy drágább, mint Horvátország, hanem azt, hogy nagyon felverték az árakat és indokolatlanul lett drágább minden, mint sok évvel ezelőtt. Ez mindenhol jelelmző, ahol a megcsappant keresletet próbálják ellensúlyozni ilyen intézkedésekkel. De ez nem fenntartható, a drágulás tovább csökkenti a keresletet, stb, stb. 

Előzmény: hul (141460)
cápaFeri Creative Commons License 24 órája 0 0 141464

De bizony felvesszük. Ezért is írtam, hogy egyre több az a tüske. Az árak, a helyiek viselkedése, stb  tekintetében. Ezért fognak hasonlóan járni, mint mi. Lassan egyre inkább kompromisszum a horvát part. Szép, nekem ez tgetszik, ha tengerre akarunk menni. Amelyik partra még mennék ha nem a horvát part, az Görögország. De autóval messze, repülővel nem szeretünk nyaralni.

Előzmény: monobombola (141457)
cápaFeri Creative Commons License 24 órája 0 0 141463

Keszthelyi vagyok 43 éve, 150 méterre van az állomás. Sokat járok haza. Fiam hetente Railjetezik Győr-Linz között, mindig megyünk érte az állomásra itt Linzben. Beszéljünk vasútról és vasútról? :-))) Abból a pénzből, amit a vasútszakaszra kaptunk, nem 120-as pályát kellett volna tudni építeni, hanem 250-est amiln a Railjet is közlekedik. :-)

Előzmény: oldmumus_v.2 (141454)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 30 órája 0 0 141462

A balatoni elnémetesedést válasszuk ketté:

1. Rendszerváltási időszak utáni évek

2. 2015-től napjainkig

 

Az első esetben a határok megnyitása és bizonytalan törvények, rendeletek miatt sok németet vonzott aki friss nyugdíjas németeket. Bárki aki jött "potom pénzért" érhetett el sok mindent. Ezek az emberek német lakterületen maradva éppen csak meg tudtak volna élni, ellenben a magyar viszonyokat tekintve mint Marci hevesen.

 

A második esetben is ugyan ezt lehetne írni kibővítve azzal, hogy a jobb módúak is megjelentek, mert a magyar területek egy biztonságot jelentenek nekik. A menekült válság miatt leromlott német viszonyokat mérlegelve sokan emiatt költöztek el. Mindkét esetre ismerek családokat.

 

Bár a horvátoknál már korábban adott volt a jó út a közkedvelt helyek elérésére, de minden más még nem volt adott a tartós és "komfortos" ott éléshez. Ezek az évek alatt eltűntek vagy kezdenek eltűnni. Sokkal több a szezon turista, egyre többen vásárolnak saját ingatlant is. Ehhez igazodtak/igazodnak az árak is.

Előzmény: hul (141460)
Xray1 Creative Commons License 1 napja -1 0 141461

Totál egyetértek. 15 éve járunk le, néhány év kihagyással, folyamatosan és nagy mértékben emelkedtek az árak, meghaladva más helyek emelkedését.

Idén volt először, hogy nem mertem foglalás nélkül lemenni augusztusban. Jól is tettük, bajban lettünk volna, bár így meg rengetegetr fizettem a szállásra. (sokan vagyunk, kell a hely).

 

A szállás árak, ha normális helyre megy az ember, számunkra most értek el a "közel megfizethetetlen" kategóriába.

Pedig nagyon körülnézünk mindig. :(

Jövőre bevállalok inkább egy Albánia/Montenegró/ esetleg Görögország utat egyénileg.

Ez van.

Előzmény: hul (141460)
hul Creative Commons License 1 napja 0 0 141460

A Balaton annyira "nem népszerű", hogy egész települések kerültek német tulajdonba. Érdekes. Lejönnek a szar úton is. Vagy azért is maradnak? A Balaton gyönyörű. Emlékszem a rossz vízre, algás, angona pusztulásos gyalázatos időkre, ma ez nem igaz: gyönyörű, tiszta, kiépült és semmivel nem drágább mint Horváto., sőt. Régen azt mondtuk ezekért a balatoni pénzekért elmehetünk a tengerre is... Igaz volt. Azóta a Balaton is megéri... ok. a tenger mást ad, de sokkal többet kérve érte. Nekünk mégis ez az adriai tenger a legolcsóbb, mert kevés üzemanyagból és pályadíjból fél nap és ott van mindenki!! 

 

A németek mindenhol ott vannak. Többnyire repülve+kocsit bérelve és szervezett utakon. Mert ez teljesen kiépült, volt rá igény, működik. Alig látni német rendszámot és mindenhol német beszéd van... Nekik olcsóbb, mint otthon. Plusz az éghajlat! :-)  A kemping fanok, értsd fele lakó-autós/-kocsis, a kemping életforma miatt húz, von és autózik sokat. Nekik ez nem probléma, bár ott is drága az autópálya vontatmánnyal...

 

A horvátok megkapták a támogatást és megépült -a lehetetlen helyeken is- az autópálya. Bármennyit loptak el, a hiteleket nagyon is vissza kell fizetni. De az autópálya távolról sem drágult annyit, mint az "ottlét", a szállás, a kaja és minden más. Ez már nem az "olcsó tenger", ami volt, hanem az infrastuktúrálisan épülő, szolgáltatásaiban rohamosan fejlődő, eddig gyökérszegény horvát valóságból való kilépés. Elképesztő apartman-építés folyik, rengeteg pár zuhanyos kemping hatalmas szolgáltató központtá lépett elő, óriási a fejlődés. Mindez sokba kerül és sokkal több munkaerőt kell finanszírozniuk belőle. Óriásiak a költségek l, szemétszállítás például, nehéz is megoldani. A tudatosság nincs még echtenémet szinten (és soha nem is lesz). Felzárkóznak szolgáltatásban, ami egyszerűbb: üzletek, éttermek,  utólérik a nyugati árakat. Persze ez a csontszegény halász adriai Horváto. nehezen lép ki az árnyékból, sok anomália van...

Nekünk viszont rohadt drága lett az előzőekhez képest. Sokan az autópálya árakon rugóznak, de pl. egy tengeri hajózás v valami játék, ejtőernyőzés, banánozás stb. egy lanovka, a dubrovniki fal, vagy egy 4 fős kaja az étteremben többe kerül, mint az annyira "kva-drága" autópálya. 

Amúgy...már az az érzésem is megvan, hogy túlzottan sok a nép... a frekventált helyeket iszonyú embertömeg lett... nagyon délre, meg a szigetekre kell menekülni, de azért még vannak/tudok vadregényes helyeket... 

 

 

 

Kód 001 Creative Commons License 1 napja -1 0 141459

Nyilvánvalóan nyúltak pénzt a beruházásoknál ott is. Képzelhetjük, mi volt nálunk, amikor egyidőben épült ugyanazon Dtrabag által az M7 folytatása és a horvát autópálya. Nálunk 1 km : 3 mrd ft, náluk 800 millió ft.

 

jó - nem jó?

Előzmény: Traveller00 (141458)
Traveller00 Creative Commons License 1 napja 0 0 141458

EU-s pénzeket ugyanúgy kapnak a még nem EU-tag, de jövőben azzá váló országok is, hidd el, hogy Horvátország is elég nagy összegeket kapott , nem csak autópályákra! A tagság előtt, pl 2011-ben 590 millió eurós támogatást kaptak infrastrukturális fejlesztésekre.

 

A díjak egyébként azért is emelkedtek, mert az állami autópálya fenntartó (HAC) a közelmúltban elég nagy korrupciós botrányba keveredett az autópálya építés kapcsán, pl 2006-2011 közt fiktív szerződésekkel 4,5 millió eurót csaltak el.

 

DE volt olyan eset, amikor Split környékén olyan munkálatokról szólt a számla, amik meg sem történtek, pl fakitermelés olyan helyeken, ahol nem volt erdő :D

 

Lényeg, hogy a horvátokat sem kell félteni, és az, hogy saját erőből építettek mindent az inkább a mesekönyvbe tartózik Hókuszpók utáni oldalon ;) 

 

 

Előzmény: oldmumus_v.2 (141456)
monobombola Creative Commons License 1 napja 0 0 141457

Azzal fokozzuk az élmény, hogy barátokkal megyünk. Eszünk, iszunk, mulatozunk és bizony a "tüskéket" már fel sem vesszük. Nehogy már! ☺

Előzmény: cápaFeri (141450)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 1 napja 0 0 141456

Nem vagyok egy nagy EU szakértő, de ha kaptak is pénzt nem egyenlő azzal mint amit pl. a Budapest - Balaton vasútvonal fejlesztésére vagy más tranzitra útvonalakra. Az általad beidézett autópálya vagy hasonló nagy tranzit utak pl. A1 2006-2008-ig elkészültek. Horvátország EU csatlakozását 2011 decemberében írta alá és tag 2013 júliusától lett csak. 
Tehát a két támogatási forma nem azonos és az idén azért emelkedtek a díjak, hogy tudják visszafizetni a felvett pénzeket.

Előzmény: Traveller00 (141455)
Traveller00 Creative Commons License 1 napja 0 0 141455

Sorry, de a horvátok is EU segítséggel építették az autópályákat. pl Zágráb-Rijekára 210 milliót kaptak az Európai Fejlesztési Banktól, arról nem beszélve, hogy ott is bőven volt mutyizás, korrupció.

Előzmény: oldmumus_v.2 (141454)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 1 napja 0 0 141454

Ha az EU nem adott volna pénzt akkor a balatoni vasút leromlott volna úgy, hogy az eljutási idō az 1800-as évek végének szintjét érte volna el. Horvátoknál háborút kiheverve azért ha nem is vasútban, de az utak tekintetében megteremtettek mident, hogy a kedvelt célpontokat gyorsan el lehessen érni. Ez az elérhetōség pedig szinte minden irányból igaz.

Előzmény: cápaFeri (141449)
Traveller00 Creative Commons License 1 napja 0 0 141453

Lehet, de alapvetően a Spanyolországba irányuló turistaforgalom jelentős része az légi úton történik (forrás országok: Németország, Ausztria). Klasszikus autós desztináció onnan Észak-Adria és Genovai-öböl. 

Előzmény: cápaFeri (141452)
cápaFeri Creative Commons License 1 napja 0 0 141452

Nem. Hans aki addig lehúzta a lakókocsit május elején a Balatonra és szeptember közepén tért vele haza, annak megéri ennyi időre a spanyol tengerpart is.

Előzmény: Traveller00 (141451)
Traveller00 Creative Commons License 1 napja 0 0 141451

autóval azért elég kevesen utaznak Spanyolországba, inkább repülő, nem Horvátországot akartál írni?

 

A 84-es azért nem lesz autópálya, mert az EU régiókban gondolkodik, s ha néztek egy térképet, akkor nyugatabbra (nem is olyan távol) van egy autópálya, gyorsforgalmi út: S31-es. Egyébként gőzerővel építik az M86-os és M85öst. ritkán járok arra, de múltkor meglepődtem, hogy mennyire kiépült.

Előzmény: cápaFeri (141449)
cápaFeri Creative Commons License 1 napja 0 1 141450

Értem miről beszélsz....sajnos igazad is van...én azért még lelkes vagyok, mert nem akarom ezeket a dolgokat észrevenni, annyira imádom a tengert! :-)

Előzmény: monobombola (141443)
cápaFeri Creative Commons License 1 napja 0 0 141449

Tranzitút volt, amíg volt idegenforgalom, hiszen 60-70%-a az osztrákoknak ezen érkezett a Balcsihoz, a németeknek meg szinte 100%-a. Aztán nem erőltették az idejutást, mert a spanyol tengerpartra pályán lehet eljutni, akkor miért jöjjön ide? Most meg azért sem fontos ez az út, mert a sok dunántúli "hazaáruló", aki kikényszerült dolgozni, csak szívjon, ne legyen olyan kellemes a kijárása. Valóban igazad van...magyar gondolkodásmóddal nem tranzitút.:-)

Előzmény: oldmumus_v.2 (141444)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!