Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2009.06.03 0 0 17355
Szerintetek van eleve elrendelés, azaz predestinatio?
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.03 0 0 17354
Leslie07 nagyon jól átlátja a dolgokat, te pedig nem a Biblia alapján érvelsz. Ez a fórum olyan, mint a sakk, amit a Biblia alapján játszunk, mivel az a játéxabály. Ennyit erről, paleokrites.
Előzmény: Paleokrites (17352)
bethsabé Creative Commons License 2009.06.03 0 0 17353
Szia Nemo!

Ezt írod:

"Nem fogadom el egyiket sem teljesen. Kálvinista vagyok."

Egy kis ízelítő, aminek utána jártam.

Kálvin volt az, aki először hangoztatta azt a jelentős nézetet, hogy az igehirdetést a nép nyelvén kell folytatni, ami előrevetítette az ezzel együtt járó nemzeti öntudat kialakulását. A kálvinista reformáció Lutherhez hasonlóan szintén elvetette a római egyház tekintélyelvű bibliamagyarázatait. Egyedül a Szentírást tartották követendőnek, és sem a szentek kultuszaiban, sem a pápa hatalmában nem hittek, miként az ereklyék és képek közvetítőerejében sem. Kálvin az isteni kegyelem mindenhatóságát hirdette, és Luthernél sokkal erősebben hitt az eleve elrendelésben, azaz, hogy Isten a világ történéseiben mindent előre megszabott, és így kegyelme folytán szabadon dönt az emberek felett. Ez az elrendelés azonban nem teszi a teremtményt puszta bábbá, hiszen mindenkinek kijelölt elhívatása van, amely az istenhit által válhat hatékonnyá a hívőben.
Kálvin nézetei komoly válaszút elé állították követőit, mivel ez a tan kimondja, hogy aki életét mások és a közösség szolgálatába állítja, az részt vesz Isten munkájában, amely így, hivatásbeli elkötelezettségként, a mindennapi élet szentesítését foglalja magában. A kálvinista ember tehát a világban való komoly, szorgalmas fáradozásával, lelkiismeretességével, bármilyen munkát végez is, azt Isten dicsőségére cselekszi, amelynek jutalmai sem maradhatnak el.

-Ha ez így van, ahogyan leírtam ide, akkor ez a nézet nagyon távol áll az Isteni akarattól.

" A kálvinista ember tehát a világban való komoly, szorgalmas fáradozásával, lelkiismeretességével, bármilyen munkát végez is, azt Isten dicsőségére cselekszi, amelynek jutalmai sem maradhatnak el."

-Ez a cselekedet édes kevés Istennek. Őt ez nem igazán érdekli.
Neki szándéka van az emberiséggel, és azt a Fián keresztül valósítja meg és nem Kálvin János nézetein keresztül.

" Kálvin az isteni kegyelem mindenhatóságát hirdette, és Luthernél sokkal erősebben hitt az eleve elrendelésben, azaz, hogy Isten a világ történéseiben mindent előre megszabott, és így kegyelme folytán szabadon dönt az emberek felett."

-Összeegyeztethető a predesztináció Isten szeretetével??
-Szerinted igen?

Eleve elrendelésnek pedig az Isten azon örök elhatározását nevezzük, amellyel önmagában elvégezte azt, hogy akarata szerint mi történjék minden egyes emberrel.
Isten ugyanis nem egyforma állapotra teremt minket, hanem némelyeket az örök életre, másokat pedig az örök kárhozatra rendelt már kezdettől fogva.

Így határozta meg a protestáns reformátor Kálvin János a predesztinációról alkotott tételét. A keresztényi religióra és igaz hitre való tanítás című művében.

Ez az elképzelés azon a gondolaton alapszik, hogy Isten mindentudó, és hogy teremtményeinek tettei nem kérdőjelezhetik meg szándékait, sem nem kötelezhetik változtatásra.

-Szerinted valóban erre utal a Biblia Istenre vonatkozóan??? Ami még ennél is fontosabb, vajon Kálvin János ilyen értelmezése összeegyeztethető Isten tulajdonságaival, különösképpen a szeretetével???

Isten képes előre megmondani a jövőt. Úgy írja le magát, mint .."Ki megjelenti kezdettől fogva a véget, és előre azokat, amik még meg nem történtek, mondván...

Ésaiás:46:10

"Ki megjelentem kezdettől fogva a véget, és előre azokat, amik még meg nem történtek, mondván: tanácsom megáll és véghez viszem minden akaratomat."

Az emberi történelem során Isten próféciákat íratott le, hogy megmutassa, képes előre tudását használni, és eseményeket előre bejelenteni, még mielőtt megtörténnének.

Kálvinhoz hasonlóan némelyek azt állítják, hogy Isten már az ember teremtése előtt
eleve elrendelte annak bukását, és még ezen bukás előtt előre elrendelte a "választottakat".

-De ha ez igaz lenne, vajon nem lett volna képmutatás Isten részéről, hogy felkínálja Ádám és Éva részére az örök élet kilátását, miközben teljesen tudatában van annak, hogy képtelenek lesznek elérni azt?
Másfelől az Írások sehol sem tagadják, hogy az első emberpár azt a választási lehetőséget kapta, hogy vagy követi az isteni útmutatásokat és örökké él, vagy elveti azokat és meghal.

De Ádám és Éva bukása meghiúsította Isten tervét? Nem, mert amint írtam neked és figyelmesen elolvastad, az 1 Mózes 3:15-ben bejelenti az ítéletet.
Ezt pedig Jézus Krisztuson a Fián keresztül valósítja majd meg.

Az Ó Szövetségben minden előre logikusan el van tervezve Isten részéről, és tudatja velünk azt is, hogy a Királyságkormányzatot Dávid király egyik leszármazottjára fogja bízni, a 144000 örököstárssal együtt.

Én azt gondoltam, hogy ismered valamennyire a Bibliában leírt valóságos eseményeket, de most lassan kezd fény derülni rá, hogy szinte semmit nem értesz belőle.

Az előre bejelentés, nem egyenértékű az eleve elrendeléssel.

Az a tény, hogy Isten nem amellett döntött, hogy tudja, melyik utat választja majd az emberiség, nem gátolta meg őt abban, hogy megjövendölje az ember jó, illetve rossz cselekedeteinek a következményét.
Isten nem vádolható azzal, hogy predesztinálná az egyének tetteiből adódó szomorú következményeket.

Egy példa a Szentírásból:

Mielőtt Káin megölte volna a testvérét, Isten választás elé állította Káint.
Vajon úrrá lesz a bűnön, vagy pedig a bűn kerekedik felül őrajta?

Isten előre figyelmeztette Káint.

1Mózes:4:1-7

"Hiszen ha jót cselekszel, emelt fővel járhatsz: ha pedig nem jót cselekszel, a bűn az ajtó előtt leselkedik, és reád van vágyódása: DE TE URALKODJÁL RAJTA."

-Ha Isten szolgálatában lévő emberek predesztinálva lennének, vagy úgymond belennének programozva, vajon nem lenne megkérdőjelezhető a Teremtőjük iránti szeretetük és őszinteségük?
És vajon nem lenne ellentétben Isten pártatlanságával, hogy előre meghatározott választás alapján bizonyos személyeket dicsőségre és boldogságra rendelne anélkül, hogy személyes érdemeiket számításba venné?
Továbbá, ha némelyek ilyen kedvezményezett bánásmódban részesülnének, míg mások örök büntetésre rendeltetnének, ez aligha keltené a hála őszinte érzését a 144000 választottakban.

Cselekedetek:10:34-35

"Péter pedig megnyitván száját mondván: bizonnyal látom, hogy nem személyválogató az Isten: "

" Hanem minden nemzetben kedves ő előtte, aki őt féli, és igazságot cselekszik."

Jézus pedig azt az utasítást adta, a tanítványainak, hogy prédikálják az egész emberiségnek a jó hírt. Ha Isten már előre kiválasztotta volna azokat, akiket megment, vajon akkor érdemes lenne a jó hírt egyáltalán hirdetni?

Nem lenne ez akkor lényegében értelmetlen?

Isten szeretetének a legnagyobb megnyilvánulása az volt, hogy feláldozta a Fiát a tökéletlen, bűnös emberiségért. Istennek a Fiával kapcsolatos előretudása egyedülálló példa, de arról biztosít minket, hogy a Jézus által kijelentett helyreállítási ígéretek valóban befognak teljesedni.

-Támaszd alá Kálvin János nézeteit a Bibliából! Írj olyan bibliai verseket, amelyek az eleve elrendelés tanát pártolják!

A későbbiekben a többi kérdésre is válaszolok.

üdv Bethsabé
Előzmény: Nemo (17287)
Paleokrites Creative Commons License 2009.06.03 0 0 17352
:)) ideges vagy, netán megsértve érzed magad, úgy látom kisajátítottad magadnak ezt az INDEX Fórumokat, hogy már háziurat játszol, és kényedre taszigálod ki a neked nem tetsző emberkéket!

Én nem sértegettelek, nem személyeskedtem...., viszont megmondom a véleményemet a kereszténység tanításairól!
Ez a nagy baj?

Ugye, ha beteg vagy, de félrediagnosztizálnak, vagy megmondják a kórismédet, akkor már meg is oldódtak a problémáid?

Talán a gyógyítást is meg kellene szervezni...., avagy orvosságot a bajra?

Ugye a betegségek sok esetben nem válogatnak a személyek között, függetlenül attól, hogy ki a hívő és ki nem az a szemedben..., mert nem a hit az ami elmulassza, avagy halálba taszajtja a delikvens ápolásra szorultat, hanem az a felismerés, hogy az ember tehetetlenné válik és mások segítségére szorul!

Érdekes statisztikával is szolgálhat a net, pl. a keresztények között is halnak meg pl. rákban emberek, hiába a hit a szentháromságban, netán az atyuska hagyta elmenni akaratával a gyermekeket, a terhes, avagy gyermekes anyákat, apákat....?

Ugye akkor nem hülyeségek ezek, azok a valóságos dolgok, amiket maga az emberiség tett meg a tudomány, technika és számos más területen, hogy az emberiséget szolgálja, míg a hívők ezt az emberiség megromlásának bűnös voltának tudja, addig jó a keresztényeknek is másokra hányni, amíg maguk is nem válnak azzá!
Előzmény: Törölt nick (17350)
Paleokrites Creative Commons License 2009.06.03 0 0 17351
Olvasgasd annak, aminek csak akarod, mintha egy varázs mondókát treníroznál...., avagy rózsafüzért morzsolgatva gyöngyöznéd énekeidben az atyuska megszólítást és az egyszülött istent!

Tőlem aztán azt összhangozhatsz Ésaiásra Mátét húzva, ami a lelkednek csupa hájjal kenegetést jelent!

Én nem hiszek ebben, ellenben te higgyél nyugodtan!
Előzmény: Leslie07 (17349)
Leslie07 Creative Commons License 2009.06.03 0 0 17349
Nincs más neve csak Atya öröktől fogva,nem olvastad Ésaiásnál a 63:16.ban?

Ki mondta,hogy az Mennyek Urának más neve is lenne,mit az Atya.

Az Egyszülött Isten,csak ezt a nebvet védte le.nem olvastad a Máté 23:9-et?

Látod ebben a tekintedben Ésaiás Mátéval milyen összhangban van.
Előzmény: Paleokrites (17348)
Paleokrites Creative Commons License 2009.06.03 0 0 17348
Nos, a hit nem véd meg a hülyeségektől, sem a tévedésektől, de még csak az igazságtól sem, ezért vagyok itt én is, hogy kimondjam a valót!

Ne kábítsd el az olvasókat avval, hogy istenednek a szentháromságos atyafityulának a neve az Atya a másik meg isten, a harmadik meg mi is?


A hitről annyit, hogy nem csak a te hited a mérvadó, sem az Ábrahám Istene előtt, sem az állítólagosan feltámasztott Jézus előtt!


Hittek már sok mindenben az emberek és abban a tudatban haltak meg, hogy igazságuk volt....., pszihésen te ezt érzed igaznak, de volt idő, amikor nem ezt szoptad ki anyád emlőiből!
Akkor miképpen is világosodtál idáig, akár többszörösen is?
Előzmény: Leslie07 (17347)
Leslie07 Creative Commons License 2009.06.03 0 0 17347
Köszönöm a kiígazítást az Igehely elírása miatt.


Játom,hogy egy platformra kerültetek jehova tanuival.

Jól meglesztek együtt,hisz hitetlenek vagytok egyformán.

Főleg abban értitek majd jól egymest,hogy az egyszülött istent káromoljátok.
Előzmény: Paleokrites (17343)
Leslie07 Creative Commons License 2009.06.03 0 0 17346
Újvári,én hidd el hogy tudom,hogy az Ó szövettségben a JHVH -nak angyalt
is neveznek,épp ezért is állítom,hogy az nem egy személyes név,mivel
legtöbbször az Egyszülött istent jelöli vele az Ige.

Ezért könyörgött Ésaiás nem csupán JHVH-hoz,hanem JHVH-hoz,akiről azt állította,hogy Atya és ez a neve öröktől fogva.

Itt világosan ki akarta hangsúlyozni Ésaiás,hogy mi is a különbség JHVH és JHVH között. AAz egyiket úgy ismerte meg,mit az Istent a Követet,akit Ábrahám
megvendégelt,jóltartott,Jákóbbal viaskodott és akit úgy Ábrahám,mint
Jákób mindig Követnek nevez.

Itt viszont Ésaiás nem JHVH-hoz a Követhez való könyörgét írja le,hanem JHVH-hoz az Atyához való könyörgést.Ezért is hangsúlyozza miután Atyának szólítja,hogy ez a neve öröktől fogva.

Ezt vallották és hitték a keresztények is. Lásd az 1. Péter 1:17-et

" ...És ha Atyának HÍVJÁTOK ŐT..."

Ugyanúgy az Egyszülött Isten a Máté 23:9-ben

" Atyátoknak se HÍVJATOK senkit mert egy a ti Atyátok,aki a mennyben van.

Előzmény: Törölt nick (17342)
Paleokrites Creative Commons License 2009.06.03 0 0 17345
Istenem, itt még fantázia sincs, sem semmiféle alternatív gondolat arra, hogy Istent miért is szólítják mindenki atyjának!

Pl. isten, mit mond ez neked, te neked rögtön az atya ugrik be, majd a jehova és így tovább?

Istenek vannak vagy millióan, de mégis istennek szólítod az istent, mert isten az isten és punktum?

Ja van neve, az atya? Jehova? Jahve? Tamagucsi? Mihály a dum dum mumula?

Mózesnek úgy mutatkozott be, hogy Ábrahám, Izsák és Jákob Istene, a létaző, a van, VAGYOK!

Isten önmagának nem adott nevet, minek tette volna, hisz egy van belőle, míg az emberek számára sok százezer néven fitó szellemi, avagy faragott termék!

!

Előzmény: Leslie07 (17344)
Leslie07 Creative Commons License 2009.06.03 0 0 17344
Csakhogy újvári ebben a szövegben nem az Úr szón van a hangsúly,hanem az Atyán. Arról nem beszélve,hogy az Igehely azt is kihangsúlyozza,hogy ez a
neve öröktől fogva.Tehát így hívják öröktől fogva Atyának.

Ezt hivatott alátámasztani az 1.Péter 1:17 is,ahol szintén ezt olvassuk:

És ha Atyának HÍVJÁTOK ŐT....

Vagy szerinted akkor az Ésaiás 63:16 nem JHVH-t nevezi Atyának?

De akkor Péter,miért mondja ugyanúgy,hogy Atyának hívják őt?
Előzmény: Törölt nick (17342)
Paleokrites Creative Commons License 2009.06.03 0 0 17343
Először is a 63, 16 os versről van szó, másodszor a Héberben kis betűs megjelölés van, így az atya szó, egy családról gondoskodó apát fejez ki, olyat akinek gondja van a szeretteiről, de Istennek nem neve az atya kifejezés, mert ennyi erővel ugye a szűz Mária meg a ti Anyátok!

Mond, nem elég már az ilyen hülyítésekből, badarságokból, szótársításokból?
Előzmény: Leslie07 (17341)
Leslie07 Creative Commons License 2009.06.03 0 0 17341
Ebben igazad van. Kár,hogy korábban nem voltál jelen itt a topikban.

Újvári,azt állította,hogy az Atya az nem név,ezért kell jehovának hívni.

Hiába idéztem neki Jézustól,a Máté 23:9-et,amelyben egyenesen levédi
az Egyszülött Isten az Atya nevet.Vagy Pétertől az 1.Péter 1:17-et,ahol
azt írja,hogy a keresztények Atyának HÍVJÁK ŐT. Nem akarrta elfogadni.

Aztán abba kötött bele,hogy a régi Iratokban nem voltak megülönböztetve a nagy és kis betűk.

Én pedig Idéztem neki az Ésaiás 65:16-ot ahol van egy könyörgés a megváltásért,
és ott az SAtya név is szerepel.Ez áll ott:

" Hiszen Te vagy Atyánk,hiszen Ábrahám nem tud minket,és Izrael nem
ismer minket,Te Uram,vagy a mi Atyánk,megváltónk, ez neved öröktől
fogva."


Itt amint megfigyeled ott áll : ...ez a neved öröktől fogva.

Újvári ekkor megint előhozta a kisbetű nagy betű problémát.

A dolog pikantériája az volt,hogy az UV ferdítők nem voltak eléggé körültekintőek,
és az Atya szót nagy betüvel írták az ÚV ferdítésben.

No ettől aztán az Újvári,úgy felháborodott,hogy azt mondta,majd ő megreklamálja a központban,hogy hogy merték ott az Atyát nagy betűvel írni,mikor az Atya
(szerinte) nem tulajdonnév.

Különben most már biztos,hogy az őrtorony bálványszervezet Baál
papjai azért ragaszkodnak a jehova névhez,mert ezt rá tudják varni
arra az istenükre,amelyről azt állítják,hogy az ő istenük nem a kereszténység
Istene.

Tehát emiatt van ez a görcsös ragaszkodás,úgy a mélység angyalához
Abaddonhoz,akit szintén Királyuknak tekintenek,magukat pedig leendő
pusztító sáskáinak a kereszténység kipusztítására.

Ezért harcolnak annyira az Atya névnek az elismerése ellen.Mert akkor
nem az ő istenüket tudnák megszólítani,hanem a keresztények Istenét.
Ezt pedig nem akarják,mert félnek Abaddonuk és jehovájuk azaz a sátán
haragjától.
Előzmény: 1000év (17336)
Leslie07 Creative Commons License 2009.06.03 0 0 17340
Újvári,Ami le van írva az le van írva.Te hiába akarod kimosni Baál papjaidat.

Azt írták le a könyvben,hogy azért vannak elmarasztalva a kereszténység papjai mert nem akarnak közösséget vállalni,sem a sáskahaddal,sem Abaddonnal
a mélység angyalával.A jkönvben pontosan ez áll Újvári:

"Ahelyett,hogy bejelentették volna Isten esedékes Királyságát, a kereszténység
papjai azt választották,hogy megmaradnak Sátán világában.NEM AKARJÁK,HOGY
BÁRMI KÖZÖK LEGYEN A SÁSKAHADHOZ ÉS KIRÁLYUKHOZ,akivel kapcsolatban
János megjegyzi:Király van felettük a mélység angyala.Héberül a neve Abaddon
/PUSZTULÁS/,görögül pedig a neve APOLLYON/PUSZTÍTÓ(Jelenések(9:11).Jézust
mint a mélység angyala és mint Pusztító valóban csapásszerű jajt bocsátott
a kereszténységre! De még más következett ez után."

/ Ezt találjuk írva "A Jelenések nagyszerű csúcspontja közel" 1989-ban
jehova tanúi által kiadott magyar nyelvű köv 148. olda. 20. bekezdésében/

Ez van a könyvben Újvári,vagy nem ez van?

Az idézet utolsó mondatára azért érdemes odafigyelni.Azt írja:" De még mi is következett ez után!"

Nos nézzük meg milyen jövőt szán az 1919-ben börtönükből szabadon engedett,
sáskacsapat azoknak,akik nem akarják elfogadni azt hogy a mélység angyala
Abaddon lenne a Királyuk? Idézet a könyv következő 23. fejezetéből a 149. old.
4. bekezdéséből:

" Képzeld csak el az örömüket,amikor 1919-ben,megszabadulva fogságukból
készen álltak a munkára! Nemcsak az a megbizatásuk,hogy gyötörjék
az embereket,hanem végül meg is kell ölniük az emberek harmadrészét."

Akkor most Újvári,azonosítsuk be a sáskákat is. Ezt megteszi a könyv a 144.old.
8. bekezdésében.Ott ezt olvassuk:

" A sáskák,vagyis a János-osztály elengedése valójában vereséget jelent
a kereszténység papsága számára,amely tervbe vette és összeesküvést szőtt
abból a célból,hogy végérvényesen megsemmisíti a Királysá-gmunkát és amely
elutasította Isten Királyságát.Egyfajta füstszerű fátyol kezdett kiterjedni
a hitehagyott kereszténység fölé,amikor az a sáskahad isteni felhatalmazást
kapott és elkezdte azt gyakorolni az erőteljes ítélet-üzenetek hirdetésével."

Vajon melyik istentől kaptak olyan felhatalmazást az 1919-ben szabadult sáskák,
vagy ahogyan beazonosítják magukat a János-osztály /azaz a szervezet vezetői/
hogy elkezdjék szisztematikusan gyötörni az embereket,várva az utasítást,hogy majd meg is kellesz ölniük az emberek harmadrészét,ahogyan azt már a fentiekben
idéztem?

Talán az Egyszülött Isten tett ilyen kijelentést az Ige által a Jelenések könyvében,
hogy az 1919-ben börtönéből kiengedett őrtorony szervezet vezetői bármilyen
megbizatást teljesítsenek.? Nem Újvári ott ilyen megbizatásról nincs szó.

Akkor melyik isten adhatott ilyen utasítást nekik? Nem nehéz kitalálni,hisz
önmagukat a mélység angyala sáskáiként azonosították be.

Talán más istene van jehova tanuinak,mint a keresztényeknek?

A logika ezt diktálja,mert az Egyszülött Isten sehol nem tett olyan kijelentést,
hogy az ő követői legyenek Abaddon sáskái,sőt olyat sem jelentett ki,
hogy bárkit a földön megbízott volna a kereszténység gyötrésével,majd
az emberek egyharmadának a megölésével.

De nézzük meg hogyan nyilatkoznak erről maguk jehova tanui vezetői
a könyv 170. oldalán a 27. bekezdésben. Idézem:

" A kereszténység- legnagyobb bánatára-kénytelen elismerni,hogy a Bibliakutatók
Istene nagy tettet hajtott végre,amikor visszaállította őket a keresztény
tevékenységbe."

A következő 28. a 171. oldalon bekezdésben azután gőgösen megismétlik ezt akijelentést: "... a papság kénytelen elismerni,hogy a János-osztály Istene
erősebb az ő istenüknél."

Ebből egyértelmű,hogy jehova tanui vezetői nem azt az Istent imádják,amit a kereszténység.

Így már érthető,hogy miért ragaszkodnak ahhoz,hogy nem Mennyei Atyának kell szólítani az Isten,hanem jehovának. Az is érthető,hogy miért nem szabad az
Egyszülött Istent Istenként tisztelni,úgy,mint az Atyát tisztelik,ahogyan azt a
János 5:23-ban olvassuk.

És az is érthető már,hogy miért jelölték meg azt a könyvet amelyben először
1917-ben a kereztények elpusztítását tervbe vették "A BETELJESÜLT TITOK"
névvel. Ez a könyv amely 1917-ben jelent meg hasonló célokat tűzött ki
az ő istenüknek : AZ ÖSSZES KERESZTÉNY EGYHÁZ ÉS TAGJAIK ELPUSZTÍTÁSÁT."

Ezt a könyvet,amelyből jehova tanui "A Jelenések nagyszerű csúcspontja közel"
című könyvük tartamát merítették nem hiába dfíszíti a kétszárnyú pusztító
útálatosság. Jelezve ez által,hogy ennek a bálvánszervezetnek az istene valóban
nem azonos a kereszténység Istenével. A bizonyíték ott van a könyv fedőlapján.







Előzmény: Törölt nick (17338)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.02 0 0 17339

Netes fordítóprogrammal fordított cucc:

 

http://www.envoymagazine.com/backissues/0.1/nutsandbolts.htm ezt fordította

 

Jézus Krisztus Isten
Itt van egy lépésenkénti mód, hogy választ adjanak ennyire tipikus Jehova tanúérvére


Forgatókönyv:

Jehova tanúi egy szombat délután odajönnek az ajtódhoz. A beszélgetés néhány pillanata után, közülük egy meglátja a feszületet a faladon és megjegyzéseiden ez érdekes, hogy a katolikusok azt hiszik, hogy Jézus isten volt. Tudtad, hogy a biblia ténylegesen tanítja azt Jézus nem volt isten?

Ez tudod kérdezett tervezett, hogy ledob téged mérlegről. Ha válaszolsz egy nem, tudatlannak tűnsz és nekik adtál egy felhívást, hogy irányítsák a beszélgetést. Ha igent mondasz, csatlakoztál az eretnekségükhöz. Egy igen helyett vagy nem, hajtsd vissza a kérdést rajtuk és vedd át az irányítást a beszélgetés felett.

A válaszod:

Az egy furcsa szempont. Nem tudtad, hogy a biblia tanítja azt Jézus isten?

Most te gyártmányhoz jó az igényeden. A következő biblia versel (azok ők használat és azok, amiket használni fogsz) kihangsúlyozott a könnyű referenciáért való bibliádban.

Első lépés:

Kérd Krisztus istenségét, a tanúktól az olvasásra, amit azok az átjárók, amiket gondolnak, megcáfolnak. Itt több ők olyan használat és válaszok, amiket tudsz adni:

John 14:28 - The Atya nagyobb, mint én, mondja Jézus.

Az Atya a megtestesült Krisztusnál nagyobb a pozíció időszakaiban, mert Krisztus embersége szerint egy teremtés, bár az istenségében ő egyenlő az Atyával.

Héber 2:9 azt mondja, hogy Jézust csinálták egy ideig csökkenj az angyaloknál az Incarnationnél.

Máté 11:11 azt mondja, hogy soha nem volt egy ember Keresztelő Szent Jánosnál nagyobb: még ő vagyis least a mennyország királysága nagyobb, mint ő. Ez azt jelenti, hogy Johnnak nincs emberi természete? Ez jelenti azokat mennyországban, kik nagyobbak Johnnál legyen egy különböző természeted?

Ha Keresztelő Szent János a legnagyobb ember hogy valaha éljen, és az, hogy Jézus volt egy ember-e éppen, az azt jelenti, hogy Keresztelő Szent János nagyobb volt, mint Jézus, természetből fakadóan különb volt nála? Teszi azt az átlagot, ami Jézusnak és Johnnak nem tudott lenni, mindkettőnek volt egy emberi természete?

John 17:3 - És ez örök élet, az, hogy ismernek téged, az egyetlen igaz istent, és Jézus Krisztus az, aki neked van, üzent. A tanúk érvelni fognak amellett, hogy Jézus nem tud isten lenni, ha az Atya az egyetlen igaz isten, és rá fognak mutatni, hogy Krisztus imádkozott istennek itt.

Isten, az Atya az egyetlen igaz Isten. Ez a nyilatkozat teljesen a Szentháromság katolikus doktrínájával összhangban van: Egy Isten három személyben. Krisztus nyilatkozata nem idéz elő egy tagadást az ő szintén isten.

Krisztus megerősítette a zsidók egyistenhitét, az csak egy isten van. Ez az egyistenhit a Szentháromság alapja.

Krisztus igaz isten és igaz ember (John 1:1, 14; a Col. 2:9; John 8:58 & Ex. 3:14), és emberként imádkozott az Atyához.

John 20:17 - felemelkedek az apámnak és az apádnak az istenemnek és az istenednek. Az Atya hogyan tud az istene lenni, ha Krisztus isten? Istennek hogyan tud lenni egy istene?

Mondjuk, azt hiszem, hogy Jézus isten és ember is. Itt az emberi természetével kapcsolatban beszél. Ahogy egy ember, az apa, az istene - csak ahogy ő a miénk. Istennek nevezi a Atya Hist, mert ő az istene ki imádkozik, imádkozik és szűkölködik az életében csak ahogy mi tesz.

Ez a vers egy Krisztus Hypostatic Unionjára való tiszta utalás (ő teljesen isten és ember volt).

Rev. 3:14 - Ezek az Amennek, a hűséges és igaz tanúnak, a szavai, isten teremtésének a forrásai.

Vedd észre, hogy a szöveg nem mondja azt, hogy Krisztust létrehozták. A görög szó, amit forrásként vagy eredetként fordítottak le, arche*. Ez connotesok* az örökkévaló forrás mindenre vagyis.

Jelenések 21:6 Jehova-nak az Alphát és Omegát, a kezdetet, és a véget hívják. . . Én az istene leszek és ő a Sonom lesz. De Jézusnak az Alphát és Omegát, a kezdetet, és a véget hívják Jelenések 22:13. Kérdezi a tanút hogyan Jézus és Jehova mindkettő tud az Alpha és az Omega lenni. Szintén megkérdezi, hogy ez jelenti-e azt Jehova istennek volt egy kezdete, mert arche-ot* használnak arra, hogy leírja őt? Itt az arche* jelenti a forrást mindenre lény. Jézus isten teremtésének a forrása, mert ő minden dolog teremtője. John 1:1-3 mondja Jézus (a Ige) létrehozott minden dolgot . és nélküle csinálták nincs semmi, amit csináltak.

Ha Krisztust létrehoznák, neki létre kellett volna hoznia magát, melyik lehetetlen.

Colossians 1:15-17 - Jézusnak a minden élő elsőszülöttét hívják. Mivel benne volt minden, a dolgok alkottak. . . Van minden előtt és általa minden dolgot létrehoztak. JWs gondolkodás ez jelenti Jézust az elsőt létrehozzák lény.

Az elsőszülött itt nem említ időt, de preeminence-t*. Ez egy cím, amit adott egy apa a fiának. Isaac, Jacob és Ephraim megkapták az elsőszülött áldását, bár ők nem biológiailag voltak az első fiúk született a szüleiknek.

A szöveg nem mondja azt, hogy Jézust létrehozták. Ha tehát a Szent Pál azt mondta volna, hogy Jézus létrehozott minden másik dolgot, de ő nem. Jézus minden dolog teremtője. Ő isten. Neki adják a címet a preeminence-e* címeként elsőszülött és mert ő az apa által állandóan nemzett.

Megkérdezi a JWset, hogy egyeztetik-e azt Colossians 1:15-17 eszköz az Krisztus létrehozott mindent. Igent fognak mondani. Akkor megmutatja nekik Isaiah 44:24: Ez az, hogy a Lord mit mond, a Redeemeröd ki alakított téged a méhben: én vagyok a Lord, aki csinált minden dolgot, ki egyedül beosztotta a mennyországokat, kik húzzák szét a földet magam által. Kérdezi őket nahát, ha Krisztus létrehozott minden dolgot, ez mondja azt a Lord isten - a héber szó, amit használtak itt, Yahweh (Jehova) - maga által tette azt.

Második lépés:

Azt mondja azoknak a tanúknak, akiknek hiszel, hogy isten nem a zavar egy istene, de rend és igazság. Mióta megihlette Scripture-t (2 Tim. 3:16), A szentírás nem mondhat ellent magának. Idézd a következő verseket és mutasd meg, hogy csak a katolikus pozíció hozza összhangba a szövegek közül mindegyiket.

John 1:1-3 - A kezdetben volt a Ige, a Ige istennel volt, és a Ige isten volt. . . Minden dolgot csinált ő: és nélküle csinálták nincs semmi, amit csináltak.

Mielőtt felneveled ezt a verset, megkérdezed a JWset, hogy hisznek-e, bálványok vannak. Igent fognak mondani. Akkor megkéri őket, hogy olvassák fel John 1:1 a bibliájukból, ami megváltoztatja az átjárót olvasásra, a Ige egy isten volt (lent lát). , Azután kérdezd meg, hogy Krisztus az igaz isten-e vagy egy bálvány. Ők fog mondani egy igaz isten, de az ő nem az One True Almighty God. Akkor megkérdezi őket, hogy hogyan magyarázzák meg azt Jehova isten megparancsolja nekünk, hogy ne legyen másik istenünk mellette (Ex. 20:3). Krisztus bármelyik, az One True, isten, vagy ő egy bálvány, (cf. Isa. 43:10; 44:6-8; John 17:3; 1 Cor. 8:4; 1 Tim. 2:5; James 2:19).

Krisztus világosan itt van azonosított istenként, minden dolog teremtőjeként. Az értesítés, amit Genesis 1:1 mond a kezdő istenben, létrehozott mindent a világegyetemben. Ez azt jelenti, hogy Krisztus isten.

A JWs azt fogja válaszolni, hogy a görög szöveg ténylegesen azt mondja, hogy a Ige egy isten volt; jelentés, Jézus az nem igaz isten (Jehova) He istenszerű volt, de még mindig éppen egy ember volt. Vitatják azt mert a görög határozott névelő ho (az) nem használják az istenre alkalmas görög kifejezés előtt (Theók), mikor miközben említi Jézust, ő nem tud az isten lenni, Jehova. Ezzel az érvvel hiányosságok vannak.

Első ebben az átjáróban a Theo szó egy állítmány alanyeseti, és Koine Greek nyelvtani szabályok szerint van, állítmány az alanyesetek nem veszik a határozott névelőt.

Másodika, a JW következetlen. A New World Translation Bible-jük Theókat fordít le (a határozott névelő nélkül ho) Jehova-ként vagy istenként több időzíti (cf. Mattet. 5:9, 6:24; Luke 1:35, 2:40; John 1:6, 12,13, 18; Rom. 1:7, 17,18; Titus 1:1). Az ok nem fogják lefordítani azt úgy John 1:1 van mert tenni úgy összetörné az igényüket az Krisztus nem isten.

Harmadika, Krisztust hívják ho Theók (az isten) másutt Scripture-ben. Például: De a Sonnak [az apa] saith, Thy trón, o isten (ho Theók) van örökké és örökké (HEB. 1:8; szintén lát Titus 2:13, hol a határozott névelő tou* [a genetive* egyedülálló alak ho] megelőzi a frázist szuper isten és megmentő; és Thomas válaszolt, és mondott [Jézus]: a Lordom és istenem (John 20:28). A görög olvas: ho kuriosok* mou* Kai ho Theo mou* (az én Lordom és az én istenem). Ha a tanúk vitatják azt John 20:28 Thomasban eltúlzó volt Jézusról mutasd meg azt ha Jézus nem lenne isten, Thomas káromkodott volna és Jézus megdorgálta volna őt, de ő nem - világosan elfogadja azt, hogy Thomas mit mondott.

A JWs érvelj amellett, hogy Tamás Úrként említette Jézust azután az apának istenként válaszold azt, hogy ennek a bizonyítéka nincs a szövegben és Thomasban közvetlenül szólt Jézushoz, nem az apa.

Jelenések 22:6 - És a próféták szellemeinek a Lord (ho kuriosok* ho Theók) küldte az angyalát, hogy megmutassa a szolgáinak azokat a dolgokat, amiknek hamarosan készeknek kell lenniük.

Ki a Lord isten ki küldte el az angyalát? A tanúk azt fogják mondani, hogy ez Jehova, de Jelenések 22:16 (csak tíz vers késik) mond: I Jesus elküldte az angyalomat hogy bizonyítékát szolgáltassa neked, ezek a dolgok az egyházakban. Jézus a prófétáknak a szellemeinek a Lord, akikről versben beszéltek, 6.

Luke 12:8-9 - És elmondom neked, minden egy ki ismer el engem emberek előtt, fog bevallani szintén az ember Sonja isten angyalai előtt; de azt, aki emberek előtt tagad engem, isten angyalai előtt tagadni fogják.

Mondja Máté 13:41, The Son az ember el fogja küldeni az angyalait, és tudni fogják a királyságából, hogy a bűn minden oka és minden evildoers. Jesus és isten rokon értelműek.

Genesis 18:25 és Joel 3:12 - Jehova a világ bírója.

Máté 25:31-46, John 5:27, 9:39; Romans 14:10; 2 Corinthians 5:10; és 2 Timothy 4:1 mondja azt Jézus Krisztus a világ bírója. Hogyan tud Jézus és Jehova mindkettő legyél a legfelső bíró?

Kivonulás 3:15-18 - Akkor mondta istennek Mózes, ha odajövök Izrael embereihez és mondjuk nekik az apáid istene hozzád küldött engem, és kérdeznek engem, mi His Name? mit fogok mondani nekik? Mondta Mózesnek isten, I AM WHO I AM. . . Ezt mondja Izrael embereinek, I AM hozzád küldött engem. . . A Lord, az apáid istene, Abraham istene, Isaac istene, és Jacob istene, hozzád küldött engem. Ez örökre a Name-em, és így rám emlékezni kell minden nemzedéken keresztül.

A héber mássalhangzók az isteni névért, én vagyok, vagy YHWH. Beillesztő az első, amit három magánhangzó a hébernek istennek elnevez, Adonai, és miközben megvesztegeti a kiejtést, a JEHOVA kifejezést csinálják. Kérdezi a JWset ha Jehova (én vagyok) az Name-je igaz isten.

Megkérdezi a tanúkat, hogy egyeztetik-e azt miközben hiába használják az isteni Name-et, vagy alkalmazzák azt magának, istenkáromlásnak találnák az Old Testament (cf. Ex. 20:7; Deut 5:11). Kérdezi őket mi a büntetés azért, hogy tegyék ezt, (cf. Lev volna. 24:16).

John 8:21-59, amit Jézus ismételten követel, az isteni név I AM magának. A zsidók megértették, hogy istennek nevezte magát és istenkáromlásért akarta megkövezni őt (cf. John 5:18, 8:59, 10:30-36). Kérdezd a tanúkat miért a zsidók arra törekednének, hogy megkövezzék Jézust, ha nem állítaná azt, hogy végrehajtás óta isten különösen megkövező csak néhány bűnért volt zárkózott zsidó Law által.

Exodus 20:10 - De a hetedik nap a Lord szombatja az istened.

Jézus The Lordnak nevezi magát a szombat Mark 2:28,, ami így istenként azonosítja magát. Cf, Isaiah 8:13 (utalt 1 Peter 3:15) és Joel 2:31-32 (idézett Acts 2:20-21 és Romans 10:13).

Acts 20:28 - A saját Bloodjával figyelmet visz magatoknak és a nyáj egészébe, amiben a Szentlélek felvigyázókat készített neked, istennek azzal az egyházával való törődésbe, amit szerzett.

Kérdezd meg a tanúkat, hogy Jehova mikor hullatta a saját vérét valaha. Kérdezd meg őket, hogy Krisztus hullatta-e a saját vérét az egyházért. Ha érvelnek amellett, hogy ennek az átjárónak a saját Fia vére által olvasnia kellene, el kellene mondania a görög szófiút, (huios), nekik, ne jelenj meg. It reads: periepoiesato* dia* tou* haimatos* tou* idiou*.

Végül, mutasd meg a sok referenciát, ahol Krisztusról azt mondják, hogy elpusztítják és a Church (cf. Mattnek hullatja His Bloodot. 28:27-28; Mark 14:24; Luke 20:20; Rev. 5:6). Mutat kint nekik kinyilatkoztatás 5:9: Méltó művészet te venni a tekercset és kinyitni a pecsétjeit, te wast elpusztított és Thy Blood didst által* válts ki embereket istennek . . . Ez világosan istenként említi Krisztust.

Törölt nick Creative Commons License 2009.06.02 0 0 17337
Új világ fordítás

Jehova Tanúi 1950 óta angolul és sok más nyelven is kiadják a saját bibliafordításukat (New World Translation, NWT). Ennek az Új világ fordításnak (ÚVF) az újszövetségi része ("Keresztény Görög Iratok") 2000-ben jelent meg magyarul, a teljes Biblia pedig 2003 nyarán. A fordítás sajátosságainak a megértéséhez ismerni kell a szervezet alapvető tanítását:

  • Az első századok keresztényei még nem hittek a háromságtanban: számukra csak az Atya volt Isten, a Fiút teremtménynek, a Szentlelket isteni erőnek tartották, mint ma Jehova Tanúi.

  • Isten személynevének a héber betűi eredetileg benne voltak az Újszövetség görög szövegében is. Az isteni nevet a 2-3. századi keresztények szándékosan kiirtották a görög szövegből, és az Úr (görögül küriosz) szóval helyettesítették. Mivel az így létrejött szövegben Jehova és Jézus egyaránt "Úr", Isten és a messiás összetéveszthető lett. Így alakult ki a szentháromságtan: bibliahamisítás révén, ezen kívül pogány vallások és filozófiák hatására, illetve pogány római császárok utasítására.

  • Az Újszövetséget tehát ki kellett javítani, és az Úr szót 237 helyen a Jehovával kellett pótolni. Ezen kívül más részleteknek az állítólag teológiai előítéleten alapuló félrefordítását is korrigálni kellett, mert azokból megtévesztően úgy tűnik, hogy Jézus Isten, hogy láthatóan visszatér a földre, hogy a Szentlélek személy, hogy minden hívőnek azonos reménysége van, hogy az emberi lélek tudatos formában túléli a halált stb.

Az ÚVF és más fordítások

Az ÚVF a következő céllal jelent meg:

[Jehova Tanúi – Isten Királyságának hirdetői, 608-609. oldal] "Jehova Tanúi egy olyan fordítást akartak, amely magában foglalja a legújabb tudományos kutatások eredményeit; olyat, amelyet nem színeztek ki a kereszténység hitvallásai és hagyományai; egy szószerinti fordítást, amely hűségesen jeleníti meg azt, ami az eredeti írásokban áll, így pedig alapul szolgálhat az isteni igazság ismeretében való további növekedésre; egy olyan fordítást, amely világos és érthető a modernkori olvasók számára."

Az ÚVF-t kiadó Őrtorony Társulat a magyarázó körülírást nyújtó fordítások (az ún. parafrázisok) helyett inkább a saját pontosnak ítélt fordítását ajánlja:

[Az Őrtorony, 1980/6, 27-28. oldal] A Keresztény Görög Iratok 1950-es első kiadásának az előszava ezt mondja: "A Szentiratok parafrázisát nem ajánljuk. Végig az volt a törekvésünk, hogy amennyire csak lehetséges szó szerinti fordítást adjunk, ahol a modern angol kifejezésmód megengedi, és ahol a szó szerinti fordítás nem rejti el a gondolatot valami esetlenséggel. Így tudjuk a legjobban teljesíteni azok vágyát, akik aggályoskodnak, hogy az eredetinek pontos megállapítását kapják, amennyire csak lehetséges, szóról-szóra. Tekintettel az ilyen becsületességre, a Biblia tanulmányozója teljes bizalommal fordulhat ehhez a fordításhoz és mérlegelheti az eredeti ihletett iratok gondolatait.

A Társulatnak megvan a maga véleménye a többi bibliafordításról:

[Az isteni név, amely mindörökké fennmarad, 5. oldal] A legtöbb bibliafordító tiszteli a Bibliát, és őszintén szeretné a legérthetőbben visszaadni a tartalmát a most élőknek. De a fordítók nem állnak Isten ihletése alatt. Legtöbben már bizonyos vallási kérdésről kialakítottak magukban egy szilárd meggyőződést, és ezek a személyes elképzelések, vagy az, hogy ő mit részesít előnyben, befolyásolhatják őket a bibliai szöveg visszaadásában. Sőt tévedhetnek, és hibát is követhetnek el valaminek a megítélésében.

[A teljes Írás Istentől ihletett és hasznos, 324. oldal] Jehova Tanúi elismerik, hogy hálával tartoznak annak a számos bibliafordítónak, amelyet felhasználtak az Isten Szava igazságának tanulmányozásában. Ámde mindezeknek a fordításoknak, még a legújabbaknak is, voltak hiányosságai. Voltak bennük következetlenségek, nem megfelelően fordított kifejezések, amelyeket megfertőztek bizonyos hagyományok vagy világi filozófiák, ezért nem lehettek teljesen összhangban azzal a szent igazsággal, amit Jehova a Szavában feljegyeztetett. (…) A Társulat minden szektás törekvéstől mentesen igyekszik előmozdítani a bibliai ismeret növekedését az egész földön.

[Jehova Tanúi – Isten Királyságának hirdetői, 608. oldal] Valóban szükség volt új fordításra? Akkor már 190 nyelven adták ki a teljes Bibliát, és legalább egyes részeit további 928 nyelvre és nyelvjárásra fordították le. Jehova Tanúi különböző időszakokban a legtöbb ilyen fordítást igénybe vették. Ám tény, hogy ezek közül a legtöbbet a kereszténység vallásos szektáihoz tartozó lelkészek és misszionáriusok készítették, fordításaikat pedig különböző mértékben vallásrendszerük múltbeli örökségeiként pogány filozófiák és Írás-ellenes hagyományok befolyásolták, valamint a történetkritika részrehajlása.

Az ÚVF készítői mindenesetre ismeretlenek kívántak maradni:

[Érveljünk az Írásokból, 374-375. oldal] A fordítók nem a maguk dicsőségére törekedtek, hanem a Szentírás isteni Szerzőjének szándékoztak tiszteletet szerezni. (…) Mivel a fordítók ismeretlenek kívánnak maradni, képzettségükről semmi továbbit nem tudunk mondani. A fordítást a minősége alapján kell megítélni.

 

Az Előszó ígéretei

Az első a szószerinti pontosság (ld. A Keresztény Görög Iratok új világ fordítása, 5. oldal):

"Az Új világ fordítás igyekszik a lehető legszószerintibben fordítani a görög szöveget, és ez a magyar nyelvű fordítás is igyekszik ugyanezt a szószerintiséget nyújtani."

A második a betoldások jelzése:

"Ahol a szövegkörnyezettel összeegyeztethető szavakat toldottunk be, hogy világosság és érthetővé tegyük a fordítást, ott az ilyen betoldott szavakat szögletes zárójelbe tettük ([ ])."

"A zárójelbe ([ ]) tett szavakat azért ékeltük be, hogy teljessé tegyük a magyar szöveg értelmét."

 

Az ÚVF sajátosságai

Néhány alapvető fontosságú témát választottunk ki, hogy az ÚVF-ból vett példákon keresztül bemutathassuk a Társulat "fordítói technikáját". Az összehasonlításhoz az eredeti görög szöveget és az azt pontosan fordító "ökumenikus" vagy "új protestáns" fordítást használtuk (Magyar Bibliatársulat, 1990). Az ettől eltérő fordításokat és az ÚVF betoldásait aláhúzással emeltük ki, az ÚVF 2000-es első és 2003-as teljes kiadása közötti eltérésekre pedig az évszámmal hívtuk fel a figyelmet (2000 / 2003). A megértés érdekében a fordítás vagy betoldás hátterében álló Őrtorony-tanokat is ismertetjük.

 

1. "Jehova" Isten

A Keresztény Görög Iratok új világ fordítása (tehát az újszövetségi rész) 237 helyen tartalmazza a "Jehova" szót. Ez mindig a más fordításokban található "Úr" (görög: küriosz) vagy "Isten" (görög: theosz) helyett áll. A 237-ből csak 82 esetben van szó olyan ószövetségi idézetről, amely eleve tartalmazta az isteni nevet. További 155 esetben viszont bármilyen indoklás nélkül a "Jehova" szót találjuk a szövegben: Erzsébet, Mária, Jézus, az apostolok, a keresztény gyülekezetek vagy az angyalok egyaránt használják. Például az apostolok imája a Csel 1:24-ben így kezdődik: "Te, ó, Jehova, aki mindenkinek a szívét ismered…", sőt Péter ezt mondja a Csel 3:19-20-ban: "hogy felüdülés időszakai jöjjenek Jehova személyétől" (és nem "az Úrtól"). (Mindennek a jogosságával vagy jogtalanságával külön tanulmányunk foglalkozik.)

 

2. Isten Fia, az "isten"

Mivel a Társulat tagadja, hogy Isten Fia a Fiú Isten, az ÚVF félrefordításában nem Isten volt az Ige, hanem "a Szó isten volt" (Jn 1:1). A kis "i" hivatott megkülönböztetni az Istentől, Jehovától, pedig az eredeti szövegben és még évszázadokon át csak nagy betűvel írtak. Jézus a 2000-es kiadásban Isten "egyetlennemzett Fia" (Jn 3:16) volt, csak a 2003-as javította vissza a közismert egyszülött-re (ami "egyetlen"-t jelent). Jézus nem egy az Atyával (Jn 10:38), a láthatatlan szellemi egység az ÚVF-ban puszta egyetértéssé válik: "az Atya egységben van velem, és én is egységben vagyok az Atyával", illetve Jézus nem az Atyában van, és az Atya őbenne, hanem "Higgyétek el, hogy én egységben vagyok az Atyával, és az Atya egységben van velem" (Jn 14:11). Így Jézus nem az Atyától származik [szó szerint: 'tőle van' vagy 'mellőle van'], hanem csak a "képviselője" (Jn 7:29), és nem az élet fejedelme, hanem "Főközvetítője" (Csel 3:15). Az ÚVF betoldása révén Isten nem a saját vérén váltotta meg egyházát, hanem "saját Fiának a vérén" (Csel 20:28, vö. Jel 1:8, 17-18, 2:8). Mivel a Társulat szerint Jézus csak az első teremtmény, akin keresztül Jehova minden mást teremtett, a Kol 1:16-17-ben négyszer is betoldja a "más" szót, anélkül, hogy ezt jelezné: "általa teremtetett minden más az egekben és a földön" (vö. Jn 1:3). A Társulat betoldásai és félrefordítása a Fil 2-ben található Krisztus-himnusz eredeti értelmét az ellenkezőjére torzította: "noha Isten formájában létezett, nem foglalkozott az elbitorlás gondolatával, tudniillik azzal, hogy Istennel egyenlő legyen. Nem, hanem megüresítette magát, rabszolgai formát öltött, és emberekhez lett hasonlóvá." A 9. versben a Társulat Krisztus dicsőségét is csökkenteni igyekszik: bár "fel is magasztalta őt az Isten mindenek fölé" (az eredetiben ui. túlzó felsőfok van), az ÚVF szerint Isten csak "magasabb állásba emelte" (ami középfok).

 

3. A "szent szellem"

A Társulat tagadja, hogy a Szentlélek személy, ennek megfelelően az ÚVF-ban a Szentlélek végig "szent szellem", kis sz-szel. Az "Ördög" a (helyes) társulati logika szerint azért kezdődik nagy Ö-vel, mert beszél, tehát személy (pl. Lk 4:3). Az ÚVF-ban ugyanakkor nem a Lélek vagy a Szellem (görög pneuma) mondta meg, hogy mi lesz az utolsó napokban, hanem "az ihletett kijelentés" (1Tim 4:1); így valóban nehéz arra gondolni, hogy a Lélek (aki ugyancsak beszél stb.), szintén személy. A Lélek személy voltát a Társulat már a Szentírás első verseiben el akarja tüntetni (1Móz 1:2): nem Isten Lelke vagy Szelleme, hanem "Isten tevékeny ereje lebegett a vizek felett" (pedig az eredetiben egyszerűen a rúah = lélek, szellem szó áll). Ugyanígy a Társulat szerint Krisztus csak arkangyal, tehát az angyalok, a "szolgáló lelkek" közé tartozik, akik egyszerre csak egy helyen tudnak lenni. Mivel azonban az 1Pt 1:11 eredeti szövege szerint a próféták azt kutatták, hogy melyik vagy milyen időről tett kijelentést a Krisztus bennük levő Lelke, a birtokos szerkezetet (Krisztus Lelke) felbontotta: "egyre csak azt vizsgálták, hogy mely sajátos időszakra, illetve miféle időszakra mutat a bennük levő szellem Krisztusra nézve". Így próbálta elkerülni a Társulat azt a kérdést, hogy hogyan lehetne Mihálynak, egy szolgáló léleknek / szellemnek saját lelke / szelleme? Mivel a Társulat szerint a "szent szellem" legfeljebb Isten megszemélyesítése, nem a harmadik isteni személy, az ÚVF-ban a Lelket jelölő szó (görögül pneuma) nagy Sz-szel van írva, ha a Társulat szerint Jehovára utal, és kis sz-szel, ha csak Jehova megszemélyesítése: "Jehova pedig a Szellem, és ahol Jehova szelleme van, ott szabadság van. Mi pedig, miközben leplezetlen arccal visszatükrözzük Jehova dicsőségét, mindnyájan átváltozunk ugyanarra a képmásra, pontosan úgy, ahogy Jehova, a Szellem véghezviszi ezt" (2Kor 3:17-18). Mivel a Társulat tagadja, hogy a Szentlélek minden Krisztushívőben benne lakik, Júdás levelének bűnökkel teli szakadárjaival sem az volt a baj, hogy nincs bennük Lélek, hanem az, hogy "nincsen szellemiségük" (Júd 19).

 

4. A " ki nem érdemelt kedvesség"

Az ÚVF-ból fordításból hiányzik a kegyelem szó, mindenhol körülírva találjuk, mint "ki nem érdemelt kedvesség"-et (Ef 2:8). Életünk Bírájától azonban nem holmi kedves simogatásra, hanem felmentő ítéletre van szükségünk. Az ÚVF-on felnövő új magyar Tanú-nemzedéknek már szava sem lesz az Istenhez való megfelelő viszonyulásra. A Társulat szerint a megmentéshez nem elég Jézusban hinni, ezért az ÚVF szerint "aki hívja Jehova nevét, megmentésben részesül" (Róm 10:13). Pál a 2000-es kiadásban nem is egyszerűen a hívők Jézusba vetett hitéről hallott (Kol 1:4), hanem a Társulat betoldásaként "a Krisztus Jézussal kapcsolatos" hitükről (a 2003-as ezt visszajavította). E mögött az állt, hogy a Társulat szerint Mihály arkangyal csak Jehova "eszköze" volt, aki neki annak idején engesztelést szerzett a bűnökért, így a Tanú nem annyira neki, hanem Jehovának hálás; elhiszi a Jézussal kapcsolatos dolgokat (ami annak idején történt), de nem személyesen Jézusba veti a bizalmát (nem is imádkozhat hozzá). A Társulat értelmezése szerint a hívő nem hisz (hitre jut és bízik) Istenben, hanem "hitet gyakorol benne" (Jn 3:16). Ez jól szolgálja a társulati rendszert, amely szerint egy Tanúnak valójában csak addig van esélye arra, hogy "megmentésben részesüljön", amíg lojálisan és aktívan szolgál a szervezeten belül.

 

5. Az "ismeret"

A Társulat oktató programjához híven az ÚVF-ban az örök élethez nem az kell, hogy valaki megismerje az Istent, hanem az, hogy "hogy ismeretet fogadjanak magukba rólad" (Jn 17:3). A Társulat racionalista megközelítésének megfelelően a gondolkodás(mód)ról és a helyes motivációról szóló szövegek a 2000-es kiadásban mint "elmebeli magatartás" és "elmebeli szabályozás" jelentek meg: "ha pedig elmebelileg bármilyen vonatkozásban másra vagytok hajlamosak, az Isten majd kinyilatkoztatja nektek a fent említett magatartást" (Fil 3:15); az apáknak sem az Úr tanítása szerinti fegyelemmel és intéssel, hanem "Jehova fegyelmezésében és elmebeli szabályozásában" kellett volna nevelni a gyermekeiket (Ef 6:4, a 2003-as kiadásban is "az ő gondolkodásának zsinórmértéke szerint"); ugyanígy a hívők számára nem Jézus önfeláldozó, megalázkodó indulata (azaz motivációja) volt a példa (Fil 2:5), hanem "azt az elmebeli magatartást" kellett volna magukban megőrizniük, amely benne is megvolt. A 2003-as kiadás ezeket a részleteket érthető okokból (és helyesen) gondolkodásmódra javította. Mindennek a hátterében azonban az a tény áll, hogy az "újraszületés" a Társulat szerint csak a 144000 felkent kiváltsága, a többi Tanú nem születhet újjá, bennük nem lakhat a Szentlélek. Így a "szellem gyümölcse" (Gal 5:22-25) gyakorlatilag az emberi szellem erőfeszítésének az eredménye: a Tanú engedelmeskedjen a szervezet felügyeletének, hogy "kiiskolázott lelkiismeret" és "kiegyensúlyozott szemlélet" alakuljon ki benne.

 

6. Az "emlékünnep" és az "étkezések"

A Társulat szerint Jézusnak csak 144 000 felkent tanítványa van, csak velük kötötte meg az új szövetséget, hogy vele uralkodjanak majd a mennyből. A nyilvános "emlékünnepen" csak ők törhetik meg a kenyeret és ihatják a bort, a Tanúk milliói csak megfigyelők. Ezt tükrözi az ÚVF is, amelyben Jézus az utolsó vacsorán nem rájuk hagyja a királyságot, hanem így szól a Tizenkettőhöz: "szövetséget kötök veletek (…) egy királyságra" (Lk 22:29). Ugyanígy, bár Pál az 1Kor 11-ben eredetileg arra figyelmeztetett, hogy a hívők méltó módon vegyenek részt az úrvacsorán, ti. megkülönböztetve a többi ételtől, megvárva egymást stb. (lásd 1Kor 11:21-22,34), az ÚVF-ban Pál sorai átalakulnak: "aki méltatlanul eszi a kenyeret vagy issza az Úr poharát [a nem felkent Tanúk nem méltók az emlékünnepre], vétkes lesz az Úr testét és vérét illetően. Az ember először is tartson önvizsgálatot, hogy alkalmas-e rá" [2003-as társulati betoldás!], és "aki eszik és iszik, ítéletet eszik és iszik önmaga ellen, ha nem látja tisztán a testet" [ti. Krisztus Testét, amelybe a Társulat szerint csak a 144 000 tartozik]; ezért betegek és halnak meg sokan, "de ha tisztán látnánk, hogy mik vagyunk mi magunk, nem esnénk ítélet alá" [vagy "felkent" valaki, vagy csak "a más juhokhoz" tartozik] (1Kor 11:27-31). Végül, mivel a Társulat szerint az "emlékünnepet" csak egy évben egyszer lehet megtartani (a páska-ünnep idején), az ÚVF szerint az első keresztények nem a kenyér megtörésében vettek kitartóan részt, azaz folyamatosan és gyakran, a közösségi összejövetel többi elemével (tanítás, ima) együtt, hanem "az étkezéseknek (…) szentelték magukat" (Csel 2:42). Az úrvacsora nem is az Úr (Krisztus), hanem "Jehova asztala" (1Kor 10:21 vö. 11:27).

 

7. A keresztség

A Társulat keresztségről alkotott felfogása is megjelenik az ÚVF-ban. Keresztelő János nem azt hirdette a zsidóknak, hogy keresztelkedjenek meg a bűnök bocsánatára (Mk 1:4), hanem az ÚVF körülíró betoldásai révén "megjelent (…) prédikálva a keresztséget, mint a mi a bűnök megbocsátásához vezető megbánás jelképe." Nem véletlen, hogy a keresztelés (lásd Róm 6:1-11) Jehova Tanúinál egyszerűen a "hírnökké avatás" jelképévé vált, és hogy az ő keresztségüket egyetlen keresztény egyház sem fogadja el.

 

8. A "viszonylagos" államhatalom

A Társulat szerint az állam nem Isten akaratából létezik, csak megengedi a létüket az armageddoni csatáig, amikor minden Jehova ellenes hatalom megsemmisül. Ezért szerinte ami hatalom van, az nem egyszerűen Istentől van, mert Istentől rendeltetett (Róm 13:1), hanem amint az ÚVF betoldásai sugallják: "a létező hatalmak Isten által állnak fenn a maguk viszonylagos állásában."

 

9. A "jelenlét"

A világ a Társulat szótárában elsősorban "a dolgok jelenlegi gonosz rendszer". Mivel a Társulat tagadja, hogy Jézus láthatóan visszajön, de azt állítja, hogy 1914 óta (és csakis azóta) láthatatlanul jelen van, az apostolok az ÚVF-ban nem Jézus visszajövetelének és a világ végének a jeleire kérdeztek rá, hanem arra, hogy "mi lesz a jele a jelenlétednek és a világrendszer befejezésének?" (Mt 24:3).

 

10. A "halálalvás"

A Társulat tagadja, hogy az emberi lélek tudatos formában túléli a halált. Ennek megfelelően az ÚVF-ban az ember nem egyszerűen meghal (az elaludt = elhunyt, a csak szépítő körülírás), hanem 'halálalvásba merül' (1Kor 15:18). Az emberek sorsát illetően sem azt döntötte el Isten, hogy egyszer meghaljanak, s utána megítéltessenek (nincs második lehetőség, Zsid 9:27), hanem a Társulat betoldása révén az van "fenntartva" nekik, hogy "egyszer s mindenkorra meghaljanak", azaz testükkel együtt megsemmisüljenek... Mivel a Társulat szerint a halott a feltámadásig egyszerűen nem létezik, Jézus a jó latornak nem azt ígéri, hogy még aznap vele lesz a paradicsomban, hanem ezt mondja: "Bizony mondom ma: velem leszel a Paradicsomban" (Lk 23:43); a "mondom" után levő vesszőt a Társulat először kettősponttá alakította át (2000-es verzió), majd meghagyta vesszőnek (2003), de mindenképpen a "ma" után tette (ugyanezt a kifejezést persze 73 más esetben úgy adja vissza, hogy a vessző az értelem szerinti helyén van).

 

11. Néhány további furcsaság

A Társulat fordításának modernkedése helyenként több mint értelemzavaró, teljes inkompetenciára vall. Bár a "hozsánna!" (héber: hósiah ná) eredeti jelentése "segíts hát!" volt, Jézus idejére már régen a dicsőítés kifejezése volt. A Jeruzsálembe bevonuló Jézust (Mt 21:9) az ÚVF-ban így köszöntötte a sokaság: "Mentsd meg, kérünk, a Dávid fiát! Áldott, aki Jehova nevében jön! Mentsd meg, kérünk, fenn a magasságokban!" A héber köszöntés (sálóm!) azt jelenti, hogy "Békességet kívánok neked!", görög fordítása (khaire!) pedig annyit, hogy "Azt kívánom: örömöd legyen!" Gábriel angyal azonban a 2000-es kiadásban így üdvözölte Máriát: "Jó napot, te kegyelembe fogadott asszony, Jehova veled van" (Lk 1:28) és a 2003-as verzió is csak a köszöntésen változtat, a megszólítást nem: "Légy üdvözölve, te kegyelembe fogadott asszony" (Mária ekkor még csak jegyes volt!). A 2000-es kiadásban Júdás is így köszöntötte Jézust elárultatása estéjén (Mt 26:49): "Jó napot, Rabbi!" (a 2003-as javítás: "Légy üdvözölve, Rabbi!").

 

Összefoglalás

Ha eltekintünk az Őrtorony sajátos, kívülállók számára furcsa szókincsétől, az ÚVF-ban nemcsak kérdéses vagy elfogadhatatlan részleteket, hanem jó, nyelvtanilag pontos és érthető köznyelvi megfogalmazásokat is találunk. Senki sem állítja, hogy az egész fordítás használhatatlan. Az ÚVF ugyanakkor egyértelműen az Őrtorony-teológiát tükrözi, ezért hozták létre, és a Biblia eredeti szövegétől való eltérései miatt meghamisított képet tár olvasói elé Istenről, Krisztusról, a Szentlélekről, az üdvösség útjáról és a hitéletről. A Társulat egyértelműen nem tartotta be az olvasóknak tett ígéreteit:

  • Az Őrtorony Társulat többek között azért is kritizálja a katolikus egyházat, hogy sokáig nem az eredeti nyelvekből, hanem a Vulgata régi latin fordítást fordították a nemzeti nyelvekre. De nem ugyanezt teszi az Őrtorony, amikor nem a héber és görög szöveget, hanem a NWT angol szövegét fordítja más nyelvekre?

  • A Társulat az Előszóban megígéri, hogy pontos, szószerinti fordítást ad az olvasó kezébe, és hogy ha valamit betold, azt zárójelbe teszi. A NWT 1950-es első angol kiadásában a betoldások nem voltak zárójelbe téve. Emiatt sok kritika érte a Társulatot, így az 1984-es revideált angol kiadásban már szinte minden betoldást zárójelbe tett. A magyar kiadásokban azonban egy-két kivétellel minden betoldás zárójel nélkül, folyamatos szövegként jelenik meg. Kérdés, hogy a Bibliában és főleg annak eredeti nyelveiben járatlan, a Társulatnak gyanútlanul bizalmat szavazó magyar olvasó hogyan fogja megkülönböztetni az ihletett bibliai szöveget a Társulat betoldásaitól, amelyek teljesen eltorzítják az eredeti üzenetet?

Érveljünk az Írásokból?

Az Őrtorony Társulat külön kiadványban (Érveljünk az Írásokból) készíti fel a Tanúkat arra, hogy szinte minden felmerülő kérdésre válaszolni tudjanak. Az ÚVF-ról szóló cikkben többek között ezt találjuk:

[Érveljünk az Írásokból, 376-377] Ha valaki azt mondaná: "Maguknak külön Bibliájuk van." Azt válaszolhatod: "Milyen bibliafordítása van önnek?" Talán… (sorolj fel néhányat a te nyelveden ismertek közül)? Ön is látja, sokféle bibliafordítás van. Esetleg tedd még hozzá: "Szívesen használok olyan fordítást, ami önnek tetszik. De talán érdekelné az is, miért használom legszívesebben az Új Világ fordítást. Mivel az modern, érthető nyelvezetű, és a fordítók szigorúan ragaszkodnak a Biblia eredeti nyelveihez." Más lehetőség: (…) "A mi Társulatunk arra buzdít, hogy használjunk különböző fordításokat (…) Mi nagyon is becsüljük a fordítók munkáját, akik a saját nyelvünkön is hozzáférhetővé teszik a Bibliát."

Nem szándékos megtévesztés, hogy a Tanúknak olyan benyomást kell kelteniük, mintha más fordítást is komolyan vehetnének a szervezetükén kívül?

A fenti elemzés csak néhány fontos témára tért ki, és ezekből is egyértelmű, hogy a Társulat minden fontos helyen szavakat vagy tagmondatokat told be a szövegbe, illetve eltorzítja annak eredeti jelentését. Hogy ez mit jelent, arról ítéljen maga a Társulat:

[Az isteni név, amely mindörökké fennmarad, 5. oldal] "A Biblia fordítása érthetően súlyos felelősséggel jár. Ha valaki szándékosan változtat vagy kihagy valamit a Bibliából, ezzel meghamisítja Isten ihletett Szavát."

 

1000év Creative Commons License 2009.06.02 0 0 17336
Szomoruan tapasztalom ,hogy mint az életben Jehova tanui itt sem reagálnak a Biblia igazságaira. Ugy látszik itt is a tudatlanokra vadásznak. Szeretném felhivni a FIGYELMET EGY FELHÁBORITÓ FORDITÁSRA AZ ÚJ VILÁG FORDITÁSBAN.Az ihletett Biblia az (1 kor.10:4-ben) azt irja ,hogy a kőszikla amely Isten népét vezette Krisztus volt. A hamisitott  új világ forditás erre azt irja ,hogy ez a szikla Krisztust jelentette. Nyilván azért forditották igy le Jehova tanui,mert igy ugy tünik mintha nem Jézus vezette volna a Zsidókat,hanem Jehova .Az igazság az,hogy a Jehova név vonatkozik mind a három Isteni személyre.Hiszen Jézus neve =Jehova a megmentő.Tehát az a Jehova aki a Zsidókkal volt ,Izrael népét vezette ,az a Szikla Jézus volt. Az hogy az Atyának,a Fiunak és a Szent Léleknek egy neve van,azt bizonyitja a (Máté 28:19)verse. Én ugy látom,hogy Jehova tanui annyira megcsufolják az Isten beszédét,hogy az Ur Jézusnak valóban hamar el kell jönnie.Ez a Biblia hamisitás is az utólsó idők jele. Várom a hozzászolásokat.
Leslie07 Creative Commons License 2009.06.02 0 0 17335
Bethsabé,amit itt írsz az Ige által a 17256-ban már rég megcáfoltam neked.

Nem hagy nyugodni Abaddonod.Ismételten Ige ferdítésre késztet?
Előzmény: bethsabé (17334)
bethsabé Creative Commons License 2009.06.02 0 0 17334
Szia nemo!

Ha az előző válaszomban nem találtál egyetlen ellenérvet sem, akkor valószínűleg Isten gondolkodás módja szerint kellene megtanulnod gondolkodni, és nem emberi gondolkodás móddal érvelni. Isten másképp gondolkodik mint az ember.
Hiába szeretnél a mennyekbe jutni, ez nem rajtad függ. Ahhoz újra kellene születned. Azt pedig nem te fogod eldönteni, hogy újraszületsz-e, ha nem Isten.
Az újraszületés nem szemléletmódbeli megváltozást jelent. Ez nem a hívőkön múlik, hogy kiigazítják-e az életüket. Ez egy tény. Nem pedig parancs. Jézus ezt a kifejezést kijelentő módban használta, nem pedig parancsként, mint ahogyan sok prédikátor a híveinek parancsolja. A mennyekbe másként nem lehet bejutni, csak újraszületés által. Ezt pedig Isten dönti el, mivel ő "szent."
Csak 144000 számára van fenn tartva ez a lehetőség. Erkölcsileg feddhetetlen szüzek részére. Szellemi újraszületés által. Nem pedig feltámadás által. A kettő közt különbség van.

"Egy kitérő válaszod kérdésem élesítésére indított. Tehát azt kérdeztem: vajon már Jézus földi szolgálata alatt is megvolt-e (érvényben volt-e) a kétosztatú kereszténység. Azaz szerinted már akkor is két osztály számára toboroztak az apostolok: egy föld és egy mennyei osztály számára? Ha igen: mivel tudnád igazolni?"

Elől járóban:
Igen, Jézus éppen ezért jött a földre. Helyrehozza mindazt, amit ős szüleink elrontottak.
A megértés miatt szükséges kitérőket tennem.

A különbségeket leszámítva szinte mindegyik keresztény felekezet egyetért abban, hogy az embereknek halhatatlan lelkük van, amely túléli a test halálát. A legtöbben azt hiszik, hogy ha egy személy meghal, a lelke a menybe mehet. Némelyek attól félnek, hogy a lelkük esetleg a tüzes pokolba vagy a tisztítótűzbe kerülhet. De a halhatatlan lélek elképzelése központi gondolata jövőben elkövetkező életről alkotott nézetükben. De sajnos ezt a Biblia nem tanítja.

Mindegyik átlagos keresztény azt mondja, hogy az Újszövetség az ember halál utáni sorsát, a lélek halhatatlanságát tanítja.

Már nagyon sokszor leírtam, hogy Isten nem azzal a céllal teremtette meg az embert, hogy a menybe menjenek haláluk után. Eredeti szándékában egyáltalán nem volt benne, hogy meghaljanak. Az első emberpárt tökéletesnek teremtette és az volt a szándéka, hogy szaporodjanak és sokasodjanak a földön. Ez volt eredeti célja.
Ha akkor nem vétkezett volna az első emberpár, akkor Isteni uralom alatt élnénk azóta is. Az emberek nem függetleníthetik magukat Istentől. De mivel ez a bűneset megtörtént, ezért Isten a saját Fián keresztül, Jézus Krisztus által teszi lehetővé ismét az örök életet a földön. Ezt pedig logikusan eltervezte, hogy miként is fogja megvalósítani. Ez benne van a Bibliában. Ezért kell az egész Bibliát teljes egészében együtt értelmezni, mert csak így kapjuk meg a választ .

Jeremiás:10:23
"Tudom Uram, hogy az embernek nincs hatalmában az ő útja, és egyetlen járókelő sem teheti, hogy irányozza a maga lépését."

Isten az embereket a földre teremtette, de nem függetleníthetik magukat Istentől.
Ami most a világban van, az mind azért van, mert Isten nélkül irányítják magukat az emberek. De ennek a tökéletlen irányításnak egyszer vége lesz.

Sajnos Ádám és Éva nem engedelmeskedett Istennek.
Róma:5:12
"Egy ember által jött be a világra a bűn, és a bűn által a halál, és a képpen a halál minden emberre elhatott, mivelhogy mindenek vétkeztek."
Ezt az első emberpár által elrontott állapotot kell Istennek, a Fián keresztül helyre állítania, azzal a különbséggel, hogy akinek kell, vegye az élet vizét ingyen.

Jelenések:22:17
"És a lélek és a menyasszony azt mondják: Jövel! És aki hallja ezt mondja:Jövel! és aki szomjúhozik, jöjjön el: és aki akarja, vegye az élet vizét ingyen."

Isten senkit sem kötelez arra, hogy higyjen benne. Ezért van tőle a ki nem érdemelt kedvesség. Az örök élet most már nem jár automatikusan.

A legeslegfontosabb dolog Istennek, az ő nevének a megszentelése.
Jézus így tanította imádkozni a tanítványait:

Máté:5:1,2
"Mikor pedig látta Jézus a sokaságot, felméne a hegyre, és amint leül vala, hozzámenének az ő tanítványai:
És megnyitja száját, tanítva vala őket mondván:"
6:9,10
Ti azért így imádkozzatok: Mi Atyánk, ki a mennyekben vagy, szenteltessék meg a te neved."
"Jöjjön el a te országod: legyen meg a te akaratod, mint a MENYBEN, úgy a FÖLDÖN is.
A kérdés, hogy mi az ő akarata a menyben, és mi az ő akarata a földön.
Ezt pedig nyilvánvalóan a Bibliából kiderül. Csak értelmezés kérdése.

Ezt kérdezed:
" Azaz szerinted már akkor is két osztály számára toboroztak az apostolok: egy föld és egy mennyei osztály számára? Ha igen: mivel tudnád igazolni?"

Jobban mondva Jézus hozta el a világosságot a szellemi sötétségben élő népnek.
A Jézus által kiválasztott apostolokat is tanítania kellett a világosságra. Ők sem voltak akkor különbek mint általában a zsidó nép.
Isten időtervében elérkezett az idő, amikor ezt a földön nyilvánosságra kellett hozni.

János:8:12
....én vagyok a világ világossága: aki engem követ, nem járhat a sötétségben, hanem övé lesz az életnek világossága."

Az ókorban élt hűséges férfiak, amilyen Jób is volt, csak részben értették a feltámadást. Jézus Krisztus hozta világosságra teljes mértékben,ezt a csodálatos reménységet. Akkor elmondta, hogy milyen kulcsfontosságú szerepe van ebben neki, amikor ezt mondta: "Aki hisz a Fiúban örök élete van. János:3:36

Hol fogunk örvendeni ennek az életnek? Azoknak a nagy többsége, akik hitet gyakorolnak itt a földön.
Zsoltárok:37:11-13
"A szelidek pedig öröklik a földet, és gyönyörködnek nagy békességben"
"Fondorkodik a gonosz az igaz ellen, és fogait csikorgatja rá,
"Az Úr neveti őt, mert látja, hogy eljő az ő napja."

Zsoltárok:115:16-17
"Az egek az Úrnak egei, de a földet az ember fiainak adta."
"Nem a meghaltak dicsérik az Urat, sem nem azok, aki alászállnak a csendességbe."

Jézus azonban ezt mondta a tanítványainak:
Lukács:12:32
"Ne félj te kicsiny nyáj,: mert tetszett a ti Atyátoknak, hogy néktek adja a királyságot."

Isten királysága égi. Így tehát ez az ígéret azt jelenti, hogy egy kicsiny nyáj tagjainak szellemteremtményekként Jézussal kell lenniük az égben.
János:14:2
"Az én Atyámnak házában sok lakóhely van, ha pedig nem volna, megmondtam volna nektek, elmegyek, hogy helyet készítsek néktek. "
A szövegkörnyezetből figyeld meg, hogy ezt a tanítványainak mondta közvetlenül és nem a népnek.
János:14.3
" És ha majd elmegyek és helyet készítek nektek, ismét eljövök, és magamhoz veszlek titeket: hogy ahol én vagyok, ti is ott legyetek."

Péter:1:3,4

"Amit hallottunk és láttunk, hirdetjük néktek, hogy néktek is közösségetek legyen velünk, és pedig a mi közösségünk az Atyával és az Ő Fiával, a Jézus Krisztussal."
"És ezeket azért írjuk néktek, hogy örömetek teljes legyen."

Ezenkívül Jézus egy angyalon keresztül látomásban megláttatta János apostollal, hogy a kicsiny nyáj tagjainak, a száma mindössze, 144000 lesz. Jelenések:14:1

Hogyan kerül majd a 144000 égi dicsőségre? Jézus világosságra hozta pedig az életet és a halhatatlanságot az evangélium által. Vére által, az egekbe vezető új és élő utat adott át.

Timótheus:1:10
"Megjelentetett pedig most a mi megtartónknak, Jézus Krisztusnak megjelenése által, aki eltörölte a halált, világosságra hozta pedig az életet, és a halhatatlanságot az evangélium által."

Az újszövetség dicsőséges volta a hitben és vallásban való állhatatosságra int.

Zsidók:10:19
"mivelhogy azért atyámfiai bizodalmunk van a szentélybe való bemenetelre, a Jézus vére által"
"Azon az úton, amelyet ő szentelt nekünk, új és élő út gyanánt, a kárpit, azaz az ő teste által."

Jézus először meghalt, amint a Biblia előre megmondta, hogy meg fog halni.

Ésaiás:53:12
"Azért részt osztok néki a nagyokkal, és zsákmányt a hatalmasokkal oszt, mivelhogy életét halálra adta, és a bűnösök közé számláltatott: pedig ő sokak bűnét hordozá, és a bűnösökért imádkozott!"

Majd ahogyan Péter apostol később kijelentette: "Ezt a Jézust feltámasztotta az Isten.
Jézus azonban nem emberként támadt fel. Amikor az apostolaival volt ezt mondta nekik.

János:6:51
"az a kenyér pedig, a melyet én adok, az én testem, a melyet én adok a világ életéért."
Ha visszakapta volna a testét, az érvénytelenítette volna ezt az áldozatot. Jézust ezért Isten halálba vitte hústest szerint, de megelevenítetett szellem szerint.
Jézus így örök váltságot szerzett a kicsiny nyájért.

Bemutatta Istennek tökéletes emberi életének az értékét váltságként a bűnös emberiségért, és először a 144000 merített ebből hasznot.

Az egész Új Szövetség a 144000 örököstárshoz szól. Bármennyire is fáj ez sokaknak.
Halála után pedig Jézus azt mondta a tanítványainak, hogy hirdetni kell először az Isten királyságát és utána jön el a vég.

Máté:24:14

"És az Isten országának ez az evangéliuma hirdettetik majd az egész világon, bizonyságul minden népnek: és akkor jő el a vég."

A Bibliát logikusan Isten gondolkodás módja szerint kell értelmezni, és nem emberi filozófusok okoskodásait kell figyelembe venni, akik nagyon sokszor ebből, maguknak hasznot húztak. Ha úgy gondolkodunk mint Isten, nem nehéz megérteni az ő akaratát.

Az igazak öröklik a földet és örökké rajta lakoznak. Istent nem a meghaltak dicsérik.
Az elhunytakkal kapcsolatos vallási ceremóniák, hihetetlenül meggazdagították az egyházakat.

Zsoltárok:1:1-2

"Boldog ember az, aki nem jár gonoszok tanácsán, bűnösök útján meg nem áll, és csúfolódók székében nem ül:"

"Hanem az Úr törvényében van gyönyörűsége, és az ő törvényéről gondolkodik éjjel és nappal."

Úgy látom, még van mit értelmezned.

A többit majd folytatom.

Üdv Bethsabé

Előzmény: Nemo (17287)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.02 0 0 17333

Magyarázd már el nekem, hogy a 144ezer miért egy szószerint veendő valós szám?:D

 

A Jelenések könyvében található számok és jelképek 2000 év folyamán sokakat vezettek tévútra, ezért fontos, hogy megértsük: mindez csak kifejezôeszköz a teológiai igazság közlésére.

A Jelenések könyvében található számok jelentése:

ˇ         egy-elsô: kizárólagosság, elsôség, méltóság

ˇ         fél-három és fél: korlátozott idô, lehatárolt idô

ˇ         négy: egyetemesség

ˇ         hat: tökéletesség, negatív értelemben

ˇ         hét: teljesség, tökéletesség pozitív értelemben

ˇ         tizenkettô: Izrael, később a választott nép (Isten népe) összessége

ˇ         ezer: sokaság, nagy szám

A számok, szimbólumok megvilágítják az Isten által közölni akart teológiai igazságot: nnek a világnak vége lesz, Isten mindent megítél, majd új világot alkot. Ennek az új világnak, az új Jeruzsálemnek leírása található meg a Jelenések könyvében:

 

A száznegyvennégyezer az összes választottat, vagy az evangéliumi tanácsok követőit jelenti, akik nagy sokaságot alkotnak.

Előzmény: bethsabé (17285)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.02 0 0 17332
Itt egyetlen tanítás sem számít. A lényegi motiváció az anyagiak megszerzése.Ugyan ez a hit gyülekezet,krisna vagy sorolhatnám.És hogy ezzel a gépezetekkel felvenni a versenyt? Szerintem szélmalom harc,meddő kísérlet. Szerintem nem is nagyon kár értük. Ezek a rajongók, kb 5 perc alatt megtér.ha kell bemerítkezik. S aztán ha kell holnap egy másik társaságnál ugyan úgy. Felveszi a szánalmas izzadság szagú 10-20 éve divatjamúlt öltönyét és ha nem ideggyógyászati problémás akkor csajozni vagy saját gyülekezetet szeretne alapítani. Elkezdi a mellét verni féltéglával hogy mekkora hívő, sha nincs meg a kellő csodálat akkor odébb áll. De ha kell elmegy szeánszokra,asztaltáncoltatás,halott idézés stb. Fiókjában ott az inga,biblia,egy két édesvíz kiadás és feltétlen megnézi az okkult dolgokat a moziban.Összekacsint a szomszédjával,munkatársával ha parázna dolgokról van szó. De ha kell szidja a zsidókat élteti a fasizmust.Ha a földön feküdni lát egy embert odébbsiet. Ez a szektások szine java.Könnyen megtér.könnyen "kitér. S ha én egy ilyennek azt mondom , hogy a vallásosság az az egyik legnagyobb bűn,azt sem tudja miről beszélek.Én őszintén szólva nem hiszek abban hogy ez a tipusú ember eljut egy olyan dimenzióba,hogy a Szent SZellemel betöltekezik. De munkátokhoz kivánok erőt áldást.Én úgy érzem nem feladatom ez a harc arról nem is beszélve hogy mennyire veszélyes a korpaközé keveredni. Van egy mondásom , száló igém : - A világ menjen amerre lát , én hűen követem az ég URÁT!
Előzmény: Nemo (17330)
Paleokrites Creative Commons License 2009.06.02 0 0 17331
Én is tudnék ismerőseim köréből hasonlókat mesélni, ám másfajta durvaságokat is!

Sajnos a hazugság sok esetben vérré válik bennük.., a ráhábi szindróma alatt már tök mindegy miért hazudik, a lényeg, hogy magát és jehovista szindikátusát védje...., csak azokat a jó embereket sajnálom, akik nem látnak még az orrukig se, de amikor kinyíllik a szemük egy távolabbi látásra, akkor el fognak onnan jönni, csakhogy ezekbe annyira bele sulykolták az anyagot, hogy a sírig meg vannak győződve az alaptanításaik java részéről, hogy igaz!
Előzmény: Törölt nick (17276)
Nemo Creative Commons License 2009.06.02 0 0 17330
"Vagy úgy érzed belepancsoltam a kis megszokott közösségetekbe? Magasabb az inteligenciám vagy alacsonyabb a tiéteknél? Vagy itt csak csupa teológiai professzor fórumozik?" - Dehogyis. Egyértelműen fogalmaztam, mikor azt mondtam, hogy a beszámolódat meghallgathatjuk, tanulhatunk belőlük, de olyan egyértelműen nem tudunk róluk ítéletet mondani, ahogy a különféle tanításokról. Ebben ugyanis a bíróság az illetékes. Ha a bíróság elítélte az illetőt, akkor érdemes lehet erre a tényre hivatkoznod, de ha nem, akkor sajnos az a helyzet áll elő, ami már sokszor: hogy nem ismerjük a másik fél érvelését, tehát érdemben hozzászólni sem tudunk. Ennyit akartam mondani, s ha te mást képzeltél mögé, az nem rajtam múlt.
Előzmény: Törölt nick (17329)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.02 0 0 17329
A megveretésem koránt sem egyedül álló.Volt egy sofőr (busz)a közeli városban a járaton mindég fennmaradt egy fiatal lányka.Megbabonázta a férfi, zárásig buszozott. A sofőr nős volt. Egy ideig nem foglalkozott a dologgal,később ugymond kihasználta a lehetőséget. A lány szülei és ő is tanúk voltak. Egy szép nap,műszak után, kezét lábát törték vascsövekkel. Ez az eset csak azért is fontosabb a szememben a többinél mert ugyan úgy zárult mint az enyém. Vagyis hogy én is felismertem név és cím szerint a támadóimat de az ügyészség az utolsó pillanatig mint ismeretlen tettesek ként említette őket. A szicíliai maffia kismiska ezekhez képest. Azt írod az én műfajom más.Vajon miért más? Akit jobban tönkretettek a tanúk mint én az festi magát. Vagy ez a fórum nem erröl szól?Vagy úgy érzed belepancsoltam a kis megszokott közösségetekbe? Magasabb az inteligenciám vagy alacsonyabb a tiéteknél? Vagy itt csak csupa teológiai professzor fórumozik? Úgy ezesetben biztos nem érem föl ésszel a ti fejtegetéseiteket.Bár ebben a témában már úgy 18-20 éve elolvastam pár konkordanciát nem csak magyart,hogy igazi képben legyek. Ugyanis pld a héber szónak akár 16 jelentése is lehet. Aztán a lexikális tudást kb15 év múlva követik a belső összefüggések felismerései. Az analízist a szintézis követi. Aztán a hangsúly egyre inkább eltolódik a dogmágtól a szerzőktől és feltűnik a bennünk leleplezni vágyó Isten.      "Ki kétkedőn boncolja Őt, annak választ nem ád, de a hívő előtt az Úr megfejti önmagát."
Előzmény: Nemo (17319)
Leslie07 Creative Commons License 2009.06.02 0 0 17327
Kedves, Némo lehet,hogy nem ismered kellő képpen jehova tanuit.

Én,aki közöttük voltam több,mint 30 évig találkoztam mindenféle esettel.

Ezzel nem azt akarom mondani,hogy többségükben elvetemültek lennének,
de bizony megtörténtek esetek,amikor elkövettek köztörvényes bűncselekményeket.

Olyan esetről is tudok,hogy egy vén,aki egész családjáva dolgozott egy másik
jehova tanuja vén építkezésén,és neki köszönhették megélhetésüket,meglopta
véntársát. A dolog úgy derült ki,hogy az illető nem tudva,hogy véntársa lopta
meg feljelentést tett a rendőrségen.

A helyzet kellemetlen volt,mert az illető a lopott dolgokat a saját garázsába
vitte haza,tehát a család,akivel naponta imádkozott odahaza tudta,hogy ő lopta el a dolgokat.Végül a család tagok közül ment el valaki meglopott vén után
és vallotta be,hogy hol találja a lopott dolgokat.

Azután,hogy jehova tanui ne legyenek rossz színben,ezért a meglopott vént
a többi vének meggyőzték arról,hogy a feljelentést vonja vissza.

Azt tudnod kell,hogy jehova tanuinál kiközösítik azt a személyt,aki világi
bírósághoz fordul,valamely hittestvére elkövetett bűne miatt.

Így történik meg az,hogy a pedofil esetek,amikor azt jehova tanui saját
berkeiken belül követnek el,nem kerül nyilvánosságra.Ugyanez a helyzet
a családokban elkövetett erőszakkal kapcsolatban is.

Ezt csak azért írtam le neked,mert te,mint kívül álló nem bisztos,hogy
személyesen megtapasztaltál volna jehova tanui részéről hasonló
dolgokat.De ez nem azt jelenti,hogy náluk nem követnek el bűncselekményt.

Azt is figyelembe kell venni,hogy az igaz szivü embereket fokozatosan kimenekíti
az Egyszülött Isten jehova tanui közül. Fokozatosan a becsületes emberek
mind elhagyják ezt a szervezetet. El jön az idő,hogy már csak az elvetemültek
maradnak közöttük.
Előzmény: Nemo (17319)
Leslie07 Creative Commons License 2009.06.02 0 0 17325
Újvári,hiába próbáod itt szánalmasan tisztára mosni az Abaddon imádatból a szervezetedet.Ugyanis a könyv,amit jehova tanui kiadtak nem azt írja amit te
állítasz róla,hogy megpróbálta eljátszatni János a mélység anyala Abaddon szerpét
Jézussal,hanem azt,hogy a mélység angyala a Királyuk,és ő Jézus.


Idézem mégegyszer a szövaget ajehova tanui által 1989-ben kiadott
" A Jelenések nagyszerúű csucspontja közel c. könyv 148. oldalán a 20. bekezdésben azért maraszt a kereszténység papságát,mert nem akarják,
hogy bármi közük is legyen a sáskahadhoz és Királyukhoz Abaddonhoz,
akit a végén még Jézusnak is nevez. A könyv egyán nem írja azt,amit te
állítasz,hogy János csak eljátszatja Jézussal Abaddon szerepét,hanem csak annyit
ír,hogy a ti Királyotok Abaddon és azt Is János szájába próbálta adni.

Íme az idézet a könyvből:" Ahelyett,hogy bejelentették volna Isten esedékes

Királyságát,a kereszténység papjai azt választották,hogy megmaradnak Sátán világában.Nem akarják,hogy bármi közük legyen a sákahadhoz és Királyukhoz,
akivel kapcsolatban János megjegyzi:Király van felettük,a mélység angyala.
Héberül a neve Abaddon/Pusztulás/görögül pedig a neve Apollyon/Pusztító/
Jelenések 9:11). Jézus,mint a mélység angyala és mint Pusztító valóban csapás-
szerű jajt bocsátott a kereszténységre!De még más is következett ez után.!"

Íme az idézet Újvári,egyértelműen Abaddont Királynak és Jézusnak nevezi a könyv,
annak ellenére,hogy János ilyen utalást nem tesz ezzel kapcsolatban.

Az a te állításod,hogy János eljátszatja Jézussal az Abaddon szerepét nem áll meg.
Elsősorban azért,mert a Kijelentést maga az Egyszülött Isten adta Jánosnak.

Másodszor, az Isten Fia Újvári,se nem szinész se nem bohóc,hogy a ti kedvetekért
eljátszaná Abaddon szerepét,vagy azonosuljon egy pillanatra is a mélység
angyalával. Újvári,amit te itt összehordtál,nem csak Igeferdítés,hanem
az Egyszülött isten káromlása is.

harmadszor egy nagy hazugság,mert nem eljáttszatja a könyv Abaddon szerpét Jézussal,hanem azonosítja Abaddont Jézussal,az Abaddon sáskáit pedig
jehova tanuival.Ugyanis a könyv már a 143. oldalon a 6. bekezdésben
is Jézussal azonosítja a mélység angyalát Abaddont.

A 144 . oldalon a 8. bekezdés,pedig Abaddon sáskáit a János-osztállyal azaz
az őrtorony szervezet 1919-ben börtönből szabadon engedett vezetőivel.
Majd a 145. oldalon jehova tanuit újkori sáskáknak nevezi,akinek állandóan
elmebelileg gyötörni kell az embereket,elsősorban a keresztényeket,mindaddig
amíg nem kapnak utasítást a megölésükre.Mert a 149. oldalon ezt olvassuk
Újvári a 4. bekezdésben:

" A hírvivőket tehát pontosan a kiszabott időben és terv szerint oldozzák el,
hogy elvégezzék teendőjüket.Képzeljük csak el örömüket, AMIKOR 1919-BEN
MEGSZABADULVA FOGSÁGUKBÓL,KÉSZEN ÁLLTAK A MUNKÁRA! NEMCSAK AZ A
MEGBIZATÁSUK?HOGY GYÖTÖRJÉK AZ EMBEREKET,HANEM VÉGÜL MEG IS KELL
ÖLNIÜK AZ EMBEREK HARMADRÉSZÉT."

Újvári,mi ez,ha nem sátáni terv az emberek kiírtására,csak azért,mert nem akarnak
Abaddon a mlység angyala szolgái lenni?



Előzmény: Törölt nick (17320)
Nemo Creative Commons License 2009.06.01 0 0 17319

Ó, ez az ügy még ilyen hézagosan előadva is egészen más sportág körébe vág, mint amilyen fegyverekkel itt csatázni szoktunk. Bizonyára rendőrségen vagy a bíróságon több eredményt érnél el, mint itt. Mivel a konkrét ügyekről rálátás híján mi sem tudunk dönteni (még erkölcsileg sem), aligha számíthatsz itt együttérzésnél többre. Itt inkább tanításokról, értelmezésekről, hitelvekről van szó. Ez nem köztörvényes bűnöket, hanem tévtanításokat taglaló topik.

 

Különben én sosem gondoltam volna JT-iról (még főnökeikről sem), hogy készek volnának bárkit is megveretni. Te magad betagozódtál közéjük, vagy csak a családod? Ez azért fontos, mert ha nem, akkor semmi közük nem lehetett volna ahhoz, hogy mit csinálsz a gyerekeiddel.

Előzmény: Törölt nick (17316)
Leslie07 Creative Commons License 2009.06.01 0 0 17318
Újvári ne légy ebbe olyan biztos.
Előzmény: Törölt nick (17315)
Leslie07 Creative Commons License 2009.06.01 0 0 17317
Újvári,te megint össze akarod ragasztani azt az őrtorony bálványszervezetet,
amit én itt már többször az Ige és a hamis tanításotok,valamint bálványszimbólumaitok leleplezése által már többször összetörtem.

Most egy újabb nagy hazugsággal áltál elő,hogy ti Abaddont a mélység angyalát nem tartjátok Királyotoknak,és krisztusotoknak.

Újvári,nemcsak hogy abaddont tartjátok királyotoknak,hanem még el is
ítélitek azokat,akik nem akarják,hogy bármi közük legyen Abaddonnal és a sáskáival.

Ezért immár sokadjára szóról szóra idézem a jehova tanui által 1989 magyarul
kiadott könyv erre vonatkozó kijelentését.Íme "A Jelenések nagyszerű csúcspontja
közel" című könyv 148. oldalának 20. bekezdése.Idézem:


" ...a kereszténység papjai... Nem akarják,hogy bármi közük legyen a sáskahadhoz és Királyukhoz,akivel kapcsolatban János megjegyzi:Király is van felettük a mélység
angyala.Héberül a neve Abaddon/Pusztulás/,görögül pedig a neve Apollyon
/Pusztító/(Jelenések9:11). Jézus.mint a mélység angyala és mint Pusztító
valóban csapásszerű jajt bocsátott a kereszténységre!"


Újvári,nem azért itélik itt el baál papjaid a papságot,mert nem akarják,hogy bármi közük legyen a mélység angyala Abaddon sáskáihoz?

Újvári,nem Jézusnak nevezitek itt a mélység angyalát Abaddont?

nem azt állítjátok itt,hogy azért,mert nem akarnak semmi közösséget vállalni Abaddonnal ezért csapást mér a kereszténységre?

Ki hazudik Újvári?
Előzmény: Törölt nick (17314)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.01 0 0 17316
Bizonyára igazad van,keveset tudok és Ti keveset tudtok rólam. Azt amit velem tettek a tanúk (azokat a borzalmakat)csak érintőlegesen vázoltam.A valóság még drámaibb volt. Egy híres ujságírónő szinte letérdelt és igért fűt,fát ,hogy engedjem leadni a sztorit. De akkor én már meglettem veretve és tudtam hogy nemtréfálnak. Egyébként amikor cső látásom lett,mert megakadt egy vérrög a fejemben ,eldöntöttem megölök egy pár tanút.180cm vagyok és 127kiló és akkor bútorszállító voltam. Tehát nemegészen a háj nyomott rajtam. Pár tucat tanú elköltözött bp-re.Később perben akarták érvényesíteni a költségeiket albérlet stb. És még utánna is szaftosodott az ügy. Szándékosan provokáltak,de az ártatlan családtagjaimat is. Én igazán mélyen beleástam magam a dolgokba. Aztán jöttek a fenyegetések és nem csak fizikailag. Mint írtam már magas szinten vannak befolyásaik. ( A pénznek nincs szaga) És akkor szögezzük le konkrétan én akkor pontosan tudtam,napra lebontva hogy nem csak válások,családszakadások stb vannak,hanem konkrét halál esetek öngyilkosságok is. Porokkal kezelt könyv lapok,ottfelszolgált teák üdítők (megpreparálása).Tehát bemegy egy "normális" ember közéjük,s amikor kijön , földön túli boldogsággal van eltöltve. Ugye írtam pár furcsa dolgot ami új?
Előzmény: Nemo (17299)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!