De ők nem akarták azt elfogadni: hányszor akartalak egybegyűjteni tikteket, de tik nem akarándotok. Ígyhát letelt Isten türelmi ideje, s elvétetett tőlök Isten országa...
A farizeusoktól vette csak el? És mely "népnek" adta, te sziszegő kigyó? Hogy az egész testi Izrailra értette, s nemcsak egy tucat farizeusra, az nyalvánvaló, hisz aszongya, h Jeruzsálem, ki megölöd a profetákat, hányszor akartalak egybegyűjteni, s te nem akarád, ígyhát pusztán hagyatik néktek a ti házatok. Tehát az egész nép saras volt, ezért vétetett el tőlök Isten országa, nemcsak attól a tucat farajazaustól...
Azokat írta fölül Jézus. Mert azok beteljesedésének föltételei voltak, amiket azonban ők nem teljesintettek. Ígyhát elvétetett tőlök az Isten országa,
Nehogy már Jézus ellent mondott volna a testével eggyé vált Izrael Istenének korábbi kijelentéseivel!
Nem mondod?
Én másként ismertem meg Jézust az Evangéliumokból. Úgy,aki semmiben nem mondott ellent
a benne lakozó Istennek.
János 14:10Nem hiszed-é, hogy én az Atyában vagyok, és az Atya én bennem van? A beszédeket, amelyeket én mondok néktek, nem magamtól mondom; hanem az Atya, aki én bennem lakik, ő cselekszi e dolgokat.
Hogy egy tucat farizeusnak azt mondotta, hogy elvétetett tőlük a királyság, az nem jelenti azt,
hogy Izrael népének maradékától is elvétetik,akiknek majd a szívükbe írja be az újszövetség
törvényét.
Nem minden zsidó fogja oly elvetemülten megvetni az Isten Szavát, mint azt afarizeusok tették,
és ahogyan azt te míveled.
Jeremiás 32:37Ímé én összegyűjtöm őket mindama földekről, amelyekre kiűztem őket haragomban, felgerjedésemben és nagy bosszankodásomban, és visszahozom őket e helyre, és lakni hagyom őket bátorságban.38És népemmé lesznek nékem, én pedig nékik Istenök leszek.39És adok nékik egy szívet és egy útat, hogy mindenkor engem féljenek, hogy jól legyen dolguk, nékik és az ő fiaiknak ő utánok.40És örökkévaló szövetséget kötök velök, hogy nem fordulok el tőlök és a velök való jótéteménytől, és az én félelmemet adom az ő szívökbe, hogy el ne távozzanak tőlem.41És örvendezek bennök, ha jót cselekedhetem velök és biztosan beplántálhatom őket e földbe, teljes szívvel és teljes lélekkel.
Látod látod, az igaz Isten népével a zsidócskákkal ahogyan te azokat gúnyosan nevezted nem
a te White-s elképzelésed szerint határozott, hanem másként.
Sehol nem mondja Jézus, hogy a visszagyövetele előtt egybe lesznek gyűjtve a zsidócskák a Közel-Keletre az állintólagos harmadik templom köré.
Nem is állítottam , hogy a visszajövetele előtt, hanem azt, hogy miután visszajön, személyesen gyüjti
egybe Őket. Előtte azonban begyüjti a nemzetek közül a VÁLASZTOTTAKAT.
Róma 11:23Sőt azok is, ha meg nem maradnak a hitetlenségben, beoltatnak; mert az Isten ismét beolthatja őket.24Mert ha te a természet szerint való vadolajfából kivágattál, és természet ellenére beoltattál a szelid olajfába: mennyivel inkább beoltatnak ezek a természet szerint valók az ő saját olajfájokba.25Mert nem akarom, hogy ne tudjátok atyámfiai ezt a titkot, hogy magatokat el ne higyjétek, hogy a megkeményedés Izráelre nézve csak részben történt, ameddig a pogányok teljessége bemegyen.26És így az egész Izráel megtartatik, amint meg van írva: Eljő Sionból a Szabadító, és elfordítja Jákóbtól a gonoszságokat:27És ez nékik az én szövetségem, midőn eltörlöm az ő bűneiket.28Az evangyéliomra nézve ugyan ellenségek ti érettetek; de a választásra nézve szerelmetesek az atyákért.
Zakariás 14:1Ímé, eljön az Úrnak napja, és a te prédádat felosztják benned.2Mert minden népet ütközetre gyűjtök Jeruzsálemhez, és megszállják a várost, és kirabolják a házakat, megszeplősítik az asszonyokat; és a város fele számkivetésbe megy, de a nép maradéka nem gyomláltatik ki a városból.3Mert eljön az Úr, és harcol azok ellen a népek ellen, amint harcolt vala ama napon, a harcnak napján.4És azon a napon az Olajfák hegyére veti lábait, amely szemben van Jeruzsálemmel napkelet felől, és az Olajfák hegye közepén ketté válik, kelet felé és nyugot felé, igen nagy völgygyé, és a hegynek fele észak felé, fele pedig dél felé szakad.5És az én hegyem völgyébe futtok, mert a hegyközi völgy Azálig nyúlik, és úgy futtok, amint futottatok a földindulás elől Uzziásnak, Júda királyának napjaiban. Bizony eljő az Úr, az én Istenem, és minden szent vele.6És úgy lesz azon a napon: Nem lesz világosság, a ragyogó testek összezsugorodnak.
Elviszik Jeruzsálem lakóinak a felét számüzetésbe , de a nép maradéka nem gyomláltatik ki a városból. Mert eljön az Úr és megvédi őket. Aztán pedig visszahozza azokat ,akiket elhúrcoltak a nemzetek közül, és azokat is ,akiket régen szórt széjjel az Úr a nemzetek közé.Nem üres kézzel hozza őket vissza, hanem magukkal hozzák
Ésaiás60: 4Emeld fel köröskörül szemeidet és lásd meg: mindnyájan egybegyűlnek, hozzád jönnek, fiaid messziről jönnek, és leányaid ölben hozatnak el.8Kik ezek, kik repülnek, mint a felleg, s mint a galambok dúcaikhoz?9Igen, engem várnak a szigetek; és elől jönnek Társis hajói, hogy elhozzák fiaidat messziről, és ezüstjöket és aranyokat azokkal együtt, a te Urad és Istened nevének és Izráel Szentjének, hogy téged megdicsőített.10Az idegenek megépítik kőfalaidat, és királyaik szolgálnak néked; mivel haragomban megvertelek, és kegyelmemben megkönyörültem rajtad.11És nyitva lesznek kapuid szüntelen, éjjel és nappal be nem zároltatnak, hogy behozzák hozzád a népek gazdagságát, és királyaik is bevitetnek.12Mert a nép és az ország, amely néked nem szolgáland, elvész, és a népek mindenestől elpusztulnak.
Azt állítod, hogy sehol nem modta Jézus, hogy vissza lesznek gyűjtve a zsidócskák.
Ebben is tévedsz, mert a Jézus testéből beszélő Izrael Istene felolvastatta Jézussal emlékeztetőül
azt,amit korábban Ésaiás által kinyilatkoztatott:
Ésaiás 61:2Hogy hirdessem az Úr jókedvének esztendejét, és Istenünk bosszúállása napját; megvígasztaljak minden gyászolót;3Hogy tegyek Sion gyászolóira, adjak nékik ékességet a hamu helyett, örömnek kenetét a gyász helyett, dicsőségnek palástját a csüggedt lélek helyett, hogy igazság fáinak neveztessenek, az Úr plántáinak, az Ő dicsőségére!4És megépítik a régi romokat, az ősi pusztaságokat helyreállítják, és a puszta városokat megújítják, és a régi nemzetségek pusztaságait. 8Mert én, az Úr, a jogosságot szeretem, gyűlölöm a gazsággal szerzett ragadományt; és megadom híven jutalmukat, és örök szövetséget szerzek velök.9És ismeretes lesz magvok a népek közt, és ivadékaik a népségek között, valakik látják őket, megismerik őket, hogy ők az Úrtól megáldott magok.
A szaunában ülve, egy haverommal, az Úrról beszélgettük, és az egyik ilyen "nagy arcú" (mint utóbb kiderült építési vállalkozó) elmesélte, hogy noha ők titokban tartották, eltitkolták hogy zsidók, de az egy szem lányuk egyszer csak amikor nagykorú lett, úgy megpattant Izraelbe ösztön szerűen, mint amikor a költöző madarak megindulnak délre...
bemásoltam neked azokat a próféciákat,amelyek Isten népének(értsd:TESTI IZRAEL)
Azokat írta fölül Jézus. Mert azok beteljesedésének föltételei voltak, amiket azonban ők nem teljesintettek. Ígyhát elvétetett tőlök az Isten országa, s oly népnek adatott, mely megtermi annnak gyimelcsét. Ezért nem is mondta Jézus, h az elgyövetele előtt a testi Izrail újból egybe lészen gyűjtve Jeruzsálembe, mert eme ígéret bételjesedésének feltételei lettek volna. Ígyhát a zesti Izrail az Ő elgyövetelekor szétszóratásban lészen, ahogy idéztem tebnap Jézus szavait...
Ne sunyiskodjál, mintha százszor nem mutattam volna mán meg. De itt van akkor százegyedszerre: Mikor pedig látjátok Jeruzsálemet hadseregektől körülvéve, akkor tudjátok meg, hogy elközelgett az ő elpusztulása."
Máté 24:
"15Mikor azért látjátok majd, hogy az a pusztító utálatosság, amelyről Dániel próféta szólott, ott áll a szent helyen (aki olvassa, értse meg):16Akkor, akik Júdeában lesznek, fussanak a hegyekre;
Neked valami héber nyelvű újszövettség bibliád lehet. Az enyémbe az van, hogy fussanak a hegyekre.
a tiédben pedig az, hogy elközelgett az ő elpusztítása
Mondom hogy elveszítetted valahol a fonalat.
Különben is, és bemásoltam neked azokat a próféciákat,amelyek Isten népének(értsd:TESTI IZRAEL)
A nemzetek közül való begyűjtésével és visszatelepítésével foglalkoznak a VÉG IDEJÉN, nem
i.sz70-ben . Itt az Édeni szöveg nem fog működni, mert én nem vagyok Éva.
Tehát az az általad mindenkor jó használt trükkös duma : "Csakugyan azt mondta nektek Lesli07,
hogy Isten senkit nem fog Izrael fiai közül megmenteni....."
Nem , nem Leslie07 ilyet nem mondott, hanem a próféták által kinyilatkoztatott Isten Szavából
idézte azokat a próféciákat, amelyek arról tanúskodnak, hogy miután az igaz Isten Khrisztosz
a nagy nyomorúság végeztével begyüjti a nemzetek közül az összes választottat, akkor ígérete
szerint orcáját ismét öröksége, Iszrael felé fordítja és egybegyűjti őket a nemzetek közül és letelepíti
őket Izrael földjére,amit eskü alatt nekik adott a Föld végezetéig. ÚGY LEGYEN!
Ésaiás 66:19És teszek köztök jelt, és küldök közülök megszabadultakat a népekhez, Tarsisba, Pulba és Ludba, az íjjászokhoz, Tubálhoz és Jávánhoz; a messze szigetekbe, amelyek rólam nem hallottak, és nem látták dicsőségemet, és hirdetik dicsőségemet a népek között.20És elhozzák minden testvéreiteket minden népek közül ajándékul az Úrnak, lovakon, szekereken, hintókban, öszvéreken és tevéken szentségemnek hegyére Jeruzsálembe, így szól az Úr, amint hozzák Izráelnek fiai az ajándékot tiszta edényben az Úrnak házába.21És ezek közül is választok a papok közé, a Léviták közé, így szól az Úr.22Mert mint az új egek és az új föld, amelyeket én teremtek, megállnak én előttem, szól az Úr, azonképpen megáll a ti magvatok és nevetek;23És lesz, hogy hónapról-hónapra és szombatról-szombatra eljő minden test engem imádni, szól az Úr.24És kimenvén, látni fogják azoknak holttesteit, akik ellenem vétkeztek, mert az ő férgök meg nem hal és tüzök el nem aluszik, és minden test előtt borzadásul lesznek.
Aztán olyanok is lesznek akik ölben hozatnak el, mások repülve mennek Jeruzsálembe:
Ésaiás 4Emeld fel köröskörül szemeidet és lásd meg: mindnyájan egybegyűlnek, hozzád jönnek, fiaid messziről jönnek, és leányaid ölben hozatnak el.8Kik ezek, kik repülnek, mint a felleg, s mint a galambok dúcaikhoz?9Igen, engem várnak a szigetek; és elől jönnek Társis hajói, hogy elhozzák fiaidat messziről, és ezüstjöket és aranyokat azokkal együtt, a te Urad és Istened nevének és Izráel Szentjének, hogy téged megdicsőített.10Az idegenek megépítik kőfalaidat, és királyaik szolgálnak néked; mivel haragomban megvertelek, és kegyelmemben megkönyörültem rajtad.11És nyitva lesznek kapuid szüntelen, éjjel és nappal be nem zároltatnak, hogy behozzák hozzád a népek gazdagságát, és királyaik is bevitetnek.12Mert a nép és az ország, amely néked nem szolgáland, elvész, és a népek mindenestől elpusztulnak.
Tehetek-e én bármit is ez ellen,amit az Isten véghez akar vinni népével Izraellel, miután a nemezet
közül mind begyűjti a választottak sokaságának százmillióit? vagy milliárdjait?
Ne sunyiskodjál, mintha százszor nem mutattam volna mán meg. De itt van akkor százegyedszerre: Mikor pedig látjátok Jeruzsálemet hadseregektől körülvéve, akkor tudjátok meg, hogy elközelgett az ő elpusztulása. Akkor a kik Júdeában lesznek, fussanak a hegyekre; és a kik annak közepette, menjenek ki abból; és a kik a mezőben, ne menjenek be abba. Mert azok a bosszúállásnak napjai, hogy beteljesedjenek mind azok, a mik megírattak. Jaj pedig a terhes és szoptató asszonyoknak azokban a napokban; mert nagy szükség lesz e földön, és harag e népen. És elhullanak fegyvernek éle által, és fogva vitetnek minden pogányok közé; és Jeruzsálem megtapodtatik a pogányoktól, míglen betelik a pogányok ideje. És lesznek jelek a napban, holdban és csillagokban; és a földön pogányok szorongása a kétség miatt, mikor a tenger és a hab zúgni fog, Mikor az emberek elhalnak a félelem miatt és azoknak várása miatt, a mik e föld kerekségére következnek: mert az egek erősségei megrendülnek. És akkor meglátják az embernek Fiát eljőni a felhőben, hatalommal és nagy dicsőséggel.
Itt Jeruzsálem 70-ben történt lerombolásáról van szó. Sehol nem mondja Jézus, hogy a visszagyövetele előtt egybe lesznek gyűjtve a zsidócskák a Közel-Keletre az állintólagos harmadik templom köré. Ép ellenkezőleg: parúziájakor szétszóratásban lesznek, Jeruzsálem penig épen a pogányoktól tapodtatik...
"És mit találnak ki az ördögpapok arra az esetre, ha netalán a nemzetek úgy döntenek, hogy feloszlatják az ENSZ-et?"
Szerintem ez nem fenyeget. Ha Trump nyert volna, akkor elképzelhető lett volna. De így, inkább ellenkezőleg: Az ENSZ csak most lesz igazán erős. No persze ez csak az én szerény véleményem, aminek valószínűságe több mint 51 és 99 százalék között van.
De Jézus ép aszongya, h Jeruzsálemből menekölnie köll Isten népinek, nem penig odagyülekezniök. Ellene beszélsz Jézusnak...
A kettő nem zárja ki egymást. nem egy időpontban kerül sor a két eseményre.
Külonben sem más országba kell menekülniük, csak Jeruzsálemen kívülre majd, mert ott
fog rájuk várni a hegyekbe.
Ap. Csel. 1:11Kik szóltak is: Galileabeli férfiak, mit állotok nézve a mennybe? Ez a Jézus, aki felviteték tőletek a mennybe, akképpen jő el, amiképpen láttátok őt felmenni a mennybe.12Akkor megtérének Jeruzsálembe a hegyről, mely hívatik Olajfák hegyének, mely Jeruzsálem mellett van, egy szombatnapi járóföldre.
Zakariás 14:3Mert eljön az Úr, és harcol azok ellen a népek ellen, amint harcolt vala ama napon, a harcnak napján.4És azon a napon az Olajfák hegyére veti lábait, amely szemben van Jeruzsálemmel napkelet felől, és az Olajfák hegye közepén ketté válik, kelet felé és nyugot felé, igen nagy völgygyé, és a hegynek fele észak felé, fele pedig dél felé szakad.
Te csak magad miatt aggódj. Izrael népéért van aki aggódjon majd, amint olvasgatod.
Ugyaneme kérdés imádott zsidóidra: ha Jézus aszongya, h a vég idején el kell hagyni Jeruzsálemet, akkor miért ajánlod a zsidóknak most, hogy gyülekezzenek oda...?
Ki vagyok én ahhoz, hogy Isten népének parancsoljak? Istenük az,aki a maga idejében a Vég idején
kivezeti a népét a nemzetek közül és oda letelepíti Őket.
Én saját privát felhívást nem intéztem a zsidókhoz, hogy most menjenek Jeruzsálembe.
Be sem tudná most az ország fogadni azt a hatalmas tömeget.
Képzeld csak el, hogy csak a fedhetetlen szűz férfiak száma 144 ezer lesz.
Akkor mennyi lesz az egész föld nemzetei közül oda vezetett tömeg?
Ésaiás 52:11Távozzatok, távozzatok, jertek ki, onnan, tisztátalant ne illessetek, jertek ki közülök, tisztítsátok meg magatokat, akik az Úr edényeit hordozzátok.12Mert ne sietséggel jertek ki, és ne futással menjetek; mert előttetek megy az Úr, és követni fog Izráel Istene!13Ímé, jó szerencsés lesz szolgám, magasságos, felséges és dicső lesz nagyon.14Miképpen eliszonyodtak tőled sokan, oly rút, nem emberi volt ábrázatja, és alakja sem ember fiaié volt:15Akképpen ejt ámulatba sok népeket; fölötte a királyok befogják szájokat, mert amit nékik nem beszéltek volt, azt látják, és mit nem hallottak volt, arra figyelnek.
Olyanok is lesznek akiket a megrémült nemzetek maguk szállítanak le az Úrnak Izrael földjére.
Ésaiás 66:19És teszek köztök jelt, és küldök közülök megszabadultakat a népekhez, Tarsisba, Pulba és Ludba, az íjjászokhoz, Tubálhoz és Jávánhoz; a messze szigetekbe, amelyek rólam nem hallottak, és nem látták dicsőségemet, és hirdetik dicsőségemet a népek között.20És elhozzák minden testvéreiteket minden népek közül ajándékul az Úrnak, lovakon, szekereken, hintókban, öszvéreken és tevéken szentségemnek hegyére Jeruzsálembe, így szól az Úr, amint hozzák Izráelnek fiai az ajándékot tiszta edényben az Úrnak házába.21És ezek közül is választok a papok közé, a Léviták közé, így szól az Úr.22Mert mint az új egek és az új föld, amelyeket én teremtek, megállnak én előttem, szól az Úr, azonképpen megáll a ti magvatok és nevetek;23És lesz, hogy hónapról-hónapra és szombatról-szombatra eljő minden test engem imádni, szól az Úr.24És kimenvén, látni fogják azoknak holttesteit, akik ellenem vétkeztek, mert az ő férgök meg nem hal és tüzök el nem aluszik, és minden test előtt borzadásul lesznek.
Aztán olyanok is lesznek akik ölben hozatnak el, mások repülve mennek Jeruzsálembe:
Ésaiás 4Emeld fel köröskörül szemeidet és lásd meg: mindnyájan egybegyűlnek, hozzád jönnek, fiaid messziről jönnek, és leányaid ölben hozatnak el.8Kik ezek, kik repülnek, mint a felleg, s mint a galambok dúcaikhoz?9Igen, engem várnak a szigetek; és elől jönnek Társis hajói, hogy elhozzák fiaidat messziről, és ezüstjöket és aranyokat azokkal együtt, a te Urad és Istened nevének és Izráel Szentjének, hogy téged megdicsőített.10Az idegenek megépítik kőfalaidat, és királyaik szolgálnak néked; mivel haragomban megvertelek, és kegyelmemben megkönyörültem rajtad.11És nyitva lesznek kapuid szüntelen, éjjel és nappal be nem zároltatnak, hogy behozzák hozzád a népek gazdagságát, és királyaik is bevitetnek.12Mert a nép és az ország, amely néked nem szolgáland, elvész, és a népek mindenestől elpusztulnak.
Tehetek-e én bármit is ez ellen,amit az Isten véghez akar vinni népével Izraellel, miután a nemezet
közül mind begyűjti a választottak sokaságának százmillióit? vagy milliárdjait?
jehova papjai ráerőltetik jehova tanúira az ÚV fordítás által a maszoréták által megrontott
írásokat. A kérdés az, hogy milyen célból.
Nos jehova tanúi egyetértenek a talmudot megalkotó maszorétákkal abban a kérdésben,
hogy Khrisztosz nem azonos személy Izrael Istenével. Közös érdek indította jehova papjait
a Septuaginta Szentírás elvetésére és annak megrontására ill. a kumráni napimádó szekta
és a maszoréták által megrontott héber írásokhoz való hisztérikus ragaszkodásra.
Ezt egy egyszerű példán be lehet mutatni.
Jézus a kísértés és annak sikeres hárítását követően Galileába ment, hogy annak zsinagógáiban hirdessen. Fontos megjegyezni, hogy ekkor még nem vitt véghez olyan csodákat, hogy meggyógyított
volna valakit a vakságból és egyéb csodákat sem vitt véghez.
Miért fontos ez.
Nos azért, mert a Názáretben a zsinagógában épp egy olyan próféciát olvasott fel Ésaiás könyvéből,
amelynek alapján később a cselekedeteit figyelve ,azok a zsidók, akik figyelmeztek annak felolvasásakor könnyen felismerhették volna az abban foglalt azon kijelentést:
Lukács 4:18Az Úrnak lelke van én rajtam, mivelhogy felkent engem, hogy a szegényeknek az evangyéliomot hirdessem, elküldött, hogy a töredelmes szívűeket meggyógyítsam, hogy a foglyoknak szabadulást hirdessek és a vakok szemeinek megnyilását, hogy szabadon bocsássam a lesujtottakat,
a töredelmes szívűeket meggyógyítsam, a vakok szemeinek megnyilását,
hogy szabadon bocsássam a lesújtottakat,-
Ha azonban bemásolom a maszoréták héber írásai alapján fordított Károli Bibliából a Ésaiás próféta könyvléből ezek a fentebb kiemelt szavak nincsenek benne.
Ésaiás 61:1Az Úr Isten lelke van én rajtam azért, mert fölkent engem az Úr, hogy a szegényeknek örömöt mondjak; elküldött, hogy bekössem a megtört szívűeket, hogy hirdessek a foglyoknak szabadulást, és a megkötözötteknek megoldást;( Maszoréta)
Ellentétben a maszoréta szöveggel a Septuaginta Szentírás tartalmazza a vakok szemeinek a megnyílását, a megtört szívűek bekötözése helyett azok meggyógyítását az örömöt mondjak
helyett az "evangéliumot hírdessem" a lesújtottak szabadon bocsátása helyett megoldást.
Ésaiás 61:1
„Az Úrnak Szelleme [van] én rajtam, mivelhogy felkent engem, hogy a szegényeknek az evangéliumot hirdessem, elküldött, hogy a töredelmes szívűeket meggyógyítsam, hogy a foglyoknak szabadulást hirdessek és a vakok szemeinek megnyílását, hogy szabadon bocsássam a lesujtottakat.”*,/Septuaginta-https://septuaginta2.webnode.hu/a-heber-es-a-septuaginta-szoveg-elteresei/
Ezek a hamisítások épp a Krisztosz azon célját próbálják elhomályosítani,amely célból a názáreti
zsinagógában felolvasta az Ésaiás azon próféciáját,amely által Őt , mint testben megjelenő Izrael Istenét és Khrisztoszát könnyen fel lehessen ismerni, a felolvasást követő csodatettek által.
Sorstársaim, az igaz Isten a Khrisztosz káromlása céljából jehova papjai a maszorétákkal
szövetkezve megvetik a Szentírást és egy megrontott , a napisten YHWH nevével megszetségtelenített héber írást adtak el nekünk adományainkért és ingyen munkánkért
Ha szerintuk futni kellett ki Rómából,akit a jelenések szajhájával azonosítottak, mi indokolta volna,
hogy Péter ezzel a paranccsal szembe szegülve oda utazzon,.
Ugyaneme kérdés imádott zsidóidra: ha Jézus aszongya, h a vég idején el kell hagyni Jeruzsálemet, akkor miért ajánlod a zsidóknak most, hogy gyülekezzenek oda...?
jehova papjai elvetik az írásokat, amelyek beszámolnak a templomszentelés ünnepének
előzményeiről és magáról a templomszentelésről.
Vajon a hústestben megjelenő Izrael Istene Khrisztosz elfogadta a templomszentelés tényét
és annak ünnepét?
A válasz IGEN.
János erről a fontos tényről így számol be:
Lőn pedig Jeruzsálemben a templomszentelés ünnepe: és tél vala;
És Jézus a templomban, a Salamon tornáczában jár vala.
Körülvevék azért őt a zsidók...
Jn 10,22
Ami az ünnepek megünneplését illeti jehova papjai az alábbi álláspontra helyezkedtek:
Mi alapján döntik el Jehova Tanúi, hogy megtartsanak-e egy ünnepet?
Jehova Tanúi az alapján hoznak döntést, hogy mit ír a Biblia. Bizonyos ünnepek teljesen ellentétesek a bibliai alapelvekkel. Ezeknek a megünneplésében Jehova Tanúi nem vesznek részt. Más ünnepekről minden egyes Tanú maga dönt, miközben arra törekszik, hogy megőrizze a tiszta lelkiismeretét Isten és az emberek előtt (cselekedetek 24:16)
A jehova papjai által készített Újvilág Fordítás elnevezésű bigliában sehol nem olvasni arról,
hogy mikor és milyen okból került sor a templomszentelés ünnep bevezetésére.
Felmerül hát a kérdés, hogy honnan tudták a zsidók, Istenük Khrisztosz hústestben való
megjelenése idején, hogy templomszentelés ünnepe van, ill. megszenteltnek találta-e
a Jézus testében lakozó Izrael Istene és Atyja az akkori templomot?
A válasz. IGEN. Olyannyira megszenteltnek találta a templomot, hogy azokat,akiket meggyógyított
oda küldte, hogy oda vigyék áldozatukat. Ezzel A Jézus testéből beszélő Izrael Istene egyértelműen
kifejezte, nem tartja inlegitimnek sem a templomot sem a templomban szolgáló papokat, aki Isten elé
vitték az áldozatokat.
Miért fontos ezt hangsúlyozni?
Nos ,azért mert ebben az időben létezett egy napimádó zsidó férfiakból álló barlangi szekta,
akik megvetették a jeruzsálemi templomot, magát az ott bemutatott áldozatokat és az áldozatokat
bemutató papokat is inlegitimnek tartották. Ráadásul nemcsak a maguk által készített arámi
nyelvű kéziratokba vitték be a napistenük YHWH titoknevét, de a görög nyelvű Septuaginta szentírásba is átjavították a Kürioszt YHWH-ra ,ráadásul úgy, hogy az eredeti görög szövegből
kikaparták az Izrael Istenének a Küriosz nevét, és oda utólagosan beleírogatták a YHWH tetragrammát.
Ezért fontos tudni, hogy a Jézus testéből beszélő Izrael Istene nem volt azonos platformon ezekkel
a templomi áldozatot és az ott szolgáló papokat megvető zsidó tévtanítókkal.
Most már csak egy kérdés maradt hátra, mégpedig, hogy a Jézus testéből beszélő Isten elfogadta-e
a Septuaginta szentírást ihletettnek, ill. része volt-e a Septuaginta görög fordítás a zsidók életének
Azt kell mondanunk, hogy IGEN. Mégpedig mindjárt a szolgálata kezdetén, miután sikeresen hárította a Sátán kísértéseit azonnal Galileába ment és ott hírdetett különböző zsinagógákban.
Lukács 4:13És elvégezvén minden kísértést az ördög, eltávozék tőle egy időre.14Jézus pedig megtére a Léleknek erejével Galileába: és híre méne néki az egész környéken.15És ő taníta azoknak zsinagógáiban, dicsőíttetvén mindenektől.16És méne Názáretbe, ahol felneveltetett: és beméne, szokása szerint, szombatnapon a zsinagógába, és felálla olvasni.17És adák néki az Ésaiás próféta könyvét; és a könyvet feltárván, arra a helyre nyita, ahol ez vala írva:18Az Úrnak lelke van én rajtam, mivelhogy felkent engem, hogy a szegényeknek az evangyéliomot hirdessem, elküldött, hogy a töredelmes szívűeket meggyógyítsam, hogy a foglyoknak szabadulást hirdessek és a vakok szemeinek megnyilását, hogy szabadon bocsássam a lesujtottakat,19Hogy hirdessem az Úrnak kedves esztendejét.20És behajtván a könyvet, átadá a szolgának, és leüle. És a zsinagógában mindenek szemei ő reá valának függesztve.21Ő pedig kezde hozzájuk szólani: Ma teljesedett be ez az Írás a ti hallástokra.
Írásszakértők megegyeznek abban, hogy a Lukács 4. fejezetében idézett Ésaiás könyve,amit
Jézus felolvasott, a Septuaginta Szentírással megegyező volt. Ezzel a Jézus testéből beszélő Isten
magát a Septuaginta Szentírást szentesítette a napimádó szekta által a YHWH napisten nevével megrontott írásokkal szemben.
Ezt a fontos tényt jehova papjai a mai napig nem hajlandók tudomásul venni. Nem tartják sugalmazottnak a Septuaginta Szentírást.Nem fogadják el annak kánonját.
Ezzel szemben a Jézus testéből beszélő Isten sugalmazottnak tartotta nemcsak Makkabeus Júdásnak
a Jeruzsálemi Templom megtisztítására és megszentelésére irányuló tettét, hanem az erről a tettről
A jehova szervezetének a papjai,akik Russell óta" hű és bölcs " ill. hű és értelmes " osztálynak nevezik magukat 120 éven keresztül se értette a Biblia egyértelmű próféciáit. Mivel kínos lett az 1914-es tanítást tartani 120 év után értették meg az alábbiakat:
" Foglaljuk össze, hogy mit tanultunk ebből a cikkből. Először megvizsgáltuk, hogy
a nagy nyomorúság nem 1914-ben kezdődött,
hanem akkor kezdődik majd, amikor az Egyesült Nemzetek Szervezete megtámadja Nagy Babilont. Aztán elemeztük, hogy
Jézus nem 1914-ben kezdte el juhnak vagy kecskének ítélni az embereket,
hanem a nagy nyomorúság alatt teszi majd. Végül kitértünk rá, hogy
Jézus nem 1919-ben jött el, hogy kinevezze a hű rabszolgát mindene fölé,
hanem a nagy nyomorúság alatt fogja ezt megtenni.
Vagyis mind a három esemény ugyanahhoz a jövőbeli időszakhoz köthető: a nagy nyomorúsághoz.
Vajon ez a kiigazítás más vonatkozásban is érinti azt, ahogyan eddig a hű rabszolgáról szóló szemléltetést értettük?"
120 éven keresztül azt állították ördögpapjaid, hogy 1919-ben nevezte ki a hű rabszolgát Jézus mindene fölé.
Ha ez nem így volt, akkor miért állították eddig, hisz azt is állították, hogy ezt Jézus az Őrtorony szervezetnél tett személyes látogatása alkalmával tette meg. Ezek szerint mégis igazam van, hogy Rutherfordot 1918-ban a börtönben ,majd 1919-ben Bacus látogatta meg és nem Jézus?
És mit találnak ki az ördögpapok arra az esetre, ha netalán a nemzetek úgy döntenek, hogy feloszlatják az ENSZ-et? VAGY MAGA A FENEVAD OSZLATJA FEL AZ ENSZ-ét? Mi van akkor, ha a pusztító útálatosság,a szent helyen,amiről Dániel próféta beszámolt épp az artemiszőrtornya-sátánjehovája szervezet ördögpapjai által oly nagyra becsült bálványutálat lesz,ami Jézabel pecsétjét is díszítette , tudniillik a kétszárnyú nap a két kobrakígyóval, ami Russel könyveit díszíti a mai napig és amelyet felraktak 1965-ben az első kongreszusi teremépületének a homlokzatára 1965-ben,
Vajon nem azt írja Dániel könyvében , hogy amikor a pusztító utálatosság ott lesz a szenthelyen ,az a gonosz fejedelem utálatosságok szárnyán pusztít majd, miután megakadályozza a mindennapi áldozatok bemutatását Istennek?
Mellesleg megjegyezném, hogy Nagy Babilont nem valami politikai hatalom fogja megsemmisíteni, hanemIsten hatalmas csapása.
Jelenések 16:17A hetedik angyal is kitölté az ő poharát a levegőégre; és nagy szózat jöve ki a mennyei templomból a királyiszéktől, amely ezt mondja vala: Meglett!18És lőnek zendülések és mennydörgések és villámlások; és lőn nagy földindulás, amilyen nem volt, mióta az emberek a földön vannak, ilyen földindulás, ilyen nagy.19És a nagy város három részre szakada, és a pogányok városai elesének; és a nagy Babilon megemlítteték az Isten előtt, hogy adjon annak inni az ő búsult haragja borának poharából.20És minden sziget elmúlék, és hegyek nem találtatának többé.21És nagy jégeső, mint egy-egy tálentom, szálla az égből az emberekre; és káromlák az Istent az emberek a jégeső csapásáért; mert annak csapása felette nagy.
Arról nem is beszélve, hogy a hetedik csapás,ami Nagy Babilon és más városok pusztulását idézi elő, az Meggiddo- hegynél megvívott harc után kell, hogy bekövetkezzen.
Nem fogja a Mindenható Isten az ENSZ-re bízni a Nagy Babilon nevű város elpusztítását.
Vagyis ez a katolikus egyház hivatalos magyarázata. Ez nem magyar helyi sajátosság. Így magyarázza a katolikus egyház a bibliát Nigériától Tókióig."
Ez a te privát véleményed. bálványszervezeted ördögpapjai belekapaszkodtak a Római egyház egyik
dogmájába, csakhogy bizonygassák azt a képtelenséget, hogy Péter Rómából írta a levelét és nem Babilonból.
Ennek azonban ellentmondanak az alábbi tények:
1.Cáfolja Péter római püspökségét: Irenaeus, aki 178–200 között Lyon püspöke volt (Polükarposz szmirnai püspök tanítványa, akit még maga János pásztorolt és kent fel e tisztségre), feljegyezte valamennyi római püspök nevét Eleutherusig, aki a tizenkettedik volt a sorban (Az eretnekségek ellen III, 2-4). Ebben Róma első püspökeként nem Pált és nem Pétert, hanem Linust nevezi meg. A 270-ből származó Apostoli Konstitúció szerint is Linus volt az első püspök, akit Pál apostol nevezett ki. Kelemen viszont Péter választottja volt. A tőle fennmaradt levél tudósít Péter apostol Rómában bekövetkezett haláláról.A hagyomány szerint a Circus Maximusban feszítették keresztre, fejjel lefelé. Holttestét a hívők a városfal közelében, a Via Cornelia első mérföldkövénél temették el. Sírja fölé Kelemen elődje, Anaklétosz püspök (78–90) állítólag kis imádkozóhelyet épített, ahol három-négy ember fért el (bár az egészen korai zsidó-keresztény felfogás, amely nagyon idegenkedett a halottakkal való érintkezéstől, ezt nem teszi valószínűvé).
Ha kelemen elődje Anaklétosz püspök volt, Kelement pedig állítólag Péter választotta ki a Római
egyház hivatalos állásfoglalása szerint, akkor mikor volt Péter Róma püspöke?
Először is feltűnő, hogy a pápa nem Péter és Pál, hanem egyedül Péter utódjának vallja magát. Mindezt Jézusnak arra a kijelentésére hivatkozva teszi, amely szerint: "Te Péter vagy, és én ezen a kősziklán építem föl az én egyházamat" (Máté evangéliuma 16,18). Ebbe a mondatba a római pápák Péternek a többi apostol és valamennyi püspök fölötti tekintélyét akarják belelátni. Ezzel kapcsolatban a protestáns hagyomány két súlyos kifogást szokott emelni: az egyik az eredeti szöveg értelmezésére vonatkozik. A görög nyelv ugyanis különbséget tesz a petrosz (sziklakő) és a petra (kőszikla, szirt) jelentése között: márpedig a Újszövetség Pétert nevezi kőnek, Jézust pedig sziklának (hé petra de én ho Khrisztosz: "ez a szikla pedig a Krisztus", Pál első levele a korinthosziakhoz 10,4). Bizonyítható továbbá, hogy a Máté evangélium 16,18-ban adott kijelentést a korai egyházatyák (Cyprianus, Órigenész, Cyrillus, Hilarius, Hieronymus, Ambrosius, Augustinus stb – összesen 18 szerző) nem hozták összefüggésbe Róma irányító szerepével és tekintélyével. Róma püspökei azonban – nyilvánvalóan székhelyük birodalmi főváros jellegével összefüggésben – már a II. század végétől igyekeztek elsőségüket elismertetni Krisztus gyülekezeteiben. Victor római püspök (189–199) azt követelte, hogy minden egyház – a keletiek is – a Róma által kijelölt napon ünnepeljék a húsvétot, a zsidó Pészachtól való megkülönböztetés végett. A III. század elején Tertullianus (egy magyarra eddig nem véletlenül le nem fordított írásában) saját karthágói gyülekezete vezetőjeként kikel Róma püspökének rendelete ellen, amelyben az önkényesen "feloldozta" a parázna egyháztagokat: "Hallom, kiadtak egy rendeletet, mégpedig kötelező érvénnyel. Tudniillik a pontifex maximus, azaz a »püspökök püspöke« kinyilatkoztatta: »Én a házasságtörés és a paráznaság bűnét is a penitenciát leróvóknak elengedem.«" (Az erkölcsi tisztaságról I, 2) E mondatról mai napig is vitatkoznak az egyháztörténészek: vajon a "püspökök püspöke" és a pontifex maximus megjelölésen kit is kell értenünk? A későbbi egyháztörténelem ismeretében alighanem felesleges bizonygatni, hogy csakis Róma püspöke lehetett a rendelet kiadója. "Péter primátusa" azonban igazán csak Damasus püspök/pápa idején (366–384) vált fontossá mint az egyházfőség feltételezett teológiai alapja. Damasustól kezdve a római püspökök nyugaton és keleten egyaránt szerették volna saját vezető pozíciójukat elismertetni. Tették ezt annak ellenére, hogy tisztában voltak vele: Péter apostol Rómába érkezése előtt az antiokhiai egyházat vezette és Ázsiában alapított gyülekezeteket, Rómában pedig soha sem viselte a püspök (episzkoposz) tisztséget. Damasus mégis úgy vélte, hogy egyedül ő Szent Péter történelmi jogutódja: az oldás és kötés bírói hatalmát (Máté evangéliuma 16,19) egyedül ő birtokolja. Ebbéli hite annyira erős volt, hogy döntvényeit kancelláriai stílusban, a császári leiratok mintájára fogalmazta meg, s azokat az egész nyugati egyházra nézve kötelezőnek tekintette. Dekrétumai között szerepelt többek között a papi nőtlenség előírása is. 416-ban már I. Ince azt állította, hogy az evangélium kizárólag Rómából jutott el a nyugati provinciákba, s hogy emiatt minden egyháznak a római liturgiát kell követnie. Ennek a kijelentésnek valótlansága olyan nyilvánvaló volt mindenki előtt (Róma, Észak-Itália, Észak-Afrika, de még Massilia és a Rhone-völgy misszionálásában is a görög ajkú prédikátorok játszották a fő szerepet), hogy a római püspök ezen törekvése Nagy Károly idejéig szinte teljesen eredménytelennek bizonyult.
VAJON A DÁNIEL KÖNYVÉBEN SZEREPLŐ ELŐKELŐ FEJEDELEM AZONOS AZ EMBER FIÁVAL?
Dániel 12:1És abban az időben felkél Mihály, a nagy fejedelem, aki a te néped fiaiért áll, mert nyomorúságos idő lesz, amilyen nem volt attól fogva, hogy nép kezdett lenni, mindezideig. És abban az időben megszabadul a te néped; aki csak beírva találtatik a könyvben.2És sokan azok közül, akik alusznak a föld porában, felserkennek, némelyek örök életre, némelyek pedig gyalázatra és örökkévaló útálatosságra.
De nemcsak Mihály fejedelem fog ekkor (felkelni)feltámadni a halotti állapotából, hanem Mihály fejedelem
kortársa Dániel próféta is felkel az utolsó napon.
Dániel 12:13Te pedig menj el a vég felé; és majd nyugszol, és felkelsz a te sorsodra a napoknak végén.
Nos, amint látjuk, Mihály fejedelem ,aki Dániel idejében a népe Izrael fiaiért állt, Dániellel és a többi szentel egyutt fog felkelni(FELTÁMADNI) a halottaiból az utolsó napon.
Az angol KJ forditás ezz igy adja vissza: Mihály, egyike az előkelő fejedelmeknek- one princes of the chief.
Valami fejedelmi hercegről van szó. Ezt a herceg kifejezést használja az irás Absolonra mint Dávid fára,máshol az összes fiára, vagy Sádók pap fiára.
Ugyanezt a kifejezést használja a Babilonba elhurcolt előkelő fejedelmekre, akiknek Babilon királya megadta azt a kiváltságot, hogy népük fiaiért álljanak , azaz képviseljék Izrael fiainak az érdekeit.
A KJ fordítás egyezik a károlyi fordítással, ahol Mihályt egyikeként említi az előkelő fejedelmeknek.
Dániel 2:3És mondá a király Aspenáznak, az udvarmesterek fejedelmének, hogy hozzon az Izráel fiai közül és királyi magból való s előkelő származású ifjakat,4Akikben semmi fogyatkozás nincsen, hanem akik ábrázatra nézve szépek, minden bölcseségre eszesek, és ismeretekkel bírnak és értenek a tudományokhoz, és akik alkalmatosak legyenek arra, hogy álljanak a király palotájában; és tanítsák meg azokat a Káldeusok írására és nyelvére.
6Valának pedig ezek között a Júda fiai közül: Dániel, Ananiás, Misáel és Azariás.
19És szóla velök a király, és mindnyájok között sem találtaték olyan, mint Dániel, Ananiás, Misáel és Azariás, és állának a király előtt.20És minden bölcs és értelmes dologban, amely felől a király tőlök tudakozódék, tízszerte okosabbaknak találá őket mindazoknál az írástudóknál és varázslóknál, akik egész országában valának.
A magyarul Mihálynak nevezett előkelő fejedelem csak egyike volt Júda királyságának előkelő fejedelmeinek.
Dániel kortása volt, akiről Dániel próféciát mondott, hogy a nagy nyomorúság idején fel fog támadni sokakkal együtt ahogyan Dániel is felkel halottaiból.
Mivel a feltámadást az igaz Isten a Khrésztosz irányítja, ezért Mihály fejedelem nem önmagát aktivizilja,
hanem az igaz Isten a khrésztosz fogja majd feltámasztani az utolsó napon, Dániel
prófétával és más halottakkal együtt.
Erről szól a prófécia és a Szentírás a többi pedig, ami ellentmond ennek legyen átok!
Ami azonban örvendetes hír, hogy amíg összeállítottam és leírtam ezt a komentemet legalább 770 jehova tanúja hagyta el az artemiszőrtornya-sátánjehovája szervezetet.
Dicsőség érte az Úrnak, a Mindenható Istennek a Khrisztosznak!
2.Korint. 6:11A mi szánk megnyílt ti néktek, korinthusiak, a mi szívünk kitárult.12Nem mi bennünk vagytok szorosságban, hanem szorosságban vagytok a ti szívetekben.13Viszonzásul (mint gyermekeimnek szólok) tárjátok ki ti is szíveteket.14Ne legyetek hitetlenekkel felemás igában; mert mi szövetsége van igazságnak és hamisságnak? vagy mi közössége a világosságnak a sötétséggel?15És mi egyezsége Krisztusnak Béliállal? vagy mi köze hívőnek hitetlenhez?16Vagy mi egyezése Isten templomának bálványokkal? Mert ti az élő Istennek temploma vagytok, amint az Isten mondotta: Lakozom bennök és közöttük járok; és leszek nékik Istenök, és ők én népem lesznek.17Annakokáért menjetek ki közülök, és szakadjatok el, azt mondja az Úr, és tisztátalant ne illessetek; és én magamhoz fogadlak titeket,18És leszek néktek Atyátok, és ti lesztek fiaimmá, és leányaimmá, azt mondja a mindenható Úr.
FUSSATOK SORSTÁRSAIM! FUSSATOK! ÉN URAM, ÉN ISTENEM ÚR KHRISZTOSZ , KÉRLEK SZABADÍTSD KI ŐKET.
Ott ezt olvassuk: 20. Alaposan és gondosan végigolvastad-e a BIBLIAI TANULMÁNYOK hat kötetét?
Ha valaki a jehova pajai által megtévesztett és félrevezetett sorstársaim közül nem tudná, hogy mik ezek az Írástanulmányok,
szeretném tájékoztatni, hogy ezek C.T. Russell által írt, az Isten Szavának a biblia általi tagadására készült tanulmányok.
Ezeknek a tanulmányoknak a fedőlapján mindenütt ott díszeleg a kétszárnyú nap a két kobrakígyóval bálvány utálat.
Így nyugodtan nevezhetjük azt az ördög bibliájának is.
Az artemiszőrtornya-sátánjehovája szervezet ördögpajai a mai napig ebből a bálványútálattal díszített , az Isten Szavának tagadása és kiforgatása céljára készített "Írástanulmányoknak" nevezett irományból szerzik a képzést jehova szervezetében.
Az Írástanulmánnyal kapcsolatban ezt állítják jehova papjai:
4 - "...senki... sem mondhatja őszintén, hogy tudást kapott az isteni tervről bármely más forrásból, mint Russell Testvér lelkészségétől/minisztériumától... az Úr Szolgájától. Megtagadni őt és a munkáját egyenértékű az Úr megtagadásával." (Őrtorony 1922 május 1, 132. oldal)
Russell megalkotta a bibliák bibliáját egy Őrtorony kiadvány állítása szerint.
Russel "Írástanulmányok" címü művének borítóján a kétszárnyú napkorong található, az egyiptomi napistenimádatősi szimbóluma.
Nos ezekről az Írástanulmányokról írja az Őrtorony kiadvány bibliának sőt annál is többnek.
[2] "Ha az "Írástanulmányok" hat kötete gyakorlatilag a Biblia témák szerint elrendezve és Bibliaidézetekkel alátámasztva, akkor talán nem jogtalanul nevezzük a köteteket - 'A Biblia'-nak, rendezett formában. Ez azt jelenti, hogy ezek nem csupán tanulmányok a Bibliáról, hanem gyakorlatilag maga a Biblia... Továbbá, nem csak azt látjuk, hogy az emberek nem érthetik meg az isteni tervet a Biblia egyedüli tanulmányozásával, hanem azt is látjuk, hogy ha valaki lerakja az "Írástanulmányok"-at ... miután 10 évig tanulmányozta azokat - ha valaki félreteszi azokat és figyelmen kívül hagyja és egyedül a Bibliát olvassa... a tapasztalatunk azt mutatja, hogy 2 éven belül sötétségbe jut. Másrészt, ha valaki csak az "Írástanulmányok"-at olvassa annak hivatkozásaival, és egy oldalt sem olvas a Bibliából, az a fényességre jut a két év végére. (Őrtorony, 1910. szeptember 15.)
Nos az Őrtorony nem többet állít, hogy a Biblia olvasása sötétségre juttatja az embert.
Őrtorony 1916. December 1. szám 377. oldal angolban: "Charles Taze Russell, téged az Úr koronázott királlyá, és neved ismert lesz az emberek előtt örök korokon át, ellenségeid pedig el fognak jönni, hogy lábaidnál imádjanak téged.
Ettől függetlenül megszeretném veled osztani azt a jó hírt, hogy amíg megszerkesztettem ezt a kommentemet és beírtam legalább 1450 jehova tanúja hagyta el az artemiszőrtornya-sátánjehovája szervezetet.
Dicsőség érte a Mindenható Istennek a Khrisztosznak!
Én a magam részéről Pál apostol tanácsát tudom nektek közvetíteni:
2.Korint. 6:11A mi szánk megnyílt ti néktek, korinthusiak, a mi szívünk kitárult.12Nem mi bennünk vagytok szorosságban, hanem szorosságban vagytok a ti szívetekben.13Viszonzásul (mint gyermekeimnek szólok) tárjátok ki ti is szíveteket.14Ne legyetek hitetlenekkel felemás igában; mert mi szövetsége van igazságnak és hamisságnak? vagy mi közössége a világosságnak a sötétséggel?15És mi egyezsége Krisztusnak Béliállal? vagy mi köze hívőnek hitetlenhez?16Vagy mi egyezése Isten templomának bálványokkal? Mert ti az élő Istennek temploma vagytok, amint az Isten mondotta: Lakozom bennök és közöttük járok; és leszek nékik Istenök, és ők én népem lesznek.17Annakokáért menjetek ki közülök, és szakadjatok el, azt mondja az Úr, és tisztátalant ne illessetek; és én magamhoz fogadlak titeket,18És leszek néktek Atyátok, és ti lesztek fiaimmá, és leányaimmá, azt mondja a mindenható Úr.
FUSSATOK! FUSSATOK! ÉN URAM, ÉN ISTENEM ÚR KHRISZTOSZ , KÉRLEK SZABADÍTSD KI ŐKET.
Konkrétan az erre a kérdésre adott válaszokra gondoltam :Róma püspöke volt-e Péter apostol?
"Azonban nincs semmiféle bibliai bizonyíték arra, hogy Jézus olyan egyházat alapított volna, amelynek Róma lett volna a központja. Jézus mondja apostolainak, hogy el ne menjenek Jeruzsálemből, hanem miután a szent szellemet megkapják, lesznek néki tanúi Jeruzsálemben, egész Júdeában és Szamáriában, stb... tehát Róma elsőbbségéről szó sincs az írásokban. (vö. Cselekedetek 1:4,8)
Az igaz, hogy idővel egy erős gyülekezet fejlődött ki Rómában (vö. Róma 1:8), viszont amikor Pál levelet ír a római gyülekezetnek, közel 30 személyt a nevén nevezve üdvözöl, de Pétert, aki a római gyülekezet élén állt volna, nem is említi se a levél elején, se a végén. (vö. Róma 1:6-7; 16:1-16)
Majd i. sz. 60 és 65 között Pál hat levelet írt Rómából, de egyáltalán nem szólt Péterről; ez alighanem világos utalás arra nézve, hogy Péter nem volt ott. (vö. 2Timótheus 1:15–17; 4:11.) Pál római ténykedéseiről a Cselekedetek könyvének a vége szól, de ismét csak nem említi meg Pétert (Cselekedetek 28:16, 30-31). Hogy lehet ezek után Pétert Róma püspökének nevezni? És hogyan lehetnek a pápák utódai Róma püspökének, Péter apostolnak?
Azt, amit Eusebius mond, hogy 25 esztendeig állt ott az egyház élén, valóban könnyü megcáfolni. A galáciabeliekhez irt levél első és második fejezetéből ismeretes ugyanis, hogy Krisztus halála után körülbelül 20 esztendeig tartózkodott Péter Jeruzsálemben; azután elment Antiochiába, ahol azonban
bizonytalan, hogy mennyi ideig volt. Gergely azt mondja, hogy hét esztendeig, Eusebius pedig, hogy 25 esztendeig. De Krisztus halálától Nero uralkodásának a végeig (amikor, mint mondják, Péter is halált szenvedett) csak 37 esztendő van. Krisztus ugyanis Tiberius alatt, még pedig Tiberius uralkodásának a 18-ik esztendejében szenvedett kereszthalált. Ha húsz évet elveszünk, amely idő alatt Pálnak a tanúsága szerint Péter Jeruzsálemben lakott, hátramarad legföljebb 17 év, amit most két püspökség között kell megosztani. Ha sokáig tartózkodott Antiochiában, akkor nem székelhetett Rómában, legfeljebb csak rövid ideig. S ugyanezt még világosabban is be lehet bizonyítani. Pál mikor Jeruzsálembe ment, ahol aztán elfogták és Rómába vitték, útközben levelet írt a rómaiaknak. Valószínű tehát, hogy ezt a levelet ő négy évvel előbb írta, mint hogy Rómába került. Ebben a levélben egy szó említés sincs Péterről, ami pedig épen nem maradhatott volna el, ha azt az egyházat Péter igazgatta volna akkor. Sőt a levél végén is, amikor hosszasan sorolja fel azon kegyes hivők neveit, akiket üdvözölni akar, ahol t. i. összes ismerősét felsorolja, Péterről teljességgel hallgat. Ezt a dolgot nem is szükséges a józan eszü emberek előtt hosszasan és részletesen bizonyítgatni, mert maga a dolog és a levél egész tartalma is azt mutatja, hogy nem lehetett volna Pétert kihagyni, ha az akkor Rómában lett volna.
15. Pált azután megkötözve vitték Rómába, ahol őt Lukács előadása szerint (Csel. 28:16) az atyafiak fogadták. Péterről azonban egy hang sincs. Innen Pál sok egyházhoz intézett levelet; itt-ott némelyeknek a nevében üdvözleteket is küld, de egy szóval sem jelzi azt, hogy akkor Péter is Rómában lett volna. Ugyan ki hinné el, hogy ő hallgatott volna arról, ha Péter ott lett volna? Sőt a filippibeliekhez intézett levelében (2:20), midőn elmondta azt, hogy senki sincsen ő vele, aki oly hűséggel gondozná az Úr dolgát, mint Timotheus, panaszkodik arról, hogy mindenki a maga hasznát keresi. S ugyancsak ehez a Timotheushoz írt levélben (II. Tim. 4:16) még jobban panaszkodik arról, hogy ő az első maga nemében senki sem volt mellette, hanem mindnyájan elhagyták őt. Hol volt hát akkor Péter? Mert ha, mint mondják, akkor Rómában volt, mily nagy gyalázatot süt reá Pál azon mondásával, hogy az evangéliumtól elpártolt? Hiszen a hivőkről beszél ő, mivel hozzáteszi ezt, hogy az Isten nekik ne tudja be."
Sokan azt állítják, hogy Péter a Babilon kifejezést Róma titokzatos megjelöléseként használta. De egy ily világos levélben kevésbé valószínû az, hogy a köszöntésnél egy ily rejtélyes és homályos nyelvezetet használt volna, nem helyes azt hinni, hogy Péter egy rejtett kifejezést használt volna a római birodalomtól való félelem miatt, mivel õ ismert volt a bátorsága miatt. Csel 4:13. Pál leveleit Rómából Néró leghevesebb üldöztetései között írta, és Rómát jelölte meg azon helyként, ahol tartózkodott. Fil 4.22. Zsid 13:24. II.Tim 1:16,17. Péter bátorsága azonos volt a Páléval. Mikor Péter Babilont mondott, az Babilon volt. A régi Babilon már nem volt a hajdani világváros, de még sok zsidó lakott itt és egyike volt a zsidó kultúra legfõbb helyeinek. (Régiségek Josephus tizenötödik könyvének második fejezete, második cikkely, és harmadik fejezet elsõ cikkely).
Hogy Péter babilonból írta a levelet az már biztos, hisza Szentírás ezt erősíti meg.
Hogy Péter volt -e Rómában ez nem bizonyított.
De ha még lett volna is, az sem bizonyítaná, hogy nem volt Babilonban.
Semmi jelentősége annak a kérdésnek az eldöntéséhez, hogy Róma azonos a Jelenséek 16,17,18. fejezetében emlegetett Nagy Babilon városával, hisz Péter életében nem valószínű, hogy megkapta
volna János Kinyilatkoztatásait. ha pedig János Péter halála után kapta a kinyilatkoztatásokat, akkor
hogyan használhatta volna azt fel Péter Róma Nagy Babilonnal való beazonosításához?
Nagy Babilon városával kapcsolatos kinyilatkoztatás a Jelenések könyvében teljes mértékben
kizárja, hogy az Róma lenne. De azt is kizárja, hogy az az Eufrátesz menti Babilon lenne,ahonnan
ALVÓBAN EGYEDÜL AZ ŐRTORONY RÉSZVÉNYTÁRSASÁG VOLT AZ A SZERVEZET,AKIT JÉZUS AZ ÁLLÍTÓLAGOS 1919-BEN TETT FÖLDI TITKOS LÁTOGATÁSA KAPCSÁN RENDBEN TALÁLT HOGY ÖSSZES JAVAI FÖLÉ HELYEZZE A SZERVEZET VEZETŐIT?
Közvetlenül két évvel az állítólagos látogatás előtt ezt írja magáról a szervezet:
A Mindenható Isten és a Szentszellem adjon nektek józan ítélőképességet döntésetekhez!
Az Őrtorony Társulat nem egy nyilvános imádatnak helyt adó vallási társaság, mint egy egyház, hanem egy üzleti vállalkozás..."
Russell halála előtt így nyilatkozott a szervezetben uralkodó állapotokról:
"Évekkel ezen incidensek előtt, 1916-ban, Russell testvér mély aggodalommal írta: „Néhány osztályban szörnyű állapotok uralkodnak a választáskor. Az egyház szolgái kísérletet tesznek, hogy uralkodók, diktátorok legyenek — néha az összejövetel elnöklői címének birtoklása is azzal a nyilvánvaló céllal történik, hogy értésül adják: őket és legjobb barátaikat válasszák meg véneknek és diakónusoknak . . . Némelyek titokban megpróbálják kihasználni az osztályt, amikor olyan időre teszik a választást, ami különösen kedvező nekik és barátaiknak. Mások igyekeznek összecsődíteni az összejövetelre a barátaikat, bizonyos fokig idegeneket hozva el, akiknek nem áll szándékukban, hogy rendszeresen jelen legyenek az osztályban, hanem pusztán barátságból jönnek el, hogy valamelyik barátjukra szavazzanak.”
Jehova Tanúi — Isten Királyságának hirdetői 207–209. o
Russell halála után a szervezet új elnöke Russell imádatára buzdított.
Őrtorony 1916. December 1. szám 377. oldal angolban: "Charles Taze Russell, téged az Úr koronázott királlyá, és neved ismert lesz az emberek előtt örök korokon át, ellenségeid pedig el fognak jönni, hogy lábaidnál imádjanak téged.
Az állítólagos látogatás idején az artemiszőrtornya-sátánjehovája szervezet akkori elnöke Rutherford és társai
köztörvényes bűntett miatt épp börtönbüntetésüket töltötték le.
Nem utalnak a börtön nyílvántartásai arra, hogy Jézus személyesen meglátogatta volna a szervezet vezetőit a börtönben.
Vagyis semmi bizonyíték nincs arra, hogy Jézus kinevezte volna hű és bölcs szolgáivá a részvénytársaság elnökét ill. igazgatótanácsát.
Ebben a kérdésben megtévesztik jehova papjai a tanúkat. Immár 102 éve hazudnak nekik.
Ettől függetlenülmegszeretném veled osztani azt a jó hírt, hogy amíg megszerkeszettem ezt a kommentemet és beírtam legalább 2790 jehova tanúja hagyta el az artemiszőrtornya-sátánjehovája szuervezetet.
Dicsőség érte a Mindenható Istennek a Khrisztosznak!
Én a magam részéről Pál apostol tanácsát tudom nektek közvetíteni:
2.Korint. 6:11A mi szánk megnyílt ti néktek, korinthusiak, a mi szívünk kitárult.12Nem mi bennünk vagytok szorosságban, hanem szorosságban vagytok a ti szívetekben.13Viszonzásul (mint gyermekeimnek szólok) tárjátok ki ti is szíveteket.14Ne legyetek hitetlenekkel felemás igában; mert mi szövetsége van igazságnak és hamisságnak? vagy mi közössége a világosságnak a sötétséggel?15És mi egyezsége Krisztusnak Béliállal? vagy mi köze hívőnek hitetlenhez?16Vagy mi egyezése Isten templomának bálványokkal? Mert ti az élő Istennek temploma vagytok, amint az Isten mondotta: Lakozom bennök és közöttük járok; és leszek nékik Istenök, és ők én népem lesznek.17Annakokáért menjetek ki közülök, és szakadjatok el, azt mondja az Úr, és tisztátalant ne illessetek; és én magamhoz fogadlak titeket,18És leszek néktek Atyátok, és ti lesztek fiaimmá, és leányaimmá, azt mondja a mindenható Úr.
FUSSATOK! FUSSATOK! ÉN URAM, ÉN ISTENEM ÚR KHRISZTOSZ , KÉRLEK SZABADÍTSD KI ŐKET.
Ebben a kérdésben Newton csak elmélkedett. Semmi bizonyítékát nem említi annak, hogy
Péter azzal a céllal ment volna Rómába , hogy Róma püspöke legyen.
Péter megbízatása volt a körülmetéltek evangélizálása, ezért hogy a Babilonban élő zsidókhoz ment, ez összhangban van küldetésével. Mivel Péter azoknak címezte levelét, akik szó szerint Pontuszban, Galátziában, Kappadóciában, Ázsiában és Bitiniában voltak, logikus, hogy a Babilonra való utalás is annak a helynek a szó szerinti megnevezése volt (1:1). De van itt más tényező is a logikán kívül.
Az állítás szerint a „babiloni Gyülekezet” a római gyülekezetet jelentette, ugyanis a korabeli keresztyének között a Babilon név az istenellenes világi hatalom megtestesítőjét, Rómát jelképezte (Jel 14:17). Vagyis szerintük a parázna asszony, aki a nagy vizeknél ül, ami sok népet és sok nyelvet jelent, az a pogány Rómára illik, ami a római birodalom központja volt, és ami több nemzet és nyelv fölött (köztük Izráelre és Jeruzsálemre) terjesztette ki hatalmát. Ágoston az “Isten városa” c. művében állítja, hogy Rómát akkoriban Babilonnak nevezték más néven. A katolikus ford. lábjegyzete írja: „Az angyal Rómát mint nagy kéjnőt mutatja be.” (Jel 17,1-6.)
Itt az a felszólítás hangzik el, hogy Isten népe fusson ki Nagy Babilonból (vagyis szerintük Rómából):
Ha szerintuk futni kellett ki Rómából,akit a jelenések szajhájával azonosítottak, mi indokolta volna,
hogy Péter ezzel a paranccsal szembe szegülve oda utazzon,.
Nincs ebben sem logika, sem Biblia. Tudniillik a Bibliában sokat olvasunk, hogy kik ,mikor hol voltak.
Csak arról nem ,hogy Péter Rómában lett volna.vagy épp oda tartott volna, azon hagyományon kívül,
"...az igazán őszinte és igazságkereső emberek csak matematikusok lehetnek (mint. pl. Pascal, aki valóban az Igazságot és Istent kereste)." Persze hogy valaki matematikus az még nem garancia az igazságkeresésére vagy az őszinteségére....
Newton igy irt a dologrol:
Péter és János, akik még a körülmetélés apostolai voltak, úgy tűnik nekem, hogy gyülekezeteikkel maradtak Júdeábán és Szíriában, míg a rómaiak háborút nem indítottak nemzetük ellen, vagyis Néró uralkodásának tizenkettedik évéig; akkor követték Ázsiába menekülő gyülekezeteik derékhadát, de Péter onnan Korintuszon keresztül Rómába ment; a Római Birodalom e gyülekezeteket zsidó származásuk miatt ellenségként kezelte, és, hogy elejét vegyék a felíveléseknek, lefogták vezetőiket, Jánost pedig száműzték Patmoszra.
Szintén valószínűnek tűnik, hogy az Apokalipszis ott lett összeállítva, nem sokkal a Zsidókhoz írt levél és azoknak a közösségeknek Péter által írt levelei után, amelyekben hivatkozik e próféciára azokban a dolgokban, amelyekben azok különösen érintve voltak. E levelekből ugyanis világosan látszik, hogy a pogányok alatti általános nyomorúság és megpróbáltatás ideje alatt íródtak, következésképp aligha
máskor, mint amikor a Birodalom háborút indított a zsidók ellen; addig ugyanis a pogányok egyaránt békében éltek úgy a kereszténnyé lett, minta többi zsidóval.
Mivel a Zsidókhoz írt levél említi Timóteust ezekkel a zsidókkal kapcsolatban, az Ázsiába menekülésük után kellett íródjon, ahol Timóteus püspök volt. És következésképp a háború kezdetét követően, a júdeai héberek ugyanis idegenek voltak Timóteus számára. Úgy tűnik, Péter szintén Babilonnak hívja Rómát, emlékeztetve ezzel egyfelől a Júdea ellen indított háborúra és a közelgő fogságra, mint a régi Babiloni fogsághoz hasonlóra, másfelől az Apokalipszisben szereplő névre: és írva a szórványban élő, választott jövevényeknek Pontuszpan, Galádában, Kappadódában, Ázsiában és Bitmában látszik tudatni, hogy ők voltak a római háború által újonnan szétszóratott idegenek,lévén ezek az Egyedüli idegenek ott, akikre gondot viselt. 213 oldal
"És Péterről, az első levelében említett társai alapján tudhatjuk, hogy Rómából írt. Az ókoriak mind egyetértenek, hogy e levelében Babilon alatt Rómát értette." 215.oldal
Sir Isaac Newton:Észrevételek Dániel próféciáirol és Szt. János apokalipsziséröl
Én mondottam, mert az igaz Isten a Khrisztosz Eklézsiája nem Rómában van, hanem Magában
a Khrisztosz Istenben. Ezt igazolja a Szentírás, a másikra pedig nincs a Szentírásban semmi bizonyíték. Nem is lehet, hisz ebben a kérdésben az igaz Isten a Khrisztosz már egyértelmű véleményt mondott. Ő pedig nem hazudhat.
Tehát a nyelvészek sem tudnak egyértelműen fordítani. Aki értelmes ésszel észreveszi ezeket az ellentmondásokat, az örökre megútál minden vallást, mert ezek a vallások ezekből a "SZAKÉRTŐI" ellentétekből merítik a legitimitásukat. "
Ellenben te , mint matekos, nem utálhatod meg az igazság keresését.
Ne a vallások problémáival foglalkozz, hanem azzal, hogy hogyan segíthetsz úgy
a vallások által megvezetett embereknek, hogy közben te is megismered Istent
és az igazságot a Szavával kapcsolatban.
Visszatérve az általad is bejegyzett Péter leveléhez írt lábjegyzetre, ráírányítottál
hogy ebben a kérdésben kutakodjak egy kicsit. Őszintén bevallom, hogy korábban
nem foglalkoztatott a kérdés, hogy Péter Babilonból vagy Rómából írta-e első levelét, hisz
én Péternek a levelében annak fontosabb mondandójára koncentráltam.
Úgyhogy köszönettel tartozom neked, hogy ezt a katolikus bibliafordításhoz írt megjegyzést
bemásoltad nekem.
Végeredményben a katolikus egyház is már rég megváltoztatta hivatalos álláspontját,
miszerint Péter Róma püspöke lett volna. Nem Péter római püspökségének alapján vezetik le
a Római Pápa felsőbbrendűségét.
Vagyis a SZIT által kiadott Bibliában a Pétwer leveléhez írt általad is bemásolt megjegyzés,
ellentétes a Római Egyház hivatalos álláspontjával.
Ami a 12 kisbetűsgörögös kéziratra való utalást illeti, erre csak ennyit lehet mondani:
Káldi lábjegyzete írja: „E levél Babilonból íratott (5,13.), mely alatt, az akkori keresztények között általánosan divatozott szólásmód szerint, a pogány Roma városa értetik. Lásd Jel. 14,8.”
Ha már azt hirdetik, hogy Péter Róma püspöke volt, akkor az 1Pt 5:13 Babilonát nyilván Rómával akarják azonosítani – hogy mégiscsak ott tartózkodott.
Mi köze van az általános divatozott szólásmondásnak a Bibliához?
Sátán, ill. a sátántól inspirált tévtanok tévtanítóira jellemző, hogy állításaikhoz igazolást keresnek a Bibliában, ezért van az, hogy az összes keresztény felekezet bibliaidézeteket sorol föl saját tanításaik alátámasztására, ezek a tanítások sokszor egymástól is különböznek, nemhogy a Bibliától. Pl. amikor a Biblia azt mondja, hogy démoni tanításokra fognak figyelni (vö. 1Tm 4:1), akkor mindenki kivétel nélkül kikéri magának, hogy ő démoni tanításokra figyelne. Tehát mindenki más esetleg, de én nem. Mindenki másra mutogat és magát mentegeti. Tehát valakik valóban hazudnak, és valakik valóban élnek azzal a taktikával, hogy kitalált tanaikat alá akarják támasztani a bibliából, és ehhez keresnek idézeteket. Be lehet bizonyítani, hogy ez a péteri babiloni/római ott tartózkodás is ebbe a kategóriába tartozik? Igen!)
Pl. az egyik érv: „Tizenkét görög kisbetűs kéziratban Róma áll Babilon helyett.” (katolikus ford. lábjegyzete) Westcott-Hort görög (1881)szövegében mégis Babilon van. King Jamesban, Luther fordításában, Jeruzsálem Bibliában hasonlóképpen. A magyar katolikusban és a Káldi régi és revidiáltban szintén (stb.). Miért nem fordították ezek abból a 12 görög kézirat egyikéből, ahol Babilon helyett Róma van? Ha pedig a Babilon jelenik meg a fenti fordításokban, akkor minek hozza fel a 12 másikat? Mert állításaikhoz igazolást keresnek! Ebből is látszik, hogy a lábjegyzetírókat nem a korrektség vezérli, hanem a rafináltság, hogy azért mégis el tudják hitetni állításukat.
Ez azonban nekünk nem kellene, hogy elvegye a kedvünket az igazság kutatásától.